Witam Można "przełożyć " zegary ( choć prawdopodobnie w wiązce elektrycznej może brakować przewodu odpowiedzialnego za sterowanie obrotomierza , ale to nie problem by samodzielnie go dołożyć ) Ważne też jest by zegary pochodziły również z benzynowej Vectry 1,6 . Robiłem onegdaj taką przekładkę w Oplu Omedze ( brak dodatkowego przewodu w wiązce ) i Fordzie...
Skoro silnik 2.0 to pompa paliwa powinna być za tylnym prawym kołem. Złe wskazania poziomu paliwa - uszkodzony stabilizator napięcia 10V, znajdujący się z "tyłu" na zegarach.
Wygląda na problemy z komunikacją. Trzebaby zacząć od odczytu błędów...
witam a która vectra? A czy B ? zajrzyj na stronę www.vectraklub.pl w poradach jest wszystko ładnie opisane i nawet zdjęcia są pozdrawiam
W przełączniku od świateł masz dwa pokrętła jedni do regulacji wysokości, drugie do regulacji podświetlenia zegarów.
Sprawdź [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... wątek. Sprawdź też masę i ew. zimne luty na liczniku. Przejechany dystans nalicza poprawnie?
Wymieniałeś, albo rozkręcałeś moduł CIM? Masz błąd kalibracji czujnika kąta skrętu, więc albo uszkodzony CIM, albo coś przy nim kombinowałeś. Te błędy są od braku komunikacji CIM i IPC(licznik), są niezalogowanie w ogóle, albo niepoprawnie. Kontrolka ABS się świeci po odpaleniu?
Poczytaj sobie tu: http://forum.vectraklub.pl/index.php?sho...
Przecież obrócony jest wirnik wentylatora. Patrrząc na wirnik powinien się kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a obudowa przeciwnie.
Odepnij kostkę od zegara i sprawdź styki na początek.
uszkodzony stabilizator napiecia bądź zimne luty w zegarach.
Witam masz uszkodzony regulator napięcia jeśli jest za wysokie napiećie zegary lubią spadać na zero.
Robiąc porządki w postach, potwierdzam że błąd był w samych zegarach. Od tamtego momentu spokój. Pozdrawiam Dodano po 55 Tak jak wyżej. Jednak zegary.
sprawdz luty w zegarach
Panowie licznik jest wyjęty bo zmieniane jest podświetlenie zegarów.
biały i zielony, skręcone ze sobą.
Ciągnąc do góry. Możesz delikatnie podważyć widelcem, wtedy podłóż coś co ochroni tę czarna tarczę. Zakładasz tak samo, wciskasz. Jak wciśniesz to postaw zegary pionowo, tak jak są zamontowane w aucie i sprawdź czy wskazówki pokazują na zero czy się lekko przestawiły. Za pierwszym razem to trochę ma się stracha ale jak zrobisz to na spokojnie z wyczuciem...
Wymień żaróweczkę.
To Vectra 2000? Zegary digital?
Sprawdź pin: 5443 Możesz zamienić pamięci w CIM pod warunkiem, że CIM'y masz o tych samych numerach.
Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem, tylko pytanie bo ja mam cim z innej vectry. A to pin jest zapisany w takiej samej lokalizacji jak w zegarach.
oddaj go w dobre rece.
Jurek, miałem podobny przypadek, przeleciany cały CIM, a problem był właśnie tam, jakieś debile próbowali gdzie się da zrobić odcinkę, cieli a potem łączyli na skrętkę, bez lutowania.
Jak bezpieczniki dobre to stacyjka.
Dwie 3W i jedna 1,2W
[url=http://www.youtube.com/watch?v=dCUS... elementów SMS bez użycia specjalnych narzędzi
http://www.emu.nd.e-wro.pl/vectra
podswietlaja sie zarówno zegary jak i wyswietlacz.
Czym? Szpilek napięciowych brak? Jeśli jest OK, to do sprawdzenia/wymiany/naprawy same zegary.
Czy jest to zegar z wyświetlaczem LCD - czarnym? W takim przypadku konieczna jest żaróweczka podświetlająca!
Wygląda jak wsuwka do czujnika temp. cieczy, tego do zegarów
Jeśli masz komputer (ten co pokazuje spalanie, zasięg itp) to sprawdź jaką temperaturę pokazuje w ukrytym menu. Jeśli tam temperatura jest ok. to przyczyny możesz szukać w zegarach.
Drzwi zamknięte, jak coś czuwa, to bierze prąd. Teraz to piszą żeby i pół godziny poczekać w nowych autach nim im te różne sterowniki usną :D Czego tam szukać? chyba dam radę zdjąć konsolę środkową. Hmm, http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic55... z https://www.google.pl/search?q=jak+wyj%C...
tak, problem z CIMem
Witam miałem do naprawy takowy licznik uszkodzony transmiter CAN TLE 6255 G Podałem napięcie oraz na wejście CAN imuply prostokątne z generatora o częstotliwości 40 kHz na 50% wypełnienia, oscyloskop nie rejestrował na wyjściu układu żadnych przebiegów. http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Po wymianie działa i po podaniu...
Witam najbardziej narażonym miejscem na korozje gdzie może wystąpić zwarcie to lampki tablicy rejestracyjnej po prostu szukaj tam i myślę że po problemie.
Może kostka w stacyjce? rozłącza podczas kręcenia dlatego gaśnie wszystko na zegarach,spróbuj na pych jeśli odpali to masz odpowiedź.
Proszę zamknąć
Ściągnąć koła i sprawdzić stan klocków hamulcowych.
czy ktoś się może orientuje czy jak by się okazało że mam zegary od silnika 2.0 D to w moim 1.7 td by działał obrotomierz tak jak działa? Kolega mi tak podpowiedział że może to są takie same zegary ale z silnika o innej pojemności. Czy mam szukać innych zegarów?
Dodam jeszcze że bezpieczniki sprawdzałem próbówka i są ok. Dodano po 59 Sciemnianie działa bo przygasa ten cały komputer spalania ten zaraz obok zegarów.
Tak, takie zewnętrzne przyciski powinny działać.
Musisz wyjąć zegary. http://www.vectraklub.pl/index.php/advic...
Guzik szukałeś w takim razie. Raczej pływak do wyciągnięcia ze zbiornika, albo naprawa albo wymiana na nowy. Jak mostkujesz kable od pływaka to co sie dzieje na zegarach?
Rzeczywiście, nie doczytałem. Wątpie żeby chodziło o masę alternatora, gdyby jej wcale nie było to kontrolka by się wcale nie zapalała a gdyby była "słaba" to po przegazowaniu tym bardziej by nie ładował. Problem raczej w zegarach.
Decha się nagrzewa od słońca i zegary albo cim zaczyna szaleć.
Czy po przeprogramowaniu eepromu 93LC76 w CIMie podejdzie o identycznych numerach z anglika? Musi się zgadzać SW i HW, wgrywasz wsad wylogowany, PIN i logujesz itd. Pozatym czy aby napewno to wina CIM? Ja wykluczyłbym najpierw zegary.
Co temat wyczerpuje - zamykam
spokojnie, zostaw narazie zegary w spokoju a zerknij do czujnika poziomu paliwa (przewody)
(at)RAV_AUDIO nie wymyślaj chińskich bajek, to nie choinka, w zegarach są 4 żarówki podłączone równolegle.
Odczytaj PIN z pamięci zegarów (93c66). Tam masz wszystko "widoczne".
Podłączony jest do kablówki Vectra Czyli korzystasz z dekodera Vectry?
Tak, to vectra b. Stare zegary poległy przy probie przeprogramowania przez speca, tzn okazało się że ten wsad ma od wersji 2.0 i teraz też pokazuje obroty za wysokie. Poratuje ktoś wsadem od vb 1,7td ? Pozdrawiam Sławek
Chodzi mi bardziej o angielski bo jest norweski. Mam jeszcze jedno pytanie. Błąd poduszek można wykasować tylko podpinając pod komputer? Wyjąłem zegary na włączonym zapłonie...
Potencjometr...ale w tedy będzie regulacja nie zależna. Osobne zegary i osobno nawiew... A mi chodzi o to by ( móc regulatorem podświetlenia wskaźników tym co jest przy przełączniku świateł ) ustawiać jasność zegarów i nawiewu równolegle :))
Krok po kroku w załączniku worda ze zdjęciami sposób demontażu zegarów w Vectrze Pozdrawiam SPEKTRA
W Oplu Vectra jest wyświetlacz z możliwością synchronizacji przez RDS. Mam CAR400 i chodzi ładnie z wyświetlaczem (w organizacji DIGIT10, zresztą też i w DIGIT8) ale nie synchronizuje zegara (nie pojawia się znaczek RDS obok zegara i nie ustawia sam czasu). Może ktos wie jak zmusić radio (ew. wyświetlacz) do synchronizacji.
Witam czy ktoś miał problem z pokazaniem temperatury na zegarze w vectrze c .chodzi o to że w czasie jazdy temperatura jest na zero nie podnosi się wskaźnik wie może który to czujnik ?
Witam.Problem leży w immo.Jak masz to spróbuj drugim kluczykiem go odpalić jeśli nie to pod dobry komputer bo może być cim zegary bsi sterownik.
ZNalazłem takie info w necie na tej stronie http://www.vectraklub.pl/index.php/advic... tam jest napisane że żarówka od zegarów powinna mieć 2W
Kolego taniej i szybciej kupisz drugi zegar i po sprawie.......
100 na zegarach,zresztą te zegary w oplach żyją własnym życiem.
Są ludziki co to naprawiają , wymjana jak najbardziej słuszna
zobacz w popielniczce byc moze tam jest rozwiazanie
A może zacząć od żarówek?
witam,mam problem z zegarami w vectrze b,o poj.1,8benz 16v,z 99roku,otoz okolo 2miesiecy temu zmienialem zarowki w zegarach,gdyz wiekszosc byla popalona,chcialem zamiast zwyklych zalozyc ledowe,po zalozeniu licznika od tamtej pory prucz kontrolek ktore znajduja sie na dole nie dzialaja mi;wskaznik temperatury,wskaznik poziomu paliwa,obrotomierz,predkosciomierz,uslys...
Napisz co chcesz zrobić? Bo jeśli odpalić zegar to zapomnij.
tak jak pisze elektrit. a jeśli chodzi o kontrolke rezerwy to zestaw wskaźników z obrotomierzezm posiada rezerwę - zestaw bez obrotomierza nie ma rezerwy. Jeśli zamonotałeś zegary z obrotomierzem to nie musisz nic przerabiać rezerwa powinna działać - chyba że zegary są uszkodzone
Jeśli obroty są zbyt niskie, to trzeba poprawić to i owo. Konkretnie zająłbym się przepływomierzem i czujnikiem temperatury. TPS nie pamiętam czy jest tam z potencjometrem, czy tylko styk biegu jałowego, natomiast sam regulator IACV raczej się nie psuł. Mówiąc o czujniku temperatury masz na myśli ten dający sygnał na zegary czy inny?
Sprawdź/Wymień diody w alternatorze i sprawdź stabilizator może. Miałem w omedze B coś takiego 2.0 benz i jak dodawałem mu gazu ta kontrolka się tak jasna robiła że całe zegary mogła podświetlić :)
Ten zegar idzie przez gniazdo . Nie ma stresu.
Witam !! Kupiłem vectrę B 97r 2.0 DTI z uszkodzonym zegarem, po rozkręceniu okazało się , że jakiś turas chciał cofnąć licznik i mu chyba nie wyszło, wylutował układ C46CM6 i pozostawił puste miejsce - znalazłem na forum, że zamiennikiem tego eepromu jest 93C46. Kupiłem uszkodzony licznik z vectry B 1,6 z 96r i mam tam taki scalak (mam też 93c46 lecz...
Nie masz 15 na zegar. Sprawdz raz jeszcze wszystkie bezpieczniki.
Witam .mam problem z oświetleniem zegarów i panelu nawiewu(vectra b 1.6 16v z 1997 roku)po kontroli wszystkiego czego można się czepić,nic nie znaleziono,elektryk który się tym zajmował poddał się.Wyszukałem na forach że prawdopodobnie uszkodzony jest multimetr.MOJE PYTANIE:Czy muszę kupić drugi z tym samym kodem czy jest to mało ważne.ma to związek...
Popatrz na post Wyswieltacz 8+2 tam coś na tem temat jest.
chodzi mi o czujnik temp. cieczy tylko ten który wysyła sygnał do kompa a nie na zegary.
Zdemontuj zegary, ustaw właściwie wskazówke i po kłopocie
wyjmuje się szafę z zegarami po prostu
Od zegarów nie. Można odpalić i jeździć nawet z wyjętymi. Kręci normalnie?
A ja tu widzę problem z masami do budy ukreconymi...
Konkretnie? Pod zegarami? Jak tam się dostać? Co wykręcić?
Witam wszystkich.Mam do wymiany w vectrze c moduł cim ponieważ stary został uszkodzony przez właściciela podczas spawania.I teraz problem polega na odczytaniu wszystkich danych ze starego modułu (potrzebne do dopisania w nowym)ponieważ op-com nie ma połączenia z nim.Ma ktoś z kolegów jakiś pomysł? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Do dopisania nowego...
Mi to wygląda na awarię multitimera
szybkościomierz A co to jest? prawdzałem też moduł odpowiedzialny za te rzeczy ale on też jest dobry Jaki moduł? Błędy i testy pod kompem podpinane? Kierunki- Przekaźnik kierunków działa? Obrotomierz - Wiązka ECU - Zegary sprawdzona. ABS ci się pali kontrolka?
po zegarze utrzymuje tą samą temperaturę co stary termostat
Kochane auto.Tam każda pierdółka może siać niesamowity zamęt.Ale wynagradza osiągami silnika.Tym autkiem jazda to przyjemność.Żeby się nie pchać w koszty,a naprawy nie są tanie,Rozłącz akumulator,dostań się do wtyczki zasilającej zegary,przeczyść ją jakimś środkiem i włóż z powrotem.To samo zrób z kostką zasilającą moduł CIM.Opadające zegary to prawdopodobnie...
Prawdopodobnie wina interfejsu.
Słuchaj-te błądy immo nie mają nic do gaśnięcia. Nie zapalał by. Dwa-Vectra nie ma kontrolki klimy i wentylatorów na zegarach, nie ma też sterownika klimy pod nadkolem, nie pomylisłeś sobie z Astrą G?
Tak jest znalazłem tylko niwiem który jest do c46cm6 taka pamięć jest w moim liczniku ale to do silnika 1.6 a moja vectra ma silnik x1,8xe czy ten wsad będzie pasował ??? Dodano po 40 Niewielka robota wyjąlem zegar wylutowałem c46cm6 wsadziłem do willema 7.1 przeprogramowałem wsadem tym od vectry 1.6 zamontowałem zegar w aucie i Pr09 ???
Jak dobrze sięgam pamięcią, zabawa polega na kombinowaniu z przyciskiem zerowania drogomierza i stacyjką. Minutka roboty. Bedę miał dojście do papierów, to dokładnie opiszę :) Dodano po 3 Działa to na 100%, jeśli masz wyskalowany licznik w milach. Przy liczniku skalowanym w kilometrach nie działa - sprawdziłem (potwierdzone w dokumentacji:> ). Zabawa...
Wymontować zegary i je sprawdzić pod kątem wtyczki oraz zimnych lutów.
Przyciskami prawej manetki ustawia się zegar ale procedury niestety nie pamiętam.
Witam Zegary w tej Vectrze najprawdopodobniej powinny być takie same jak w astrze F, jesli tak to do 3 pinu większej kostki zegarów powinien być podłączony ten kabelek od czujnika. Doprowadzony też jest do kostki od radia. Jeśli nie to impulsator powinien być montowany na skrzyni biegów. Pozdrawiam
Czy oba węże idące do chłodnicy są ciepłe i twarde(duże ciśnienie wew.)? Może tylko jest uszkodzony czujnik podający temp. na zegary i wcale przegrzania nie ma.
Saly, moc się poprawiła pozornie- po prostu silnik wyżej się wkręca. I tyle. Przed awarią to góra 4 tyś. obr i zmiana biegu, teraz można ciągnąć na cały zegar. Ile dałeś za czujnik?
Trzeba podpiąć się jeszcze raz do Ecu i sprawdzić faktyczne wskazanie temperatury silnika. Wskazanie temperatury na zegarach brane jest z innego czujnika.
Wszystko się da, tyle że koszt takiej operacji przewyższa wartość samochodu. W miarę bezproblemowo możesz przełożyć silnik na tak, który był stosowany w danym modelu samochodu. Taki "przeszczep" wiąże się oczywiście również z wymianą skrzyni biegów, sterownika silnika, układu chłodzenia, często układu wydechowego, pompy paliwa w zbiorniku i zegarów...
Jak zintegrowany, wychodzi normalnie (uważaj, nie pognij zatrzasków) i rozbiera też się cacy. Przecież obrotowy wyłącznik zawsze się demontuje nawet do wymiany żaróweczek w zegarach i nikt mecyi nie robi.
Jeżeli to MID to może miec w opcjach konfigurację "bez radia"
Sprzedałem samochod i sprowadziłem drugi ze szwecji z 2006 roku po lifcie z tym samym silnikiem z20net i nie ma problemu z temperaturą ,ale przy rozgrzaniu gdzie na op-comie pokazuje 90 stopni na zegarach jest 85 stopni .
vectra zegary gasnące zegary iveco zegary
ferrytowa antena nadawcza dławik czerwony czerwony czerwony złoty parametry odszraniania
Działanie obwodu diody i kondensatora z AC Siwy dym z rury wydechowej w silniku benzynowym: przyczyny i rozwiązania