niebieski/czarny brązowy/biały - czujnik poziomu paliwa ....
Witam. Może padła pompa paliwa.
uszkodzony stabilizator napiecia bądź zimne luty w zegarach.
Z tego co pamiętam to pod maską po lewej stronie obok akumulatora, chyba zielony lub fioletowy . Ważne że idzie do niego gruby czerwony i gruby czerwono-fioletowy przewód.
Nie wiem jak jest w oplu ale w VW przy kazdym starcie stacyjki komp załacza pomkę na ok 5 s, i jezeli nia zapalisz to ją wyłącza. Nie ma kontroli ciśnienia odłączającej pompę, jest "przelew" powodujący powrót nadmiaru paliwa. U Ciebie wygląda na jakiś niestyk na trasie Stacyjka- ecu - przekażnik pompy. Pozdr.J.
https://www.ilcats.ru/opel/?function=get... Tak to u Ciebie wyglada. To samo podaje mi program u mnie, tylko latwiej mi sie posluzyc zdjeciem z linka. Generalnie jest tam tylko oring, ktory u Ciebie ma nr : 90411085
Musisz odczytać błędy.
Pompa pracuje tzn zasysa czy po prostu ją słychać? Pompa paliwa pracująca na sucho lubi ulec uszkodzeniu.
To zależy czy sterownik gazu odłącza pompę paliwa, a jeżeli przekaźnika nie słychać to możliwe że sterownik gazu nie ingeruje w obwód pompy paliwa.
Zlutować i zalozyc termokurczki.
Pęknieta membrana
Jest pod maską, lewa strona samochodu na podszybiu.
Chyba mam gdzieś taki w poniedziałek sprawdzę.
Jakie powinno być ćiśnienie u ciebie to nie wiem, bo każde auto ma inaczej. Sprawdż w książce serwisiwej (jeżeli masz), albo spróbuj wypytać na stacji kontroli pojazdów. Co do mierników to jest tego pełno, poszukaj w necie. Np.: http://www.tuningbaja.pl/sklep/?search=2... :) Lub tańszy : http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=...
Masz cofkę paliwa lub , podmarznięty przewód paliwowy na odcinku - bak, filtr paliwa. Zdejm z filtra paliwa przewód /rurkę/ doprowadzający paliwo do pompy , zalej paliwem i próbuj odpalić.
z pewnością coś złapało i z dużym prawdopodobieństwem panewka miska w dół i rozkręcać panewki na początek
Twój miernik mierzy ciśnienie do 10 psi czyli do około 0,7 bar (o ile dobrze odczytałem jednostki - trochę niewyraźne) - więc nie dziw się tym wskazaniom.
Jak nie pali na plaka to nie wina paliwa tylko mechanicznej usterki silnika.
Witam tam niema pompy w baku paliwo zaciąga pompa wtryskowa przez smoka bezpośrednio ze zbiornika i właśnie temu bym się przyglądną może jest na samym dole smoka jakaś nieszczelność
Bezpiecznik wywalony.
Na pewno to bak sie nagrzał?
Odetnij kabel od pompy podaj na krótko i zobaczy czy odpali, skoro mówisz że pompa nie podaje paliwa...
Widocznie instalacja gazowa nie odcina wtrysku benzyny.
W/g mojej "papugi" B1 sterownika Multec , to stały plus zasilania / po 30/.
Wczoraj zakupiłem Vectrę Zobaczyłeś ominięty filtr paliwa, odbyłeś, jak mniemam jazdę próbną ?. W błędach widać odłączoną kontrolkę check engine... Po ch** żeś się pchał w tą padlinę, eech..
Wężyki przelewowe do wymiany, przelew tam zwraca paliwo właśnie w stronę zasysająca.
A gdzie miał iść? - mnie się zdarzyło.
Kolego naprawa tej usterki polega najczęściej na wymianie tranzystora sterującego nastawnikiem i w serwisie kosztuję ok 1500 zł.Nie myśl że ten tranzystor tyle kosztuje,spalenie się tego tranzystora nastepuje po zatarciu aluminiowego tłoczka w pompie,lub na nieumiejętnym odpowietrzaniu silnika po wymianie np:filtra paliwa.
Zawsze się zapala, zasilania sprawdzić.
Te wskaźniki nigdy nie działają prawidłowo. W prawdzie nigdy nie zaglądam na ten w butli, ale ten kabinowy traktuję jako gadżet a nie wskaźnik. Najlepiej kasować licznik przejechanych kilometrów co tankowanie, będziesz wiedzieć na ile km pozostaje paliwa/LPG.
O widzisz, a już miałem wywalać do kosza za lenistwo. Tak to ten zaworek i brakuje gumowego wężyka. Niestety to nie ma wpływu na dolegliwości które opisujesz. Chyba że filtr węglowy się już całkiem zapchał i pompa paliwowa nie daje rady przez niskie ciśnienie w zbiorniku. Sprawdzić można po prostu nie zakręcając korka wlewu paliwa.
Tyle tylko ,że ten patent nie rozłącza na stałe czujnika temperatury , a tylko na kilka / kilkanaście - zależy od pojemności drugiego elektrolitu / sekund - podgrzewa świece , tylko świece , bez zmiany dawki rozruchowej paliwa!
O ile pamietam w Oplach sygnał do MID jest brany z ECU.
Prędzej wiązka elektryczna silnika, niż rozrząd... Okazało se że miała w sobie kanały zapchane jakąś zawiesiną. I co pozbyłeś się tej zawiesiny, układ paliwowy dokładnie wyczyszczony, filtr paliwa wymieniony?
sprawdz zasilania na przekaznik i mase ze sterownika mozliwe ze tam jest problem i masz uwalony sterownik
Temat rozwiązany winna pompa paliwa
Sprawdź przestrzeń na nogi po prawej stronie. Na prawym słupku pod schowkiem. Obok sterownika silnika - różowy.
0,7-0,8 bara mierzone w taki spsób że przed wtryskiem daje się trójnik (przewód z pompy, wtrysk, manometr).
A co ci się dzieje?
Witam po prostu czeba to naprawić zadzwoń to pogadamy
W tym silniku nie zaślepia się całkowicie egra, tzn. można, ale trzeba wyprogramowac z kompa, czy to zrobiłeś? Jeśli nie to już masz przyczynę. Co z moim pytaniem o ciśnienie paliwa?
Podobny problem mają setki właścicieli tego dziadowskiego 2.0 dti. Po pierwsze trzeba sprawdzić czy układ paliwowy jest szczelny, ale prawdopodobnie pada ci pompa paliwa.
Pompa VP44, cała litania po internecie jest. Wnioskuję zimne luty w elektronice pompy paliwa - VP44 Bosch.
Pewnie rozlutowany przekaźnik podwójny
Nie kręci i nie słychać pompy paliwa
Weź żarówkę 21W i podłącz do grubszych przewodów we wtyczce pompy. Może to nas początek?
Na 1000% procent nie pomyliłem przekaźników. Wczoraj jeszcze po wypięciu bezpiecznika pompa nie działała a dzisiaj działa cały czas czyli gdzie jest zwarcie ,będę szukał po wtyczce od pompy.
U mnie jest to samo.Za każdym razem znika olej z pompy.Ale co lepsze jak silnik jest zimny to ciśnienie wynosi 50 barów a czym bardziej się rozgrzewa tym bardziej ciśnienie spada aż do 15 barów.Silnik ostygnie i znowu ma 50 barów na biegu jałowym.
Ja na przykład, ale to w" Vectra " filtr paliwa mam umieszczony za przednim prawym kołem. U Ciebie może być gdzie indziej, ale być może Cię to na coś naprowadzi. Jednak to "Opel ".
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
W Vektrze 2.0 TDI mojego ojca działo sie to samo w wyniku czego trzeba bylo wymienić pompe paliwa. Koszt pompy po regeneracji to bagatela 2000zł nowa koło 5tys. Warto pojechać(jeśli jest taka możliwość) do serwisu na komputer a oni stwierdza czy to akurat to. Niestety żywotność tych pomp to około 250 tys km
Niedługo będę miał ponownie auto to zobaczymy. Tu akurat wystarczy pomiar ciśnienia paliwa.
Auto do warsztatu gdzie wiedzą co robią, znaleźć przyczynę problemów "benzynowych" potem brać się za gaz. pozdr
witam proszę o podpowiedź- jak można spuścić paliwo z vectry ? przez wlew paliwa nic nie moge zrobić. Dzięki
witam sprawdz pompe paliwa przepustnice filtr powietrza kable zaplonowe
zasilanie pompy paliwa Vectra A 1993r. 1,8 pojmn.
Według opisu jest to przekaźnik 13 o oznaczeniu K44 http://obrazki.elektroda.net/83_12341188...
Czy Vectra A z licznikiem bez obrotomierza posiada kontrolkę rezerwy paliwa, czy tylko sam wskażnik poziomu paliwa.
Coś tutaj nie pasuje w tym opisie. Pompa CR nie zasysa paliwa ze zbiornika tylko wstępna. A po drugie możesz mieć problem z zaworem na pompie, wiązką ,ECM itd. A czujnik ciśnienia paliwa jest jeden.
Sprawdź ciśnienie paliwa...jest błąd regulatora więc pewnie tu jest problem.
Usterka wskazująca w 90% na pompę paliwa.
W oplowskich 1.7 D niektórych czujnik temp oleju służy do zmniejszania mocy (poprzez zmniejszenie dawki paliwa) gdy olej robi się zbyt gorący..
Niektóre Ople mają tak że napięcie na pompę paliwa pojawia się dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Vectra1.6 16 V na pewno.
Czyli problem po dłuższym postoju? Jeśli tak to trzeba pozbyć się nieszczelności w układzie paliwa tj. uszczelki filtra paliwa i przewody wtryskiwaczy. Jest to tak zwane zapowietrzony układ paliwa.
A może brak obrotów silnika ? tester pokazuje jakieś błędy ? COS OD SIEBIE.....!!!! Czego oczekujesz po tak mizernym opisie ? Brak reakcji podczas rozruchu ? , bo po włączeniu zapłonu nie będzie pracować... Zasilanie na pompę jest podczas rozruchu...mierzone na wtyczce do zbiornika.? Coś więcej ?? Sorry , ale na razie nic więcej nie jestem w stanie...
Ciśnienie paliwa.
To brakuje iskry czy paliwa?
Problem po wielu godz. grzebania w necie i samochodzie wyjaśniony. Otóż na jednym z forum wyczytałem, że po włączeniu zapłonu na pompie paliwowej powinno być napięcie. Skoro go nie było, to szukałem przyczyny w bezpiecznikach, przekaźnikach i błędzie wałka rozrządu ( kontrolka tak wskazywała po odczycie na kompie u mechanika - stąd jego wymiana). Zresztą...
unitral-nie pisz bzdur! Nie ma żadnego aktywowania komputerami. Nie ma tam kontrolki rezerwy bo nawet nie ma miejsca na nią. W ciekawy sposób mają to niektóre modele opli Vectra-układ elektroniczny mierzy rezystancje czujnika poziomu paliwa i jezeli zjedzie poniżej jakiejś wartości zapala lampkę.
Najprawdopodobniej padł czujnik ciśnienia paliwa lub co gorsze pompa dożyła swoich dni .Musisz sprawdzić ciśnienie manometrem i to da ci odpowiedź. https://forum.vectraklub.pl/topic/191342... pczytaj na tym forum
Można Zamiast wymieniać przewody paliwowe trzeba podłączyć zygar i sprawdzić ciśnienie paliwa. Jeśli jest ok, to zalej cały bak Pb i jeśli się da postaraj się jeżdzić tylko na benzynie aż się nie skończy (czytaj trzeba pojeżdzić trochę a nie osuszyć bak do zera). Jeśli to by nie pomogło to oprócz pomiaru ciśnienia w układzie trzeba wybrać się do FACHOWCA...
Wymieniłeś chociaż filtr paliwa ?
błąd ten jest powiązany z pompa a dokładniej regulacja ilości paliwa nie nie łapie Ci przypadkiem gdzieś powietrza
Z tych bloków wynika że silnik nie kręci, a dopóki czujnik położenia wału nie będzie widział impulsów dopóty komputer nie wysteruje przekaźnika od pompki paliwa.
Kostka stacyjki, na popych spróbuj . Jakby to była wina stacyjki to i iskry by nie miał, ale na pych nie zdziwił bym się gdyby odpalił. Nie masz takiego przekaźnika, jest tylko pojedynczy od pompy paliwa a reszta prosto ze stacyjki.
komputer u elektryka samochodowego nie wykazał żadnych błędów. Powiedz mu że te komputery mają jeszcze taką cudowną właściwość jak odczyt parametrów rzeczywistych pracy silnika. Diagnoza znajomego domowego mechanika pompa paliwa. Czy to na pewno jest pompa czy może jakaś jeszcze inna usterka pasuje do objawów ? Brak zaopatrzenia w paliwo ( syf w baku,...
Mam podobny problem z czujnikiem paliwa. Gdzie dokładnie jest czujnik paliwa i czy jest jakiś problem z wymontowaniem go ? (vectra A 1.6i )
Na zaworze początku tłoczenia czy zaworze dawki paliwa?
Zamień pompy paliwa. Vectra ma najprawdopodobniej immo w pompie.
Spróbuj z samym bezpiecznikiem pompy nr19. Niby nie odcinasz nic poza zasilaniem pompy i wtryskiwaczy. Ale w którymś Motronic-u spotkałem się z tym że jak złapie błąd wtryskiwaczy to przestaje je sterować. Może ten Simtec się podobnie zachowa... Z resztą sam sterownik gazowni pewnie będzie głupieć jak na wtryskach benzynowych plusa nie będzie. Tak w...
chałasy z pompy paliwa oznaczają zwykle jej zużycie, prace pompy wywołuje cpu w wyniku sygnału o włączeniu rozrusznika a nie zapłonu. Możesz spróbować wymienić filtr paliwa bo jego zatkanie powoduje zwiększenie obciążenia pompy, samodzielną ingerencje w pompe odradzam poza tym nie spotkałem do tej pory części zamiennych,rozejżyj się lepiej za inną pompą
Wiec co to moze byc moze komputer szwankuje albo czujnik pomiaru paliwa
patrząc z góry na moduł zaczynajac od lewej podwójna kostka zielony i zółty potem pojedyńcza kolor zółty po drugiej stronie osi potrójna kostka kolor różowy albo czerwony nie wiem bo kble wyblakły potem czarny i czerwono biały
tak właśnie się domyślam, że to może być ECU ale nie jestem jeszcze do końca przekonany, słyszałem że w podszybiu są jeszcze jakieś wiązki kabli które czasami się smażą i to też może być przyczyną braku masy na przekaźniku, ale sprawdzę to jutro i dam znać :)
Witam . Temat rozwiązałem. Przyczyną był Czujnik cisnienia paliwa. Po podpięciu op-coma nie wskazywało na uszkodzenie czujnika. wiec nie brałem go pod uwagę. zakupiłem profesjonalny interfejs diagnostyczny i niespodzianka.(uszkodzony czujnik cisnienia paliwa). po wymianie auto odpalilo bez problemu Dodano po 21 Uszkodzony czujnik cisnienia paliwa.
Pomiar ciśnienia paliwa.
Sprawdź ciśnienie paliwa
Gdzie masz umiejscowiony przekaźnik pompy paliwa?
witam powie ci tak jak masz troche smykałki do mechaniki to poradzisz sobie bez problemu poodpinaj linki i przewody odkrec pokrywe i powoli ją podnieś reszte sam rozkminisz robiłem to kilka razy nic nie przestawisz. powodzenia życze
Zczytaj błędy czy nie występuje P1345.
Sprawdź ciśnienie paliwa.
powinien być oznaczony jako FI
przepływka/cisnienie paliwa.
Może dostawać za mało paliwa
skoro nie ma pompy to co jest pod kanapa i wchodzi do zbiornika zasilane prądem? Smok z pływakiem i czujnikiem poziomu paliwa.
Problem rozwiązany:) przy baku od strony pasażera idą przewody które prowadzą do pompki paliwowej z pływakiem:) mówią tez na to pompoczujnik. Jest on wpiety na kostkę przewodami. Wypiołem kostkę wyczyściłem cala pompka byla strasznie zasyfiona na wręcz zalepiona. Wyczyściłem ją dokladnie potem zamontowałem:) podłączyłem kosteczke i sprawdzam czy przy...
Otwórz filtr paliwa i zobacz czy pusto czy jest paliwo
mam ten sam problem. jak juz odpali to jest biala chmura co to moze byc? wszystkie uszczelniacze wymienione,ominiety filtr paliwa ;/;/
sprawdzić bezpieczniki oznaczone jako KL15
Czy jest możliwe żeby to był czujnik ciśnienia paliwa?
vectra paliwa vectra vectra wskaźnik paliwa ciśnienie paliwa vectra
rozrusznik sterowanie schemat pozycjoner różnicowy regulator temperatury
schematy instrukcje serwisowe schematy instrukcje serwisowe
Wymiana żarówki w lodówce Sharp - krok po kroku Odzyskiwanie danych z dyskietki 3,5 cala - metody i narzędzia