samymi rękoma nie da rady zrobić..
Zakodowałeś piloty?
Co do zamkow. Trzeba zmienic mikroswitche. Koszt ok 3zl. (podstawowa usterka w zamkach GM) Co do drugiego zapytania. Wykluczam oczywiscie slaba baterie. Przyczyna jest w 99% przypadkow oberwanie lutow w pilocie.Trzeba je poprawic i bedzie po klopocie.
Wywal to, co masz i wstaw w zasadzie dowolny radiosterownik centralnego zamka.
na 100 % mikrowyłącznik w zamku
jeżeli jest to vectra C 2003RM,to masz problem z modułem CIM(pod kierownicą).
Musisz moze zaprogramowac pilota . Wsiadz do samochodu,wloz kluczyk do stacyjki,nacisnij na pilocie przycisk do zamykania centralnego i trzymajac go wloncz zaplon i sprawdz czy ci sie zamkna dzwi i otworza. A jak nie pomoze to tutaj masz napisane o twoim problemie http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.php...
W starej, po podaniu masy -> pin 6 brąz-biały - otwiera. pin 2 brąz-czerwony - zamyka.
Przyczynę znasz, tylko nie do końca. Centralny zamek nie zadziała z pilota dopóki nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki, a konkretniej dopóki nie zniknie napięcie na styku W kostki stacyjki.
Zacznij od sprawdzenia kabli,
Czułym punktem każdej Vectry jest instalacja na progu pod osłoną plastikową z lewej i prawej strony, odkręć je i jak zobaczysz odrobine zielonego nalotu to ciągnij za kable pojedynczo...
Włącz zapłon i naciśnij przycisk pilota powinno działąć.
U mnie tez tak było po odpięciu akumulatora. Rozwiązałem to w ten sposób: - zamknąłem szybę trzymając cały czas przycisk a po pełnym zamknięciu szyby trzymałem dale przycisk zamykania przez ok. 3-5 sek. Mam nadzieje że to pomoże. Pozdrawiam.
Hello!! Aby zaprogramować kluczyk w Oplu musisz : 1.Zająć miejsce za kierownicą i zamknąć drzwi . 2.Przekręcić kluczyk do pozycji zapłonu . 3.Wcisnąć przycisk na kluczyku zamykający drzwi i gotowe!!! Powodzenia!!!
Centralka montowana fabrycznie czy ktoś założył swoją ?
Moduł centralnego jest po prawej stronie obok nogi pasażera , ale skoro tak wariuje to należałoby sprawdzić czy nie jest gdzieś przetarty przewód , który jest wprowadzony w drzwi, jeśli z jakichś przyczyn pęknie sprężyna i przewody się nie chowają to mogły zostać przycięte drzwiami. Miałem taką Vectrę i u mnie działał super nawet podpiąłem mu sterowanie...
Wyczyść zamki ze starego smaru i daj nowy, szczególnie od kierowcy. Następnie sprawdź i ewentualnie przeczyść wszelkie złącza od centralnego zamka, łącznie ze złączami przy zawiasach drzwi. Jak to nie pomoże szukaj w sterowniku, na pierwszy ogień zimne luty.
1.zasilanie-czerwony 2.masa- brązowy 3,4.wyjście na sterowniki- brazowo biały i brazowo czerwony (masa) no a z reszta to juz sam powinieneś dojść
Odłącz aku i zapnij spowrotem.
Musisz go zsynchronizować z modułem zamka centralnego.
centalka w pod plastikiem w nogach pasazera
Spinka jest na wcięciu korbki w plastiku!!!
Zamki chodzą wnioskuję z opisu,przestają działać inne rzeczy powiązane z bezpiecznikiem. Jak masz dwie wtyczki,to wepnij tylko mniejszą i sprawdź czy spali też bezpiecznik. Następnie sprawdź centralny zamek.
witam wie może ktoś czy można kupić (gdzie?) albo z jakiegoś urządzenia podebrać silniczek elektryczny do centralnego zamka z Vectry B?
Tak. i powinno działać
WItam Niedawno kupiłem opelka i mam w pilocie centralny i allarm ale właściciel powiedział że odłączył allarm i teraz nie mam alarmu i nie działa centralny z pilota tylko jak przekręce kluczykiem.. czy ktoś wie w którym miejscu może być rozłączony????
Cześc ja też mam ten sam problem z centralką mógłbyś poradzic co zrobic w tym przypadku z góry wielkie dzieki
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
Odłącz kostkę stacyjki(może ona knoci po przeróbce) i sprawdż jak działa centralny.
Kolego a nie prościej pobrać sobie schemat? Proszę 30 pkt na taką działalność. Posprawdzaj zasilania sterownika i bezpieczniki.
Sprawdź instalacje elektryczną, tam będzie problem.
A jakie radio ? Ignition to zapłon, a dokładnie plus który się pojawia po przekręceniu kluczyka. Nie wiem czy to radio steruje wyświetlaczem, czy podłączył górną kostkę i jak. A załączanie wyświetlacza brane jest z radia ze stylku od anteny automatycznej. SławeK
A, jeszcze jedna sprawa - kiedyś, kiedyś z 3-4 lata temu pierwsze usterki c.z w Vectrze spowodowane były przez zalewanie woda centralki. Po prostu woda wciekała do wewnątrz pojazdu i zbierała się w samej centralce. Samochody te były wtedy na gwarancji - jak sobie dilerzy ASO radzili z usterką - obejrzyjcie fotkę... Woda oczywiście czyniła wielkie szkody...
Otwótrz drzwi kirowcy włóż kluczyk do stacyjki i włącz zapłon. Przyciśnij lewy przycisk na pilocie. Jeżeli centrala przyjmie pilota to zasygnalizuje to zamknięciem i natychmiastowym otwarciem centralnego.
Miałem ten sam problem . Bardzo często pada zamek od strony kierowcy i jest on najdroższy . Aby dalej wszystko działało dołożyłem zwykły siłownik od centralnego zamka uniwersalnego . I tak już działa 1,5 roku .
to może nie być tak proste ale spox : master od kierowcy ma chyba normalnie wyprowadzony silnik reszta ma przełączane szczotki silnika z jednej strony na podstawie kolorów z astry: master: czarno - czerwony i czarno - zółty pozostałe: czarno - czerwony oraz łączysz razem jak do uniwersalnego sterownika: czarno - niebieski i czarno - zółty
Tam typowa usterka jest mikroprzelacznik.Kolega tez mial problem z tym.
Zerknij na forum Vectra Unlimited lub Vectra Klub Polska - jest mnóstwo porad w kwestii zamka...zazwyczaj jest to problem włączników krańcowych w zamku.
Witam Serdecznie Wiem że temat centralnego był już nie jednokrotnie wałkowany , przejrzałem to co było lecz nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. A mianowicie w trakcie montażu tuby basowej odłączyłem akumulator, po podłaczenieu ponownym wystąpił problem z szybami rozwiązałem to ponownym zaprogramoawaniem ale wystąpił problem z centralnym nie zamykał...
Tej używki nie zakodujesz bez prekodowania, ze swojego do tego co kupiłeś przelutuj transponder i wtedy zakoduj centralny bo immo powinno być ok.
moduł centralnego,masz go na prawo od nóg pasażera,za plastikową osłoną dolnej części słupka.
No przecież pisze, że jeżeli na zamek wychodzą tylko dwa przewody sterujące, to jest to wyjście niskoprądowe masy, czyli możesz podpinać się bezpośrednio pod brązowo-czerwony i brązowo-biały. Przy tym podłączeniu jednak nie uzyskasz ryglowania - potrzebne są dwa impulsy na zamknij i łączysz się wtedy pod inne przewody. W Vectrze podpinasz się bezposrednio,...
Do wymiany lub naprawy siłownik w drzwiach kierowcy. Ściągasz tapicerkę, folię ochronną. Potem odkręcasz zamek (klamki nie demontujesz), chyba odkręcasz śruby mocujęce podnośnik szyby (dobrze nie pamiętam). Siłownik jest zanitowany, także musisz użyć wiertarki. W środku tylko mikrowłączniki i silniczek + oczywiście mechanika. Zdarza się, że mikrowłącznik...
Połączenia lutowane oczywiście. Przez jakieś dwa trzy dni było dobrze, później zaczęły się kłopoty. Najpierw z domykaniem szyb, następnie z zamkiem centralnym a na koniec centralka alarmowa zawiesiła się i alarmu nie dało się wyłączyć. Teraz wypiąłem bezpiecznik na zasilaniu alarmu i czekam na inną centralkę. Całość podłączył mi kolega, któy od siedmiu...
Samochód nie ma alarmu. Być może siedzi niestandardowy centralny zamek.
Może to ci pomoże http://forum.opel24.com/demontaz-zamka-w...
Witam do wymiany swicze w zamkach poszukaj było opisywane
Włacz zapłon i naciśnij jeden z przycisków nadajnika centralny zamknie się i otworzy-dotyczy tylko zamka montowanego fabrycznie.
Wymiana sterownika centralnego zamka rozwiązała problem.
Pewnie masz podwójne ryglowanie i aku padł. Na Oplu mają jakiś patent, podobno specjalny kluczyk ale tak go ściskał w łapie, że nie widziałem. Mnie udało się otworzyć zwykłym po pół godzinie mordowania.
A bateryjka w kluczyku wogle jest??
tak,trzeba klucz zsynchronizowac.Właczyć zapłon,i nacisnąć przycisk odmykania.
okej dziękuje za odpowiedź .. sprawdze to :)
Sprawdzić instalacje od centralki.
Fabryczny zamek nie reaguje na kluczyk od strony kierowcy ( 2 mikroswitrze są dobre) natomiast od strony pasażera i z klapy bagażnika otwiera i zamyka. Zamykają się wszystkie drzwi i klapa. Natomiast po włączeniu stacyjki otwiera drzwi a po wyłaczeniu zamyka drzwi i to jest denerwujące, bo chyba powinno być na odwrót.
Jeżeli zamyka z pilota 3 drzwi to znaczy że pilot jest ok.nic tam nie musisz programować tylko rozkręć drzwi kierowcy i zobacz do siłownika . Pozdrawiam
sprawdzenie lutów miernikiem. To da niemiarodany wynik, bo coś będziesz miał uszkodone i nie będziesz o tym wiedział.
jaka to vectra A czy B?
Tak jest jest. Tylko chciałem się dowiedzieć czy brak wkładki od kierowcy ma coś z tym wspólnego, ale z tego co wyczytałem to wkładka jedną drogą a zamek centralny drugą :)
Witam. Mam taka dziwna i niespotykana sytuacje.Mam autko j/w centralny zamek jest orginalnie sterowany pilotem.Gdy jestem w Niemczech i autko parkuje obojetnie gdzie czy pod domkiem czy tez w pracy na parkingu pilot dziala bez zastrzezen z odleglosci nawet 20 metrowi jest wszystko OK.Natomiast gdy przyjezdzam do Polski pilotem musze celowac do deski...
zamek jest zanitowany, oprócz wkrętów na środku jest nit który trzeba rozwiercić. Styków nie wyczyścisz, możesz co najwyżej wymienić switche, które są dwa a w drzwiach kierowcy trzy.
Witam Mam następujacy problem. Po zamontowaniu nowego nieseryjnego radia Clarion DXZ378 w vectrze b po wyłączeniu zapłonu nie mogę zamknąć centralnego zamka z pilota i nie moge włączyć zabezpieczenia przed kradzieżą przez około 2 minuty. Moge zamknąc centralny kluczykiem ale włączenie zabezpieczenia przed kradzieżą kluczykiem też nie działa około 2óch...
Posłuchaj czy jak wciśniesz pilotem czy w centralce coś "pstryka" albo wyjmij centralkę i zobacz czy zadziała z próbówki centralny
No tak wszystko pięknie , ladnie tylko że ja nie wiem jak ??? Będę wdzięczny za jakieś wskazówki....
Trzeba sprawdzić co jest na wyjściu sterownika centralnego zamka i wtedy jeżeli tam jest wyjście to gdzieś wiązka uwalona jeżeli nie ma to sterownik centralnego.
Za nakładka plastikową,jak słupek drzwi przednich prawych
Pilot i centralka alarmowa poza podejrzeniem. Centralny zamek jest fabryczny i pracuje dobrze z kluczykiem. Może instalator alarmu dołożył interejs C.Z. pośredniczący pomiędzy centralką alarmową a instalacją fabryczną C.Z. i on zawodzi. Nie szukaj przyczyny w centralce i w pilocie. Pozdrawiam.
Mam taki problem w moim Oplu! Nie działa mi centralny zamek!! Wczoraj syn otworzył mi bagażnik w samochodzie i nie zamknął mi go. Tzn klapa była dźwignięta kilka godzin! A autko cale było zamknięte. Otworzył bagażnik kluczykiem nie rozbrajając centralnego zamka w środku samochodu. I zostawił tak ta klapę otwarta. Wieczorem jechałem autkiem i byłem jeszcze...
Też nie polecam zabawy w wymiane tych mikroprzełączników:!: Ja co prawda jeden zamek naprawiałem (wymieniałem mikroprzełącznik) i po ok 2 miesiącach musiałem znowu go demontować ale tym razem na zablokowanych drzwiach :cry: Kumpel też ma Vectre B u niego to już przesada była bo zamek padł mu po 2 ale tygodniach od wymiany mikroprzełącznika:!: Wg mnie...
W vectrze C centralny zamek to system a nie sterownik. w skład systemu wchodzą : CIM ,BCM , PDM DDM , REC , DIS . Napisz ,co się dzieje z tym "centralnym" ??
jedną z przyczyn może być regulacja cięgna centralnego zamka (ja tak miałem), inne przyczyny to przetarty przewód na ktorym idzie impuls otworz/zamknij - zwiera do masy i dzieje sie o czym piszesz, może być wina samej centralnki sterującej ewentualnie jeśli siłownik miał ciężkie życie po przez niefachowy montaż (silnik ciężko pracował) to może być nadtopiona...
Wina zapewne leży w mikro przełączniku w mechaniżmie centralnego zamka w niedziałających dżwiach.Naprawa polega na rozebraniu mechanizmu i wymianie (ja czyszcze styki po rozklejeniu mikro przełącznika )lub wymianie na nowy.Pozdrawiam
Musisz najpierw sprawdzic czy jest to wina alarmu czy zamka centralnego. Aby sprawdzić zamek centralny to poprostu zamknij auto kluczykiem i zobaczysz czy sytłacja się powtórzy.
Sprawdź wiązkę idącą z budy do tylnej klapy, na zgięciu pewno pourywane przewody i możliwe zwarcia. Jeśli nie pomoże, to od sterownika centralnego zamka odetnij przewód, na którym powinien pojawiać się "+" w momencie przekręcenia stacyjki - możliwe, że ten "+" jest tam przez cały czas (uszkodzenie kości za stacyjką) i stąd część problemów. Normalnie...
Przy module zobacz zasilania,sterowania oraz same silniki.
Sprawdz przelotke klapa bagaznika-nadwozie
Ciężko pisać poprawnie po polsku? Błędy odczytaj.
Kable do centralnego wychodzą w wiązce z dzrwi kierowcy. Brązowo/czerwony zamykanie, brązowo/biały otwieranie
Kup weź drugi używany pilot przełóż elektronikę i dopisz do samochodu i cała filozofa. A programowanie wiesz jak się wykonuje? Wkładasz klucz do stacyjki na zapłon naciskasz na pilocie przycisk od otwierania potem zamykania i wyjmujesz kluczyk. A filozof Skrzynia niech idzie do szkoły. Jak masz problem wpadnij do mnie to zrobię ci.
Witam mam problem z vectra A 91 r otoz nie moge otworzyc tylnych drzwi centralny zamek nie otwiera a recznie tez nie mozna podniesc zamkniecia dodam ze jest tam oryginalny c. zamek
Biały plus po stacyjce, niebieski krańcówki w drzwich sterujące masą.
Sprawdź w instrukcji ,jak posiadasz. Prawdopodobnie coś nie jest w porządku z którymś wyłącznikiem drzwiowym, klapowym. Czy jest to fabryczny centralny zamek? Czy jest to zawsze dokładnie 3 minuty? Bo to by mogło wskazywać na jakąś funkcję alarmu , może opcjonalnie ustawioną przez poprzedniego użytkownika.
witam wartość rezystora - 100 kiloomów pozdrawiam
na wtyku patrzyłem miernikiem i jest :przejęcie w kostce" pozostaje mi czy jest napięcie na zamek , ale jakie to kable(kolor) z kostki w drzwiach żeby nie rozbierać tapicerki ?
Częćś schematu Opla Vectra dotyczący centralnego zamka i alarmu. Pozdrawiam SPEKTRA
Po prawej stronie na słupku (strona pasażera trzeba zdjąć plastik osłaniający ).
Paskami w kierunku sterownika fabrycznego.
Mam problem ze swoją vectra miałem zwarcie przy tylnej klapie w wiązce kabli naprawiłem to ale padła mi cała centralka nie działają mi ani drzwi ani klapa i wlew paliwa elektryk powiedział ze spaliły się wszystkie siłowniki czy to możliwe ?? Sprawdzałem koszt naprawy wymiany wszystkich siłowników ale to aż 1000zł doradźcie proszę czy da się coś z tym...
W radioodbiorniku na zakresie UKF sprawdzisz czy nadaje.
Centralny oryginał/dokładany? Centralka oryginał/dokładana? Zmierzyłeś, czy w obwodzie zamka nie ma zwarcia do masy pojazdu? Sprawdziłeś, czy po podaniu zasilania na krótko na silnik zamka, ten zareaguje? Schemat centralnego zamka masz? Kolorystykę przewodów centralnego zamka masz? Cokolwiek?
bo silownik za drugim razem dociaga
Witam Potrzebuję sterownika kiekert {90457682} do vectry a.Na rynku do vectry a sa ale różnią się numerami ,czy to ma znaczenie.Jak kupię o innych numerach czy będzie działał.
Sterownik jest orginalny, i nie reaguje na takie programowanie :(, podmienialem sterowniki od innej vetry i tez nie dziala zamykanie na pilota tylko przezs kluczyk, ma ktos schemat jakie powinny isc sygnaly do modulu centralnego zamka jesli wszystko jest ok. Pozdrawiam
ja mam cr 2025 w pilocie oddzielnym
Dzieki. A tak bardziej "jak krowie na rowie"? Z gory dzieki!
No i sprawdziłem. W Omedze '97 i Vectrze '99. Jeśli cenralny zamknie się cyckiem od środka, a kluczyk jest w stacyjce w pozycji zapłonowej, naciśnięcie na przycisk otwierania w pilocie otwiera zamek centralny.
Witam, pilnie potrzebuje pomocy! Wczoraj zachodze do auta i nie moglem z pilota ani z kluczyka otworzyc centralnego. Otworzylem mechanicznie ale tylko drzwi kierowcy bo pozostale sa zaryglowane. Dziala tylko zamykanie bo jak nacisne przycisk zamknij to slychac lekkie ruszanie silownikow. Na przycisk otwierania nawet nie drgna. Poza tym odlaczylem silownik...
polecam uniwersalne po lekkim tuningu działają bez zażutu
Napsialem przecierz ze ejst to fabryczny centralny zamek, nie ma tam alarmu itp, sam centralny FABRYCZNY zamek.
z prawej strony na słupku jest moduł od zamka centralnego sprobuj go na chwilę odłączyć na chwilę od zasilania
centralne zamek vectra pilot centralne zamek vectra schemat centralne zamek vectra
amazon assistant wekta centrala schemat pralki bauknecht
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Nixie ZM1332 – optymalne napięcie pracy, parametry zasilania, rezystor anodowy Bova Futura – nie działają drzwi, diagnostyka układu pneumatycznego i elektrycznego