Trzeba niestety podłączyć jeszcze raz TECHa i odczytać błędy a najlepiej to przejechać się z techem i poobsrewować predkości kół jeśli zgłasza problem z czujnikami.
Masz niewłasciwy regulator napięcia. Tam nie ma żadnej zaróweczki w układzie.
Witam Masz słabą masę w lampie, lub w innym miejscu ,to miałna myśli kolega Błażej.
cze jestem z wrocka jak ty , mam warsztat i moge ci wywołać kody samodiagnozy za darmo pozdrawiam Klaudiusz
Nie czujnik tylko deskę rozdzielczą (czytaj wyżej).
w prawym dolnym rogu deski?Siedzenie,symbol ludka i takie kółko przed lepetyną jego? Tak,kontrolka poduszki powietrznej.
Jak jest sprawny to ma ładować i tyle.
Sprawę rozwiązałeś sobie sam, skoro nie ładuje to nura pod maskę i go wyciągaj. Mostek w domowych warunkach sprawdzisz ale regulatora już raczej nie.
Kontrolka stanu oleju to nie to samo co poziom oleju masz instrukcję obsługi auta ? Jakim olejem masz zalany silnik ?
tak ten przekażnik o kturym piszesz załącza pompkę i wtryskipodwujny przekażnik) i jezeli jest on uszkodzony to może ci sie nie zapalać ta kontrolka pozdrawiam
Czujnikiem, albo przerwą w obwodzie. Pozdrawiam.
Przepalony bezpiecznik, brak zasilania. Po zapaleniu kontrolka dostaje napięcie zwrotne.P
Nie wleciałeś w jakąś dziurę, kałużę? Może coś zerwałeś, zalałeś? A tak lecisz procedurą standardową: szczotki, regulator (mógł paść - zdarza się, co z tego, ze nowy), przewody, uzwojenie wzbudzenia... Trzeba przegrzebać. Nic nie urodzisz.
Witam, zapalenie się kontrolki z kluczykiem wskazuje na niesprawność elektroniki silnika i/lub immobilajzera. Sprawdź czujnik kąta wychylenia wału korbowego, według opisu usterki to najbardziej prawdopodobna przyczyna.
witam Janusza jesli mogę coś dodać to trafnej sugestii to sprawdź czy jak lekko podniesiesz stopą pedał hamulca do góry to usterka dalej będzie pojawiała się. może byćpotrzebna regulacja włącznika stopu - wysunięcie o 1 ząbek pozdrawiam jarek
To idź tam gdzie rozwaliłeś i szukaj transpondera.
Do sprawdzenia stacyjka tj. "kostka" pod nią.
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Immobilaizer
Tak,schemat i sprawdzać.
jak by on padl to nieodpalilbys autka
moduły drzwi też z immo są.
Pali mi bezpieczni więc zwarcie musi być na przewodzie zapalającym zapłon tak mi się wydaje. Pytanie czy opel ma jakieś słabe miejsce czy zwarcia muszę szukać od początku kabla do końca rozcinając cała wiązkę Jak przepala ci bezpiecznik to oznacza że masz przebicie na przewodzie do masy, lub w momecie podania z stacyjki napięcia czy to rozrusznik czy...
Jest dokładnie tak jak napisał Kol. spektra . Jest nieszczelność wewnątrz pompy pomiędzy sekcjami pierwszego i drugiego obwodu . Płynu w zbiorniczku nie ubywa i nie ma wycieków a pedał pod nogą wolniutko opada. Naprawa tylko przez wymianę pompy . Kiedyś można było kupić zestawy naprawcze ale nie zawsze to dobrze wychodziło . Jak jest zużyty cylinder...
Sprawdz jakie masz ladowanie w tym samochodzie ( 13,8 - 14,4 V ). Jesli za duze to zwykle do wymiany kwalifikuje sie regulator napiecia, jesli za male to zwykle sa to szczotki ale nie tylko. Co do drugiej sprawy to wydaje mi sie ze swieci ona podczas usterki, np za niski poziom plynu hamulcowego. Pozdrawiam.
Po prostu Opel ma inaczej obsadzone przewody w kostce. Kup przejścio ISO-ISO żeby nie ciąć oryginalnych kabli i w nim zostaw 5 przewodów zamieniając plusy miejscami przy okazji. SławeK
Samochod to opel vectra
Prawdopodobnie padł ci impulsator wału korbowego dlatego ciężko pali, jedz na diagnostyke kompa. Pozdrawiam
bezpiecznik F29 10A , przerwa na przewodzie do licznika (czarny przewód) na złączu licznika pin nr 29 (plus po zapłonie)
Nie moze migac i nie moze byc bledow od immo. Źle ci ktoś to immo wywalił.. Ale, czy miganiem kontrolki to czasem sama puszka od immo nie miga ? Jest przeciez podpieta tez i do kontrolki..
Zobacz czy w kluczyku jest transponder. Często klientom rozpaławiają sie kluczyki po upadku na ziemie i gubią go.
To co wykręciłeś jest regulator napięcia z szczotkami ,jeśli szczotki nie dolegają do pierścieni fachowo komutatora to kontrolka sie nie zaświeci. sprawdź czy masz sprawną kontrolkę odkręć przewód od kontrolki i podaj na niego masę powinna się oświecić kontrolka .
Standardowy problem :) wykasować zapisany błąd :) jak ktoś bawi się licznikiem włączy zapłon bez licznika to zapamiętuje błąd i tak go wyświetla. Wykasujesz jakim kolwiek lepszym sprzętem diagnostycznym. Cena w jakimś zakładzie elektroniki samochodowej ok 30pln.
Spróbuj zegary "zrestartować" przez wyciągnięcie bezpiecznika od nich na parę minut.
Do wymiany mostek prostowniczy,oznaczenie DER2000.
Odepnij klemy i sprawdź napięcie akumulatora i podaj wartość napięcia. Bez tego nikt nie jest Ci w stanie pomóc.
Co się dzieje po stronie zasilania przekaźnika, co na wyjściu? Wiązka tylna do przejrzenia. Przenoszę do "początkujących", trochę wstyd z takim tematem w diale dla zaawansowanych.
1-wkładka stacyjki 2-zimne luty sterownika
Zasilanie dochodzi do sterownika? Bezpieczniki sprawdzone?
będzie zarejestrowany błąd 49 napięcie zasilania za wysokie ze statusem "nie wystepuje", nie spowoduje to nienormalnej pracy układu SRS
Oznacza to, że komputer przyjmuje jakiś błąd w czasie jazdy. Musisz zczytać pamięć błędów ECU. Ciekawostką jest, że kolega ma Astre z silnikiem 1.6 mono i podczas jazdy silnik lekko szarpie i na chwilę mignie kontrolka silnika, a po odczytaniu błędów komputer wymiguje zawsze kod 12, czyli brak błędów, co to może być???
Dodam parę informacji: -po włożeniu kluczyka kontrolki dalej świecą dopiero zapalenie auta powoduje zgaśnięcie, -wyciągałem wkładkę z kluczykiem kontrolki dalej świeciły,
Poodpinaj kostki z wszystkich modułów które nie są konieczne do jazdy i testuj. Jeśli problem ustanie to podpinaj kolejne sterowniki i w ten sposób ustal który sterownik sieje.
Jak to chwilowy brak hamulców, toż to nie możliwe!!!!
Wymień zawór odśrodkowy i problem z przepustnicą minie.
Uszkodzona dioda mostka pomocniczego
Polec, czy zlaczenie dwoch przewodow od tych czujnikow zalatwi sprawe, chodzi tylko o przeglad, a potem powoli sie naprawi Napinacze mają opornośc ok 2,2 Ohm .
Generalnie nic
Nic nie poradzisz alternator do naprawy.
Witam. Mam nietypowe pytanie , otóż w mojej Viki coś dziwnego dzieje sie z ABS-em. Włączając zapłon kontrolka świeci , gdy odpale to gaśnie ( to normalne), nic się nie dzieje gdy rusze ale tylko do prędkości ok. 60 km/h po przekroczeniu tej prędkości kontrolka się zapala. Mało tego w trakcie jazdy gdy kontrolka nie świeci od czasu do czasu jak chamuje...
Witam, Mam problem z moją vectrą '96, 1,6 benzyna. W trakcie jazdy zaczęła żarzyć mi się kontrolka od ładowania, po wciśnięciu gazu kontrolka mocniej świeci. Poza tym jak dodaje gazu to zeruje się licznik, obrotomierz i wszystkie wskaźniki wskazują zero, i wszystkie kontrolki się zapalają. oczywiście auto normalnie jedzie dalej. Proszę o pomoc co to...
Dzięki za pomoc, diagnostyka i regeneracja modułu ABS pomogła. Nie robiłem tego jednak sam, bo znalazłem blisko Łodzi (w Ozorkowie) zakład który tym się profesjonalnie zajmuje a cena za taką usługę była tylko 150zł.
Tyle błędów a przyczyna może być jedna, zanik napięcia, trzeba ustalić co jest wspólne dla tych układów.
Po podłaczeniu radyjka w Vectrze B '96r. zapaliła mi się kontrolka Airbagów. W aucie są dwie poduchy i mam pytanie czy możliwe jest w tym modelu zmajstrowanie czegoś ciągnąć lekko ;) (króciutka wiązka) instalację przy radiu. Jeśli nie ma takiej możliwośc(np.wiązka od poduszki pasażera idzie inaczej) to co mogłoby być przyczyną zapalenia tej kontrolki??...
Witam czy ktoś mi pomoże mam vectrę a po przekreceniu zapłonu nie palą się żadne kontrolki samochód odpala i przy większych obrotach zapala się kontrolka ładowania choć alternator ładuje co dalej robić
Tak by zacinal rozruch ze kontrolki sie nie zapalają? W kluczyku mam ten przycisk i on po nacisnieciu dioda sie zapala
Coś z tym silnikiem jest nie tak. Kontrolki nie wszystko pokażą. Podjedź na badanie komputerowe .
sprawdzić ciśnienie manometrem ew podmienić czujnik ciśnienia oleju ew pompa oleju żadnych stuków na zapalonym silniku ?
http://forum.vectraklub.pl/ Zobacz tutaj.
Co do AIRBAGu to niestety musisz skasować błąd komputerem a z szybami zrobisz sam: przytrzymaj przycisk na zamykaniu lub otwieraniu aż szyba dojdzie do końca i poczekaj około 3 sekundy dopiero puść i po sprawie.
Po pierwsze to będzie rozrusznik a w nim BENDIX. Jest to cewka ktura wyżuca zębatkę na koło zamachowe.a co do drugiego to może szwankować sonda LAMDA.
Wycyztać błędy, można "beznarzędziowo" czyli pryz pomocy kodów migowych. Tu jest nieśmiertelny link jak to zrobić http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... kody są 4 cyfrowe, te z excela.
Zajrzyj tutaj: http://vectra-unlimited.7net.pl/
Nie ma w V-C kontrolki doświetlania zakrętów, jest tylko ogólna kontrolka układu poziomowania reflektorów.
aha to dzieki a mogl by mi jeszcze podac schemat bezpiecznikow i przekaznikow zebym wiedzial ktory odpowiada za siwece ?
oto masz odpowiedź 'Lampki kontrolne z lewej strony Znaczenie zapalonych wskaźników U góry od lewej do prawej strony: Spryskiwacz szyby * - uzupełnić Poziom oleju silnikowego *.. . za niski Poziom płynu chłodzącego *.. . za niski Światła mijania/pozycyjne tylne * przepalona żarówka Światła hamowania * przepalona żarówka Hamulce tarczowe zużyte okładziny...
A co pokazują kontrolki na centralce?,załącza gaz ,czy nie .
U mnie było podobnie, okazało się że ręczny nie odbijał do końca. Wystarczyło ruszyć i gasła, wymieniłem klocki,linkę przy okazji i jest ok jak dotąd.
Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
Ustal najpierw czego brakuje, zasilania czy masy. Wepnij wtyczkę do pompy lub zamiennie podłacz żarówkę (minimum 21W)i sprawdzaj kontrolką czego brakuje.
Kostki nie posiadam bede musiał kupić nowa i wymienić. Dzieki narazie
Można też roztłuc kapciem ta nieszczęsną kontrolkę.
Był nie dawno taki temat i uszkodzony był sterownik silnika
pewnie program się wysypał, proponował bym przeprogramować ECU, a może sterownik gość sobie założył jakąś używkę z auta z klimą. Albo rzeczywiscie załóż opornik i już, tylko że zaraz może krzyczeć o coś innego :)
W Vektrze 2.0 TDI mojego ojca działo sie to samo w wyniku czego trzeba bylo wymienić pompe paliwa. Koszt pompy po regeneracji to bagatela 2000zł nowa koło 5tys. Warto pojechać(jeśli jest taka możliwość) do serwisu na komputer a oni stwierdza czy to akurat to. Niestety żywotność tych pomp to około 250 tys km
Bo kontrolkę trzeba aktywować w kilku modułach.
jak immo to mruga kontrolka check na desce, sprawdź to
a moze masz gdzies zwarcie, u kolegi tez w vectrze szalaly kontrolki bo klakson zwarcie robil
Włącznik STOPU chyba od ręcznego tylko gdzie on jest i co musze rozebrać jeszcze ? ten tunel od skrzyni biegów ...
Polecam http://forum.vectraklub.pl/ i z tego co widziałem to już się tam zarejestrowałeś :) :) :).
Nie ma obrotomierza, nie ma kontrolki rezerwy.
Bezpieczniki chociaż sprawdź. Immo nie wyłącza tej kontrolki. Teraz jest brak zasilania na sterowniku.
Co oznacza czerwona kontrolka ( wykrzyknik w nawiasie ) od czasu do czasu zapala sie. Samochód Opel Vectra A
napisz precyzyjniej jakie kontrolki i kiedy (pracujący/niepracujący silnik)
Prawdopodobnie silnik padaka.
czy można samemu sprawdzić wirnik?
odczytaj sobie błędy, jak to zrobic znajdziesz na forum jak trochę poszukasz.
Raczej tak bo zapalają się kontrolki na liczniku
Witam ,kupiłem dwa tygodnie temu swój pierwszy samochód - Opel Vectra A 1.6 benzyna, niestety jako laik nie zauważyłem żółtej kontrolki a gdy go kupowałem silnik był już gorący i palił dobrze. Następnego dnia gasł na skrzyżowaniach i miał nie równe obroty, kontrolka cały czas się paliła. Wymieniliśmy świece i kable ale to samo , zauważyliśmy z ojcem...
Często siada moduł CIM.
Ta kontrolka check mruga jak "stroboskop". Czujnik położenia wału i sonda lambda były wymieniane. W załączeniu są błędy jakie zostały wcześniej wykazane.
Witam, co to może być - powyżej 3 tys. zapala się kontrolka auto z kluczykiem, wchodzi w tryb awaryjny, traci moc
ABS nie działa przy hamowaniu sprawdzałem też czujniki i wzrokowo wydaje się być wszystko ok ostatnio wymieniałem klocki hamulcowe w zeszłym tygodniu ale kontrolka już świeciła w sumie świeci sie już prawie miesiąc przedtem było wszystko ok więc to nie przez to. wygaszenie kontrolki mi nie pomoże :P zawsze sobie powtarzałem że jak coś jest w aucie to...
witam. mam ten sam problem w vectra C 2002r po wymianie przekładni. kierowniczej .byłem u elektryka i kts sprawdził tylko jaki jest kąt skrętu (u mnie do zera brakuje dwóch jednostek ponoć wystarczy zrobić kalibrację konta skrętu) ale KTSem się nie da .W oplu powiedzieli mi że uszkodzona jest tasiemka pod kierownicą i mam tą całą część wymienić, natomiast...
Wymieniałeś, albo rozkręcałeś moduł CIM? Masz błąd kalibracji czujnika kąta skrętu, więc albo uszkodzony CIM, albo coś przy nim kombinowałeś. Te błędy są od braku komunikacji CIM i IPC(licznik), są niezalogowanie w ogóle, albo niepoprawnie. Kontrolka ABS się świeci po odpaleniu?
Rzeczywiście nie ma diagnozy i system jest trochę kłopotliwy w naprawie; no, chyba że się ma kasetę KDAS. Na PW wysłałem ci to co potrzeba.
vectra 1.6, zapala sie kontrolka, zczytany kod wykazuje 45 (sonda lambda - za bogata mieszanka), silnik na wolnych obrotach szarpie, a jak jest zimny to jeszcze gasnie, na gazie chodzi elegancko, ostatnio wstawiali mi emulator ale przed emulatorem na gazie tez sprawowal sie wzorowo
Czy autko z gazem.Jaki rocznik.Czy kontrolka zapala się podczas jazdy i silnik daje się wkręcić tylko do 4,5 tys.obratów.Jeżeli zapala się kontrolka i są kłopoty z uruch.to stawiam na czujnik wału.Na ciepłym silnku się puszcza po ostygnięciu mądrzeje.
zmienna geometria czyli? jaka powinna być prawidłowa?i czy czasem to nie jest zawór egr (i czy jak by był uszkodzony nie wybijało by go ciągle?)o nie dymi ani innych objawów na to ze jest uszkodzony nie ma oprócz tej kontrolki
Wymienić przekaźnik ładowania /spalony/ znajduje się na słupku pasażera.P
kontrolki vectra vectra zapala kontrolki vectra migające kontrolki
otwórz pomocą internet explorer sterownik ducati przepływomierz paliwo
zderzak naprawa zderzak naprawa
Transformator z Nikko NA-890: Zastosowania i możliwości Transformator Nikko NA-890 jako zasilacz warsztatowy