Zły czujnik
Wymienić musisz tylko napinacze foteli. Jak chcesz to mam takie, oddam oba za 100 zł z przesyłką kurierem. Oraz wykasować craschdate ze sterownika airbagu który jest pod podłokietnikiem. (sensor jest od razu czujnikiem uderzeniowym przy opcji 2 poduszek, przy opcji 4 poduszek dochodzą 2 czujniki w drzwi pasażera i kierowcy) :D
Sprawdź pierw geometrie kół przednich zanim wymienisz CIM i prze kalibruj czujnik skrętu.
masz tu wszystko na temat czujnika ABS
Trzeba niestety podłączyć jeszcze raz TECHa i odczytać błędy a najlepiej to przejechać się z techem i poobsrewować predkości kół jeśli zgłasza problem z czujnikami.
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
Wymieniałeś sam czy w warsztacie? Czujnik ilo przewodowy?
http://obrazki.elektroda.net/45_11742206... http://obrazki.elektroda.net/45_11742206...
Gdybyś wcześniej sprawdził kluczowanie cewek z "kompa" , to byś już dawno jeździł swoją viką i nie wymieniał niepotrzebnie jakieś czujniki!
Ech, problem stary i oklepany. Błędy jakie masz? Czujnik siada.
Raczej wskaźnik lub obwód czujnika temperatury.
A czujnik generuje sygnał?
Sprawdź przewody podciśnieniowe. Któryś może być przetarty. W szczególności zobacz w jakim stanie jest przewód gumowy łączący korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia...
przed chłodnicą,za atrapą.
Jest w bloku silnika, patrz po przewodach. Kostka trzy pinowa jak i na czujnik rozrządu.
...to o co pytasz, TPS = Throttle Position Sensor (Czujnik Położenia Przepustnicy).
Zepsuty, pomiary wychodzą złe.
Z tyłu na bloku, prawa strona, dwa piny.
Może być przewód od jakiegoś czujnika przerwany i po naciągnięciu ciepłej izolacji dzieją się cuda. Jak ostygnie izolacja się kurczy i przewód styka. Ale przyczyn może być wiele. Ale stawiałbym aczej na czujniki. POZDRAWIAM
Żeby był pomiar wiarygodny to potrzebujesz do tego użyć czujnika. Pozdrawiam.
Witam. Jak zewrzesz styki to załączy się? Jeżeli tak to wymień czujnik. Pozdrawiam
U dołu,jak kratka wlotu powietrza,dostęp zly,no chyba że masz palce jak pianista
Odłącz wszystkie czujniki i sprawdź czy na skrajnych pinach we wtyczkach masz 12V po wrzuceniu wstecznego.
Kup przekaźnik i przez niego zasil moduł czujników. 85-masa 86,30-światło cofania 87-zasilanie modułu
Spróbuj odpiąć całkowicie tylne drzwi i sprawdź czy wtedy też będzie ci wywalało. Dojście do kostki będziesz miał po zdjęciu gumowej przelotki od strony karoserii. Przednich na razie nie ruszaj bo może ci wywalić błąd od czujników zderzeniowych.
Wymień czujnik położenia wału.
Dokładniej w zderzaku w środkowej części .
Sprawdzic przewody miedzy wtyczka czujnika a sterownikiem!! Pozdrawiam
jeden przewód to masa-brązowy drugi (brązowy z kolorem) to sygnał -powinno być tam napięcie ok 5V rezystancja czójnika to ok3500Ω w temp 20°C.
Załóż oryginalny czujnik Simens.
Pierwszy załączy się przy 95° i nie puści dopuki temperatura nie spadnie do 90°, ogrzewając dalej załączy się drugi styk przy 105° a puści przy 100°. Czyli przy 105° oba styki powinny być zwarte.
Może uszkodzony czujnik temperatury?
No to wyobraź sobie teraz że wewnątrz izolacji masz przerwane druciki ale przez większość czasu się stykają, na chwilę obwód się przerwie i już masz błąd w ECU. To jest czujnik indukcyjny, więc ECU "widzi" cały czas ciągłość obwodu.
Witam! Tam jest czujnik indukcyjny, a nie czujnik Halla. Pozdrawiam.
po ile masz te nowe i uzywane czujniki?
niebieski/czarny brązowy/biały - czujnik poziomu paliwa ....
W sumie masz trzy opcje.Sprawdzić coś samemu,oddać do warsztatu ,albo zadzwonić do wróżki. Z moich wróżb to np gaz w dolocie albo jakiś czujnik ?
Problem jest taki, że wtyczki i gniazdka różnią się między czujnikami Halla i indukcyjnymi
Czujnik położenia wału nowy czy używany?
A jak to zrobić? Wkręcić manometr w odpowiednie miejsce i odpalić silnik. Myśle, że inni będą wiedzieli jakie ciśnienie powinno być przy odpowiednich obrotach. Jeśli ciśnieine będzie ok a czujnik nadal się świecił to może trzeba dokładnie wiązkę sprawdzić albo uwalone jest wejście z czujnika w elektronice.
Działa ok, Torpan zresztą też.
Awaryjne odryglowanie zamka.
z gory ciezko go zobaczyc lepiej widac od spodu auta
JA bym jeszcze raz sprawdził cały układ zapłonowy: świece kable kopułkę palec. Może nie wymieniać ale umyć i dokładnie przeglądnąć czy nie ma śladów przebicia. Jeżeli jest możliwość to sprawdzić czujnik temperatury.
Wiesz jak się sprawdza ten czujnik?
Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
Zmień elektryka i kup oryginalny czujnik.
A w którym miejscu przy kole jest ta wtyczka?/czujnik?
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
OK kolego, najpewniej nie masz zasilania na wszystkie ZAWORY a nie czujniki.
Sigi ma racje czujnik jest koło bagnetu,to co znalazłeś to nie ten czujnik.
Raczej nie wina tranzystora bo cewka ma tylko dwa sterowania, steruje parami 1-4, 2-3. Komputer może nie podawać sygnału bo nie widzi np sygnału z czujnika wałka.
Czujnikiem, albo przerwą w obwodzie. Pozdrawiam.
Zacznij od turbiny, wyczyść czujnik doładowania oraz sprawdź szczelność dolotu
Ja bym jeszcze jednoznacznie krzyżyka na sterowniku nie postawił. Spróbuj podstawić sprawdzony dobry czujnik. Ten czujnik to hallotron. Jeżeli będziesz zmieniał jednak sterownik to masz następujące opcje do wyboru: - wymian kompletu, sterownik, immo, transpondery (lub dopisanie tych transponderó co masz, ale będziesz potrzebował PINa z tego immo - dawcy)...
Witam Czasami montuje w warsztacie czujniki parkowania, ostatnio w przypadku dwóch aut mam następujący problem: - po włączaniu zapłonu i wrzuceniu wstecznego czujniki parkowania działają idealnie natomiast po uruchomieniu silnika czujniki zaczynają wariować, tzn piszczą gdy nie ma żadnej przeszkody itd. Co ciekawe problem ten miałem tylko w dwóch autach:...
Kolego ale jaki czujnik?
Z rozpiętym czujnikiem położenia wałka samochód odpala ale pracuje w trybie awaryjnym. W przypadku rozpięcia czujnika położenia wału nie ma iskry samochód wogóle nie odpala.
Tak można wystarczy podpiąć odpowiednie napięcie, masę i podać ciśnienie powietrza na czujnik, wtedy trzeba zmierzyć wdrtość nap. na wolnym pinie czujnika i porównać z wykresem.
Błędów czy czujnika ?
Witam czy czujnik położenia wału opel vectra jest czujnikiem indukcyjnym czy magnetycznym
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
W oplowskich 1.7 D niektórych czujnik temp oleju służy do zmniejszania mocy (poprzez zmniejszenie dawki paliwa) gdy olej robi się zbyt gorący..
Za małe to znaczy żejest coś nieszczelne lub uszkodzony czujnik.
Czujnik jest w drzwiach pasażera reszta widoczna na foto. a przy okzji proponuje zmieniź serwis bo ten jest na etapie polonezów i fiata 126 ...
Sprawdziłem dokładnie rozrząd. Klin na swoim miejscu , znak nakole wału zgadza się z gmp i znakiem na obudowie. Góra +/- pół zęba. Przy przestawionym rozrządzie miałbym obroty i iskrę na wszystkich cylindrach pozatym wywalał by błąd czujnika wałka rozrządu. Wykres faktycznie jest przesunięty ale jest on na biegu jałowym nie wiem czy na rozruszniku powinien...
Nie wiem ,co to za czujniki ,ale z opisu wywnioskowałem,że hall,bo innej możliwości nie widzę.Zgadłem?
Prosty temat, miernik ci nie potrzebny, wystarczy zwykła kontrolka (probówka samochodowa 12v) zacznij od czujnika wału bo w tych autach bardzo często padały najlepiej z kanału się dostać znajdziesz go nad misą z przodu silnika lub z tyłu obok półośki będzie wtyczka do niego z 3 kablami, na dwóch kablach ma być po załączeniu zapłonu plus i masa a na...
Bez czujnika walu nie odpali. Bez czujnika walka bedzie wariowal. Skoro nie widzi obrotow to zapewne czujnik sie skonczyl i tu warto troche zainwesowac i kupic drozszy czujnik.
sterownik uszkodzony, naprawa prosta, aczkolwiek niemiła bo plyta jest lakierowana.
Trzeba sprawdzić rezystancję sprzęgła sprężarki,czujnik ciśnienia,no i przekaźnik elektrosprzęgła.
Czujnik wałka oryginalny Siemens,czy chińska podróbka? Zmierzyć sygnał na środkowym pinie "otwieracza",przecież to proste
czujnik halla na 100% z indukcyjnego różni się troche wtyczka,czyli jeszcze kombinować z czujnikiem?
gdy kontrolka zapala się przestaje działać obrotomierz czujnik wału lub wiązka.
Styknie?
Tak to ten czujnik.
pewnie 3166
Głupio się przyznac, ale nie wiem gdzie jest głośniczek czujników parkowania tył.W podsufitce niema, jak sugeruje większośc.Sedan 2002r. vectra c.Ktoś podpowie?
sprawdżić czy nie jest przerwany lub źle założony przewod od czujnika
Nie czujnik tylko deskę rozdzielczą (czytaj wyżej).
To wina samego sterownika.Podłożony inny i pojawił się sygnał o częstotliwości 666Hz na czujniku.
i 3 czujniki Jakie 3 czujniki?
Witam. KOledzy na wstępie prosiłbym moderatora o nie usuwanie tego postu tylko o ewentualne upomninie ze wzgledu na to ze jestem pierwszy raz:). A teraz do sedna. Mam vectre C 2003 r i sa tam czujnik parkowania przod i tył okazało sie ze są uszkodzone 2 prawe tylne i za tem nie działaja wszystkie. Wymieniłem na nowe zgodne z nr fabrycznymi itd i co...
Zrób kalibrację czujnika kąta obrotu kierownicy.
Prawdopodobnie padł czujnik obrotów wału korbowego Prawdopodobnie. Proszę o pomoc, gdzie on się konkretnie znajduje i czy można go w warunkach garażowych łatwo wymienić? Ten co ci nagadał takich teori niech ci pokaże , ps jest w dole silnika.
pewnie uszkodzony czujnik,mam mieć okolo 100 om przy 90 st,cels. Jako typ zamienny jest 1.830.005 z EPS
moze lepiej zanim zakupisz owy czujnik najpierw sprawdz sprawnosc obwodu i samego czujnika :) :) :)
Czytał pewnie CDIF- em. Masz napisane prawe przednie kolo,sprawdź czujnik, albo parametry bieżące i zobacz jak czytają czujniki!
mam założony czujnik simensa
Czujnik wału pewno, zrób sobie diagnostykę.
Jest to możliwe. Jeżeli Vectra jest w wersji kombi to była wyposażona w czujnik ELOBAU. Jest możliwe, że się uszkodził i został "wyprogramowany". Dlatego sterownik się wcześniej nie upominał o ten czujnik.
Jeśli wygląda to jak walec z kawałkiem przewodu zakończonego wtyczką to jest to dodatkowa pompa wody stosowana jeśli jest klima.
Najpierw napraw problem z czujnikiem temp. zewnętrznej (sprawdź instalację, ew. wymień czujnik). Potem testuj klimatyzację/ogrzewanie, manualna nie ma czujników temperatury w nawiewach tylko dwa serwomotory ustawcze do rozdziału powietrza i mieszalnika ciepło/zimno + jedno połączenie z BCM (możliwe że to sygnał temp. zewnętrznej - ale brak info o tym...
Śmiało możesz przelutowac i przedłużyć ten przewód. Pozdrawiam daro
eeee nie, to musi być tylko i wyłącznie wina mechanika
Wizka jak najbardziej do sprawdzenia nie zaszkodzi ale o działaniu i pomiarze tego czujnika to należy troszkę doczytać.
Odpala dobrze. a trzeba jak najszybciej wymienić ten czujnik ???
bypass wyjasni najwiecej - od czujnika do kompa
Moduł REC tył, analogicznie jak w Vectra C.
To system siemens, musi by oryginalny czujnik. Auto bez tego czujnika odpali po 6 sec. kręcenia, bierze sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu. Oczywiście silnik działa w trybie awaryjnym.
vectra czujniki vectra czujniki klimatyzacji czujniki cofania vectra
klimatyzacja drgać kaseta webasto całkowanie przyspieszenia
telewizor sharp aquos stabilizator mosfet
Ford Mondeo MK4 – rozerwana klimatyzacja, przyczyny nadciśnienia, awarie skraplacza i czujnika HP Suszarka USA 125V 1875W – jaki transformator do Polski? Adaptery, napięcie, 60Hz vs 50Hz