samymi rękoma nie da rady zrobić..
Zakodowałeś piloty?
Odłącz kostkę stacyjki(może ona knoci po przeróbce) i sprawdż jak działa centralny.
Co do zamkow. Trzeba zmienic mikroswitche. Koszt ok 3zl. (podstawowa usterka w zamkach GM) Co do drugiego zapytania. Wykluczam oczywiscie slaba baterie. Przyczyna jest w 99% przypadkow oberwanie lutow w pilocie.Trzeba je poprawic i bedzie po klopocie.
Sterownik jest orginalny, i nie reaguje na takie programowanie :(, podmienialem sterowniki od innej vetry i tez nie dziala zamykanie na pilota tylko przezs kluczyk, ma ktos schemat jakie powinny isc sygnaly do modulu centralnego zamka jesli wszystko jest ok. Pozdrawiam
na 100 % mikrowyłącznik w zamku
jeżeli jest to vectra C 2003RM,to masz problem z modułem CIM(pod kierownicą).
Wywal to, co masz i wstaw w zasadzie dowolny radiosterownik centralnego zamka.
Musisz moze zaprogramowac pilota . Wsiadz do samochodu,wloz kluczyk do stacyjki,nacisnij na pilocie przycisk do zamykania centralnego i trzymajac go wloncz zaplon i sprawdz czy ci sie zamkna dzwi i otworza. A jak nie pomoze to tutaj masz napisane o twoim problemie http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.php...
W starej, po podaniu masy -> pin 6 brąz-biały - otwiera. pin 2 brąz-czerwony - zamyka.
Zacznij od sprawdzenia kabli,
Przyczynę znasz, tylko nie do końca. Centralny zamek nie zadziała z pilota dopóki nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki, a konkretniej dopóki nie zniknie napięcie na styku W kostki stacyjki.
Czułym punktem każdej Vectry jest instalacja na progu pod osłoną plastikową z lewej i prawej strony, odkręć je i jak zobaczysz odrobine zielonego nalotu to ciągnij za kable pojedynczo...
Tej używki nie zakodujesz bez prekodowania, ze swojego do tego co kupiłeś przelutuj transponder i wtedy zakoduj centralny bo immo powinno być ok.
Tak. i powinno działać
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
Włącz zapłon i naciśnij przycisk pilota powinno działąć.
U mnie tez tak było po odpięciu akumulatora. Rozwiązałem to w ten sposób: - zamknąłem szybę trzymając cały czas przycisk a po pełnym zamknięciu szyby trzymałem dale przycisk zamykania przez ok. 3-5 sek. Mam nadzieje że to pomoże. Pozdrawiam.
Prawa strona - słupek w nogach pasażera
Hello!! Aby zaprogramować kluczyk w Oplu musisz : 1.Zająć miejsce za kierownicą i zamknąć drzwi . 2.Przekręcić kluczyk do pozycji zapłonu . 3.Wcisnąć przycisk na kluczyku zamykający drzwi i gotowe!!! Powodzenia!!!
Centralka montowana fabrycznie czy ktoś założył swoją ?
to może nie być tak proste ale spox : master od kierowcy ma chyba normalnie wyprowadzony silnik reszta ma przełączane szczotki silnika z jednej strony na podstawie kolorów z astry: master: czarno - czerwony i czarno - zółty pozostałe: czarno - czerwony oraz łączysz razem jak do uniwersalnego sterownika: czarno - niebieski i czarno - zółty
Moduł centralnego jest po prawej stronie obok nogi pasażera , ale skoro tak wariuje to należałoby sprawdzić czy nie jest gdzieś przetarty przewód , który jest wprowadzony w drzwi, jeśli z jakichś przyczyn pęknie sprężyna i przewody się nie chowają to mogły zostać przycięte drzwiami. Miałem taką Vectrę i u mnie działał super nawet podpiąłem mu sterowanie...
Może to ci pomoże http://forum.opel24.com/demontaz-zamka-w...
Wyczyść zamki ze starego smaru i daj nowy, szczególnie od kierowcy. Następnie sprawdź i ewentualnie przeczyść wszelkie złącza od centralnego zamka, łącznie ze złączami przy zawiasach drzwi. Jak to nie pomoże szukaj w sterowniku, na pierwszy ogień zimne luty.
tak,trzeba klucz zsynchronizowac.Właczyć zapłon,i nacisnąć przycisk odmykania.
1.zasilanie-czerwony 2.masa- brązowy 3,4.wyjście na sterowniki- brazowo biały i brazowo czerwony (masa) no a z reszta to juz sam powinieneś dojść
Masa główna alarmu.
Odłącz aku i zapnij spowrotem.
centalka w pod plastikiem w nogach pasazera
Spinka jest na wcięciu korbki w plastiku!!!
WItam Niedawno kupiłem opelka i mam w pilocie centralny i allarm ale właściciel powiedział że odłączył allarm i teraz nie mam alarmu i nie działa centralny z pilota tylko jak przekręce kluczykiem.. czy ktoś wie w którym miejscu może być rozłączony????
witam wie może ktoś czy można kupić (gdzie?) albo z jakiegoś urządzenia podebrać silniczek elektryczny do centralnego zamka z Vectry B?
Za nakładka plastikową,jak słupek drzwi przednich prawych
Cześc ja też mam ten sam problem z centralką mógłbyś poradzic co zrobic w tym przypadku z góry wielkie dzieki
Paskami w kierunku sterownika fabrycznego.
Zamki chodzą wnioskuję z opisu,przestają działać inne rzeczy powiązane z bezpiecznikiem. Jak masz dwie wtyczki,to wepnij tylko mniejszą i sprawdź czy spali też bezpiecznik. Następnie sprawdź centralny zamek.
Kolego a nie prościej pobrać sobie schemat? Proszę 30 pkt na taką działalność. Posprawdzaj zasilania sterownika i bezpieczniki.
Sprawdź instalacje elektryczną, tam będzie problem.
Kable do centralnego wychodzą w wiązce z dzrwi kierowcy. Brązowo/czerwony zamykanie, brązowo/biały otwieranie
A jakie radio ? Ignition to zapłon, a dokładnie plus który się pojawia po przekręceniu kluczyka. Nie wiem czy to radio steruje wyświetlaczem, czy podłączył górną kostkę i jak. A załączanie wyświetlacza brane jest z radia ze stylku od anteny automatycznej. SławeK
Sprawdz przelotke klapa bagaznika-nadwozie
Musisz go zsynchronizować z modułem zamka centralnego.
Sprawdź wiązkę idącą z budy do tylnej klapy, na zgięciu pewno pourywane przewody i możliwe zwarcia. Jeśli nie pomoże, to od sterownika centralnego zamka odetnij przewód, na którym powinien pojawiać się "+" w momencie przekręcenia stacyjki - możliwe, że ten "+" jest tam przez cały czas (uszkodzenie kości za stacyjką) i stąd część problemów. Normalnie...
Witam Mam taki problem z zamkiem centralnym po zamknięciu drzwi kluczem zamka centralnego jest problem z otwarciem, otwieram tylko bagażnik, który nie jest podłączony do centralnego i tamtędy dostaje się do środka po załączeniu zapłonu central się otwiera. Co może być? Proszę o pomoc. Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
A, jeszcze jedna sprawa - kiedyś, kiedyś z 3-4 lata temu pierwsze usterki c.z w Vectrze spowodowane były przez zalewanie woda centralki. Po prostu woda wciekała do wewnątrz pojazdu i zbierała się w samej centralce. Samochody te były wtedy na gwarancji - jak sobie dilerzy ASO radzili z usterką - obejrzyjcie fotkę... Woda oczywiście czyniła wielkie szkody...
No przecież pisze, że jeżeli na zamek wychodzą tylko dwa przewody sterujące, to jest to wyjście niskoprądowe masy, czyli możesz podpinać się bezpośrednio pod brązowo-czerwony i brązowo-biały. Przy tym podłączeniu jednak nie uzyskasz ryglowania - potrzebne są dwa impulsy na zamknij i łączysz się wtedy pod inne przewody. W Vectrze podpinasz się bezposrednio,...
Otwótrz drzwi kirowcy włóż kluczyk do stacyjki i włącz zapłon. Przyciśnij lewy przycisk na pilocie. Jeżeli centrala przyjmie pilota to zasygnalizuje to zamknięciem i natychmiastowym otwarciem centralnego.
Kup weź drugi używany pilot przełóż elektronikę i dopisz do samochodu i cała filozofa. A programowanie wiesz jak się wykonuje? Wkładasz klucz do stacyjki na zapłon naciskasz na pilocie przycisk od otwierania potem zamykania i wyjmujesz kluczyk. A filozof Skrzynia niech idzie do szkoły. Jak masz problem wpadnij do mnie to zrobię ci.
Biały plus po stacyjce, niebieski krańcówki w drzwich sterujące masą.
witam wartość rezystora - 100 kiloomów pozdrawiam
Miałem ten sam problem . Bardzo często pada zamek od strony kierowcy i jest on najdroższy . Aby dalej wszystko działało dołożyłem zwykły siłownik od centralnego zamka uniwersalnego . I tak już działa 1,5 roku .
Tam typowa usterka jest mikroprzelacznik.Kolega tez mial problem z tym.
W radioodbiorniku na zakresie UKF sprawdzisz czy nadaje.
Zerknij na forum Vectra Unlimited lub Vectra Klub Polska - jest mnóstwo porad w kwestii zamka...zazwyczaj jest to problem włączników krańcowych w zamku.
Myślę,że nie ma najmniejszych sans by znaleźć pilota do modelu z ubiegłego wieku a dokodować też bardzo chyba sie nie da bo były stało kodowe.
Po prawej stronie na słupku (strona pasażera trzeba zdjąć plastik osłaniający ).
Witam Serdecznie Wiem że temat centralnego był już nie jednokrotnie wałkowany , przejrzałem to co było lecz nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. A mianowicie w trakcie montażu tuby basowej odłączyłem akumulator, po podłaczenieu ponownym wystąpił problem z szybami rozwiązałem to ponownym zaprogramoawaniem ale wystąpił problem z centralnym nie zamykał...
zamek jest zanitowany, oprócz wkrętów na środku jest nit który trzeba rozwiercić. Styków nie wyczyścisz, możesz co najwyżej wymienić switche, które są dwa a w drzwiach kierowcy trzy.
Deski (kokpity) to jest to samo. Różnią się ramkami licznika, licznikami, instalacją, przełącznikami na konsoli centralnej. Przełom jest w 05.1999
moduł centralnego,masz go na prawo od nóg pasażera,za plastikową osłoną dolnej części słupka.
Są dwa sposoby usunięcia usterki. Pierwszy: jedziesz do serwisu opla, podpinają pod Techa programują piloty i kasują 2 stówki, trwa to chwilkę, jesteś szczęśliwy i mniej bogaty :). Drugi: wsiadasz do autka, przekręcasz kluczyk tak żeby zaświeciły się kontrolki, naciskasz równocześnie obydwa przyciski pilota, zamki powinny zareagować (zamknąć i otworzyć)....
Do wymiany lub naprawy siłownik w drzwiach kierowcy. Ściągasz tapicerkę, folię ochronną. Potem odkręcasz zamek (klamki nie demontujesz), chyba odkręcasz śruby mocujęce podnośnik szyby (dobrze nie pamiętam). Siłownik jest zanitowany, także musisz użyć wiertarki. W środku tylko mikrowłączniki i silniczek + oczywiście mechanika. Zdarza się, że mikrowłącznik...
Połączenia lutowane oczywiście. Przez jakieś dwa trzy dni było dobrze, później zaczęły się kłopoty. Najpierw z domykaniem szyb, następnie z zamkiem centralnym a na koniec centralka alarmowa zawiesiła się i alarmu nie dało się wyłączyć. Teraz wypiąłem bezpiecznik na zasilaniu alarmu i czekam na inną centralkę. Całość podłączył mi kolega, któy od siedmiu...
Posłuchaj czy jak wciśniesz pilotem czy w centralce coś "pstryka" albo wyjmij centralkę i zobacz czy zadziała z próbówki centralny
Tak jak piszecie mikrowyłączniki padły.Dzięki.
W vectrze C centralny zamek to system a nie sterownik. w skład systemu wchodzą : CIM ,BCM , PDM DDM , REC , DIS . Napisz ,co się dzieje z tym "centralnym" ??
witam czy istnieje możliwość dorobienia pilota do centralki centralnego zamka do vectry b z 96 roku (starego pilota nie ma) jeśli tak to jaki jest orientacyjny koszt takiego pilota z góry dzięki za info
wojtas ma rację. wystarczy na płączonym zapłonie spróbować zamknąć drzwi. centralny złapie częstotliwość pilota i będzie ok.
Pewnie masz podwójne ryglowanie i aku padł. Na Oplu mają jakiś patent, podobno specjalny kluczyk ale tak go ściskał w łapie, że nie widziałem. Mnie udało się otworzyć zwykłym po pół godzinie mordowania.
po CAN-ie i opis dostaniesz z alarmem W opcji-- szukaj --tez coś jest -sprawdzałem Będzie dobrze
A bateryjka w kluczyku wogle jest??
okej dziękuje za odpowiedź .. sprawdze to :)
Sprawdzić instalacje od centralki.
Wygląda na alarm, może mieć ciche uzbrajanie/rozbrajanie. Vectra B miała seryjne centralny zamek. a gdzie oryginalny kluczyk?
Fabryczny zamek nie reaguje na kluczyk od strony kierowcy ( 2 mikroswitrze są dobre) natomiast od strony pasażera i z klapy bagażnika otwiera i zamyka. Zamykają się wszystkie drzwi i klapa. Natomiast po włączeniu stacyjki otwiera drzwi a po wyłaczeniu zamyka drzwi i to jest denerwujące, bo chyba powinno być na odwrót.
Jeżeli zamyka z pilota 3 drzwi to znaczy że pilot jest ok.nic tam nie musisz programować tylko rozkręć drzwi kierowcy i zobacz do siłownika . Pozdrawiam
sprawdzenie lutów miernikiem. To da niemiarodany wynik, bo coś będziesz miał uszkodone i nie będziesz o tym wiedział.
Witam. Mam taka dziwna i niespotykana sytuacje.Mam autko j/w centralny zamek jest orginalnie sterowany pilotem.Gdy jestem w Niemczech i autko parkuje obojetnie gdzie czy pod domkiem czy tez w pracy na parkingu pilot dziala bez zastrzezen z odleglosci nawet 20 metrowi jest wszystko OK.Natomiast gdy przyjezdzam do Polski pilotem musze celowac do deski...
Trzeba sprawdzić co jest na wyjściu sterownika centralnego zamka i wtedy jeżeli tam jest wyjście to gdzieś wiązka uwalona jeżeli nie ma to sterownik centralnego.
Witam Mam następujacy problem. Po zamontowaniu nowego nieseryjnego radia Clarion DXZ378 w vectrze b po wyłączeniu zapłonu nie mogę zamknąć centralnego zamka z pilota i nie moge włączyć zabezpieczenia przed kradzieżą przez około 2 minuty. Moge zamknąc centralny kluczykiem ale włączenie zabezpieczenia przed kradzieżą kluczykiem też nie działa około 2óch...
No tak wszystko pięknie , ladnie tylko że ja nie wiem jak ??? Będę wdzięczny za jakieś wskazówki....
Jeden problem to że wypisują głupoty, inna że potem zero informacji dla klienta. Nagle okazuje się, że sprzedawca się nie zna, nie wie, nie rozumie, on tylko sprzedaje. Znam taki przypadek, kiedy sprzedający poradził klientowi odwiedziny na tym forum "zada pan pytanko to panu tam napiszą co i jak". Wstyd się przyznać, ale znam tego sprzedawcę osobiście....
Częćś schematu Opla Vectra dotyczący centralnego zamka i alarmu. Pozdrawiam SPEKTRA
Pilot i centralka alarmowa poza podejrzeniem. Centralny zamek jest fabryczny i pracuje dobrze z kluczykiem. Może instalator alarmu dołożył interejs C.Z. pośredniczący pomiędzy centralką alarmową a instalacją fabryczną C.Z. i on zawodzi. Nie szukaj przyczyny w centralce i w pilocie. Pozdrawiam.
Centralny powinien działać
Też nie polecam zabawy w wymiane tych mikroprzełączników:!: Ja co prawda jeden zamek naprawiałem (wymieniałem mikroprzełącznik) i po ok 2 miesiącach musiałem znowu go demontować ale tym razem na zablokowanych drzwiach :cry: Kumpel też ma Vectre B u niego to już przesada była bo zamek padł mu po 2 ale tygodniach od wymiany mikroprzełącznika:!: Wg mnie...
Mam taki problem w moim Oplu! Nie działa mi centralny zamek!! Wczoraj syn otworzył mi bagażnik w samochodzie i nie zamknął mi go. Tzn klapa była dźwignięta kilka godzin! A autko cale było zamknięte. Otworzył bagażnik kluczykiem nie rozbrajając centralnego zamka w środku samochodu. I zostawił tak ta klapę otwarta. Wieczorem jechałem autkiem i byłem jeszcze...
Już odpowiadam. W stacyjce sa 3 pozycje - 0, I, II zapłon Na 0 zasilania brak - tak jak brak kluczyka. Na 1 włącza się radio. Na pełnym zapłonie cała elektryka jest aktywna. Próbowałem, po wyjęciu radia nadal nie działa... W obwód radia wpięta jest jeszcze dioda kontrolna na przekaźniku - czerwony, żółty, czarny. Dioda wpięta po stornie przewodów ISO->RADIO....
Wymiana sterownika centralnego zamka rozwiązała problem.
Coś Wam powiem. Mam możliwość zaprogramowania tego pilota. Ale za 20 zł jak mr-perch napisał w Poznaniu raczej nikt tego nie zrobi, łącznie ze mną. Naprawa pilota, jeśli jest uszkodzony z jego synchronizacją to mniej więcej koszt sterownika "made in China". Drogi amber81, kup sobie sterownik i sam załóż. Jest to najtańsze dla Ciebie rozwiązanie.
Tak jest jest. Tylko chciałem się dowiedzieć czy brak wkładki od kierowcy ma coś z tym wspólnego, ale z tego co wyczytałem to wkładka jedną drogą a zamek centralny drugą :)
dzieki za pomoc !
Przy module zobacz zasilania,sterowania oraz same silniki.
Wina zapewne leży w mikro przełączniku w mechaniżmie centralnego zamka w niedziałających dżwiach.Naprawa polega na rozebraniu mechanizmu i wymianie (ja czyszcze styki po rozklejeniu mikro przełącznika )lub wymianie na nowy.Pozdrawiam
Ciężko pisać poprawnie po polsku? Błędy odczytaj.
Moduł centralnego zamka (Kiekert) jest po PRAWEJ stronie,za osłona plastikową,z boku,w okolicach gdzie pasażer trzyma stopy.Czarne pudełeczko,wielkości paczki papierosów. Układ jest najlepiej sprawdzać Techem1. Najczęstsza przyczyna to wskazanie FC23-klucz niezsynchronizowany. Trzeba przeprowadzać synchronizację,da się to zrobić bez zadnego sprzętu,choć...
Sterownik wymieniony. Centralny zamek działa, lecz tylko z kluczyka. Pilot mruga ale nic się nie dzieje i nic nie słychać. W lewym górnym rogu pudełka od sterownika nie zgadzają się te 4 cyfry, reszta jest taka sama. Nic, zostaje mi otwieranie z kluczyka ;)
Masz fabryczny centralny w tej B4? Schemat bez alarmu, ale do sterowania wystarczy.
No i sprawdziłem. W Omedze '97 i Vectrze '99. Jeśli cenralny zamknie się cyckiem od środka, a kluczyk jest w stacyjce w pozycji zapłonowej, naciśnięcie na przycisk otwierania w pilocie otwiera zamek centralny.
bezpiecznik centralne vectra vectra centralne zamek vectra sterować centralne
gniazdka angielskie kontrolka turbiny czujnik biegu wstecznego
prostownik ideal sharp lodówka
Sokkia GRX1 GNSS Receiver Diagram Inquiry Burczenie w pralce Samsung - możliwe przyczyny i rozwiązania