A czy jeszcze jakiś przewód po lewej stronie nie wisi, chodzi mi o trójnik? Czy z aparatu zapłonowego też nie odchodzi jakiś wolny wężyk?
Witam na schemacie silnika 1.8 PM. Od aparatu zapłonowego idzie jeden wężyk do zaworu perbut pod spód, kolejny idzie od zaworu perbut do monowtrysku. Są 2 wejścia, pierwsze idzie do pierwszego, a drugie idzie od monowtrysku do obudowy filtra. Moje pytanie: przy zaworze perbut numer 5 na tym schemacie zostaje jedno wolne miejsce, czy to jest zaślepione?...
Witam Mój problem polega na tym, że mam w/w autko i jest elektrozawór(w komorze silnika po prawej stronie przy nadkolu) do którego są podłączone trzy wężyki ciśnieniowe. Jedna sprawa to nie wiem czy nie są one pomieszane a druga sprawa jeden wężyk prowadzi do aparatu zapłonowego do którego przymocowany jest prawdopodobnie regulator pneumatyczny i podczas...
Przewód ten jest podłączony od gaźnika do aparatu zapłonowego i słurzy do podciśnieniowego wyprzedzania kąta zapłonu. Wiem do czego to służy. Może to podejście nie profesjonalne ale nieraz lekarstwem na szarpanie silnikiem w czasie hamowania silnikiem czy jego kichaniem było zdjęcie tego wężyka z aparatu zapłonowego i zaślepienie wężyka. Miałem kiedyś...
... W gaźnikach otwór sterujący regulatorem podciśnieniowym jest nad przepustnicą, w takim miejscu że największe podciśnienie występuje w nim przy ok połowie wciśnięcia gazu. Do autora: jedyny sens sterowania elektronicznego wyprzedzenia zapłonu byłby przy zastosowaniu czujnika spalania stukowego. To bardzo cenna uwaga bo oznacza że źle mam wzięty...
A w jaki inny sposób w domowych warunkach można to sprawdzić? Właśnie byłem sprawdzić czy jest iskra no i jest. Wykręciłem świecę a tam całe mokre. Może go zalewa? Co mogę jeszcze sprawdzić? Może jakiś wężyk od podciśnienia?
Kolega Elekstryk miał na myśli wężyk podciśnieniowy do aparatu zapłonowego stosowany np. w dużych fiatach. W maluszkach tego nie było. Dodano po 38 Rozumiem, że usterka pojawia się tylko w czasie jazdy, po rozgrzaniu silnika i przy włączonych dodatkowych odbiornikach (światłach)? Na postoju, przy włączonych światłach, gorący silnik pracuje bez zarzutu...
po pierwsze link do strony niedziała powinieneś napisać jaki silnik masz było by łatwiej ale domyślam się że chodzi ci o licznik z ekonimizerem (chwilowe wskazanie zużycia paliwa) wężyk ten ciągniesz od nowego licznika z ekonimizerem do kolektora ssącego a mianowicie musi to być podciśnienie jakie panuje pod przepustnicą możesz podpiąć się przecinaąć...
Pare dni temu wracałem z pracy i nagle zgasło mi auto ( moja Vectra A, 1.6 8V, C16NZ). Kręciłem ale nie chciał odpalić ani na gazie ani na benzynie, ani też "na popych" - czego nie powinno się robić. Zaholowałem go do garażu, i sutuacja wygląda tak: silnik kręci tak jakby chciał zapalić ale coś go dławi, cewka jest dobra (pomierzona, wyczyszczona itp),...
Witam Mam problem z samochodem DAEWOO TICO, Jako iż jestem pierwszym właścicielem autka szkoda mi się z nim już rozstawać. Opiszę w czym problem. Autko do tej pory działało bez zarzutu jednak kiedyś zaczęło kiepsko palić w dni wilgotne, ja wtedy nie miałem pojęcia co to może być oddałem go do mechanika (przeklinam go do tej pory) on też nie wiedział...
Luz zaworowy został sprawdzony i ustawiony prawidłowo. O czym wczesniej pisałem. O tym, że ciśnienie sprężania sprawdziłem tez napisałem (jest 12 bar na obydwu cylindrach) Ok. może te 12 Bar jest trochę podejrzanie duże, ale można przyjąć, że zawory OK. Natomiast nic nie wiadomo o stanie pierścienia olejowego i związanego z nim ew. sporego spożycia...
Te co widać na zdjęciu są dobrze podłączone, ten zaznaczony możesz zaślepić jak do niczego nie potrzebny(fabrycznie raczej go nie było). Z przedniej części korpusu przepustnicy idą jeszcze 2 wężyki, jeden do przyspieszacza w aparacie zapłonowym, drugi do zaworu od par paliwa.
Usterka gaźnika - np. źe ustawiony poziom paliwa. Wężyki podciśnienia są tylko dwa, do gaźnika dopięty jest ten idący do bączka przy aparacie zapłonowym, do ekonomizera idzie z kolektora ssącego. Dodano po 2 jest tam takze elektorniczny zawor podcisnieniowy, ktorego tez nie wiem gdzie podpiac... Nie ma tam czegoś takiego - jest elektromagnetyczna dysza...
po pierwsze nie napisałeś który rok auta i jakie oznaczenie silnika. z mojej wiedzy nie powinno być tam żadnych podciśnień do aparatu zapłonowego ponieważ zapłon jest sterowany z sterownika silnika(Mono-motronic MA1.2.1 /2 /3).
Mam Audi 80 z gaźnikiem Keihin 2,więc o komputerze nie ma mowy,prawdopodobnie kręcili przepustnicą przy regulacji gazu, i ma za małe otwarcie,może zawór od paliwa jest wadliwy i przydławia przepływ.Też mam zagazowane,ale w porządnej firmie i żadnych problemów przez 4 lata nie miałem.Jeżeli masz gaźnik 2EE to jest sterownik silnika coś a'la komputer,ale...
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Wymyśliłem, że )skoro po wymianie palca rozdzielacza wystąpiła zmiana objawów) przyczyna może leżeć w łożyskach aparatu zapłonowego. Zużyte łożyska mogą stawiać zmienny opór, powodując lekkie przestawianie zapłonu. Można by wyjąć aparat i obracając wałkiem, sprawdzić czy łożyska nie dają efektu, jakby, przeskakiwania. Wymiana łożysk jest możliwa, choć...
z korpusu przepustnicy (tuż nad kolektorem ssącym) idą 2 wężyki - jeden do elektrozaworu pochłaniacza par paliwa drugi bodajże do plastikowej "czapki" tej przepustnicy - odłączyć oba i jednym krótkim natyknąć na jeden i drugi króciec. w czapce przepustnicy podobnie - jeden idzie do termostatu w filtrze powietrza a drugi do wymienionego już dołu przepustnicy...
etam, gaz jak by przesyczywał mimo wyłączonego gazu to by miało to ogromny wpływ na wolne obroty a na wysokich to nie miało by większego znaczenia sondę lambda równie dobrze można odłączyć i nie robi to większej różnicy w działaniu w Astrze Sprawdziłeś ten wężyk od mapsensora? może też być uszkodzony czujnik temperatury silnika (niebieska wtyczka 2pin)...
Coś masz poprzestawiane, bo wygląda to, jakby dostawał zapłon na 2 cylindrze o wiele za wcześnie,jeśli jesteś pewien ustawienia sprawdż wałek rozrządu w miejscu łączenia się go z aparatem zapłonowym, oraz wałek aparatu zapłonowego (bolec),lub sprawdż dokładnie pozycje tłoka 1 z pozycją bolca aparatu zapłonowego.Możliwe jest też ,że przestawiłeś nie...
Przyczyną datowania była prosta nieszczelność pod aparatem zapłonowym
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
Witam. Kupiłem autko a tam śrubami pozaślepiane co niektóre wejścia i wyjścia. Czy ktoś może powiedzieć mi jak i gdzie podłączyć wężyki podciśnienia ? Od gaźnika patrząc z przodu po środku są dwa wyjścia na te wężyki. ten po prawo ktoś zatkał wkrętem gdzie ma iść czort wie ? Po lewej stronie idzie do aparatu zapłonowego czy to dobrze ? Patrzyłem w gaźniku...
Ja zapomniałem całkiem że oznaczenie i.e. było na błotniku a fire na tylnej klapie :) Ja miałem jakiegoś starszego, 96r. chyba więc tam był czujnik halla w aparacie zapłonowym, u ciebie pewnie jest już czujnik położenia wału normalny. Jak masz miernik to sprawdź przewody na zasadzie "po nitce do kłębka", najbardziej prawdopodobne miejsca to tak naprawdę...
więc jeśli ilość dostarczonego gazu zależy od podciśnienia, to może by tak podłączyć jakiś przetwornik ciśnienia na napięcie (lub coś podobnego) np. do wężyka który łączy gaźnik z regulatorem podciśnieniowym aparatu zapłonowego. Dać jakiś rozgałęźnik i podpiąć to do czujnika. W razie potrzeby zamienić napięcie na częstotliwość. Tylko czy istnieją odpowiednie...
Nie wiem, jaka to wersja, ale jeżeli 999 FIRE z aparatem zapłonowym, to sprawdź, czy siłownik wyprzedzenia zapłonu na aparacie (to, do czego jest podłączony wężyk) nie jest dziurawy. Zdejmij wężyk i "zassij" powietrze z rurki - jęsli nie będzie oporu, to jest dziurawy - wtedy trzeba go wymienić (kilkadziesiąt złotych). Sprawdź też ten wężyk, czy nie...
Witam. Mam problem z VW Vento 1.8 benzyna gaz. 90 km. Samochód szarpie przy przyspieszaniu, zazwyczaj od 1800 do 2700 przy obciążeniu wciskaniu pedału gazu. Czasami na zimnym zaraz po odpaleniu. Innym razem zaraz po ruszeniu rozgrzanym silnikiem. Szarpanie czasami jest tak intensywne, że wygląda jakby palił na 2-3 świece. Dodam, że świece, cewka, przewody...
Witam posiadam fiat uno 1.1 gaznik 1993r objawy to duże spalanie około 9 litrów na 100km.sprawdzone są świece aparat zapłonowy przewody ufo w aparacie sprawdzone wyciekow z gaznika jest ok wężyki wszystie dobre filtr paliwa wymieniony
Ssanie prawidłowo działa?, proponuję sprawdzić podciśnieniowy regulator zapłonu na aparacie zapłonowym, na 90% jest dziurawy lub pęknięty jest wężyk.
Silnik krokowy jest w tym Panie Jurku.Jest też styk biegu jałowego, śrubę na przepustnicy tak ustawić żeby był styk ,bieg jałowy i sonda ma chodzić.Wężyk pewno idzie do puszki do aparatu zapłonowego po nagrzaniu silnika wyprzedza dopiero zapłon.Nie wydaje mi się jednak że amator te informacje wykorzysta...ale proszę.
Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem potrzebuje pomocy odnośnie podciśnienia Mercedes se380 80r Szukam miejsca gdzie w kolektor ssący wchodzi górny wężyk podciśnienia z aparatu zapłonowego. Patrz zdjęcie. Dziękuję za pomoc Błażej 506800181
Masz go 4 lata i zrobiłeś 45tyś? Jak będziesz chciał go sprzedać to daj znać. :D . To tyle żartów. Sprawdź przy aparacie zapłonowym czy wężyk podciśnieniowy się nie przetarł. Nie wiem czy to akurat to, ale objawy są dokładnie takie jak opisujesz. Siłowniczek podciśnieniowy też może być do wymiany. Po czterech latach to standard, czasem nawet wcześniej....
Witam, dziś grzebałem w passacie, zmieniłem cały mono wtrysk prawie kompletny i co się okazało nic to nie dało ale... odpiołem wtyczke z elektrozaworka który jest schowany za tps-em, zgasiłem samochód , odpaliłem go i wszystko wróciło do normy czyli nie szarpie i nie świeci check. Podmieniłem zaworek i znowu to samo, teraz jeżdżę z odpiętą wtyczką i...
Obudowę termostatu idzie wymienić bez wyjmowania aparatu. Aparat jest nowy czy używany? Jest od takiego samego silnika? Nie jest czasami z króćcem na wężyk od podciśnienia? Skoro po dodaniu gazu chodzi to przewody WN masz dobrze założone. Z tego co pamiętam to w ten aparat od strony wałka jest wbity kołek ustalający więc tam nie da się tego odwrotnie...
Ok. Kabel wymieniłem, co prawda przy aparacie zapłonowym ledwo się trzymał, ale to nie to. Odczepiłem także wężyk podciśnienia i także żadnych zmian. Cewka też jest raczej ok, bo jeśli była by ona z inną rezystancją uzwojenia to by nie chodziło wogóle. Trzeba kopać dalej... Jutro wymienię moduł, może to pomoże, a jak nie, to sam już nie wiem, aparat...
Gdy pada MAP to najczęściej występują problemy z rozruchem, brak wolnych obrotów. Ustrojstwo mało awaryjne, częściej uszkadza się wężyk to niego. Map można podłożyć z poloneza na próbę. A może aparat zapłonowy, przestawiony zapłon (objawy pasują), lub przestawiony na pasku rozrządu.
Witam wszystkich proszę o pomoc bo już nie wiem co zrobić wiem że już takich tematów było wiele ale po wymianie z innego Matiza działającego kabli, świec, pompy paliwa, całego aparatu zapłonowego, czujnika krokowego oraz tego czujnika co jest zaraz pod szybą i nie pamiętam dokładnie jak się nazywa z wężykiem taki przedmuchem go dalej nie odpala na zimnym....
Nawet nie wiemy Jaki masz typ zapłonu, były trzy. Z kopułką, z podwójną cewką i przerywaczem, elektroniczny, bez aparatu zapłonowego... jeszcze one różniły się szczegółami, np, zastosowaniem przewodu oporowego lub diody... Iskra nie może być anemiczna. Nic nie piszesz o kompresji, czy auto stało, czy zgasiłeś i nie pali... Ciężko pomagać na odległość....
Do sprawdzenia: rozrząd, kompresja, drożność katalizatora (o ile jeszcze jest) i luzy reluktora w aparacie zapłonowym. Jak nie masz czym zmierzyć ciśnienia paliwa, to możesz na próbę zdjąć wężyk powrotu z korpusu monowtrysku i zobaczyć czy leci z niego paliwo, nie do końca miarodajne, ale zawsze
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
ok jutro zobacze ewentualnie wydmucham. załatwiłem 2 aparaty zapłonowe jeden od golfa 3 wygląda dość zużycie, na 99% będzie pasował a drugi od toledo i wygląda jak nowy tylko ma jakieś dodatkowe wyjście na wężyk do powietrza i teraz nie wiem czy ten drugi będzie bez tego działał.
Wolnymi obrotami w tym silniku steruje "mega szybki" procesor za pomocą silniczka krokowego. Na podstawie lawiny danych, czyli: prędkości obrotowej silnika, temperatury zasysanego powietrza, temperatury silnika - wydaje on (procesor) polecenie aby silniczek krokowy zwiększał bądź zmniejszał obroty silnika przy zdjęciu nogi z gazu. Czasami może nie zdążyć...
powiem szczerze... sprawdz sobie na poczatek rozrzad a pozniej cisnienie cylindrow bo najprawdopodobniej spadlo ci cisnienie w 1 lub 2 cylindrach... mialem podobny przypadek... martwi mnie to klepanie szklanek... moze ktoras sie zablokowala i nie domyka jakis zawor?!? Rozrząd ok, ciśnienie sprawdzę. Wątpię, że szarpanie to wina niedomykania się zaworu,...
Jeżeli wstawisz aparat bez regulatora podciśnieniowego to możesz mieć problemy przy gwałtownym wciśnięciu gazu lub gdy auto jest obładowane. W mk3 nie było podciśnieniowego regulatora ale wydaje mi się że może nie pasować - inne wycięcie w wałku rozrządu. Regulator podciśnieniowy można zdemontować i wymienić bez konieczności wymiany całego aparatu zapłonowego-...
Najczęściej 2 rzeczy 1-pompa paliwa lub/ przekaźnik pompy na słupku z prawej strony 2-modół zapłonowy w aparacie (jak ten duży) 3-rzadki przypadek ale miałem raz uwalony sterownik świece sprawdzić jak napisał kolega - brak iskry może świadczyć o module paliwo odpiąć wężyk do wtrysku i włączyć zapłon jeśli poleci paliwko to już połowa sukcesu. POWODZENIA
sprawdz uklad przyspieszacza zaplonu. Nie wiem jak to jest w uno ale albo podcisnienie albo czujnik odsrodkowy albo tak jak pisalem stukowy. ew. bardzo zle paliwo:). Moze tez przestawil Ci się caly aparat zaplonowy. pzdr. wmr Odłączyłem wężyk od podciśnieniowego przestawiłem zapłon i to samo, przez 5-10 min jazdy ok i znowu stuki, po jakimś czasie...
w Astrze F czujnik jest w zegarach a zegary są na linkę, jednakże on niema wpływu na gaśnięcie, choć obniża obroty po zatrzymaniu, więc może obniża Ci za bardzo, choć ja tam podejrzewam że masz np poparciałe wężyki pod zespołem przepustnicy, albo ten do mapsensora, ten od mapsensora MUSI być dobry i szczelny, a te pozostałe co tam pod przepustnicą są...
No to usłyszałeś, nawet rada z wymianą autka Dodano po 9 po pierwsze gaźnik, zdejmij, dokładnie rozkreć, sprawdź ewentualnie zregeneruj za pomocą zestawu naprawczego luz na przepustnicy, sprawdź zaworek iglicowy , ustawienie pływaka, czy oska pływaka nie wycięta, nie ma luzu, czy pływak nie ociera o komorę (widoczne ślady), ustaw poziom paliwa/było...
Mój klasyk jest na tyle niezawodny, że żadne taśmy, druty i wężyki są mi niepotrzebne. Najważniejsze jest umieć dbać o pojazd. Należy używać odpowiednich materiałów eksploatacyjnych. Nowe uszczelniacze silikonowe wyeliminowały sprawę wycieków. Nowoczesne filtry paliwa eliminują zapychanie się gaźnika, benzyna E10 elimnuje problem wody w paliwie, bezstykowy...
witam wszystkich no u mnie te przerwy to są jak rozpędzam się wcześniej to też było np jak hamuje silnikiem jutro ja świece wymienie tuż po pracy tak obserwowałem że tych obrotów dostaje jak się nagrzeje porządnie oraz pare razy na ssaniu także być może to sonda lambda może jak tanie to jest to i jutro to wymienie.A co do stukania to mechanik mówił...
wężyk aparatu kondensator aparatu zapłonowego palec aparatu zapłonowego
pikanie radia citroen setup biosu toshiba kingston partycja
mercedes napinacz łańcuch ariston genus wyświetlacz
ESAB Rustler 350C PRO – błąd 205, 206: zanik fazy, przekroczenie napięcia, przegrzanie Jak korzystać z karty sieciowej w Spacetronik S-22?