Wygląda na problemy z komunikacją. Trzebaby zacząć od odczytu błędów...
Sprawdź [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... wątek. Sprawdź też masę i ew. zimne luty na liczniku. Przejechany dystans nalicza poprawnie?
Witam Można "przełożyć " zegary ( choć prawdopodobnie w wiązce elektrycznej może brakować przewodu odpowiedzialnego za sterowanie obrotomierza , ale to nie problem by samodzielnie go dołożyć ) Ważne też jest by zegary pochodziły również z benzynowej Vectry 1,6 . Robiłem onegdaj taką przekładkę w Oplu Omedze ( brak dodatkowego przewodu w wiązce ) i Fordzie...
Wymieniałeś, albo rozkręcałeś moduł CIM? Masz błąd kalibracji czujnika kąta skrętu, więc albo uszkodzony CIM, albo coś przy nim kombinowałeś. Te błędy są od braku komunikacji CIM i IPC(licznik), są niezalogowanie w ogóle, albo niepoprawnie. Kontrolka ABS się świeci po odpaleniu?
Poczytaj sobie tu: http://forum.vectraklub.pl/index.php?sho...
Spróbuj zegary "zrestartować" przez wyciągnięcie bezpiecznika od nich na parę minut.
witam a która vectra? A czy B ? zajrzyj na stronę www.vectraklub.pl w poradach jest wszystko ładnie opisane i nawet zdjęcia są pozdrawiam
[url=http://www.youtube.com/watch?v=dCUS... elementów SMS bez użycia specjalnych narzędzi
biały i zielony, skręcone ze sobą.
Przecież obrócony jest wirnik wentylatora. Patrrząc na wirnik powinien się kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a obudowa przeciwnie.
W przełączniku od świateł masz dwa pokrętła jedni do regulacji wysokości, drugie do regulacji podświetlenia zegarów.
Skoro silnik 2.0 to pompa paliwa powinna być za tylnym prawym kołem. Złe wskazania poziomu paliwa - uszkodzony stabilizator napięcia 10V, znajdujący się z "tyłu" na zegarach.
oddaj go w dobre rece.
Ciągnąc do góry. Możesz delikatnie podważyć widelcem, wtedy podłóż coś co ochroni tę czarna tarczę. Zakładasz tak samo, wciskasz. Jak wciśniesz to postaw zegary pionowo, tak jak są zamontowane w aucie i sprawdź czy wskazówki pokazują na zero czy się lekko przestawiły. Za pierwszym razem to trochę ma się stracha ale jak zrobisz to na spokojnie z wyczuciem...
Sprawdź pin: 5443 Możesz zamienić pamięci w CIM pod warunkiem, że CIM'y masz o tych samych numerach.
Jurek, miałem podobny przypadek, przeleciany cały CIM, a problem był właśnie tam, jakieś debile próbowali gdzie się da zrobić odcinkę, cieli a potem łączyli na skrętkę, bez lutowania.
To Vectra 2000? Zegary digital?
Proszę zamknąć
Dwie 3W i jedna 1,2W
tak, problem z CIMem
uszkodzony stabilizator napiecia bądź zimne luty w zegarach.
Jak bezpieczniki dobre to stacyjka.
Witam masz uszkodzony regulator napięcia jeśli jest za wysokie napiećie zegary lubią spadać na zero.
http://www.emu.nd.e-wro.pl/vectra
Co temat wyczerpuje - zamykam
Witam miałem do naprawy takowy licznik uszkodzony transmiter CAN TLE 6255 G Podałem napięcie oraz na wejście CAN imuply prostokątne z generatora o częstotliwości 40 kHz na 50% wypełnienia, oscyloskop nie rejestrował na wyjściu układu żadnych przebiegów. http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Po wymianie działa i po podaniu...
podswietlaja sie zarówno zegary jak i wyswietlacz.
Witam najbardziej narażonym miejscem na korozje gdzie może wystąpić zwarcie to lampki tablicy rejestracyjnej po prostu szukaj tam i myślę że po problemie.
Ściągnąć koła i sprawdzić stan klocków hamulcowych.
Panowie licznik jest wyjęty bo zmieniane jest podświetlenie zegarów.
Tak, takie zewnętrzne przyciski powinny działać.
Wymień żaróweczkę.
Tak, to vectra b. Stare zegary poległy przy probie przeprogramowania przez speca, tzn okazało się że ten wsad ma od wersji 2.0 i teraz też pokazuje obroty za wysokie. Poratuje ktoś wsadem od vb 1,7td ? Pozdrawiam Sławek
sprawdz luty w zegarach
spokojnie, zostaw narazie zegary w spokoju a zerknij do czujnika poziomu paliwa (przewody)
Może kostka w stacyjce? rozłącza podczas kręcenia dlatego gaśnie wszystko na zegarach,spróbuj na pych jeśli odpali to masz odpowiedź.
Witam mam problem nie działa podświetlenie zegarów właczam światla i nie zapala sie podswietlenie licznika co może byc przyczyną nie działania?? proszę o pomoc
Robiąc porządki w postach, potwierdzam że błąd był w samych zegarach. Od tamtego momentu spokój. Pozdrawiam Dodano po 55 Tak jak wyżej. Jednak zegary.
Musisz wyjąć zegary. http://www.vectraklub.pl/index.php/advic...
Witam, mam zegar samochodowy od Opla Vectra i chciałbym zrobić z niego zegar do domu zasilany zasilaczem 12v. Próbowałem podłączyć go do zasilacza tj + do + - do - ale nic się nie dzieje. Czy jest jakiś sposób na podlączenie takiego zegara. Ma on 4 styki do podłączenia. Na załączniku rozrysowałem wszystko. Wiecie jak to zrobić? Pozdrawiam
zobacz w popielniczce byc moze tam jest rozwiazanie
Podłączony jest do kablówki Vectra Czyli korzystasz z dekodera Vectry?
Czym? Szpilek napięciowych brak? Jeśli jest OK, to do sprawdzenia/wymiany/naprawy same zegary.
Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem, tylko pytanie bo ja mam cim z innej vectry. A to pin jest zapisany w takiej samej lokalizacji jak w zegarach.
Wygląda jak wsuwka do czujnika temp. cieczy, tego do zegarów
Są ludziki co to naprawiają , wymjana jak najbardziej słuszna
A może zacząć od żarówek?
Jeśli masz komputer (ten co pokazuje spalanie, zasięg itp) to sprawdź jaką temperaturę pokazuje w ukrytym menu. Jeśli tam temperatura jest ok. to przyczyny możesz szukać w zegarach.
czy ktoś się może orientuje czy jak by się okazało że mam zegary od silnika 2.0 D to w moim 1.7 td by działał obrotomierz tak jak działa? Kolega mi tak podpowiedział że może to są takie same zegary ale z silnika o innej pojemności. Czy mam szukać innych zegarów?
Decha się nagrzewa od słońca i zegary albo cim zaczyna szaleć.
Potencjometr...ale w tedy będzie regulacja nie zależna. Osobne zegary i osobno nawiew... A mi chodzi o to by ( móc regulatorem podświetlenia wskaźników tym co jest przy przełączniku świateł ) ustawiać jasność zegarów i nawiewu równolegle :))
Witam !! Kupiłem vectrę B 97r 2.0 DTI z uszkodzonym zegarem, po rozkręceniu okazało się , że jakiś turas chciał cofnąć licznik i mu chyba nie wyszło, wylutował układ C46CM6 i pozostawił puste miejsce - znalazłem na forum, że zamiennikiem tego eepromu jest 93C46. Kupiłem uszkodzony licznik z vectry B 1,6 z 96r i mam tam taki scalak (mam też 93c46 lecz...
Popatrz na post Wyswieltacz 8+2 tam coś na tem temat jest.
Drzwi zamknięte, jak coś czuwa, to bierze prąd. Teraz to piszą żeby i pół godziny poczekać w nowych autach nim im te różne sterowniki usną :D Czego tam szukać? chyba dam radę zdjąć konsolę środkową. Hmm, http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic55... z https://www.google.pl/search?q=jak+wyj%C...
Odczytaj PIN z pamięci zegarów (93c66). Tam masz wszystko "widoczne".
z asilania na licznik rownierz sprawdzilem sa ok na poszczegolny z pinow,mysle ze w samym liczniku moglo sie cos spalic Dodano po 14 jest jeszcze cos co powinienem sprawdzic a czego nie zrobilem?
ZNalazłem takie info w necie na tej stronie http://www.vectraklub.pl/index.php/advic... tam jest napisane że żarówka od zegarów powinna mieć 2W
Chodzi mi bardziej o angielski bo jest norweski. Mam jeszcze jedno pytanie. Błąd poduszek można wykasować tylko podpinając pod komputer? Wyjąłem zegary na włączonym zapłonie...
Witam problem rozwiązano,uszkodzony multimetr
Dodam jeszcze że bezpieczniki sprawdzałem próbówka i są ok. Dodano po 59 Sciemnianie działa bo przygasa ten cały komputer spalania ten zaraz obok zegarów.
Mi to wygląda na awarię multitimera
Witam czy ktoś miał problem z pokazaniem temperatury na zegarze w vectrze c .chodzi o to że w czasie jazdy temperatura jest na zero nie podnosi się wskaźnik wie może który to czujnik ?
Guzik szukałeś w takim razie. Raczej pływak do wyciągnięcia ze zbiornika, albo naprawa albo wymiana na nowy. Jak mostkujesz kable od pływaka to co sie dzieje na zegarach?
A ja tu widzę problem z masami do budy ukreconymi...
W Oplu Vectra jest wyświetlacz z możliwością synchronizacji przez RDS. Mam CAR400 i chodzi ładnie z wyświetlaczem (w organizacji DIGIT10, zresztą też i w DIGIT8) ale nie synchronizuje zegara (nie pojawia się znaczek RDS obok zegara i nie ustawia sam czasu). Może ktos wie jak zmusić radio (ew. wyświetlacz) do synchronizacji.
Rzeczywiście, nie doczytałem. Wątpie żeby chodziło o masę alternatora, gdyby jej wcale nie było to kontrolka by się wcale nie zapalała a gdyby była "słaba" to po przegazowaniu tym bardziej by nie ładował. Problem raczej w zegarach.
Prawdopodobnie wina interfejsu.
Czy po przeprogramowaniu eepromu 93LC76 w CIMie podejdzie o identycznych numerach z anglika? Musi się zgadzać SW i HW, wgrywasz wsad wylogowany, PIN i logujesz itd. Pozatym czy aby napewno to wina CIM? Ja wykluczyłbym najpierw zegary.
100 na zegarach,zresztą te zegary w oplach żyją własnym życiem.
Kostka stacyjki - po włączeniu na 50 odcina 15!!!
Krok po kroku w załączniku worda ze zdjęciami sposób demontażu zegarów w Vectrze Pozdrawiam SPEKTRA
Witam.Problem leży w immo.Jak masz to spróbuj drugim kluczykiem go odpalić jeśli nie to pod dobry komputer bo może być cim zegary bsi sterownik.
Kolego taniej i szybciej kupisz drugi zegar i po sprawie.......
Ten zegar idzie przez gniazdo . Nie ma stresu.
Jeżeli to MID to może miec w opcjach konfigurację "bez radia"
Napisz co chcesz zrobić? Bo jeśli odpalić zegar to zapomnij.
Słuchaj-te błądy immo nie mają nic do gaśnięcia. Nie zapalał by. Dwa-Vectra nie ma kontrolki klimy i wentylatorów na zegarach, nie ma też sterownika klimy pod nadkolem, nie pomylisłeś sobie z Astrą G?
Witam wszystkich.Mam do wymiany w vectrze c moduł cim ponieważ stary został uszkodzony przez właściciela podczas spawania.I teraz problem polega na odczytaniu wszystkich danych ze starego modułu (potrzebne do dopisania w nowym)ponieważ op-com nie ma połączenia z nim.Ma ktoś z kolegów jakiś pomysł? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Do dopisania nowego...
Jak dobrze sięgam pamięcią, zabawa polega na kombinowaniu z przyciskiem zerowania drogomierza i stacyjką. Minutka roboty. Bedę miał dojście do papierów, to dokładnie opiszę :) Dodano po 3 Działa to na 100%, jeśli masz wyskalowany licznik w milach. Przy liczniku skalowanym w kilometrach nie działa - sprawdziłem (potwierdzone w dokumentacji:> ). Zabawa...
Zdemontuj zegary, ustaw właściwie wskazówke i po kłopocie
wyjmuje się szafę z zegarami po prostu
Nie masz 15 na zegar. Sprawdz raz jeszcze wszystkie bezpieczniki.
tak jak pisze elektrit. a jeśli chodzi o kontrolke rezerwy to zestaw wskaźników z obrotomierzezm posiada rezerwę - zestaw bez obrotomierza nie ma rezerwy. Jeśli zamonotałeś zegary z obrotomierzem to nie musisz nic przerabiać rezerwa powinna działać - chyba że zegary są uszkodzone
chodzi mi o czujnik temp. cieczy tylko ten który wysyła sygnał do kompa a nie na zegary.
Sprawdź/Wymień diody w alternatorze i sprawdź stabilizator może. Miałem w omedze B coś takiego 2.0 benz i jak dodawałem mu gazu ta kontrolka się tak jasna robiła że całe zegary mogła podświetlić :)
A mi pasuje bo kierunki działają na przekręconej stacyjce.Awaryjne już bez.
Tak jest znalazłem tylko niwiem który jest do c46cm6 taka pamięć jest w moim liczniku ale to do silnika 1.6 a moja vectra ma silnik x1,8xe czy ten wsad będzie pasował ??? Dodano po 40 Niewielka robota wyjąlem zegar wylutowałem c46cm6 wsadziłem do willema 7.1 przeprogramowałem wsadem tym od vectry 1.6 zamontowałem zegar w aucie i Pr09 ???
Jeśli obroty są zbyt niskie, to trzeba poprawić to i owo. Konkretnie zająłbym się przepływomierzem i czujnikiem temperatury. TPS nie pamiętam czy jest tam z potencjometrem, czy tylko styk biegu jałowego, natomiast sam regulator IACV raczej się nie psuł. Mówiąc o czujniku temperatury masz na myśli ten dający sygnał na zegary czy inny?
http://obrazki.elektroda.pl/7455865100_1... czujnik temperatury x16szr - zaznaczone kluczem Na zdjęciu jest Astra F lub Vectra B. Astra G nie ma drugiego czujnika, na zegary info o temperaturze idzie z ECU.
Mam problem a mianowicie opel vectra 1.8i 92r. zegary byly bez obrotomierza i po wymianie po jakims czasie zaczela zapalac sie pomaranczowa lampka ;( jak sie zapali to obroty spadaja wedlug obrotomierza do okolo 400-500(a jak sie nie pali to silnik pracuje rowno i obroty okolo 800 ),silnik pracuje nie rowno po odczytaniu wskazuje kod nr 24(czujnik przebytej...
szybkościomierz A co to jest? prawdzałem też moduł odpowiedzialny za te rzeczy ale on też jest dobry Jaki moduł? Błędy i testy pod kompem podpinane? Kierunki- Przekaźnik kierunków działa? Obrotomierz - Wiązka ECU - Zegary sprawdzona. ABS ci się pali kontrolka?
Konkretnie? Pod zegarami? Jak tam się dostać? Co wykręcić?
Wymontować zegary i je sprawdzić pod kątem wtyczki oraz zimnych lutów.
Musisz odczytać i skasowac testerem.
po zegarze utrzymuje tą samą temperaturę co stary termostat
Przyciskami prawej manetki ustawia się zegar ale procedury niestety nie pamiętam.
Vectra B ze zwykłą klimą i teraz Chevrolet Aveo z klimatronikiem, nabijałem harris propan mix na zegar od chińczyka tylko musiałem trochę gwint przerobić żeby do kartuszy pasował. https://obrazki.elektroda.pl/8913415200_...
Czujniki są dwa;jeden daje pomiar na zegary, drugi na sterownik silnika. Jesteś tego pewien?
Czy oba węże idące do chłodnicy są ciepłe i twarde(duże ciśnienie wew.)? Może tylko jest uszkodzony czujnik podający temp. na zegary i wcale przegrzania nie ma.
Witam Zegary w tej Vectrze najprawdopodobniej powinny być takie same jak w astrze F, jesli tak to do 3 pinu większej kostki zegarów powinien być podłączony ten kabelek od czujnika. Doprowadzony też jest do kostki od radia. Jeśli nie to impulsator powinien być montowany na skrzyni biegów. Pozdrawiam
zegary vectra gasnące zegary iveco zegary
szyba tylna dwufunkcyjny ustawić wtryskiwacz motronic
smieszne obrazki iveco daily światła
Kontrolka tabletki w zmywarce Whirlpool świeci się mimo włożenia tabletki Jak zdjąć osłony z hydroforu Gardena 3000/4?