Kolega ma czujniki na klockach stanu zużycia? Wystarczy rant na tarczy i przytrze styki lub przewody źle podłączone.
Z tego co pamietam to da sie go rozebrac całkowicie.W srodku masz cewke z elektromagnesem to mozesz ja pomierzyc oraz jakas płytka elektroniczna.Cewke zeby wyjac to wybijasz takie 2 cienkie bolce fi 4mm bodajze.
Witam W załączniku informacje na temat błędu.
Czujnik sprzęgła "bierze udział w zabawie", i przy tempomacie i przy hamowaniu silnikiem. Wciśniecie sprzęgła dezaktywuje każdą z tych funkcji.
adaptacja pedału hamulca
Test resetu Aktywacja pedału hamulca Pojazd pozostaje w bezruchu. Układ pneumatyczny napełniony, co najmniej 10 bar. Hamulec postojowy nie może być załączony przy ewentualnej usterce modulatora przyczepy. Przeprowadzenie: Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony!...
Księgowy wywalił regulator i dał rozpórkę. Wywal te rozpórki i daj regulatory jak w starszych rocznikach. Pasują.
Siłownik tzw. hamulca górskiego.
zawór pedału hamulca masz uszkodzony czesta usterka
Witam. Volvo FH 12 komunikat zużytych klocków / ECU hamulców. W moim Volvo pojawiły się takie komunikaty, zmieniłem klocki na nowe oraz czujnik zużycia klocków, ale błąd nadal aktywny. Ktoś podpowie, co może być przyczyną?
Dzieńdobry mam pytanie,co sie stanie jak podłącze kabel sygnałowy od jednego sprawnego czujnika na osi do obu wejść modulatora? Nic wielkiego sie nie stanie. Po prostu ECU bedzie widzieć identyczną wartość zużycia na jednym i drugim kole co nie jest stanem nienormalnym wiec bląd zgaśnie i system uzna układ za sprawny.
ZAWÓR HAMULCA GÓRSKIEGO - google
Na moje oko możesz mieć częściowo zatkany kanał którym olej doprowadzany jest z silnika do pomy vacum Tam nie ma doprowadzonego oleju do pompy. Pompa vacuum, jest prawie żywcem wyjęta z 1.9 dci Renaulta.
Chodzi o modulator ABS tylnego lewego koła. Powinien być gdzieś na ramie z przewodem do siłownika hamulca.
Jakimkolwiek środkiem który usuwa olej np. benzyna ekstrakcyjną lub zmywaczem do hamulców w spreju.
Moim zdaniem pomału siada CEM.
Poniże opis pinów.
33 l/100 km Wyciąg z instrukcji pojazdu. Spalanie w Volvo FH13 z 2006 roku zazwyczaj waha się od 25 do 35 litrów na 100 km, jednak dokładna wartość zależy od warunków jazdy, obciążenia zestawu oraz specyfiki silnika (np. jego mocy), co sprawia, że trudno podać jedną, uniwersalną wartość. Warto sprawdzić stan hamulców.
jeśli jest to tarcza to 12 bar jest prawidłowo
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
masz bałagan w szynie info i hamulcach
Witam Napewno były zmieniane pedały sprawdz czy tam czsem nie tkwi problem. zobacz wstępne naprężenie wodzika pompa-pedał. Miałem kiedyś taki przypadek w Volvo Pozdrawiam
Zawór pedału hamulca może być uszkodzony.
Sprawdź błędy w skrzyni i hamulcach.
Witam, dziś po zmianie kół na zimowe nastąpiła awaria hamulca nożnego. Jest bez wspomagania, bardzo ciężko go wcisnąć. Płyn hamulcowy jest, wężyk nie cieknie. Czyżby pompa? Dodam, że tylko przednie koła są zmienione na zimowe.
V volvo przy zaciagniety hamulcu na luzie powinien się zamykać (to chyba dogrzewanie silnika), natomiast po zwolnieniu recznego musi sie otworzyć. Na ogół dobrze to słychać po pracy wydechu.
Do jednostki sterującej ECU EBS.
Podstawa osuszacza do sprawdzenia .
Nie kombinuj, na pewno zostaną zapisane w pamięci sterownika hamulców.
sprawdż przkażnik k4,bezpiecznik 18 zasila równierz bepiecznik nr 29 który odpowiada za zasilanie dżwigni tempomatu ,styczników hamulca ,sprzegła itp
masz bałagan w szynie info i hamulcach
1.Wyłączyć zapłon na co najmniej 15 sekund 2. Po czym włączy zapłon odczekaj 5 sekund 3. Następnie wciśnij pedał hamulca szybkim ruchem do oporu 4.Odczekaj 7 sekund 5.Następnie szybkim ruchem zwolnij pedał hamulca 6.Odczekaj 5 sekund 7.Teraz wyłącz zapłon na co najmniej 10-15 sekund Po włączeniu zapłonu błąd powinien być skasowany. Procedurę tą należy...
Witam ! Pacjent Volvo S60 D5, 2006 r, z DSTC. Problem z sygnałem czujnika położenia pedału hamulca. Może ktoś ma wiedzę, jaka jest wartość na pinie sygnałowym czujnika w pozycji spoczynkowej pedału hamulca ?
Żółty przewód jest sterujący i masz tam ciśnienie w momencie hamowania. Naciśnij hamulec i wtedy powinieneś mieć tam ciśnienie
Spróbuj wykonać aktywację pedału hamulca. W moim Volvo FH12 jak akumulatory padną to też się zdarzały takie błędy i po wykonaniu aktywacji pedału hamulca znikało wszystko.
Odpalę volvo nabiję powietrza pełny stan i zaciągnę ręczny hamulec to prawe koło zablokowane a lewe się kręci i z nożnym hamulcem podobnie co to może być za przyczyna Jeśli siłownik jest ok. to najprawdopodobniej samoregulator w zacisku uszkodzony.
test hamulca wałka wykonać kompem może elektrozawór zacięty ?
Witam, Mam problem z hamulcami w Volvo 740,mianowicie jeśli hamulce są zimne,pedał hamulca jest miękki i ABS jak najbardziej sprawnie działa,natomiast w momencie kilku krotnego naciśnięcia pedału hamulca staje się twardy i ABS przestaje funkcjonować. Macie koledzy jakieś sugestie co do przyczyny???. Pozdrawiam
VEB - hamulec silnikowy? Sorki za głupie pytanie, ale nie wiem, jakie opcje są w Volvo. Mam jedynie hamulec załączany przyciskiem na desce, dwustopniowy, zamykający klapę. Oprócz tego nie ma nic. Ten hamulec nie działa. Jeżdżę po górkach, używając jedynie hamulca nożnego.
Witam Mam problem z hamulcami bebnowymi w Volvo Fl 612 97r 180KM 4X2 na tylnej osi prawe koło hamuje lewe tylko delikatnie regulacja hamulców nic nie daje dodam tez ze na zegarach mam nierowne cisnienie na jednym maks 10 na drugim dochodzi do 8 Od czego zacząć diagnoze?
Witam, mam problem z blokującymi się hamulcami w naczepie kempf po ściągnięci hamulca ręcznego. Volvo fh 460 + naczepa kempf od pewnego czasu gdy zaciągam hamulec ręczny w koniu zablokowują się hamulce w naczepie ( bardzo ciężko jest ją później rozblokować bo nie ma reguły czy jest duże ciśnienie w czy mniejsze czasami odpuści po kilku próbach naduszenia...
Tak zgadza się i co z tym robić
Dzięki
Ale nigdy tak nie było mam drugie takie volvo i tam nic takiego się nie dzieje W dodatnich temperaturach mogło tak być, różnice w oprogramowaniu też mają wpływ. Diagnostykę robiłeś?
Naprawione :) winny okazał się zawór zwrotny ( odcinający) dwudrożny .
podczas hamowania na komputerze wyświetlany jest komunikat "Sprawdź układ hamulców na następnym postoju" To podaj kody z tablicy dla układu hamulcowego.
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....
Błędy które opisałeś dotyczą elektryki, tu przed wymianą samego zaworu warto było posprawdzać połączenia elektryczne (wiązki).
Wymiana osuszacza może pomóc ale w tedy gdy wymienia sie go regularnie i to jesienią przed mrozami teraz to trochę nie w porę.Sprawdź czy masz wodę w zbiornikach powietrza , jeśli jest to ją spuść.W sklepach typu Suder, Autos lub tym podobnych można kupić specjalny płyn który można zaaplikować do pneumatyki ( nie denaturat!!!!).
Hurtownie takie jak InterCars, Autos itp organizują odpłatne szkolenia dla mechaników.
Witam Posiadam Volvo FH z 2016 roku i przestał działać hamulec VEB. Przestał działać po uszkodzeniu Termostatu Oleju- powodował zwarcie i wysadzał bezpiecznik odpowiedzialny za hamulec silnikowy i termostat oleju ( Są pod jednym bezpiecznikiem) Wymieniłem termostat na nowy oryginalny, bezpiecznika nie wysadza- zero błędów na desce Po uruchomieniu wajchy...
Akumulatory nowe, wszystkie masy czyste, probowalem nawet dac mase osobno i dalej nic Świeci tylko przycisk hamulca recznego
Witam. Jak roswiasal ten problem ? Czy hamulec transmisii dziala poprawnie ?
Moje doświadczenie wskazuje na zużyty przełącznik- tą klapkę, więc nie szukaj za daleko. Dalej, to przejście całej wiązki kabina/rama, potrafi zgnić przewód do elektrozaworów w środku izolacji- usterka sporadyczna, ale zdarza się. Bezpiecznik, to szukaj, pod pokrywą na górze kokpitu masz opis. Co do powietrza, to przyłącza do zegarów pomiarowych lubią...
Dwa błędy: 51 i 41. Są to kody informacyjne testu funkcji, 51- sprawdzenie przełącznika cruise control "ON" (przy położeniu "ON" i jednoczesnym wciśnięciu przycisku diagnostycznego) 41- nie sprawdzono działania hamulców lub uszkodzony czujnik hamulców (po wciśnięciu pedału hamulca i jednocześnie przycisku diagnostycznego wyświetlone zostaną kody 42...
Sprawdź najpierw czujnik hamulca...
witam w volvo fh 13 440 2007 po wciśnięciu hamulca na zegarach wskazówki spadają raptownie z zielonego pola, patrzyłem w innych volvach nawet po kilkukrotnym naciskaniu hamulca wskazówki znajdują się w zielonym polu Auto jest odpięte od naczepy i nie występują żadne nieszczelności co może być przyczyną.
Dzięki. Zobaczę co to może być z tymi hamulcami, jak usunę to dam znać.
Pytam się tylko zapowietrzenie to tylko to że łapie nizej ale nie ma prawa np. całkiem zaniknąć hamulec podczas jazdy?
Prawdopodobnie powinien być zawór 20451812.
do sprawdzenia hamulec skrzyni które biegi źle wbija ? 6/7 lub 7/6 reduktor do naprawy
Dla FM7 - jak mniemam z silnikiem D7C jest następujący opis usterki regulatora spalin: FMl 5 - Przerwa. Możliwa przyczyna: Przerwa między elektrozaworem i jednostką sterującą silnika. Przerwa w przewodzie zasilającym elektrozawór. Zepsuty bezpiecznik zasilania EPG 1. Przerwa w elektrozaworze. Sprawdź bezpiecznik F20, elektrozawór i instalację do elektrozaworu....
A zmierz ciśnienie powietrza w siłowniku na wciśniętym hamulcu po prawej i po lewej stronie osi.Klocki wymieniałeś?
Do Darfur5. Oleju w zbiorniku nie bylo dużo, i w niektórych ciągnikach było o wiele więcej oleju, jednak nie było problemu z ładowaniem powietrza. Jutro posprawdzam przewody powietrza przy kompresorze, czy są drożne. Jeśli są drożne to przyczyną słabego ładowania będzie głowica kompresora? Czy odkręcenie głowicy od kompresora to jest jakaś skomplikowana...
To jest związane z hamulcem wałka skrzyni. Może być wyciek powietrza, uszkodzony tłok lub zużyte tarczki 9 sztuk. I jest to pod wałkiem sprzęgłowym z sztywnym przewodem.
Spalisz klocki hamulcowe i mnóstwo paliwa. Nawet nie próbuj bo może skończyć się zupełnym brakiem hamulców. Żeby usunąć usterkę wystarczy pół godziny.
Volvo ma silowniki podwojne z przodu trzeba sprawdzic manometrem jaki wskazania ma podczas jazdy
i jeszcze jedno pytanko czy też może to być wina pompy hamulcowej mimo, że jest szczelna (nie widać przecieków po demontażu z serwa)? Pozdrawiam. Moze to byc wina pompy hamulcowej. Kiedys mialem dokladnie podobny przypadek. Po wymianie pompy hamulce byly jak brzytwa ;) A napisz jak sie zachowywal pedal hamulca? Dalo sie go "napompowac" ?
Kolego a sprawdzaliście działanie hamulca w skrzyni ?
Jak awaryjnie odblokować elektroniczny hamulec postojowy.
Podciągnij ręczny.
Volvo FM360 duży spadek ciśnienie na zegarach po wcisnięciu pedału hamulca. Nie ma wycieku powietrza. Po drugim, trzecim naciśnięciu hamulca pedał wpada do końca. Wywrotka 3 ośka, zawieszenie na resorach. Trzymam pedały hamulca wciśnięty, ciśnienie wraca do normy. https://filmy.elektroda.pl/57_1685334163...
Dzień dobry, W volvie fh 2008 po włączeniu biegu mimo naciśniętego hamulca samochód samodzielnie rusza. Proszę o jakieś rady.
Chyba pomyliłem zawór wydech 1,00 mm, hamulec 2,50 mm.
Zawór EUROPA jest to zawór EBS który służy do sterowania naczepą. Właśnie w tym zaworze masz czujnik ciśnienia który odczytuje wartość ciśnienia zasilania naczepy. Sprawdź jakie masz ciśnienie na układzie hamulca ręcznego lub czerwonej słuchawce. Jeśli przekracza normę czujnik wywala błąd.
Hamulec jest sterowany przez ciśnienie powietrza. Musisz iśc po rurce, chociaż w starszych modelach mogłbyć też wężyk.Idąc po rurce z drugiej strony bloku,znajdziesz zawór elektropneumatyczny.
Witam mam problem z układem hamulcowym w Volvie FH12 460 wyświetla mi na wyświetlaczu Break System po djagnostyce manualnej wychodzi ze przyczyna usterki jest poniżej cytuje Pressure modulator valve ABS axle 2 right Vaulue to low MID 136 SID10 FMI 1 Co to może być za przyczyna tej usterki hamulca Na firmie jest takich 30 sztuk Volvo FH12 460 i praktycznie...
MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID122 Położenie hamulca silnikowego FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V021 Elektrozawór hamulca silnikowego nr 1 Elektrozawór pod pokrywą, powinien mieć około 40 omów :).
O ile dobrze pamiętam, to czujnik znajduje się na zaworze europa za kabiną , lwa strona kierowcy.
Witam Mam problem w volvie fh 12 2004r. Pedał hamulca zrobił się twardy. Co możę być przyczyną? Podaj odczyt błędów z ECU hamulców.Sprawdź ciśnienie na zbiornikach powietrza.Bez tego ani rusz...
A tam PBM nie masz?
Który silnik,na modulatorze ABS?
Tak myślałem, żeby przejrzeć hamulec górski. Tylko czy ma to sens?
Dzisiaj to porozbieralem . Podpinając pod kostkę nie działa . Ale bezpośrednio pod silniczek - działa i smaruje . Ale jest zależność że smaruje przez kilka pierwszych sekund od załączenia silniczka . Czyli kolega mądrze prawi żeby podpiąć to pod światła stopu. Zasilanie silniczka bezpośrednio wpiąć do przewodu + światła hamulca ?
Sa wzery na tarczy jak widze. Samochod gdzie stoi? Jest garazowany? Podczas hamowania samochod nie ucieka na lewo czy prawo? Pedal hamulca jaki jest?
masz kostki od grzałek miernik w ręce i zrób pomiary Dodano po 2 136 sid 70 Czujnik zużycia okładzin ciernych hamulców, pierwsza oś, strona lewa
Zrób test modulatora. Przeprowadzenie: 1.Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony! 2.Włącz zapłon. 3.Odczekaj co najmniej piętnaście sekund. W tym czasie pojazd musi stać w bezruchu, bez włączania hamulca zasadniczego. Lampka ostrzegawcza jest zapalona, ograniczenia...
Dodam ze czujniki na pedale sprzęgła i hamulcu sprawdzone. Co dalej mam sprawdzić żeby zaleźć przyczynę
Ja mam takie pytanie jak działa hamulec silnikowy (retarder chyba się to nazywa) tzn wiem jak działa, ale chodzi mi czy on blokuje prędkość czy obroty, i jak biegnie jego instalacja elektryczna? Teraz właśnie przejeżdżałem nim i ten odgłos i to co się dzieje z autem jest dosyć podobne do objawów jak mam załączony ten hamulec
Problem cały czas nie został rozwiązany, Kolego, a o którym przewodzie mówisz, że jest zatkany dokładnie? Jakiś, który idzie od tego czujnika spalin od strony kierowcy? Dodano po 40 I jeszcze pytanie mam odnośnie hamulca w tym volvie. Mianowicie samochód super hamował, ale niedawno miał kolizje i uszkodzony został prawy bok, lampa, przewody. Auto było...
zapomniałem dodać że hamulce też są jak bez wspomagania. Czy takie wskazania są wystarczające ? na jednym pomiar jest z odłączonym serwem (pomiar bez wahań) z podłączonym serwem są wahania po naciśnięciu hamulca.
Witam Volvo FH problem polega na tym, że działają tylko biegi wybierane manualnie po przerzuceniu na A brak biegów pedał gazu działa w skrzyni i hamulcach brak błędów. Jedynie co jest to aktywny MID 223 PSID 9 FMI 12
Może ci gdzieś do hamulców naleciało brudu albo rdza odpadła i trze.
Witam, kolega zajmujący się transportem posiada kilka ciągników Volvo. Do diagnostyki używał do tej pory PTT w wersji 1.x + VCADS + interfejs diagnostyczny 9998555 jednak ten zestaw nie potrafi zdiagnozować wszystkiego w nowszej maszynie Volvo FH13 z 2013 roku m.in. nie może wykasować błędów związanych z hamulcami. Rozważamy zakup oprogramowania PTT...
Witam. MID 128 PPID 109 Regulator ciśnienia spalin (tylko D16B) Informacje ogólne: Funkcja ta włącza hamulec silnikowy na 50%. Tekst na wyświetlaczu: EPG #1. Podzespół: 600 Elektrozawór, hamulec silnikowy. FMl 5 Przerwa. Warunki wygenerowania kodu usterki: Wyjście aktywne. Przerwa w obwodzie EPG 3. Możliwa przyczyna: Przerwa między elektrozaworem i...
A auto z ABSem ma korektor siły hamowania? Nie. Sprawdzałeś czy faktycznie koła ciężko się obracają i czy klocki trą o tarcze? Może problem nie jest z hamulcami a np z łożyskami?
Volvo fabrycznie montuje kontrolę przepalenia żarówek stop. Już w samochodach z lat '80-tych widziałem to rozwiązanie. Może warto zaadoptować taki gotowy układ? W samochodach nowszych ten układ jest wmontowany w centralny moduł sterujący i pewnie ciężko go będzie wydobyć. W starszych jest to pewnie osobny układ. Można poszukać schematów elektrycznych...
Witam. Jest to tzw. ogranicznik białego dymienia. Jak wiesz zimny silnik diesla powoduje większe dymienie. W starszych FH12 ogranicznik działa automatycznie przy zaciągnięciu hamulca postojowego. Uruchamiana jest klapa hamulca silnikowego, która dławi wylot spalin. Ma to spowodować szybsze rozgrzewanie się silnika i zmniejszenie emisji spalin. W fabrycznej...
MID 130 PID 160 Częstotliwość obrotu wału głównego. Czujnik znajduje się w obudowie sterującej skrzyni biegów. FMI 4 Napięcie sygnału czujnika jest niższe niż 0,5 V. Spadek napięcia w obwodzie czujnika lub czujnik jest uszkodzony MID 130 PPID 54 Zasilanie + 5 V czujnik położenia sprzęgła z jednostki sterującej FMI 1 Napięcie poniżej 4 V. Zwarcie w okablowaniu...
Podobne tematy już były na forum, wpisz błędy w google ,Renault i Volvo ten sam opis kodów.
hamulcami golfie sharan hamulcami tylnymi hamulcami
prądnica wzbudzić kamery ucięte kable makita ładowarka dc18sd
pralka indesit innex pralka indesit innex
Instrukcja serwisowa Sony CFD-37L - gdzie znaleźć? Skoda Fabia Ambition 2021 – samodzielna wymiana akumulatora EFB/AGM, kodowanie BMS