Ani jeden, ani drugi to nie jest pasek rozrządu. Oba są paskami osprzętu. Z filmu trudno wywnioskować stan pasków. Sądząc po wyrazistości nadruku to wyglądają na świeże. O ile w pierwszym przypadku to widzisz rolkę napinającą to tak ....może się zdarzyć że wpada w drgania. Jednak to nie jest nic strasznego. Oczywiście jeśli masz obawy możesz podjechać...
Witam posiadam Volvo S40 2005 rok 1.8 benzyna po wymianie paska i napinacza od alternatora obroty silnika wirują występuje szarpanie przy jeździe i słychać rechotanie jaka przyczyna
https://obrazki.elektroda.pl/5807110400_...
No a np. wymiana teleskopu Napinacza paska Osprzętu w Audi A8 V6 2,5 TDI, albo sprzęgło w Volvo S80 2,5 TD(Trzeba Belkę przednią opuszczać cały silnik na niej jest osadzony i tak stoi sobie bez belki na podnośniku do skrzyń, a nie jest taki lekki... Bez dobrego sprzętu to kicha) Brawo dla inżynierów-księgowych :D
Z historii mechanika: https://www.motofaktor.pl/z-zycia-mechan...
160tyś km jeżeli podasz vin to wydrukuje ci w pracy liste przeglądową do volvo
Znak na wałku rozrządu - godz.12 ,na pompie - godz. 3, blokada wału o grubości 8 mm wkładana w otwór przy miarce oleju . Sprawdź kliny na kółkach mogą być ścięte.
Przepraszam, chodzi o 15000 do 20000 km. Po wymianie napinacz pracuje cicho i równo, po ok 10000 km coraz głośniej i coraz większe są drgania, aż nie wytrzymuje sprężyna wewnątrz.
Witam, mam wielki problem, zerwany pasek rozrządu Volvo V40 1.9 TD 70 kW problem polega na tym, że nie wiem jak teraz ustawić koło wału a na kole nie ma niestety żadnego znaku, wiem, że powinien być ale nie ma (więc proszę darować sugestie że jest znak) ma ktoś jakąś rade jak to bez tego znaku ustawić ? z góry dzięki za pomoc !
Nie wiadomo jaki to silnik i czy pompa wody nie jest czasem napędzana tym paskiem - sprawdź to zanim podejmiesz decyzję.
No dobrze, ale one powinny sie pokrywać co 2 obrót wału korbowego.
witam. jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś z regulatorem to objaśniam ci jak go ustawić. Rozumiem, że pasek synchroniczny masz zdjęty. Ustaw wał korbowy na znaki [przednie koło paska rozrządu ma wypust, który trzeba zgrać ze znakiem na bloku silnika, tylko wiedz, że nie jest to GMP!] następnie zablokuj wałki rozrządu w ich końcach przyrządem [narz....
(at)marszalekkom Po co w ogóle sprawdzano to sprężanie? Chciałem wymienić rozrząd i koła zmiennych faz bo ponoć pocą się i odnich obudowa rozrządu deko w oleju, a że myślałem nad wrzuceniem gazu do samochodu to pomyślałem że może warto sprawdzić ciśnienie na cylindrach jako żeby mieć pogląd na stan silnika jako taki bo od niedawna mam go. Nawet nie...
Witam Mam problem z zlokalizowaniem źródła problemu. Mianowicie mam dziwny dźwięk z silnika jak na zamieszczonym nagraniu i nie mogę dojść, co to jest. Dźwięk jakby z okolicy pompy oleju, bardzo podobny do dwumasy. Występuje on tylko na rozgrzanym silniku i nie zawsze. Raz jest, raz go nie ma. Niestety większość czasu jest. Wymienione w samochodzie...
Kontrolka się świeci, auto jeździ, nic specjalnego sie nie dzieje już. Użytkownik przeszedł nad tym do porządku dziennego. Co do wymiany paska bądź łąńcuszka rozrządu nic nie było robione od momentu zakupu, czyli od 3 lat.
Witam prosze o podtwierdzenie poprawności ustawienia rozrzadu w silnikku jak powyżej .wał ustawiony na znak wałki zablokowane koła od zmiennych faz naciagniete do konca w kierunku pracy paska
Tylko dokończę.... Oczywiście wszystko ok poszło... Napinacz stary był oryginalny VOLVO ale producent to INA... :)
Komunikację ze sterownikiem w programie uruchamiasz z górnego czy z dolnego paska narzędziowego?
Nie znalazłeś przyczyny więc nie licz na dłuższy sukces. Moim zdaniem jedna z diód paska LED poszła na zwarcie i reszta dostaje zawyżone napięcie czyli płynie zawyżony prąd .Taki wiem że zazwyczaj są rozwiązania z kontrolą prądu ale tu najwyraźniej ktoś dał stabilizację napięcia i szeregowe ograniczenie prądu w postaci rezystora.
No to wychodzi 0,57°. Rzeczywiście powoduje to zginanie paska w innej płaszczyźnie. Czy spowoduje to jego rozerwanie? Chyba nikt tego nie wie, producent oczywiście powie że tak, ale udowodnić to można tylko eksperymentalnie. Z tym przesunięciem o jeden klin to nieprawda, w swoim volvo mam starszą generację tego silnika i zdarzyło mi się założyć pasek...
Dokładne dane auta. Rocznik, moc silnika. Jak widzisz w s40 dwulitrówek jest kilka. Dodano po 5 Rozumiem, że zanim zabrałeś się za montaż nowego paska sprawdziłeś stan głowicy i zaworów. Pytam, bo o ile pamiętam, to nie jest silnik bezkolizyjny.
Matimon mam pytanie czy posiadasz albo wiesz skąd pozyskać schemat rozrzadu 2.4d D5244T2 zamiast paska jest łańcuch rozrządu. Proszę o pomoc i pozdrawiam serdecznie
Witam, Jeżeli temat jeszcze nie zamknięty to może pomogę. Miałem ten sam problem w Volvo 850 2.5 TDI. Na mrozie za nic nie chciał odpalic (nawet po wymianie akumulatora i regeneracji rozrusznika). Pojechałem do mechanika z zamiarem wymiany świec żarowych, a mechanik nawet ich nie zmierzył tylko odrazu dociągnął napinacz paska rozrządu. Potem profilaktrycznie...
Witam! Mam pewien problem "wycieka" mi olej spod pokrywy zaworów, nie jest to jakiś duży wyciek, ale zawsze po troszkę go ubywa. Wskaźnik oleju wskazuje prawie maksymalny poziom. Jestem umówiony na wizytę u mechanika dopiero za 3 tygodnie. Czy z taką usterką można jeździć. Olej wycieka lekko po tylnej części silnika, od strony kabiny i dziś, gdy sprawdzałem...
Filtr cząstek od 2005r był montowany , wymiana paska po 240kkm .
Tak to jest blokada do ustawienia rozrządu.. Na początku szukałem otworu na blokadę jak na zdjęciach w pierwszych postach, ale tam niestety nie ma możliwości zablokowania wału. W tym silniku jest możliwość zablokowania tylko od przodu silnika pod kołem pasowym paska wielorowkowego. Mam nadzieję że jest to już zrozumiałe.
Tak do D5 jak i do 2,5 tdi jest blokada coby koło pasowe trzymać. Bo na sprzęgle jest dwumasa i nie zablokuje kołami i biegiem tego silnika . Kosztuje grosze a jak sam dłubiesz w D5 to pasuje mieć inaczej można sobie kuku zrobić. Zwłaszcza przy dokręcaniu. I nie kupuj napinaczy paska rozrządu lipnych firm..
POdpięcie alternatora i nie zakładanie paska osprzętu to wyjaśni.
W tym przypadku koło pasowe to tylko rzutuje na możliwość lub niemożliwość zamontowania i długość paska napędowego.
Witam. Jechałem ostatnio autostrada i w połowie drogi pojawił mi się błąd : system silnika wymagany Serwis. Zjechałem na pobocze aby sprawdzić co się dzieje. Volvo podczas postoju nie zgasło, chodziło równo i nic nie ciekło. Jednak podczas jazdy na każdym biegu ma takie samo opóźnienie przyspieszenia, po wrzuceniu biegu i naciśnięciu pedału gazu volvo...
Po wymianie paska i i stawianiu rozrządu powinno się ustawić na nowo kąty wtrysków.
brak mocy to tryb awaryjny silnika, który trzeba było skasować na komputerze, a dziwny dźwięk to niezwiązana usterka, czyli napinacz paska alternatora.
Mam rozrząd tz co? Możesz mi wyjaśnić, czy w skład rozrządu mam wymienić też za każdym razem pompę wody i pasek klinowy i napinacz paska klinowego osprzętu. Pasek wierorowkowy osprzętu jest w rozrządzie już? Czy jak on pęknie to może wkręcić się w pasek zębaty rozrządu i spowodować spustoszenie? Dlaczego 2 niezależnych mechaników mówiło że co 60tys...
(at)Stanisław Chwalisz Przychylam sie do twojego zdania. Z mojej praktyki wynika, ze w wiekszosci przypadkow zatrzymania diesla w czasie jazdy, przyczyna jest zerwanie paska rozrzadu.
Jako, iż ostatnio kompleksowo usuwam usterki w moim Volvo, to postanowiłem rozprawić się także z drganiem paska wielorowkowego. Mianowicie, pasek dygocze i wpada w wibracje na wolnych obrotach, ponadto jego żywotność jest bardzo krótka (około 10-12tys km). Nie pomogła tutaj wymiana napinacza mimo, iż jest to napinacz polecanej marki INA (oryginał za...
Najlepiej jest zrobić własne znaki przed zdjęciem paska. A na znaki trzeba też uważać bo 1 obrót wałka rozrządu nie jest równy obrotowi wału korbowego. Dla pewności załóż klucz na wał korbowy po założeniu paska i przekręć całym tym interesem. POZDRO
z przodu na obudowie uszczelniacza i kole paska rozrządu
Trudno tak "wirtualnie" zdiagnozowac problem,ale skoro rozrząd ok. a wcześniej też było dobrze,pooglądaj okolice obudowy paska czy jakaś wtyczka nie jest wypięta,może coś sie poluzowało,nie łączy już,skoro nic innego nie ruszałeś to gdzieś w tych okolicach tkwi przyczyna problemu,to volvo ma pompe napędzaną z rozrządu?
Jakieś 20 tyś km temu wymieniałem pasek alternatora Więc rozumiem, że wymiana paska jest równoznaczna z regeneracją łożyska, tak? Co ma wymiana paska do jego stanu? A teraz doszło ci kolejne 20 kkm. I że przez ten czas łożysko nie miało prawa dokonać żywota, bo 20 kkm temu mechanik powiedział, że jest ok? Zdejmij pasek, zakręć alternatorem i słuchaj....
Kolego jak nie zdjąłeś paska na ustawionych prawidłowo kołach rozrządu i kole wału to jesteś w d...... . Teraz ratuje cię ustawienie ponownie wału i wałków. Dodano po 40 Wiesz nie potępiam cię ale to jest głupie co zrobiłeś. Dodano po 48 Mówisz o części 14.?
Poszukuje informacji na temat wymiany paska rorrzadu w Volvo 2.4 TDi '94. Czy posiada ktos rysunek przyzadu sluzacego do blokowania walu korbowego , a moze jest mozliwosc odkrecenia kola pasowego bez uzycia specjalnych przyzadow? Gdzie dokladnie znajduja sie znaczniki na kolach zebatych, moze ktos posiada skan z serwisowki albo programu autodata? Pozdrawiam
Dobry akumulator z pełnym obciążeniem ma 13,7V, sprawdź u siebie naciąg paska klinowego. Tym napięciem, które pokazuje komputer nie sugerowałbym się zbytnio. Weź miernik do ręki i zmierz napięcie samodzielnie.
Przyczyną są świetne pomysły inżynierów, by kontrolka zapalała się przy spadku napięcia w aucie. Widziałem przypadki, zapalenia się kontrolki ABS wcześniej niż kontrolki ładowania. Dodatkowo kiedyś kontrolka alternatora mówiła też np o uszkodzeniu paska klinowego/wielorowkowego napędzającego osprzęt silnika, często i pompy wody. Teraz można silnik zagotować...
Jestem w szoku !!! A jak to sie ma to paska napedzajacego alternator ? zwlaszcza jak zaczyna sie slizgac, co sie czesto zdarza jak wjedziesz w kaluze.
Do planowania to wiem, natomiast vin w doborze grubości uszczelki nic nie pomoże. Trzeba zmierzyć na jaką maksymalną wysokość tłoki w swoim najwyższym położeniu wysuwają sie ponad blok silnika. Pomiar na wszystkich 4 tłokach i według najwyższego położenia dobiera się grubość uszczelki. Tylko interesuje mnie czy tam nie siedziała zbyt cienka lub za gruba....
https://obrazki.elektroda.pl/4299365900_... A więc zabieram się za wymianę rozrządu nie tylko pasek a także, napinacz,pompę wody oraz rolkę, prawda jest taka że nigdy nie wymieniałem rozrządu ale w życiu wszystkiego warto próbować nie chcę oddawać roboty mechanikowi bo nie dość że zapłacę to niczego się nie nauczę ta nauczę się wywalać...
Przed awaria nagrzewnicy plyn utrzymywal sie na jednakowym poziomie Dodano po 6 Dobrze odpowietrz układ chłodzenia. Na UPG przyjdzie czas później. Kiedy wymieniałeś pompę wody ? Byla wymieniana zanim go kupilem. Auto wlasnie stoi u mechanika na wymiane paska ,pompy i uszczelniaczy walkow. Plam zadnych pod autem nie widze. Mechanik powiedzial ze moze...
Rozrząd do sprawdzenia i ogólnie diagnostyka, widzi obroty podczas kręcenia? Obroty widzi. Komp nie wykazuje błędów. Pozdr. Dodano po 2 Rozrząd do sprawdzenia i ogólnie diagnostyka, widzi obroty podczas kręcenia? Obroty widzi. Komp nie wykazuje błędów. Pozdr. Zdjąłem górną obudowę z paska rozrządu - wzrokowo jest cały, chyba, że przeskoczył ale czy...
Nie ma takiego silnika w xc90 jak 2,5 d5! jeśli już to 2,4D5. Miałem podobny przypadek, choć nie twierdze że u ciebie będzie to samo. Sprawdź dokładnie ustawienie paska rozrządu. U mnie ktoś się pomylił o jeden ząb. Możesz też sprawdzić wszystkie podciśnienia dochodzące do poduszek silnika, ewentualnie poduszki silnika pod względem szczelności.
Mam angielskie Volvo S60 Bi-Fuel (gaz montowany fabrycznie przez Volvo) z 2003 roku. Olej wymieniony, filtr powietrza i gazu też, tylko świece ostatnio rok temu. Ma najechane 170000 mil (mieszkam w UK). Ten model ma oddzielnie wskaźnik gazu - po prawej stronie deski rozdzielczej tak jak normalnie wskaźnik paliwa - i dodatkowo wskaźnik benzyny na małym...
napinacz paska volvo paska rozrządu paska rozrzadu paska mercedes
panasonic świecić czerwona dioda lodówka amica naprawa cyfrowy polsat niekodowane
luźny napinacz rozrząd suszarka czynnik
Błąd E5 na bieżni T280 - przyczyny i rozwiązania Cyfrowy Polsat brak informacji o programie EPG – dekoder HD5000, EVOBOX, EIT, aktualizacja