Biały przewód to masa. Bezpieczniki zasilają kasetę LCM, która kontroluje instalacę świateł i w razie zwarcia odłącza dany obwód, dlatego trudno jest spalić bezpiecznik, aczkolwiek zdarza się. Z deski przeczytaj błędy w sterowniku świateł, jeśli brak błędów dotyczących danego obwodu: -Sprawdź przejście żółtego przewodu od wtyczki TA/TB (niebieska wtyczka...
Dla EBS wtyczka 1 zasilająca: pin 7 i 8 to +24V względem masy pin 10 i 12 (masa -). Jedno zasilanie jest po kluczyku. Dla hamulca górskiego to: są trzy elektrozawory sterowane przez ECU silnika - dwa na powietrze w takim bloku z boku silnika bliżej miski olejowej - steruje klapą wydechu i trzeci to pod pokrywą zaworów steruje ciśnieniem oleju na dźwignie...
Bardziej wygląda na koniec akumulatora lub klemy wyczyścić.
Wiesz u mnie czasem tydzień stoji i nie mam problemu. Licz pobór prądu.
Zasadniczo nie zajmuje sie licznikami ale idąc metodą prób i błędów podaj prąd tam gdzie masz na schemacie u góry 30+ i jeszcze po środku IG1 + nie znam się na cyfrówce za bardzo ale nie powinieneś mieć problemu z tym.
Witam mam problem z brakiem prądu w Volvo fh. Jak podpiąłem przetwornice prądu zrobiłem zwarcie i wszystko zgasło. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w kabinie bo tylko tyle mogłem nie mam żadnego miernika stoję na parkingu.
W innym przypadku spada do 0,00A. Niemożliwe.
Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
auto jest bez ADR i na desce nie ma dodatkowego wyłącznika prądu
Taki stan rzeczy mógł spowodować uszkodzony (zwierający do masy) klakson i bezpiecznik o zbyt dużym prądzie zadziałania.
Żadnych błędów mi nie pokazuje.Czy może to być np . zawór EGR lub gdzieś jakiś znikający prąd.
Hej! Diesel czy benzyna? Jeżeli benzyna to coś pokroju Centra Futura CF04 - 64Ah, prawy plus, Jeżeli diesel CF-10 - 95Ah prawy plus
Starty pył ze szczotek i komutatora robi upływ prądu na masę A skąd niby robi te upławy do masy?
Jest możliwość. Nawet granicząca z pewnością. Włącz w pozycje zapłon i wtedy zmierz jak spada. Prawdopodobnie przy pobieraniu prądu z akumulatora masz jeszcze mniej po chwili.
Ale auto pali? Pracuje normalnie? Bezpieczniki całe, ale czy dociera do nich prąd z komory silnika? Zasilania sprawdź.
Po przekręceniu zapłonu nie działają zegary ,na 2przewody dochodzi prąd stały po przekręceniu zapłonu nie dochodzi prąd na inne kostki ,co może być za przyczyna?
Sprawdź moduły w momencie zaswiecenia kontrolek. Błędy i podejrzyj napięcie zasilania. Po mojemu gdzieś Ci ginie prąd.
Tu zobacz https://cardiagn.com/volvo-xc90-2007-201...
Sprawdziłeś napiecie, auto odpala nolmalnie? Musiałbyś zmierzyć prąd ładowania przy wyłączonych możliwie wszystkich odbiornikach.
Zrób kolego diagnostykę komputerową, będzie łatwiej.
A pompka spryskiwaczy sprawdzona, przewody do niej dochodzące podają prąd?
A masz napięcie na pinie opisamym jako 30? Stały prąd do zasilania przekaźnika.
Kolego, udało Ci się ustalić, co było przyczyną poboru prądu? Mam podobny problem w swoim FH4. Przy wyłączonym wszystkim + wyjęte kluczyki pobór prądu 0,7A.
Sprawdź czy dochodzi prąd do silniczków, szkoda twojej wymiany jak nie będzie tam prądu.
D5 nie ma pompy zasilającej w baku , pompa wcz ma pompke zasysająca w sobie!!!!! Po drugie trzeba stwierdzić że wszystkie świece grzeją poprzez pomiar prądu.
Poradziłeś sobie? Nie wiem jak w FM ale w FH to by wyglądało jak wyłączenie prądu awaryjnymi. Sprawdź przekaźniki.
Wymiana puszki z bezpiecznikami nic nie dała😔 brak pomysłu czy dalej instalacje sprawdzać ta co wchodzi do bezpieczników. Czy jest jakiś sterownik od tego co dopiero na bezpieczniki daje prąd ?
starczy się wpiąć w pin 22 w kostce ct1 Tak, zadziała. Zobacz tylko prądy, czy nie przekraczasz 20A.
Sprawdzałeś przelotkę z klapy do wnętrza? Pękają,korodują przewody.
Lżej będzie się kręciła napewno. Tylko ona równie lekko będzie się kręciła przy 150km/h. Jest to niebezpieczne. Potrzba układu, który reguluje prąd zaworu w funkcji prędkości. W motoryzacji taki wynalazek nazywa się Servotronic.
coś jak w scanii r, też przerywa dwa cylindry,do sprawdzenia balans cylindrów,oraz sprwadzenie przepływu prądu.
Akumulatory padły przez to, że stał długi czas nieodpalany na mrozie. Nie wykluczam, że coś może lekko pobierać prąd. Do tych co nie świecą to do żadnej prąd nie dochodzi.
Są przygaszone cały czas na zgaszonym jak i na zapalonym silniku. Zauważyłam że z 4 diód 2 są przygaszone i coś jakby pulsowały mam wrażenie jak by nie dochodził do nich prąd
Witam problem ze światem stop na naczepę? gdzie znajduje się przekaźnik i bezpiecznik świateł stop w volvo fh 2011 r , dodam ze jak sprawdzam kontrolką to wysyła Prąd przerywany
Parametr:Pompa wody Usterka: FMI 3 Zwarcie do obwodu wysokiego napięcia lub wysokiego napięcia FMI 4 Zwarcie do niskiego napięcia lub niskiego napięcia FMI 5 Otwarty obwód lub niski prąd
Zostaw to jeśli nie masz diagnoskopu nic nie sprawdzisz, a udział w odpaleniu ma nawet ABS. Równie dobrze nie ma ładowania - jak wystygnie odpali i jedzie dopóki prądu wystarczy.
Witam, mam Volvo XC70 z 2015 i nie zamykają mi się tylne lewe drzwi centralką. Słychać w drzwiach, że prąd dochodzi, ale pstryczek nie idzie w dół przy zamykaniu, tylko delikatnie się rusza podczas zamykania. Mógłbyś coś podpowiedzieć? Gdzie szukać i co? Pozdrawiam
Witam koledzy. Może mi podpowiecie gdzie w volvo bl 71 2002r. znajdę sterownik od jazdy. Problem jest taki że ginie mi prąd na elektrozaworach .
Witajcie problem volvo xc60 2015r 2,0 na przód napęd. po włączeniu zapłonu napisane słabe ładowanie akumulatoa taki komunikat. w czasie jazdy nie ma tego. dodatkowo na postoju na zapłonie jak włącze rado komunikat na radiu że rozłączy radio ze względu na słaby stan akumulatora. próbowałem doładować prostownikiem wszystko ok praktycznie nie przyjmuje...
Właśnie nie dochodzi prąd do lamp
Piszesz o prądzie,a podajesz napięcie.Użyj amperomierza.
W żadnym innym samochodzie z czymś takim się nie spotkałem, W volvie zapalniki są na prąd zmienny wysokiej częstotliwości, sterownik odczytuje i pojemność i rezystancję także tu poziom trudności idzie w górę. Po prostu zamień miejscami zapalniki zobaczysz czy to zapalnik czy instalacja lub wtyczka.
Po rozwinięciu połowy instalacji el. samochodu i zdemontowaniu deski rozdzielczej, krok po kroku i centymetr po centymetrze szukałem przerwy w przejściu prądu i znalazłem ugnity przewód zasilający na wysokości lewego koła. Lutownica, kawałek przewodu, koszulka termokurczliwa i po problemie(ale dłubaniny sporo). Dzięki Paweł za podpowiedź.
+ do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu
Napięcie działania cewki musi być dalej 12V. 18V przekaźnik nie zadziała. W aucie nie ma napięcia 18V. Liczy się prąd który wytrzyma przekaźnik. Wstaw zdjęcie tego przekaźnika z jego parametrami.
Albo brakuje już prądu na obrócenie rozrusznikiem Nic na ten temat nie wiemy.
Myślę, że tu znajdziesz wiele odpowiedzi na twoje pytania: http://volvoforum.pl/?sid=462f90c8ae6210...
Nie prąd a napięcie. Wyczyść klemy akumulatora
Witam koledzy. Może mi podpowiecie gdzie w volvo bl 71 2002r. znajdę sterownik od jazdy. Problem jest taki że ginie mi prąd na elektrozaworach .
Witajcie elektrodziarze. Mam kłopot z aku w Volvo V50. Pada przez noc do zera. Pobór prądu na postoju to 9A spadające liniowo do 4,8A w kilka minut. Mechanicy elektrycy magicy nie wiedzą. Jakie są wasze pomysły?
włącz granie i na nią pohuhaj ,albo wypnij zasilanie i amperomierzem zmierz przepływ prądu Dodano po 26 włącz grzanie i na nią pohuchaj ,albo wypnij zasilanie i amperomierzem zmierz przepływ prądu
na 99 procent uszkodzony rozrusznik,naprawa w warsztacie nie powinna przekroczyć 200zł wraz z demontażem,samodzielnie nie sprawdzisz tak łatwo prądu rozruchu
A skąd będę wiedział który to zapłon, a który napięcie wejściowe (prąd ciągły)?
W serwisie mowia ze soft siadl Zmień "serwis". Soft nie "siada". pewnie przetwornica nie dziala Nie ma absolutnie żadnego powodu dla którego przetwornica miałaby się zepsuć ale gdyby tak się stało, nadal działałoby np. podświetlenie oraz kilka kontrolek. Musisz znaleźć kogoś kto ma jakiekolwiek pojęcie o zasadzie działania urządzenia elektronicznego...
pompa powinna byc w baku sprawdz czy masz prąd na wtyczce do niej jak tak to podłacz ja na krótkoz akumulatora jezeli nie idzie to ja wywal
Przyczyną ,że przełącznik jest na benzynie prawdopodobnie jest błąd podpięcia zasilania ,powinien być podlłączony prąd z akumulatora,
Nie na te prądy się patrzysz. chodzi o prąd który może wytworzyć alternator podawany jest on na tabliczce znamionowej alternatora czyli Twoje 80A. Jeśli natomiast chodzi o te prądy podawane na akumulatorze są to prądy rozruchowe czyli ile A akumulator może oddać do rozrusznika w trakcie rozruchu. Czyli łopatologicznie mówiąc będziesz mógł dłużej kręcić...
nie ma co pukac jak napisałem nie idzie prąd na automat
A mogę mu zapodac 5v I co ma to dać? Czujnik to prądnica prądu przemiennego, a jej budowa to po prostu cewka z dużą ilością zwojów na rdzeniu z magnesu. W wyniku obracania się koła z koronką występują zmiany pola magnetycznego i w cewce powstaje prąd o częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej koła. 5V z modulatora służy tylko do "rozpoznania"...
Jutro przejrze wtyke. Tylko mnie zastanawia, czy Volvo zapali bez ABS? A pobór prądu się naprawi pewno jak odepne akumulator i zapne miernik. Czasem jeszcze wywala błąd czujnika skrętu. Tylko najgorzej że wszystko dzieje się czasem. Czasem jeździ tydzień, a czasem dwa razy dziennie strajkuje.
Czerwony to zasilanie z baterii żółty wyjście na świece cienkie przewody to masa i prądowy z przekaźnika jest to stycznik wysokopradowy tak bynajmniej jest w dużych maszynach typu cat 320 tu może być tylko przekaźnik Dodano po 3 Jeśli nie masz przerwy w obwodzie świece iskrzą w momencie jak przykładasz prąd wina leży po stronie sterownika świec głów...
Lepiej "przedzwonić" prądem przewody. Zasilenie, masę, CAN..
Tak, sterownik padł przy odczycie. Nie da się teraz w ogóle z nim połączyć. Zmierzyłem pobór prądu i wynosi 0.33A.
Założyłeś diody i przetwornica sieje na wszystkie strony. PObór prądu nie ma tu znaczenia.
Przecież napisałem Ci żebyś najpierw nogą dotknął ziemi, a potem ręką drzwi. Mam pisać po łacinie, czy co? Zawsze tak robie, wysiadam i jak zbliże palca do ramy to jest przeskok i porażenie prądem
Kolego zawór odprowadzający wodę na podstawie filtrów paliwa Dodano po 39 Prąd zbyt niski
Ale ile ma być dokładnie pojemności i amper? Spokój na ile lat? Myślałem nad Futurą 640A 64Ah. Ale mi mówili że to za mały jest do tego auta i że ma być min 70, 75, 77Ah. Ale jakoś zdaje mi się że w instrukcji pisze że 55Ah oraz max 520A. Co to znaczy max prąd rozruchowy 520A?
Trudno uwierzyć że to wszystko jest dobre a nadal przepala ten tranzystor. Może za wysokie napięcie ładowania ale to już jest zgadywanie.Skoro wszystko sprawdzone to albo popełniono błąd przy sprawdzaniu albo jest to jedyn z tych "trudnych" przypadków. Zweryfikowanie tego na odległość bedzie ciężkie. Można zmierzyć prąd płynący przez wentylator na maxymalnych...
Dlaczego nie idzie prąd na świece żarowe w volvie v70 1997 świece sprawdzane ale w kablu tym co idzie na świece po przekręceniu stacyjki nie ma prądu a lampka na tablicy się normalnie zaświeca i po kilku sekundach gaśnie proszę o pomoc w tej sprawie
1 pinie też występował jakiś prąd trudny do zmierzenia wachał się między 9 a 15 v. Prąd czy napięcie?
Ile jeszcze wątków założysz na temat tego samego samochodu? Co Ciebie interesuje napięcie na akumulatorze? Brakuje w samochodzie prądu?
Od razu pompa na pasek, żadnych problemów i dobierzesz jaką zechcesz. Elektryczne w takim zastosowaniu to proszenie się o kłopoty, praktycznie cały czas duży prąd silnika, komplikacja sterowania, mała wydajność
Mam ten sam problem, też z V70 TDI/98r. Poniżej -9C sam nie zapali. Trzeba mu więcej prądu (skrzynia automat ). W serwisach Volvo wszyscy jak jeden mąż twierdzą, że te silniki nie znoszą mrozu i nic na to się nie poradzi. Czekam więc do wiosny, a w zimne noce parkuję maską do ulicy, by łatwiej kable podłączyć do innego akumulatora.
A jakie konkretnie wzmacniane spełniają te warunki? Myślisz, że oni tam w Renault/Volvo Truck tego nie próbowali??
Prawdopodobnie musi postać pod prądem jakieś 2 godzinki żeby ponownie móc wprowadzić kod.
Witam poszukuję schematu elektryki do volvo s60 rocznik 2006, a konkretnie do spryskiwaczy przedniej szyby, gdyż nie dochodzi prąd do kostki gdzie wpina się pompkę spryskiwaczy. Samochód posiada xenony. Jeśli ktoś posiada będę bardzo wdzięczny. volvos80(małpka)onet.eu Z góry dziękuje za pomoc.
Jeżeli zielono-czerwony to zasilanie to nic nie mogło się zepsuć, dodanie dodatkowego plusa przecież nie spowoduje błędu A właśnie że spowoduje,sterownik EBS kontroluje pobór prądu poprzez modulator itp. podając inne źródło zasilania zakłócasz cały system........wytnij te pajęczyny co porobiłeś i znajdź przerwę w tym przewodzie.
sprawdź czy po przekręceniu kluczyka masz prąd na czujnik doładowania 5v jeśli jest to kaseta jest zasilana prądem złącze płaskie i żółte przy przycisku diagnostycznym jeśli dobrze pamiętam Dodano po 10 a to auto ma pompowtryski czy pompę wtryskową
Witam mam problem z webasto mokre 90s volvo fh 440 euro5 2008 rok brak prądu w włączniku bezpiecznik sprawny w kabinie gdzie mogę szukać jeszcze przyczyny jakiś przekaźnik lub dodatkowe bezpieczniki czy może problem z włącznikiem pozdrawiam
W Oplu klemy to standard. W vw rzadkość. Ostatnio w volvo v30 gówniany rozgałęźnik minusa przy akumulatorze aż guma zeszła z niego.
Trzeba wydostać alternator, rozpołowić go, odlutować stojan, wykręcić mostek. Sprawdzenie diód miernikiem zda się na niewiele, bo będą mierzyły się dobrze. Diody w mostku sprawdzam zasilaczem regulowanym. I tak, diody mocy prądem np 10-15A i obserwujesz czy w miarę nagrzewania się diody, spadek napięcia na niej nie zmienia się rażąco (w granicach 0,5-0,8V,...
Witam,volvo fh12 skrzynia biegów manual, nie dochodzi prąd do elektromagnesu na wubieraku,elektromagnes jes nowy,jaka może być przyczyna? jakie zadanie spełnia ten elektromagnes?
A nie lepiej pociągnąć nowe zasilanie?
W FH12 nie ma żadnych zaworów odcinających do gaszenia silnika. Wyłączasz kluczyk, zanika prąd na pompowtryskiwaczach i silnik gaśnie. Miałeś sprawdzić jak zachowuje się kontrolka. Z paliwem wygląda że jest dobrze. Nie wiem czy moduł ma zasilanie.
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
Jak wstawię tyrystora z większym prądem bramki to co się stanie? Może się nie "otworzyć". Spróbuj z innym o zbliżonym prądzie, najwyżej nie zadziała.
Powielacz napięcia np. PU250 lub podobna. Z 12V daje 24 i ok 9A prądu. Powinno starczyć. Do nabycia na alledrogo.
volvo fm 12 2003 rok po włączeniu webasto świeci się lewa przednia postojówka i prawa obrysówka na dachu kabiny i podświetlenie licznika ten sam objaw jest po przekręceniu kluczyka i tak samo po włączeniu pilota podnoszenia poduszek co się dzieje z tymi prądami ?ktoś pomoże?
Witam, mam pytanie, co mogło się stać? Jechałem spokojnie swoim V40 i coś stukało po redukcji na mniejszy bieg, silnik zwyczajnie "odcięło" prąd jest, ale rozruch nie kręci. Volvo V40, rok produkcji 2002, 1.9 diesel. Dodam, że turbo też chwilę wcześniej odmówiło posłuszeństwa. Pasek jest cały.
21 W to trochę za duża .W lampie powinny być żarówki 5 W lub czasem 10 W. Dokładnie kontroler LCM będzie mierzył za duży pobór prądu w obwodzie.
wiem że jest ciekły, auto chodzi na zimnym silniku tak samo na gazie jak i benzynie a na zimnym silniku na benzynie nie chce jechać wcale, rozrząd będzie powoli do wymiany około 40-50 tyś jest zrobione. Myślisz że przeskoczył na zębie ??? Po wymianie świec na NGK zdarzało się żę po ostrym dodaniu gazu, ciepły silnik na benzynie też miewał lekkie szarpanie...
Właśnie, wpierw zmierzyć jaki jest pobierany prąd z alternatora/
Nie to nie stacyjka po prostu główny kabel zasilający dochodzący do stacyjki o kolorze białym gdzieś się przepalił lub styk na kostkach nie łączył prawidłowo . Puściłem nowy kabel i wszystko jest ok. Wiec zamykam temat. POZDRAWIAM!!!
Tacho jest na 24V tak więc tylko do aut z instalacją 24V, kostka A (biała) rozpiska pinów: 1-Stały "+" 2-"+" po światłach 3-"+" po stacyjce 4-"+" po głównym włączniku prądu tzw."hebel" 5-Stała masa"-" 6-masa "-" Kostka B (żółta): 1-"+" przetwornika 2-"-" przetwornika 3- sygnał dodatni przetwornika 4-kod przetwornika Powodzenia przy podłączaniu :)
a przeszkadzają ... Choćby dlatego że podłączone swiatła "na krótko" przy odpalaniu samochodu osłabiaja moc akumulatora ... a w przypadku nagłej usterki i potrzeby odpalania i gaszenia samochodu np 30x to nawet najlepsze ako moze nagle odmówić prądu... Czy jest mozliwość samodzilnego przeprogramowania ?
szukaj w tylnych czujnikach zawieszenia w poduszkach zanik prądu sygnałowego z czujnika sprawdź kable pod kabiną
Mam volvo 340D sąw nim świece żarowe BOSH 11V 0 250 201 039. Jedna nie grzeje. Każda z pozostałych ciągnie ok 18A czy tak duży prąd to normalne dla tych świec. Mam prawie takie same tylko że krótkiwe od OPLA i one ciągną ok 6A. Proszę kogoś o informacje. Pozdrawiam wszystkich. :)
Witam Posiadam w firmie kilka Volvo FH i trzy DAF XF 105 ATe. Wszystkie Volva i naczepy mają dodatkowe oświetlenie sterowane włącznikiem przez przekaźnik. I w Volvo łatwo wyprowadzić prąd na naczepę na oryginalnej instalacji dołączając tylko pin w odpowiednio przygotowaną kostkę znajdującą się w nogach pasażera. Pytanie czy w DAF-ie jest też tak przygotowana...
Da się włączyć ale automatyczne włączanie świateł mijania. I to wystarczy nawet gdyby dzienne paliły się cały czas to one biorą znikomy prąd. W chwili zapalenia mijania gasną dzienne.
Latem maszyna grzała świece, wszystko było dobrze, a teraz, gdy przyszły mrozy, rano nie podgrzewa świece, tylko dopiero po rozgrzaniu silnika. W jaki sposób Kolega doszedł do takiego wniosku? Były pomiary z zakresu prądu elektrycznego? Jeśli tak, to jakie i ile wynoszą odczytane wartości?
volvo pobór prądu volvo hamulce volvo volvo wycieraczka volvo
prąd bramki tyrystora karta zabezpieczona zapisem makro tabela przestawny
lodówka turystyczna ogniwo peltiera power saver
BMW X3 E83 2.0i 2006 - Luzy w pompie wspomagania Jak włączyć HDMI na pilocie Vectra?