schodzi razem z alternatorem,później się ją odmontowuje-odkręcić 3 wkręty
witam koledzy sprawdzałem żarówkę i jest dobra a jak dotknę tym cienkim kabelkiem do masy to świeci już teraz sam nie wiem co dalej mam robić czy zostaje mi wymiana na trzeci alternator pomocy pozdrawiam.
regulator na 90% przeżył,do wymiany mostek ,typ DER2000
Jeśli ładowanie jest i alternator daje stałą wartość napięcia to padł akumulator, można by sprawdzić prąd upływu, ale w przypadku kiedy kontrolki wskazują na usterkę akumulatora to jego wymiana załatwi sprawę.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Ale po co wydawać kasę na regulator, jak wymiana jego nic nie da. Przynajmiej w tej sytuacji. :D
I jest to nie prawdą ponieważ im większy przekrój spadki są mniejsze a występują tylko i wyłącznie na zaciskanych końcówkach nawet choć są lutowane ponadto jest to odcinek 1m więc łatwo można obliczyć opór który jest właściwie zerowy. Wymiana końcówek nie powoduje spadku nawet 0,1V. Jeżeli masz wątpliwości to załóż jakąś 70A i nie będzie problemu.P
Robercie. Ja byłem sprawdzić alternator chyba z dwa razy. Facet podpiął jakieś ustrojstwo i powiedział, że wszystko jest w porządku. Że ładowanie jest prawidłowe. A poza tym, gdyby to była wina alternatora zapalałaby się kontrolka od ładowania.., więc nie wiem czy to jest wina alternatora.., chociaż pewności nie mam.. A skoro mowa o alternatorze to...
Wymiana na Alternator jak i regulator prawidłowy względem VIN , wróciłem do punktu wyjścia , tzn. wzbudzenie alternatora dopiero przy 2k obrotow Mechanicznie pasek/koło i napinacz bez zarzutu. EDIT: Zastosowałem rozwiązanie tymczasowe, diloda LED z opornikiem równolegle, łącząca zacisk L alternator i +15. Ładowanie prawidłowe, brak błędów ECU. Docelowo...
taaa - wymiana tylko diody <rotfl> to na krótki czas :) nie wiem to do mnie, nic takiego nie powiedziałem, po drugie to chyba napisałem co ma zrobić autor tematu zanim będzie otwierał i wymieniał pozdrawiam peace :)
Przepraszam za posty jeden pod drugim, ale minęło już trochę czasu a nikt nie odpisał. No więc kupiłem nowy reg. napięcia F00M Bosch. W opisie u sprzedawcy było napisane że jest na 14.4 V, natomiast u mnie na zimnym silniku mam równe 13.92V,na ciepłym 13.60V. Jedyna zaleta, że ładowanie mam od razu po uruchomieniu silnika i nie ważne jakie dam obciążenie...
Ja tu widze dwie mozliwosci: 1. Tak jak kolega wyzej opisal - slaba masa. 2. Jesli masz alternator Delco-Remy to jest to bardzo typowe i moze sie wiazac z kosztami. Mialem podobny problem i po pewnym czasie alternator padl - konkretnie musialem wymienic regolator napiecia i prostownik. W alternatorach Delco-Remy nie da sie zmienic poszczegolnych diod...
Space Star - stosunkowo drogie części. Autko bardzo praktyczne. Mój kolega nim jeździ. Ogólnie ma o nim przeciętne zdanie. Cordoba Vario - ostatnio bardzo często jeżdżę seatem, akurat Toledo (gaz, 1994). Jeden i drugi mało problematyczny. Części w przyzwoitych cenach. Auta solidne, choć mają trzeszczące tapicerki. Niezbyt wygodne fotele. Vectra - wygodne,...
Ale jaki problem z demontażem półosi? Vectra C, Zafira B oraz właśnie Astra H ładnie się półoś dzieli między podporą a kołem. Potem od góry śruba dłuższa, od dołu masz krótką oraz wspornik od alternatora i dzięki temu wychodzi ładnie dołem i wcale pompa od wspomagania nie przeszkadza. Ostatnio takiego nie robilem ale w sezonie letnim ok 10 sztuk tak...
Witam mam problem z moim autem (opel vectra b 1,8 x18xe) po wymienia skrzyni biegów dziwnie piszczy z okolicy rozrządu,alternatora itd... , jak dam duże pow. 2,5tys obroty to jak by coś gwizdało, nie jest to dźwięk piszczącego paska, a raczej jakiegoś łożyska, znajomy powiedział ze na bank pompa wspomagania, bo miała olej na minimum. Wymieniłem cały...
Jak już A klasa -wymiana paska napędu alternatora-rolki-napinacz. Jak ktoś inny już wspomniał-A-Klasa jest już przez producenta przewidziana jako medalista w tej kategorii-nawet Renówki nie mają takiej kumulacji :D Dodano po 37 Vectra B 1.6 16V, do wymiany paska wieloklinowego trzeba odkręcić silnik od nadwozia. Wyjęcie sprężarki klimy=demontaż połowy...
Alternator na wykończeniu posprawdzaj ew. przewody masowy i prądowy ale to raczej nie pomoże raczej czeka cie wymiana altka boten ma zwarcie na wirniku. chyba że tylko dioda albo szczotki to da sie naprawić.
regulator wymienilem ale niepotrzebnie alternator wyladowal w koncu u elektryka samochodowego i okazalo sie ze jest przebiecie na komutatorze do masy wirnik do wymiany - koszt uzywanego wirnika z wymiana 100zl i wszystko gra 14,5v ladowanie
32 posty i samochód jeszcze nie naprawiony? Rany Boskie, jak bym ja się tak pieprzył to na chleb ze solą bym nie zarobił... debeściaku twój post nic nie wnosi do tematu Arek wymień jeszcze ten pasek,bo oprócz tego który zapalał kontrolkę bez zapłonu podejrzewam że te dwa pozostałe altki są ok. Momik i nie myliłeś sie wogóle i moje podejrzenia były...
Pierścienie ślizgowe alternatora mogą wołać o wymianę. Czeka Cię wyjęcie alternatora i jego pełna diagnostyka.
Silnik kupiony na eBay w Niemczech w serwisie Boscha. Koszt 2999 EUR rok gwarancji a dwa jak bym u nich wymieniał na miejscu. Bez osprzętu tj. turbo, rozrusznik, alternator i sprzęgło. Wiązka z wtryskiem i cewkami nowe z silnikiem. Koszt w ASO jak patrzyłem po numerze to ok 30 K PLN Panowie, temat edytowałem, proszę trzymać się wątku. Pozdrawiam.
Problem wygląda tak: Podczas jazdy zapalała sie kontrolka silnika, auto nie gasło ale wyłączało sie wspomaganie i zero reakcji na pedał gazu. PO ponownym odpaleniu było ok, ale tylko do momentu ponownego zapalenia się kontrolki. Działo się tak w różnych momentach, nie ma reguły. Później autko zaczęło gasnąć, no i w końcu nie chciało odpalać (dopiero...
No to się porobiło Miałem zwarcie w aucie które spowodował alternator - zwarcie fazy do masy. Doprowadziłem auto do porządku co kosztowało mnie 1000zł Teraz mogę sobie pomarzyć o grajku do auta. Na razie nie kupie głośników do środka. Chciałbym zapytać czy moglibyście doradzić jakiś głośnik basowy ok25cm do 200-230zł. Obudowę zrobię sobie sam I jakiś...
Panowie, Niby forum specjalistów a dyskusja zamiast o meritum, to o tym po co komu światła dzienne, z delikatną sugestią, że to głupota. Otóż nie - to nie jest głupota, zwłaszcza w samochodach z oświetleniem tradycyjnym. Dlaczego? Ano dlatego, że światła LED pobierają ułamek tego co pobierają światła halogenowe - mniejsze obciążenie alternatora, mniejsze...
Panowie! Sukces, właśnie wracam z garażu, jestem padnięty ale muszę się pochwalić i powiedzieć co i jak. Znalazłem Kolegę z x25xe posłużył jako dawca. - Podmiana silniczka krokowego / brak efektu - Podmiana sondy obie / brak efektu - Podmiana przepływomierza / brak efektu - Podmiana potencjometru przepustnicy / brak efektu - Podmiana całego kompa z...
Ja miałem coś podobnego z przygasaniem świateł wszystkich jakie tylko są. Podczas jazdy czy przegazowania wzystko przygasało. Działo się to zupełnie "ni stąd ni z owąd". Coś wpadło pomiędzy szczotkę i ślizgacz(czy jak to się nazywa :|) i porysowało jedno i drugie. Pomógł papier ścierny "500" i polerowanie filcem ślizgacza, wymiana szczotek i na wszelki...
Z zawyżonymi obrotami na biegu jałowym i przy przełączaniu biegów miałem identyczny przypadek. pomogła wymiana uszczelki m-dzy kolektorem ssącym a szprycą-wessało ją k.... do kolektora i idostawał lewego powietrza. Silnik krokowy sobie nie radził ( zamknął dokładnie zawór dodatkowego powietrza- ale to niewiele dało-powietrze dostawało się przez uszkodzoną...
Oaweł Wawa i robocop mieliście Panowie rację. Jak wiadomo cały czas zimno w dzień -4, a -7 w nocy. Samochód przez ostanie 2 dni pojeździł ok. 60 minut Czyli tyle czasu alternator ładował akumulator, ale rozruch (czyli duży pobór mocy) był w tym czasie min 4 razy. Wczoraj wieczorem samochód postawiony. Postał noc (-7) i dzień(-4) do 17.00 Po 17 próbuję...
Panowie ta naprawa przekracza możliwości autora postu. Bez sprzętu, bez wiedzy ciężko będzie przywrócić to do życia. Podstawy CR się kłaniają . Najtaniej oddać do fachowca, określi uszkodzenia i je usunie. Koledzy może nie chcę na temat ale w tamtym roku miałem przygodę z s80 2.4 140KM wymiana silnika po walnięta panewce. silnik zmieniony, zapalił...
Są dwie rzeczy według mnie co mają winę albo altka komp nie widzi. Druga to wiązka przetarta. Dodano po 2 Miałem kiedyś to samo w vectrze 2004 rok. Komp nie widział altka signum dopiero wymiana na denso dała radę.
Witam mam Vectre b 1.8 16v cd 1998r. Podłącze się do tematu. Wczoraj rano padły mi wskaźniki prędkości i obrotów. Prędkościomierz w ogóle się nie podnosił, a obrotomierz "skakał" zaraz nad stoperem, kontrolki działały. Wieczorem sprawdziłem bezpieczniki ale wszystko jest ok. Odpaliłem i poszedł.. obrotomierz poskakał nad stoperem i nagle podbił się...
Ok auto poskładane do kupy, pali i jeździ dziś zrobiłem ok 40km, bezpiecznika jak dotąd nie spaliło zobaczę jutro rano, po nocy jak troszkę zwilgotnieje. Wiązka wyjęta po raz kolejny tym razem sprawdziłem każde załamanie przewodów i każdą kostkę, ściągnąłem starą fabryczną izolację ( w tych miejscach było najgorzej, taśma odchodziła razem z izolacją...
Dziękuje za pomoc ale faktycznie ceny komutatorów to kosmos. Szukałem wszędzie aż znalazłem "pod nosem" zakład elektromechaniczny zajmujący się naprawą rozruszników i alternatorów. Cena za wymianę komutatora + nowe szczotki to 100 zł. Odebrałem na drugi dzień i wszystko pięknie śmiga. Jeżeli ktoś miałby podobny problem to mogę podać namiary.
vectra alternatora wymiana alternatora vectra wzbudzenie alternatora
fatek winproladder zabezpieczenie spawarek klejenie żywicą metal
zwrotnice głośnikowe kalkulator zwrotnice głośnikowe kalkulator
Przekształcenie 3-fazowego generatora 5000W na 1-fazowy AC Transformator do lampy 15V: dobór cewek i prądu