Witam , trochę za mało napisałeś o pojeździe i usterce. Jednak jeśli to chińczyk i panel klimatyzacji jest ze sterowaniem elektronicznym , problem będzie w panelu sterowania . Ten elektrozawór o którym wspomniałeś działa właśnie tak , że po wypięciu wtyczki i braku zasilania +24v jest otwarty obieg na nagrzewnicę natomiast przy zasilaniu +24v jest zamknięty...
Masa idzie do modułu BBM ( gniazdo CA z lewej strony kabiny); https://obrazki.elektroda.pl/2994152700_... https://obrazki.elektroda.pl/2311491600_... Możliwa korozja w gnieździe lub prędzej uszkodzony przewód pod kabiną (na zagięciu wiązki).
Mnie to raczej wygląda na 2SB1277.
Podłącz według schematu "sterowanie masą", pomarańczowe przewody odcinasz, żółte do masy a białe do centralki. Pisałem wcześniej, że centralka Volvo sterowana jest masą. Na kostce powinna być numeracja kabli lub w gnieździe. 16- przewód różowo-czarny 18- brązowy
Nie ma oznaczonego koloru kabla
Na 99% sterowanie jest po LIN.
Księgowy wywalił regulator i dał rozpórkę. Wywal te rozpórki i daj regulatory jak w starszych rocznikach. Pasują.
Przekaźnik w module oświetlenia.P
Posiadam schemat podcisnien , jesli chcesz to jeszcze to poszukam i wstawię
Witam, mam takie pytanie, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, jak można podłączyć elektrycznie webasto airtop 2000 chyba z Volvo lub Renault? Jest możliwość dokupić jakąś uniwersalną wiązkę i zegar, lub tylko włącznik z potencjometrem? Widziałem, że można kupić na znanym wszystkim portalu aukcyjnym wiązki po około 500 zł, czy jak wezmę do tego włącznik...
2687 to w volvo bład zwiazany ze sterowaniem xenonami. Dla bezpieczeństwa innych uzytkowników swiatła zostaja maksymalnie opuszczone.
To może jest COM, ja nawet nie wiem z którego roku to auto, być może tam siedzi najzwyklejszy regulator. Chodzi w tym wszystkim o to że sterowanie alternatora idzie z zewnątrz , a czy to jest LIN, COM, DFM czy jeszcze coś innego to dla autora tematu nie ma to większego znaczenia. W Volvo sterowanie alternatora to chyba idzie z czegoś innego niż ze sterownika...
Napisz jaką masz instalację typ i rodzaj jeśli jest ze sterowaniem dawki gazu przez silnik krokowy może przyczyna leży w niewłaściwej pracy elektronicznego sterowania.
Sterowanie hamowaniem kół 3 Awarie mechaniczne
Ta od audi jest innego typu w niej masz zmienną geometrię łopatek a volvo masz zawór westgate. Wymagają różnego sposobu sterowania. Ta od volvo pompuje na maxa bez sterowania tym zaworem a dopiero jak osiągnie wymagane ciśnienie to otwierany jest ten zawór a ta od audi pompuje minimum bez sterowania i dlatego po uruchomieniu silnika cięgno ustawiane...
Radio działa na stole i kod jest zawieszony jednak w serwisie volvo powiedzieli że można pilota przyuczyć do radia ciekaw jestem jak? pozd
To zamień wtyczki miejscami. Pin 7 i 3 czerwony i niebieski , ekranowany przewód. Czujnik 110 om. Tyle sprawdź.
czy tą sterowke można naprawić np wymienić potencjometr ? Potencjometry odpowiadają za regulację temperatury i prędkości dmuchawy nawiewu, za regulację kierunku nawiewu odpowiedzialny jest przełącznik.
Kolego podałeś trochę mało danych to euro 6??? Jeśli to euro 6 to sterowanie na ten przekaźnik na rozruszniku wychodzi z EMS.
Oczywiście że bardziej pasuje BC327, tylko trzeba zamienić nóżki baza-kolektor. BD140 przy bezpośrednim sterowaniu przekaźnikiem tak samo się sprawdzi co 2SA1559.
Przekażnk jest zasilany z 4-go biegu sterwania(pełna moc /biały kabel). Zwarcie 3 i 4 biegu panelu sterowania .
Uszkodzony jest modul PDM . Modul drzwi pasazera to on steruje lusterkiem .
Oscyloskopu brak Ciśnienie prawie pod max.
Witam.Czy jest jeszcze aktualne przerobienie sterowania osi wleczonei ?
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Jeśli masz poślizg na postoju to prawdopodobnie masz uszkodzenie w czujniku na osi napędowej okablowaniu czujnika lub w samym modulatorze tylnym. Sprawdzić wartości prędkości czujników osi napedowej
Wymienić...
Ale zobacz, że ma też podłączone kable mic i speaker, czyli raczej fabryczny telefon komórkowy sterowany z radia albo z kierownicy
Gazu nie ma i nie bylo nigdy, ecu steruję wtryskami ale tylko w tescie wykonawczym. Podczas rozruchu nie steruje nimi.
kod błędu mid 136 psid 90 fmi 5 zawór sterowania naczepy Przerwa lub zwarcie w przewodzie Dodano po 1 21122037 20456402 Dodano po 1 zazwyczaj zawór znajduje się za lewym przednim nadkolem koło beczek powietrza
To, że nawet jak nic nie jest włączone to ładowanie nie zmienia się
Witam, jeśli chodzi o ten zawór https://apollo-ireland.akamaized.net/v1/... to proszę w załącznikach.
Jeżeli odkręcisz (przewód) sterowanie i pompuje to nie wina sprężarki tylko jej sterowania . Nie wiem jak jest w XDI ale w VOLVO za to odpowiada sterownik przy osuszaczu. Cały komplet sterowania ( cewka+zaworki ) kosztuje około 200zł . Ale myślę że zacznij od rozebrania cewki i umycia zaworków.
W Volvo v40 subwoofer nie jest sterowany z radia lecz ze wzmacniacza który znajduje się pod deskę rozdzielczą. Radio daje tylko sygnał audio do wzmacniacza który steruje wszystkimi głośnikami
Pojawił się u mnie problem MID 136 SID 67 FMI0 błąd aktywny. Blokuje Mi naczepę i nie można ruszyć. Czasami odpuści i jakiś czas jest ok. Jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę ?
No to powodzenia :)
Też podbijam.. Identyczna sytuacja.. Moduł sterowania VOLVO, FORD, ZP 1005?? Warto spróbowac?
A sprawdź czy na bezpieczniku f52 masz zasilanie 24v on odpowiada za puszczenie sterowania na 1 stopniu stacyjki na przekaźnik.
W alarmach siedzę od jakiś 2lat więc mam jakieś pojęcie o tym. Jakoś trudno to zauważyć, czytając Twoje pytania. Następnym razem zakładaj tematy w dziale dla początkujących. Carrier odpowiedział Ci na temat ML-a. A ja podpowiem Ci, że w tym Volvo sterowanie podpinasz wewnątrz drzwi kierowcy, a przejście do nich nie należy do najłatwiejszych.
Wcześniej było wszystko ok? Jaka jest historia wozu?
Tłumaczy się jak komuś dobremu, sygnał jest cyfrowy, więc nie sterowanie napięciowe czy PWM.
poszukuje schematu do centralki brak sterowania leflektorami,brak kierunków
na razie sprawdziłem alternator ma zwarcie i kradnie prąd wymienię regulator i zobaczę co dalej a do bezpieczników Jaki regulator ? jak to sprawdziłeś ? W moim Volvo MY2006 alternatorem steruje CEM po K-line. Volvo o kilka lat wyprzedza grupę VAG pod względem zaawansowania elektroniki.
Zbyt małe ciśnienie pojechałem do warsztatu, sterowanie
Elektro zawór przy nagrzewnica działa poprawnie? Czy cały czas idzie napięcie na niego?
Szukając usterki znalazłem problem braku napięcia na przekaźniku r13 Na którym pinie nie miałeś napięcia ? Szukając przejścia z stykami przekaźnika (85,86) znalazłem je na przewodzie czarno żółtym kostki 3 pinowej Są to dwa osobne obwody jeden plus 12V drugi masa i nie mogłeś ich znaleźć na jednym kablu . Jak już chciałeś sprawdzić na krótko to styk...
https://obrazki.elektroda.pl/2582741500_... Za sterowanie pompą odpowiada sterownik.
Mam tylko dla Volvo. Renault jest bardzo podobne.
TechTool Volvo, nie wiem jak inne uniwersalne testery sobie radzą. W autach przed 2006 podmieniałem bez programowania.
czy to na pewno elektromagnes? i gdzie on się znajduje?a może jakiś zawór nie steruje?
Musiał byś wraz z cz sterować dodatkowy siłownik co by pociągał za klamkę.
sprawdź wężyk podciśnieniowy który steruje egr
Jest sterowanie na kierownicy... Możliwe, że jakiś moduł w radiu padł?
Wymieniłem siedzenia zwykle na skóry volvo v40 td. Fotel kierowcy jest elektryczny, potrzebuję opis instalacji elektrycznej tego fotela, bo oryginalnie nie ma instalacji pod sterowanie fotelem, jeżeli ktoś coś wie proszę o podpowiedź Witam problem rozwiązany. okazało się, że instalacja jest fabrycznie wyprowadzona pod fotel elektrycznie sterowany....
Sterownik o który pytasz to moduł drzwi czyli ten przełącznik od strony kierowcy z regulacja lusterek i szyb . Wyjmij moduł od pasażera i podepnij go do lewej strony , zobaczysz czy działa podnoszenie szyb od strony kierowcy , jeśli będzie ok to padł ci moduł drzwi bądź sprawdz przewody prowadzące do silnika szyb , napisz jeszcze czy działa ci sterowanie...
To masz tam namieszane w tej instalacji bo oryginalnie jest zielony wspólny plus i kolorowe do komputera silnika sterowane minusem. Nie było w żadnym volvo wspólnego kolory minus dla sygnałów z komputera na wtryski bo jak by wtedy można odróżniać poszczególne wtryskiwacze.Napisz jeszcze dokładnie jaki to model i 10 cyfra z numeru nadwozia to sprawdzę....
jak mozna go czyli przekaznik sprawdzić?? Wyjąć go i zobaczyć czy jest zasilanie, masa i sterowanie.
Witam pytanko czy do volvo v 40 z 2000r. można dodać komputer pokładowy i wiązkę do pokrętła które steruję funkcjami komputera?
reduktor skrzyni albo pneumatyka sterowania reduktorem
Mechanik podłączał komputer i twierdził ze zawór jest sprawny bo nim sterował z komputera
Naturalnie hamulec naczepowy w kabinie volvo istnieje, ale to jest sterowanie elektryczne przez kabel ebs uruchamiane w starszych fh klawiszem na konsoli a w obecnych pod kierownicą dźwignią górskiego.
W tym z Volvo musisz podać aż 4 kabelki na regulator, mało tego istnieje ryzyko że sterowany jest komputerowo. Natomiast regulator "ze śrubką" aby pracował (ładował) wystarczy podać przez żaróweczkę 12 V.
dzieki za informacje. Za jakie informacje dziękujesz? Przecież nikt nie napisał nic konkretnego, a tylko zwykłe blablabla, które może napisać każdy. Zamek centralny w tym Volvo jest sterowany niskoprądową masą, więc wystarczy jak kupisz zwykły, najprostszy sterownik, nawet bez wbudowanych przekaźników, lub praktycznie każdy alarm i wszystko będzie...
Witam, Mam problem z Volvo fh13. Mianowicie nie działa sterowanie szybą od kierowcy, oraz nie działa grzanie lusterek. Na innym sterowniki jest ok. Czy ktoś miał może styczność z naprawą takiego http://obrazki.elektroda.pl/7058617100_1... http://obrazki.elektroda.pl/8755284100_1... układu Scalonego?
W załączniku schemat klimatyzacji. Jak widzimy elektrosprzęgłem ( Y11) steruje strownik silnika (A35). Jeżeli było zwarcie, problem będzie raczej w nim.
Witam, sterowanie mechaniczne - cięgła do rozdzielaczy.
Pod maską masz skrzynkę z przekaznikami. W volvo sterowania są minusem naorzekaznik przy odpalnaniu. Samemu ciężko ci będzie dojść do tego. Jaki rodzaj stacyjki masz?
Gdzie to napięcie na przekaźnik przychodzi ; na cewkę przekaźnika czy na styki robocze? To co opisałem to jest jego sterowanie - na cewkę przekaźnika.
YYY, chodzi ci o sterowanie przekaźnikiem, czy wyjście na koguty tu masz schemat ;d https://obrazki.elektroda.pl/6404266400_...
To teraz trzeba pytać kierowcy jak to dolewał, może uszkodził moduł elektroniki w piecu- tak mi to wygląda, dmuchawą steruje mosfet. Chyba że wpinasz się z tym obcym kablem nie tam gdzie trzeba.
Kolego może ten post ci pomoże https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam ,porozpinali, pospinali nakrótko :D ale dalej nikt nie podał że w volvo jest sterowanie poprzez czujnik temperatury reaguje od pewnego progu oporności zależny od wartości temperatury czyli ....... dopisać jaki to typ? :D , wypnijcie wtykulca z czujnika wsadzić potencjometr i na włączonym kluczyku można znależć punkt startu wentylatora to dla wiekszej...
Brązowy - masa, Szaro czarny - plus po stacyjce, Czerwono biały - masa po przełączeniu na gaz, plus po stacyjce przy pracy na benzynie, nie wiem czy w stagu jest jakiś kabel na którym przemiennie występuje plus i masa, jak nie to podłącz przez przekaźnik, sterowany plusem z elektrozaworów.
dostał nowy czujnik, sprawdzony tak samo jak stary i jest OK dioda miga jak powinna ale auto nadal nie pali. Brak iskry jak podam + na przewód sygnałowy przy cewce to iskra jest. Wygląda ma to że może jest gdzieś przerwa w komunikacji komputer-moduł przy cewce. Nie wiem tylko który pin z kmputera idzie na moduł przy cewce, ma ktoś schemat połączeń komputera?
Tylko dlaczego? Wymieniane było niecałe dwa lata temu To po dwóch latach nie miało prawa się popsuć? Pewnie zamek w kole nie trzyma i sterownik próbuje zniwelować przesunięcie kątowe wałka. Odłącz czujnik wałka i sprawdź pracę silnika, jak sterownik przestanie sterować zaworem VVT to masz odpowiedź.
Witam, w opisanym problemie winny był sterownik silnika, po wymianie wolne obroty się pojawiły zarówno na gazie jak i na benzynie, jak czas pozwoli to postaram się dokładnie dojść co jest uszkodzone w sterowniku,pozdr.
maxetm Autor posty ma volvo fh4 i ręczny jest elektryczny, a koledzy przyczepili się do fh z ręcznym mechanicznym w rzeczy samej..... w volvo fh4 układem ręcznym steruje zawór APM :) ale jak inni wypisują dziwne historie o mechanicznej manetce ręcznego to warto prostować....
Udało mi się naprawić bez schematu.Uszkodzony był stabilizator LM2576.
zawor jest kontrolowany przez jednostke sterujaca a nie bezposrednio z pilota podlaczenie wtyczki na zaworze pin 1 0.75 szary (masa) pin 2 0.75 pomaranczowy (lewa strona) pin 3 0.75 niebieski (prawa strona) pin 4 0.75 zolty/czerwony (opcja) numery pinow masz na przodzie wtyczki powodzenia
To nadpalone to pamieć eeprom tam znajduje się mapa sterowania silnika ,gdy by był spalony to byś auta nie odpalił nawet na sekundę.
Szukasz pomocy na forum, a nie zrobiłeś praktycznie nic, żeby problem rozwiązać. Ale rozumiem że oczekujesz fachowej pomocy, więc: - Sprawdź oscyloskopem czujnik położenia wału i wałka wraz z wiązkami, pod obciążeniem i pod.kątem zwarcia - sprawdzić zasilanie sterownika silnika, stałe i po przekaźnik głównym - sprawdzić przekaźnik pompki paliwa oraz...
Witam. Problem dotyczy samochodu Volvo Fl6 z silnikiem D6A250 (układ doładowania turbo +supercharger). Supercharger niekiedy się nie załącza (przykładowo raz na 10 cykli). Co steruje tym elementem? Będę wdzieczny za jakiekolwiek wskazówki. Pozdrawiam.
Ok,dzięki,zgłoszę się do VIP serwis Radom
Alarm może się "cicho" zazbrajać - jest to jedna z wielu standardowych opcji obecnych w większości alarmów. Sprawdzić czy syrena działa ? Uzbroić system i spowodować jego wzbudzenie - najprościej i najlepiej, jak zadziała będziesz też pewny co do sprawności sterowania syreną w alarmie.
Witam ! Zasilanie z głównej płyty a sterowanie z kasety . pozdro.
volvo, ford, bmw, mercedes, nie steruje kl.50 przy braku autoryzacji rozruchu. u Ciebie klucz->CEM jest ok, natomiast CEM->ECM już nie.
Jak włączysz zapłon to powinno być słychać silnik pompy hydraulicznej , która wytwarza cisnienie do sterowania skrzyni
Ok. Czyli to F16. W/g service manual to zasilanie po zapłonie, sterowanie blokadą mostów, przystawek PTO.
Dzień dobry, mam problem z Volvo L30B z 2000 roku. Latem maszyna grzała świece, wszystko było dobrze, a teraz, gdy przyszły mrozy, rano nie podgrzewa świece, tylko dopiero po rozgrzaniu silnika. Mam pytanie, co tym steruje? Skąd maszyna wie, kiedy ma podgrzewać? Nie mogę znaleźć żadnego czujnika.
To dlaczego Ci ubywa skoro twierdzisz, że maszyna powinna wykryć? Skoro nabiło i ucieka to znaczy że maszyna nie wykryła nieszczelności i napełniła. Moim zdaniem nie ma co tu drążyć. Napełniłeś układ i źle działa. Pojedź do innego warsztatu, sprawdź ilość czynnika. Jak ubyło to szukaj nieszczelności a jak nie ubyło to szukaj usterki w sterowaniu klapami...
Czyli sterowanie. Niestety nie wiem gdzie jest przekaźnik.
Volvo v50, jednostka sterująca silnikiem wsadzona jest między przednie lewe nadkole a zderzak, wystarczy zająca potrącić i komputer wisi na kablach lub dziura w nadkolu i kompiuter chłodzony kałużą :D
Uszkodzony moduł CEM. Zarządza wszystkimi prądami w samochodzie. Często siada sterowanie przekaźników świateł mijania.
Kolego bez jaj to volvo ładnie się diagnozuje . Po drugie sprawdź czy to faktycznie ecu silnika steruje przekaźnikiem , czy nie zwarta instalacja.
Kontrolka sterowania praca silnika trójkąt pomarańczowy pomiędzy kontrolka świec a immo
Tak jak to ująłeś kolego, chodzi o centralkę zdalnego sterowania pilotem. Centralny zamek jest orginalny i posiada sterowanie z pilota.
Wszystko wskazuje na uszkodzony ECU. Nie miałem jeszcze przypadku że nie steruje n75, zwykle brak podciśnienia lub czujnik na gruszce
wypiołem wszystkie przekazniki i nic sie nie zmienia czy moze to byc wina komputera czy on nie steruje praca pompy?
Regulator m wtyczkę na jeden przewód bądź na trzy? Regulatorem steruje tam sterownik sinika.
Właśnie oto chodzi, że nie ma wycieków.. Własnie nie tylko pali sie kontrolka. Dzisiaj walczyliśmy i działa ale pewnie chwilowo znowu. Więc pokąbinowałem z elektryka poczyscilem styki i jakoś zadziałalo może jaki zaworek albo elektromagnes który tym steruje ?
sterowanie volvo sterowanie nawiewu volvo volvo sterowanie lusterek
wymiana łożyska oporowego wariuje klawiatura granie klasie
Beretta Exclusive Green - Jak zresetować kocioł? Wymiana przekaźnika JS1-12V AJS1311 na zamiennik