pewnie uszkodzony czujnik,mam mieć okolo 100 om przy 90 st,cels. Jako typ zamienny jest 1.830.005 z EPS
Tak, tak szybko, wada, lub Twoja wina. Reklamuj, może uznają.
Więc widocznie sterowane jest jakimś tranzystorem, chyba że jeszcze jakoś inaczej jest to zrobione, nie mam niestety schematu
mam nadzieję że regulator nie z Uni-Point :)
będzie zarejestrowany błąd 49 napięcie zasilania za wysokie ze statusem "nie wystepuje", nie spowoduje to nienormalnej pracy układu SRS
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
masz tu wszystko na temat czujnika ABS
Deska rozdzielcza bezp. f2 f18 f23 f25 są od klimy. w komorze silnika przekaźnik 14 sprzęgło klimatyzacji, oraz bezpiecznik f35 wentylator chłodnicy
Proszę,30 pkt na schematy, są na elce, problem będziesz miał rozwiązany.
42-obwód pierwotny układu zapłonu rozdzielaczowego lub jego połączenia wysokie napięcie.
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
Zmierz Kolego napięcie ładowania.
Kolor przewodu czerwony, 0,35 kwadrat, idzie do wyświetlacza, jeżeli TID lub GID to pin 31, jeżeli CID to wtyk XC19, pin 31.
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
To falowanie obrotów może być przyczyną złej pracy silniczka krokowego. Co do strzelania stawiam na świecie. W samochodach z instalacją gazową ważne jest dobranie odpowiednich świec i przewodów wysokiego napięcia.
Plus po zapłonie i masa sterująca wystawiona przez sterownik silnika jeśli ten chce otworzyć zawór.
Parami są łączone ale do sterownika idą dwa kable jak sam zauważyłeś. Kolego co się dziwisz obwód zamyka się przez świecę. One mają po 1 ohmie wiec 4, 2 szeregowo plus 2 równolegle to i tak daje 1ohm w pętli wiec prawie zwarcie. Musiałbyś odpiąć wtyczkę od sterownika i odłączyć świece wtedy zobaczysz że nie ma zwarcia. Co do braku plusa to trzeba zerknąć...
P1110 - odłączałeś wtyczkę od elektrozaworka to masz błąd. Czujnik temperatury oleju napraw to będzie lepiej jechał.
czujnik temp w tym autku znajduje sie na obudowie termostatu po lewej stronie w komorze silnika patrzac od przodu, do tej aluminiowej obudowy podlaczny jest tez gruby gumowy waz od plynu
W isuzu były montowane 100 A alternatory Hitachi Bardzo awaryjne. Najczęściej padały mostki diodowe ale zamienniki były bardzo słabe jakości lub regulatory napięcia (elektronika).
jeśli masz Vectrę B to moduł kontroli żarówek jest nad schowkiem po str. pasażera. Ale myślę,że problem jest gdzieś w instalacji - trzeba spr. gdzie ginie ci napięcie
schodzi razem z alternatorem,później się ją odmontowuje-odkręcić 3 wkręty
Przepalony bezpiecznik, brak zasilania. Po zapaleniu kontrolka dostaje napięcie zwrotne.P
Może w czymś pomoże schemat to proszę bardzo
Jaki silnik?
Sprawdź bezpieczniki. Dodano po 2 Po diagnostyce u mechanika Kolego zmień tego nic nie umiejącego '' piekarza'' na dobrego elektryka. Dodano po 1 Po diagnostyce u mechanika Kolego zmień tego nic nie umiejącego '' piekarza'' na dobrego elektryka. Dodano po 3 Odpowiedzialny jest F15 w skrzynce pod maską 10A. Przedostatni od środka w tych 2 rzędach małych...
tak, czujnik wału w 1,6. Problem poruszany na tym forum, do zamknięcia.
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
Tak jak mówisz czerwony z czerwono szarym pozdrawiam
Problem rozwiazany,przekaznik R6,dzięki za pomoc
A czy miernikiem z funkcją test stanów logicznych mogę zmierzyć sygnał od tego czujnika?
To nic nie możesz robić takim fejsem.... Jak dla mnie to ty problemu nie masz.
Regulator ciśnienia na listwie nie popuszcza Ci paliwa na podciśnienie?
Jest tam styk oznaczony jako P albo 15a.Ale nie warto kombinować przy stacyjce-prościej wziąc ten prąd z zasilania radia.
Masz spadek na masie. Zmierz napięcie podczas obciążenia pomiędzy obudową alternatora a zaciskiem - akumulatora.
a napięcie na przycisku sprawdż bezpiecznik nr 6
Ale w ogóle nie ma prądu? Kontrolki się nie zapalają, radio nie włącza? Cokolwiek działa, czy tak zupełnie nic, jakby akumulatora nie było? Więc zacznij szukać od niego i jego okablowania. Jakie napięcie na baterii?
sterownik będzie gdzieś w komorze silnika,znajdziesz go idąc po kablach od świec spawdż z rana na zimnym silniku czy na pewno świece nie dostają napięcia
Tyle błędów a przyczyna może być jedna, zanik napięcia, trzeba ustalić co jest wspólne dla tych układów.
Cóż, wtopiłeś parę zł na niepotrzebną wymianę EGR i MAF. Więc odepnij teraz wszystkie czujniki których błędy się zarejestrowały i sprawdź czy dochodzi do nich napięcie.
Podgląd sygnałów na oscyloskopie dwukanałowym na wolnych obrotach nie wykazuje anomalii. To sprawdź podczas kręcenia.Jedna sonda na wał druga na wałek.Spadek napięcia jaki jest przy kręceniu?
Świecenie przewodów(nie przeskok iskry)w ciemności to normalne zjawisko przy napięciu kilkunastu kV-przewody są ok.
Czyli ładowanie niby jest (choć napięcie bez obciążenia dodatkowymi odbiorami mogłoby być nieco wyższe).
Sądząc po objawach to sonda lambda - miałem podobnie w mojej vectrze A z silnikiem x20xev (2.0 16V) , błąd 38 za niskie napięcie z sondy. Wymiana sondy pomogła.
Nie jest to bezpiecznik od wtrysku. Dasz wreszcie znać co z tym autem masz nie tak ? Sprawdziłeś napięcie na bezpieczniku po włączeniu świateł ?
Mam pewien problem z moim autem.Czasami nie wiadomo dlaczego nie chce odpalic.Dzieje się to najczęściej gdy stoi na słońcu.Stacyjka jest dobra,ale napięcie nie dochodzi do przekażnika rozrusznika.Samochód posiada fabryczny imobilajzer i blokadę odjazdu.Podejrzewam że tam tkwi problem,tylko jak to sprawdzic.:cry:
sprawdziłeś napięcie dochodzące do świec powinno być 12V Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Jeśli istnieje podejrzenie, że przekaźnik świecy żarowej jest uszkodzony, to należy upewnić się czy poprawnie odbierane są sygnały z innego (innych) zespołów sterujących. Następnie...
Mógł być za mały. Sprawdz jeszcze sobie napięcie ładowania, powinno wynosić ok 14,4 V.
Witatrak jest jeden z przed chłodnicą i jedem za. Nie działa ten przed chłodnicą jest na 100% od klimy i powinen działać zaraz po jej włączeniu. Bezpieczniki całe na 100%. jest za to kupa przekaźników , do których nie mam rozpiski do czego służą.
Witam. Mam problem z Oplem Vectrą a komputer pokazuje błąd nr 29 czyli zbyt niskie napięcie na przekaźniku pompy paliwa. Wymieniana była pompa paliwa, czujnik temperatury cieczy i dalej o samo. Na początku zgasł po jakimś czasie jazdy, chwilę postał i dalej można było jechać a teraz zgasł po zapaleniu świateł, gaśnie też jak się lekko stuknie w komputer....
Witam. Całkowicie błędne myślenie. To nie napięcie wychodzi z pinu 3 w kierunku stacyjki, tylko tam ma dochodzić napięcie ze stacyjki poprzez styki głównego przekaźnika.
Trzeba sprawdzić czy na niebieskim kablu co idzie do wtryskiwacza jest prąd,jak nie,a samochód ma gaz,to pewnie kwestia przekaxnika rozłączającego wtryskiwacz,albo emulatora,kij wie co tam kto ma
Kostka stacyjki do kontroli.
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Skoro silnik 2.0 to pompa paliwa powinna być za tylnym prawym kołem. Złe wskazania poziomu paliwa - uszkodzony stabilizator napięcia 10V, znajdujący się z "tyłu" na zegarach.
Raczej przewody łączące alternator z akumulatorem, masa alternatora z ujemnym biegunem akumulatora, sam alternator. Za mało pomiarów by coś orzec. Zrób chociaż pomiary spadków napięć.
Witam masz uszkodzony regulator napięcia jeśli jest za wysokie napiećie zegary lubią spadać na zero.
Zmierz na przekaźniku napięcie , jeśli jest jak piszesz to przekaźnik do wymiany.
Z klima to normalna rzecz ze nie mozna jej zima uruchomic,chyba ponizej 4 stopni ale jesli chodzi o nawiew o jest dosc dziwna sprawa. pozd
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
Witam, mam kilka sztuk tych zasilaczy do naprawy, wszystkie mają tą samą wadę, mianowicie po włączeniu do sieci przetwornica od napięcia +5V stand-by piszczy, a napięcie jest zawyżone do 6V. Komputer nie daje się uruchomić i myślałem, że to zwarcie za transformatorem, ale wszystko ok, sprawdzałem każdą diodę. Jednak w momencie odłączania z sieci wskutek...
Witam, czy może ktoś mi podpowiedzieć jak zmątować regulator napięcia??? Cały czas mam problemy z ładowaniem góra 13.2V, a im więcej podłącze tym bardziej spada (przy wyższych obrotach to samo) Czy dało by radę np. LM338 podłączyć w taki sposób, że nawet jeżeli odpalę wszystko co jest możliwe do odpalenia, żeby ten LM cały czas wyciskał z alternatora...
pasek jest ok i dobrze napięty. jak będzie cieplej altek poleci na testy
Tutaj podobny temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9...
Napięcie za wysokie to inaczej obwód otwarty.
Od tego jest moduł. W module na przyczepkę podaje napięcie przekaźnik. Chyba że nie ma modułu,to tak nie moźna.
W woli wyjaśnienia, żeby nie było nie domówień, w tych trzech przypadkach masz takie napięcie??
Źle podejrzewasz. Napięcie do stacyjki dochodzi?
Przyczynę znasz, tylko nie do końca. Centralny zamek nie zadziała z pilota dopóki nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki, a konkretniej dopóki nie zniknie napięcie na styku W kostki stacyjki.
Z tych bloków wynika że silnik nie kręci, a dopóki czujnik położenia wału nie będzie widział impulsów dopóty komputer nie wysteruje przekaźnika od pompki paliwa.
patrzył któryś z tych mechaników na wartości rzeczywiste przepływomierza czy tylko błędy odczytali???
Jeżeli taki objaw występuje tylko na wolnych obrotach to do wymiany regulator napięcia.
Witam !! Świeci kontrolka ladowania akumulatora i wyświetla się klucz diagnostyczny w Vectra 2.2 rok-2003, napięcie na akumulatorze 11.7 vol. I teraz pytanie : Czy wyjmować alternator, czy może być inna przyczyna. Z gory dziekuje.
dzięki
Napięcie już mierzyłem, pisałem o tym w pierwszym poście , jest tam połowa napięcia zasilania. Będę musiał sprawdzić masę, o której wspomniałeś.Zabiorę się za to jutro, bo za chwilę będzie ciemno, a ja nie mam garażu. A będzie z tym trochę roboty, bo trzeba zdjąć tą tapicerkę która tam jest na klapie. Wszystko posprawdzałem, przewody całe, problem jest...
Na początek sprawdź przewody od wtryskiwacza. Za wysokie napięcie oznacza przerwany obwód. Co do sondy to można przejechać się na regulację instalacji chociaż mało gazowników potrafi dobrze ustawić zakładając że montaż jest poprawny. Przeważnie mówią że tak ma być Szanowny kolega bredzi, bo coś gdzieś przeczytał i to nie do końca. Błędy sondy zawsze...
ale ktoś to wymyślił i to jeszcze dobrej firmy . Typowy inżynier , miał w wytycznych napięcie znamionowe i tak też zostało to opracowane , ale nikt nie pomyślał że sa spadki napięcia.
Przekaznik fioletowy jest dobry Co znaczy że dobry? - Chwyta? Przekaźnik od pompy paliwa zapina też stałe +12V na wtryskiwacze. Jest tam napięcie?
Co to znaczy pozamiatane? Jaki jest sposób na to by światła znowu działały normalnie? Ktoś sobie z tym poradził? Po podłączeniu opcoma wywala błędy przerwanych obwodów lub za wysokiego napięcia.
Ja w swoim prywatnym aucie włożyłem bremi i jestem z nich zadowolony
Tak alternator to Denso czyli standardowa usterka. U Ciebie ECU zostało uszkodzone za wysokim napięciem ?
jakie prześwietlanie? pisałem że elektryka to dla mnie czary mary proszę jak dziecku wytłumaczyć. wiązka zdemontowana nie sprawdzę napięcia
Zacznij od zmiany świeć i zobacz w jakim stanie są przewody wysokiego napięcia , najlepiej sprawdzić wieczorem jak jest ciemno widać miejsca gdzie jest przebicie na przewodach.
witam mam pytanko gdzie w tym autku jest jakieś zabezpieczenie od włączania klimatyzacji w ogóle nie chce włączac pompy na wtyczce co idzie do pompy nie pojawia się żadne napięcie po załączeniu.Vectra z silnikiem 20NE z 94 roku.
Zrób pomiar przy podłączonej kostce, przebij się przez izolację.
Jeżeli chcesz być pewny pompy to musisz sprawdzić, czy dochodzi do niej napięcie....
Nie masz ładowania. Po odpaleniu napięcie ładowania powinno wynosić około 14.4V. Do wymiany masz albo alternator albo regulator napięcia.
Witam, mam problem z napięciem ładowania. Sprawa wygląda tak , że jakieś 2 miesiące temu padł mi alternator więc kupiłem używany ten sam model - wymieniłem, wszystko pięknie chodziło przez miesiąc aż kolejny alternator padł (napięcie ładowania spadało stopniowo póki akumulator się nie rozładował ) . Jako że jestem w Holandii , zaprowadziłem samochód...
Jutro rano sprawdzę czy będzie to napięcie
Może warto zrzucić boczki spojrzeć na te mechanizmy? Silnik nie ma tendencji do słabnięcia, jeśli jest sprawny. Wystarczy, że ktoś radośnie nasmarował mechanizm smarem, który gęstnieje na mrozie.. Do tego samo zużycie mechanizmów. Sprawdź też, jak pracuje mechanizm zasilając silnik na krótko, bezpośredni z akumulatora. Możliwe, ze masz już duże spadki...
sprawdź świece i i przewody wysokiego napięcia
Tak napięcie dochodzi
Sprawdź napięcie na blokadzie rozruchu. Powinno być 12V.Miałem taki przypadek i problemem była niedostateczna masa na nadwoziu. Sprawdź napięcia zasilania na ECM i IMMO. Jakie masz kody błędów,bo na pewno są.
Jak tam rozrusznik?Zmierz napięcie podczas rozruchu.
na trzech przewodach to tylko można sterować cewką dwusekcyjną
jeden przewód to masa-brązowy drugi (brązowy z kolorem) to sygnał -powinno być tam napięcie ok 5V rezystancja czójnika to ok3500Ω w temp 20°C.
Regulator napięcia padł
Czy miało by to związek z zanikającym napięciem ?
wymienione.... swiece żarowe Sprawdzona instalacja, dostają napięcie?
A nie ma pod maską dużego bezpiecznika na przewodzie zasilającym który idzie do stacyjki?
vectra regulator napięcia spadek napięcia vectra vectra gniazdo vectra
sonel pomiar uziemienia schemat szafy rozdzielczej urwany wirnik pompy
pralko suszarka pralko suszarka
Jak spuścić płyn chłodniczy z Audi A6 C5 1.8T? Jak zdjąć obudowę drzwi Ford Focus Kombi 2002