niebieski/czarny brązowy/biały - czujnik poziomu paliwa ....
zgadza się , coś mi się pokopało że to Vectra B a to przecież Vectra A :)
Natomiast pompę wtryskową można diagnozować, trzeba się tylko podpiąć bezpośrednio do jej wtyczki (linia K nie jest nigdzie wyprowadzona) Link To Vectra C a tam już pompa dwu wtyczkowa (PSG 16)- zintegrowana ze sterownikiem silnika ...
Vectra c 2,2 DTI 2002r. Nie odpala. Zdjąłem przewody paliwowe z filtra paliwa i włożyłem do bańki z paliwem. Po około 10 s silnik odpalił . Pomyślałem , że padł filtr paliwa. Wymieniłem na nowy ale silnik nie odpala. Co mogę jeszcze sprawdzić. I mam pytanie , czy w.w Vectra ma też pompę w zbiorniku paliwa.
A MID-a masz dobrze ustawionego? Na forum Vectry jest cały temat poświęcony programowaniem MID-a.
Witam! gdzie znajduje sie przekaznik pompy paliwa w oplu vectra a 2.0 gt 90rok?
Pęknieta membrana
zasilanie pompy paliwa Vectra A 1993r. 1,8 pojmn.
Witam tam niema pompy w baku paliwo zaciąga pompa wtryskowa przez smoka bezpośrednio ze zbiornika i właśnie temu bym się przyglądną może jest na samym dole smoka jakaś nieszczelność
sprawdz zasilania na przekaznik i mase ze sterownika mozliwe ze tam jest problem i masz uwalony sterownik
Nie wiem jak jest w oplu ale w VW przy kazdym starcie stacyjki komp załacza pomkę na ok 5 s, i jezeli nia zapalisz to ją wyłącza. Nie ma kontroli ciśnienia odłączającej pompę, jest "przelew" powodujący powrót nadmiaru paliwa. U Ciebie wygląda na jakiś niestyk na trasie Stacyjka- ecu - przekażnik pompy. Pozdr.J.
https://www.ilcats.ru/opel/?function=get... Tak to u Ciebie wyglada. To samo podaje mi program u mnie, tylko latwiej mi sie posluzyc zdjeciem z linka. Generalnie jest tam tylko oring, ktory u Ciebie ma nr : 90411085
Z tego co ja wiem to w tym aucie nie ma pompy paliwa (elektrycznej)...
Mam podobny problem z czujnikiem paliwa. Gdzie dokładnie jest czujnik paliwa i czy jest jakiś problem z wymontowaniem go ? (vectra A 1.6i )
A gdzie miał iść? - mnie się zdarzyło.
Ten miernik do tego się nie nadaje. Zauważ że to vacuometr i manometr w jednym. Możesz mierzyć ciśnienie do ok 0,7bara oraz podciśnienie. W tej chwili to co zaznaczyłeś jest na skali podciśnienia więc jeżeli wskazówka od zera poszła w prawą stronę to masz powyżej 0,7bara ale tak naprawę ile to nikt nie wie. Jak wskazówka idzie w lewo od zera to mierzysz...
Chyba mam gdzieś taki w poniedziałek sprawdzę.
Masz cofkę paliwa lub , podmarznięty przewód paliwowy na odcinku - bak, filtr paliwa. Zdejm z filtra paliwa przewód /rurkę/ doprowadzający paliwo do pompy , zalej paliwem i próbuj odpalić.
Zlutować i zalozyc termokurczki.
Bezpiecznik wywalony.
Na pewno to bak sie nagrzał?
Widocznie instalacja gazowa nie odcina wtrysku benzyny.
Pewnie rozlutowany przekaźnik podwójny
Jedynie co mnie zastanawiało to kostka zwisająca pod filtrem paliwa, 5 pinowa płaska czerwona. Jak by to była np kostka do EPS, to nie zapali bo przez EPS przechodzi czasem 2x CAN. Kolor wtyczki nie pasuje ale sprawdź. Jak tam ok i wszystkie masy plusy ok, to wygląda mnie to na padnięty CIM.
uszkodzony stabilizator napiecia bądź zimne luty w zegarach.
O ile pamietam w Oplach sygnał do MID jest brany z ECU.
Pompa pracuje tzn zasysa czy po prostu ją słychać? Pompa paliwa pracująca na sucho lubi ulec uszkodzeniu.
Sprawdź przestrzeń na nogi po prawej stronie. Na prawym słupku pod schowkiem. Obok sterownika silnika - różowy.
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
dzięki ,ale nic mi nie mowi kolego pod maską ,czy moglbys okreslic jego lokalizacje lepiej jest to vectra b ,dzieki z gory .pozdrawiam
Witam. Może padła pompa paliwa.
To zależy czy sterownik gazu odłącza pompę paliwa, a jeżeli przekaźnika nie słychać to możliwe że sterownik gazu nie ingeruje w obwód pompy paliwa.
Auto do warsztatu gdzie wiedzą co robią, znaleźć przyczynę problemów "benzynowych" potem brać się za gaz. pozdr
Zawsze się zapala, zasilania sprawdzić.
Wężyki przelewowe do wymiany, przelew tam zwraca paliwo właśnie w stronę zasysająca.
0,7-0,8 bara mierzone w taki spsób że przed wtryskiem daje się trójnik (przewód z pompy, wtrysk, manometr).
Jakie powinno być ćiśnienie u ciebie to nie wiem, bo każde auto ma inaczej. Sprawdż w książce serwisiwej (jeżeli masz), albo spróbuj wypytać na stacji kontroli pojazdów. Co do mierników to jest tego pełno, poszukaj w necie. Np.: http://www.tuningbaja.pl/sklep/?search=2... :) Lub tańszy : http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=...
kiedyś czytałem na forum vectry ze on się przyciera i przez to są takie objawy niektórzy twierdzili ze nieraz pomaga dolanie oleju do paliwa (mixol, husqvarna lub stihl) ale nie wiem czy to prawda
Witam po prostu czeba to naprawić zadzwoń to pogadamy
W/g mojej "papugi" B1 sterownika Multec , to stały plus zasilania / po 30/.
Po kolei sprawdzaj: rozrząd,ciśn. paliwa, sprężania itd.
Sprawdź ciśnienie paliwa...jest błąd regulatora więc pewnie tu jest problem.
z pewnością coś złapało i z dużym prawdopodobieństwem panewka miska w dół i rozkręcać panewki na początek
Można Zamiast wymieniać przewody paliwowe trzeba podłączyć zygar i sprawdzić ciśnienie paliwa. Jeśli jest ok, to zalej cały bak Pb i jeśli się da postaraj się jeżdzić tylko na benzynie aż się nie skończy (czytaj trzeba pojeżdzić trochę a nie osuszyć bak do zera). Jeśli to by nie pomogło to oprócz pomiaru ciśnienia w układzie trzeba wybrać się do FACHOWCA...
Witam ponownie mam jeszcze jedno pytanie jakie powinno być ciśnienie paliwa w tej vectrze?
czy na gazie pompka paliwa pracuje? jeśli nie to ją włącz i zobacz jak pracuje na gazie z włączoną pompką
http://obrazki.elektroda.net/52_12618372... znalazłem taki aparat w swojej graciarni i u mnie wygląda to tak jak na foto
Odetnij kabel od pompy podaj na krótko i zobaczy czy odpali, skoro mówisz że pompa nie podaje paliwa...
temat zamknięty vectra pojechała na szrot
Ciśnienie paliwa sprawdzone? Nie interesuje mnie odpowiedź typu "że tryska z przewodu". Dodatkowo szczelność wtryskiwacza. Sonda lambda nie ma tu nic do rzeczy.
Spróbuj z samym bezpiecznikiem pompy nr19. Niby nie odcinasz nic poza zasilaniem pompy i wtryskiwaczy. Ale w którymś Motronic-u spotkałem się z tym że jak złapie błąd wtryskiwaczy to przestaje je sterować. Może ten Simtec się podobnie zachowa... Z resztą sam sterownik gazowni pewnie będzie głupieć jak na wtryskach benzynowych plusa nie będzie. Tak w...
W Vektrze 2.0 TDI mojego ojca działo sie to samo w wyniku czego trzeba bylo wymienić pompe paliwa. Koszt pompy po regeneracji to bagatela 2000zł nowa koło 5tys. Warto pojechać(jeśli jest taka możliwość) do serwisu na komputer a oni stwierdza czy to akurat to. Niestety żywotność tych pomp to około 250 tys km
witam sprawdz pompe paliwa przepustnice filtr powietrza kable zaplonowe
witam powie ci tak jak masz troche smykałki do mechaniki to poradzisz sobie bez problemu poodpinaj linki i przewody odkrec pokrywe i powoli ją podnieś reszte sam rozkminisz robiłem to kilka razy nic nie przestawisz. powodzenia życze
Zamień pompy paliwa. Vectra ma najprawdopodobniej immo w pompie.
W oplowskich 1.7 D niektórych czujnik temp oleju służy do zmniejszania mocy (poprzez zmniejszenie dawki paliwa) gdy olej robi się zbyt gorący..
Pan mechanik musi mieć świetny sprzęt, który odczytuje błędy o zapowietrzaniu:D ten silnik ma przelew wtryskiwaczy na zasilaniu. Często przyczyną zapowietrzania układu były przewody przelewowe wtryskiwaczy. Zdarzały się też pęknięte obudowy filtrów paliwa. Pamiętaj, że są to sugestie, a fizycznie auto może obejrzeć albo Twój majster, albo Ty. Do dzieła.
Najprawdopodobniej padł czujnik ciśnienia paliwa lub co gorsze pompa dożyła swoich dni .Musisz sprawdzić ciśnienie manometrem i to da ci odpowiedź. https://forum.vectraklub.pl/topic/191342... pczytaj na tym forum
Zanim zaczniesz rzeźbić układ paliwowy, sprawdź jak jest budowane ciśnienie na listwie cr w trakcie rozruchu, najlepiej komputerem diagnostycznym. Nie wiem którą wersje silnika masz, ale miałem podobny przypadek w 1.9 cdti 16v 150ps dłużej trzeba było kręcić na zimnym, a po odpaleniu jasny dymek z rury wydechowej, w tym przypadku silnik stracił kompresje,...
Pompa VP44, cała litania po internecie jest. Wnioskuję zimne luty w elektronice pompy paliwa - VP44 Bosch.
komputer u elektryka samochodowego nie wykazał żadnych błędów. Powiedz mu że te komputery mają jeszcze taką cudowną właściwość jak odczyt parametrów rzeczywistych pracy silnika. Diagnoza znajomego domowego mechanika pompa paliwa. Czy to na pewno jest pompa czy może jakaś jeszcze inna usterka pasuje do objawów ? Brak zaopatrzenia w paliwo ( syf w baku,...
Lub pompa żle zrobiona. Brak paliwa brak spalin brak doładowania. Dymi na czarno przy gazowaniu czy nie? Jak nie dymi to nie obstawiam uszkodzenia w układzie turbo, tylko brak paliwa w mieszance. Kiedyś miałem przypadek braku mocy totalnego w VECTRA B 2,0 Dti powód zatkany kat. Możesz sprawdzić organo leptycznie czy na wydechu przy przegazowaniu czuć...
Te wskaźniki nigdy nie działają prawidłowo. W prawdzie nigdy nie zaglądam na ten w butli, ale ten kabinowy traktuję jako gadżet a nie wskaźnik. Najlepiej kasować licznik przejechanych kilometrów co tankowanie, będziesz wiedzieć na ile km pozostaje paliwa/LPG.
Prawdopodobnie układ się zapowietrzył lub filtr do wymiany. Sprawdz paliwo na wtryskach jak ją odpalisz. A licznik (stan paliwa) nie przekłamuje ?
Kostka stacyjki, na popych spróbuj . Jakby to była wina stacyjki to i iskry by nie miał, ale na pych nie zdziwił bym się gdyby odpalił. Nie masz takiego przekaźnika, jest tylko pojedynczy od pompy paliwa a reszta prosto ze stacyjki.
ale przy wlewie paliwa słychać minimalne syczenie Tak ma być, a tą rurkę połącz kawałkiem gumowego wężyka z zaworkiem i będzie dobrze, ale tak jak wyżej nie pomoże to na opisywaną usterkę...
witam proszę o podpowiedź- jak można spuścić paliwo z vectry ? przez wlew paliwa nic nie moge zrobić. Dzięki
Taki objaw jak opisujesz jest normalny gdyż jak go zgasisz na gazie i od razu chcesz odpalić na benzynie, silnik przez chwilkę ma podane dwa paliwa, tzn jeszcze troszkę gazu ma i dostaje świeżą dawkę paliwa, więc się zalewa, jak chwilkę nim pokręcisz, to resztki tego gazu zostają z silnika usunięte i odpala na benzynie.
Od razu widać po błędach o co biega EGR zamontuj z powrotem ale go zaślep tak aby spaliny nie mogły przejść a komp mógł nim sterować... Drugi błąd to przeładowanie spowodowane przez PSJ rozwiązanie krótkie wyjedz na miasto i na każdych światłach wczuj się w policjantów w vectrach i przegoń ja ile jej fabryka dała bo łopatki turbiny zaszły sadzą...
Prędzej wiązka elektryczna silnika, niż rozrząd... Okazało se że miała w sobie kanały zapchane jakąś zawiesiną. I co pozbyłeś się tej zawiesiny, układ paliwowy dokładnie wyczyszczony, filtr paliwa wymieniony?
olej do diesla też nie szkodzi - wiem bo sam jeździłem przez ponad 100kkm róznica polega na zawartości chemii wiążącej produkty spalania paliwa - inne dla benzyny, inne dla oleju napędowgo
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
odpal na gazie i w czasie jazdy przełącz na benzynę jeśli będzie chodził to następnego ranka sprawdzisz jak zapala jeśli nie będzie chodził to pewnie brak paliwa (pusto wo baku, padła pompka, zablokował się elektrozawór) może też być woda w baku która zamarzła i lód zatkał ssak
Tyle tylko ,że ten patent nie rozłącza na stałe czujnika temperatury , a tylko na kilka / kilkanaście - zależy od pojemności drugiego elektrolitu / sekund - podgrzewa świece , tylko świece , bez zmiany dawki rozruchowej paliwa!
Po nocy sie zapowietrza - odpływa paliwo. Sprawdź szczelność przewodów. Najpewniejsze jest zamontowanie zaworka zwrotnego (nie pozwoli na odpływ paliwa). Jak by padły wtryski nie palił by niezaleznie od pory dnia, a u ciebie nie pali jak postoi..... pozdrawiam
zapomniałem dodać. Pełny opis samochodu to Vectra A GT 2.0 model silnika: C20NE
jak dla mnie to problem z pompą paliwa (ewentualnie jak już kolega powiedział przekaźnikiem) a cała reszta to znikome problemy wiatrak sprawdzić sam wentylator, włącznik, przekaźnik a co do rozładowania aku to amperomierz w szereg i namierzyć obwód w parę minut
unitral-nie pisz bzdur! Nie ma żadnego aktywowania komputerami. Nie ma tam kontrolki rezerwy bo nawet nie ma miejsca na nią. W ciekawy sposób mają to niektóre modele opli Vectra-układ elektroniczny mierzy rezystancje czujnika poziomu paliwa i jezeli zjedzie poniżej jakiejś wartości zapala lampkę.
Niektóre Ople mają tak że napięcie na pompę paliwa pojawia się dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Vectra1.6 16 V na pewno.
Czy Vectra A z licznikiem bez obrotomierza posiada kontrolkę rezerwy paliwa, czy tylko sam wskażnik poziomu paliwa.
Witam.Nie napisałeś jaki typ instalacji .Ale najprawdopodobniej sterownik gazu nie wyłańcza wtryskiwaczy lub stycznik co je rozłancza pada.Posłuchaj czy wtryski pracują.Może który jest otwarty bo się przytarł.Regulator ciśnienia paliwa na listwie przecieka do kolektora sącego .Pole do popisu masz dóże
Z tego co kojarzę to różnica była w montażu. Po założeniu altka z małego bloku(1.6) do dużego(2.0) pasek był krzywo. Nigdy nie kombinowałem w tym kierunku, opieram się na tym co widziałem na forach jak chłopaki kombinowali Pompa paliwa zapewne jest taka sama. Oba to wielopunkty więc w obu będzie pompa 3barowa.
Pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz, czy coś się zmieni. Tylko podmieniałeś podzespoły, czy też sprawdziłeś wartości parametrów pracy? Nie każde uszkodzenie czujnika doprowadzi do błędu, czasem tylko powoduje że sterownik gubi się w ustawianiu dawki paliwa. No i oprócz czujników do sprawdzenia jeszcze szczelność dolotu oraz wpływ instalacji...
Nie powinno być problemem, bo przez ten cylinder przechodzi jedynie powietrze. Gorzej by było, gdyby wtryskiwacz podawał paliwo, które nie byłoby spalone; wtedy byłoby trochę zagrożeń, od rozrzedzenia oleju smarujacego cylinder, do spalania paliwa w układzie wydechowym (detonacje). Mam nadzieje, ze to auto kupiłeś za równowartość kraty piwa, bo inaczej...
Kolego naprawa tej usterki polega najczęściej na wymianie tranzystora sterującego nastawnikiem i w serwisie kosztuję ok 1500 zł.Nie myśl że ten tranzystor tyle kosztuje,spalenie się tego tranzystora nastepuje po zatarciu aluminiowego tłoczka w pompie,lub na nieumiejętnym odpowietrzaniu silnika po wymianie np:filtra paliwa.
Opel Vectra B nie odpala, witam, mam taki problem z tym autem, że wieczorem jeździła jak szalona i paliła od strzała, rano przyszło jechać do pracy, to o 5 rano już nie odpaliła, koniec, zero reakcji na gaz, jedynie reagowała na plaka i tyle. Filtr paliwa wymieniany, paliwo w baku jest, bezpieczniki wszystkie dobre, proszę o poradę, co to może być?...
No, a moja interpretacja tych błysków jest następująca: 0230 - przekaźnik pompy paliwa 0340 - nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu i podobno jest tak jak piszesz przy uszkodzonym czujniku wałka: - zaniżona moc - obroty ograniczone do 4500 obr/min - problem z nabieraniem prędkości Powodzenia.
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
Stań przed samochodem, nad prawym reflektorem masz jeden albo dwa przekaźniki, ten z lewej załącza pompę po uruchomieniu rozrusznika. Rozbierz i napraw, jak się nie da kup na szrocie (bodajże Vectra i Omega 1.8, 2.0 ma ten sam), w serwisie chcą 170 zeta.
Witam. Mam problem z alarmem firmy dog15. Po dłuższym czasie bez podłączonego akumulatora alarm się zablokował i odciął pompę paliwa. Nie posiadam do niego żadnego pilota ani kluczyka, Auto to Opel vectra B 99r. Zamyka również sam drzwi.
Benzyna? Diesel ? Rok? Skrzynia? 167 - Za niskie napięcie miernika zbiornika Zwarcie do masy w obiegu prądowym modułów sterujących zacisku 1 (rezystancja wynosi poniżej 20 Om) Górny warunek musi być spełniony przynajmniej przez 8 s Następstwo: Wskazówka czujnika poziomu paliwa w zbiorniku powraca do mechanicznego położenia zerowego. Dotyczy zacisków:...
Temat rozwiązany winna pompa paliwa
U mnie jest to samo.Za każdym razem znika olej z pompy.Ale co lepsze jak silnik jest zimny to ciśnienie wynosi 50 barów a czym bardziej się rozgrzewa tym bardziej ciśnienie spada aż do 15 barów.Silnik ostygnie i znowu ma 50 barów na biegu jałowym.
Witam jak w temacie szukałem na necie jak aktywować wyświetlanie spalania na wyświetlaczu GID w vectrze c i nic nie znalazłem . Dziś aktywowałem metodą prób i błędów wyświetlanie dodatkowych opcji na wyświetlaczu GID w vectrze c z 2004 roku z silnikiem Z20NET i postanowiłem się tym podzielić z innymi . Przed aktywowaniem wyświetlał tylko zegarek , date...
Nie chodzi o liczbę oktanową. Chodzi o napięcie występujące na złączu. Jest tak-w zatyczce jest opornik Zatyczka może przyjąć dwie pozycje-opornik zwiera piny we wtyczce i wtedy na pinach jest około 2,5V lub opornik nie zwiera i napięcie wynosi 5V. Po prostu sterownik to napięcie 2,5V i 5V rozpoznaje jako ułożenie wtyczki i zakodowanie LO paliwa. Jak...
Lovato to lepszy pomysł ze względu na termike reduktora. Tomasetto jest gorszy i do tego żywotność krótsza. Jedyna jego zaletą to łatwiejszy montaż. Do kolegi wyżej niech sobie oglądnie jak wygląda strona wodna i gazowa i pomyśli. To co jest napisan na reduktorch to wydolność ciśnieniowa a nie termiczna. Trzeba jeszcze pamiętać że w drugiej generacji...
Czy ciśnienie paliwa zgadza się z oczekiwanym przy tych 4k RPM?
a jesteś wstanie wyssać 3 atm ? ;) Ten wężyk wcale tak bardzo potrzebny nie jest.. bez niego też działa. służy do kompensacji ciśnienia paliwa w funkcji ciśnienia (podciśnienia) w dolocie. Chcesz pompę sprawdzić ? prosty test: spróbuj wylot zatkać palcem. Jak nie będziesz w stanie to cisnienie dobre Oczywiście metodą jest zmierzenie ciśnienia manometrem....
Raczej nie immo zgasiło ci pracujący silnik bo ono tego zrobić nie może. Czy w blokach pomiarowych widać prędkość silnika podczas próby odpalenia? Jaki jest wtedy czas wtrysku. Jakie błędy są w sterowniku immobilisera? By wykluczyć immo to odepnij wtyczkę od pętli immo przy stacyjce i zobacz wtedy czy parametr immobiliser będzie miał opis active tak...
Weź żarówkę 21W i podłącz do grubszych przewodów we wtyczce pompy. Może to nas początek?
vectra paliwa vectra wskaźnik paliwa ciśnienie paliwa vectra
sterownik ogrzewa postojowe polskiej telewizor produkcja zalanie procesora
karcher odkurzacz karcher odkurzacz
Zamiennik pilota do bramy garażowej Globe 9 - OM3T-BX Błąd 522760-4 w wózku Hyster 1.6 Forester - napięcie IGN