Połączenia elektryczne do panela klimatronika lub sam panel.Wypalone styki, zimne luty.
Witam. Całkowicie błędne myślenie. To nie napięcie wychodzi z pinu 3 w kierunku stacyjki, tylko tam ma dochodzić napięcie ze stacyjki poprzez styki głównego przekaźnika.
NO-NO styki połączone z masą pojazdu (minusem)?
Może warto zrzucić boczki spojrzeć na te mechanizmy? Silnik nie ma tendencji do słabnięcia, jeśli jest sprawny. Wystarczy, że ktoś radośnie nasmarował mechanizm smarem, który gęstnieje na mrozie.. Do tego samo zużycie mechanizmów. Sprawdź też, jak pracuje mechanizm zasilając silnik na krótko, bezpośredni z akumulatora. Możliwe, ze masz już duże spadki...
http://obrazki.elektroda.pl/9910468300_1... Tu zdjęcie zamka w kombi Vectra z 2007 roku. Sorki za wcinkę w temat ale może komuś się przyda ....Przy okazji , ja naprawiałem nie działający zamek,nie dało się otworzyć bagażnika , a rozwiązanie problemu jest pod silniczkiem, dwa styki jeden zaśniedziały.
Odepnij kostkę od zegara i sprawdź styki na początek.
Witam. Jak zewrzesz styki to załączy się? Jeżeli tak to wymień czujnik. Pozdrawiam
Sprawdz styki przy bezpieczniku słaby kontakt
proponowałbym sprawdzić stacyjkę a dokładniej mówiąc kostkę jeżeli jest wymienna, miałem dokładnie to samo w passacie styki były wypalone i przy uruchamianiu rozłączało zapłon
No jest mozliwosc.Wyjmij ten panel i sprawdz styki
W skrzynce bezpieczników to raczej zaśniedziałe styki.
Pierwszy załączy się przy 95° i nie puści dopuki temperatura nie spadnie do 90°, ogrzewając dalej załączy się drugi styk przy 105° a puści przy 100°. Czyli przy 105° oba styki powinny być zwarte.
Posprawdzaj styki
Na Twoim miejscu najpierw sprawdził bym czy pokrętło od siły nadmuchu działa poprawnie (sprawdź też styki na kostkach).
To tylko wymiana transporter albo spróbować przelutowac styki.
Spadek napięcia na gnieżdzie bezpiecznikowym(styki).
rozbierz pilota posprawdzaj luty i switcha a takze baterie i styki
No tak, nie wiem czemu mi się ubzdurało, że to Vectra. Ad rem - jeśli płynu jest tyle ile trzeba, to pewnie przyśniedziały styki os zasilania lub sterowania albo pogniły kable. Wskazują na to problemy w czasie deszczu i przy dużym obciążeniu (postój)
styki są takie same jak w oplach (vectra a na pewno) i wystarczy wymienić kostkę bez wyjmowania bębenka stacyjki...koszt takiej kostki to ok. 25 zł ale nie w ASO :)
Dość często poprzez uszkodzone gniazdo żarówki oraz poprzez "zawinięcie się" żarnika żarówki uszkodzeniu ulegał wyłącznik świateł w tym modelu auta. Wypalały się styki.
jaky byl uszkodzony elektormagnes to raczej by nie cykał rozrusznik. Problem leży w szczotkach albo komuntorze bądź też zatarte łożyska. Jesteś pewien? A jak są wypalone styki?
sprawdź czy zaworek działa prawidłowo i można by styki przeczyścić
Styki (kostka) stacyjki do weryfikacji.
dziekuje za pomoc, prawdo podobnie styki byly zapiczone
Sprawdź emulator jeśli takowy posiadasz, a jeśli nie to sprawdź przekaźnik odłączający wtrysk.Przekaźnik ma wpięte styki normalnie otwarte szeregowo w obwód zasilania wtrysku. Podczas pracy na gazie powinien mieć zasilanie i rozwierać obwód wtrysku.
Ta kosteczka tylko sie tylko rusza.nic nie przywiera do niej.bede chciala to rozebrac i moze wie Pan co mnie czeka?jakies styki ,wsowki?cokolwiek
Sprawdź styki z licznikiem
Generalnie szukaj przy przelotce między drzwiami a słupkiem... a może wystarczy parę razy "trzasnąć" drzwiami i samo zacznie działać (przynajmniej na jakiś czas). W tylnych drzwiach jest siłownik Slave - odłącz go od instalacji i zasil "na krótko" żeby zobaczyć czy działa - jeśli nie rozumiesz o co chodzi - nie zabieraj się za to sam. Styki jeśli są...
świece sprawdzić-przewody wysokiego napięcia- spryskać styki -WD40-
znikł i znów się pojawił podejrzewam że jakieś styki są do czyszczenia
Kable. kostki ,styki w lampach no i żarówki oczywiście nowe zakładałeś.
Wyczyść krokowca, zaślep zawór ERG, popsikaj wszystkie styki WD-40.
Moduł centralnego jest po prawej stronie obok nogi pasażera , ale skoro tak wariuje to należałoby sprawdzić czy nie jest gdzieś przetarty przewód , który jest wprowadzony w drzwi, jeśli z jakichś przyczyn pęknie sprężyna i przewody się nie chowają to mogły zostać przycięte drzwiami. Miałem taką Vectrę i u mnie działał super nawet podpiąłem mu sterowanie...
3. Pozostaje mi jeszcze zamiana żarówek kierunkowskazów z prawej na lewą i odwrotnie.... Lewa strona działa, po co tam mieszać ? Sprawdź tylny prawy kierunkowskaz, żarówkę, lub podłączenie/styki.
Sprawdz uklad dolotu powietrza, moze lapie gdzies lewe powietrze. Sprawdz czy przewod gumowy lub obudowa filtra powietrza nie sa pekniete. Przeczysc wszystkie styki na ukladzie dolotu powietrza. Przyjrzyj sie przepustnicy i silnikowi krokowemu. A gaz jest dobrze ustawiony? Gaz jest z komputerem?
Morze nie być potrzebny schemat. Jeśli nie padły silniki, co mało prawdopodobne po obu stronach jednocześnie, to wygląda na awarię włączników. Tak było u kolegi w Fordzie Mondeo: tak zczarniały styki, że prawie nie przewodziły prądu. Czyszczenie pomagało na jakiś czas, ale pomogła dopiero wymiana na inne kupione na szrocie. Od roku spokój.:D
Sprawdź/przeczyść połączenia masy do silnika i karoserii. Możesz również przeczyścić styki przy rozruszniku.
to właśnie te 2 białe wyglądają jakby tam był kiedyś przekaźnik od odcięcia wtrysku, rozplącz tą wiązkę i zobacz, pewnie są połączone na stałe, trzeba rozplątać wiązkę idącą spod plastikowego kapturka przepustnicy, tam idą 2 kabelki od wtryskiwacza, jeden jest zapewne przecięty i w tym przecięciu powinien być przekaźnik, a sterowanie tego przekaźnika...
Jak zwarcie zgrzało styki to silniczek do wymiany.
Poszukuje czujnika załączenia wentylatora który w stanie spoczynku (zimny) ma zwarte styki a po osiągnięciu około 90-93’C zwalnia styki coś jak vectra ale tam jest zbyt wysoka temperatura. Za nakierowanie bardzo dziękuje.
Sprawdż - (czy jak kto woli masę). Prądowy kabel odłącz od grzałki a drugi kabelek zostaw i dotknij bezpośrednio do karoserii tylko bez farby i zmierz napięcie. Dodano po 5 Nie zalecam psikania wd na styki. Są odpowiednie środki do konserwacji i czyszczenia styków elektrycznych. Przekażnik masz prawdopodobnie za skrzynką bezpieczników. W moim aucie...
Uszkodzony był przekażnik na płytce immobilaizera, nagrzewał sie i odginały się styki co powodowalo usterkę. Zdiąłem obudowę ( teraz ma lepsze chłodzenie ), dogiąłem styki i jest OK
Dziwna sprawa. Sprubój wymienić elektorzawó, albo podepnij go na krótko i zobacz czy wtedy odpali. Może masz gdzieś przerwe na stykach czy co i po nagrzaniu nie styka dobrze, a jak jest zimny to styka. Przeczyść styki przy zaworze
zaprowadziłem auto do mechanika i powiedział że poczyścił wszystkie kostki, styki i teraz mi odpala...
Podobne objawy z różnymi cudami walczyłem w innych modelach samochodów takich jak ford czy mercedes albo vw. Zazwyczaj jak nie komputer to winne mogą być złącza i wiązki kabli i możliwie przekażniki. Nawet wystarczy że będzie zawilgocony komputer albo jakiś sterownik i też się dzieją cuda. Radził bym popatrzeć nad złączami i wiązkami kabli oraz przejrzeć...
OK, ale oba mają cztery styki i dalej pytanie brzmi który jest który.
a moduł zapłonowy 154 zł , kable WN tez około 150 zł, a u mniw tylko palec roadzielacza wymienilem i odczyscilem kopułke rozdzielacza zaplonu - styki byly zasniedziałe
Stawiam na przełącznik. Styki mogą być mimo czyszczenia dalej nie sprawne. Jak ma się sprawa na mierniku tego - nie wiemy bo nie napisałeś, ale do pewności można przepiąć kable żeby boki reagowały na lusterka w pionie. Tym sposobem wykluczy się przerwę na instalacji.
Akurat palenie się silników w Oplu to bardzo częsta przypadłość. Powodem przeważnie klejące się styki przekaźników w module sterującym.
użyj na styki kopułki kontaktolu to taki specyfik do kopułek
Kiepski styk - również powoduje przegrzewanie przewodów w okolicy złącza, mimo relatywnie małego przepływu prądu. Sprawdź same styki czy nie są przegrzane.
Witam Jeżeli stukasz po przekaźnikach i załapuje ,to raczej do wymiany przekaźnik,pewnie styki wypalone(duży prąd silnika).
Sprawdz poziom plynu hamulcowego w zbiorniczku bo tam jest czujnik poziomu polaczony z kontrolka. Sprawdz wszystkie masy przy silniku oraz przy akumulatorze. Mozesz rowniez sprawdzic kostki polaczeniowe od silnika do kabiny czy nie sa styki zasniedziale. Pozdrawiam.
Witam, Odgrzeje trochę temat. Mam problem ze światłem pozycyjnym i cofania w klapie bagażnika Vectra C Kombi '07. Żarówki sprawdzone, styki sprawdzone itd. Na 95% uszkodzony REC. Tu pytanie do Was koledzy... Mam pomysł, żeby kupić tani REC (bywają po 10 zł) i przelutować do niego układ pamięci z mojego REC. Czy to według Was ma sens? Czy wszystkie dane...
Nie będzie styku sterownik nie poda napięcia wyłączy je bo "widzi" awarię. Czasem pomaga uruchomienie silnika krótka jazda i ponowne uruchomienie. Ale czyste i pewne styki i żarówki to podstawa.
Co tydzień ,góra dwa mam koniecznośc synchronizowania pilota.Bateria , styki baterii oraz luty w pilocie OK.Co robić?
Jaki to przełącznik do gazu same diody i mikro styki czy z wyłącznikiem benzyna gaz oczywiście też z diodami ?
Vectra i Tlen mają przecież punkt styku w węźle pl-ix.pl więc powinieneś kolego zadzwonić do Vectry i poprosić (zażądać) zmiany ustawień BGP.
w jakim silniczku?Czy możesz jaśniej?Proszę. Dodano po 40 Jakie styki krańcowe i gdzie się znajduje ten silniczek?
Też myślę że masz dobre przeczucie:) Troche inna stacyjka ale podobnie w vw z tych lat tak się zdarzało jak styki łączyły "na żyletkę".W słońcu jakieś odkształcenie nastepuje i juz nie ma kontaktu.Jak zdechnie to zdejmij obudowę,przekręć kluczyk na rozruch i poruszaj kostką z kablami.Na 99% zapali.A jak zapali to po nową "kostkę"do sklepu.
Może, trzeba by sprawdzić dźwignię pod kierownicą. Mogły się styki posypać. Gdy zamykasz/otwierasz z pilota kierunki sygnalizują normalnie.
Styki w deklu pompy paliwa się upaliły. Po wymianie tego dekla Vectra działa do dziś. Zamykam
czy w trakcie pracy pompy styki przekaźnika są w spoczynku? (cewka prekaźnika nie jest zasilana)
Pod pedałem hamulca jest włącznik 4 przewodowy.Pod to znaczy nad bo on jest u góry nad dżwignią .Jeden zestyk zapala światła stopu a drugi informuje sterownik silnika o hamowaniu .To z nim może być kłopot.Trzeba go wyjąć i sprawdzić.Po wyjęciu można go potraktować jakimś preparatem do styków.
Sprawdż kostkę od stacyjki, wydaje mi się, że to ona może być winna temu co opisujesz ona jest wymienna. Możesz tam poruszać przeczyścić styki i może to pomóc na jakiś czas.
sprawdz styki na włączniku prawdopodobnie sie zabrudziły i nie łączy za każdym razem :)
W oplach czesto zaciera sie sie silniczek przeplywomierza powietrza. Zdemontuj i przesmaruj np. Wd 40. W sumie wystarczy prysnac. Nie jest to co prawda fachowa naprawa ale pomoze doraznie zdiagnozowac usterke. Oczywiscie zakladam ze fitr powietrza jest ok. Sprawdz potem styki moze ktores zasniedzialy. Zdazalo sie tez ze fiksowala sonda lamba.
Moduł jest razem. Proponuje przeczyscic pilota (styki baterii). U mnie pomoglo No i oczywiście wrpogramować go. Pozdrawiam
W układ wtryskiwacza wpina sie przekażnik, sprawdz połączenia kabelków zalutuj je zaglądnij do przekaźnika sprawdz czy działa i jakie ma styki, powodzenia
Może coś z samym silnikiem krokowym (często miałeś 1/2 paliwa?)- sprawdź czy podaje napiecie na silniczek. Po za tym wszystkie kostki i styki kóre mogły się odpiąć lub poluźnić.
Nie, sprawdź przewody i świece, choć mi kiedyś szarpał jak się nadpaliły styki w kopuce i iskra lataa na zewnatrz :D
Przekaźnik jest sterowany przez stacyjkę, a styki przekaźnika i bezpiecznik są połaczone odpowiednio ze świecami i akumulatorem ;-), by wielki prąd szedł po przekaźnikowych stykach z akumulatora, a nie z drobnych styków stacyjki ;-)
Jest to sygnał napięciowy od 0-5 V,można sprawdzić miernikiem,ala oscyloskop pokaże nawet najmniejszą przerwę na bieżni,opór około 1 kohm,styki 4 i 5 to bieg jałowy.
Sprawdź czy to przekaźnik trzyma ( wyjmnij go, powinien klapnąć, to szukaj od strony ECU i e przewodach) czy nie trzyma ale podaje napięcie ( wyjęcie przekaźnika przerywa prace pompy ale nie klapie -zesmażone styki) czy wyjęcie przekaźnika nie przerywa pracy pompy (szukaj w oprzewodowaniu od przekaźnika do pompy) Pozdr.J. ok sorry - nie przewinąłem...
Tak na styku A jest 12V. A z tą wycieczką na szrot to chodziło mi o to że w w Viki B 20.dti jest na tyle mało miejsca że nie podejdę na styki (kostkę) cewki żeby ją zmierzyć. Tam wsadzisz rękę tylko żeby ten obwód rozpiąć. Dwóch łap nie wsadzisz a gdzie tam jeszcze kable miernika. :)
Akumulator dobry sprawdzałem testerem 2 letni Dodano po 1 Aha dodam jeszcze ze czyściłem styki w rozruszniku i klemy tak samo
miałem problem nie lada z tym autem wyskoczył błąd p0505 przyczyna u mnie było kilka popękanych wężyków od podciśnienia podstawa sprawdzenia, styki wypalone w komputerze dokładnie nóżki przy kostkach po upalane da się to samemu zrobić no i oczywiście uszkodzona guma przy kolektorze ssącym cały koszt to 25 zloty i po problemie tylko ze jest to bardzo...
Wina zapewne leży w mikro przełączniku w mechaniżmie centralnego zamka w niedziałających dżwiach.Naprawa polega na rozebraniu mechanizmu i wymianie (ja czyszcze styki po rozklejeniu mikro przełącznika )lub wymianie na nowy.Pozdrawiam
Pod maską jest złącze w którym trzeba złączyć za pomocą przewodu dwa styki, a następnie należy obserwować lampkę, tę od silnika na desce rozdzielczej. Mogą być dwa typy złącza - u mnie jest to w którym złączyć należy styki A z B. Wpisz w wyszukiwarce - kody usterek Vectra A - tam będą dalsze informacje.
W drzwiach kierowcy( jest zamek matka) przewody są całe? bezpieczniki dobre? -- jeżeli tak to uszkodzone są mikro- styki w prawych zamkach
Sprawdź dokładnie piny i styki od bcm czy nie ma korozji Miałem że alternator pobierał prąd , ale u Ciebie występuje to losowo
W oprawce żarówki przeczyść styki do niej oraz w na żarówce. Gdybyś znał się trochę na elektryce to zaproponowałbym sprawdzenie miernikiem napięcia na zaciskach żarówki. Jednym słowem sprawdź połączenie żarówki bo może konektorek nie łączy, przeczyść dognij i ciesz się światłem.
wedłóg mnie zamek jest do rozebrania posiada 3 srubki którymi jest skrecony ale niestety nie moge go dalej rozebrac a jest mi to potrzebne zeby wyczyscic styki krancówek
Pod stacyjką jest kostka http://www.opel-sklep.com/mobile/pl/p/Ko... , ona do wymiany. Wypalają się styki. Chyba że przekręcając kluczyk czujesz że to mechaniczne uszkodzenie,wtedy to wkład.
Zrobione, połączyłem przewodem konektory bo styki się wypaliły, teraz jest już wszystko ok, i nawet przy kierunku nie gasną, temat zamykam.
Trzeba będzie popytać ludzi w okolicy może ktoś kogoś poleci słyszałem że jakiś jest dobry w Starachowicach... ale nawet nie wiem jak się nazywa i gdzie ma warsztat dowiem się i podjadę do niego. Dzisiaj zmierzę to napięcie na klemach i przeczyszczę styki od alternatora może też świece zobaczę...
A widzisz na styku A2 w Vectra masz masę (jest to masa do fabrycznego systemu alarmowego). I tu Sławek miał rację - błąd w podłączeniu. Ten model nie ma trybu ustawień niestety.
Rozumiem że vectra jest na jednopunktowym wtrysku, więc kolego wyczyść silniczek krokowy, przeczyść przepustnicę, sprawdź także styki czujnika polożenia przepustnicy i wyczyść je także. Potem dobra regulacja, i autko jeździ jak marzenie. A tu takie małe spostrzeżenie dla kolegów kłócących się o silniczek krokowy. W nowych instalacjach gazowych (np....
Podbijam temat. Mechanik stwierdził upływ prądu przez moduł komfortu - wyczyścił styki. 24 godziny bez jazdy i auto nie odpala. Czy udało się rozwiązać problem?
Przypadek wskazuje na słabe masowanie. Musisz sprawdzić masy i styki, a jest to mozolna robota bo nigdy nie wiadomo na którym połączeniu
brak światła mijana lewe żarówka H7 55w dobra, bezpiecznik dobry, styki przy lampie w porządku. co i gdzie można jeszcze sprawdzić?
Sorry za FTP kidu22 - niestety mylisz się. Owszem, jest masa po swapie na 2.5 V6 ale były też seryjne. Widziałem kiedyś taką na własne oczy i myślę że mnie nie zawiodły gdy kolega otworzył maskę ;) A była świeżo sprowadzona z Niemiec. Po za tym look ;) pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Vectra Co do alternatora to faktycznie przepatrz styki bo są bardzo ważne...
Jeżeli auto posiada gniazdo oryginalne do haka to sprawdż miejsce podłączenia kabla gniazda do instalacji samochodowej. Przewód do p/mgl jest prawdopodobnie przecięty i włączony na styki zwarte w gnieżdzie.Prawdopodobnie te styki masz rozwarte i dlatego nie świecą światła p/mgl tylne.Powodzenia.
dobra zrobie jak mowicie posprawdzam styki centalke znalazlem jakis czas temu spryskalem ale nic niepomoglo zobaczymy co zdzialam
Problem rozwiązany - leżał on po stronie czujnika indukcyjnego, a dokładnie coś nie stykało na wtyczce łączącej czujnik z modułem. Po doginałem styki i teraz jest już ok, samochód odpala. Wszystkim dziękuje za rady ;)
Witam mi też się tak często działo poprawiłem styki przy baterii w pilocie i problem zniknął z brakiem reakcji na otwieranie czy zamykanie auta
Trochę rozkręcania masz, by się do tego dostać. :( Na początek zdjąć trzeba górny schowek po stronie pasażera - po bokach są wkładki z plastiku które trzeba podważyć, a następnie pociągnąć za schowek. Po wyjęciu odkręcasz dolny schowek (4 śruby). Po zdjęciu schowka należy odpiąć trzy linki nawiewów - są dokładnie za konsolą środkową - dość niewdzięczna...
ja tez mialem z tym problem ale u mnie sie jedna drozka pekla. A i watro posprawdzac wszystkie styki od kostek bo czasami jak sie dobrze nie zabezpieczy to wyskakuja.
Ja w tych modelach zawsze doczepiam siłownik SLAVE pod kable prądowe z zamka, a styki zostawiam na oryginalnym zamku. 30 min roboty i zamek zrobiony za koszt 8zł.
Żródła podają że przerwa na świecach dla twojej dwulitrówki przy pracy na benzynie ma wynosić 0,7 - 0,8 mm. Jeśli kable WN dostały już raz przebicie, to nawet wymiana świec zapłonowych na inne nie zlikwiduje problemu z nimi. Piszesz że kupiłeś kable z "pudełka" - to jest własnie syndrom kota w worku :D . Nie wiesz co tak naprawde kupujesz podróbke za...
seicento styki styki rozwarte styki srebra
jumper przekaźnik świec opinie mastech transformator ferrytowy
Pralka Whirlpool AWO/D - brak ruchów rewersyjnych, wirowanie działa Zwarcie przy montażu subwoofera Edge - diagnostyka i naprawa