Z tyłu na bloku, prawa strona, dwa piny.
Kup przekaźnik i przez niego zasil moduł czujników. 85-masa 86,30-światło cofania 87-zasilanie modułu
masz tu wszystko na temat czujnika ABS
Zepsuty, pomiary wychodzą złe.
Sprawdź pierw geometrie kół przednich zanim wymienisz CIM i prze kalibruj czujnik skrętu.
jeden przewód to masa-brązowy drugi (brązowy z kolorem) to sygnał -powinno być tam napięcie ok 5V rezystancja czójnika to ok3500Ω w temp 20°C.
Wymieniałeś sam czy w warsztacie? Czujnik ilo przewodowy?
...to o co pytasz, TPS = Throttle Position Sensor (Czujnik Położenia Przepustnicy).
No to wyobraź sobie teraz że wewnątrz izolacji masz przerwane druciki ale przez większość czasu się stykają, na chwilę obwód się przerwie i już masz błąd w ECU. To jest czujnik indukcyjny, więc ECU "widzi" cały czas ciągłość obwodu.
Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
Wymienić musisz tylko napinacze foteli. Jak chcesz to mam takie, oddam oba za 100 zł z przesyłką kurierem. Oraz wykasować craschdate ze sterownika airbagu który jest pod podłokietnikiem. (sensor jest od razu czujnikiem uderzeniowym przy opcji 2 poduszek, przy opcji 4 poduszek dochodzą 2 czujniki w drzwi pasażera i kierowcy) :D
Działa ok, Torpan zresztą też.
Zły czujnik
Awaryjne odryglowanie zamka.
A czujnik generuje sygnał?
Gdybyś wcześniej sprawdził kluczowanie cewek z "kompa" , to byś już dawno jeździł swoją viką i nie wymieniał niepotrzebnie jakieś czujniki!
Czy sterownik czujników masz zamontowany koło modułu REC?
Ja bym jeszcze jednoznacznie krzyżyka na sterowniku nie postawił. Spróbuj podstawić sprawdzony dobry czujnik. Ten czujnik to hallotron. Jeżeli będziesz zmieniał jednak sterownik to masz następujące opcje do wyboru: - wymian kompletu, sterownik, immo, transpondery (lub dopisanie tych transponderó co masz, ale będziesz potrzebował PINa z tego immo - dawcy)...
Raczej wskaźnik lub obwód czujnika temperatury.
http://obrazki.elektroda.net/45_11742206... http://obrazki.elektroda.net/45_11742206...
Czujnik jest w drzwiach pasażera reszta widoczna na foto. a przy okzji proponuje zmieniź serwis bo ten jest na etapie polonezów i fiata 126 ...
Trzeba niestety podłączyć jeszcze raz TECHa i odczytać błędy a najlepiej to przejechać się z techem i poobsrewować predkości kół jeśli zgłasza problem z czujnikami.
Ech, problem stary i oklepany. Błędy jakie masz? Czujnik siada.
przed chłodnicą,za atrapą.
A jak to zrobić? Wkręcić manometr w odpowiednie miejsce i odpalić silnik. Myśle, że inni będą wiedzieli jakie ciśnienie powinno być przy odpowiednich obrotach. Jeśli ciśnieine będzie ok a czujnik nadal się świecił to może trzeba dokładnie wiązkę sprawdzić albo uwalone jest wejście z czujnika w elektronice.
Sprawdź przewody podciśnieniowe. Któryś może być przetarty. W szczególności zobacz w jakim stanie jest przewód gumowy łączący korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia...
W oplowskich 1.7 D niektórych czujnik temp oleju służy do zmniejszania mocy (poprzez zmniejszenie dawki paliwa) gdy olej robi się zbyt gorący..
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
Prawdopodobnie padł czujnik obrotów wału korbowego Prawdopodobnie. Proszę o pomoc, gdzie on się konkretnie znajduje i czy można go w warunkach garażowych łatwo wymienić? Ten co ci nagadał takich teori niech ci pokaże , ps jest w dole silnika.
Czujnik położenia wału nowy czy używany?
Jest w bloku silnika, patrz po przewodach. Kostka trzy pinowa jak i na czujnik rozrządu.
Żeby był pomiar wiarygodny to potrzebujesz do tego użyć czujnika. Pozdrawiam.
Styknie?
Witam czy czujnik położenia wału opel vectra jest czujnikiem indukcyjnym czy magnetycznym
pewnie 3166
U dołu,jak kratka wlotu powietrza,dostęp zly,no chyba że masz palce jak pianista
Jeśli wygląda to jak walec z kawałkiem przewodu zakończonego wtyczką to jest to dodatkowa pompa wody stosowana jeśli jest klima.
Witam. Jak zewrzesz styki to załączy się? Jeżeli tak to wymień czujnik. Pozdrawiam
Z rozpiętym czujnikiem położenia wałka samochód odpala ale pracuje w trybie awaryjnym. W przypadku rozpięcia czujnika położenia wału nie ma iskry samochód wogóle nie odpala.
tam było też to o co ci chodziło tylko dużo węgrzy zablokowali
Czujnik wałka oryginalny Siemens,czy chińska podróbka? Zmierzyć sygnał na środkowym pinie "otwieracza",przecież to proste
Wymień czujnik położenia wału.
pewnie uszkodzony czujnik,mam mieć okolo 100 om przy 90 st,cels. Jako typ zamienny jest 1.830.005 z EPS
Dokładniej w zderzaku w środkowej części .
eeee nie, to musi być tylko i wyłącznie wina mechanika
Pierwszy załączy się przy 95° i nie puści dopuki temperatura nie spadnie do 90°, ogrzewając dalej załączy się drugi styk przy 105° a puści przy 100°. Czyli przy 105° oba styki powinny być zwarte.
Załóż oryginalny czujnik Simens.
Śmiało możesz przelutowac i przedłużyć ten przewód. Pozdrawiam daro
Może być przewód od jakiegoś czujnika przerwany i po naciągnięciu ciepłej izolacji dzieją się cuda. Jak ostygnie izolacja się kurczy i przewód styka. Ale przyczyn może być wiele. Ale stawiałbym aczej na czujniki. POZDRAWIAM
Sprawdzic przewody miedzy wtyczka czujnika a sterownikiem!! Pozdrawiam
Może uszkodzony czujnik temperatury?
Odłącz wszystkie czujniki i sprawdź czy na skrajnych pinach we wtyczkach masz 12V po wrzuceniu wstecznego.
Nie wiem ,co to za czujniki ,ale z opisu wywnioskowałem,że hall,bo innej możliwości nie widzę.Zgadłem?
Najpierw napraw problem z czujnikiem temp. zewnętrznej (sprawdź instalację, ew. wymień czujnik). Potem testuj klimatyzację/ogrzewanie, manualna nie ma czujników temperatury w nawiewach tylko dwa serwomotory ustawcze do rozdziału powietrza i mieszalnika ciepło/zimno + jedno połączenie z BCM (możliwe że to sygnał temp. zewnętrznej - ale brak info o tym...
szukać oryginału i problem zniknie, zamiennik - na prawdę tak czesto sie psuje
mówiłem, przerabiałem ten temat od 7 lat śmigam oplem
Witam! Tam jest czujnik indukcyjny, a nie czujnik Halla. Pozdrawiam.
niebieski/czarny brązowy/biały - czujnik poziomu paliwa ....
Czujnikiem, albo przerwą w obwodzie. Pozdrawiam.
z gory ciezko go zobaczyc lepiej widac od spodu auta
Problem jest taki, że wtyczki i gniazdka różnią się między czujnikami Halla i indukcyjnymi
Zacznij od turbiny, wyczyść czujnik doładowania oraz sprawdź szczelność dolotu
Ople nie lubią bardzo zamienników. Będziesz miał wiele szczęścia jak trafisz. Dodano po 1 Wiem że kiedyś zakładałem delphi do astry h 1.6b i działał. Niby.
Spróbuj odpiąć całkowicie tylne drzwi i sprawdź czy wtedy też będzie ci wywalało. Dojście do kostki będziesz miał po zdjęciu gumowej przelotki od strony karoserii. Przednich na razie nie ruszaj bo może ci wywalić błąd od czujników zderzeniowych.
Najłatwiej i najszybciej będzie na komputerze sprawdzić.
To system siemens, musi by oryginalny czujnik. Auto bez tego czujnika odpali po 6 sec. kręcenia, bierze sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu. Oczywiście silnik działa w trybie awaryjnym.
Wypnij radio.
Zrób kalibrację czujnika kąta obrotu kierownicy.
nie w tym oplu kolego
bypass wyjasni najwiecej - od czujnika do kompa
opornosc czujnika poziomu oleju we wspomaganiu 2.2 kilo
Czy pali tylko wtedy jak ma działać światło wsteczne? jak tak to trzeba szukać zwarcia w wiązce do tyłu. Może gdzieś przy lampach? Nie pamietam czy tam światło cofania jest w klapie tylnej czy nie. Jeśli tak to jeszcze mozna sprawdzić wiązkę między klapa a budą. Może tam dzieś uszkodzone przewody i robi zwarcie. Jeśli to nie światła cofania robia zwarcie...
Głupio się przyznac, ale nie wiem gdzie jest głośniczek czujników parkowania tył.W podsufitce niema, jak sugeruje większośc.Sedan 2002r. vectra c.Ktoś podpowie?
Jeszcze jedna sprawa, czy vectra posiada czujnik uderzeniowy, który odłącza pompę?
Tak można wystarczy podpiąć odpowiednie napięcie, masę i podać ciśnienie powietrza na czujnik, wtedy trzeba zmierzyć wdrtość nap. na wolnym pinie czujnika i porównać z wykresem.
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Zmień elektryka i kup oryginalny czujnik.
JA bym jeszcze raz sprawdził cały układ zapłonowy: świece kable kopułkę palec. Może nie wymieniać ale umyć i dokładnie przeglądnąć czy nie ma śladów przebicia. Jeżeli jest możliwość to sprawdzić czujnik temperatury.
Sigi ma racje czujnik jest koło bagnetu,to co znalazłeś to nie ten czujnik.
Wiesz jak się sprawdza ten czujnik?
Trzeba sprawdzić rezystancję sprzęgła sprężarki,czujnik ciśnienia,no i przekaźnik elektrosprzęgła.
Wizka jak najbardziej do sprawdzenia nie zaszkodzi ale o działaniu i pomiarze tego czujnika to należy troszkę doczytać.
Nie czujnik tylko deskę rozdzielczą (czytaj wyżej).
Masz czujniki przednie i tylne ?
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Raczej nie wina tranzystora bo cewka ma tylko dwa sterowania, steruje parami 1-4, 2-3. Komputer może nie podawać sygnału bo nie widzi np sygnału z czujnika wałka.
gdy kontrolka zapala się przestaje działać obrotomierz czujnik wału lub wiązka.
Za silnikiem , za katalizatorem , popatrz gdzie masz katalizatory , to takie proste!
Ta już byłem. Z diesli jest tylko 2.0 i 2.2. Dla silnika 1.7 nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów ECU. i do 1,7 nie znajdziesz bo do vectry B wkładali silniki isuzu bez ECU, a w tym zwykłym isuzu sygnał z drugiego czujnika temperatury idzie do sterownika świec żarowych
Czujnik wału pewno, zrób sobie diagnostykę.
Kodowanie z automatu na manual trzeba zmienić. Jeśli coś było grzebane.
po ile masz te nowe i uzywane czujniki?
Witam! Mam problem z instalacją BRC Sequent 24. Samochód to Opel Vectra 1.6 16V Po zatankowaniu do pełna zbiornika gazu, w chwili gdy ma się przełączyć samochód na gaz, centralka zaczyna piszczeć i nie się nie dzieje tzn. nie przełącza się na gaz. Po sprawdzeniu elektrozawór, które puszczają gaz i dochodzi on do listwy. Sądzę że może być to przyczyna...
Tak na początku zrobiłem wpiolem się w pin 11 czyli zasilanie żarówki wstecznego ale buzer pikal pomimo wyłączenia wstecznego gdyż auto testuje obwody żarówek i pojawia się tam znikome napięcie. Dlatego podłączone przez przekaźnik i wzięcie +12V z zasilania rec-u. Zasilanie z żarówki po włączeniu wstecznego steruje teraz przekaźnikiem i puszcza prąd...
Moduł REC tył, analogicznie jak w Vectra C.
Witam. Posiadam Opla Vectre 1.6, model C16NZ z paźdz. 1988 i nie mogę nigdzie znaleźć parametrów czujnika temp. cieczy chłodzącej, ale tego od wskazań na tablicy wskaźników. Chyba że w innych modelach ten czujnik jest taki sam. Jest z pojedyńczym przewodem. Pozatym wskaźnik poziomu paliwa i temp. pokazują trochę zaniżoną wartoćś i to wina stabilizatora...
,ale nigdzie nie mogę znaleźć gdzie mieści się złącze w które wpina się ten przewód. Poprostu nie masz go w instalacji. Poprzednik podpowiedział ci gdzie należy je podpiąć,poprostu zrób sobie tą instalację!.
OK kolego, najpewniej nie masz zasilania na wszystkie ZAWORY a nie czujniki.
Sprawdź rozrząd i czujnik położenia wału. Potem sprawdź czy na plaku np chodzi.
czujniki vectra vectra czujniki klimatyzacji czujniki cofania vectra
sterownik ekran nvidia windows akumulator skuter elektryczny nadawać 433mhz
stk463 podróbki stk463 podróbki
BMW 116i 2020 - Problem z akumulatorem i skrzynią biegów Dekoder WIWA - logo pojawia się przy każdym włączeniu