co robić ? Osuszyć układ hamulcowy. :D Uszczelnić układ pneumatyczny Volvo i przyczepy - jeśli ma przyczepę. Przy dużych wyciekach powietrza osuszacz nie ma kiedy się zregenerować i mimo, że jest sprawny nie osusza powietrza. Gdzie dolewasz ten płyn Wabco?. Do której butli?
Test resetu Aktywacja pedału hamulca Pojazd pozostaje w bezruchu. Układ pneumatyczny napełniony, co najmniej 10 bar. Hamulec postojowy nie może być załączony przy ewentualnej usterce modulatora przyczepy. Przeprowadzenie: Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony!...
Witam . Mam problem z Volvem FH13 460 2007 r I-SHIFT Na wyświetlaczu błąd MID 130 PSID26 FMI0 auto na 3 , 4 , 9, 10 biegu szarpie tak jak by wyrzucało i załączało bieg ciągle . Po ściągnieciu sterownika skrzyni biegów okazał się mnóstwo syfu - oleju . Układ pneumatyczny oczyszczony i wymieniona podstawa osuszacza ( zawalona brudna) . Cewki wyczyszczone...
Podobny problem lata temu spotykałem w Volvo oraz Renault Dxi w przypadku uszkodzenia/zużycia czujników (potencjometrów) w zaworze hamulca zasadniczego. Co ciekawe, nie był rejestrowany żaden błąd. Po prostu siła hamowania była praktycznie zerowa. Awaria ABS w innych pojazdach powoduje blokowanie kół przy hamowaniu widać Volvo ma odwrotnie. Zależy od...
Reset i aktywacja pedalu hamulca - pojazd pozostaje w bezruchu - układ pneumatyczny napełniony, co najmniej 10 bar -hamulec postojowy nie może być złączony przy ewentualnej usterzeniu modulatora przyczepy Przeprowadzenie: 1. Wyłączyć zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony....
hubert04, dzięki. Jeździłem kiedyś FL-em solówką bez zaczepu z takim grzybkiem i cholery można było dostać zanim się przyzwyczaiłem. Dopóki powietrze nie zeszło z układu dźwignia ręcznego robiła jak w każdym pojeździe, ale gdy układ pompowany był od zera to ten grzybek (mam nadzieję, że myślimy o tym samym) sam wyskakiwał i żeby ruszyć to poza zwolnieniem...
Kolego winny jest zawór redukcyjny zamontowany na wejściu do butli. Powietrze syczy bo otwiera zawór zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem Dodano po 4 https://obrazki.elektroda.pl/9551826900_... zdjęcie z Google
Skoro w zbiorniku jest olej to winę za to ponosi sprężarka . Wydajność sprężarki zmalała w czasie eksploatacji pojazdu, pewnie zaworki w głowicy się kończą .Jeśli układ pneumatyczny jest szczelny to stawiam na sprężarkę.
Układ pneumatyczny skontrolowany,nie ma wycieków powietrza.Powietrze dochodzi jak i wychodzi z modulatora.Sprawdzone okablowanie modulatora.Chyba jednak modulator będzie do wymiany.
Pierwsze dwa błędy są od blokady zakresów. Elektrozawór jest na końcu skrzyni przy wale po prawej stronie. Musisz sprawdzić czy na jeden z przewodów (czarny) dochodzi 24V. Pod maską od strony kierowcy ściągnij plastikową pokrywę złącz elektrycznych. Na metalowej obudowie masz podpisane nazwy złącz (MB). Zewrzyj bajpasem MB8(zielony) do masy i posłuchaj...
Po krótkiej przerwie auto wróciło do mnie(pilny wyjazd). Sprawdziłem też i wejście pin18 faktycznie tak jak piszesz masa odłączona gdy układ pneumatyczny napełniony dalej bez na 614 brak masy. Jedyne logiczne wytłumaczenie to takie ze wszystkie trzy przekaźniki kombinowane sa uszkodzone. Może ktoś z kolegów ma jeszcze jakieś inne pomysły. Interesuje...
Dosłownie definicja tego błędu brzmi tak: przeciek powietrza;przepływ powietrza z układu pneumatycznego przy prędkości powyżej 50 km/h jest większy od wartości dopuszczalnej. Nieszczelność w układzie pneumatycznym pojazdu lub naczepy. Może być wyciek lub zawór kierunkowy między butlami.
MID 144 PID 46 Ciśnienie zbiornika wstępnego fmi1 Wartość zbyt niska Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Prawdopodobnie nieszczelny układ pneumatyczny.
No ja wszystko rozumie ale sklepy sprzedające części do pnełmatyki muszą się gdzieś posiłkowac schematami do cięzarówek i naczep z głowy nikt nigdy nie bierze bo naprawiając to nie jest nikt w stanie stwierdzić czy w Volvo 2018 jest zawór trójdrożny czy czterodrożny czy Man Iveco Skania mają gdzie i jakie zawory usytuowane
Nie wiem czy dobrze myślę ale wydaje mi się że powinieneś oszukać czujnik w układzie pneumatycznym odpowiedzialny za podnoszenie tej osi. Mi z kolei w dafie coś takiego mówili jak mi się wleczona nie chciała podnosić ale to też była ciężarówka z zabudową HDS
Witam Miałem podobny problem w VOLVO, ale po wymianie kompresora sprawa została zamknięta.
Uszkodzone samoregulatory rozpieraczy mogą powodować podobne objawy ,ale musiało by być jeszcze coś pomajstrowane w układzie pneumatycznym np.zaślepiony zbiornik powietrza i najważniejsze, hamulce były by bardzo słabe.
Dla FM7 - jak mniemam z silnikiem D7C jest następujący opis usterki regulatora spalin: FMl 5 - Przerwa. Możliwa przyczyna: Przerwa między elektrozaworem i jednostką sterującą silnika. Przerwa w przewodzie zasilającym elektrozawór. Zepsuty bezpiecznik zasilania EPG 1. Przerwa w elektrozaworze. Sprawdź bezpiecznik F20, elektrozawór i instalację do elektrozaworu....
Witam koledzy mam pytanie skąd brany jest sygnał ciśnienia powietrza w układzie pneumatycznym. Z podstawy osuszacza, z zaworu czterodrożnego, czy jest jeszcze jakiś czujnik
Szukam schematu do instalacji zawieszenia pneumatycznego ECS Volvo typ A bez sterownika elektronicznego. Układ oparty na przekaźnikach. Ciągnik miał zwarcie, przetopiło przewód do pilota, ale jeszcze coś musiało polecieć bo poduszki dziwnie się zachowują.
PSID19 Zawieszenie pneumatyczne, kanał, oś przednia FMI 7 Niewłaściwa odpowiedź z układu mechanicznego. PSID20 Zawieszenie pneumatyczne, kanał, oś napędowa lewa FMI 7 Niewłaściwa odpowiedź z układu mechanicznego. PSID21 Zawieszenie pneumatyczne, kanał, oś napędowa prawa FMI 7 Niewłaściwa odpowiedź z układu mechanicznego.
Witam. MID 144 PSID 25 FMI 1 Wyciek powietrza . Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Warunki występowania kodu usterki: Kod usterki zostaje wygenerowany, jeśli pojazd wykazuje zbyt wysokie zużycie powietrza w trakcie normalnej jazdy z prędkością około 50 km/h. Możliwe przyczyny: Nieszczelność w układzie pneumatycznym pojazdu lub...
Witam serdecznie forumowiczów. Potrzebuje waszej pomocy. Jeżdżę volvem fh 12 z 96 roku i szwankuje mi ciśnienie w układzie pierwszym jak i w drugim. Chodzi o to ze wymieniłem zawór 4 obwodowy na nowy i zawór ograniczający ciśnienie tzw gruszkę. Gdy auto chodzi na postoju to ciśnienie w pierwszym układzie dobija do 8.1 bara w drugim do 8.5 bara a następnie...
Hmmm.... jakie ciśnienia widzisz na zegarach?? Na obu obwodach nie powinieneś widzieć więcej niż 8,4bar. bo na tyle są regulowane reduktory. Na tym prowizorycznym manometrze pokazywało ok 8bar,ale nie wiem czy tym sie sugerować aż tak,bo jakby było inne ciśnienie to przy zmianie wtyczek pokazywałoby wartość z drugiego obwodu na pierwszym. Dodam że...
Nieszczelność w układzie pneumatyczny, zbyt duże zużycie powietrza, osuszacz i jego kalibracja możliwe też że sprężarka, zobacz w diagnostyce jakie są kody MID 185 APM-u
przepraszam, na szybkiego pisałem i zapomniałem o szczegółach, Samochód to volvo fh12, mierzone będzie ciśnienie powietrza w układzie pneumatycznym (poduszki od zawieszenia osi ciągnącej) generalnie to chodzi, o to żebym wg ciśnienia wiedział jaki jest nacisk na oś.
Niekoniecznie musi być czujnik wody, żeby stwierdzić jej obecność. Układ sterowania po prostu to wylicza na podstawie czasu tłoczenia i czasu regeneracji. Nawet sprawny osuszacz przy nieszczelnym układzie pneumatycznym nie jest w stanie zapewnić pełnego osuszenia powietrza.
Wymiony drugi reduktor. Ciśnienie wróciło do normy. Swoją drogą fajnie go umiejscowili - dojście jest tragiczne. Ja postanowiłem dać krótsze węże i umieściłem go w innym miejscu tak aby na przyszłość nie było problemu z wyminą. Podsumowując problemem był u mnie reduktor ciśnienia znajdujący się między akumulatorami a butlami powietrza - z lewej strony...
Witam są problemy właśnie z układem pneumatycznym , po paru godzinach z poduszek uchodzi powietrze i opada były błędy MID 144 PPID 312 FMI 10 , MID 144 PID 46 FMI 1 , sprężarka była w trybie awaryjnym i zrestartowałem osuszacz i poszukuje jeszcze czujnika ciśnienia który jest gdzieś w kabinie ?
Jeśli zarejestrowane przez VECU mid 144 to znaczy że masz za mało powietrza w układzie pneumatycznym. Dodano po 2 A tak z ciekawości. Coś było robione przy aucie, że teraz ma problem z odpaleniem, czy pewnego pięknego dnia odmówił współpracy? Dodano po 1 I jeszcze jedno. Jaki ma przebieg?
Masz nieszczelność układu pneumatycznego sterowania spliterem (połówkami) Dodano po 1 lub nie trzymają zatrzaski
W jakim stanie jest sprężarka? Jeśli podrzuca olej do układu pneumatycznego, to wymiana uszczelnień w zaworach będzie skuteczna tak jak napisałeś, na parę dni.
Panowie . Potrzebuje podłączyć i uruchomić zawór hamulca górskiego / egr na stole pneumatycznym. W kostce są tylko 4piny ale nie wiem gdzie podać zasilania aby nie uszkodzić układu elektronicznego . Może znajdzie się dobra dusza na forum i poratuje konkretnym podłączeniem który pin do czego. Pozdrawiam.
Zacznij od sprawdzenia nieszczelności układu pneumatycznego w całym zestawie(kalany,sprężarka,miechy,osuszac... lubiły powstawać pomiędzy osuszaczem z prawej strony oraz na rozdzielaczach z lewej strony za kołem .Pozdrawiam
Witam, Jest to kod o nadmiernym ubytku powietrza z układu pneumatycznego. Możliwe przyczyny: Nieszczelność w układzie pneumatycznym pojazdu lub przyczepy. Poruszanie się po drogach o złej/nierównej nawierzchni, co powoduje zwiększone zużycie powietrza przez powietrzne resorowanie. Jazda z częstymi silnymi hamowaniami zużywającymi duże ilości powietrza....
Z pierwszego postu wynika że problemem jest za wysokie ciśnienie napełniania układu pneumatycznego i nie wiązał bym tego z I i II obwodem hamulcowym . Twierdzisz że wymieniana podstawa osuszacza . To w jakiej postaci była ta podstawa ? Czy był tam nowy blok elektrozaworu ? Sterowanie tym elektrozaworem jest z kasety pojazdu .
Instalacja sprawdzona. Od wtyczki w kabinie do zaworu. Ciągłość przewodów zachowana. Na jednym z pinów wtyczki wychodzącej z kabiny do elektrozaworu, przy włączonym zapłonie cały czas jest napięcie 5.8v.. Zanika po wyłączeniu zapłonu. Na innych pinach po 24v. Przestał działać manometr od układu zawieszenia na tablicy zegarów i się zastanawiam, czy może...
Spadek jest zauważalny w całym układzie. Dodano po 7 Dodam jeszcze że wymienione prze zemnie samochody były w trzech autoryzowanych serwisach które stwierdziły że wszystko jest ok i tak ma wyglądać system pneumatyczny w pojazdach do przewozu drewna marki Volvo. Tylko jak tym jeździć kiedy przód się smaży i kierownicą szarpie, problem jest identyczny...
opd4 FMI 9 Nienormalna częstotliwość aktualizacji. Warunki wygenerowania kodu usterki: Brak komunikacji z modulatorem przyczepy jednostka sterująca traktuje jako usterkę i wygenerowuje kod usterki. Możliwa przyczyna: Wewnętrzna usterka modulatora przyczepy. Przerwa w przewodzie (zasilania lub szyny hamulców) między jednostką sterującą i modulatorem...
Witam mam problem z ciśnieniem powietrza samochód Volvo FM 2005 pełne zawieszenie pneumatyczne czasami bije do 15 bar aż załacza sie zawór bezpieczeństwa spuszczam powietrze do zera i przez jakiś czas jest dobrze. Dodam że osuszacz z podstawą wymieniony na nowy wabco oraz robiona była kalibracja. Czy problemu szukać w kablach do cewki czy może problem...
Witam Kolegów, Jak w temacie. Auto FM9 2002 EBS, Przyczepa Schmitz K018 1999 ABS tarcze. Czy jak w trakcie hamowania blokuje koła w przyczepie? to: -popuści tylko zblokowaną oś? -popuści obie osie w przyczepie? -czy cały układ ciągnik+przyczepa wszystkie osie? Czy normalne jest w takim układzie że: -powoli wciskając hamulec wyraźnie czuć najpierw hamującą...
Moduł RE 250 (Renix). Dopóki nie wykluczę usterki układu zapłonu lub sterowania, pozostaję w tym dziale - później (jeżeli zajdzie potrzeba), przeniosę się do mechaniki. A więc tak - EGR nie ma - sprawdziłem. Jest za to na przegrodzie elektrozawór pneumatyczny, podobny do stosowanego w Renault z monowtryskiem do sterowania EGR. Gaźnik SOLEX, ale trochę...
Może zawór ręcznego hamulca nie spuścił ciśnienia z układu, albo pękła sprężyna w siłowniku hamulca. Sprawdź na rolkach hamulce Dodano po 9 Jeżeli chodzi o układy pneumatyczne, to we wszystkich samochodach są podobne, znajdź schematy, przestudiuj trochę i jak na początek to wystarczy. Jeżeli chodzi o hamulec ręczny to sprawa jest prosta - zawór ręcznego...
Witam Mam problem ze wskaźnikiem ciśnienia powietrza (obwód I), pomimo prawidłowego ciśnienia w układzie pneumatycznym wskaźnik ten pokazuje losowe wartości lub całkiem opada. Po wstępnym sprawdzeniu okazało się, że zasilanie 5V czujnika ciśnienia zanika (mierzone w brązowym gnieździe koło pedału sprzęgła). Badany przewód zasilający wychodzi z głównej...
Witam! Problem jest w niedziałąjącej osi skrętnej pchanej. Jak działała to świeciłą się zielona lampka na konsoli i grało. Po pewnym czasie raz działała raz nie. Teraz już wcale nie działa, dodatkowo cofając koła idą jak chcą. Układ niby nie skomplikowany bo mamy z przodu siłownik podłączony pod przednią zwrotnice. owy siłownik połączony z elektrozaworem...
Volvo odebrane jednak mechanik na moje pytanie :Czy usterka została znaleziona? po chwili ciszy odpowiedział: Zmieniliśmy tyle części, że musi być dobrze. Trzeba pojeździć i obserwować. Hahahaha Ogólnie za przyczynę usterki uznał uszkodzony skraplacz wody z układu pneumatycznego i przez to wodę w wielozaworze. I tak wymienił: Skraplacz, filtr, wielozawór...
Witam mam kłopoty z FH 12 420 wyświetla się problem z układem hamulcowym na czerono (czerwony trójkąt) z nakazem zatrzymania. W opisie samo diagnostyki jest napisane: Zawór modul. ciśnienia ABS oś 2 lewy - Usterka nieznana - aktywny i prawy również. Są dwa błędy w dalszym opisie wygląda to tak MID136 SID9 FMI14; MID136 SID10 FMI14, Wszystko wskazywało...
Kod usterek: MID 136 - SID 7 - FMI 14 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID7 Modulator, oś pierwsza, strona lewa FMI-14 Instrukcje specjalne G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS G007 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem hamowania osi przedniej G051 Blok elektroniczny sterujący wytwarzaniem...
pytanie, lekko pokręcone... a wiec.... każde auto, ma możliwość zamykania zamków pilotem. Jeśli, wóz nie ma centralnego, to trzeba poprostu go zainstalować. Jeśli ma, to... masz dwie możliwości: 1. dokupić sam układ sterowania zamkiem centralnym (centralke z pilotem) lub... 2. dokupic alarm (który juz to ma) --- najprościej, zainstalować mu alarm i...
Niedawno kupiłem volvo i mam następujące kody JEDNOSTKA STERUJĄCA UKŁADU HAMULCOWEGO MID 136 PSID 30 FMI7 JEDNOSTKA STERUJĄCA POJAZDU MID144 PID46 FMI1 ZAWIESZENIE PNEUMATYCZNE MID150 SID3 FMI7 JEDNOSTKA STERUJĄCA OŚWIETLENIEM MID216 PSID38 FMI3 Może ktoś powie co te kody znaczą? jm555(at)op.pl
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Oczywiście tłok hamulca silnikowego uruchamiany jest pneumatycznie więc jeżeli jest ubytek powietrza do wydechu to uszczelnienie tłoka może być uszkodzone i powietrze może wtedy dostawać się do wydechu.
układ pneumatyczny pneumatyczny układ zawiesić pneumatyczny volvo
testy akumulatorów krzyżak candy pulsuje dioda
Lokalizacja czujników cofania w Peugeot 307 1.6 HDI Lokalizacja czujnika światła cofania Peugeot 307 1.6 HDI 2006