Zmierz czop wału, oraz stopę korbowodu i dobierz wtedy panewki.
Ten korbowód się już zatarł, wał pewnie w takim samym stanie więc zakładanie tego nie ma sensu. Wrzuć zdjęcie wału
Wał do c328 i c 330 jest taki sam więc nominał jest 80.25 pierwszy będzie 80. Faktycznie w necie są panewki co 0.25 jak ja robiłem remont to nie było. Mimo wszystko upieram się żebyś zmierzył wał ,zmierzył długość ostatniego czopa (luz osiowy) i dopiero jedz do sklepu.
uszczelniacze do wymiany, pedały orginał, wałek nowy, a reszte zapraszam do lektury instrukcji obsługi ursus c 330 tam znajdziesz wszystko na temat a raczej nikt sobie nic nie dospował stawiał bym na to iż służy to do dodatkowego osprzętu ale to tylko mój domysł pozdrawiam... http://www.tractoor.pl/images/stories/Sc...
Masz w załączniku podane wartości.
Krzywe koło pasowe wału, bądź pasek klinowy naciągany jak struna. Stąd i katastrofa.
Mam jeszcze jedno pytanie na jakiej zasadzie dobiera się półpierścienie oporowe na wale.
Musisz zdemontować obudowę zakupić odrzutnik (ten blaszany na wał) i poskręcać do kupy. Ktoś poukręcał śruby i wbił zwykły uszczelniacz.
Pompa zasilająca ma za zadanie napełniać paliwem pompę wtryskową. wystarczy poluzować odpowietrznik na pompie wtryskowej i pompować ręczną dźwignią do wypływu paliwa. Jeżeli leci to membrana jest w porządku. następnie kręcąc rozrusznikiem, jeżeli leci z odpowietrznika paliwo to mamy info że krzywka na wałku i popychacz również są ok. Jeżeli ciągnik...
Na sforzniach tłoków luz zdarza się rzadko, idzie to sprawdzić rękami, zanim przystąpi się do wyciągania tłoków i pomiarów. Panewki na wale ogląda się, potem mierzy się owal wału, ustala czy jest to nominał, czy po szlifie. Jeśli wał nie ma owalu i jest nienaganny, kupuje się panewki nominalne i się wymienia. Trzeba znać momenty dociągania stopek i...
Jeżeli silnik był eksploatowany zgodnie i przebieg jest choć by w okolicach 3500mth to nie wygląda to na zużycie wału i panewek bo to ma decydujący wpływ na ciśnienie oleju. Wygląda na to że micha w dół i pompa z zaworem do przejrzenia. Filtr masz pełnoprzepływowy puszke czy bąka?
Jest to sprężarka najprawdopodobniej z czeskiej tatry. Pasują do niej pierścienie od sprężarek HS, średnica cylindra 60 mm. Nie pasuje jedynie pierścień olejowy, polski jest węższy. Zawory są takie same jak w sprężarce ursusa c-330. Smarowanie rozbryzgowe. Wał na łożyskach kulkowych. Należy od strony kołnierza dorobić zaślepkę, nie ma z tej strony zimmeringu
Zobacz czy ci nie ślizga pod obciążeniem, po prostu kręcąc za wiatrak alternatora musisz zakręcić wałem silnika.
Ja to rozbierałem ale myslałem że szybko złoże a tu się wyszystko przedłużyło i ciągnik stał rozebrany ponad miesiac i nie pamietam jak to było już. Mam tam schemat wału korbowego do c 330 czy to mam tak samo montować jak jest tam?
witam ja chciałbym się dowiedzieć który mam szlif wału. na panewce jest numer 50.103.91.0 NO50
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
W C330M inne przełożenie jest tylko w zwolnicach, co daje inną prędkość jazdy. Są dwa rodzaje obrotomierzy do Ursusa. Do C-330 jest piktogram WOM przy 2200 RPM. Do C-360 jest piktogram WOM przy 2000 RPM (przełożenie w skrzyni 1:4). Czy jest jakaś różnica w stałej licznika dla C330 i C360, tego nie sprawdzałem. Obrotomierz ze zdjęcia to chińska podróba....
Ciśnienie trzeba sprawdzić, bo może tłok "przytarty". Poprzez otwór po gaźniku lub tłumiku sprawdź stan tłoka i cylindra. Czy uszczelniacze wału są ok., bo mogą być powodem, iż komora silnika jest nieszczelna i nie "zaciąga" paliwa.
Witam mam następujący problem ze sprzęgłem w C-330...... Przyczyna jest jedna - nie współosiowo wał korbowy silnika i wałki sprzęgłowe.
Tak się zastanawiam, może problem tkwi w aluminiowej łapie od sprężarki która na skutek obciążenia się luzuje? Nie, problem tkwi w średnicy kół pasowych. Dla średnich obrotów 1300 rpm wydatek tej pompy to 20l/min, a taki wydatek potrzebuje mocy do napędu. Więc duże koła i dwa paski 17. Albo napęd bezpośredni z wału korbowego. Tylko, że w 330 koło pasowe...
Do skrzyni powinien być podłączony wał. Dużo przerabiania.
Jaki wałek WOM? Element który potrzebujesz, nazywa się Wałem Teleskopowo–Przegubowym. Podstawowe pytanie, do jakiej maszyny go potrzebujesz. Ile Nm lub ile kW zapotrzebowania ma maszyna. Czy charakter obciążenia jest stały, zmienny (wibracyjny) lub charakteryzuje się dużą inercją. Nowego WTP na osłonę RWPG (łączenie z kołnierzem na zawleczki) już nigdzie...
Witam panowie. Mam pewien problem,mianowicie zrobiłem remont silnika c-328.Wstawiłem wał od c-330,korbowody od c-330 wraz z panewkami i panewki martwe od c-328,wymieniłem również pompe olejową(myslałem ze przyczyne remontu,poniewaz przed remontem ścieły sie zamki na panewkach na wale z braku smarowania). Złozyłem wszystko,podłączyłem manometr a tu wyskoczyło...
I nie tylko, c330 miały również niskie numery silnika stąd może być ten problem : tam jest jeszcze jeden zawór regulacji ciśnienia na głównej panewce wału korbowego.
Noże są rozmieszczone nieprawidłowo, powinny być mniej więcej po promieniu a nie po obwodzie koła. Pomyśl co stanie się z podawanym materiałem który zostaje po odcięciu? Przecież się nie cofnie tylko zablokuje wał.
Bloki w c330. Kiedyś była taka seria nie leżakowały. I potem je kręciło. A skutek. Pękanie wałów korbowych.
Wał się czyści wyciągając zaślepki- nie wszędzie wypłukasz.
Witam. Brawo dla kolegi stasiak64, to wszystko bezbłędnie i w oczywisty sposób pokazuje różnice między skrzyniami i wadę c 330m. Mam pytanie: czy nie próbowałeś może założyć wałka c 330 do skrzyni c 330 m? Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe, bo rozwiązywałoby problem c 330 m.
Takiej metody demontażu nie polecam chociaż na upartego po demontażu wału można. Jeszcze gorzej wygląda sprawa montażu tą metodą. Zamki pierścieni ustawione w jednej linii , nie przesunięte względem siebie o kąt min. 90 stopni.
Sorki że zapomniałem napisać że ten rębak musi pracować za ciągnikiem c-330
Niestety te panewki są do wymiany . A w jakim stanie jest wał korbowy ,czy aby nie do szlifu.
Nie mam nigdzie rysunku schematu jak jest przekazywany napęd ze skrzyni biegów na przedni napęd. W skrzyni biegów na dole przechodzi wałek od WOM i na nim jest przekładnia 540/1000 i jedno większe koło zębate z przesuwką, nie wiem czy to opcja na WOM zależny, budowa identyczna jak w C-330. Skrzynia 4-biegi + reduktor ma wał pośredni powyżej wału wejściowego...
Części można zamówić w Andrychowie firmówki co do naprawy banalna sprawa zamawiamy tlok tuleje pierścienie i wymieniamy wał można szlifować rozpylacz pasuje od c-330.
słyszałem że pasują od C-330, ale trzeba by zmierzyć
Za fazy otwarcia i zamknięcia zaworów odpowiada wałek rozrządu,nie myślę że się skręcił,ale zawory ssące na pewno się nie otwierają jednocześnie. Jest między nimi "odległość" połowy obrotu wału korbowego. Przyjżyj się dobrze.
Witam Mam pytanie dotyczące mocy na wałku WOM w Ursusie C 360, jaki jest maksymalny moment obrotowy czy przyjmując moc silnika 38 kW i niezależne obroty wału 570 Obr/min wychodzi nam ok 640 Nm. nie wiem czy dobrze rozumuje że 360 ma taką możliwość :D. Mam wykonać pewne urządzenie i potrzebuje tych danych do obliczeń, ponieważ mam wał który będzie odbierał...
Nafty można nalać i od góry przez dolot i wydech tylko trzeba ustawić wał na gmp pracy. Jak ucieknie pamiętać by wydmuchać z cylindra. A co pierścieni nowe nie znaczy że będzie ciśnienie. Te silniki po remoncie trzeba długo i delikatnie docierać. W 330 wójka pękły pierścienie jak poszła do orki po 2 mth. Fakt dostała pełna moc przez 1-2h potem na jedynce...
Minęły już dziesiątki lat. Jeżeli padło łożysko wału to bieżnie łożysk też są zużyte proponuję: https://sprzedajemy.pl/pila-spalinowa-ma... Musisz wykręcić świecę i wepchnąć przez otwór linkę do bielizny (najlepiej taką starą bawełnianą). Do sprzęgła przykładasz poprzecznie mocny śrubokręt...
Witam, mam problem z Ursusem C 330. Jest on po kapitalnym remoncie silnika: został przeszlifowany wał, wymienione tuleje i tłoki, głowica też została wyremontowana, pompa wtryskowa z wtryskami poszła do regeneracji. A nadal ciągnik nie chodzi tak jak powinien. Jego problemy to: jak jest zimny ciężko pali, dopóki się nie rozgrzeje nie wchodzi na wysokie...
Kręciłeś korbą (ręcznie) wał po zwolnieniu kompresji? Idzie bez większych oporów?
Trudno zgadnąć i doradzać kiedy nie widać obiektu.Tak ponad rok wstecz kompletnie wybebeszałem i składałem silnik C328 po trzydziestoletnich wakacjach. Po zmontowaniu okazało się, że nie wiedzieć czemu wał ledwie mogę obracać (dźwignią). Trochę się zmartwiłem ale według założeń ma być dobrze. Tam jeszcze jest rozrusznik R7 więc można się załamać. Ale...
Problem polega na tym, że w filtrze paliwa i baku paliwa pojawił się ole Duże zużycie, elementów pompy zasilającej. Jak do tego dołożyć uszkodzony uszczelniacz wału napędowego pompy wtryskowej to tak. Te pół litra oleju z pompy byś nie zauważył w baku.
Tanie wały nie mają przeciwwag bo trzeba je przekrecic ze staregi wału kolego... Dlatego są tanie, druga sprawa to ich trwałość. Czegos takiego na pewno nie założył bym do swojego ciągnika. Jak wał to POM Tyczyn za 1000-1300zl.
Oczywiście, że nie, każde koło z pojedynczym rowkiem jest pod pasek normalnoprofilowy HA! Przeczysz sobie w tym jednym zdaniu. HA to jest u Ciebie pasek o profilu A (szer. 13mm)? Pasek o szerszym profilu (B) w takim zastosowaniu jest mniej prawdopodobny... No tak, ma być w okolicy minimalnej średnicy podziałowej koła dla paska HA. Czyli możliwie najmniejsze,...
U mnie ta panewka to była jakaś wydumka. Z materiału znacznie miękciejszego niż alu (coś jak ołów/cyna). Przy stuknięciu młotkiem, od razu się odkształacało. Był plan, aby dorobić nową z plastiku (takiego jak do prowadnic), ale rano byłem w sklepie rolniczym i kupiłem nowy korbowód z łożyskiem igiełkowym i łopatką do rozbryzgu. (150 :/) Panewka/łożysko...
ZVL to słowackie łożyska, czasami je zakładam i nie miałem nigdy z nimi problemu.
Musisz zdjąć podnośnik "plecak" i zobaczyć co tam się stało, być może zabezpieczenie dźwigienki, lub coś gorszego. Wyciek z tyłu z wałka WOM, powinno ci się bez problemu zlikwidować, Odkręcasz ten dekielek, śruby po okręgu wymieniasz simering i uszczelkę, i to powinno pomóc, jeśli nie łożysko będzie do wymiany, ma duży luz i uszkadza simering. :D Pozdrawiam....
ale warto spróbować obrócić za wał silnika ręcznie A gdzie włożyć korbę? bo w C-330, to było na to miejsce.
Tak tuleje wybuja sie od strony wału do góry lub można sobie zrobić prosty ściągacz z kawałka blachy i pręta gwintowanego
W C-330 i tak koło pasowe wału jest spore, w alternatorze od poloneza jest niewiele większe niż w alternatorach zachodnich. A ładuje u mnie wzorowo już przy ok. 800 - 1000 rpm. Mam też znajomych którzy instalowali alternatory od fiata/poloneza, i też nie było żadnego problemu. Moim zdaniem można zostawić bez zmian, zwłaszcza że alternator i tak dostarczy...
Coś mi świta, że w C 328 stosowano inną chłodnicę i inną pompę wodną oraz nie było sprężarki. M in bawiąc się przy przywracaniu do życia szwagra C 328 zastosowałem naprawę istniejącej pompy (już z pięć lat wstecz). Więc jeśli tutaj jest pompa od C 330 może występować taki problem.
Tak panewki są idealnie dopasowane( z coraz większą siłą dokręcania wał obracał się z większym oporem). I tu pewnie jest przyczyna. Wał zaciera się w panewkach.Jeśli ma być dobrze to nie ma takiej opcji aby wał obracał się z coraz większym oporem w miarę dokręcania.Możesz dokręcić najmocniej a wał ma się dać lekko kręcić ręką. Powodem może być: źle...
Możliwa w tej sytuacji jest utrata szczelności pierścieni w rowkach tłoka, wywołana dostaniem się wody lub innych zanieczyszczeń. Zakręć wałem korbowym ręcznie. Jeżeli czuć i słychać przedmuch to będziesz miał problem z odpaleniem. Sprawny silnik powinien być na tyle szczelny, że wał korbowy od kompresji się cofa. Silnik dymi (na biało) to oznacza że...
Wał do jechał dzisiaj do Krakowa już po wstępnych oględzinach korby w sumie też Głowica robi się Wtryski czekam na weryfikację Coś jeszcze zmieniać przy okazji?
Witam. Mam problem z silnikiem Ursusa C-330. Od jakiegoś czasu pracuje hałaśliwie i hałas ujawnia się od około 1200 obr/min. i jest podobny do stukania zaworów ale to nie one. Sprężyny zaworowe niepopękane, panewki też dobre, ciśnienie oleju w normie. Pytanie co może tak stukać ? Tulejki korbowodowe też są dobre. Czy mogłaby tak stukać pompa wtryskowa...
Trochę to wszystko niepewne. Bardziej spodziewałbym się korozji (wżerów na wylot) tulei niż ustąpienia pierścieni przy zalanym silniku płynem niezamarzającym. Ale jedno i drugie wymaga wyciągnięcia tulei. Niestety może się zdarzyć, że przy wyciąganiu tuleja uszkodzi się pomimo ostrożności więc wiadomo konieczny zakup. Poza tym koszt tulei nie jest...
w c 330 najczęściej obcina nity na tarczy sprzęgłowej. obcięcie frezów jest dość mało prawdopodobne ( wiele tych ciągników remontowałem i nigdy się to mi nie przytrafiło ). kilka godzin pracy i po problemie, proponuje od razu profilaktycznie założyć nowe łożysko w wał (w kole zamachowym ) oporowe do weryfikacji po rozpołowieniu i założyć dobrą tarczę...
Tarpana akurat miałem i ma 39 kW. We wózku ma mniej bo chodzi na małych obrotach bez osiągania max momentu obrotowego. W ciągniku obroty na małe zużycie paliwa i równocześnie nie łamanie wału korbowego silnik pracuje na 1500 obr.
Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
Dzięki masz rację tak przepuszczalem roskrecilem dzisiaj przud przestawilem wtrysk pomoglo lepiej pali cisnienie na wolnych obrotach ok nawet po zagrzaniu muszę wyregulowac sprzęgło bo słychać jak rzezi odnośnie tego odsprzeglania na pul biegach nie drży i nie wali na kolach ale na szosowych tragedia.
Witam. Potrzebuje taki potencjometr jak na zdjęciu: http://obrazki.elektroda.pl/4220538500_1... Na średnicę wału 6 mm w kształcie D, zakres pracy od 0 do 330-350stopni. Gdzie można takie coś kupić? Albo inny podobny czujnik kąta? Pozdrawiam
Trzpień powinien być wkręcony w obudowę koła zamachowego gdzieś w okolicy pompy wtryskowej i ile dobrze pamiętam. W celu ustalenia położenia wału trzeba go wykręcić, odwrócić i włożyć z powrotem do otworu tak żeby dotknął koła zamachowego (ostrożnie obracać wałem bo łatwo go skrzywić).
w silniku wszystko nowe oprócz wału A jaką pompe oleju masz 1 czy 2 sekcyjną? Pewno 2 sekcyjną.
No tak pomyłka. W "M"-kach jest błąd fabryczny i obcina nakrętkę na wale w skrzyni o tym pomyślałem, ale to jednak zwykła trzydziestka. Kolego nie widziałeś jeszcze co potrafią takie kawałki metalu jak np. 3p, który jeździł z urwanym wałem korbowym.
Temat wielokrotnie "wałkowany" na Elektrodzie, np. zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Posiadam takowy sprzęt, na podzespołach żuka z silnikiem S301d. Napęd jest przekazywany z wałka rozrządu z szajbą 130mm na wałek z szajbą 270mm na 3 paski 17 , połączony ze sprzęgłem żuka i skrzynią 3-biegową żuka i mostem żuka, na kołach 16 jodełka. Prędkość nie jest powalająca, ale siły mu nie brakuje, bardziej masy. Na 1 biegu nie ma możliwości go...
A jak miałbyś wyjąć wałek przekaźnika mocy? A bez tego nic nie zrobisz na dolnym wałku.
Odpowietrzanie jest przez korek. Działa. Bez prowadnicy też nie leci, na wolnych obrotach wcale, nawet jak poczekam kilka minut, gaz na maksa to pojawi się kropla po minucie czy kilku. Silnik suchy po obu stronach wału, pali łatwo, obroty trzyma, uszczelniacze można wykluczyć.
Witam wszystkich. Otóż mam taki problem z C 330. Silnik po generalnym remoncie - osiowanie bloku, płaszczyzny, szlif wału, tulejki pod wałek rozrządu, rozrząd został stary, bo był szczelny, zestawy Prima Łódź, głowica po regeneracji, wtryski i pompa też. Silnik pali na strzał, pięknie pracuje, ale po 4 miesiącach pracy zaczął wydmuchiwać olej korkiem...
Dzięki za podpowiedź A po polsku nie znalazłeś
Zależy jeszcze w jaki stanie są stare tuleje. Przy nowych to może oringi same wystarczą. Przy starych dwudziestoletnich cały czas na wodzie różnie bywa. Wyrobiło się w młodym wieku tych 30-tek, 60-tek, Perkinsów i Zetorów. Leylandów sw 400. T-25 nie robiłem, tych nie lubiłem. Czasem naprawa kapitalna była robiona w garażu. O kluczach dynamometrycznych...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
To jest chiński alternator z wbudowanym regulatorem napięcia, zbudowany na wzór alternatora z malucha BIS/CC. Przewód od kontrolki (D+) podłączasz obok śruby akumulatora (B+). Trzeci zacisk (1) to wyjście fazy stojana — pozostawiasz niepodłączony. https://obrazki.elektroda.pl/4346236100_... Po zamontowaniu sprawdź czy pasek idzie...
W c 330 srodkowy wałek ma na końcu łożysko wałeczkowe, które sie rozleci jak go pociągniesz do przodu . Ten zewnętrzny trzeba by sciągaczem wyciągnąć, opierając sciągacz o ten środkowy.
Płyn chłodzący w oleju skutkuje korozją panewek. Widziałem to w jednej książce, ale teraz tego nie odszukam przez kilka tysięcy stron książek. Z drugiej strony, dziwne że płyn Borygo Eko (glikol propylenowy) miesza się z olejem i nie powstaje żadna emulsja. Olej czarny, woda nie oddziela się od oleju. Widziałem emulsję olejową w silniku zasilanym gazem...
Czyli przy najmniejszym biegu za skrzynią będzi moment 33,6kNm a na kołach 90,2kNm .? Czy dobrze rozumuję? Jak najbardziej Czy może ktoś wie jakie są przełożenia w zwolnicach i dyfrze w c-330 c-360 Zetor k25. Przełożenie zwolnic w c360 to 5.0909, główne 4.077, a skrzyni biegów od 22 do 1. Zakładając że nie użyto by zwolnic i silnik ma max. 2200rpm...
Elektryczne wspomaganie moim zdaniem sie rozpadnie bo w c 330 z turem do kierownicy naprawdę trzeba sie przyłozyć Jak nie uzywasz korby to wał przegubowy i moze jakoś zmieścisz przed chłodnica Na necie widziałem projekt gdzie pompa była jakoś przypie tak nad alternatorem tak że kompresor został Ew. alternator z wyjściem na wacu i tam dołączyc pompę...
Witam mam taki problem ze mam luzy w tym wał do podnoszenia. Jak złapie za ramie do podnoszenia i pociągne to całość przesunie sie jakiś 1 cm moze troszke mnie i w drugą stronę tak samo, zanaczyłem na zdjeciu w którym mam luz. mam ktoś jakiś pomysł http://obrazki.elektroda.pl/6460405600_1...
Silnik Frani ma bodajże aż 180 W mocy. Jeśli dobrze rozumiem, że masz na myśli pompę podnośnika hydraulicznego to obawiam się, że przy łączeniu bezpośrednim wałów może nie nastąpić uruchomienie układu, jako że opory tej pompy spore (mowa tutaj o momencie obrotowym).
Przyznam się że śledzę ten temat i nie wiem co może być przyczyną. To filtr z cyklonem i olej poprzez siatkę powinien być odrzucony na ścianki filtra i spłynąć z powrotem do zbiornika. Może rzeczywiście po remoncie nalałeś jakiegoś rzadkiego oleju. Wał i pompa na pewno nie ma nic do tego. Może za dużo leju lejesz, na misce jest oznaczony poziom.
Po wypadku Moja BMW 330 disel (204KM) przestała palić.Dostała na koło zamachowe, po pierwszej diagnozie wtryski (zostały sprawdzone )nie odpala.Dalej wymienione zosały z dwóch stron czujniki na listwie wtryskowej ponieważ ropa na listwe płynie ale nie puszcza na wtryski.Kolejna diagnoza uszkodzony czujnik położenia wału(wymieniony na nowy) i nic.Przy...
Kalamikti w wałku smarują wałek w obudowie. Ta obok wałka smaruje łozysko oporowe.
Mam zdemontowany mechanizm różnicowy ponieważ ścieło 4 śruby . chcę przy okacji wymienić łożyska na wałku atakujący . jak i w którą stronę go wyciągnąć , wybić ? przy użyciu czego ? Czekam na odpowiedź lub jakąś instrukcję . Pozdrawiam
POPRAWKA te 14 cm to wałek od C-330 jest dłuższy leżały obok i je pomyliłem do c360 są owszem dwa wałki ale stary typ jest chyba nieosiągalny nr kat to 50/61-902/0 jest tylko 50/61-902/1, org. Chełmno ma długość od 2 zatoczenia na seger(licząc od wyjścia na wałek) do początku frezu tulei pompy ok392 mm
Witam Do opisu który podałeś pasuje w/g mnie tylko jedna usterka [ chociaż powinien również stukać bez obciążenia ],wał dostał luz po osiowy ,tzn wyleciały półpierścienie ustalające położenie wału . Sprawdź ,za koło zamachowe czy nie ma zbyt dużego luzu do przodu i tyłu po osi . Pozdrawiam
jeśli chodzi o TUR czy TUZ to sprawa nie jest taka bardzo trudna, trzeba by dołożyć pompę hydrauliczną (czy jak to tam kto nazywa) np na pasek który napędza prądnice poprowadzić przewody i całą resztę, z WOM to trochę trudniej będzie, bo fajnie by było wyciągnąć napęd w wałka sprzęgłowego w skrzyni tyle że bez jej przeróbki się nie obejdzie, ale może...
Stopę korbowodu dokładnie się czyści, drugą połówkę obudowy tak samo. Panewki dobrane do wymiaru wału korbowego zakłada się tak aby zamek panewki (taki ząbek) trafił na wycięcie w stopie korbowodu. To samo z drugą częscią panewki. Następnie smarujemy olejem i możemy skręcać pamiętając że zamkek na pokrywie łożyska MUSI być po tej samej stronie co zamek...
Obudowa sprzęgła założona na tokarkę i przetoczona zobaczymy czy będzie poprawa. http://obrazki.elektroda.pl/7346200000_1...
C-360, są bardzo wytrzymałe, wiekowe tak samo jak i c-330. Natomiast 3-P, już są bardziej awaryjne, pewnie też ze względu na nieparzystą liczbę cylindrów, wał korbowy często pęka. No ale masz większą kulturę pracy, coś za coś. :D
Potrzebna cała reszta, generator, regulator napięcia i przekładnia zwiększająca mizerne obroty z WOM-a. Masz tam do dyspozycji raptem 540rpm przy pracy niezależnej przy 2200rpm na wale silnika. Przy pracy silnika na obrotach rzędu 1700rpm (największa sprawność) masz do dyspozycji 17kW przy 420rpm. Generator potrzebuje 1500 albo 3000rpm. Do tego każdy...
Witam, Remontuję z wujem Ursusa C-328, niestety z przyczyny braku części oryginalny silnik (wał korbowy pękł na pół) został wymieniony na inny od C-330. Po wielkich trudach i wymianach praktycznie wszystkich części (pierścienie, głowica itd.) ciągnik zaczął zapalać :D Niestety po dniu docierania silnika traktor podczas jazdy zgasł. Nie usłyszałem żadnego...
Sprawdź wodziki, ale moim zdaniem będziesz miał podrobiony wałek sprzęgłowy I stopnia, do tego pewnie koło przesuwne co się na nim zazębia. Mogę się mylić. Najlepiej jak być zapodał jakieś zdjęcia po ściągnięciu dekla ze skrzyni. :D
Wom w c-330 jest połączony z wałem przez drugi stopień sprzęgła. Na stałe jest połączony ale w innych ciągnikach np.c-385 i pochodne, mtz.
Czyli tak kulka i sprężynka powinna znajdować się pod tulejką przesuwną na wałku WOM? Tak, to się zgodzę ta sprężynka zabezpiecza pewnie przed tym ,aby wałek sam się nie włączał. Tą samą funkcję pełni sprężnik i kulka pod wodzikiem we skrzyni. Jak ją wyjąłeś masz rozjechany ciągnik ? A jak wyglądają frezy w tej tuleji, nie są zbytnia sfatygowane, załączaniem...
Pompę wtryskową ustawia się na początek wtrysku, a nie na znak 0 na piaście pompy. W moim C330M silnik i pompa wtryskowa nie była ruszana od wyjazdu ciągnika z fabryki, zdziwił byś się jak koło zębate jest przestawione od punktu „0” prawie do końca fasolek regulacyjnych. W typowym C330 (a nie przejściówce z C328 czy pierwszych C330 które miały inną...
Osobiście wolał bym założyć osobno pompę tylko do wspomagania. Sama pompa ruska jest niedroga. Nie wiem jak to tam wygląda dokładnie. Może jest możliwość założyć pompę napędzaną wałkiem kardana z wału ciągnika. Ewentualnie zrobić przystawkę na pompę taka jaka jest w zestawach orbitrol do zdaje się władka i 330.
Witam. Potrzebne mi są dwa wymiary (głębokości) koła zamachowego z C-330 starego typu: 1. odległość między płaszczyzną przykręcania śrub koła do wału korbowego, a płaszczyzną cierną; 2. odległość między płaszczyzną przykręcania sprzęgła do koła, a płaszczyzną cierną koła. Wszystkie te płaszczyzny widoczne są od skrzyni w kierunku wału. Jeśli ktoś posiada...
Już o diodach z alternatora wspominałem . :| Dodano po 9 Panie SKM 1964, dla przykładu, są zamienniki rozruszników np. do krajowego c 330 i c360. Wiem o tym , są z wbudowaną przekładnią planetarną . Ale w skuterach rozrusznik też nie działa bezpośrednio na wał napędowy tylko po przez przekładnie zębatą !? Więc pobór prądu jest stosunkowo mały . :|
witam mam jeszcze jedno pytanie czy 130Nm wystarczy przy dokręcaniu przeciwciężarów na wale korbowym?
http://obrazki.elektroda.pl/5159082400_1... Witam Chciałem przedstawić konstrukcję ciągnika na bazie silnika C330 i podzespołów z aut ciężarowych jaką wspólnie z tatą wykonaliśmy. Ciągnik składa się z następujących podzespołów: - silnik C330 - skrzynia biegów Star 28\29 - reduktor obrotów - most Ifa w50 - koła przód \tył 16cali \28cali...
konto google android blokada pralka candy hoover konwerter talerz
wlacznik dwubiegunowy wlacznik dwubiegunowy
Suzuki Swift 1.3 2009 – lokalizacja bezpiecznika centralnego zamka, F14, 20A, mini-blade Prostownik selenowy – jednopołówkowy czy dwupołówkowy? Budowa, układy, zamienniki Si