Witam jestem posiadaczem chrysler voyager 2.4 16V 96r. Poszedł mi pasek rozrządu, rozebrałem już cały przód i teraz potrzebuje jakiejś instrukcji lub schematu jak ustawić rozrząd i napiszcie mi czy głowica może być kolizyjna. z góry dziekuję za rade.Pozdrawiam
jak myslisz uszkodzona głowica ?
Faktycznie, na łańcuchu jest ale i tak pociągnie za kieszeń. No i nie wiadomo czy to głowica bo jak dół nieciekawy to dużo więcej będzie kosztować bo tak czy siak głowica do roboty.
To ja Ci powiem jak było : Jak znam życie to płukanie układu chłodzenia zrobiłeś wodą i do póki samochód pracował było OK, natomiast jak zostawiłeś wode na noc to zamarzła pompa wody i rozrząd POSZEDŁ w pi,,,du.. A teraz musisz przeanalizować " czy masz zamiar jeździć tym autem jeszcze ładnych pare lat i wtedy remont ( głowica do roboty), albo wymiana...
Z Twojego opisu praktycznie nic nie wynika. Napisałeś że uszkodzona jest uszczelka pod głowica skąd ta pewność. Najpierw piszesz że masz olej zmieszany w płynem, po chwili że olej na bagnecie jest czysty. Jeśli jest biały osad na korku wlewu oleju to oznacza niedogrzany silnik. Czyli krótkie trasy, lub padnięty termostat. Poczytaj o tym na forum było...
Witam mam na warsztacie chryslera Voager 2,5 CDR 2001r i szczelił pasek rozrządu mam już wszystko poskładane głowica jak nowa sprawdzona, i mam problem z ustawiemiem rozrzadu koła na wałkach są bez klina..,potrzebuje jakieś schematy rysunki ustawienia blokady sobie juz prawie zrobiłem..pozdrawiam
Witam , skoro masz instrukcję i schematy do tego roz. i jak piszesz praktykę czyli pomylić się nie mogłeś to może trzeba się zastanowić co zostało na którymś z tłoków .Kręcąc wałem kontroluj uginanie się zaworów i wiedząc gzie jest tłok zlokalizujesz cz to zawór podpiera czy nie , może któryś z zaworów nie wraca . Na spokojnie trzeba to wszystko sprawdzić...
tóryś z wtryskiwaczy najprawdopodobniej się skończył prawdopodobnie nie jeden jaki to mogło mieć wpływ na silnik na pewno nie najlepszy, ale może nie jest za późno. czy jest coś prócz wadliwego wtryskiwacza co może powodować dostawanie się ropy do oleju silnikowego? w tym silniku raczej to jest powodem takiego stanu rzeczy. W silnikach PD czasem może...
Kupiłem taki wykrętak ale nawet on pękł podczas próby wykręcenia gwintu. Rozebrałem głowice i zawiozłem do tokarni. Dosłownie wycisnęli ją z głowicy. Cała przyjemność kosztowała 120zl wiec nie bylo tak strasznie jak myślałem chociaż istniało ryzyko że głowica może pęknąć. Tak naprawdę innego wyjścia nie miałem i do stracenia też chyba nic.
Tylko, że mój dymi na czarno od momentu odpalenia nonstop. Do tego nie ma mocy jak przed remontem a dodając gazu słyszę zawory jakby mieszanka była nie ta do tego stopnia że trzy razy komp. wyłączył mi całkowicie silnik. Wtryski dwa wymieniłem a całość sprawdziłem i na przelewach i w maszynie do testowania wtrysków - mieszczą się w normach. Do tego...
Wczoraj wymieniałem olej w silniku (z 10W40 na zalecany 5W30). Po spuszczeniu oleju zauważyłem że jak zamieszam olejem to z dna unosi się taka zawiesina błyszczącego pyłu, ciężko określić czy srebrnego czy złotego.. Żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem w czasie eksploatacji. Dodam że 3 miesiące wcześniej wydmuchał mi świecę i zrzucałem z tego...
Witam, proszę o pomoc, zatarła mi się rolka rozrządu i głowica cała do naprawy.. dźwigienki, zawory... łącznie 2 miesiące bez samochodu. W końcu mechanik poskładał wszystko i samochód nie pali??!!!!!!! Pompa podaje paliwo ze zbiornika ale pompa wys. ciśnienia nie podaję paliwa na listwę. Na samostarcie chodzi ja pszczółka ale 2-3 sek. i gaśnie zero...
gdzie on się znajduje ? Patrząc przodem powinien być z prawej strony silnika zamocowany w króćcu na wężu wychodzącym z głowicy.
Mam problem z dokręceniem głowicy w samochodzie chrysler voyager 2,5Td 1994r. Z jaką siłą dokręcić głowicę?
Głowica??
Chcesz iść skrótem i zdjąć tylko jedną?Niestety uszczelka pod głowicę jest jedna nie dzielona i wszystkie do zdjęcia głowice.
Rozwiązanie na obrazku poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/1138042100_...
Przyjrzyj się również szczelności dolotu - kolektor ssący, uszczelka między nim a głowicami, ewentualne pęknięcie kolektora
Złoty medal dla firmy VM za niesamowity silnik 2.5 TD, montowany np w Chrysler Voyager. Miód dla mechaników! Cztery głowice i wiele, wiele więcej!
Kolego romanhoks czytając jakie bzdury wypisujesz, to nawet nie widziałeś takiego silnika nie mówiąc o naprawianiu. Ten silnik jest na pasku rozrządu, hydrauliczne popychacze bez lasek popyczaczy, dwa wałki w głowicy.
Masz całe dwa znaki do ustawienia. Na kole wałka rozrządu i na wale korbowym również. Znaki są tak widoczne, że nie sposób ich nie zgrać ze znakami na bloku silnika i głowicy. Znaki odniesienia znajdują się z tyłu tychże kół. Prościej się nie da.
Tutaj ma zastosowanie diagnoza postawiona wyżej - przedmuchy do układu chłodzenia. Może być uszczelka pod głowicą, ale nie koniecznie, np. u sąsiada garażowego w oplu była pęknięta głowica.
mam już diagnozę. po rozebraniu silnika okazało się ze wyrwany zawór 1 cylindra , pory sowa cylinder i obydwie głowice popękane...
Jak uczciwy to niech da namiary na spawacza, ja się nie kryję z tym. Za 900zł to by trochę naczepy pospawał w aluminium.
Bardzo durze, w najgorszym przypadku pęknięty wałek rozrządu, pokrzywione zawory, popękane prowadnice zaworów, a nawet pęknięte tłoki, w najlepszym układzie, pogięte zawory, co i tak wiąże się z zdejmowaniem głowicy.
Odnosnie voyagera 96 w tych silnikach są cztery głowice które notorycznie pękają .Jest to wada tych włoskich silników
Silnik VM 2.5 TD z 1997r. nie był Common Rail, To ten sam silnik(padło z 4 głowicami) co np w Voyager,ze 97-2000r ze sterownikiem Boscha(na lewym nadkolu) i pompą VP44.
Spróbuj najpierw odpowietrzyć ukł. chłodzący. Silniczek VM jak pewnie słyszałeś w tych silnikach głowice nie wytrzymują ciśnienia i pękają to najgorsza opcja. Sam słyszałem prace takiego voyagerka 2.5 TD kwadraciak z dwoma pękniętymi głowicami równo pracował inni też nie zauważyli żeby nierówno pracował a jednak dwie głowice były pęknięte. Ja bym sprawdzał...
Co do chłodnic to masz racje są dwie. Po drugie wentylatory kręcą się w jednej prędkości, a co do twojej przypadłości to ja obstawiam że jedna z uszczelek pod głowicą sie posypała
Juz dziala normalnie, to ze szarpal i palil wircej to wina peknietej uszczelki pod glowica, a to ze tak gasl to zawor egr.
Super. Po wymianie nagrzewnicy, i pedału gazu problem powrócił. Nagrzewnica , dodam że nowa, znów cieknie. Czy jest to wina uszczelki pod głowicą ? Dzięki za odp.
Witam. Przerabiałem ten temat z moim voyagerem. Fakt że szpilki się wyrywają,wada fabryczna za miekkie głowice. Przerobiłem z 8 na 10 i ok. Jak się poluzuje stopa dzwigienki to traci cisnienie oleju,dlatego że pod stopą jest kanał olejowy. Proste; przed głowicami wkręciłem zegar pokazało 3bar,a na czujniku 1,5 bar. To co opisują że pompa oleju czy czujnik....
To tylko pogratulować takiego spalania a zaoszczędzone złotówki odkładaj na remont głowicy bo przy takiej mieszance niechybnie padnie.
Jaka jest kolejnosc dokrecania srub glowicy chrysler voyager 2,5 td le 1999 rok ?
Czy tylko VM ma dzielone głowice? Chcę zlecić znajomemu Niemcowi zakup i uniknąć ewentualnej pomyłki. p-m $$
nie ma 3,3 ani 3,8 manuala a z tym dieslem to daj sobie spokój 200km nie wyciśniesz bo ci sie głowice rozlecą :D , polecam www.tajemnicevoyagerow.inten.pl
Witam posiadam Chryslera voyagera 2.5 Td z 96r.W ostatnim temacie pisałem o tym że wypluwa wodę i się grzeję.Jeden z użytkowników odpisał że jest to głowica.Otóż sprawdziłem głowicę i oczywiście wymieniłem uszczelkę oraz splanowałem głowicę.I po złożeniu wszystkiego nadal to samo !.Dodam że śruby też są nowe.Ten objaw pojawił się zaraz po uruchomieniu...
Witam. W zał. dane dotyczące regulacji w CHRYSLER Voyager 2.5 TD (ENC) 1995 do 2001r. Ciśnienia, układ chłodzenia, pojemności płynów, olej, ułożenie pasa Montaż głowicy -(kolejność przykręcania, sposób, momenty obrotowe - 13 etapów). Całość 4 strony w .pdf (opis po polsku).
Nagraj film i puść linka, posłuchamy. Stukać może wiele rzeczy, jeśli dochodzi to z głowicy to albo wtrysk albo popychacz hydrauliczny zaworów. Mogą też być wybite trzonki zaworów.
Ogólnie musisz patrzeć w okolicach tego wężyka. Może zdejmij podszybie czy jakiś plastik żeby mieć większy dostęp. EGR szukaj w okolicach kolektora wydechowego. Wychodzi na to że jest z boku głowicy z prawej strony. https://www.autozone.com/repairinfo/repa...
Może to nie najlepsze miejsce na takie pytanie, jednak tu zawsze znajduje się najwięcej praktyków. Otóż chodzi mi po głowie Voyager z silnikiem 3,3 z roku 98, oczywiście automat. Pytanie czy te silniki są dość "żywotne"? Egzemplarz którym się interesuje ma 330 000 przebiegu, od 10 lat w jednych rękach. Słyszałem o problemach z przegrzewającymi się albo...
Cześć. Pytanie jak w temacie. Czy jest możliwe i opłacalne zamienić silnik w Chryslerze Voyager AWD 3.8 1997r na silnik 3.3 z tego samego rocznika tylko bez AWD. Mojemu staremu 3.8 AWD padły wszystkie uszczelki. Leje się z każdej strony i do tego uszczelki pod głowicą. Natomiast w garażu stoi sprowadzony z Niemiec Voyager 3.3 z 1997r. z oryginalnym...
Pod tym kątem już sprawdzałem - wydaje się, że jest wszystko OK. Z tego co zauważyłem to przy wyszukiwaniu fal nie zmienia się napięcie strojenia na głowicy - chyba, że się mylę i tu jest to inaczej rozwiązane.
Prawdopodobnie masz coś z zaworami,nic innego nie pozostaje jak ściągnąć głowice i to stwierdzić, a tak do tematu to była sprawdzana kompresja na cylindrach?
Witam,Chrysler Voyager 2012, 3.6 benzyna Problem ze skokami temperatury,generalnie wahania są o ok 5-7 stopni,bez znaczenia czy miasto czy trasa, np 98-103,co kilka sekund rośnie i spada. Chlodnica,czujnik temperatury, pompa wody,termostat- wymienione,ostatnio zrobiona uszczelka pod głowicą, a problem dalej jest,ciągle skoki 92-98, potem szybsza jazda...
Witam. Kolego KUBICA84LM z tym płynem,to było tak że kiedyś dolałem mineralnego a ma być syntetyk. Wylałem wszystko przepłukałem układ i zalałem odpowiedni płyn. Niestety było dobrze przez jedno popołudnie lecz na drugi dzień na zimnym silniku nadal płyn wycieka. Kolega podpowiedział mi na przekładnię w której są zawory i być może tam leży przyczyna....
Panowie po wymianie głowicy samochód pali na dotyk a na gorącym silniku nie pali cylinder. Jak ostygnie jest ok i tak w kółko. Dzisiaj na gorącym silniku wyjąłem wtryski żeby zobaczyć kompresje i kręcąc rozrusznikiem na I cylindrze cały czas wydmuchiwało mi ropę z tłoka. O co biega ?
jeśli brak kompresji na sąsiednich cylindrach to mogło przedmuchać uszczelke między cylindrami brak kompresji może być spowodowany wypaleniem zaworów lub gniazd zaworowych ewentualnie uszkodzonym tłokiem lub jego pierścieniami rysy na tuleji to ostatni powód bez demontażu głowicy się nie obejdzie w celu weryfikacji uszkodzeń
Witam Ja w swoim Voyku 96 3,3 l też mam podobne problemy z instalacją ll gen. Właśnie chce zmienić na wtryski. Wiec mam pytanie = Panowie jakie dysze macie wkręcone i w jakiej odległości od głowicy, jakie ustawienia kompa LPG proponujecie, na co zwrócić uwagę. Dzięki
Ubywa płynu chłodniczego? Zobacz, czy w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie masz oleju, na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i jak będzie bomblować to uszczelka pod głowicą do wymiany, sprawdź czy na korku wlewu oleju masz "masło".
głowica voyager głowica chrysler voyager automat voyager voyager
alcor flash au6983 c20ne schemat sprzedam głośnikowe
Ładowanie wózka widłowego Linde z wbudowanym prostownikiem Kontrolka silnika z wykrzyknikiem - przyczyny i diagnostyka