Nie wleciałeś w jakąś dziurę, kałużę? Może coś zerwałeś, zalałeś? A tak lecisz procedurą standardową: szczotki, regulator (mógł paść - zdarza się, co z tego, ze nowy), przewody, uzwojenie wzbudzenia... Trzeba przegrzebać. Nic nie urodzisz.
w prawym dolnym rogu deski?Siedzenie,symbol ludka i takie kółko przed lepetyną jego? Tak,kontrolka poduszki powietrznej.
Standardowy problem :) wykasować zapisany błąd :) jak ktoś bawi się licznikiem włączy zapłon bez licznika to zapamiętuje błąd i tak go wyświetla. Wykasujesz jakim kolwiek lepszym sprzętem diagnostycznym. Cena w jakimś zakładzie elektroniki samochodowej ok 30pln.
tak ten przekażnik o kturym piszesz załącza pompkę i wtryskipodwujny przekażnik) i jezeli jest on uszkodzony to może ci sie nie zapalać ta kontrolka pozdrawiam
Przepalony bezpiecznik, brak zasilania. Po zapaleniu kontrolka dostaje napięcie zwrotne.P
To co wykręciłeś jest regulator napięcia z szczotkami ,jeśli szczotki nie dolegają do pierścieni fachowo komutatora to kontrolka sie nie zaświeci. sprawdź czy masz sprawną kontrolkę odkręć przewód od kontrolki i podaj na niego masę powinna się oświecić kontrolka .
Jak jest sprawny to ma ładować i tyle.
Nie moze migac i nie moze byc bledow od immo. Źle ci ktoś to immo wywalił.. Ale, czy miganiem kontrolki to czasem sama puszka od immo nie miga ? Jest przeciez podpieta tez i do kontrolki..
Witam Masz słabą masę w lampie, lub w innym miejscu ,to miałna myśli kolega Błażej.
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
cze jestem z wrocka jak ty , mam warsztat i moge ci wywołać kody samodiagnozy za darmo pozdrawiam Klaudiusz
ja tam bym zaczął od odpięcia czujnika oleju i altka i zobaczył czy kontrolki zgasną, a potem rył w desce
Uszkodzona dioda mostka pomocniczego
U mnie było podobnie, okazało się że ręczny nie odbijał do końca. Wystarczyło ruszyć i gasła, wymieniłem klocki,linkę przy okazji i jest ok jak dotąd.
sprawdzić ciśnienie manometrem ew podmienić czujnik ciśnienia oleju ew pompa oleju żadnych stuków na zapalonym silniku ?
Trzeba niestety podłączyć jeszcze raz TECHa i odczytać błędy a najlepiej to przejechać się z techem i poobsrewować predkości kół jeśli zgłasza problem z czujnikami.
Wymienić przekaźnik ładowania /spalony/ znajduje się na słupku pasażera.P
Opel TECH czy ELM327 na USB? Ani jedno ani drugie. Najtańsze co się sprawdzi to OpelScanner. Jak byłem u mechanika to jak usłyszałem co to może być, to przeszła mi ochota na współprace. Jak do mnie ktoś przychodzi z pytaniem "co to może być" to wymyślam takie głupoty że od razu się odwraca i idzie kogo innego wk...ć. :)
To idź tam gdzie rozwaliłeś i szukaj transpondera.
witam Janusza jesli mogę coś dodać to trafnej sugestii to sprawdź czy jak lekko podniesiesz stopą pedał hamulca do góry to usterka dalej będzie pojawiała się. może byćpotrzebna regulacja włącznika stopu - wysunięcie o 1 ząbek pozdrawiam jarek
Tak,schemat i sprawdzać.
moduły drzwi też z immo są.
Kontrolka stanu oleju to nie to samo co poziom oleju masz instrukcję obsługi auta ? Jakim olejem masz zalany silnik ?
Masz niewłasciwy regulator napięcia. Tam nie ma żadnej zaróweczki w układzie.
jak by on padl to nieodpalilbys autka
Jest dokładnie tak jak napisał Kol. spektra . Jest nieszczelność wewnątrz pompy pomiędzy sekcjami pierwszego i drugiego obwodu . Płynu w zbiorniczku nie ubywa i nie ma wycieków a pedał pod nogą wolniutko opada. Naprawa tylko przez wymianę pompy . Kiedyś można było kupić zestawy naprawcze ale nie zawsze to dobrze wychodziło . Jak jest zużyty cylinder...
Ustal najpierw czego brakuje, zasilania czy masy. Wepnij wtyczkę do pompy lub zamiennie podłacz żarówkę (minimum 21W)i sprawdzaj kontrolką czego brakuje.
Czujnikiem, albo przerwą w obwodzie. Pozdrawiam.
Zgadza się ale pamiętaj.... zapaliła się czerwona kontrolka!!!!!!!! :)
Do wymiany mostek prostowniczy,oznaczenie DER2000.
niebieski kabel zazwyczaj od kontrolki
jak immo to mruga kontrolka check na desce, sprawdź to
Prawdopodobnie padł ci impulsator wału korbowego dlatego ciężko pali, jedz na diagnostyke kompa. Pozdrawiam
1-wkładka stacyjki 2-zimne luty sterownika
Samochod to opel vectra
No bardzo dziwne ze sterownik zgłasza błąd wyjętej kontrolki...
Zobacz czy w kluczyku jest transponder. Często klientom rozpaławiają sie kluczyki po upadku na ziemie i gubią go.
Check sie nie swieci kontrolki też nie jakie kontrolki ?
Nic nie poradzisz alternator do naprawy.
Wymień zawór odśrodkowy i problem z przepustnicą minie.
pewnie nie ma zadnej emulacji sondy a tymbardziej sterownika bo jest odstawiony najtanszy badziew i dlatego zapala sie kontrolka.
Polec, czy zlaczenie dwoch przewodow od tych czujnikow zalatwi sprawe, chodzi tylko o przeglad, a potem powoli sie naprawi Napinacze mają opornośc ok 2,2 Ohm .
Jak to chwilowy brak hamulców, toż to nie możliwe!!!!
będzie zarejestrowany błąd 49 napięcie zasilania za wysokie ze statusem "nie wystepuje", nie spowoduje to nienormalnej pracy układu SRS
Poodpinaj kostki z wszystkich modułów które nie są konieczne do jazdy i testuj. Jeśli problem ustanie to podpinaj kolejne sterowniki i w ten sposób ustal który sterownik sieje.
Sprawę rozwiązałeś sobie sam, skoro nie ładuje to nura pod maskę i go wyciągaj. Mostek w domowych warunkach sprawdzisz ale regulatora już raczej nie.
Zapalnicza , zegarek podswietlanie suwaków- tak podswietlone są. Kierunki mają 1 kontrolkę.
Immobilaizer
Wymieniałeś, albo rozkręcałeś moduł CIM? Masz błąd kalibracji czujnika kąta skrętu, więc albo uszkodzony CIM, albo coś przy nim kombinowałeś. Te błędy są od braku komunikacji CIM i IPC(licznik), są niezalogowanie w ogóle, albo niepoprawnie. Kontrolka ABS się świeci po odpaleniu?
Sprawdz podcisnienia zobacz czy po uruchomieniu silownik wyciaga dzwignie przy turbinie(jezeli wyciaga to podcisnienia raczej sa OK).Zostaje przeplywomierz(podczas jazdy po przekroczeniu ok.110km zapala sie kontrolka)Podstaw drugi ale pewny!!!!!!
Można też roztłuc kapciem ta nieszczęsną kontrolkę.
Coś z tym silnikiem jest nie tak. Kontrolki nie wszystko pokażą. Podjedź na badanie komputerowe .
Wycyztać błędy, można "beznarzędziowo" czyli pryz pomocy kodów migowych. Tu jest nieśmiertelny link jak to zrobić http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... kody są 4 cyfrowe, te z excela.
Pali mi bezpieczni więc zwarcie musi być na przewodzie zapalającym zapłon tak mi się wydaje. Pytanie czy opel ma jakieś słabe miejsce czy zwarcia muszę szukać od początku kabla do końca rozcinając cała wiązkę Jak przepala ci bezpiecznik to oznacza że masz przebicie na przewodzie do masy, lub w momecie podania z stacyjki napięcia czy to rozrusznik czy...
pojawia kontrolka Czy konkretnie ten sam błąd nastawnika, nie pytam o samą kontrolkę, tylko czy ten sam błąd
co to jest ten mostek prostowniczy? No cóż, temat zamykam. Regulamin, pkt. 3.1.17.
Był nie dawno taki temat i uszkodzony był sterownik silnika
Po pierwsze to będzie rozrusznik a w nim BENDIX. Jest to cewka ktura wyżuca zębatkę na koło zamachowe.a co do drugiego to może szwankować sonda LAMDA.
A co pokazują kontrolki na centralce?,załącza gaz ,czy nie .
pewnie program się wysypał, proponował bym przeprogramować ECU, a może sterownik gość sobie założył jakąś używkę z auta z klimą. Albo rzeczywiscie załóż opornik i już, tylko że zaraz może krzyczeć o coś innego :)
-kiepski dostęp do ostatniej śruby sterownika. -sprawdź koronki ABS w przednich przegubach ich korozja powoduje takie przygody sterownik ABS nie - rejestrowałby błąd i zapalił kontrolki.
Raczej tak bo zapalają się kontrolki na liczniku
bezpiecznik F29 10A , przerwa na przewodzie do licznika (czarny przewód) na złączu licznika pin nr 29 (plus po zapłonie)
Odłącz przewody do alternatora, jak kontrolki zgasną wymień mostek prostowniczy.
zmienna geometria czyli? jaka powinna być prawidłowa?i czy czasem to nie jest zawór egr (i czy jak by był uszkodzony nie wybijało by go ciągle?)o nie dymi ani innych objawów na to ze jest uszkodzony nie ma oprócz tej kontrolki
jak podciśnieniem możesz mi to wytłumaczyć krok po kroku
Polecam http://forum.vectraklub.pl/ i z tego co widziałem to już się tam zarejestrowałeś :) :) :).
Po prostu Opel ma inaczej obsadzone przewody w kostce. Kup przejścio ISO-ISO żeby nie ciąć oryginalnych kabli i w nim zostaw 5 przewodów zamieniając plusy miejscami przy okazji. SławeK
Tyle błędów a przyczyna może być jedna, zanik napięcia, trzeba ustalić co jest wspólne dla tych układów.
Sprawdz jakie masz ladowanie w tym samochodzie ( 13,8 - 14,4 V ). Jesli za duze to zwykle do wymiany kwalifikuje sie regulator napiecia, jesli za male to zwykle sa to szczotki ale nie tylko. Co do drugiej sprawy to wydaje mi sie ze swieci ona podczas usterki, np za niski poziom plynu hamulcowego. Pozdrawiam.
W Vektrze 2.0 TDI mojego ojca działo sie to samo w wyniku czego trzeba bylo wymienić pompe paliwa. Koszt pompy po regeneracji to bagatela 2000zł nowa koło 5tys. Warto pojechać(jeśli jest taka możliwość) do serwisu na komputer a oni stwierdza czy to akurat to. Niestety żywotność tych pomp to około 250 tys km
Nie ma obrotomierza, nie ma kontrolki rezerwy.
Zewrzyj przewód wzbudzenia z masą, kontrolka ładowania powinna zaświecić. Jak nie zaświeci to do sprawdzenia żarówka kontrolki.
Czy autko z gazem.Jaki rocznik.Czy kontrolka zapala się podczas jazdy i silnik daje się wkręcić tylko do 4,5 tys.obratów.Jeżeli zapala się kontrolka i są kłopoty z uruch.to stawiam na czujnik wału.Na ciepłym silnku się puszcza po ostygnięciu mądrzeje.
Dzięki za odpowiedz nie zwróciłem uwagi na opis na złączu i cewce. Cewkę opisałem po swojemu nie wg opisu na niej. Podłącze jak napisałeś + po zapłonie sprawdzę miernikiem ale jak poznam który to przewód w instalacji auta ECU cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU ? Idzie to jakoś ogarnąć miernikiem, kontrolką ?
odczytaj sobie błędy, jak to zrobic znajdziesz na forum jak trochę poszukasz.
Nie ma w V-C kontrolki doświetlania zakrętów, jest tylko ogólna kontrolka układu poziomowania reflektorów.
Patrzyłem na schemat ale ja tam nie widzę czujnika poziomu płynu od wspomagania, ale jak jest to może być usterka, napisz czy jest i ile do niego dochodzi przewodów? jeżeli dwa to możesz je zmostkować i zobaczyć czy zgaśnie kontrolka.
Bezpieczniki chociaż sprawdź. Immo nie wyłącza tej kontrolki. Teraz jest brak zasilania na sterowniku.
zdwjmij sobie kolektor ssacy i poczysc to wszystko włacznie z recwlkulatorem jak zdejmiesz to zobaczysz co tam jest
witam kontrolka nie zapala sie podczas jazdy tylko niekiedy nie gasnie a jak wylacze zaplon i wlacze jeszcze raz to gasnie i juz wiecej sie nie zapala to sie sporadycznie dzieje ale jednak
Co oznacza czerwona kontrolka ( wykrzyknik w nawiasie ) od czasu do czasu zapala sie. Samochód Opel Vectra A
Ładowanie w,g opcoma 13,6 A zamierzone na altku miernikiem 14,3. Akumulator ma niecały rok ale chyba altek się kończy bo czasami po odpaleniu świeci kontrolka ładowania.
Kontrolki świecą ?
Zasilanie dochodzi do sterownika? Bezpieczniki sprawdzone?
Czy wykonałeś jakieś inne sprawdzenia dot. ABS-u np. czy faktycznie nie działa Ci ABS (podczas silnego hamowania). Czy oglądnąłeś okolice mocowania czujników ABS, czy np. nie wypadła wtyczka z czujnika. Może wykonywałeś jakieś naprawy przy kołach np. wymianę łożysk, przegubów, bowiem przy takich czynnościach mogło dość do uszkodzenia czujników ABS....
szybkościomierz A co to jest? prawdzałem też moduł odpowiedzialny za te rzeczy ale on też jest dobry Jaki moduł? Błędy i testy pod kompem podpinane? Kierunki- Przekaźnik kierunków działa? Obrotomierz - Wiązka ECU - Zegary sprawdzona. ABS ci się pali kontrolka?
A jakie masz te kontroli od automatu? Zobacz na jakimkolwiek schemacie od Vectry powinien być blok dla automatu i będziesz miał kontrolki.
Czy po odpaleniu zapala się kontrolka silnika?
mam pytanko za 100 punktów co oznacza ta kontrolka
Znasz może ścieżkę aktywacji tej kontrolki w op-comie?
Chodzi Ci o kontrolkę abs-u ?
Po podłaczeniu radyjka w Vectrze B '96r. zapaliła mi się kontrolka Airbagów. W aucie są dwie poduchy i mam pytanie czy możliwe jest w tym modelu zmajstrowanie czegoś ciągnąć lekko ;) (króciutka wiązka) instalację przy radiu. Jeśli nie ma takiej możliwośc(np.wiązka od poduszki pasażera idzie inaczej) to co mogłoby być przyczyną zapalenia tej kontrolki??...
Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
A moze immo zobacz czy miga kontrolka pozdrawiam
A wiesz na jakiej zasadzie działa ABS?
Spróbuj zegary "zrestartować" przez wyciągnięcie bezpiecznika od nich na parę minut.
Czy był podłączany komputer diagnostyczny? W takiej sytuacji powinien być, celem (przynajmniej) odczytu wartości sygnałów przekazywanych do ECU z czujników, bo błąd powinien być zasygnalizowany na kontrolce MIL (gdyby ECU go wykrył).
Jak nie pali sie już kontrolka ładowania (spalona żarówka awaria alternatora) to alternator do roboty.Po przegazowaniu napięcie rośnie pow. 17-18V zapala się kontrolka diagnostyki.
Dodam parę informacji: -po włożeniu kluczyka kontrolki dalej świecą dopiero zapalenie auta powoduje zgaśnięcie, -wyciągałem wkładkę z kluczykiem kontrolki dalej świeciły,
vectra kontrolka kontrolka kluczem vectra vectra kontrolka akumulatora
termistor oznaczenie świeci dioda power yamaha filtr paliwo
wytwornica piany wytwornica piany
Alternatywne protokoły CAN-BUS dla Kia Ceed 2009 w radiu NCS RS-304 Zastępcze protokoły CAN bus w radiu NCS RS-304 dla Kii Ceed 2009