Coś nie łączy po tym grzebaniu, może przypadkowo coś rozłączyłeś, może coś zaśniedziało. Błędy ci sugerują co w pierwszej kolejności musisz sprawdzić.
Witam. Błędy MID 128 to błędy grzałek przewodów 1 i 3 (przerwa).Polecam lekturę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Błędy MID 144 które podałeś to błędy osuszacza (regeneracja). Kod usterki zostaje wygenerowany, jeśli zużycie powietrza jest na tyle duże, że osuszacz powietrza nie ma czasu na regenerację. Możliwe przyczyny: Czas pompowania...
MID 136 dotyczy układu ABS/EBS . SID 7; zawór/modulator ABS oś 1 strona lewa. SID 9;zawór/modulator ABS oś 2 strona lewa. SID 10; zawór/modulator ABS oś 2 strona prawa. Żeby ustalić coś więcej to musisz uzupełnić podane kody o parametr FMI np, MID 136 SID 7 FMI 6.
Widać ze panel do wymiany.
Auto z 2012r automat . Błędy to MID 140 PSID 233 , 238 , 204 FMI 12 . Waszystko się świeci ;STOP , ABS ,skrzynia , brak diagnostyki , silnik odpala na chwilę i gaśnie , na wyświetlaczu nie widać położenia skrzyni ( puste miejsca ) .
Problemem okazał się urwany kabel w wiązce koło skrzyni
Zdemontuj górną osłonę po prawej stronie (pasażera) po prawej stronie od konsoli środkowej jest szyna metalowa do której przytwierdzone są wtyczki ze złączkami o ile pamiętam zielono żółta skrętka to Twoje CAN SAE J1939 w tych kostkach luzują się piny. Po dogięciu będziesz miał na jakiś czas spokój.
Test wydajność wychodzi tak samo jak na starej kopułce. Tylko różnica jest taka że mam na wtryskiwaczu 5atm cały czas na 100% i gdyby podczas jazdy pod obciążeniem były jakieś anomalie z zaworem chłodzenia(a tym tropem teraz ide) w module to wtedy mogłyby być przerwy w utrzymaniu cisnienia i brak odpowiedniej ilosci dozowania. Volvo nie rzuci błędem...
Sprawdź bezpiecznik F41. Jeśli uszkodzony sprawdź zawór chłodzenia tłoka i drugi obok niego na podstawie filtra oleju. Częsty przypadek uszkodzenia zaworu zwarcie do masy. Bezpiecznik ten chroni grupę zaworów w której masz błędy.
Kolego ,jeszcze raz dokładnie przeczytaj . Bez pomiarów nic z tego nie będzie. A nawet może być uszkodzony sam ECM.
Opisy błędów
Przypadłością tych aut są kiepskie wiązki. To że wzrokowo nic nie widać nie znaczy że są ok. Lubi pękać izolacja i zassana do środka przewodu wilgoć robi swoje. Uruchom silnik i ustaw tempomatem obroty większe od jałowych. Podnieś maskę i poruszaj wiązką z lewej strony kabiny (kabina-rama), najprawdopodobniej jest uszkodzona skrętka zielony+żółty odpowiadająca...
Test resetu Aktywacja pedału hamulca Pojazd pozostaje w bezruchu. Układ pneumatyczny napełniony, co najmniej 10 bar. Hamulec postojowy nie może być załączony przy ewentualnej usterce modulatora przyczepy. Przeprowadzenie: Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony!...
Zrób test modulatora. Przeprowadzenie: 1.Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony! 2.Włącz zapłon. 3.Odczekaj co najmniej piętnaście sekund. W tym czasie pojazd musi stać w bezruchu, bez włączania hamulca zasadniczego. Lampka ostrzegawcza jest zapalona, ograniczenia...
MID 136 - Jednostka sterująca ABS , EBS . PSID 211 - Utrata komunikacji w kanale danych SAE J1939 z adaptacyjnym systemem kontroli prędkości ACC MID219. FMI9 - Awaria kanału danych między jednostką sterującą tempomatu ACC MID219 a jednostką sterującą układu hamulcowego EBS MID136. Sprawdź okablowanie i styki w złączach.
Programem diagnostycznym.
Mam zamiar zacząć od wyczyszczenia impulsatora i wymiany czujnika ABS ale zanim wezmę sie do roboty chciałbym wiedzieć czy dobrze myślę... Witam. Dobrze myślisz. Do tego masz problem z przednimi czujnikami zużycia okładzin i problem z układem hamulcowym przyczepy.
Bez rozbierania to oscyloskop prawdę Ci powie, ewentualnie miernik częstotliwości (niektóre multimetry średniej klasy majką tą funkcję pomiarową ) i pośrednio zobaczysz czy coś generują.
Witam w załączniku masz podany schemat elektryczny wraz z opisem i innymi układami,może będzie dodatkowo potrzebny inny schemat to tylko napisz jaki to podeślę
Nadal twierdzę, że uszkodzona jest wiązka kabli, bądź wiązki. Należy pomierzyć kable, bo wzrokowo często wyglądają dobrze, choć są upalone. (co ma niby wyświetlić wyświetlacz jeśli nie dostaje danych zebranych wcześniej przez ECU silnika..). Oczywiście nie będę rozpisywał się nad przebiegami wszystkich kabli i pinologią w kostkach. Jak sobie nie poradzisz...
sądząc po błędach musisz się udać do kogoś kto się na tym zna, Błędy są z sony labmbda, termostatu i czujnika położenia wałka. teoretycznie czujnik położenia wału niema nic do reszty, ale termostat może mieć wpływ na działanie sondy.
W takim razie sugerujac sie P0642 sprawdż, pod katem zwarcia do masy, zasilanie 5V wszystkich czujników odpowiedzialnych za "emission", czujnika wału i pedału przyspieszenia tez. Błąd zniknie sam gdy wróci prawidłowy sygnał.
Jak naprawisz pierwsze , to sonda lambda na 3 cylindrach bedzie prawidłowo funkcjonować.
czy turbina pompuje? sprawdź zawór EGR, wygląda na wciąż otwarty. Może też ma coś w rodzaju przepustnicy, sprawdź działanie.
Zobacz w APM czy masz jakieś błędy
To może inaczej, bo nie wiesz zupełnie co się dzieje. Jest jakby trzy opcje. 1 - jak błędy są aktywne oznacza to wyłączenie funkcji związanych z zerwanym/nieistniejącym połączeniem. Np. w razie awarii czujnika skrętu przestanie działać kontrola trakcji i podejrzewam, że tak właśnie jest, bo nie wyobrażam sobie by było inaczej. Czasami nie dochodzą dużo...
u mnie pojawiły się takie błedy: KOD ELEKTRONICZNY BLOKADY ROZRUCHU: MID 163 PID 224 FMI 12. JEDOSTKA STERUJACA: MID 216 SID254 FMI 12. MID 216 PSID13 FMI 12. pomoże ktoś z rozszyfrowaniem tych kodów?
Witam Mam problem z Volvo FH4, 2018 r., silnik 500 KM. Mamy 3 błędy: P008A-00 P0087-00 P20D7-73 Auto raz na jakiś czas najzwyczajniej z siebie nie chce odpalić nawet po krótkim postoju. Falują obroty i jest jakby słabszy. Podstawa jest z pompką elektroniczną, jak na razie zostały jedynie wymienione filtry paliwa (oryginalne Volvo) Pozdrawiam
MID 144 PID 46 Ciśnienie zbiornika wstępnego fmi1 Wartość zbyt niska Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Prawdopodobnie nieszczelny układ pneumatyczny.
Wykasuj te błędy i jedź się przejechać, potem sprawdź błędy zwłaszcza ten od komunikacji. Jeśli się pojawi to szukanie w kablach i wtyczkach czy wszystko łączy, a schematy masz w vidzie.
Podaj opisy błędów. Albo normalny wydruk czy zdjęcie z ekranu testera.
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....
(at)ElektrodaBot przeanalizuj ten temat i sprawdź, czy przy wymianie takiej przepustnicy były przypadki, że pomogło przelutowanie BGA procesora. Weź pod uwagę Volvo i Fordy. Bezpośrednia odpowiedź - Tak. W platformie Volvo P1 (S40/V50/C30/C70 1.8/2.0 Duratec) i spokrewnionych Fordach (Focus Mk2/C‑Max z ECU FoMoCo/Visteon ESU‑411) wielokrotnie źródłem...
Możliwe że jeden ze sterowników sieje po sieci błędami. Poradziłeś sobie? Skąd jesteś? Robiłem podobne awarie w autach E6 przywiezionych ze Szwecji.
Mam te same błedy u siebie. Jak rozwiązałes problem??
Auto naprawione, pompa do regeneracji, moduł do naprawy.
Nie wem jak masz pod maską przy skrzyni, ale jesli jest dźwignia, moze leciec jakaś wiązka przy niej przypadkiem
Błędy wskazują na zapełniony DPF https://obrazki.elektroda.pl/9631023600_... https://obrazki.elektroda.pl/2735317000_... https://obrazki.elektroda.pl/1125222500_...
MID 130 PID 160 Częstotliwość obrotu wału głównego. Czujnik znajduje się w obudowie sterującej skrzyni biegów. FMI 4 Napięcie sygnału czujnika jest niższe niż 0,5 V. Spadek napięcia w obwodzie czujnika lub czujnik jest uszkodzony MID 130 PPID 54 Zasilanie + 5 V czujnik położenia sprzęgła z jednostki sterującej FMI 1 Napięcie poniżej 4 V. Zwarcie w okablowaniu...
Jeździłeś kilka dni, a po wymianie filtra nagle zgasł. Może tu jest problem? O-ring, filtr, coś nie dokręcone/luźne? Najłatwiej sprawdzić powyższe, Później najtaniej zmienić czujniki - możesz sam w krótkim czasie. Resztę trzeba szarpać i zawieść do diesel serwisu na sprawdzenie. Ogólnie to są bardzo dobre silniki rzadko mają problemy z FAP -jaki miałeś...
Witam, potrzebuję pomocy w sprawie AdBlue w VOLVO FH 13 440 2008 r. Mianowicie mam 2 błędy PSID 45 FMI 14 - wysoka NOx, nieznana przyczyna; PSID 46 FMI 2 - awaria monitorowania NOx, nieprawidłowe dane. Czujnik podmieniany na nowy, kable sprawdzone, zasilania itd. AI: Czy błędy PSID 45 FMI 14 i PSID 46 FMI 2 pojawiają się w określonych warunkach, na...
Dla FM7 - jak mniemam z silnikiem D7C jest następujący opis usterki regulatora spalin: FMl 5 - Przerwa. Możliwa przyczyna: Przerwa między elektrozaworem i jednostką sterującą silnika. Przerwa w przewodzie zasilającym elektrozawór. Zepsuty bezpiecznik zasilania EPG 1. Przerwa w elektrozaworze. Sprawdź bezpiecznik F20, elektrozawór i instalację do elektrozaworu....
Okazała się być uszkodzona instalacja elektryczna. Wiązka od czujnika cr do sterownika.
Zapalenie kontrolki - brak mocy silnika też ją zapali.
Zalany sterownik zawieszenia.
Witam! Volvo xc40 T3 2018r silnik benzyna 1.5T B3154T 156KM. Kontrolki się nie świecą, jedzie w miarę normalnie ( może odrobinę poszarpuje), jednak pamięć błędów odczytana KTSem : P105979 Aktywny spoiler przedni czujnik położenia - błąd mechaniczny P105A71 Aktywny spoiler przedni- komponent zaciska się Cóż to może być? Na youtube filmik po hindusku...
Olej powinien być na zalecanym poziomie.
Bezpieczniki sprawdzałeś ? Zobacz f27 i f28 od vmcu ?
Sprawdź czy silniki są dobre na początek,czy dostają napięcie a potem dopiero kabelki.
Jakiego testera użyłeś.
Witam, proszę o pomoc w ustaleniu problemu; po za tankowaniu do pełna po ok 50km w momencie jazdy pod górę wyskoczyło check engine, zgasło po około następnych 50km gdy auto trzymałem na wysokich obrotach. Potem pojawiło się znowu. Oczywiście po skasowaniu błędu po kilkudziesięciu km pojawia się znowu Po podłączeniu do komputera wyszło: - nieprawidłowe...
Witam podczas jazdy wyskakuje tryb awaryjny a potem gaśnie i zachwile znowu wskakuje a takie błędy pokazuje ============1============== U0001(00) Raw code: C00100 ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy...
Czym zasymulować obecność poduszki kierowcy, wywala dwa błędy 212 i 213 i nie dają się skasować, i niewiem czy taśma zerwana czy coś z instalacją a może poducha do bani. Czy sterownik SRS w V40 zapisuje crash siedzi tam BOSCH 0285001147
Volvo s40 2005 r. 2.0 Witam. Mój problem polega na tym, że nagle w czasie jazdy komputer potrafi wyrzucić komunikaty 'problem z hamulcami, poduszką powietrzna i wspomaganiem'. Dodatkowo opadają zegary i nie działają szyby. Praca silnika oczywiście się nie zmienia i nie ma żadnej awarii układzie jezdnym. Po jakimś czasie samo wraca do normy, lub po wyłączeniu,...
Witam mam problem wyskakuje mi błąd w volvo v 40 2014 B112B07 i B102581 może ktoś pomoże nie moge znaleść od czego to :(((((
Witam serdecznie, W moim wiekowym V40 1.8 rocznik 2001 przebieg 483 tys. zapaliła się kontrolka SRS i Autocom oraz inne interfejsy raportują fault: 012b inflatable curtain right, too low signal Nie jest to kwestia luźnej złączki na słupku, bo ta już dawno została wycięta i oba kable polutowane (załączam zdjęcie) - gdzie jeszcze może być przerwa w połączeniu?...
Witam. Mam problem z Volvo fl 240 z 2007r. Auto ma przejechane 240 tys.km. Komputer co chwila pokazuje błędy "usterka układu wtryskowego", "skontroluj nastawienie pojazdu","usterka hamulca postojowego" w zależności od tego jak go naleci. Raz potrafi zgasnąć, raz przejść w tryb awaryjny - potem trzeba zgasić i dalej jedzie normalnie (raz można przejechać...
Posiadam Volvo FL 6 i mam problem z uruchomieniem go od jakiegoś czasu. Na komputerze pojawiają się błędy: Usterka 1: - MID 128 - PSID 032 - FNI 3 Usterka 2: -MID 128 -PSID 031 -FMI 3 Usterka 3: -MID 128 -SID 231 - FMI 12 Usterka 4: - MID 128 -PID 094 -FMI 1 Usterka 5: -MID 128 -SID 231 -FMI 3 Usterka 6: -MID 128 -SID 078 - FMI 3 Usterka 7: -MID 128...
Proszę o rozszyfrowanie kodów w Samochodzie ciężarowym Volvo FM 13 z 2006 r;1. W układzie silnika : - Przebieg całkowity /Błąd komunikacji/ MID 128/PID 245/FMI 9 - Łącze danych/ MID 144/ Błąd komunikacji wyświetlacza/ MID 128/PSID 201/FMI 9 - Łącze danych/ MID 245/ Awaria części/MID 140/PSID 214/FMI 12 W układzie pojazdu: - Łącze ster/SAE J 1939/Błąd...
Witam, cyz ktoś jest może w posiadaniu albo wie gdzie mogę znaleźć pełną listę kodów błędów DTC dedykowanych dla Volvo ? Chodzi mi o kody EFI, ECC i inne... np.: ECM-643A Camshaft position, intake EFI-0014 Throttle position (TP) sensor ... ?
Siemanko. Czy ktoś miał może taki przypadek lub jest w stanie coś podpowiedzieć? Volvo XC90 2.4 D5 136kW, zalany cem został wymieniony na drugi i dopisany, cały czas bledy z komunikacji, podłożony drugi i dokładnie to samo. Opada obrotomierz, traci komunikacje ze sterownikami, czasem po kilkunastu minutach stania zapala się stop. Na ABS zasilanie i...
Witam Volvo V40 2004r. 1.9 diesel nie odpala, komputer wywala błędy bardzo dziwne, bo nigdzie nie mogę znaleźć tych kodów błędu 001826 5C3007 003737 F9365A Samochód był podłączany do 3 komputerów i cały czas te same błędy, ktoś może miał taki przypadek z tymi kodami?
Dzień Dobry, W niedługim czasie po zakupie auta pojawiły się komunikaty "Check brake system", "Ebs failure". Błędy jakie odczytałem z deski to: Brake system: Mid 136 psid 53 fmi 2 Mid 136 psid 53 fmi 10 Mid 136 psid 41 fmi 14 Mid 136 psid 31 fmi 2 Dodatkowo znalazłem: Sa 80 dtcb150968 Sa 80 dtcb150a68 Czy orientuje się ktoś, jakiej usterki dotyczyć...
Witam. Auto to FM7 290km 2000r Świecą sie następujące błędy: Silnik MID128-SID70 FMI-5 aktywny MID128-SID70 FMI-3 nieaktywny Hamulce MID136-SID23 FMI-5 aktywny MID136-SID10 FMI-6 aktywny Deska rozdzielcza MID171-PID171 FMI-6 nieaktywny Funkcje różne MID144-PID46 FMI-1 aktywny MID144-PID91 FMI-3 nieaktywny MID144-SID230 FMI-7 nieaktywny. błędy pokazał...
VOLVO 2004r. Wywala mi ciągle RANGE INHIBITOR Selenoid valve Electric fault MID 144 PPID 75 Wydaje mi się ze chodzi o sygnalizator otwarcia schowka do str kierowcy ale ja go wymieniłem na nowy bo stary się rozleciał . Teraz pokazuje na wyświetlaczu kiedy jest otwarty schowek a w jego środku zapala się lampka. Niby wszystko jest OK a wywala aktywny błąd...
Problem związany jest z emisją spalin. Na desce jest napis Emisia spalin zła. Po podłaczniu pod kompa są dwa błedy 1 Miesznka zbyt bogata 2 Obwód drugi pompy paliwa Wszstko sprawdziłem i nie wiem co może być popsute. Może ktoś miał podobny problem?
błędy volvo błędy tachografu volvo błędy volvo mid136
modem simlock orange schemat jelcz łączenie równoległe stabilizatorów
citizen clu058 kabel brake radio
Najlepszy olej do mieszanki paliwowej piły spalinowej – STIHL HP Ultra, Husqvarna XP, Castrol 2T Bezpieczniki Linde E18 – lokalizacja, wartości, wymiana, typy MEGA/MIDI, ATO/ATC