Witam Masz słabą masę w lampie, lub w innym miejscu ,to miałna myśli kolega Błażej.
Masz niewłasciwy regulator napięcia. Tam nie ma żadnej zaróweczki w układzie.
Trzeba niestety podłączyć jeszcze raz TECHa i odczytać błędy a najlepiej to przejechać się z techem i poobsrewować predkości kół jeśli zgłasza problem z czujnikami.
cze jestem z wrocka jak ty , mam warsztat i moge ci wywołać kody samodiagnozy za darmo pozdrawiam Klaudiusz
Jak jest sprawny to ma ładować i tyle.
w prawym dolnym rogu deski?Siedzenie,symbol ludka i takie kółko przed lepetyną jego? Tak,kontrolka poduszki powietrznej.
Kontrolka stanu oleju to nie to samo co poziom oleju masz instrukcję obsługi auta ? Jakim olejem masz zalany silnik ?
Sprawę rozwiązałeś sobie sam, skoro nie ładuje to nura pod maskę i go wyciągaj. Mostek w domowych warunkach sprawdzisz ale regulatora już raczej nie.
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Nie czujnik tylko deskę rozdzielczą (czytaj wyżej).
Przepalony bezpiecznik, brak zasilania. Po zapaleniu kontrolka dostaje napięcie zwrotne.P
Nie wleciałeś w jakąś dziurę, kałużę? Może coś zerwałeś, zalałeś? A tak lecisz procedurą standardową: szczotki, regulator (mógł paść - zdarza się, co z tego, ze nowy), przewody, uzwojenie wzbudzenia... Trzeba przegrzebać. Nic nie urodzisz.
witam Janusza jesli mogę coś dodać to trafnej sugestii to sprawdź czy jak lekko podniesiesz stopą pedał hamulca do góry to usterka dalej będzie pojawiała się. może byćpotrzebna regulacja włącznika stopu - wysunięcie o 1 ząbek pozdrawiam jarek
Opel TECH czy ELM327 na USB? Ani jedno ani drugie. Najtańsze co się sprawdzi to OpelScanner. Jak byłem u mechanika to jak usłyszałem co to może być, to przeszła mi ochota na współprace. Jak do mnie ktoś przychodzi z pytaniem "co to może być" to wymyślam takie głupoty że od razu się odwraca i idzie kogo innego wk...ć. :)
tak ten przekażnik o kturym piszesz załącza pompkę i wtryskipodwujny przekażnik) i jezeli jest on uszkodzony to może ci sie nie zapalać ta kontrolka pozdrawiam
To idź tam gdzie rozwaliłeś i szukaj transpondera.
Tak,schemat i sprawdzać.
jak by on padl to nieodpalilbys autka
moduły drzwi też z immo są.
Immobilaizer
Jest dokładnie tak jak napisał Kol. spektra . Jest nieszczelność wewnątrz pompy pomiędzy sekcjami pierwszego i drugiego obwodu . Płynu w zbiorniczku nie ubywa i nie ma wycieków a pedał pod nogą wolniutko opada. Naprawa tylko przez wymianę pompy . Kiedyś można było kupić zestawy naprawcze ale nie zawsze to dobrze wychodziło . Jak jest zużyty cylinder...
Czujnikiem, albo przerwą w obwodzie. Pozdrawiam.
Prawdopodobnie padł ci impulsator wału korbowego dlatego ciężko pali, jedz na diagnostyke kompa. Pozdrawiam
Do sprawdzenia stacyjka tj. "kostka" pod nią.
Zobacz czy w kluczyku jest transponder. Często klientom rozpaławiają sie kluczyki po upadku na ziemie i gubią go.
Samochod to opel vectra
Standardowy problem :) wykasować zapisany błąd :) jak ktoś bawi się licznikiem włączy zapłon bez licznika to zapamiętuje błąd i tak go wyświetla. Wykasujesz jakim kolwiek lepszym sprzętem diagnostycznym. Cena w jakimś zakładzie elektroniki samochodowej ok 30pln.
Do wymiany mostek prostowniczy,oznaczenie DER2000.
1-wkładka stacyjki 2-zimne luty sterownika
Pali mi bezpieczni więc zwarcie musi być na przewodzie zapalającym zapłon tak mi się wydaje. Pytanie czy opel ma jakieś słabe miejsce czy zwarcia muszę szukać od początku kabla do końca rozcinając cała wiązkę Jak przepala ci bezpiecznik to oznacza że masz przebicie na przewodzie do masy, lub w momecie podania z stacyjki napięcia czy to rozrusznik czy...
będzie zarejestrowany błąd 49 napięcie zasilania za wysokie ze statusem "nie wystepuje", nie spowoduje to nienormalnej pracy układu SRS
Poodpinaj kostki z wszystkich modułów które nie są konieczne do jazdy i testuj. Jeśli problem ustanie to podpinaj kolejne sterowniki i w ten sposób ustal który sterownik sieje.
Polec, czy zlaczenie dwoch przewodow od tych czujnikow zalatwi sprawe, chodzi tylko o przeglad, a potem powoli sie naprawi Napinacze mają opornośc ok 2,2 Ohm .
Uszkodzona dioda mostka pomocniczego
Wymień zawór odśrodkowy i problem z przepustnicą minie.
Jak to chwilowy brak hamulców, toż to nie możliwe!!!!
Nic nie poradzisz alternator do naprawy.
bezpiecznik F29 10A , przerwa na przewodzie do licznika (czarny przewód) na złączu licznika pin nr 29 (plus po zapłonie)
Co się dzieje po stronie zasilania przekaźnika, co na wyjściu? Wiązka tylna do przejrzenia. Przenoszę do "początkujących", trochę wstyd z takim tematem w diale dla zaawansowanych.
kontrolka miga-sterwonik zablokowany.
Oznacza to, że komputer przyjmuje jakiś błąd w czasie jazdy. Musisz zczytać pamięć błędów ECU. Ciekawostką jest, że kolega ma Astre z silnikiem 1.6 mono i podczas jazdy silnik lekko szarpie i na chwilę mignie kontrolka silnika, a po odczytaniu błędów komputer wymiguje zawsze kod 12, czyli brak błędów, co to może być???
To co wykręciłeś jest regulator napięcia z szczotkami ,jeśli szczotki nie dolegają do pierścieni fachowo komutatora to kontrolka sie nie zaświeci. sprawdź czy masz sprawną kontrolkę odkręć przewód od kontrolki i podaj na niego masę powinna się oświecić kontrolka .
Witam. Mam nietypowe pytanie , otóż w mojej Viki coś dziwnego dzieje sie z ABS-em. Włączając zapłon kontrolka świeci , gdy odpale to gaśnie ( to normalne), nic się nie dzieje gdy rusze ale tylko do prędkości ok. 60 km/h po przekroczeniu tej prędkości kontrolka się zapala. Mało tego w trakcie jazdy gdy kontrolka nie świeci od czasu do czasu jak chamuje...
Po pierwsze to będzie rozrusznik a w nim BENDIX. Jest to cewka ktura wyżuca zębatkę na koło zamachowe.a co do drugiego to może szwankować sonda LAMDA.
Wycyztać błędy, można "beznarzędziowo" czyli pryz pomocy kodów migowych. Tu jest nieśmiertelny link jak to zrobić http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... kody są 4 cyfrowe, te z excela.
Dzięki za pomoc, diagnostyka i regeneracja modułu ABS pomogła. Nie robiłem tego jednak sam, bo znalazłem blisko Łodzi (w Ozorkowie) zakład który tym się profesjonalnie zajmuje a cena za taką usługę była tylko 150zł.
Sprawdz jakie masz ladowanie w tym samochodzie ( 13,8 - 14,4 V ). Jesli za duze to zwykle do wymiany kwalifikuje sie regulator napiecia, jesli za male to zwykle sa to szczotki ale nie tylko. Co do drugiej sprawy to wydaje mi sie ze swieci ona podczas usterki, np za niski poziom plynu hamulcowego. Pozdrawiam.
Po prostu Opel ma inaczej obsadzone przewody w kostce. Kup przejścio ISO-ISO żeby nie ciąć oryginalnych kabli i w nim zostaw 5 przewodów zamieniając plusy miejscami przy okazji. SławeK
U mnie było podobnie, okazało się że ręczny nie odbijał do końca. Wystarczyło ruszyć i gasła, wymieniłem klocki,linkę przy okazji i jest ok jak dotąd.
sprawdzić ciśnienie manometrem ew podmienić czujnik ciśnienia oleju ew pompa oleju żadnych stuków na zapalonym silniku ?
Witam, Mam problem z moją vectrą '96, 1,6 benzyna. W trakcie jazdy zaczęła żarzyć mi się kontrolka od ładowania, po wciśnięciu gazu kontrolka mocniej świeci. Poza tym jak dodaje gazu to zeruje się licznik, obrotomierz i wszystkie wskaźniki wskazują zero, i wszystkie kontrolki się zapalają. oczywiście auto normalnie jedzie dalej. Proszę o pomoc co to...
Był nie dawno taki temat i uszkodzony był sterownik silnika
pewnie program się wysypał, proponował bym przeprogramować ECU, a może sterownik gość sobie założył jakąś używkę z auta z klimą. Albo rzeczywiscie załóż opornik i już, tylko że zaraz może krzyczeć o coś innego :)
To napiecie jest w spoczynku Po uruchomieniu silnika nic sie nie zmienia a po włączeniu świateł długich i ogrzewania tylnej szyby równiez
wejdz na http://obd2.pl/forum/ tam sie zapytaj lub wipisz w szukam warsztatu napewno ktos ma
http://forum.vectraklub.pl/ Zobacz tutaj.
Co do AIRBAGu to niestety musisz skasować błąd komputerem a z szybami zrobisz sam: przytrzymaj przycisk na zamykaniu lub otwieraniu aż szyba dojdzie do końca i poczekaj około 3 sekundy dopiero puść i po sprawie.
W Vektrze 2.0 TDI mojego ojca działo sie to samo w wyniku czego trzeba bylo wymienić pompe paliwa. Koszt pompy po regeneracji to bagatela 2000zł nowa koło 5tys. Warto pojechać(jeśli jest taka możliwość) do serwisu na komputer a oni stwierdza czy to akurat to. Niestety żywotność tych pomp to około 250 tys km
Tyle błędów a przyczyna może być jedna, zanik napięcia, trzeba ustalić co jest wspólne dla tych układów.
dzieki za porade wieczorem sprawdze pozdrawiam
Spróbuj zegary "zrestartować" przez wyciągnięcie bezpiecznika od nich na parę minut.
Dodam parę informacji: -po włożeniu kluczyka kontrolki dalej świecą dopiero zapalenie auta powoduje zgaśnięcie, -wyciągałem wkładkę z kluczykiem kontrolki dalej świeciły,
Polecam http://forum.vectraklub.pl/ i z tego co widziałem to już się tam zarejestrowałeś :) :) :).
Zajrzyj tutaj: http://vectra-unlimited.7net.pl/
Jak świeciła ci kontrolka akumulatora a silnik pracował zegary leżały to = brak zasilania licznika = bezpiecznik,kostka etc.
jak immo to mruga kontrolka check na desce, sprawdź to
Nie ma w V-C kontrolki doświetlania zakrętów, jest tylko ogólna kontrolka układu poziomowania reflektorów.
odczytaj sobie błędy, jak to zrobic znajdziesz na forum jak trochę poszukasz.
Generalnie nic
Zasilanie dochodzi do sterownika? Bezpieczniki sprawdzone?
oto masz odpowiedź 'Lampki kontrolne z lewej strony Znaczenie zapalonych wskaźników U góry od lewej do prawej strony: Spryskiwacz szyby * - uzupełnić Poziom oleju silnikowego *.. . za niski Poziom płynu chłodzącego *.. . za niski Światła mijania/pozycyjne tylne * przepalona żarówka Światła hamowania * przepalona żarówka Hamulce tarczowe zużyte okładziny...
Co oznacza czerwona kontrolka ( wykrzyknik w nawiasie ) od czasu do czasu zapala sie. Samochód Opel Vectra A
Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
Ustal najpierw czego brakuje, zasilania czy masy. Wepnij wtyczkę do pompy lub zamiennie podłacz żarówkę (minimum 21W)i sprawdzaj kontrolką czego brakuje.
Czy autko z gazem.Jaki rocznik.Czy kontrolka zapala się podczas jazdy i silnik daje się wkręcić tylko do 4,5 tys.obratów.Jeżeli zapala się kontrolka i są kłopoty z uruch.to stawiam na czujnik wału.Na ciepłym silnku się puszcza po ostygnięciu mądrzeje.
Można też roztłuc kapciem ta nieszczęsną kontrolkę.
Prawdopodobnie silnik padaka.
czy można samemu sprawdzić wirnik?
Wymieniałeś, albo rozkręcałeś moduł CIM? Masz błąd kalibracji czujnika kąta skrętu, więc albo uszkodzony CIM, albo coś przy nim kombinowałeś. Te błędy są od braku komunikacji CIM i IPC(licznik), są niezalogowanie w ogóle, albo niepoprawnie. Kontrolka ABS się świeci po odpaleniu?
witam. mam ten sam problem w vectra C 2002r po wymianie przekładni. kierowniczej .byłem u elektryka i kts sprawdził tylko jaki jest kąt skrętu (u mnie do zera brakuje dwóch jednostek ponoć wystarczy zrobić kalibrację konta skrętu) ale KTSem się nie da .W oplu powiedzieli mi że uszkodzona jest tasiemka pod kierownicą i mam tą całą część wymienić, natomiast...
Coś z tym silnikiem jest nie tak. Kontrolki nie wszystko pokażą. Podjedź na badanie komputerowe .
Witam, co to może być - powyżej 3 tys. zapala się kontrolka auto z kluczykiem, wchodzi w tryb awaryjny, traci moc
Ta kontrolka check mruga jak "stroboskop". Czujnik położenia wału i sonda lambda były wymieniane. W załączeniu są błędy jakie zostały wcześniej wykazane.
aha to dzieki a mogl by mi jeszcze podac schemat bezpiecznikow i przekaznikow zebym wiedzial ktory odpowiada za siwece ?
Wymienić przekaźnik ładowania /spalony/ znajduje się na słupku pasażera.P
pojawia kontrolka Czy konkretnie ten sam błąd nastawnika, nie pytam o samą kontrolkę, tylko czy ten sam błąd
Kostki nie posiadam bede musiał kupić nowa i wymienić. Dzieki narazie
vectra 1.6, zapala sie kontrolka, zczytany kod wykazuje 45 (sonda lambda - za bogata mieszanka), silnik na wolnych obrotach szarpie, a jak jest zimny to jeszcze gasnie, na gazie chodzi elegancko, ostatnio wstawiali mi emulator ale przed emulatorem na gazie tez sprawowal sie wzorowo
Sprawdz podcisnienia zobacz czy po uruchomieniu silownik wyciaga dzwignie przy turbinie(jezeli wyciaga to podcisnienia raczej sa OK).Zostaje przeplywomierz(podczas jazdy po przekroczeniu ok.110km zapala sie kontrolka)Podstaw drugi ale pewny!!!!!!
Migająca kontrolka oznacza że sterownik silnika jest zablokowany. Masz problem z immobiliserem.
A co pokazują kontrolki na centralce?,załącza gaz ,czy nie .
Szukaj [url=http://forum.vectraklub.pl/index.ph... (=Vectra Klub Polska, dział Porady Vectra A). Dyskusję nad trochę podobnym problemem masz tu: [url=http://forum.vectraklub.pl/index.ph... Powodzenia!
Nie ma obrotomierza, nie ma kontrolki rezerwy.
Napisz co masz tam za silnik
ABS nie działa przy hamowaniu sprawdzałem też czujniki i wzrokowo wydaje się być wszystko ok ostatnio wymieniałem klocki hamulcowe w zeszłym tygodniu ale kontrolka już świeciła w sumie świeci sie już prawie miesiąc przedtem było wszystko ok więc to nie przez to. wygaszenie kontrolki mi nie pomoże :P zawsze sobie powtarzałem że jak coś jest w aucie to...
Bo kontrolkę trzeba aktywować w kilku modułach.
Mam samochód opla vectrę A. Zaczęła w nim świecić kontrolka od ładowania akumulatora pomimo tego, że akumulator jest ładowany(napięcie na nim - ok 14V w czasie ładowania) . Co może być tego przyczyną. Z góry dzięki za pomoc. Temat poprawiłem.
A co to takiego te klapy wirowe?
Witam. Miałem wyciągnięty akumulator gdy podłączyłem go ponownie to po odpaleniu świeci się kontrolka poduszki. Jaka może być tego przyczyna
a moze masz gdzies zwarcie, u kolegi tez w vectrze szalaly kontrolki bo klakson zwarcie robil
kontrolka vectra kontrolka kluczem vectra vectra kontrolka akumulatora
instalacja gazowa xsara picasso mikrotik firewall filter tłumik oscyloskop
bateria podtynkowa creative t3300
Szarpak dmuchawy spalinowej 2T – ciężka praca, Husqvarna, Stihl, zalanie, zatarcie, kompresja Nissan Micra K12 – sterowanie sprężarką klimatyzacji, IPDM E/R, typowe usterki, diagnostyka