Żółte łapki trzeba wysunąć ale uwaga...wtryski piezoelektryki nie lubieją być odpalane bez przelewów.
Chyba najlepiej sprawdzić samą pompę - odłączyć rurkę od listwy i zatkać ją manometrem - jeśli napcha na rozruszniku w 3-5s kilkaset barów to myślę że dobra a jeśli nie to może być zdechły albo brudny zaworek regulujący na pompie albo sama pompa wypracowana. Nie wiem tylko gdzie tam jest zawór ograniczający maksymalne ciśnienie - czy na listwie czy...
Filtr paliwa normalny z kroccami i zaworkiem zwrotnym, filtr paliwa został zmieniony na początku objawów z zapowietrzaniem, zaworek zwrotny też zmieniłem i też nie pomogło. Na początku golf nie odpalal sporadycznie raz na jakiś czas, potem coraz częściej. Też zmieniałem filtr paliwa, zaworek.... Nawet wypiąłem wężyki z zaworka i puściłem powrót bezpośrednio...
Witam kolegów Mam problem z 2 manami usterka podobna auto nagle przestało odpalać na ryz z dnia na dzień. Wygląda na to że układ się zapowietrza wystarczy podpompować pompką ręczną i autko odpala. Jak jest pod sam korek zatankowany to jest ok jak zejdzie poniżej max paliwa w baku nie odpala. Dziś rozebrałem smoka w baku i byłem pewien że smok (powrót)...
Sprawdź wężyki powrotu paliwa z wtryskiwaczy, jeżeli są wilgotne to je wymień. Powinno pomóc. Jeżeli ich wymiana nie pomoże to doraźnym rozwiązaniem jest zwiększenie dawki rozruchowej.
Witam. Od 2 miesięcy jestem właścicielem Kia Carnival II 2002 r 2,9 TDI. W trasie przy gawałtownym wciśnięciu pedału gazu zaświeciła mi na chwilę kontrolka "check engine", przy ok 100km/h. Pokazały się również wycieki paliwa, jak się okazało wężyki powrotu paliwa od wtryskiwaczy były luźne. Pojawił się również problem z uruchamianiem zimnego silnika....
Uszczelnij instalację paliwową w aucie i nie będzie kłopotu. Wymień filtr paliwa na taki z dwoma rurkami bez dołączonego powrotu bo właśnie tym powrotem lubią łapać powietrze. Poza tym wężyki przelewów na wtryskiwaczach. Trochę dłubaniny i będzie ok.
Witam. Jeśli cieknie podczas pracy silnika to pompa tłoczy paliwo przez filtr paliwa może być skorodowany na obejmie lub pęknięty plastikowy wężyk powrotu paliwa. Wstaw zdjęcie na zapalonym silniku wtedy wszystko widać.
A czy masz przezroczyste wężyki dojścia i powrotu paliwa z pompy. Jak tak to obserwuj. Jak zauważysz powietrze to tu jest przyczyna
Nie ma takiej opcji, to nie jest potwierdzenie a nie wydajna instalacja gazowa np spadek ciśnienia gazu przez co wykrywa brak paliwa i do następnego odpalenia auta nie przełączy się na PB. Napraw / popraw lub wyreguluj instalację. Myśle, że magic skończył się czarować i tyle. Listwę zawsze można spróbować przerobić na 2 zasilania choć zabawy będzie....
Witam zakupiłem Picasso 1.6 HDI 2010r.Mam problem z układem paliwowym dokładnie z tym że robi się jakieś ciśnienie i wylatuje wężyk od powrotów lub tez otwiera się gruszka. Wymieniłem wszystkie wężyki powrotne zaworek zwrotny. Sprawdziłem drożność układu powrotu paliwa wszystko oki. Nie wiem gdzie dalej szukać. Czy ktoś miał może taki przypadek?
Ja mam to samo z Kangoo 99r 1.9D gdy odpale to szarpie silnik i kopci na biało( najgorzej zimą) ale po 30 sek silnik zaczyna pracować prawidłowo. Ja już wymieniłem świece na nowe wszystkie wężyki od powrotu razem z całym filtrem paliwa i nic nie pomogło. Jedynie gdy podpompuje pompką ręczną przed odpaleniem to jest dużo lepiej.
Ja bym zaczął od sprawdzenia filtra oleju - jak czarno to do wymiany uszczelnienia wtryskiwaczy. Może też się zapowietrzać - do wymiany wężyki powrotu i sławetny o ring w pompie. Jak dzieje ci się coś takiego tylko w okolicach zera ( gdzieś tak od +5 do -5) - powyżej i po niżej jest ok? To niestety jest już zużyty silnik - podobno było nowe oprogramowanie...
Witam! Nabyłem Toyote Yaris II, 2006r. 1.0 Benzyna, wyprodukowana we Francji. Chce sobie do niej przełożyć WEBASTO ze starego samochodu. Poczyniłem pierwsze kroki i zrobiłem już uchwyt pod piecyk. W najbliższym czasie będę go montował i bardzo proszę Was o pomoc. Potrzebuję się upewnić/dowiedzieć dwie rzeczy. Pierwsza sprawa to podpięcie piecyka do...
Witam. Posiadam Volvo v40 z silnikiem renault 1.9 TDI 90KM i nieszczęsna pompą lucasa. Nieszczęsna ponieważ mechanicy w mojej okolicy boją się jej i nie chcą nawet słyszeć o niej. Dlatego postanowiłem sam zająć się problemem. Auto po dłuższym postoju zapowietrza się. Sprawdziłem smok w baku, układ od baku do filtra , oraz wężyki przelewów. Po kilku...
Witam. Od kilku dni mam problem z odpaleniem silnika 1.5 TDCi w Nissan Kubistar (tak sam silnik jak w Scenicu 1.5 tdci). Objawy: silnik się obraca (rozrusznik kręci) tak dobrze, że 40-60 s. Czasem trzeba tak, ze dwa razy i odpali lub nie. Lekka pomoc z plakiem i autko odpala, wchodzi na obroty jak by nie było problemu. Podczas kręcenia zapalają się...
Powiedz jak stwierdziłeś zacinanie się ssania lub jego brak. Ssanie i wolne obroty to trochę odmienne problemy. Obroty na zimnym silniku w przypadku Suzuki wahają się od 1300 do nawet 1800/min, choć tak wysokie to tylko przy temp. poniżej -15 i bardzo krótko. Jeśli silnik po tych +-5km pracuje na wolnych obrotach w granicach 700-850 obr/min to dla Suzuki...
Zrobiłem test z bańką - rys.1 (1,5l butelka z której była zasilana pompa i z pompy paliwo wracało do bańki plus jej odpowietrznik - rys.2. Powrót musi iść do bańki bo inaczej po chwili zabraknie nam paliwa). Półtora litra paliwa spokojnie wystarcza na przejechanie ~15km gdzie więcej jak połowa odcinka była z wciśnietym gazem do dechy. "Instalacja" wyglądała...
pompka paliwa napędzana ciśnieniem ze skrzyni korbowej, I dlatego nie ma wężyka powrotnego. Zawór z pływakiem w gaźniku był silniejszy od ciśnienia dopływu paliwa. Wszystkie pompy paliwa napędzane mechanicznie mają wężyk powrotu.
Witam. Mam podobny problem. Miałem uszkodzony wtryskiwacz na cylindrze 3. Kupiłem drugi po regeneracji. Po zamontowaniu samochód odżył i pracuje normalnie. Ale po wciśnięciu gazu spada wężyk powrotu paliwa właśnie na cyl. 3. Zamieniłem wtryski kolejnością i dalej wysadza powrót na 3. cyl. Kupiłem w Intercars nowy zestaw wężyków powrotu i nowe spinki...
To ściągnij chociaż wężyk powrotu paliwa, podstaw jakieś naczynie (butelkę) i zobacz czy leci paliwo z regulatora ciśnienie, na korpusie monowtrysku są strzałki, które to zasilanie, a które powrót
Całkiem niedawno miałem podobnie z innym autem. Przyczyną okazał się zagięty wężyk powrotu paliwa, ale co ja się naszukałem?
Witam kolegów oraz proszę o pomoc. Clio 1,4 rok 1999, nierówna praca silnika na wolnych obrotach, jak dotąd wymieniłem podciśnieniowy regulator paliwa - na listwie wtryskowej, pompę paliwowa. Powodem wymiany było podejrzenie straty ciśnienia paliwa - po zaciśnięciu wężyka powrotu paliwa praca silnika wraca do normy oraz przepustnica zmienia położenie...
Zdejmij wężyk powrotu paliwa z urządzenia wtryskowego i sprawdź czy po załączeniu zapłonu paliwo wraca do zbiornika.
Ja to robię tak: zdejmuję wężyk powrotu paliwa z plastikowego trójnika na filtrze i dmucham w niego sprężonym powietrzem tak długo, aż z trójnika zacznie wyciekać paliwo, trzeba rozważnie obchodzić się z pistoletem, żeby nie rozerwało zbiornika
Czy wkładałeś suchy wkład filtra czy namoczony w oleju napędowym ? Jeżeli to pierwsze to wygląda na to , że masz zapowietrzony układ . Przy wymianie filtra w dieslach , dobrze jest dać mu się wymoczyć w oleju napędowym , żeby pozbyć się powietrza . Nawet i tak namoczony filtr i napełniona obudowa filtra nie gwarantują bezproblemowego odpalenia silnika...
Układ czysty.W lipcu wymieniony filtr paliwa i pompa(używka). Po wymianie auto jeździło na benzynie.Jedynie przy odpalaniu trzeba było dłużej kręcić rozrusznikiem. W poniedziałek zacisnę wężyk powrotu paliwa. Czy ma ktoś schemat obiegu paliwa w silniku Z16SE ?
Panowie ! Tylko użytkownik ociz napisał coś konkretnego i na temat. Dziękuję. Proszę, nie wdawajcie się "przepychanki", nie zaniżajcie poziomu forum, piszmy na temat. Dodane 3.09.2012. Problem z całkowitym i nieprzerwanym zanurzeniem pompy paliwa (przy stanie poniżej 12l w baku) rozwiązałem poprzez włożenie wężyka powrotu paliwa bezpośrednio do koszyka...
Na 4. zdjęciu widać typowy silnik od palników i podejrzewam że to z kodem kreskowym to pompa. Ja się z takimi nie spotkałem, moje były kwadratowe, miały na sobie elektrozawór i porty pomiarowe, ale były to palniki do lakierni przemysłowych. U ciebie wygląda jakby była jakaś przekładnia pod tym deklem. Jak masz problem z obiegiem paliwa, to bym tam zajrzał....
Regulator Ciśnienia sprawdzają na warsztacie podłączają manometr i sprawdzają. Jest inny domowy sposób ale jest nieprofesjonalny i może poskutkować uszkodzeniem wężyka paliwa. Zgniata sie wężyk powrotu paliwa z wtrysku kombinerkami jeżeli auto zacznie poprawnie pracować to jest uwalony regulator. Ale nie polecam tego robić.
ściągnij wężyk powrotu paliwa i podstaw pod króciec jakieś naczynie, odpal silnik i zobacz czy leci z niego paliwo, jeśli tak, to ciśnienie jest raczej ok. Piszę raczej, bo wiarygodny pomiar można przeprowadzić tylko manometrem
Carrot już Ci napisał jaka jest przyczyna, a ja Ci napisałem jak sie upewnić czyli odłączyć wężyk z powrotu i wtedy zmierzyć ciśnienie na listwie. Oczywiście poleci z niego paliwo więc włóż go do np. butelki na czas pomiarów.
Zatkałeś wężyk powrotu żeby paliwo nie spłynęło do zbiornika?
założyłem linkę niby jest ok ale nie mogę sprawdzić ponieważ wężyk powrotu paliwa jest przekręcony i leci paliwo, zamówiłem już wiec dam odpowiedz jak będę mógł wyjechać ,,, a teraz znikły mi kierunkowskazy ,awaryjne działają i jak alarm się włączy tez działają ,a mi ręce opadają
2 bary to za mało, na próbę zaciśnij kombinerkami wężyk powrotu paliwa przy pracującym silniku i z podłączonym manometrem, jeśli nie będzie żadnej zmiany to pompa do wymiany, możesz odłączyć też ten wężyk, jeśli z regulatora nie leci paliwo, to masz pewność, że ciśnienie paliwa jest zbyt niskie Może to być spowodowane zużytą pompą, ale też może być...
Ściągnij wężyk powrotny na wtrysku i sprawdź czy wraca paliwo do baku. Tak naprawdę po uruchomieniu pompy paliwowej na powrocie powinno być min. 0,5L w ciągu 30 sek
Jeśli od zbiornika idą dwa wężyki do gaźnika to jeden z nich odpowiada za paliwo a drugi za podciśnieniowe otwarcie zaworu paliwa w zbiorniku. Przez zimę paliwo odparowało z gaźnika i teraz trzeba się nieźle nakopać ( nakręcić) żeby go zalać. Zrób tak ściągnij ten wężyk który odpowiada za podciśnienie z zaworu przy zbiorniku załóż w to miejsce kawałek...
Pompa jest załączana przez przekaźnik pompy paliwa. Styk roboczy jest zasilany osobnym bezpiecznikiem niż cewka tego przekaźnika. Brak zasilania cewki powodowałby więcej błędów min przepływomierz, elektrozawór turbiny oraz EGR. Sterowanie przekaźnika jest realizowane w masie przez ECU. Paliwo ma być w obu komorach zbiornika. pompka jest z prawej strony...
WITAM posiadam Voyagera 2.5 CRD z 2001 roku mam problem z odpalaniem na mrozie :( sprawdziłem tak jak ktoś już wcześniej pisał czy na świece idzie prąd z przekaźnika okazało się że TAK sprawdzałem również tak jak ktoś wspomniał o listwie czy po ściągnięciu wężyka powrotu paliwa leci z króćca paliwo NIE nie leci leci tylko z wężyka wykręciłem też świece...
Partner 351XT https://obrazki.elektroda.pl/7317911500_... https://obrazki.elektroda.pl/1594306200_... https://obrazki.elektroda.pl/2562302400_... Primer jest zawsze na powrocie, zawsze "wysysa" paliwo z gaźnika.
Ja bym zaczął od prostego sprawdzenia zaworka nadmiarowego na listwie - przy tym przebiegu całiem mozliwe że puszcza i stąd te problemy. Ściągnij mały wężyk od powrotu paliwa z listwy wtryskowej (jest bez opaski zaciskowej) i zatkaj palcem króciec na listwie, niech ktoś zakręci rozrusznikiem. Nie powinno wydostawać się paliwo, jeśli leje to wymiana...
Polecam to: https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczyszcz... Dla doraźnego czyszczenia odpinamy zasilanie pompy paliwa oraz powrót i podpinamy wężyki wprowadzone do tej puszki. Odpalamy silnik i dajemy popracować co jakiś czas przytrzymując na wyższych obrotach. I tak jak pisze tzok, sprawdzić jakie dokładnie są błędy....
Ciśnienie paliwa najprościej (bez manometru z trójnikiem) można sprawdzić ściągając wąż powrotu paliwa z korpusu monowtrysku, trzeba dać kawałek innego wężyka i butelkę, jak paliwo leci z powrotu, to ciśnienie jest ok
Witam ,,nabyłem pontiaca trans sport i zobaczyłem że wężyk powrotu paliwa jest skręcony i pęknięty ,ktoś go z kręcił wraz ze śrubą i pękł , nie wiem jak go wymienić bo metalowy wężyk łączy się dalej z plastikowym nie wiem jak do tego mam się zabrać ,z góry dziękuję za podpowiedz
z pompowtryskami ma elektryczną pompę w baku? Ja mam silnik BKC i robię to tak że po zdjęciu wężyków paliwa z filtra paliwa w stronę silnika te co idą do pompy vacum, natomiast na filtrze paliwa zakładam na te wolne miejsca wężyk paliwowy, czyli paliwo wraca z powrotem do zbiornika paliwa. Silnik zasilam z butelki z paliwem, wężykami podaję na pompę...
Niebieski dym to nie spalone paliwo. Powodem może być np. zapowietrzenie układu, lejący wtrysk, zły kąt wtrysku. Na początek wstaw prezrocysty odcinek wężyka na powrocie paliwa do zbiornika. Nie pamiętam, ale tam fabrycznie chyba jest. Porównaj ilość bąbli gdy pracuje normalnie i gdy kuleje. W zasadzie nie powinno ich być. Jeśli to nie powietrze sprawdż...
Sprawdzałem dźwięczenie i nie jestem w stanie go zauważyć na żadnej z rurek, być może dlatego ze silnik się trochę za bardzo telepie. Po nagrzaniu nic się nie zmienia. No w to 300at też mi sie nie chce wierzyć Jaki jest stosunek sprężania?? coś około 20 jeśli dobrze pamiętam wiec zakładając ze wszystko jest idealnie szczelne to maksymalne ciśnienie...
Dzięki, zmylił mnie bezpiecznik i sam miernik którym go wcześniej badałem ;/ pod maską 7.5A, ale i tak nie wiem dlaczego się przepalił, przy okazji wyczyściłem EGR i wszystkie czujniki, oraz wymieniłem pęknięty wężyk od powrotu paliwa gdzie lekko kapała ropa, czasami dobrze zajrzeć do silnika :)
Silnik pracował pięknie na pompie regenerowanej w tyczynie, po roku pompa się zatarła, przez drobinki rdzy w paliwie. Zrobiłem pompę na miejscu i po kilku miesiącach zaczęło się to co trwa do teraz, pompa była regenerowana jeszcze raz w innym zakładzie i nie przyniosło to zmian. Pompy które pożyczałem były już konkretnie wysłużone jak i ciągniki z...
Zacznę od tego na przewodzie zwrotnym nie było paliwa mam corollę i akurat w tym grzebałem, bo miałem podobny problem i w corolli nie ma powrotu paliwa do baku. Ten drugi przewód idzie do pochłaniacza oparów paliwa i in jest zawsze pusty. U mnie powodem, że silnik nie chciał odpalać na benzynie (też mam gaz), był pęknięty wężyk karbowany w zespole pompowym....
powrotu paliwa wężyki paliwa kolor odpiąć wężyki paliwa
radio skody radio samochodowe kable zapalarka płyta gazowy
sterownik silnika bipolarnego sterownik silnika bipolarnego
Resetowanie adaptacji ECU – jak przywrócić mapy pracy silnika Bosch, Siemens, VAG, EDC17 Problem z odpowietrzeniem ekspresu Melitta OT 600