Coś nie łączy po tym grzebaniu, może przypadkowo coś rozłączyłeś, może coś zaśniedziało. Błędy ci sugerują co w pierwszej kolejności musisz sprawdzić.
Zobacz w APM czy masz jakieś błędy
Witam. mid 128 pid 224 fmi 2 mid 163 sid 2 fmi12 Problem z immobilizerem lub kluczykiem. mid 130 psid 204 mid 136 sid 9 fmi 12 Problem z modulatorem tylnej osi (EBS). mid 144 pid 46 fmi 1 Niskie ciśnienie powietrza. Proponuję wizytę w warsztacie na konkretną diagnostykę.
MID 136 dotyczy układu ABS/EBS . SID 7; zawór/modulator ABS oś 1 strona lewa. SID 9;zawór/modulator ABS oś 2 strona lewa. SID 10; zawór/modulator ABS oś 2 strona prawa. Żeby ustalić coś więcej to musisz uzupełnić podane kody o parametr FMI np, MID 136 SID 7 FMI 6.
Test wydajność wychodzi tak samo jak na starej kopułce. Tylko różnica jest taka że mam na wtryskiwaczu 5atm cały czas na 100% i gdyby podczas jazdy pod obciążeniem były jakieś anomalie z zaworem chłodzenia(a tym tropem teraz ide) w module to wtedy mogłyby być przerwy w utrzymaniu cisnienia i brak odpowiedniej ilosci dozowania. Volvo nie rzuci błędem...
Sprawdź bezpiecznik F41. Jeśli uszkodzony sprawdź zawór chłodzenia tłoka i drugi obok niego na podstawie filtra oleju. Częsty przypadek uszkodzenia zaworu zwarcie do masy. Bezpiecznik ten chroni grupę zaworów w której masz błędy.
Opisy błędów
Witam. Błędy MID 128 to błędy grzałek przewodów 1 i 3 (przerwa).Polecam lekturę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Błędy MID 144 które podałeś to błędy osuszacza (regeneracja). Kod usterki zostaje wygenerowany, jeśli zużycie powietrza jest na tyle duże, że osuszacz powietrza nie ma czasu na regenerację. Możliwe przyczyny: Czas pompowania...
Zdemontuj górną osłonę po prawej stronie (pasażera) po prawej stronie od konsoli środkowej jest szyna metalowa do której przytwierdzone są wtyczki ze złączkami o ile pamiętam zielono żółta skrętka to Twoje CAN SAE J1939 w tych kostkach luzują się piny. Po dogięciu będziesz miał na jakiś czas spokój.
u mnie pojawiły się takie błedy: KOD ELEKTRONICZNY BLOKADY ROZRUCHU: MID 163 PID 224 FMI 12. JEDOSTKA STERUJACA: MID 216 SID254 FMI 12. MID 216 PSID13 FMI 12. pomoże ktoś z rozszyfrowaniem tych kodów?
Jakie zastosowanie ma przepustnica w tych volvo? mam takie same błędy, przepustnica stoi dęba ale zero check ani ograniczenia mocy
Przypadłością tych aut są kiepskie wiązki. To że wzrokowo nic nie widać nie znaczy że są ok. Lubi pękać izolacja i zassana do środka przewodu wilgoć robi swoje. Uruchom silnik i ustaw tempomatem obroty większe od jałowych. Podnieś maskę i poruszaj wiązką z lewej strony kabiny (kabina-rama), najprawdopodobniej jest uszkodzona skrętka zielony+żółty odpowiadająca...
MID 144 PID 46 Ciśnienie zbiornika wstępnego fmi1 Wartość zbyt niska Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Prawdopodobnie nieszczelny układ pneumatyczny.
Bez rozbierania to oscyloskop prawdę Ci powie, ewentualnie miernik częstotliwości (niektóre multimetry średniej klasy majką tą funkcję pomiarową ) i pośrednio zobaczysz czy coś generują.
Witam w załączniku masz podany schemat elektryczny wraz z opisem i innymi układami,może będzie dodatkowo potrzebny inny schemat to tylko napisz jaki to podeślę
To może inaczej, bo nie wiesz zupełnie co się dzieje. Jest jakby trzy opcje. 1 - jak błędy są aktywne oznacza to wyłączenie funkcji związanych z zerwanym/nieistniejącym połączeniem. Np. w razie awarii czujnika skrętu przestanie działać kontrola trakcji i podejrzewam, że tak właśnie jest, bo nie wyobrażam sobie by było inaczej. Czasami nie dochodzą dużo...
Kolego ,jeszcze raz dokładnie przeczytaj . Bez pomiarów nic z tego nie będzie. A nawet może być uszkodzony sam ECM.
witam, auto pojechało do serwisu volvo.
MID 136 - Jednostka sterująca ABS , EBS . PSID 211 - Utrata komunikacji w kanale danych SAE J1939 z adaptacyjnym systemem kontroli prędkości ACC MID219. FMI9 - Awaria kanału danych między jednostką sterującą tempomatu ACC MID219 a jednostką sterującą układu hamulcowego EBS MID136. Sprawdź okablowanie i styki w złączach.
Diagnostyka była robiona ? jakieś błędy ?
Zrób test modulatora. Przeprowadzenie: 1.Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony! 2.Włącz zapłon. 3.Odczekaj co najmniej piętnaście sekund. W tym czasie pojazd musi stać w bezruchu, bez włączania hamulca zasadniczego. Lampka ostrzegawcza jest zapalona, ograniczenia...
Sprawdź czy silniki są dobre na początek,czy dostają napięcie a potem dopiero kabelki.
Ludzie ratujcie, jestem w kropce auto straciło moc i nie pobiera adblue ... i nadal wyświetlają się te błędy.....
sądząc po błędach musisz się udać do kogoś kto się na tym zna, Błędy są z sony labmbda, termostatu i czujnika położenia wałka. teoretycznie czujnik położenia wału niema nic do reszty, ale termostat może mieć wpływ na działanie sondy.
Czym były odczytywane ?
Witam rozrusznik kręci, a jakie są błędy?
Nadal twierdzę, że uszkodzona jest wiązka kabli, bądź wiązki. Należy pomierzyć kable, bo wzrokowo często wyglądają dobrze, choć są upalone. (co ma niby wyświetlić wyświetlacz jeśli nie dostaje danych zebranych wcześniej przez ECU silnika..). Oczywiście nie będę rozpisywał się nad przebiegami wszystkich kabli i pinologią w kostkach. Jak sobie nie poradzisz...
Poszukaj kogoś z Vidą i odczytaj błędy. Uniwersalne testery nie chętnie współpracują z Volvo, taki urok tego samochodu.
Zajrzyj na PW
Problemem okazał się urwany kabel w wiązce koło skrzyni
Auto z 2012r automat . Błędy to MID 140 PSID 233 , 238 , 204 FMI 12 . Waszystko się świeci ;STOP , ABS ,skrzynia , brak diagnostyki , silnik odpala na chwilę i gaśnie , na wyświetlaczu nie widać położenia skrzyni ( puste miejsca ) .
Mam zamiar zacząć od wyczyszczenia impulsatora i wymiany czujnika ABS ale zanim wezmę sie do roboty chciałbym wiedzieć czy dobrze myślę... Witam. Dobrze myślisz. Do tego masz problem z przednimi czujnikami zużycia okładzin i problem z układem hamulcowym przyczepy.
Najlepiej wymienić, temperatura+olej robią swoje. Ten błąd jest cały czas aktywny, czy występuje sporadycznie?
Witam , piszesz że naprawiłeś przewód do modulatora ale po naprawie masz ten błąd ,,MID 136 PSID 65 Modulator, błąd oprogramowania FMI 14 '' . Po tej naprawie należało by wykonać < brake pedal activation test > i to powinno wyczyścić twój błąd , pozdrawiam miko .
Jak naprawisz pierwsze , to sonda lambda na 3 cylindrach bedzie prawidłowo funkcjonować.
Problemu jako takieg jeszcze nie ale świeci mi kontrolka silnika i jak popiołem pod komp to wyszły te błędy.
Nie będę Ci tutaj pisał o regulaminie, zakazie przerabiania oświetlenia, itp. Ja jednak proponowałbym doprowadzenie instalacji oświetlenia w tym samochodzie do stanu 100% fabrycznego. Wtedy sprawdź, czy pojawiają się jakieś błędy, itp. Kolejnym krokiem niech jest montaż świateł do jazdy dziennej LED i eliminacja ewentualnych błędów z tym związanych....
Jakiego testera użyłeś.
VIDA by sie przydała. Ale chodzi o żaluzje właśnie.
ale odczytuje dane ze spalin skoro wywala błędy ...
Mam w moim Volvo błędy na złą jakość ad blue i chciałbym się dowiedzieć, jak to się odbywa, bo byłem na jednym warsztacie i powiedzieli mi, ze to przez czujnik nox, wskutek czego wymienili 2 noxy i dalej to samo. Ad blue zawsze tankowane z jednego miejsca i sprawdzane refraktometrem (stężenie 32%).
W takim razie sugerujac sie P0642 sprawdż, pod katem zwarcia do masy, zasilanie 5V wszystkich czujników odpowiedzialnych za "emission", czujnika wału i pedału przyspieszenia tez. Błąd zniknie sam gdy wróci prawidłowy sygnał.
Kod usterek: MID 128 - PSID97 - FMI0 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID97 Elektrozawór pompy wtrysku FMI-0 Dane istniejące, lecz ponad zakresem normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V060 Elektrozaw���ᦙ...
Witam czy udało się rozwiązać ten problem bo mam takie same błędy
Bezpieczniki sprawdzałeś ? Zobacz f27 i f28 od vmcu ?
czy turbina pompuje? sprawdź zawór EGR, wygląda na wciąż otwarty. Może też ma coś w rodzaju przepustnicy, sprawdź działanie.
Jeśli to silnik d12 to czujnik znajduje się od strony wentylatora poniżej pokrywy zaworów jeśli d13 to po przeciwnej stronie ponieważ tam rozrząd jest po stronie sprzęgła. Dziwne to nie jest, dwa błędy jednocześnie mogą świadczyć o wspólnym zwarciu, słabym zasilaniu baterii pojazdu, lub też zwykłym zbiegu okoliczności,
Wykasuj te błędy i jedź się przejechać, potem sprawdź błędy zwłaszcza ten od komunikacji. Jeśli się pojawi to szukanie w kablach i wtyczkach czy wszystko łączy, a schematy masz w vidzie.
Auto Zezlomowane
Odczytaj błędy CEM.
Też mam takie same błędy i już mi ręce opadają.
Auto naprawione, pompa do regeneracji, moduł do naprawy.
ppid 270 fmi 9 stężenie nox w gazach spalinowych nieprawidłowa prędkość aktualizacji. psid 42 fmi 14 przerwane dozowanie adblue instrukcje specjalne. psid 46 fmi 2brak kontroli tlenków azotu dane nieprawidłowe lub niestałe. psid 115 fmi1 pusty zbiornik adblue dane poniżej zakresu roboczego. pid 84 fmi 9 predkość pojazdu nieprawidłowa aktualizacja ,...
Zobacz tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam. MID136-SID4 FMI10 - czujnik prędkości koła, oś 2 ABS prawa, nadmiernie wysoka wartość zmiany Tu do sprawdzenia szczelina czujnika,luzy na łożyskach, pierścień impulsowy (korozja, krzywizny itp.). MID136-SID12 FMI14 - zawór regulacji ciśnienia oś 3 ABS prawa, Instrukcje specjalne MID136-SID11 FMI14 - zawór regulacji ciśnienia oś 3 ABS lewa, Instrukcje...
Witam, mam problem, nie odpala mi silnik na jachcie. Silnik jest marki Volvo D12 800, błędy jakie się pojawiły to MID 187, PSID 200, FMI 9. Bardzo bym prosił o pomoc.
Jak w każdym programie tak I w tym zdarzają się błędy nic szczególnego.
opd4 FMI 9 Nienormalna częstotliwość aktualizacji. Warunki wygenerowania kodu usterki: Brak komunikacji z modulatorem przyczepy jednostka sterująca traktuje jako usterkę i wygenerowuje kod usterki. Możliwa przyczyna: Wewnętrzna usterka modulatora przyczepy. Przerwa w przewodzie (zasilania lub szyny hamulców) między jednostką sterującą i modulatorem...
pokazuje 60 ohm co niby wskazuje na przerwę Wartość jest prawidłowa napięcie pod obciążeniem momentalnie spadało z 12 do 4 V Ewidentnie coś nie łączy (może klema na akumulatorze lub bezpiecznik zasilający moduły na których masz błędy)
2687 to w volvo bład zwiazany ze sterowaniem xenonami. Dla bezpieczeństwa innych uzytkowników swiatła zostaja maksymalnie opuszczone.
Jaki przebieg? Sprzęgło wymieniane lub sprawdzane? Jakieś błędy?
Podłącz drugą pompę i sprawdź błędy
Mam te same błedy u siebie. Jak rozwiązałes problem??
Najlepiej Vidą odczytać błąd i wtedy będzie wiadomo o co mu się rozchodzi. Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy.
Volvo FH 12 480 błędy Adblue może ktoś wie co to za błąd ? mid 128 psid 75 fmi 3 ???
Wewnątrz jest kilka grzałek, z czego trzy jak dobrze pamiętam podgrzewają filtr. Sam moduł AdBlue trzeba umiejętnie rozkręcić, a akurat te grzałki nie są chyba w handlu dostępne. Brałeś pod uwagę zakup nowego modułu lub regenerację oryginalnego?
Witam. Czy ktoś poradził sobie z tym problemem z AdBlue? I odnalazł usterkę? U mnie też dwa błędy w VOLVO FH 13 480 km: MID 128 PSID 229 FMI 9 oraz MID 128 PSID 232 FMI 2.
Po podłączeniu pod vide błędów nie pokazało
Ogarnąłeś? Opowiedz potomnym...
Nie mogłem pomylić bo to automat. Natomiast pomyliłeś Ty, ja piszę o Volvo a nie o Volkswagen.
Okazała się być uszkodzona instalacja elektryczna. Wiązka od czujnika cr do sterownika.
U mnie w styczniu byla zasniedziala wtyczka od podgrzewacza adblue. Dlatego ten blad sie swiecil P20B173. Teraz znowu mam problem bo wywalilo 3 błędy: P20B113 P20B173 P205A64
Każdy ma prawo być zbawionym we własnej wierze i ufać w co chce... Nie przeczę, że samochód odpalił, ale nie wierzę, że powodem wcześniej opisanych problemów był sposób zaparkowania samochodu- no chyba, że miałeś w zbiorniku opary paliwa.
Wklady lusterek były wymieniane,bo ktoś ukradł.Dealer Volvo jak kasował błędy,to mówił o wszystkich czujnikach przednich,że powracają błędy tylko tych czujników .(chociaż wydają sie działać). Powidział również,że nie będzie w tej sytuacji dziłał BLIS.
błąd ciśnienie czynnika adblue
Problem rozwiązany przetarty przewód pod kabina od strony pasażera kolor czerwono zielony . Jest to przewód od zasilania tylnego sterownika abs . Dziękuję za porady
Tak błędy natychmiast powracają.
Już podałem wszystko co widzę. Czy ktoś może potwierdzić z autopsji, że ta chińska podróba usuwa u niego błędy SRS?
Wszystkie błędy związane były z potrzebą kalibracji czujnika kąta skrętu. Pozdrawiam
Już mam temat zamknięty
Hej nie mam testera do volvo, a kts się nie łączy za to delphi pokazuje mi moduł immmo jako cem i tam są błędy przekaźników świateł mijania i jakieś błędy komunikacji
Jest tam jakiś nr części? Na obudowie, w parametrach.?
Immobilizer i zawieszenie. Sprawdź, czy stopień napełnienia miechów jest prawidłowy, czy nie ma ubytków powietrza.
Witam Powodem są zakłócenia magistrali can, może to być spowodowane uszkodzeniem lub przytarciem któregoś przewodu Can, ale często się w nich zdarza ,że powoduje to któryś z modułów,rok temu miałem przypadek właśnie w Skierniewicach gdzie wyskakiwało około 30 błędów aktywnych w systemach pojazdu ,po wizycie w serwisie stwierdzono iż do wymiany jest...
"Ocięzałość" samochodu jest pewnie wynikiem błędu. Nie ma co gdybać tylko najlepiej jedz do elektryka i niech wykasuje błędy. Skrzynie nie psują sie same od tak
Szukamy pomysłu na błędy w Volvo Fh12 2005r, podstawa osuszacza wymieniona na regenerowaną, a co chwilę podczas jazdy i na postoju zrzuca ciśnienie z osuszacza. Instalacja do kabiny z podstawy sprawdzona. Poproszę o jakieś pokierowanie pomysł co dalej sprawdzić. https://obrazki.elektroda.pl/3128037700_...
już to prubowałem i bez zmian
Jaki masz tam silnik D16B czy D16C Takie błędy są dostępne dla FH16
W porządku, sprawdzę błędy, akumulator i dam znać!
Te modele słynęły z bardzo awaryjnych desek, właśnie tak niespodziewanie wszystko jarało się jak choinka.
Jest komunikacja ze sterownikiem ABS, jakie błędy?
Nie trzeba Jaltesta w VOLVO odczytasz błędy z wyswietlacza, wybież Diagnostyka, diadnostyka błędów, "numerycznie" i pokaże Ci MID PID/SID i FMI
Witam. Podaj nr. błędów z deski (MID,PSID,FMI,.......).
Dla FM7 - jak mniemam z silnikiem D7C jest następujący opis usterki regulatora spalin: FMl 5 - Przerwa. Możliwa przyczyna: Przerwa między elektrozaworem i jednostką sterującą silnika. Przerwa w przewodzie zasilającym elektrozawór. Zepsuty bezpiecznik zasilania EPG 1. Przerwa w elektrozaworze. Sprawdź bezpiecznik F20, elektrozawór i instalację do elektrozaworu....
Czujnik wału, jakieś błędy?
MID 130 PID 160 Częstotliwość obrotu wału głównego. Czujnik znajduje się w obudowie sterującej skrzyni biegów. FMI 4 Napięcie sygnału czujnika jest niższe niż 0,5 V. Spadek napięcia w obwodzie czujnika lub czujnik jest uszkodzony MID 130 PPID 54 Zasilanie + 5 V czujnik położenia sprzęgła z jednostki sterującej FMI 1 Napięcie poniżej 4 V. Zwarcie w okablowaniu...
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Czy auto generuje jakieś błędy?
Texa nie łączy się z fh16 szeregowo. Ale dobrze tłumaczy błędy chociaż nie wszystkie. Czujnik pedału hamulca. Jeśli jest wszystko ok. to po odpaleniu napompowaniu powietrza naciskasz na pedał hamulca i kontrolka powinna zgasnąć jeśli nie to jeden jest pod pedałem hamulca, i o ile dobrze pamiętam włącznik ciśnieniowy z lewej strony za kabina tez jest...
Ten bład wystepuje po modyfikacji softu, oraz odpiety jest sterownik od dodatku
Zapalenie kontrolki - brak mocy silnika też ją zapali.
błędy volvo błędy tachografu volvo błędy volvo mid136
indesit zablokowany filtr dekiel pompa whirlpool zasilacz
klapka lodówka samsung podzespoły elektroniczne gdzie sprzedać
Xerox WC6605 skanowanie do Gmail – konfiguracja SMTP, port, App Password Panasonic SA-AK28 – kompatybilność zmieniarki CD z modelami SA-AK18, AK27, AK45, RAE0152Z