no to wystarczy zewrzeć z masą kabelek koloru niebieskiego. Ale po przybutowaniu,jeżeli lampka uszkodzona alternator sie wzbudzi z pozostałosci magnetycznej
tak. Wypnij wzbudzenie z alternatora i sie przekonaj
tak, stawiając na to ze alternator dobrze naprawiony, tam byly 2 typy regulatorów i teraz jeden był sterowany impulsami drugi tylko napięciem. Spróbuj wzbudzić go recznie podając pod ten przewód 12v. I zobacz jakie masz napięcie na tym przewodzie, pewnie oscyluje do max 6V spróbuj tam rzucić jakies wieksze napięcie na wzbudzenie po odpaleniu.
Wzbudzenie ładowania ok? Sprawdz diody w mostku alternatora( te małe).
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Przede wszystkim wzbudzenie czyli połączenie kontrolki ładowania z alternatorem(spalona żarówka -brak ładowania)
Ekhm, a sądzisz że po co ten altek napędza pasek 6pk napięty jak struna? Jak dla mnie objaw prawidłowy - wzbudzony alternator zawsze będzie stawiał opór.
odepnij przewód od kontrolki od alternatora jeśli przestaną żarzyć uszkodzenie jest w alternatorze diody wzbudzenia
Jeśli jest tylko jeden kabel to kontrolka to zwykła żarówka musi wzbudzić alternator. Dziwne to objawy koło pasowe wału i kółko alternatora sprawne równo napędzają?
Ja na twoim zdjęciu widzę że masz dziewięcio diodowy , tzn . 6 dużych , i 3 małe od wzbudzenia .
To ja wiem ze ok 14,4V , ale chce wyeliminować usterkę od strony instalacji, a nie mam pewności tego wzbudzenia jak działa w tym przypadku
witam: najprawdopodobniej zwarty jest przewod kontrolki pomiędzy alternatorem a świecącą kontrolką.Nalezy odkręcić cienki przewód od alternatora,załączyć zapłon i sprawdzić,jeśli nadal się świeci świadczy to o zwarciu jeśli zgaśnie to mimo wszystko problem pozostaje w alternatorze a konkretnie we wzbudzeniu.
Było coś nie tak z alternatorem, ale już gościu go naprawił. Nie wiedziałem że coś nie tak było z ładowaniem bo po prostu żarówka w kontrolce się spaliła. No tak - jak miałeś spaloną kontrolkę to najprawdopodobniej nie miałeś wzbudzenia alternatora i nie ładował. Tak przynajmniej mam w Kadecie.
Ja kłade DELCO z benzynowych OPLI VECTRA A CORSA A KADET ASTRA F spisuje się super.
Witam,dzięki za zainteresowanie tematem.Podałem + z akumulatora na przewód wzbudzenia odpięty z alternatora i przy wyłączonym zapłonie kontrolka pali się,po przekręceniu zapłonu zgasła. Pozdrawiam.
Na małej śrubce powinno być napięcie równe chwilowemu napięciu w układzie, jest to napięcie po przejściu przez lampkę kontrolną ładowania. A jaki jest problem. Ale po odpaleniu silnika pojawia się to napięcie czy po przekręceniu stacyjki? Zamontowałem światła do jazdy dziennej ale zapalają się od razu po przekręceniu stacyjki. Chciałbym, żeby zapalały...
Witam. Jak w temacie. Ma może ktoś pojęcie jak podłączyć taki alternator ze zdjęcia? Jest on z samochodu opel vectra 1.7td isuzu. Rozumiem że ten gruby kabel idzie do tego plusa z akumulatora do rozrusznika. A reszta? Gdzie podłączyć kontrolke? Czy trzeba robić jakieś wzbudzenie alternatora? Minus pewnie jest na obudowie ale też pewien nie jestem na...
Silnik pracuje głośniej bo musi pokonać dodatkowe opory alternatora przy generowaniu energii elektrycznej. Cewki w alternatorza buczą podczas pracy i jest to normalne w każdym samochodzie. Tym bardziej buczą im większy prąd wzbudzenia. Akumulator po rozruchu a zwłaszcza diesla jest nieco nadszarpnięty energetycznie.
a moze poprostu zrobic pajaka na wymontowanym alternatorku. zakrecic go w imadle podac napiecie i lampke wzbudzenia. wiertarka mile wskazana i nieodzowny mierniczek. ten czerwony kabelek z alternatora ciagnie sie do rozrusznika.
Masa tam jest ogólnie na obudowie. Do alternatora ida dwa kable. Grubasek czerwony czyli to czym żywi sie alternator. A drugi mam rozumieć to jest własnie ten od kontrolki czy jak wczesniej myślałem jakieś wzbudzenie?? Powiedzcie mi jak to jest. Jak regulator jest nie sprawny to kontrolka sie świeci ale nie ładuje. A jak szczotki nie dolegają (te przy...
Kurka, problem z ładowaniem znowu powrócił. A zaczęło się od tego, że auto mi zgasło w czasie jazdy i nie odpaliło. Po odholowaniu auta do domu podłączyłem prostownik, ale za nic nie dało się naładować aku. Zdjąłem kleme - i aku się naładował. Odpalam silnik, kontrolka ładowania od razu zgasła, ale co mnie zdziwiło to to, że ładowanie pojawiło się po...
A ja myślę, że to nie wina regulatora, tylko mostka prostowniczego lub zbędnych spadków napięć. Jaki masz alternator Bosha czy Delco? Sprawdź różnicę napięć między diodami dodatnimi, a wzbudzenia (czyli między zaciskiem B+ a D+ alternatora, między minusem akumulatora, a obudową akumulatora, między plusem akumulatora, a zaciskiem B+ alternatora.
ale sterownik i jego oprogramowanie nie zwykłe! Alternator będzie ładował ale ster wywali kontrolke na desce z powobu niskiebo prądu wzbudzenia, spowodowanego np. niewłaściwym reg napięcia. Jedyne lekarstwo to prawidłowo naprawić alternator skoro zaczęła się ona świecić po jago regeneracji. Jakaś większa firma specjalizująca się w tym na pewno pomoże.
Ten opornik "pomaga"alternatorowi się wzbudzić,jeżeli jest uszkodzona lampka kontrolna.Jego wartość przeważnie to 47 om (zólty,fioletowy,czarny ) lub 100om (brązowy,czarny,brązowy). Jeżeli ładowanie działa dobrze,lampka gaśnie,to nie zawracaj sobie nim głowy.
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę Jest przekaźnik lampki. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). Bzdura,żadna fukcja autostart, to po prostu pozostałość magnetyczna, i lampka nie ma nic do wzbudzenia...
Chyba sknociłeś. Bo co ma regulator do żarzącej się kontrolki to nie wie nikt poza tobą. Poza tym: Zwarcie uzwojenia stojana z masą - zlikwidować widać jaki z ciebie praktyk. Przy zwartym do masy uzwojeniu alernator się nie wzbudzi. A pytanie o typ alternatora nie było bezzasadne, bo praktyk będzie już wiedział po typie co jest uszkodzone. Poza tym...
Chyba trudno będzie znaleźć osobę, która ma w tej materii doświadczenie to pozostaje eksperyment. A więc czy aby nie da się wykorzystać sygnału z obrotomierza? Pewno w zalezności od przyjetych w samochodzie rozwiązań może być potrzebny układ całkujący. Albo układ opóźniający (w zasadzie tez całkujący) sygnału z zacisku wzbudzenia alternatora/kontrolki...
raz jest napięcie dobre i sie wzbudza alternator a raz jest słabe napięcie i nie wzbudza się alternator czuć zapach gumy i alternator jest gorący
Witam, od wczoraj nie mam ładowania w samochodzie Opel Vectra B 1,6 16v. Czyli pewnie alternator, regulator, lub przewody, albo diody? Klemy sprawdzałem czyściłem. Chcę sprawdzić napięcie bezpośrednio na altku. Pod którymi stykami? Może jakiś schemat? Do altka idzie przewód co ładuję i drugi z aku co wzbudza alternator, bodajże po stacyjce. Posprawdzam...
Vectra A, lampka ladowania się nie spaliła, wziąłem ten przewód od lamki przy alternatorze i zwarłem z masą i lamka świeci. właśnie nie wiadomo czy regulator czy ten mostek prostowniczy. Szczotki są dobre, patrzałem miernikiem bo tych diodach prostowniczych, jest ich tam 6 więc w jedną stronę miernik mi piszczał, a gdy zmieniłem bieguna miernika to...
wzbudzenie alternatora mercedes wzbudzenie alternatora wzbudzenie alternatora corsa
iskrownik ustawić grzałka zużyta obciążenie procesor laptop
wskaznik wychylowy czujnik strat ziarna
Nokia 2610 – kompatybilne podzespoły, bateria BL-5C, wyświetlacz, klawiatura Wieża Aiwa, Denon, Sony – płynniejsze otwieranie kieszeni kasety po demontażu sprężyn