gdzie on się znajduje ? Patrząc przodem powinien być z prawej strony silnika zamocowany w króćcu na wężu wychodzącym z głowicy.
Mam problem z dokręceniem głowicy w samochodzie chrysler voyager 2,5Td 1994r. Z jaką siłą dokręcić głowicę?
Głowica??
jak myslisz uszkodzona głowica ?
Rozwiązanie na obrazku poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/1138042100_...
Chcesz iść skrótem i zdjąć tylko jedną?Niestety uszczelka pod głowicę jest jedna nie dzielona i wszystkie do zdjęcia głowice.
Z jaką siłą dokręcić śruby głowicy w Voyagerze 2,5td z roku 2000?
Kolego romanhoks czytając jakie bzdury wypisujesz, to nawet nie widziałeś takiego silnika nie mówiąc o naprawianiu. Ten silnik jest na pasku rozrządu, hydrauliczne popychacze bez lasek popyczaczy, dwa wałki w głowicy.
To poczytaj o wykrętakach do świec. Jak niby mam Ci więcej pomóc? Ale jak ukręcisz wykrętak to będzie jeszcze gorzej. Powodzenia żebyś nie musiał zwalać głowicy.
Z Twojego opisu praktycznie nic nie wynika. Napisałeś że uszkodzona jest uszczelka pod głowica skąd ta pewność. Najpierw piszesz że masz olej zmieszany w płynem, po chwili że olej na bagnecie jest czysty. Jeśli jest biały osad na korku wlewu oleju to oznacza niedogrzany silnik. Czyli krótkie trasy, lub padnięty termostat. Poczytaj o tym na forum było...
Faktycznie, na łańcuchu jest ale i tak pociągnie za kieszeń. No i nie wiadomo czy to głowica bo jak dół nieciekawy to dużo więcej będzie kosztować bo tak czy siak głowica do roboty.
Tutaj ma zastosowanie diagnoza postawiona wyżej - przedmuchy do układu chłodzenia. Może być uszczelka pod głowicą, ale nie koniecznie, np. u sąsiada garażowego w oplu była pęknięta głowica.
Bardzo durze, w najgorszym przypadku pęknięty wałek rozrządu, pokrzywione zawory, popękane prowadnice zaworów, a nawet pęknięte tłoki, w najlepszym układzie, pogięte zawory, co i tak wiąże się z zdejmowaniem głowicy.
Witam jestem posiadaczem chrysler voyager 2.4 16V 96r. Poszedł mi pasek rozrządu, rozebrałem już cały przód i teraz potrzebuje jakiejś instrukcji lub schematu jak ustawić rozrząd i napiszcie mi czy głowica może być kolizyjna. z góry dziekuję za rade.Pozdrawiam
Temat zamykam, nic złego z silnikiem się nie dzieje, podczas kolejnej wymiany oleju nie znalazłem w oleju żadnych pyłów i innych zanieczyszczeń. Widocznie wtedy były to jakieś brudy po naprawie głowicy.
Masz całe dwa znaki do ustawienia. Na kole wałka rozrządu i na wale korbowym również. Znaki są tak widoczne, że nie sposób ich nie zgrać ze znakami na bloku silnika i głowicy. Znaki odniesienia znajdują się z tyłu tychże kół. Prościej się nie da.
Co do chłodnic to masz racje są dwie. Po drugie wentylatory kręcą się w jednej prędkości, a co do twojej przypadłości to ja obstawiam że jedna z uszczelek pod głowicą sie posypała
szczelność sprawdza się Plakiem - psikasz na łączenie kolektor-głowica do okoła, jak się wyrównują obroty to tam jest nieszczelność ja bym jeszcze sprawdził ustawienie rozrządu, często jak jest lekko przeskoczony, to tak właśnie nierówno silnik chodzi
Super. Po wymianie nagrzewnicy, i pedału gazu problem powrócił. Nagrzewnica , dodam że nowa, znów cieknie. Czy jest to wina uszczelki pod głowicą ? Dzięki za odp.
To tylko pogratulować takiego spalania a zaoszczędzone złotówki odkładaj na remont głowicy bo przy takiej mieszance niechybnie padnie.
U mnie poleciało gniazdo zaworowe i luźno latające, wiszące na zaworze zrobiło miazgę z głowicy - po prostu tak jakby przez nią przeszła frezarka. Po podliczeniu kosztów nowej /używanej/ głowicy i jej planowania itd, kosztów uszczelek i robocizny okazało się że taniej mnie wyjdzie kupno silnika i jego założenie. Kupiłem silnik za 1800 zł + 1100 założenie....
To ja Ci powiem jak było : Jak znam życie to płukanie układu chłodzenia zrobiłeś wodą i do póki samochód pracował było OK, natomiast jak zostawiłeś wode na noc to zamarzła pompa wody i rozrząd POSZEDŁ w pi,,,du.. A teraz musisz przeanalizować " czy masz zamiar jeździć tym autem jeszcze ładnych pare lat i wtedy remont ( głowica do roboty), albo wymiana...
Pod tym kątem już sprawdzałem - wydaje się, że jest wszystko OK. Z tego co zauważyłem to przy wyszukiwaniu fal nie zmienia się napięcie strojenia na głowicy - chyba, że się mylę i tu jest to inaczej rozwiązane.
Cześć. Pytanie jak w temacie. Czy jest możliwe i opłacalne zamienić silnik w Chryslerze Voyager AWD 3.8 1997r na silnik 3.3 z tego samego rocznika tylko bez AWD. Mojemu staremu 3.8 AWD padły wszystkie uszczelki. Leje się z każdej strony i do tego uszczelki pod głowicą. Natomiast w garażu stoi sprowadzony z Niemiec Voyager 3.3 z 1997r. z oryginalnym...
Nagraj film i puść linka, posłuchamy. Stukać może wiele rzeczy, jeśli dochodzi to z głowicy to albo wtrysk albo popychacz hydrauliczny zaworów. Mogą też być wybite trzonki zaworów.
Ogólnie musisz patrzeć w okolicach tego wężyka. Może zdejmij podszybie czy jakiś plastik żeby mieć większy dostęp. EGR szukaj w okolicach kolektora wydechowego. Wychodzi na to że jest z boku głowicy z prawej strony. https://www.autozone.com/repairinfo/repa...
witam, typowy objaw pekniecia głowicy, do momentu rozgrzania sie silnika niby jest ok, dopiero pod wpływem temp i cisnienia w układzie chłodzenia ujawnia sie to pekniecie , i skutkuje takimi objawami , pozostaje jedynie wymiana głowicy, mnie jeszcze nieudało sie uratowac głowicy w dieslu a daje spawac alu do zakładów lotniczych,powodzenia
tóryś z wtryskiwaczy najprawdopodobniej się skończył prawdopodobnie nie jeden jaki to mogło mieć wpływ na silnik na pewno nie najlepszy, ale może nie jest za późno. czy jest coś prócz wadliwego wtryskiwacza co może powodować dostawanie się ropy do oleju silnikowego? w tym silniku raczej to jest powodem takiego stanu rzeczy. W silnikach PD czasem może...
jeśli brak kompresji na sąsiednich cylindrach to mogło przedmuchać uszczelke między cylindrami brak kompresji może być spowodowany wypaleniem zaworów lub gniazd zaworowych ewentualnie uszkodzonym tłokiem lub jego pierścieniami rysy na tuleji to ostatni powód bez demontażu głowicy się nie obejdzie w celu weryfikacji uszkodzeń
Witam, muszę wymienić wał w voyagerze 2,5 CRD z 2002 r. przed pierwszym czopem jest odłamany . Dół silnika zdemontowałem, skrzynię biegów, sprzęgło, czujnik położenia wału . Wyciągnąłem bolce co wchodzą w aluminiowe korpusy mocujące panewki główne . Kilka mm udało mi się te aluminiowe korpusy do tyłu wysunąć i korbowody blokują , a nie mogę ich wyżej...
Ubywa płynu chłodniczego? Zobacz, czy w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie masz oleju, na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i jak będzie bomblować to uszczelka pod głowicą do wymiany, sprawdź czy na korku wlewu oleju masz "masło".
Witam Ja w swoim Voyku 96 3,3 l też mam podobne problemy z instalacją ll gen. Właśnie chce zmienić na wtryski. Wiec mam pytanie = Panowie jakie dysze macie wkręcone i w jakiej odległości od głowicy, jakie ustawienia kompa LPG proponujecie, na co zwrócić uwagę. Dzięki
Witam , skoro masz instrukcję i schematy do tego roz. i jak piszesz praktykę czyli pomylić się nie mogłeś to może trzeba się zastanowić co zostało na którymś z tłoków .Kręcąc wałem kontroluj uginanie się zaworów i wiedząc gzie jest tłok zlokalizujesz cz to zawór podpiera czy nie , może któryś z zaworów nie wraca . Na spokojnie trzeba to wszystko sprawdzić...
Złoty medal dla firmy VM za niesamowity silnik 2.5 TD, montowany np w Chrysler Voyager. Miód dla mechaników! Cztery głowice i wiele, wiele więcej!
miałem podobny problem co ty, okazało się że uszkodzony jest jeden z wtrysków.jedź do jakiegoś warsztatu, ale tylko takiego co zajmuje się silnikami diesla i po sprawie.określą co i jak zostało uszkodzone.pozdrawiam Zgadza się,tylko będąc na próbie zdiagnozowania u dwóch mechaników komputer nie połączył się wogóle,a u trzeciego zczytał tylko ,że nie...
Witam.Mam takie zapytanie odnosnie świec żarowych do voyagera 2.5td,jaka powinna być ich długość,ponieważ wyczytałem w necie że występują dwa rodzaje,72mm i 96mm.dodam że głowice mam starego typu tzn.świece są wkręcane z boku a nie od góry[po skosie].POZDRAWIAM.
Tylko, że mój dymi na czarno od momentu odpalenia nonstop. Do tego nie ma mocy jak przed remontem a dodając gazu słyszę zawory jakby mieszanka była nie ta do tego stopnia że trzy razy komp. wyłączył mi całkowicie silnik. Wtryski dwa wymieniłem a całość sprawdziłem i na przelewach i w maszynie do testowania wtrysków - mieszczą się w normach. Do tego...
Lepiej zasłoń chłodnicę jak potrzebujesz rozwiązania na już. Takimi patentami możesz wywalić UPG . dlaczego takim czymś mogę uwalić uszczelkę pod głowicą? temperatury są nadal poniżej normy ale znacznie lepiej grzeje . Silnik się nie przegrzewa. cisniennie też jest ok bo to termostat jest otwarty powyżej 80*c
Sprawdź jeszcze jedną opcję - w tych silnikach włoskiej firmy VM bardzo często wyrywają się z głowicy szpilki mocujące "klawiarurę" (to wada technologiczna tych silników), a że magistrala jej jest szeregowa, to wystarczy jedna luźna i już się ciśnienie sypie.
Witam. Kolego KUBICA84LM z tym płynem,to było tak że kiedyś dolałem mineralnego a ma być syntetyk. Wylałem wszystko przepłukałem układ i zalałem odpowiedni płyn. Niestety było dobrze przez jedno popołudnie lecz na drugi dzień na zimnym silniku nadal płyn wycieka. Kolega podpowiedział mi na przekładnię w której są zawory i być może tam leży przyczyna....
Czy mogę przedłużyć przewód elektryczny wtrysku sterującego . Padł mi wtrysk w Jeep Cherokee 2.5 , mogę kupić wtrysk sterujący od Chrysler Voyager 2.5 oba samochody ten sam producent oba mają ten sam silnik Verona Motori. Jedyny szkopuł w tym że Chrysler we wtrysku ma krótki przewód jeep potrzebuje długi. Jeszcze jedną możliwością która przychodzi mi...
Panowie po wymianie głowicy samochód pali na dotyk a na gorącym silniku nie pali cylinder. Jak ostygnie jest ok i tak w kółko. Dzisiaj na gorącym silniku wyjąłem wtryski żeby zobaczyć kompresje i kręcąc rozrusznikiem na I cylindrze cały czas wydmuchiwało mi ropę z tłoka. O co biega ?
Sprawdź kolego układ wydechowy, możliwe że się katalizator zatkał i takie mogą być objawy. Najlepiej wykręcić sondę przed katalizatorem i spróbować odpalić. Jeśli będzie chodził w miarę normalnie to masz przyczynę a jeśli będzie bez zmian to do sprawdzenia czujnik położenia przepustnicy (TP), MAP sensor, EVAP, EGR - najlepiej go odłączyć do sprawdzenia...
Witam,Chrysler Voyager 2012, 3.6 benzyna Problem ze skokami temperatury,generalnie wahania są o ok 5-7 stopni,bez znaczenia czy miasto czy trasa, np 98-103,co kilka sekund rośnie i spada. Chlodnica,czujnik temperatury, pompa wody,termostat- wymienione,ostatnio zrobiona uszczelka pod głowicą, a problem dalej jest,ciągle skoki 92-98, potem szybsza jazda...
Witam mam na warsztacie chryslera Voager 2,5 CDR 2001r i szczelił pasek rozrządu mam już wszystko poskładane głowica jak nowa sprawdzona, i mam problem z ustawiemiem rozrzadu koła na wałkach są bez klina..,potrzebuje jakieś schematy rysunki ustawienia blokady sobie juz prawie zrobiłem..pozdrawiam
Mam jeszcze jeden objaw który mnie niepokoi mianowicie coś mi chyba rzęzi w skrzyni albo w sprzęgle.Ten dziwny odgłos pojawia się na zimnym silniku i na rozgrzanym. Kiedy nacisnę sprzęgło wszystko się uspokaja i jest ok. Ale z tego co wiem łożysko sprzęgła jak jest zużyte hałasuje po naciśnięciu sprzęgła a u mnie jest na odwrót. to łożysko w skrzyni...
Kiedyś Bis 700 to było moje marzenie 😀 a 2,5 MV to te co w Voyagerach były montowane i chyba w Alfach? Kiedyś prawie kupiłem Voyagera 2,5TD ale przy jeździe próbnej wypadł popychacz. Jeżeli chodzi o mój silniczek to w końcu miałem czas się nim zająć, po zdjęciu głowicy ukazała się przyczyną problemu, mianowicie dziura w zaworze. https://obrazki.elektroda.pl/4144151600_...
Uszkodzone uszczelniacze na trzonkach zaworów (korzystniejszy przypadek ponieważ naprawa nieskomplikowana, można to naprawić bez ściągania głowicy)lub uszkodzenie pierścieni na tłokach(grubsza robota, trzeba rozbebeszyć cały silnik=większe koszty), ewentualnie uszkodzona turbosprężarka(jeśli jest). Dobry mechanik powinien to łatwo zdiagnozować i naprawić.
Witam Odgrzewam temat nie chce zaśmiecać nowym. Czy ktoś mi odpowie na moje pytanie: 1. Czy fioletowy kabel do TPS musi być podłaczony jak mam ustawione zworki na symulacje fali 1V? 2. Mam do lambdy podłączony jeden przewód czarny, zielony nigdzie nie podpięty czy lepiej go podpięć wg schematu LECHO obcinając kabel z sondy? 3. Gdzie podłączyć miernik...
Michał no to mamy imieniny w tym samym dniu, słuchaj pierwsze twoje pytanie odpowiedź brzmi TAK. Drugie pytanie: to chyba trzeba rozważać teoretycznie bo faktycznie trafiają się takie że dzwoni i tyle, ale ogólnie to za wczesny zapłon, uboga mieszanka, źle dobrana świeca, nie mówiąc o zużyciu części. Czasami taki efekt powoduje taki przykład podany...
mam już diagnozę. po rozebraniu silnika okazało się ze wyrwany zawór 1 cylindra , pory sowa cylinder i obydwie głowice popękane...
W moim voyku padł silnik /pękła głowica/ .Wymieniłem słupek ,osprzęt jest ze starego silnika. Niestety nowy nie pali. Pierwsza diagnoza dwa wtryski uszkodzone /zostały zregenerowane/nadal nic. Diagnoza druga zwarcie w instalacji uszkodzony sterownik silnika/usterka zlokalizowana naprawiona/. Obecnie elektryk stwierdził że jest przestawiony rozrząd /brak...
Witam wszystkich. Mam silnik Voyagera 3.8 rocznik 97 ,który kiedyś jeździł a obecnie stoi w garażu już dwa lata. Był po wymianie uszczelek pod głowicą i po pół roku wypaliła się komora silnika więc kupiłem samochód drugi z silnikiem 3.3. Głowice były w nim zrobione zawory po-docierane ,uszczelniacze wymienione, pokrywa rozrządu uszczelniona. Chciałbym...
Przepustnicy żadnej w CRD nie ma. Reakcji na odczyt sygnału z przepływomierza też nie ma tak zdecydowanej. Radziłbym na początek zaślepić wyciętą blaszką, choćby na czas próby, połączenie rury od ERG do kolektora ssącego (dostęp z przodu silnika po zdjęciu górnej osłony silnika) bo być może zawór ERG do którego dostęp jest bez kanału niemożliwy, zawiesił...
Diesle w Voyagerach to konstrukcja firmy VM, zaadaptowana z kutrów rybackich i generatorów prądotwórczych. Nie ma tam o ile wiem łańcucha rozrządu, tylko tryby zębate, do tego każdy cylinder ma osobną głowicę. W samochodach, gdzie prędkość obrotowa silnika zmienia się niemal bez przerwy, nie sprawdzają się dobrze. Te silniki występowały też w Alfach...
Grand Caravan, Chrysler Voyager brak fabrycznego wzmacniacza. Odkupiłem od rolnika Dodge Caravan i odkryłem, że ktoś wymontował fabryczny wzmacniacz – miałem wcześniej do czynienia z Amerykanami i czułem, że coś za słabo gra... No i próbowałem podłączyć w zastaną pajęczynę inny wzmacniacz car audio, ale zamiast muzyki były tylko trzaski. I teraz pytanie:...
Zapewne chodziło o 2.5. Heh, to ten pokręcony wydumaniec z czterema głowicami i innymi "ciekawymi" rozwiązaniami produkcji VM Motori.
Myślę, że nie parametry ale kolejność zapłonu i nie pasie ale na lewej pokrywie głowicy Proszę bardzo - nalepka z przedniego pasa. Od lewej: - przy jakiej temperaturze sprawdzamy zapłon (regulujemy) - czy przy regulacji podciśnienie na aparacie jest zdjęte czy założone - kąt ustawienia - dokładność ustawienia - obroty przy jakich sprawdzamy - obroty...
Ok, dzięki za kolejne info. U mnie jak dolałem płynu chłodniczego bo było trochę mało (mam nadzieję, że to nie uszczelka pod głowicą) stoi na 1/4 od dołu, przy dogrzewaczu pracującym na full (na zewnątrz -10), więc może jednak termostat. Dziś wieczorem wrzucę kartonik przed chłodnicę i zobaczę jak będzie Pozdrawiam
ja miałem też problem podobnej postaci lecz u mnie okazało się że jest uszkodzona uszczelka pod głowicą i spaliny pompował do nagrzewnicy. Natomiast z tym spadkiem obrotów to jest tak że w tych samochodach załącza się kompresor od klimy i z tym nic nie zrobisz.
Witam, proszę o pomoc, zatarła mi się rolka rozrządu i głowica cała do naprawy.. dźwigienki, zawory... łącznie 2 miesiące bez samochodu. W końcu mechanik poskładał wszystko i samochód nie pali??!!!!!!! Pompa podaje paliwo ze zbiornika ale pompa wys. ciśnienia nie podaję paliwa na listwę. Na samostarcie chodzi ja pszczółka ale 2-3 sek. i gaśnie zero...
Spróbuj najpierw odpowietrzyć ukł. chłodzący. Silniczek VM jak pewnie słyszałeś w tych silnikach głowice nie wytrzymują ciśnienia i pękają to najgorsza opcja. Sam słyszałem prace takiego voyagerka 2.5 TD kwadraciak z dwoma pękniętymi głowicami równo pracował inni też nie zauważyli żeby nierówno pracował a jednak dwie głowice były pęknięte. Ja bym sprawdzał...
Białe spaliny to: 1)skroplona woda w ostatnim tłumiku. Należy przejechać na dłuższej trasie aby zdążyła się wygotować. 2) Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Należy: a) w czasie pracy poobserwować czy w płynie chłodniczym nie "bąbelkują" pęcherzyki powietrza. b) sprawdzić ciśnienie w cylindrach (tam gdzie jest dziura może być niższe) 3) zjawisko normalnej...
Ja również mam u siebie walniętą jedną świece żarową i Vojtek ma problemy z odpalaniem. Wtryskiwacze regenerowane były rok temu w profesjonalnym zakładzie i są ok. Mam poważniejszy problem, bo świeca pękła mi za gwintem, więc bez ściągania głowicy się nie obejdzie. Jeśli auto pali tobie z problemami radziłbym wymienić wszystkie świece żarowe. Do wyciągnięcia...
Witam,na początek trzeba sprawdzić poziom i stan oleju w skrzyni,sprawdzamy go na włączonym i ciepłym silniku,proszę sprawdzić jaki kolor ma olej,jeśli skrzynia jest ok to powinien być czysty czerwony. Drugą sprawą może być luźna wtyczka w bloku elektrozaworów skrzyni,może być zalana wodą lub zawilgocona lub zaśniedziałe styki,żeby ją odpiąć należy...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Silnik VM 2.5 TD z 1997r. nie był Common Rail, To ten sam silnik(padło z 4 głowicami) co np w Voyager,ze 97-2000r ze sterownikiem Boscha(na lewym nadkolu) i pompą VP44.
Problem zaczął się gdy wykręciły się jakimś cudem śruby mocujące klawiaturę trzeciego cylindra. Rozleciał się przy okazji popychacz hudrauliczny, zginęła "zawleczka"-pewnie utopiła sie w misce olejowej. Silnik został poskładany, śruby klawiatury wymienione+uszczelka głowicy. Po uruchomieniu silnika identycznemu uszkodzeniu uległa klawiatura i popychacz...
Duża ilość środków penetrujących typu WD-40 czy CX-80 i podobnych. Nie ma innej rady. Oczyścić na ile się da szczelinę miedzy świecą a głowicą i pryskać regularnie przez kilka dni. Dobry klucz nasadowy, rurkowy i delikatnie, z wyczuciem... Jak się urwie - trudno: będzie trzeba rzeźbę odstawić i wydobywać. Nasadowy jest lepszy w takich tematach bo odchodzi...
Auto to chrysler Voyager 2.5 crd z 2001 r. Niedawno kupiłem to auto ,przejechałam nim dobre 700 KM i ostatnio podczas sprawdzania kontrolek odkryłem zamalowana kontrolke ciśnienia oleju. Odrazu wymiana oleju itd. Pojechałem na sprawdzenie ciśnienia i tak na zimnym miał około 6bar i w miarę rozgrzewania silnika spadło do około 3.5-4 bar. Po dodaniu mocno...
Chrysler, to ciekawe, większe od Galaxy auto. Miałem to auto pół roku. Silnik CRD 2.5 to "kultowa" jednostka marki VM (pomijam wykup przez Mercedesa). Wcześniej, przed modyfikacją był to jeden z najbardziej topornych, awaryjnych i niedopracowanych silników rodem z kutrów rybackich, wymagał ręki mądrego mechanika, a takich niestety u mnie mało. Sam tego...
Juz dziala normalnie, to ze szarpal i palil wircej to wina peknietej uszczelki pod glowica, a to ze tak gasl to zawor egr.
Odnosnie voyagera 96 w tych silnikach są cztery głowice które notorycznie pękają .Jest to wada tych włoskich silników
Witam, z tego co widzę, to jest to silnik 6G72 ... Jeśli nie odpala po wymianie rozrządu (i nic innego nie było grzebane), to stawiam na nieprawidłowy montaż ... lub źle ustawiony zapłon Z tego, co wiem ten silnik nie posiada czujnika położenia wału (???) Jego funkcję pełni optoelektronika zintegrowana w aparacie zapłonowym - silnik 6G72 Do tego silnika...
Witam mam problem z samochodem gdyż zaczoł dymic na biało i wyganiac płyn jesli nie dokrece korka w zbiorniczku wyrównawczym to nie dymi chodzi dobrze i do 100 km szybkosci płynu nie wyżuca dopiero przy wyższej szybkosci wygania ,podejrzewałem ze siedzi uszczelka głowicy ,zciagnałem głowice i uszczelka wyglada ze jest dobra nie widac przedmuchu co może...
jednak poprzez zastosowanie 4 głowic i różnych naprężeń materiałowych podczas nagrzewania, łatwo ulegają pękaniu głowice przy przegrzaniu Bullshit. Patrz silniki przemysłowe, Nawet ciężarówki jak SCANIA, ciągniki mają silniki z pojedynczymi głowicami etc. Dalej o tych naprężeniach w konsekwencji przegrzania to jakiś absurd. Jak przebijesz oponę i pęknie...
nie ma 3,3 ani 3,8 manuala a z tym dieslem to daj sobie spokój 200km nie wyciśniesz bo ci sie głowice rozlecą :D , polecam www.tajemnicevoyagerow.inten.pl
Jaka jest kolejnosc dokrecania srub glowicy chrysler voyager 2,5 td le 1999 rok ?
Witam. 2,5L. W 2001 roku zmodyfikowano silnik VM poprzez przeprojektowanie głowic i wprowadzenie nowoczesnych technologii dystrybucji paliwa. Oznaczenie kodowe R 425 DOHC oraz zmieniana nazwy na CRD. Zastosowano zamiast czterech osobnych jedną wspólną głowicę z dwoma wałkiem rozrządu i o 4 zaworach na cylinder. Do napędu wałków zastosowano pasek zębaty...
Prawdopodobnie masz coś z zaworami,nic innego nie pozostaje jak ściągnąć głowice i to stwierdzić, a tak do tematu to była sprawdzana kompresja na cylindrach?
Silnik kolizyjny.Jest spory problem. Robisz to sam czy zlecasz do warsztatu? Jak dobrze pamiętam to nie ma tam zbyt wiele miejsca. Ściągnij pasek rozrządu i pokrywy zaworów. Jak wiesz jak to możesz sprawdzić czy zawory oberwały, jeżeli nie to demontaż głowic i weryfikacja zaworów.Roboty sporo i koszty.Pisałeś że masz dostęp do autodaty a tam masz schemat...
Może to nie najlepsze miejsce na takie pytanie, jednak tu zawsze znajduje się najwięcej praktyków. Otóż chodzi mi po głowie Voyager z silnikiem 3,3 z roku 98, oczywiście automat. Pytanie czy te silniki są dość "żywotne"? Egzemplarz którym się interesuje ma 330 000 przebiegu, od 10 lat w jednych rękach. Słyszałem o problemach z przegrzewającymi się albo...
Widać że kolega nigdy nie siedział w amerykańskim van'ie - jak się pojeździ amerykańcem, a potem wsiądzie do autka z europy to taj jakby się cofnąć do epoki kamienia łupanego, szczególnie jeśli chodzi o samochody rodem z Niemiec - mają wnętrze chyba projektowane przez pijanego wizjonera z siekierą w rękach ... :D W wanach z USA nie ma diesli bo nigdy...
Witam. Mam pytanie. Jak mogę rozpoznać rodzaj silnika zamontowanego w moim aucie? Mam cztery oddzielne głowice i obawiam się, że jest to ten słabszy jakościowo vm. Jaki silnik jest na kołach zębaty?
popieram przedmówcę ;] sprawdz filtry itp itd jesli je wymienisz to zapal silnik i odkrec korek od przelewu chłodnicy jesli poziom w zbiorkiczku sie wacha to znaczy ze ktoras glowica jest peknieta ;/ co za tym idzie musisz remontowac na allegro 1 glowica to koszt ok 400 zl do tego uszczelka ok 200zl ale oby nie bylo to to
Silnik jest Alfa Romeo,Opel Frontera, Ford Scorpio itd . Fakt ze konstruktorów powinno się zastrzelić aby nigdy w przyszłości nie powstał taki silnik a każda z Firm powinna zażadać odszkodowanie od VM,,,ale jest to jednak dobry motor jak się dba o niego parametrów niejeden silniczek by mu pozazdrościł ......a zgodnie z zasadą ile rzeżb BMW pospawanych...
http://obrazki.elektroda.pl/3231805900_1... Producenci współczesnych nośników magnetycznych, optycznych lub pamięci flash określają w specyfikacji żywotność tych nośników. Jaką żywotność mają pamięci taśmowe? Udało się odczytać dane z ponad ćwierćwiecznych pamięci taśmowych polskiego komputera MERA-400. W odczytaniu pięciu taśm pomogło...
Witam Was koledzy i koleżanki obeznani z tematem tunerów satelitarnych. Proszę Was o pomoc w wyborze tunera satelitarnego. Od tygodnia czytam różne fora, przeglądam wątki i ogłoszenia i dosłownie głupieję od mnogości modeli i przez różnorodne opinie na temat poszczególnych typów tunerów. Już przedstawiam sytuację. Kilka dni temu zamówiłem przez internet...
Witam Wszystkich forumowiczów . Jako że jestem posiadaczem mini wieży PHILIPS FW 530/C34 postanowiłem zdobyć oraz podzielić się wrażeniami z kilkuletniej eksploatacji w.w. modelu. A mianowicie zestaw ten nabyłem w 1997 roku po uprzednim posiadaniu kultowego Radmora 5102 , oraz kilkunastu zestawów produkcji diory , eltry oraz ZRK. Zestaw ten jest wyposażony...
chrysler voyager głowica głowica chrysler voyager automat voyager voyager
szczotki alternatora mazda dozownik płynu zmywarki kabina prysznicowy panel
Łuk elektryczny w kuchence mikrofalowej – przyczyny, diagnostyka, Panasonic, Whirlpool, osłona falowodu Toshiba Satellite L755 – alternatywne sposoby ładowania, adaptery USB-C PD, gniazdo DC 19V