Dalej walczę z problemem doładowania, Na postoju jak gazuje to czuć, że wąż od doładowania puchnie ale w czasie jazdy muł. Wydech rozkręcany czysto, klapka od westgate turbo pracuje jak zapodam ciśnienie z zewnątrz
Zasysa wąż powietrza doładowanego - a to dobre, czyżby turbo dostało wstecznych obrotów ? Coś nie tak z opisem usterki gdyż takie rzeczy się nie dzieją. Może nie dawać turbo ciśnienia ale w życiu nie będzie tam podciśnienia.
po wymianie zaworu zwrotnego nadal brak turbo po uruchomieniu silnika zaciągnie sztangę przy wzroście obrotów do ok 3 tyś wąż gruby od powietrza robi się twardy i po przekroczeniu ok 3,5 tys. obrotów sztanga wraca , brak doładowania wąż gruby mięknie tylko nie wiem czy kolega ten zawór zwrotny wsadził dobrą stroną , jutro się dowiem
Zobacz czy któryś wąż powietrza doładowanego nie spadł albo go nie rozerwało
Jak odepniesz wąż doładowania przed EGR to też masz ponad 1200 mbar na czujniku ciśnienia? tego nie wiem ale na zapłonie 1158 Podmień ponownie filtr paliwa :) Później będzie czas na podziękowania. też tak uczyniłem też mi to trochę zajeżdża z problemem paliwa
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
To przewód pokrótce - z turbiny do kolektora ssącego gdzie jest sprężone powietrze dostarczane do silnika. Po jego wymianie na sprawny auto powinno odzyskać moc. Nie ma wystarczającego ciśnienia doładowania.
Brak doładowania .
wcale nie. Mógł tez pęknąć wąż od doładowania. Ale można gdybać. Raczej na pewno coś z powietrzem..
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Ostatnio byłem u mechanika i na komputerze był zapisany błąd nadmiernego doładowania. Wie ktoś może o co to chodzi. Nadmierne doładowanie powstaje gdy , łopatki kierownicy turbiny nie zmieniają poziomu w stosunku do obrotów silnika. Zaistniałe wtedy zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym musi został rozładowane w celu nie uszkodzenia układu,...
na wolnych obrotach jest ok tylko jak się daje gazu zdjąłem wąż od zasysania turbina się kręci i jest tak samo kurczy się wąż od doładowania i ciężko zapala ale w sensie że że trzeba długo kręcić i normalnie chodzi nie wiem czy coś się zapchało popatrzę jeszcze jutro
Teoretycznie do puszki filtra powietrza, w praktyce nie ma to znaczenia, może być nawet nigdzie nie podłączony, sprawdź tylko czy nie jest zapchany. Mógł zassać jakiś syf i się zatkać, ale wtedy miałbyś maksymalne doładowanie.
Wygląda to na turbinę... ma jakiekolwiek ciśnienie doładowania? Odłącz wąż idący od turbiny do kolektora dolotowego odpal i zobacz czy też tak samo kopci...
podłącz vaga .powinna wyskoczyc usterka regulacji ci doładowania
Owszem pasuje do silnika ale będziesz musiał przerobić wąż powietrza doładowanego pod szybkozłączkę na wyjściu z turbo AXR gdyż na wyjście z turbo od ALH nakłada się tylko wąż i zakłada na niego klamrę samozaciskową.
A nie uważasz ze ten z mniejszą średnica otworu może wpłynąć na wydajność doładowania?
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
Drobne ślady oleju? Ja uważam że mój silnik pływa w tym oleju. Egr po prostu jest cały mokry, Rura do intercoolera jest mokra w środku, za intercoolerem też. Na wężu przy turbinie widać krople oleju. Mam pytanie odnośnie tych dwóch wężyków. Mam je spiąć ale muszę to zrobić z clipem? co to da? wytworzy się takie podciśnienie że turbina będzie działać...
Mam zadymiarke, podłączyłem wąż od filtra, wszystko szczelne...
czujnik MAP znajduje się na kolektorze ssącym (ostatnia Twoja fotka), błąd oczywiście wskazuje usterkę elektryczną więc najpierw sprawdź czy nie wypięła się z niego wtyczka ew. sprawdź stan połączeń przy wtyczce i profilaktycznie spryskaj piny spray'em do złącz elektrycznych, jeśli to nie pomoże to spróbuj podmienić na inny od znajomego, jest przykręcony...
Witam. Mam ten sam problem. Zaczęło się od pękniętego węża od doładowania tuż przed kolektorem. Ogólnie możemy jakoś prywatnie się zdzwonić? Nie podawaj publicznie numeru telefonu!
a czy podciśnienia ma dobre może pękł plasstikowy wąż przy pompie podciśnienia
A jesteś pewien, że w aucie jest regulator doładowania? Jak patrze w google to większość ma tylko wąż z muszli turbo do gruszki.
Szumi bo wywaliło wąż powietrza lub pękł.
Według mnie jest to nieosiągnięte ciśnienie doładowania ,obejrzyj podciśnienia sterujące turbinką , węże dolotu itp
Więc jednak rozrząd lub czujnik ciśnienia doładowania.Wąż musi się robić twardy nie może go zasysać.Jeszcze jedna opcja zapchany katalizator lub któryś z tlumików.Według kompa turbo pompuje a wąż jest miękki -czujnik ciśnienia doładowania podmień na początek.Nie pomoże rozrząd skopany.
Dziś pojawił się dziwny dźwięk i zaczął kopcić Zrzuciło ci węża doładowania. POchwal się że auto straciło moc w dodatku i dużo pali.
Wystarczy wąż zdjąć z gruszki i zakładać by zobaczyć cokolwiek jak działa geometria.Albo wąż dolotu przed przepustnicą zdjąć jeden sprawdza a drugi gazuje.Albo ścisnąć wąż i przygazować .Ale te nowe fury są skomplikowane w diagnozie prawda?
pisk podobny do dzwięku paska to raczej nieszczelność układu doładowania pękniete węże lub spadnięte huk to mógł być właśnie zerwany wąż tam są spore ciśnienia i przepływy
Witam, wąż sprawdzony jest szczelny, wirnik też jest cały, nie ma luzów. Geometria luźna, jednym małym paluszkiem da się sterować. Stawiam na czujnik ciśnienia, chyba.
Witam Przyjechał dzisiaj do mnie kolega samochodem Audi A4 1.9TDI 2004r. prawie że prosto z Niemiec z problemem braku mocy, bo takie już kupili. Auto ma przejechane 190tys. i problem w tym że stało prawie pół roku, bo widać po rolkach napinacza paska jak pordzewiał. Auto nie daje ciśnienia doładowania, wąż jest prawie cały czas miękki, z pomiarów Vagiem...
Przy "starym" Iveco 3.0 180 koni przy równo 2 tys. obrotów na postoju wąż od turbiny do intercoolera jest napięty, że nie ma szans go wgnieść, natomiast przy "nowym" 3.0 170 koni przy tych samych obrotach itp. wąż lekko napięty i można go bez problemu zgnieść. Podejrzenie pada więc na doładowanie. Jutro zmienię zaworek sterowania turbiną oraz sprawdzę,...
Turbo tak jak pisałem regenerowane pół roku temu, więc olej najpewniej z odmy bo nawet na tym zaworku łączącym odme z dolotem jest olej. Jak mam wymieniać węże doładowania co trzy miesiące to ja dziękuje za takie wozidło. Tak patrzę to bez sciągania przodu intercoolera nie wyciągne, chyba że go po prostu odłącze od węży i przepłukam ekstrakcyjną. Ogólnie...
w końcu 4. mechanik zdiagnozował co mu jest. Tak jak pisał "diagnosta mb" auto działa w trybie awaryjnym bo jest za niskie ciśnienie doładowania od turbiny - do wymiany wąż od intercooler'a, 2 weże podciśnienia i turbo do regeneracji :(Dziękuję wszystkim za pomoc, myślę że problem rozwiązany. Pozdrawiam
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
Sprawdź szczelność w układzie doładowania. Jeżeli jest gdzieś wąż przetarty to komputer nie umie się "doliczyć" powietrza tak jakby przepływomierz był uszkodzony. Generalnie przed miernikiem masy powietrza może nie być nic(teoretycznie,a praktycznie filtr), ale za musi być szczelnie. A na marginesie pochwal się w którym mieście ASO vw nie daje sobie...
J Poza tym jak się olej leje na zewnątrz to być może pękł lub spadł wąż od turbiny, jest za niskie ciśnienie doładowania silnik dostaje za dużo paliwa i stąd dym. Ale jazda z rozpiętym wężem też się źle skończy dla turbiny (pracując bez obciążenia rozpędza się do dużo wyższych obrotów). Jest taka opcja B5 mają awaryjną "szybkozłączkę" przy doprowadzeniu...
Sorry za temat ja dałem ciała, bo po wymianie chłodnicy źle podpiołem wąż od intercoolera i nie pompowało, a sonda dała błąd.
jak zamóię ten miernik to mogę go podłączyć pod n75 czy można też pod vacum pompę pod ten wąż co kleiłem od serwa hamulcowego
Jeśli w sterowniku nie ma żadnego błędu to nie pozostaje nic innego jak tylko podpiąć Vag i zrobić test elementów wykonawczych po wejściu w 01 Engine - > 03 Output test i przetestować wszystkie pozycje, jeśli przy teście N109 silnik zgaśnie (bo powinien) to ponownie wprowadź test od nowa ale na niepracującym silniku a kluczyku w pozycji zapłonu. Przy...
być może wąż jest pęknięty (sprawdz to).Traci moc ponieważ rzeczywiste ciśnienie doładowania jest inne niż żądane i sterownik przechodzi w tryb awaryjny.Jeśli dolot jest szczelny może być problem ze sterowaniem geometrii turbiny.
Witam mam podobny problem z saabem 1.9 tid. Wszystko niby działa podciśnienia ok gruszką ładnie pracuje a wąż do przepustnicy po przegazowaniu miękki. Moje pytanie czy u ciebie też tak było.
Jeśli zapach tych białych spalin ma zapach niespalonego paliwa to po dłuższym postoju, zanim uruchomisz silnik, zdejmij wąż powietrza doładowanego z wlotu obudowy zaworu EGR i zobacz w jakiej pozycji jest ustawiona klapa gasząca - prawdopodobnie nagar wewnątrz obudowy EGR ją przycina i nie otwiera się całkowicie, tak jak w tej pozycji na tym foto :...
Dzisiaj wymieniłem czujnik doładowania na nowy oraz przekaźnik EDC . Objawy takie same jak wcześniej błędy te same. Ale zaważyłem że jak jedziemy około 30 km/h wrzucimy 8 pełną i gaz w podłogę samochód zaczyna się rozpędzać doładowanie silnika dochodzi do 1.6 bara pojazd rozpędza się do 90 i zapala się na czerwono silniczek ale jedzie normalnie i wyświetla...
Temat rozwiązany. Problemem był nieszczelny wąż między IC a przepustnicą. Na dole przy IC uciekało przez uszczelkę, a przy króćcu przepustnicy, pod obejmą było pęknięcie. Dzięki za rady, temat do zamknięcia.
Prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniony czujnik. Proponuje udać się do dobrego elektryka samochodowego i przejrzec instalacje pod kątem uszkodzonych zył w przewodach lub przetartej izolacji ... Ewentualnie łapie ci gdzieś "fałszywe powietrze" chociarz w JTD to raczej bëdzie upływ powietrza (np uszkodzony intercooler lub wąż doprowadzający powietrze...
Tak wąż puchnie,auto jeżdzi tylko ewidentnie brak mu doładowania,jak zchodzi z obrotów to słychać takie wycie podczas jazdy.Nie ma takiego przyspiesenia jakie miał dotychczas. Dodano po 2 A moge mu wlać wd40 do zaworu egr przez wężyk do zaworu sterowania?patrzyłem w egr jest coś jak smoła.
Spróbuj eksperymentu z przepływomierzem (4 - drugi rysunek), mianowicie, wyłącz jego kostkę elektryczną i testuj podczas jazdy po ulicy. Jeżeli silnik ożywia się i przestaje dymić z wypiętym wtykiem, podczas gdy z wpiętym było bardzo źle, oznacza uszkodzenie przepływomierza, a konkretnie zawyżanie sygnału masy powietrza. Natomiast EGR (1, 2 - drugi...
Charakterystyka usterki , [ Ciśnienie w kolektorze niższe od minimalnego progu ] wychodzło by więc że problem może leżeć w układzie doładowania powietrza tym bardziej że to się dzieje jak piszesz powyżej 2 tyś niech ktoś go ''przegazuje'' a ty sprawdz czy wąż pomiędzy kolektorem a turbiną pęcznieje musi być wyczuwalne twardnienie , chodzi o wydatek...
W twoim silniku nie ma czujnika kopiowania Turbo. Podstawowe narzędzia to wakuometr do badania podciśnień. Robisz pomiar podciśnień przed elektrozaworem i za najlepiej drugim, uwzględnieniem wysterowania elektrozaworu w parametrach. Druga sprawa nie może wąż za turbiną być zasysany, tzn żeby go wciągało wtedy układ dolotowy jest zatkany ,przytkany.
Chyba że chodzi jeszcze o jakas inna mase o ktorej nie wiem. Generalnie co moglem to juz posprawdzalem - ciekawe jest to cholerne odpalanie po czasie postoju - tak jakby cos sie rozladowywalo i wtedy zapala? Co myslicie - co jeszcze sprawdzic? Masę na skrzyni biegów - odkręć kabel masowy, który idzie do skrzyni z aku i przeczyść, co jeszcze sprawdzić...
Rury dolotowe sprawdź Od turbinki, poprzez chłodnicę intercoolera do kolektora ssącego. Dźwięk który słyszałeś (puknięcie) mógł wywołać rozrywający lub spadający wąż. Faktycznie hałas po dodaniu gazu może być spowodowany nieszczelnym układem doładowania. Oby na tym się skończyło.
Wiem że ten golf ma 75kM ale jakieś ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być, wąż choć trochę powinien pęcznieć. - powinien minimalnie pęcznieć, ale ciśnienie podczas gazowania na postoju nie powinno przekroczyć ok. 0,1 bara. I może dla tego też nie czujesz, że wąż twardnieje. Ciśnienie doładowania sprawdza się w tym modelu podczas próby drogowej...
Panowie, bez obrażania się i głupich docinek, kolega jest wkurw.... bo nikt nie jest mu w stanie pomóc, doskonale go rozumiem bo mam podobny problem, mariuszbmw na sam początek proponuję zdjąć z kolektora ssącego wąż powietrza doładowanego od intercoolera i sprawdzić czy silnik dalej będzie dymił na biało oraz sprawdzić olej i płyn chłodzący w zbiorniczku...
Odświeżę temat... :) Dzisiaj wymieniłem komplet zaworów n18/n75 nówki - wraz z wężkami, trójnikami itd. Wszystko oryginał. Okazało się że miałem inny zawór n75 (kwadratowa wtyczka) dlatego nie mogłem podmienić wtyczek (powinny być obie półokrągłe). Na zaworze widniała data 15/98. Ktoś już widocznie ogarniał przede mną problem braku mocy od dołu - ale...
17964 / P1556 - Charge Pressure Control: ujemne odchylenie Ewentualne objawy Zmniejszona moc Tryb Limp Możliwe przyczyny Zbyt niskiego ciśnienia doładowania Węże / Rury niepoprawna podłączony, odłączony lub wyciek Ładowarka kontroli ciśnienia uszkodzony VNT (zmienna końcówka turbo): Dysze zatrzymany Elektrozawór ciśnienia doładowania Kontroli (N75)...
Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania. Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.
Witam mam problem z fordem mondeo mk3 silnik 2.0 tdi. Problem polega na tym że auto wo gule nie jedzie jadąc 50 kmh na 4 biegu wciskając gaz w podłogę auto praktycznie nie przyspiesza ale gdy zredukuje bieg da go się dokręcić do końca przy 3 tyś jest lekkie szarpanie. Auto było u mechanika który opowiedział ze możliwe że jest coś nie tak z geometrią...
Serwo nie ma nic do tego jak biorą klocki. Pewnie masz tarcze do wymiany - zużyte przez co klocek nie dotyka tarczy całą powierzchnią. Serwo ma kolosalny wpływ na doładowanie bo gdyby je odpiąć i zostawić wąż to wtedy podciśnienie będzie zbyt małe przez co gruszka nie będzie odpowiednio ustawiona Skoro masz -0.9bara na serwie to gdzie tam widzisz nieszczelność?...
witam, sprawdż jak kol. Remik sugeruje ciśnienie doładowania, masz jakieś błedy z diagnozy silnika?prawde mówiąć jeszcze nie spotkałem takiej upierdliwej usterki, pewnie wąż i opaska nie są właściwie dobrane i tyle, nawet jak by wytworzyła turbina 4 bar nie powinien spaść wąż, powodzenia
Witam posiadam audi a4 b5 1.8t sedan 1997r. Byłem dziś u mechanika bo wydaje mi się ,że turbina słabo ciągnie. Mechanik mówił ,że po dodaniu gazu, wąż od spodu auta co pompuje powietrze do turbosprężarki powinien być twardy. U mnie po dodaniu gazu wąż lekko się napompuje, ale dalej jest miękki , że palcami można go zgniatać. Zauważyliśmy też , że od...
Dzień dobry od jakiegoś czasu miałem problem z włączaniem się turbiny. Wymieniłem czujnik włącznie turbiny, turbina na 1,2 biegu włącza się i działa poprawnie lecz na 3,4,5 biegu wyłącza doładowanie przy ok 2, 3 tys. obrotów, turbina załącza się i wyłącza, tak cała drogę trochą pompuje i przerwa. Po jakimś czasie uszkodzenie doznał wąż od turbo pękł...
red1977 . Sprawdziłem. Czyli wypiełem ten wężyk 1 i 2 I różnicy nie ma żadnej w mocy i prędkości. Ale za to podczas jazdy nie słyszę w środku takiego syczenia powietrza ( np. tak jak by była dziura w wężu od doładowania), tylko taki gwizd turbinki. Czy to normalne?? i po wypięciu tych wężyków nie można zgasić auta.
możesz miec nieszczelnosc w układzie doładowania silnika na poczatek dokładna kontrola wszystkich węży i ich połaczen
Aby dostać do portu LP w Mazdzie trzeba zdemontować, pół zderzaka i lewą lampę, więc to nie jest 20sek jak tu jeden troll twierdził. Pod lampą była 'butelka' z portem. Po podłączeniu węża pokazywał około 48psi, po włączeniu sprężarki spadło do 25 i sprzęgło zaczęło rytmicznie włączać/wyłączać sprężarkę, odkręciłem zawór i stopniowo uzupełniałem, dobiłem...
Witam ja mam ten sam problem z vento 1.9tdi 110 KM jara jak smok ale winę znam jest to wina doładowania (wiem jak wcześniej turbina gwizdała a jak tera i jak sie wąż od interculera napinał a jak tera) a mam automata i on se sam gazu dodaje zmienia se biegi jak by był załadowany a komputer pokazuje ze jest wszystko ok prócz przepływki bo pokazuje za...
Niekoniecznie, kiedyś w jakimś sprinterze było podobnie, tracił moc dopiero przy mniej więcej takich obrotach jak u Ciebie i po ponownym odpaleniu moc wracała analogicznie jak u Ciebie, a winny był właśnie dziurawy wąż idący od intercoolera.
W pierwszej kolejności do sprawdzenia wtryski zrób test na przelewy i wtedy będziemy coś więcej wiedzieć jeśli będzie ok to sprawdź wąż ciśnieniowy turbo jeśli jest tam dużo oleju to też coś będziemy mogli powiedzieć ( przy turbo był by ubytek oleju silnikowego i raczę błąd ciśnienia doładowania ) a na końcu kompresja do pomiaru .
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
Ok, bo ja mam na myśli coś innego. Podpinam się kompresorem pod wąż ssący, który odpiąłem. Zaczynam ładować np. 0,5 bara i pryskam atomizerem z mydłem i widać, jak tam się zbiera ciśnienie, albo np. wytwornica dymu, to ewidentnie całość jest szczelna, ale tamtędy ucieka ciśnienie. I jak to się ma do mieszanki/lewego powietrza/mocy silnika - ładowania...
Witam mój skoczek jakiś czas temu znacznie stracił na mocy i ciężko jest się nim rozpędzić do 100. wymieniłem filtr paliwa i nic, turbina niby sprawna, bo wąż robi się twardy, odłączyłem przepływowy i bez zmian dopiero po odłączeniu czujnika podciśnienia doładowania jest troszkę lepiej więc go podmieniłem ale i tak jest bez zmian. Dziwi mnie tylko jedno,...
komputer pokazał błąd czujnika ciśnienia doładowania Pytanie zasadnicze jaki błąd ? Na przykład błąd zbyt niskiego ciśnienia wcale nie świadczy o uszkodzonym czujniku, przyczyna może być zupełnie inna, np dziurawy wąż
chyba się trochę zagalopowałem z tymi wcześniejszymi fotkami, silnik AHH ma blok silnika taki jak AFN 110 KM więc tam czujnik G62/G2 będzie nie z tyłu głowicy a z jej prawego boku, zamocowany w króćcu wodnym, z którego wychodzi górny wąż do chłodnicy, podstawa to zdejm plastikową górną osłonę silnika i wtedy zobaczysz tak jak na tej fotce : http://obrazki.elektroda.net/35_12344741...
olej zaczol wyciekac z tego samego miejsca i obawiam sie ze jeśli znienie przewod na nowy lub uszczelnie wyciek znowu zdazy sie to samo a zdaje sobie sprawe ze przez cos takiego mozna zarżnać silnik!!turbina jeszcze jest na gwaranci do lipca!prosze o pomoc bo oleju musze dolewac co najmniej litr na jakies trzysta km. ...pytanie brzmi czy próbować uszczelnic...
Po pierwsze trzeba sprawdzić ile oleju jest w układzie doładowania intercooler, węże. W tak starym aucie na bank turbo puszcza olej.
Sprawdź tak. Wywal wąż łączący przepływke i turbo. Przy turbinie papodaj powietrze. Sprawdzisz wtedy cały układ, czyli przewody, IC, kolektor, egr itp. Objawy, które opisujesz wskazują właśnie na nieszczelności dolot. Dla pewności możesz jeszcze podłączyć urządzenie diagnostyczne I w czasie przyśpieszania zerknąć na wartość doładowania.
Witam serdecznie forumowiczów! Mam wielki problem z moim Passatem... Auto zdecydowanie nie jedzie jak należy... Porusza się nim jakby brakowało przynajmniej 40KM z seryjnych 150. 2 dni temu miałem okazję "zmierzyć się" z kolegą prowadzącym Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM z 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów i odziwo doganiał mnie bez większego kłopotu!...
Kupiłem złączki co mi polecił carrot, ale później dowiedziałem się gdzie jest port LP, okazało się że muszę zdemontować, pół zderzaka i lewą lampę, pod nią była 'butelka' z portem. Po podłączeniu węża pokazywał okolo 48psi, po włączeniu sprężarki spadło do 25 i sprzęgło zaczeło rytmicznie włączać/wyłączać sprężarkę, odkręciłem zawór i stopniowo uzupełniałem,...
Może węże pomyliłeś przy składaniu. Brak ciśnienia doładowania.
17964 P1556 Możliwe przyczyny: Przyłącza węży zamienione Przecieka połączenie (s) wąż Wąż intercooler Wyciek linie próżniowe Zawór elektromagnetyczny do regulacji ciśnienia ładowania (N75) wadliwe Turbo zabrudzony lub uszkodzony. Zwłaszcza, gdy mechanizm regulacji zmiennych łopatek nie będzie Ci pozostać usterka Jeśli zmienna łopatki w pozycji, w której...
Przeswietl jeszcze wszystkie węże od turbiny do intercoolera. Świstu nie słychać?
To nie jest raczej EGR ani klapa gasząca. Ściągnąłem wąż pomiędzy kolektorem ssącym a intercoolerem, (z lewej strony) i jest tam pełno spalin. Tak samo jak w przypadku korka oleju. Wiadomo że to bez filtra powietrza i doładowania ale silnik odpalił. Co to może być? Odpiąłem "odmę'? z pokrywy silnika i dolotu (na wejście do turbiny) i leci bardzo dużo...
Kivors, gdybyś nie był takim "pewniaczkiem" to wiedziałbyś że w tym silniku turbina jest na bezpośrednio połączona z kolektorem wydechowym Tak samo jak w każdym innym silniku. Widziałeś gdzieś turbosprężarkę połączoną nie na sztywno z kolektorem wylotowym ? i na sztywno połączona z ssącym, a oba kolektory mają podwójny płaszcz Kto Ci takich bzdur naopowiadał...
chodzi mi np o to co to za węże nr 38 Wężyk idzie od elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania do siłownika wastegate
Witam, Jak pojeżdżę trochę szybciej to wyskakuje mi taki błąd: 17705 - Utrata cisnienia miedzy turbina a przepustnica (sprawdź DV) Na innym forum znalazłem taki opis "Najczęściej ten błąd jest spowodowany nieszczelnym DV ( dobra okazja żeby pozbyć się seryjnego ) , w 2-giej kolejności nieszczelność na wężach doładowania i ostatni najmniej prawdopodobny...
Układ doładowania nieszczelny , sprawdz węże.
Najprawdopodobniej przycina się klapa gasząca wewnątrz obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jak już uruchomisz silnik i będzie pracował z takimi objawami to pociągnij np. śrubokrętem do siebie za ucho metalowego pierścienia sprężystego na szybkozłączce łączącej obudowę zaworu EGR z wężem powietrza doładowanego i następnie wyjmij wąż z obudowy...
Z tego co zrozumiałem to brak sterowania na wężu (pełny otwór) to spowoduje brak ciśnienia doładowania a zamknięcie otworu spowoduje maksymalne ciśnienie doładowania. Brak sterowania na wężu maksymalne ciśnienie doładowania, zamknięcie otworu nic nie zmieni nadal maksymalne ciśnienie.Żeby obniżyć ciśnienie musisz podać ciśnienie na ten wężyk. Można...
Witam! Problemik jak w temacie. Silnik 1.9 TDI ASZ. Wyskakują węże od turbo. Najpierw na górze. Pomyślałem że zatrzaski nie trzymają. kupiony nowy w ASO. To teraz zaczął wyskakiwać dolny za kulerem. Też kupiony nowy. Ale i tak wywala jak się gazu dołoży. Generalnie dziwna sprawa bo nie wpada w tryb awaryjny, tylko wywala te węże. Po podłączeniu do kompa...
No i dobrze że nie ma bo to bypass czyli ruch dopiero jest jak już doładowanie jest w maxie i trzeba odpuścić. zakładam nieszczelność węży ( intercoolera) w doładowaniu lub uszkodzony EGR. Pół roku minęło. Usterka pewnie dawno temu usunięta.
Na chłodnicy szukaj albo na wężu za sprężarką.
Witaj kolego co do błedu 0575 to: -uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone). Sprawdzić zawór magnetyczny N75 i układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką. A błąd 0519 to błąd od MAP,zobacz na parametry rzeczywiste w trakcie pracy silnika to powinno...
jakie objawy przy próbie odpalenia silnika ? jeśli nie zapala się nawet na chwilę kontrolka świec żarowych to silnika nie odpalisz, trzeba wtedy wyjąć przekaźnik nr 109 (oznaczenie 109 jest napisane na przekaźniku), następnie trzeba go rozebrać i poprawić lutownicą luty na jego płytce drukowanej i ponownie włożyć sprawdzając czy po przekręceniu kluczyka...
N75 jest nowy i przewody też. Eksperymentowałem też w ten sposób że zaślepiłem wąż do siłownika zaworu upustowego i nie dało to odczuwalnego efektu a w pamięci sterownika zapisał się błąd zbyt wysokiego ciśnienia doładowania. Moje aktualne przemyślenia kierują się na pompę. Nie pasuje mi jednak do tego że na wolnych obrotach jest OK, a wygląda jakby...
Jak by ktoś miał problem jeszcze jak w temacie to już objaśniam : wężyki od vakum lubią pękac , intercooler ma przykręcane kolanka a pod nimi gumowa uszczelka ona się wypala i jest nie szczelność w układzie doładowania , pękające węże od turbo do kolektora . Po naprawieniu nieszczelności turbo działa błędy wykasowane i zafira śmiga jak złoto . Do kasowania...
Witam Posiadam Forda SMAX 2.0 TDCI 140 KM 2007r. problem polega na tym, że: -brakuje mocy -ledwo osiąga 130-140 km/h czasem wyrzuca błąd P0299 - za niskie ciśnienie doładowania. Co sprawdziłem: -szczelność dolotu, wymieniłem podejrzany wąż, nowy intercooler -turbina po regeneracji (zamieniałem drugą którą mam w zapasie to samo) -EGR sprawny szczelny...
Masz 150KM AEB czy 180 KM AJL,bo nie napisałeś rocznika. Pozdrawiam.. Wygląda na zawór kombinowany wtórnej pompy pneumatycznej(o ile wężyk idzie do dmuchawy i dalej do filtru powietrza) Lub zawór odcinający (o ile połączenie przewodów występuje pomiędzy wężami zasysania i doładowania)
To prawdopodobnie jest przeladowywany, czyli turbina za mocno pompuje i masz za wysokie ciśnienie doładowania i sterownik odcina paliwo żeby zabezpieczyć silnik przed uszkodzeniem, Jeszcze nie spotkałem renówki która by gasła od za wysokiego ciśnienia doładowania . Węże rozerwie , cooler rozerwie , a silnik nie zgaśnie. :D Prędzej za niskie cisnienie...
Ewidentna nieszczelność w układzie doładowania do sprawdzenia węże opaski intercooler-gdzieś musi uciekać tym bardziej że słychać,trzeba tylko znależć gdzie.
wąż intercoolera aquastop wąż karcher wąż
peugeot partner wtryski naprawa hydrostatu pralka separator filtr magnetyczny
thomson 32he5606 philips 55pfl6008k
Problemy z tabletem Wacom: diagnostyka i rozwiązania Dlaczego szlifierka kątowa ma mniejsze obroty? Przyczyny i rozwiązania