ZAWÓR HAMULCA GÓRSKIEGO - google
Po wymianie elektrozaworu To nie elektrozawór tylko przetwornik ciśnienia (czujnik).
Volvo FH 13 nie przelewa paliwa z dodatkowego zbiornika.
Kolego widzę że masz mało wiedzy w tej dziedzinie. System adblue dobrze podłączony. Pompy dzielą się na pompę A(1) i B(2). pompa A -ZAWÓR z elektrozaworem F00BH40277 KOPUŁKA F00BH40294 bez kryzy. pompa B -ZAWÓR bez elektrozaworu F00BH40278 KOPUŁKA F00BH40293 z kryzom. Załóż kopułkę F00BH40293 i będzie okej jeśli pompa tłoczy.
MID 128 PSID 75 AdBlue- zawór- układ podgrzewania zbiornika
Bardzo dziękuję za poradę. Co było nie tak z tym smokiem? pozdrawiam
Witam Przyczyną problemu jest słabszy przepływ powietrza w zaworze 4 drogowym. Czasami bywa problem z zaworem regulacji ciśnienia między zbiornikiem "mokrym" a zaworem 4 drożnym.
Witaj, Myśle ze ok 400-500zł nowy zbiornik z elektrozaworem + robocizna.
Czy jak kilka razy włączysz i wyłączysz zapłon to odpala? Wydaje mi się, że ten samochód ma wstępną pompę paliwa w zbiorniku.
Witam ponownie Problem powrócił a mianowicie śruby się luzują po przejechaniu ok 4000 tys. km Co może być powodem ? Ostatnio dokręcone do oporu ok 180 * nawet 360* obrotu , i dziś to samo . Przy montażu nowej dokręcona według instrukcji . Według mnie to należy zastosować nowe śruby głowicy, jak w przypadku 1.9 TDI na pompkach, bądź masz problem z gwintami.
Wyczyść sitka na smokach zbiorników paliwa.
Jakiś kod usterki masz odczytany , o jakim zbiorniku piszesz
Koledzy problem jest poważny ale jest sposób ktoś już pomyślał i wynalazł http://moto.allegro.pl/zabezpieczenie-ti... :)
Witam.To jest troszkę na odwrót : 13,59 l / 1 cm głębokości.Pozdrawiam.Andrzej.
Najlepszym rozwiązaniem jest naprawa systemu odpowietrzania zbiornika.
Test dawki moze wyjść ale jak komp.zobaczy pusty zbiornik to odcina
Volvo v50 2.0 diesel, rozwaliło zbiornik płynu chłodniczego, wydaje mi się że wyciek oleju i wysokie obroty. Co to może być?
W zbiorniku paliwa.
Witam, ręce opadają ,wszystko sprawdzone Volvo FH16, z wiaderka chodzi, podłączony pod zbiornik nie. Co jest, może ktoś poradzi, miał podobny problem?
Tak, silnik wszedł w procedurę kontrolną i trzeba zresetować błędy z układu AdBlue, prawdopodobnie wykonać test EOL i patrzeć, jak układ się zachowuje, namierzyć usterkę, bo przyczyna może być inna niż usterka czujnika NOx. Zrobiło się chłodno i warto przyjrzeć się grzałkom w przewodach mocznika, elektrozaworowi grzania zbiornika.
A zimny płyn w zbiorniczku jak wyjaśnisz ? Kiedyś w audi miałem uszkodzona uszczelkę. Test nic nie pokazywał ale płyn w zbiorniku był gorący
To jeszcze dodam że producentem tego czujnika jest WABCO nr. części w ich katalogu to ; 421 365 947 2 . A tak jeszcze zapytam , który zawór na 8bar steruje skrzynią ( zasila ją ) ??? Ten przed akumulatorami czy ten wkręcony w zbiornik ???
czy to możliwe że zebrała się woda w zbiorniku
W zbiorniku paliwa jest.
Czeka cię inspekcja zbiornika paliwa.
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, czy odpowietrzenie zbiornika działa. W Scanii euro 6 przeważnie pomaga wymiana filtra paliwa .
Witam, czy ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej do Volvo S60 II 2017r. 2.0 diesel ? Nie dochodzi zasilanie do sterownika pompki paliwowej w zbiorniku.
Gdzie znajduje się czujnik, poziomu płynu spryskiwaczy w Volvo FH? Mam napełniony zbiornik a pokazuje brak.
Ok odpowiem sam sobie. Zbiorniczek miałem uszkodzony w zasadzie sam czujnik poziomu. Kupiłem używkę i to samo. Nie da się jednoznacznie stwierdzić miernikiem czy czujnik jest dobry bo jest to czujnik piezoelektryczny. Da się ominąć ten czujnik na jak długo nie wiem pewnie za jakiś czas moduł ADM się kapnie że płynu nie ubywa ale do tego czasu myślę...
Już raz próbowałem odkręcić taki czujnik przy wymianie kata była męczarnia. Czy mógłbyś udzielić informacji jaki sygnał podaje czujnik poziomu i temp w zbiorniku?
Ja tam w żadne kleje domowego stosowania nie wierzę, a nawet jakby ktoś chciał to po kiego się bawić w lutowanie czy klejenie, jak zbiornik idzie kupić za niecałe 100zł? I będzie cały, a nie łatany...
Temat do zamknięcia , problemem okazał się utleniony przewód od grzałki na połączeniu modułu ze zbiornikiem AdBlue ( szara wtyczka ) .Przewód polutowany i auto śmiga
sprawdz ciśnienie w zbiornikach powietrza
Witam. Temat rozwiązany wymieniony zawór w module na zbiorniku Adblue rozdzielający powietrze.
a-di ten zawór wymieniony na nowy zbiorniki i smoki sprawdzone. Dodano po 4 A co oznacza niskie ciśnienie zbiornika wstępnego ?
W razie całkowitego wyczerpania zbiornika paliwa volvo s40 2010r 2,0 136KM diesel nalać min 5 litrów ON do zbiornika pojazdu , przekręcić kluczyk z pilotem zdalnego sterowania w pozycje II , odczekać ok 1minutę ,aby uruchomić silnik nacisnąć pedał hamulca i/lub sprzęgła i kluczyk przekręcic w pozycje III / silnik powinien odpalić /za instrukcją obsługi...
A nie ma tam przypadkiem wstępnej pompy paliwa w zbiorniku? Jak jest, to przyczyną może być przełamany przewód łączący pompkę z króćcem wyjściowym paliwa. Jeżeli nie ma pompy to i tak sprawdziłbym bebechy w zbiorniku.
Zaobserwowałem, że nierówne chodzenie silnika i w konsekwencji gasi się, występuje jak gaz się kończy w butli (sygnalizuje mi - brak gazu). Nawet po wyłączeniu silnika na benzynie i włączeniu go na benzynie dalej "faluje". Wtedy odłączam klemę od akumulatora na kilka minut i jest oki. Do kolejnego wyczerpania zbiornika.
Do wymiany jeszcze raz zaworek (pestka)na przewodzie zasilajacym ten za jednostka sterujaca silnikiem Koszt pestki niewielki bo raptem 7 no moze 10 zł Trzeba ja dokladnie zamontowac by paliwo nie wracało do zbiornika.
Nie mogłeś nic uszkodzic, ponieważ tak działa ten wskażnik, że kolejne kontaktrony, zwierają rezsystory na linijce i do zwarcia praktycznie włącznie, o ile pamietam. Zatem sprawdż kable i sam wskażnik. na desce, oraz obecność masy na zbiorniku.
Te auta miały pompę paliwową zewnętrzną ? Bo w zbiorniku nie ma.
W króccu zasilania ze zbiornika.
Czy przypadkiem nie była ostatnio robiona akcja serwisowa na modyfikacje przewodów chłodzących albo wymieniana chłodnica EGR? W załączniku procedura modyfikacji układu chłodzącego. Jeśli po niej dobrze nie odpowietrzysz układu, to takie cuda z płynem w zbiorniku sie robią.
Sprawdź też odpowietrzenie zbiornika, czy po pełnym tankowaniu i przejechaniu kilkunastu kilometrów po otwarciu korka nie ma mocnego zasysania powietrza.
Volvo FH 12 480 błędy Adblue może ktoś wie co to za błąd ? mid 128 psid 75 fmi 3 ??? Zawór układu podgrzewania zbiornika. Zwarcie do +Ubat.
Może nie wymieniał całego, a tylko końcówki. Z tą maglownica to nieznany mi układ. :( Ciśnienie nabijasz w układach gdzie masz zbiornik kompensacyjny, odpowiadający za trzymanie środkowego położenia w czasie jazdy. Przy tej maglownicy to nie mam pojęcia jak to rozwiązane.
Witam, nie wiem czy w dobrej kategorii umieszczam pytanie ale spróbuję, posiadam auto asenizacyjne o pojemności zbiornika 10m3, od poprzedniego właściciela dostałem informację że w aucie jest do wymiany pompa asenizacyjna. Stwierdziłem że nie będę nic cudował i regenerował, zadzwoniłem do profesjonalistów którzy doradzili mi zakup nowej pompy Mec 6500...
jesli dobrze zrozumiałem to twoje volvo nie wkręca się na obroty volvo ma bardzo czuły układ paliwowy w pierwszej kolejności wymień filtr palwa sprawdź czy w pompie paliwa - zasilającej - nie wyrobił się plastikowy grzybk sprawdź smok w zbiorniku paliwa powinien mieć w rurce ssącej włożoną siatkę na koniec odpowietrz układ paliwowy powyżej opisane usterki...
Czy układ gdzieś się poci? Jeśli jest sucho idealnie to pozostaje tylko nieszczelność na wężu zasilającym, może na filtrze, na złączkach przy filtrze, na zbiorniku itp.
witam, Proszę o pomoc bo tracę głowę i nerwy. Przeszukałem cały internet i nie wiem czy nie potrafię czy tego nie ma. Potrzebuję gdzieś w kabinie albo pod maską znaleźć przewód od czujnika poziomu paliwa. Chodzi o auto volvo fh13 2008. Gdzie jest ten przewód albo chociaż jak go odnaleźć. Wiem że jest to jakiś przewód na którym jest różne napięcie w...
Każdy ma prawo być zbawionym we własnej wierze i ufać w co chce... Nie przeczę, że samochód odpalił, ale nie wierzę, że powodem wcześniej opisanych problemów był sposób zaparkowania samochodu- no chyba, że miałeś w zbiorniku opary paliwa.
Witam w volvo fh 13 2012r po odpaleniu na 3 sekundy zgasł a później dlugo kręcił aż załapał. Wcześniej bywało tak że po odpaleniu na 3 sekundy zgasł ale odpalil bez zarzutu. Tydzień temu była robiona obsługa filtry paliwa ogrinal volvo to raczej wyklucza przyczynę zbiornik pełen paliwa tam gdzie smok. Gdzie szukać przyczyny czy to wina jakiegoś zaworka...
kolego powiedz mi ile wazy pełna sama scania a ci powiem czy się zmieścisz na wadze. ja osobiście mam volvo waga na pełnych zbiornikach 7900kg i się mieszczę z chłodnia na Borsie. (H-Ro)
Pompki są te same byle 24V i diesel Sprawdź przewód paliwowy i w okolicach zbiornika paliwa volvo montowalo przed pompka filterek zerknij też na niego. Dodano po 1 Postaram się poszukać manuala dla Twojego volva. Który to jest rocznik auta?
Witam Mam problem w volvie fh 12 2004r. Pedał hamulca zrobił się twardy. Co możę być przyczyną? Podaj odczyt błędów z ECU hamulców.Sprawdź ciśnienie na zbiornikach powietrza.Bez tego ani rusz...
Sprawdź no kolego czujnik zbiornika mokrego może tam przyczyną. Słownik zajebi...... Piiii
Sonda ADBLU nie mierzy stężenia mocznika tylko tlenki azotu, a złe tlenki azotu są z wielu przyczyn i też ze złego stężenia mocznika w adblu Z całym szacunkiem ale mylisz się kolego, mieszasz czujnik NOX z sondą adblue. Nie wiem jak w Volvie ale w MANie sonda adblue jest w zbiorniku adblue, na smoku.
Witam. Moze masz prozaiczny problem z Twoim samochodem. Piszesz ,że zatankowałes gaz i po jakimś czasie zaczęły sie problemy. Może to jest wina samego zatankowanego gazu co teraz w warunkach zimowych jest nagminne. Postaraj sie go wypuścić ze zbiornika lub tak jeździć i po trosze dotankowywać na innej stacji np. Statoil lub BP.
Bardzo dziękuję! To dwa zbiorniki mam wyjaśnione jeszcze zostały trzy… A nie znajdziesz schematu z EBS-u ?
legalizacja odpada zbiornik mam 20lat. Muszę wymienić Holenderski jest drogi ok 600-900zł. Polski jest o połowę tańszy ciekawe tylko czy będzie pasował. Mój zbiornik to walec 55l
Zmierz ciśnienie paliwa, na jałowych i pod obciążeniem w czasie jazdy z ładunkiem. Sprawdź smoki zbiorników paliwa ( jeśli masz dwa ). Zrobić balans pompowtryskiwaczy i jednostkowe zużycie paliwa. Zrobić analizę kodów błędów. Zatem najpierw diagnostyka w dobrym serwisie VOLVO, tak będzie taniej niż przepłacać za paliwo. Najbliższy dobry serwis to Kutno,...
Witam. MID 136 SID 23 Lampka ostrzegawcza ABS. FMI 5 Przerwa lub zwarcie do masy w przewodzie między jednostką sterującą a lampką ostrzegawczą, względnie uszkodzona lampka. MID 171 PID 096 Poziom paliwa. FMI 5 Nienormalnie niski prąd lub przerwa. MID 144 PID 046 Ciśnienie zbiornika wstępnego, kontrola. FMI 1 Dane prawidłowe ,ale poniżej normalnego zakresu...
"C30 Electric posiada innowacyjny system, który napędza klimatyzację samochodu. Aby nie zużywać energii elektrycznej, przez co zasięg auta byłby dużo niższy, Volvo zainstalowało w C30 zbiornik na bio-etanol, który jest źródłem energii dla ogrzewania oraz ochładzania kabiny . Zbiornik ten ma pojemność 14,5 litra". Powrót do korzeni?
Problem rozwiązany, winowajca okazał się zawór EVAP czyli od oparów benzyny ze zbiornika. Wymieniłem go i problem znikną w moim przypadku :gitara:
Potrzebne kody fmi z odczytu manualnego Błąd NOX i przerwa dozowania wygenerowana z braku płynu w zbiorniku adblue zawór ogrzewania zbiornika adblue przerwa w przewodzie zazwyczaj
A które z tych usterek są aktywne i ile mają rejestracji? Ile jest AdBlue w zbiorniku? i kiedy był ostatnio tankowany?
MID 144 PID 46 Ciśnienie zbiornika wstępnego fmi1 Wartość zbyt niska Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Prawdopodobnie nieszczelny układ pneumatyczny.
Pompowtryskiwacze i zbiorniki paliwa zostały wyczyszczone, później ja zamontowałem i chodzi samochód.
Rurka od odpowietrzenia zbiornika sie przytala. Chyba leci razem z wlewem.
Na wykresach jest wszystko ok. Może problem występuje tylko powyżej biegu jałowego. Dla pewności możesz odpiąć wtyczkę od pierwszej sondy i sprawdzić czy coś się poprawi ale raczej nic. Trzeba by odczytać parametry w czasie jazdy: temperatura silnika, odczyt z MAF (lub MAP w zależności od rozwiązania), czas wtrysku, otp. Skoro pali pali prawie dwa razy...
Mały update. Ostatnio zaczęły wariować w nim obroty..... Tj. na 2-3 sekundy silnik pracował głośniej i po chwili wracało do normy. Po paru minutach silnik zgasł i nie odpala. Wyskakuje błąd: P2291 (narastanie ciśnienia w szynie wtryskiwaczy jest zbyt wolne podczas uruchamiania silnika) Odpala na plaka, ciśnienie na listwie 60-100 bar. Powinno być ok....
Mam złącze pinowe ( 2 kostki w każdej po cztery wejścia) przy zbiorniku płynu do spryskiwaczy.
Sprawdź jeszcze temperaturę zbiornika adblue po trasie nie może być gorący.
Kolego czy przypadkiem przy montażu podstawy osuszacza ,nie zamieniłeś przewodów od małego zbiornika wyrównującego ciśnienie , z przewodem od zaworu zamykającego pracę sprężarki w głowicy sprężarki.
Szukam oznaczenie i lokalizacji za zegarami /lub gdzieś w kabinie analogowego sygnału pływaka w zbiorniku / czujnika poziomu paliwa. Pojazd to VOLVO FM7 rocznik na oko 92.
Vcads bez problemu to zmienisz ale tylko ciśnienie na mokrym zbiorniku ciekawe jak :lol: :lol: :lol:
Myślisz, ze ktoś za ciebie z tego forum wejdzie pod twój samochód i ci pokaże? Byłeś pod samochodem w okolicach zbiornika paliwa? Czy tylko ciągle tylko pytasz? max19747 już ci odpowiedział....
A w momencie, w którym już nalałem płynu, mogę po prostu odkręcić zbiornik i odpalić silnik? Oczywiście potem dolewać w miarę potrzeby. Czy muszę go jakoś na początku pozbyć?
Jeśli to nie wina pompy lub kompa stawiam na niedrożny przewód paliwa lub zapchane sitko w zbiorniku jeśli tam jest. Czy widać bąble powietrza w przewodzie z filtra do pompy? Jeśli tak będzie to właśnie o czym piszę. Dmuchnij delikatnie sprężarką (lub ustami-da się) w przewód doprowadzający paliwo ze zbiornika do filtra, jeśli pomoże trzeba wypłukać...
Witam, Mam Volvo FH 4 z 2016 roku i problem z AdBlue. Po wymianie pompy (cały nowy moduł) wtrysk nie podaje AdBlue (jest wykręcony). Pompa również nie wydaje żadnych odgłosów. Stan płynu w zbiorniku AdBlue to połowa. Błędy z komputera to P10FE00, P204F93, P24A400. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, co jeszcze sprawdzić w tej sytuacji?
A zbiorniki odwodnione? Może nie ma gdzie napompować tego powietrza bo wypełnione do połowy wodą. :) Zbiornik sterujący osuszaczem jest, sprawny i czysty? Czy go ktoś wywalił, bo malutki i nikomu niepotrzebny? :)
Witam - problem rozwiązany - pompa paliwa (ta zamontowana w zbiorniku) padła. Wymiana problem rozwiązała. Pozdrawiam i dziękuję za sugestie.
PSID 30 to niskie ciśnienie zasilana hamulców J.w. Sprawdź ubytki powietrza ewentualnie sprawdź zawór redukcji ciśnienia na naczepę pod siodlem lub na samym zbiorniku. Może to być też zatkany zawór czterodrożny.
Te 1700bar to moze być max. cisnienie zapisane w mapie. Wiec moze byc gdzies przerwa albo zwarcie na kablach w zaleznosci czy cisnienie rosnie czy spada ze wzrostem napiecia. Prawdopodobnie zawór cisnienie całkowicie otwarty i paliwo idzie z powrotem do zbiornika w czasie krecenia rozrusznikiem.
Kierowca ma pełny zbiornik z Adblue Edit: Kierowca miał 1/3 zbiornika nalał do pełna i wszystko jest ok "błąd nieaktywny"
Więc masz wylatany ten rozdzielacz, lub jakiś elektrozawór nie zamyka drogi hydraulice w pozycji wysuniętej. Nie znam szczegułów tej instalacji. Na chłopski rozum, możesz to przepatrzeć i zrozumieć. Tłok wysunięty, ma być wypełniony olejem i odcięty od zasilania ciśnieniem, aby się nie cofał przez pompę i od powrotu do zbiornika (zapewne przez rozdzielacz...
fuel feed pressure Mechanical fault Ciśnienie dostarczania paliwa. Do sprawdzenia filtry paliwa , smoki w zbiornikach , zawory zwrotne w pompie podającej i zawór przelewowy.
zapewne aby zmniejszyć ciśnienie na listwie paliwowej wykonany został przelew do zbiornika PB i to należy sprawdzić.
Mam podobny problem. Auto takie same Volvo FH13 480km 2007 r przebieg okolo 900tkm, Wczesniej autko zapowietrzało się sporadycznie. Później tylko po dłuższym postoju choć też nie zawsze. Później zdarzało się to coraz częściej, a teraz wystarczy ze po zgaszeniu silnika poczekamy 15 minut to juz trzeba dłużej go kręcić żeby załapał. Zaworek w głowicy...
Cześć Kolego Rozwiązałeś problem z tym odpalaniem bo mam to samo Wymieniona podstawa filtrów filtry zaworki osadzacze pod pompowtryskami i tez jak trochę postoi to nie odpala Wszystko robione na serwisie i rozkładają już ręce Auto ma dopiero 300 tys najechane A dodam ze jak jest zatankowane do pełna to wszystko jest Ok a jak tylko spadnie poniżej połowy...
Sprawdziłem , ten pojemnik koło zbiornika paliwa jest pusty . Kupię ten aktywator i postaram się zrobić parę fotek podczas dolewania , dzięks za poradę wszyscy.
Volvo fh12 widziałem z dotryskiem gazu. Oszczędność według właściciela to ok 10 litrów ropy na setkę. Zbiornik gazu 140 litrów. Ciągnika z taką instalacja jeszcze nie spotkałem. Będziesz pionierem podejrzewam, Na forach ciężarówek szukaj. Pozdrawiam
Panowie, potrzebuję pomocy - Volvo V50 1.6d edc16C34, usunięty DPF, ale uszkodził się zbiornik dodatku, wyciekł płyn i wywala na desce błąd modułu additiv (czerwony wykrzyknik) - kod błędu 42512 odczytany Gutmann-em. Poproszę o pomoc jak to ugryźć, bo DTC OFF sam nie ogarnę. Podobno w zbiorniku jest wbudowany czujnik - da się go jakoś obejść inaczej,...
Witam mam volvo fh 12 z 1998 roku jak zatankuje do pełna dwa zbiorniki ok.1000l to po przejechaniu ok.1000km auto co jakiś czas zaczyna się dusić i robi sobie przerwy podczas jazdy poprostu gaśnie na 10sekund objaw taki jak by brakło paliwa potem znowu jedzie normalnie i tak co jakiś czas jak zatankuje do pełna to jest dobrze.
Sprawdź smok w zbiorniku czy czyste jest siteczko Dodano po 1 stężenie płynu adblue
proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice ,taki sam objaw byl w volvo 740 ,powstajaca poduszka parowa w chodnicy wypychala wode ze zbiornika ,proponuje zdjac przewod ze zbiorniczka i sprawdzic czy przeplywa czynnik chlodzacy
Drugi błąd opisuje za niskie ciśnienie w zbiorniku wstępnym i może stać się nie aktywny gdy napompujesz układ. Osuszacz można skalibrować kiedy jest nowy i wtedy wykonuje się restart kompresora. Myśle ze należy porównać ciśnienie które widzi samochód w poszczególnych obwodach, ze wskazaniami manometru który trzeba do nich wpiąć. Należy tez zlokalizować...
U mnie szarpanie występowało w instalacji BRC sequent 54, stary typ. Nie było ekstremy jak u ciebie, z przygasaniem świateł, lecz było nieprzyjemne szarpanie na obrotach jałowych. Przyczyną był jeden z wtryskiwaczy, czyszczenie nie pomagało (zarówno w myjce ultradźwiękowej, jak i środkiem wlewanym do zbiornika gazu). Pomogła dopiero wymiana na nowy.
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego glowice ktory jest podlaczony do zbiornika ,przy pracujacym silniku powinna z niego plynac woda ,jesli jest zapchany w chlodnicy powstaje korek powietrzny co powoduje zatrzymanie krazenia i wypychanie wody do zbiornika,mialem taki przypadek w volvo 840 wymienili uszczelke pod glowica i...
Spalanie to ciężkie pytanie bo jak założę "lekkie" buty to udaje się jechać na poziomie 6l/100 w trasie, ale rzadko je zakładam :-) bo taka moc że aż szkoda tych koni nie gonić. Co do wtrysków to była moja wina bo w silnikach zasilanych przez common-rail nie powinno się jeździć na fusach z baku, a przejechałem 40 km na rezerwie i zassałem syf z dna...
opróżnij zbiorniki zbiorniki hydroforowe zbiorniki membranowe
hbbtv aktualizacja silnik smart fortwo plamy ekranie
spawarka wybija bezpiecznik spawarka wybija bezpiecznik
Schemat bezpieczników Peugeot 206 CC 2001 2.0 benzyna - gniazdo zapalniczki Konfiguracja modułu Ethernet Fatek - problem z Modbus/TCP