Nie wleciałeś w jakąś dziurę, kałużę? Może coś zerwałeś, zalałeś? A tak lecisz procedurą standardową: szczotki, regulator (mógł paść - zdarza się, co z tego, ze nowy), przewody, uzwojenie wzbudzenia... Trzeba przegrzebać. Nic nie urodzisz.
tak ten przekażnik o kturym piszesz załącza pompkę i wtryskipodwujny przekażnik) i jezeli jest on uszkodzony to może ci sie nie zapalać ta kontrolka pozdrawiam
w prawym dolnym rogu deski?Siedzenie,symbol ludka i takie kółko przed lepetyną jego? Tak,kontrolka poduszki powietrznej.
Nie moze migac i nie moze byc bledow od immo. Źle ci ktoś to immo wywalił.. Ale, czy miganiem kontrolki to czasem sama puszka od immo nie miga ? Jest przeciez podpieta tez i do kontrolki..
To co wykręciłeś jest regulator napięcia z szczotkami ,jeśli szczotki nie dolegają do pierścieni fachowo komutatora to kontrolka sie nie zaświeci. sprawdź czy masz sprawną kontrolkę odkręć przewód od kontrolki i podaj na niego masę powinna się oświecić kontrolka .
ja tam bym zaczął od odpięcia czujnika oleju i altka i zobaczył czy kontrolki zgasną, a potem rył w desce
Standardowy problem :) wykasować zapisany błąd :) jak ktoś bawi się licznikiem włączy zapłon bez licznika to zapamiętuje błąd i tak go wyświetla. Wykasujesz jakim kolwiek lepszym sprzętem diagnostycznym. Cena w jakimś zakładzie elektroniki samochodowej ok 30pln.
Przepalony bezpiecznik, brak zasilania. Po zapaleniu kontrolka dostaje napięcie zwrotne.P
Trzeba niestety podłączyć jeszcze raz TECHa i odczytać błędy a najlepiej to przejechać się z techem i poobsrewować predkości kół jeśli zgłasza problem z czujnikami.
Jak jest sprawny to ma ładować i tyle.
Witam Masz słabą masę w lampie, lub w innym miejscu ,to miałna myśli kolega Błażej.
cze jestem z wrocka jak ty , mam warsztat i moge ci wywołać kody samodiagnozy za darmo pozdrawiam Klaudiusz
Czujnikiem, albo przerwą w obwodzie. Pozdrawiam.
Uszkodzona dioda mostka pomocniczego
sprawdzić ciśnienie manometrem ew podmienić czujnik ciśnienia oleju ew pompa oleju żadnych stuków na zapalonym silniku ?
Wymienić przekaźnik ładowania /spalony/ znajduje się na słupku pasażera.P
U mnie było podobnie, okazało się że ręczny nie odbijał do końca. Wystarczyło ruszyć i gasła, wymieniłem klocki,linkę przy okazji i jest ok jak dotąd.
Witam, zapalenie się kontrolki z kluczykiem wskazuje na niesprawność elektroniki silnika i/lub immobilajzera. Sprawdź czujnik kąta wychylenia wału korbowego, według opisu usterki to najbardziej prawdopodobna przyczyna.
Ustal najpierw czego brakuje, zasilania czy masy. Wepnij wtyczkę do pompy lub zamiennie podłacz żarówkę (minimum 21W)i sprawdzaj kontrolką czego brakuje.
niebieski kabel zazwyczaj od kontrolki
To idź tam gdzie rozwaliłeś i szukaj transpondera.
witam Janusza jesli mogę coś dodać to trafnej sugestii to sprawdź czy jak lekko podniesiesz stopą pedał hamulca do góry to usterka dalej będzie pojawiała się. może byćpotrzebna regulacja włącznika stopu - wysunięcie o 1 ząbek pozdrawiam jarek
Kontrolka stanu oleju to nie to samo co poziom oleju masz instrukcję obsługi auta ? Jakim olejem masz zalany silnik ?
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Masz niewłasciwy regulator napięcia. Tam nie ma żadnej zaróweczki w układzie.
No bardzo dziwne ze sterownik zgłasza błąd wyjętej kontrolki...
Check sie nie swieci kontrolki też nie jakie kontrolki ?
Tak,schemat i sprawdzać.
moduły drzwi też z immo są.
Zgadza się ale pamiętaj.... zapaliła się czerwona kontrolka!!!!!!!! :)
Coś z tym silnikiem jest nie tak. Kontrolki nie wszystko pokażą. Podjedź na badanie komputerowe .
Po prostu Opel ma inaczej obsadzone przewody w kostce. Kup przejścio ISO-ISO żeby nie ciąć oryginalnych kabli i w nim zostaw 5 przewodów zamieniając plusy miejscami przy okazji. SławeK
jak by on padl to nieodpalilbys autka
Sprawdz jakie masz ladowanie w tym samochodzie ( 13,8 - 14,4 V ). Jesli za duze to zwykle do wymiany kwalifikuje sie regulator napiecia, jesli za male to zwykle sa to szczotki ale nie tylko. Co do drugiej sprawy to wydaje mi sie ze swieci ona podczas usterki, np za niski poziom plynu hamulcowego. Pozdrawiam.
Zapalnicza , zegarek podswietlanie suwaków- tak podswietlone są. Kierunki mają 1 kontrolkę.
A co pokazują kontrolki na centralce?,załącza gaz ,czy nie .
Samochod to opel vectra
jak immo to mruga kontrolka check na desce, sprawdź to
Odłącz przewody do alternatora, jak kontrolki zgasną wymień mostek prostowniczy.
Jest dokładnie tak jak napisał Kol. spektra . Jest nieszczelność wewnątrz pompy pomiędzy sekcjami pierwszego i drugiego obwodu . Płynu w zbiorniczku nie ubywa i nie ma wycieków a pedał pod nogą wolniutko opada. Naprawa tylko przez wymianę pompy . Kiedyś można było kupić zestawy naprawcze ale nie zawsze to dobrze wychodziło . Jak jest zużyty cylinder...
Raczej tak bo zapalają się kontrolki na liczniku
pewnie nie ma zadnej emulacji sondy a tymbardziej sterownika bo jest odstawiony najtanszy badziew i dlatego zapala sie kontrolka.
Zasilanie dochodzi do sterownika? Bezpieczniki sprawdzone?
-kiepski dostęp do ostatniej śruby sterownika. -sprawdź koronki ABS w przednich przegubach ich korozja powoduje takie przygody sterownik ABS nie - rejestrowałby błąd i zapalił kontrolki.
Można też roztłuc kapciem ta nieszczęsną kontrolkę.
Sprawę rozwiązałeś sobie sam, skoro nie ładuje to nura pod maskę i go wyciągaj. Mostek w domowych warunkach sprawdzisz ale regulatora już raczej nie.
Do wymiany mostek prostowniczy,oznaczenie DER2000.
Pali mi bezpieczni więc zwarcie musi być na przewodzie zapalającym zapłon tak mi się wydaje. Pytanie czy opel ma jakieś słabe miejsce czy zwarcia muszę szukać od początku kabla do końca rozcinając cała wiązkę Jak przepala ci bezpiecznik to oznacza że masz przebicie na przewodzie do masy, lub w momecie podania z stacyjki napięcia czy to rozrusznik czy...
Prawdopodobnie padł ci impulsator wału korbowego dlatego ciężko pali, jedz na diagnostyke kompa. Pozdrawiam
Bezpieczniki chociaż sprawdź. Immo nie wyłącza tej kontrolki. Teraz jest brak zasilania na sterowniku.
1-wkładka stacyjki 2-zimne luty sterownika
Immobilaizer
bezpiecznik F29 10A , przerwa na przewodzie do licznika (czarny przewód) na złączu licznika pin nr 29 (plus po zapłonie)
Zobacz czy w kluczyku jest transponder. Często klientom rozpaławiają sie kluczyki po upadku na ziemie i gubią go.
Nie ma obrotomierza, nie ma kontrolki rezerwy.
Nic nie poradzisz alternator do naprawy.
Wymieniałeś, albo rozkręcałeś moduł CIM? Masz błąd kalibracji czujnika kąta skrętu, więc albo uszkodzony CIM, albo coś przy nim kombinowałeś. Te błędy są od braku komunikacji CIM i IPC(licznik), są niezalogowanie w ogóle, albo niepoprawnie. Kontrolka ABS się świeci po odpaleniu?
Wymień zawór odśrodkowy i problem z przepustnicą minie.
Jak to chwilowy brak hamulców, toż to nie możliwe!!!!
Spróbuj zegary "zrestartować" przez wyciągnięcie bezpiecznika od nich na parę minut.
zmienna geometria czyli? jaka powinna być prawidłowa?i czy czasem to nie jest zawór egr (i czy jak by był uszkodzony nie wybijało by go ciągle?)o nie dymi ani innych objawów na to ze jest uszkodzony nie ma oprócz tej kontrolki
Sprawdz podcisnienia zobacz czy po uruchomieniu silownik wyciaga dzwignie przy turbinie(jezeli wyciaga to podcisnienia raczej sa OK).Zostaje przeplywomierz(podczas jazdy po przekroczeniu ok.110km zapala sie kontrolka)Podstaw drugi ale pewny!!!!!!
będzie zarejestrowany błąd 49 napięcie zasilania za wysokie ze statusem "nie wystepuje", nie spowoduje to nienormalnej pracy układu SRS
Polec, czy zlaczenie dwoch przewodow od tych czujnikow zalatwi sprawe, chodzi tylko o przeglad, a potem powoli sie naprawi Napinacze mają opornośc ok 2,2 Ohm .
Generalnie nic
Tyle błędów a przyczyna może być jedna, zanik napięcia, trzeba ustalić co jest wspólne dla tych układów.
Kontrolki świecą ?
Poodpinaj kostki z wszystkich modułów które nie są konieczne do jazdy i testuj. Jeśli problem ustanie to podpinaj kolejne sterowniki i w ten sposób ustal który sterownik sieje.
Znasz może ścieżkę aktywacji tej kontrolki w op-comie?
Dzięki za odpowiedz nie zwróciłem uwagi na opis na złączu i cewce. Cewkę opisałem po swojemu nie wg opisu na niej. Podłącze jak napisałeś + po zapłonie sprawdzę miernikiem ale jak poznam który to przewód w instalacji auta ECU cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU ? Idzie to jakoś ogarnąć miernikiem, kontrolką ?
co to jest ten mostek prostowniczy? No cóż, temat zamykam. Regulamin, pkt. 3.1.17.
Zewrzyj przewód wzbudzenia z masą, kontrolka ładowania powinna zaświecić. Jak nie zaświeci to do sprawdzenia żarówka kontrolki.
pojawia kontrolka Czy konkretnie ten sam błąd nastawnika, nie pytam o samą kontrolkę, tylko czy ten sam błąd
A jakie masz te kontroli od automatu? Zobacz na jakimkolwiek schemacie od Vectry powinien być blok dla automatu i będziesz miał kontrolki.
Dodam parę informacji: -po włożeniu kluczyka kontrolki dalej świecą dopiero zapalenie auta powoduje zgaśnięcie, -wyciągałem wkładkę z kluczykiem kontrolki dalej świeciły,
Nie ma w V-C kontrolki doświetlania zakrętów, jest tylko ogólna kontrolka układu poziomowania reflektorów.
Problem pojawił się przed podmianą sterownika, po wycięciu kontrolki alarmu.
jak podciśnieniem możesz mi to wytłumaczyć krok po kroku
Wycyztać błędy, można "beznarzędziowo" czyli pryz pomocy kodów migowych. Tu jest nieśmiertelny link jak to zrobić http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... kody są 4 cyfrowe, te z excela.
Jak nie pali sie już kontrolka ładowania (spalona żarówka awaria alternatora) to alternator do roboty.Po przegazowaniu napięcie rośnie pow. 17-18V zapala się kontrolka diagnostyki.
Chodzi Ci o kontrolkę abs-u ?
Po pierwsze to będzie rozrusznik a w nim BENDIX. Jest to cewka ktura wyżuca zębatkę na koło zamachowe.a co do drugiego to może szwankować sonda LAMDA.
Wczoraj sprawdzałem napięcie na akumulatorze i było 12,5 V ale po podłączeniu obciążenia i uruchomieniu silnika nie wzrastało Wczoraj go podładowałem kilka godzin i dzisiaj udało mi sie pojechać i wrócić Tylko ten incydent pod bramą Teraz go ładuje Akumulator to nie powinien paść odrazu? A te kontrolki? Przecież od czegoś są? Przy poprzedniej wymienie...
Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
Ładowanie w,g opcoma 13,6 A zamierzone na altku miernikiem 14,3. Akumulator ma niecały rok ale chyba altek się kończy bo czasami po odpaleniu świeci kontrolka ładowania.
Patrzyłem na schemat ale ja tam nie widzę czujnika poziomu płynu od wspomagania, ale jak jest to może być usterka, napisz czy jest i ile do niego dochodzi przewodów? jeżeli dwa to możesz je zmostkować i zobaczyć czy zgaśnie kontrolka.
Czy był podłączany komputer diagnostyczny? W takiej sytuacji powinien być, celem (przynajmniej) odczytu wartości sygnałów przekazywanych do ECU z czujników, bo błąd powinien być zasygnalizowany na kontrolce MIL (gdyby ECU go wykrył).
pewnie program się wysypał, proponował bym przeprogramować ECU, a może sterownik gość sobie założył jakąś używkę z auta z klimą. Albo rzeczywiscie załóż opornik i już, tylko że zaraz może krzyczeć o coś innego :)
zdwjmij sobie kolektor ssacy i poczysc to wszystko włacznie z recwlkulatorem jak zdejmiesz to zobaczysz co tam jest
Po podłaczeniu radyjka w Vectrze B '96r. zapaliła mi się kontrolka Airbagów. W aucie są dwie poduchy i mam pytanie czy możliwe jest w tym modelu zmajstrowanie czegoś ciągnąć lekko ;) (króciutka wiązka) instalację przy radiu. Jeśli nie ma takiej możliwośc(np.wiązka od poduszki pasażera idzie inaczej) to co mogłoby być przyczyną zapalenia tej kontrolki??...
witam kontrolka nie zapala sie podczas jazdy tylko niekiedy nie gasnie a jak wylacze zaplon i wlacze jeszcze raz to gasnie i juz wiecej sie nie zapala to sie sporadycznie dzieje ale jednak
napisz precyzyjniej jakie kontrolki i kiedy (pracujący/niepracujący silnik)
szybkościomierz A co to jest? prawdzałem też moduł odpowiedzialny za te rzeczy ale on też jest dobry Jaki moduł? Błędy i testy pod kompem podpinane? Kierunki- Przekaźnik kierunków działa? Obrotomierz - Wiązka ECU - Zegary sprawdzona. ABS ci się pali kontrolka?
Czy wykonałeś jakieś inne sprawdzenia dot. ABS-u np. czy faktycznie nie działa Ci ABS (podczas silnego hamowania). Czy oglądnąłeś okolice mocowania czujników ABS, czy np. nie wypadła wtyczka z czujnika. Może wykonywałeś jakieś naprawy przy kołach np. wymianę łożysk, przegubów, bowiem przy takich czynnościach mogło dość do uszkodzenia czujników ABS....
Co oznacza czerwona kontrolka ( wykrzyknik w nawiasie ) od czasu do czasu zapala sie. Samochód Opel Vectra A
Czy po odpaleniu zapala się kontrolka silnika?
Polecam http://forum.vectraklub.pl/ i z tego co widziałem to już się tam zarejestrowałeś :) :) :).
A moze immo zobacz czy miga kontrolka pozdrawiam
a moze masz gdzies zwarcie, u kolegi tez w vectrze szalaly kontrolki bo klakson zwarcie robil
sprawdż poziom płynu chamulcowego lub rozłącz przewody czy kontrolka z ręcznego zgaśnie
vectra kontrolki vectra zapala kontrolki vectra migające kontrolki
silnik dymić biały rotel kanał uszczelniacze zaworowe
magazyn solplanet egzamin elm02
Częstotliwości straży pożarnej Katowice – PSP, OSP, TETRA, DMR, kanały 149 MHz, 458 MHz Bypass zacienionych paneli fotowoltaicznych w stringu – diody, optymalizatory, mikroinwertery