Podnieś próg obrotów testerem.
W przeciwnym kierunku od wskazówek zegarka.
Witam. Ja bym radził wyczyszczenie silniczka krokowego (ten co mowa o nim wyżej). Miałem kiedyś takie same problemy z obrotami (vectra B 1,8 silnik X18XE), gdyż obroty skakały w górę i w dół na postoju a nieraz było 500 a nawet i 2000. Wyczyściłem ten silniczek i się poprawiło. Znalazłem małą poradę jak wyczyścić ten silniczek (zdjęcia z opisem) dla...
Napięcie na czujniku jest ok, nawet trochę za wysokie jak na bieg jalowy. Sprawdź, czy spada czy maleje podczas wkrecenia na obroty.
jak sie zagrzeje to jest poprawa?
jakiej generacji masz założony gaz może wystarczy podkręcić obroty na parowniku
Niższe napięcie pojawia się chwilowo przy schodzeniu z obrotów na zamkniętej przepustnicy. Widocznie większe podciśnienie powoduje takie ustawienie ośki, która w tej pozycji ma luz. Prawdopodobnie chodzi o wytartą klapę przepustnicy przy ośce i luz poosiowy.
Witam. Panowie mam problem z vectra c 1.8, chodzi nierówno, błędów brak,spaliny śmierdza i są gryzace tak jakby go zalewalo. Co zostało stwierdzone : Brak łapania lewego powietrza Egr Katalizator Świece są okopcone, jakby była za bogata mieszanka Czujnik temperatury Kompresja, wszędzie po 12 Jutro podmienie cewke chociaż wątpię żeby to pomogło. Proszę...
No to brak odczytu obrotów np.
Silniczek krokowy
nie wiem czy co ci to pomoze ale u mnie w samsungu c550 w menu serwisowym da sie tak ustawic ze wszystko sie wyswietla do gory nogami.
Ćwiczyłem już różne zamienniki tych "otwieraczy" niektóre nie działają od razu niektóre podziałają 2 tyg i też sie zepsują, tylko oryginał!! Tak przy tej usterce silnik nie wkręca się powyżej 4 tys obrotów
Przeczyszczenie krokowego powinno pomóc.
1. Zmierz napięcie w instalacji w całym zakresie obrotów, tak jak przedpiszcza pisał. 2. To jest vectra 1.8 16V? Jeżeli tak, to przypuszczalnie będzie do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu. Są awaryjne, objawem jest palący sie czek, stosowny błąd i ograniczenie obrotów silnika.
Problem masz z brązowym przewodem. Centralka nie widzi obrotów silnika.
Prawdopodobnie padł czujnik obrotów wału korbowego Prawdopodobnie. Proszę o pomoc, gdzie on się konkretnie znajduje i czy można go w warunkach garażowych łatwo wymienić? Ten co ci nagadał takich teori niech ci pokaże , ps jest w dole silnika.
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
Problem został rozwiązany. utworzona została nowa mapa zapłonu i teraz pali bardzo ładnie
witam auto mi zapalilo juz chodzi tylko jest mały problem kopci nie wchodzi na obroty Dochodzi do 1500, góra 2000 obrotów?
Lewe powietrze.
42-obwód pierwotny układu zapłonu rozdzielaczowego lub jego połączenia wysokie napięcie.
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
PRZEPŁYWOMIERZ-SILNIK KROKOWY-A JESLI TERMOSTAT JEST WALNIETY A KOMP STERUJE SILNIKIEM TO TEZ MOZE BYC NIE ZACIEKAWIE
Kolego diagnostyka się kłania,możliwy błąd układu krytycznego 2 ,jak nie masz czym jedz do kogoś,a sam posprawdzaj dokładnie przewody podciśnienia.
Ok 750 obr/min
Jak jest aktywny to obroty ECU widzi?
na biegu jałowym tz. na wolnych obrotach, płynnie pracuje? obroty nie falują?
Zobacz czy masz dobrze ustawiony czujnik położenia przepustnicy i czy jest sprawny. Sprawdź zawór powietrza dodatkowego "silnik krokowy"
Skoro tyle oleju pije to uszczelniacze zaworowe albo pierścienie. Dziura w tłoku też niewykluczona.
Oczywiście chodziło o vakuometr.
Może jakieś podciśnienie ?
Zły czujnik
A jak tam sprawa podciśnień koło dolotu jak i dojście samego powietrza?Szczelna guma na przepustnicy sprawdzone?Jak tam parametry wyglądają?Bo co według ciebie miała dać wymiana silniczka krokowego?
Zakładam że uszczelka była raz robiona, to ile mogli splanować głowicę, 0,2mm ? Taka wartość chyba nie będzie miała wpływu na pasek rozrządu? Nie wiem, ale dolicz rolkę, zużycie kół zębatych, i dokładnego ustawienia na znakach, może można już się nie spodziewać. Grubość UPG. Trzeba samemu zdecydować, z której strony znak bardziej pasuje, gdy nie bardzo...
Poszukaj w internecie, na elektrodzie też były tematy dotyczące vectry z falującymi obrotami.
Masa przepływomierza,poszukaj naprawy na forum opla.
No to niestety nie pomogę w tym temacie :)
Zwarte tranzystory regulatora obrotów dmuchawy, typowe w tym modelu.
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
Aż w końcu wróci z trasy na lawecie. Za to wtedy diagnoza usterki już będzie łatwa. :)
Nieszczelność w dolocie (lewe powietrze) może jeszcze nie domykać sie zawór EGR
Pochwal się co i jak zrobiłeś?
Ech, problem stary i oklepany. Błędy jakie masz? Czujnik siada.
nie evap. wtryski.
Jeżeli w tym silniku występują przewody zapłonowe to je wymień na nowe - ona dają właśnie takie objawy.
Sprawdź masę od wskaźnika obrotów.
To po co on ci wymieniał uszczelniacze pod wtryskami przecież jak by były złe to by się nie zapowietrzal tylko paliwo by ciekło po wtryskach. To raczej nieszczelnośc w przewodach idących od baku do pompy wtryskowej powodują że po dłuższym postoju paliwo wraca się do baku a w miejsce paliwa wpada powietrze i po odpaleniu pompa zasysa powietrze i się...
Znowu znawca z teorią o silniczku krokowym.To jakaś mania A jeżeli jego Vectra jest 1,8 (X18XE) albo 2,0 (X20XEV) to gdzie tam szukać silniczka krokowego?
1.8 benzyna i diagnostyka była robiona miesiąc temu i wszystko wypadło ok.
Normalnie - albo zamykają szczelnie przepływ, albo nie - wszystkie trzy są identyczne.
Sprawdz regulator obrotów.
Czujnik będzie albo przy kole pasowym (dostęp po zdjęciu koła i osłony nadkola od strony pasażera) albo w bloku z przodu silnika poniżej filtra oleju.
sprawdź przewody od podciśnienia to one często sterują wolnymi obrotami
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... http://forum.omegaklub.eu/showthread.php... http://forum.vectraklub.pl/index.php?sho...
Bezkolizyjny. Wymień pasek i zawstydź pana "mechanika". :)
Diagnostyki jak nie było tak nie ma...
Jak to odczytać?Pod kompa?? Ale nawet jak się nie świeci to obroty są niskie;/
Narobiłeś się jak chłop forwalczny i d... Co odpowiada w tym samochodzie za wolne obroty?
Do sprawdzenia masz wiązkę od pompy plus czujnik obrotów pompy, jeśli była grzebana może latać wewnątrz.
witam kolegów mam problem taki że mechanik pozamieniał mi wężyki podciśnienia i auto faluje na obrotach
zimny diesel zawsze klekocze tak samo na wolnych obrotach klekotanie jest bardziej uciążliwe niż przy 2 tyś obrotów.
było na forum .
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
silniczek krokowy wolnych obrotów może się zawieszać...
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje
Rozumiem, że "check" się nie świeci. Sama kontrolka oczywiście sprawna ? Jaką prędkość maksymalną obecnie auto jest w stanie osiągnąć ? Ja to bym najpierw skasował stare błędy (jeśli są) i odczytał biężące. Pisałeś, że przepływka była czyszczona, ale to nie oznacza, że jest sprawna. Często ludzie odłączają wtyczkę przepływomierza i robią jazdę testową....
W Astrze sygnał prędkości idzie osobnym przewodem z modułu ABS/ESP/TC, a w przypadku braku tych układów — z modułu konwertującego sygnał z piasty lewego przedniego koła. Akurat mam schemat do Vectry 2000r i 2001r. Chyba nie było wersji bez ABS, sygnał z ABS to przewód BURD. Pamiętaj że sygnał prędkości połączony jest z licznikiem, wyświetlaczami, radiem,...
Czym ty to czytasz,coś dziwny ten błąd,powinno się zaczynać chyba P1... lub eobd P0...,P2... Czy podczas kręcenia rozrusznikiem widać w live data obroty pompy i silnika?
musisz koniecznie podłączyc komputer,moze to byc czujnik temperatury lub TPS.Woplach jest to typowa sytuacja z obrotami
Z racji tego, że jesteśmy na forum technicznym, musisz auto zdiagnozować, wrzucić tutaj log z błędami i z parametrami na gorącym silniku w momencie jak bujają obroty.
A ja jednak bym podejrzewał moduł zapłonowy ten w aparacie, już miałem 2 takie przypadki w tym silniku. I zwykle było że szarpie, komputer nie rejestruje żadnego błędu tylko czasem mignie kontrolka silnika oraz na gazie i na benzynie ten sam objaw.
Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną.
mam podobny problem, czytaj temat "vectra A i sonda lambda"
Błąd tkwił w rozrządzie luźny pasek nie czytało obrotów
Podaj normalnie błędy stałe z opisem, a nie numerki bez ładu i składu. Sztanga zaciąga do końca, czy nie?
Spróbowałbym jednak podmienić przepływomierz jeśli jest opcja gdzieś pożyczyć. Poza tym - z komputera zczytywana rezystancja pedału? Czy napięcie? Są dwa czujniki w pedale. Błędów oczywiście nie ma? Te sterowniki potrafią się psuć dość często - koło Gdańska jest kilka firm co je regenerują.
jeśli ten objaw jest regularny to raczej sonda lub cz temp. albo jedno i drugie jeśli są momenty że jest dobrze to może trzeba przemyć regulator wolnych obrotów
http://www.forum.vectra-unlimited.pl/vie... tu znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie ....mi sie jednak wydaje ze jak to jest Vectra A to zabrudzony jest silniczek wolnych obrotów .... pozdrawiam :? :? :?
Może ale nie takie ilości ,co najwyżej wolne obroty byly by nierówne .
kolego sprawdż rozrząd mógł pasek przeskoczyć...
Też mi się to wydaje dziwne. Autko jedzie powiedzmy normalnie nie szarpie przy zmianach biegów tylko te obroty :(
Klin na wale?Przepływomierza nie ma w tym aucie.
kąt wtrysku 19-21(sprawdzane op comem) Tu masz przyczynę. Możliwe powody: -pompa lub jej ustawienie -uszkodzenie czujnika obrotu pompy lub położenia wału korbowego.
Czy to może być wina pompy wtryskowej, że nie wkręca się na obroty i przy dodaniu gazu kopci na biało tak przyczyna jest wadliwy kąt wtrysku . Masz dwie opcje sprawdzić i ustawiic poprawnie kąt. Przyczyna moze być w tkwic w pompie . np czujnk obrotów pompy , badz zawór sterujący kątem wtrysku, zatarcie elementów zmianiajacych kąt.
Jak zgaśnie sprawdź czy widzi obroty.
Co z immo? Błędy są? Czujnik wału podczas kręcenia jakie ma obroty w parametrach?
Zaznacz w parametrach max wtrysk gazu,ale nie przesadzaj......zacznij może na początek od24m/s,i obserwuj sondę.
Witam mój kumpel ma ten sam problem co Ty kolego jutro może w środę będę go robił więc dam znać co i jak, tylko on ma kilka błędów np. P1550, P1120.
Opornicę wyklucz zdecydowanie. Raczej odpowiedni bezpiecznik lub przełącznik obrotów.
Nie masz kompletnie pojęcia z czym masz do czynienia - poczytaj o pompie VP44 Immobilizer nie ma tu nic, ale te dwa pierwsze błędy są poważne Nazbieraj pieniążków, popytaj tam w twojej miejscowości i znajdź dobry zakład od elektroniki pompy...sam nie dasz rady
nad kolektorem ssacym jest zlacze czujnika sprawdz jakie bledy sa w pamieci sterownika i czy czujnik ma prawidlowy sygnal na wolnych obrotach okolo 1v
Ten typ tak ma! W czasie toczenia się kół , sterownik utrzymuje wyższe wolne obroty ,na postoju nie.
idąc dalej tropem tego gaźnika-pewnie pływak się utopił. Albo dysze rozkalibrowały. Pewnie nie wiesz że łapiąc fałszywe powietrze, silnik wejdzie na wyższe obroty?
Zrób kalibrację czujnika kąta obrotu kierownicy.
aha i jak bardzo szybko gazu dodaje to obroty się zmniejszają dławi się prawie gaśnie, muszę powoli wciskać pedał
nie mam pojęcia. Koledze ostatnio też gasła Vectra na niskich obrotach i okazało się że nawalił czujnik wałka rozrządu ...
Tak, napisaleś coś dziwnego-po cholerę tam chcesz emulować sondę. Ustaw na obwód zwarty do masy.
Być może to wyjaśnia sprawe szarpania przy jeżdzie tuz po zapaleniu silnika,ale skąd te wysokie obroty biegu jałowego?
Dla pewności odczytaj błędy...
Sprawdzić korekcję paliwową na zimnym silniku
regulator obrotów vectra regulacja obrotów vectra vectra czujnik obrotów
czujnik obrót skrzynia automat bosch gwarancji triac short circuit
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Brother DCP-115C Windows 10 – przerywa druk, brak skanera lub drukarki na różnych komputerach Technics SA-EX310: Głośniki nie działają - przyczyny i rozwiązania