Gęstość, to masa określonej objętości. Cytat: Gęstość jest wielkością charakterystyczną dla substancji w określonych warunkach fizycznych. Dla większości substancji jest zależna od panujących warunków, w szczególności od temperatury i ciśnienia. W związku z tym w tablicach opisujących właściwości materiałów podaje się ich gęstość zmierzoną w określonych...
Ciśnienie sprężania nie ma nic do trzymania ciśnienia oleju, zajeżdżony wał korbowy, panewki i olej wylewa się przez ułożyskowanie wału zamiast lecieć po magistrali i trzymać ciśnienie. Na zimnym pewnie kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu ale jak złapie temperaturę to na jałowym świeci-masz zajeżdżony silnik i tyle w temacie.
Koledzy, robię remont silnika D65 w koparce Białoruś i potrzebuję znaleźć informacje na temat: z jaką siłą należy dokręcić głowicę, oraz wał korbowy (panewki główne i korbowe). Macie może jakąś dokumentację techniczo-ruchową? Pomożecie? Z góry dziękuję
Aby wyciągnąć wał korbowy z fiata 126 muszą być odkręcone obie panewki główne oraz korbowody tłoków.Górna część silnika może zostać nie naruszona czyli cylindry i głowica.
Witam ponownie, auto złożone odpala bez problemu tylko pomimo moich starań i wymian dalej są stuki podejrzewam popychacze zaworów mimo że głowica była u "specjalisty". Ale zanim zacznę wymieniać wolę się upewnić ponieważ stuki są też w misce olejowej lecz wał korbowy panewki wału panewki korbowe i wszystko co najczęściej stuka wymienione, proszę o pomoc,...
We wszystkich silnikach starego typu, panewki wału korbowego zakłada się zamkami w kierunku wałka rozrządu.
Wał korbowy + panewki główne i korbowodowe.
No właśnie tego nie wiemy i tu jest ten główny problem. Już pogodziłem się, że wybulę, ale żeby tylko było warto. Dodano po 3 A zaglądał na panewki ,pompę oleju chociaż miskę olejową zdjął. Bo może się okazać że zrobi głowicę a dół (wał korbowy ,panewki, pompa oleju) to złom i jeszcze zabije zrobioną głowice. Samo zrobienie głowicy po takiej awarii...
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
A nie potrafisz zmierzyć czopa wału korbowego?
Witam wszystkich pisałem ostatnio o swojej mazdzie 5 2.0 diesel 140km w której stukalo coś w silniku okazało się że do wymiany panewki i wał korbowy(stary nie nadaje się do szlifu) chciałbym się doradzic jakiej firmy kupić wał korbowy, panewki i pierścienie. Przy wałku i panewkach natknąłem się na firmę MV Parts mógłby ktoś mi doradzić czy to dobra...
Witam, z góry dziękuję za szybką wcześniejszą informacje. Czy mógłbym uzyskać jeszcze bardzo ważne informacje od spodniej części silnika. Czyli: - śruby zamykające wał korbowy ( półblok silnika), - śruby zamykające panewki wału korbowego, - śruby zamykające panewki główne walu korbowego /// śruby o większej średnicy łba nasadki - chodzi o to, że są...
Nie na tłoki tylko na wał korbowy i panewki, są 4 sztuki https://allegro.pl/oferta/dysza-natrysku...
Etka jest dosc nie wygodna, w przypadku kiedy chcesz porownac pewne elementy, np sprawdzic ktore silniki 1.9 TDI maja ten sam dół silnika. (wał korbowy , panewki, korbowody itd)
Wszystkie dane są dostępne tu: https://www.google.pl/url?sa=t&source=we... mam nadzieję nadzieje ze komuś sie przyda
Gdybyś miał krzywy wał czy to korbowy czy wałek rozrządu do panewki danego wału nie wytrzymałyby nawet minuty (oczywiście zależy jak bardzo jest krzywy) ja obstawiam ciśnienie na cylindrach - za niskie, wg autodaty silnik X16SZR ma ciśnienie sprężania 12-15 bara, a Ty masz tylko 8-9, jeżeli nie chcesz wciskać pieniędzy w naprawę możesz próbować wlać...
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
Coś jak śruba od panewki wału korbowego.
Wszystko zrobione, sprężarka trurbo głowice sprawdzone, nowy wał korbowy BF, panewki, tulejki na rozrząd ie, pompa oleju nowa i...
Mam Renault Scenic 2 1.5 Dci robiłem remont silnika tzn. wał korbowy , panewki główne i korbowodowe czyli typowa usterka 1.5Dci wszystko pięknie tylko od jakiegoś czasu słychać dziwny dzwięk przy większym dodawaniu gazu podczas jazdy tak jak by stukanie w jakieś plastikowe wiadro... co by to mogło być ? Może zrobił się luz na korbowodzie albo na łączeniu...
Po co były wymieniane panewki? Czy zostały przeprowadzone pomiary wału korbowego, ewentualnie szlif? Panewki zostały dobrze dobrane? Pomierzono luzy w czasie składania? Co było rozbierane więcej? Generalnie, to nie Twój problem, tylko mechanika. Jak zepsuł, to niech funduje teraz drugi słupek za swoje pieniądze.
Awaria awarią. Równolegle z wałem korbowym, przy braku oleju zacierają się łożyska wałków rozrządu. Czasami nawet szybcej zablokują silnik niż panewki wału - nikt nie zagwarantuje że pasek się "nie zmęczył".
Witam szanownych kolegów. Wymieniam panewki z wałem korbowym i szukam momentów dokręcania wału korbowego w silniku OM 611962. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Winnym zużycia oleju we wczesnych latach były materiał tłoków, profil I materiał pierścieni tłokowych oraz design tulei cylindrowych. Wersja 510 koni miała od początku stalowe tłoki I pierścienie w tulejach cylindrowych zapobiegające polerowaniu gładzi przez nagar nagromadzony na koronach tłoków. Decyzja co z tym zrobić należy do ciebie. Być może powierzchowna...
Wymiana pierścieni to nie jest remont. Remont to roztoczenie cylindrów, honowanie, tłoki nadwymiarowe a na nie nadwymiarowe pierścienie. To remont słupka . Do tego szlif wału korbowego i panewki nadwymiarowe. To jest remont. Jak cylindry są beczkowate( ), to wymiana pierścieni nie na długo się zda. I jak już, to pierścienie ustawia się co 120°. Jak...
Jeśli nie ma żadnych błędów, to prawdopodobnie jest to usterka mechaniczna. To wygląda na problem w wale korbowym - panewki lub koło pasowe.
Jeśli chodzi Ci o panewki glowne wału to 30 Nm potem dokręcić o 50 stopni kątowych i jeszcze raz 30 stopni kątowych.
(at)piotrek8505 Jeśli to luz osiowy wału, to panewki oporowe zużyte. Ciekawe, jak reszta (główne i korbowe) i czy kanały olejowe w wale nie są pozaklejane.
Jeżeli wyrzuca olej na sprzegło to świadczy o nieszczelności na odrzutniku oleju na wale korbowym, a nieszczelność ta jest spowodowana nadmiernym zużyciem wału korbowego i panewek głównych, to jest też powód spadku ciśnienia na rozgrzanym silniku. Wał trzeba do szlifu i nowe panewki.
w korbie tłoka nie ma kanałuw olejowych smarowanie jest od wału korbowego czy jak założę panewki z dziurami olejowymi to mogę pogorszyć ciśnienie ,smarowanie ?
Mam pytanie.Na którym szlifie jest wał według symbolu Panewki OA 5050387.0 PROSZE O KO KRETNE ODPOWIEDZI
Źle wyczyszczony kanał w wale.
Witam. Mam silnik Audi B4 2.0e z jednopunktowy wtrysk paliwa,usterka w nim jest taka,że mam wymienić w nim wał korbowy ponieważ panewki i wał nadają się na złom, problem mam taki iż dostałem od kolegi silnik taki sam tylko na wielopunkcie te silniki różnią się wałem i tłokami w wielopunktowym wał jest bardziej cienki na przeciw wagach od tego jednopunktowego...
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Otóż gdy problem stukania silnika na etylynce (czyt. benzynie) to znaczy ze masz wyrobione panewki wału korbowego. Z tego co wiem to jak ci siądą panewki do silnik nadaje się na złom. Przyczyną może być też źle dopasowana miesznka gazowo-powietrzna
Kolego to że stuka i stwierdzili w aso ze panewka to raczej prawda natomiast naprawa to kilka wyjść albo kupić gdzieś na szrocie cały silnik albo tylko wał korbowy a najlepiej blok silnika albo wziąć się za regeneracje podstawa to szlif wału korbowego nowe panewki ewentualnie nowe korbowody ale przy tak gruntownej naprawie warto jest też zrobi szlif...
mi tez sie swieca te trzy kontrolki najprawdopodobniej to panewki wału korbowego
Jeśli panewki były by zużyte to był by stuk dochodzący z okolic wału korbowego Są jeszcze panewki na wałku pośrednim, a one nie hałasują zbytnio jak się wysypią.
Witam. Autko jak w temacie, przebieg 105 tys. oryginał, cierpi na braki ciśnienia oleju. Na zimnym silniku 1,5 bara, na rozgrzanym 0,1 - 0,2 bara. Pompa oleju wymieniona, smok wymieniony, odma, filtr i olej w pierwszej kolejności. Wyciągnąłem motor, wał korbowy i panewki, jak nowe. Gdzie dalej szukać, może to głowica? Czekam na jakieś podpowiedzi, bo...
Kupie od razu panewki wału korbowego wymiar standardowy bo zakładam, że wał jest w porządku. Czysta głupota, granicząca z szaleństwem. Jak możesz zakładać, jakie panewki należy kupić? Już lepiej nic nie robić, niż odstawić taką fuszerkę. Zaraz będzie płacz, że ciśnienie oleju, że stuka... Na wale są nie tylko panewki korbowe, to też weź pod uwagę.
Nad wałkiem rozrządu jest główny kanał olejowy do którego trafia olej z filtra. A z niego rozchodzi się w dół na wałek rozrządu, skośne kanału na panewki główne wału korbowego, przez kanały w wale na panewki korbowodowe. W górę przez szklanki popychaczy, popychacze do klawiatury. Wałek wyciąg i pomierz skoro już sam mówisz że jest wyrobiony.
Silnik w czasie przewrócenia był gorący, (po koszeniu) jeśli tak to nagłe zgaszenie silnika bez oleju na panewkach mógł spowodować wykrzywienie wału korbowego, lub przyklejenia sie wału do panewki (stopienie razem- zatarcie) miałem taki przypadek. Ręcznie kluczem, z jakimś przedłużeniem nie daje go w ogóle ruszyć ?
Ja zrobiłem sprężarkę hs 11 z glowicą od c 385 ojcu i pasek jest tak napięty że ....można go zdjąć bez luzowania silnika i do 12 atm nic się nie dzieje .Tu możliwości są 3 .Pierwsza to zbyt słabe odpowietrzenie skrzyni korbowej , druga to ściągnięcie paskiem wału do panewki bo ta sprężarka powinna pracować współosiowo i trzecia możliwość to przycierający...
Witam już powoli mam dość tego mojego padalca Przechodząc do setna. Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tymi rysami na cylindrach? (każdy tak samo wygląda) Z czego one się wzięły? Może to tajna technologia opla? Rozbieram silnik bo mam do wymiany wał korbowy (luz na panewkach oporowych 1mm- wytarł się wał na styku panewki oporowej. jakiś Helmut jeździł...
Po sprawdzaniu wału korbowego oraz panewek sa w porządku 100% sprawne
Hi! A co ze smarowaniem łożysk/panewek wału korbowego i korbowodów? Przecież wymieszany olej rozpuszczony w benzynie i wymieszany w gaźniku z powietrzem najpierw w Warczyburgu (syrence, trabancie) "wciągany" był pod tłoki ze specjalnymi zaworami (blachy - zawory wirujące razem z wałe korbowym i na nim zamocowane) smarując panewki/łożyska wału korbowego...
Witam, posiadam cinquecento 700 na gaźniku fos, silnik po sprawdzeniu wał po szlifie, panewki jak i te panewki główne i pierscienie nowe, montując wał i panewki jest luz osiowy o ile dobrze mówię z 2-4mm coś pomiędzy tym dosyć solidny czy taki luz ma być bo mi coś nie pasuje, jak go zniwelować jeżeli jest nieprawidłowy??? Z góry dziękuję.
Jeśli chodzi o łożysko oporowe w manualnej skrzyni biegów (bo choć ma osłonę przeciwpyłową, to nie jest hermetyczne), to bardziej ulega ono degradacji przez produkty zużycia z okładziny tarczy sprzeglowej. Najbardziej wpływ ma na to nieumiejętne operowanie sprzęgłem, a w szczególności tzw „palenie sprzęgła” czyli regularne utrzymywanie go...
lampka zapala się gdy jest za niske ciśnienie oleju, przyczyn może być bardzo dużo, od mocno zużytego oleju po zbyt zużyte panewki wału korbowego. Lepiej przyczyne zdiagnozować wcześniej bo może to doprowadzić do całkowitego zatarcia silnika.
Trzeba pomierzyć wał. https://www.youtube.com/watch?v=PvMkjar_...
Jeśli w korbowodach brak kanałów olejowych to bez różnicy która górna czy dolna. W jakim stanie jest wał korbowy ?.
Czyli tak jak myślałem. Importer Kymco – Motorland w Warszawie. Cena katalogowa wału korbowego wynosi prawie 400€. Samego korbowodu przypuszczam że nie ma w sprzedaży, a wału nie ma jak złapać w celu rozłożenia na prasie. W komplecie należałoby wymienić panewki w karterach zgodnie ze selekcją nowego wału korbowego. Rzeczywiście stopa korbowodu...
Plan jest taki: 1. Blok silnika zostanie oddany do tulejowania pod obecne tłoki i dobrane nowe pierścienie. 2. Wał do sprawdzenia, nowe panewki główne i korbowe. 3. Głowica- gniazda zaworowe/zawory do sprawdzenia dotarcia/frezowania. 4. Wszystkie uszczelki i uszczelniacze wału/zaworowe nowe do tego ta nowa tuleja ślizgowa. 5. Siedliska panewek i wszystkie...
W "moim" przypadku okazało się że wytarte są główne panewki wału korbowego, wał sobie lata we wszystkie strony jak chce aż czujnik położenia wału nawet wytarło.
cyborg39 napisał: czym uszczelniłeś pokrywę głowicy? Jaki to ma związek z brakiem ciśnienia? Taki że konstrukcja pokrywy głowicy i przechodzących tam kanałów olejowych wymusza stosowanie odpowiedniego uszczelniacza, niewłaściwymi można pozatykać kanały lub nie uszczelnić prawidłowo i wtedy ciśnienie ucieka bokami Benny19, czyli raczej to odpowiedni...
Niestety te panewki są do wymiany . A w jakim stanie jest wał korbowy ,czy aby nie do szlifu.
Jeśli faktycznie jest aż tak duży luz to panewki napewno do wymiany. Należało by również zmierzyć wał korbowy. Z czopami korbodowymi nie powinno byc żadnych problemów, gorzej w przypadku czopów głównych bo bez wyjęcia wału nie da się tego zmierzyć. Powinno się udać załozyć w taki sposób panewki. Trzeba tylko poluzować wszystkie pokrywy na głównych tak...
Polonez: Wymiana zwrotnicy, montaż i demontaż układu korbowego i ustawienie rozrządu(wał korbowy , korby razem z tłokami, panewki, wałek rozrządu, pasek rozrządu). Fiat 126p.: Pomiar ciśnienia spręzania i ciśnienia oleju.
I panewki, łożyska główne wału korbowego.
...W dieslu mozna dmuchac ile wlezie..... No, no, akurat, jak dmuchniesz za duzo to zegniesz albo urwiesz korbowód albo wał korbowy, zatrzesz panewki, bądź też wydmuchasz uszczelke pod glowicą. Jak dmuchać to z głową, bo można szybko zniszczyć silnik. Pamiętaj że to co wdmuchasz zostaje jeszcze spręzone, a im więcej spręzonego powietrza w cylindrze,...
Dokonaj oględzin i pomiarów w jakim jest stanie . Czy mieści się w parametrach danego szlifu Tak tak, bo na pewno ma mikrometr, albo transametr w domu, żeby zmierzyć średnicę i owalizację czopów. Czy muszę szlifować wał korbowy po wyciągnięciu go w Ursusie 360? A z jakiego powodu był wyjęty? Panewki są dobre, z pełną warstwą kompozytową bez przetarć...
Stopę korbowodu dokładnie się czyści, drugą połówkę obudowy tak samo. Panewki dobrane do wymiaru wału korbowego zakłada się tak aby zamek panewki (taki ząbek) trafił na wycięcie w stopie korbowodu. To samo z drugą częscią panewki. Następnie smarujemy olejem i możemy skręcać pamiętając że zamkek na pokrywie łożyska MUSI być po tej samej stronie co zamek...
Dzień dobry, Jakie są momenty dokręcenia panewek głównych wału korbowego oraz panewek korbowodowych w silniku 2.0 TDI DSR
witam mam takie pytanie muszę wymienić panewki wału korbowego i korbowodów mam takie pytanie czy dam rade to zrobić, z założeniem nie będzie problemu tylko brak mi doświadczenia np. jak przykręcę wał tak jak powinien być to skąd będę wiedział czy niema za dużego luzu czy coś w tym stylu lub jaki ma być luz na sworzeń tłoka mógłby mi ktoś to ładnie opisać
Nowy zestaw wał panewki korba 800zł. ori renault.
Witam serdecznie wszystkich.... Posiadam samochód Opel Tigra 1.6 16v 1998 Przebieg 220 tyś Niestety silnik a dokładnie jeden cylinder zrobił,, dowidzenia " więc: 1Zdemontowałem silnik z samochodu 2 zdjąłem rozrząd 3 odkręciłem oraz zdjąłem głowice 16-zaworową 4odkrecilem koło zamachowe 5odkrecilem korbowody razem z tłokami 6zdjalem panewki (nie wyglądają...
Zdjąłem miskę, smok olejowy czysty, założyłem nowe panewki wału korbowego i nową pompę oleju. Po wymianie oleju ciśnienie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach trochę powyżej 1 bar, przy wyższych obrotach ciśnienie idzie w górę. Zalałem również nowy olej i wymieniłem nowy filtr. Po tych naprawach kontrolka nadal się zapala, mruga przez jakiś czas...
Hej, Ostatnio pękł mi wał korbowy, więc mechanik wymienił tak : wał, panewki główne i korowe i napinacz. Przejechałem 500 km od wymiany i silnik kompletnie zdechł- tj delikatnie zaczął stukać podczas jazdy ale tak leciutko, tracił na mocy- jakby się ślizgał dodając gazu. Potem zjeżdżając na pobocze hałasował mocnej i zgasł. Przy próbie odpalenia ledwo...
Kolego, przy braku ciśnienia zatrze panewki wału korbowego a nie złożenie tłok-gładź. Nie będę ci tłumaczyl czemu, bo widze, że na silnikach znasz się jak wilk na gwiazdach.
Niestety to co wziełeś pod uwagę jako ostatnią z możliwości okazało się realem. Po zdemontowaniu miski olejowej okazało się że pierwszy korbowód ( licząc od sprzęgła) ma luzy na wale korbowym. Powodem hałasu była panewka. Po oględzinach wału korbowego,mechanik nie stwierdził jego zuzycia wiec mam nadzieję ze wymieniając jedynie panewki uda mi się naprawić...
Witam mam pytanie czy wał korbowy od sw 400 pasuje do silnika 6ct107? I jeżeli wał jest po drugim szlifie to jakie powinny być założone panewki oporowe oraz z jaką siłą dokręcać stopy panewek?
Maluch ma panewki tylko na korbowodach. Wał korbowy jest ułożyskowany na łożyskach wkręcanych w blok. Widział ty kiedy silnik malucha na oczy? Jakiekolwiek promieniowe obciążenie tego i tak mizernego wału skończy się zerwaniem filmu olejowego i zatarciem tylnej panewki.
Ale jeżeli jest zbyt mały luz między wałem a panewką, to po uruchomieniu silnika dojdzie do gwałtownego zużycia panewki, co nie jest zdrowe dla silnika. Być może wał nie jest osiowo przeszlifowany, albo gniazda w bloku nie są w osi. Najlepiej było by pomierzyć wał i panewki, i zobaczyć czy jest odpowiedni luz.
Sądząc po stanie tej panewki to i wał korbowy do szlifu - ten remont zamienia się w kapitalny....Ten "kawałek miedzi" był pokryty specjalnym stopem , skoro go już nie ma to znaczy że i wał swoje dostał, chyba trochę popracował na sucho...
Jak stopiło bagnet to wyobraźcie sobie co przeżyły panewki i wał korbowy???? jesteś pewny że go stopiło a nie uszkodziło? Daj zdjęcie na pewno więcej nam to powie :) Temp ponad 1000 C w kadłubie silnika?
Lej dedykowanego elfa, załóż i ,,twarde" panewki.
To działa na takiej zasadzie, że olej pompowany jest do górnej części silnika, ścieka potem po wale korbowym i smaruje panewkę? Jeżeli niema otworu, w miejscu panewki korbowodu, to tak. Są też silnik z kanałem smarującym.
Dobrze rozumiem że w ciągu kilku miesięcy już po raz drugi wymieniasz obecnie panewki? Może masz wał korbowy krzywy? To by też tłumaczyło ewentualnie hałas w silniku...
Witam jak w temacie proszę o pomoc z jaką siłą dokręcić panewki wału korbowego oraz korbowody? Z góry dziękuję
Masz w załączniku podane wartości.
Witam Również jestem posiadaczem takiego samego silnika :). Wszystkie części kupuję oryginalne w Andorii ( zamawiam przez maila, prowadzą sprzedaż wysyłkową). Myślę że jeśli wyśle Pan meila z pytaniem o wymiary wału po poszczególnych szlifach na pewno odpowiedzą :). A i potem można u nich zamówić panewki po danym szlifie oryginalne. Nie trzeba dopasowywać...
Z tym będzie problem bo tego nie zrobię bez wyciagania silnika. Podpora jest uszczelniania i ma w sobie wszystkie pozostałe panewki główne. Pytanie te rysy nie sa wyczuwalne pod paznokciem nie za bardzo wiem dlaczego skoro je widać? A jakbym zostawił wał i dał tylko nowe panewki korbowe co mi tak na prawde grozi?
Witam, trzeba dobudować obwód smarowania pod ciśnieniem, nie ma innej możliwości smarowania bez ciśnieniowego poprzez nalanie oleju do środka, zasado podobna jak w każdym silniku spalinowym bez smarowania wału korbowego pod ciśnieniem pójdą panewki i łożyska. Ta sprężarka nie jest przewidziana żeby w niej znajdowało się dużo oleju, olej podawany pod...
Witam, mam na myśli tłoki, panewki, pierścienie itd..., cały remont silnika to głowica (góra silnika) i właśnie wał korbowy, tłoki z pierścieniami, panewki (dół silnika), dlatego w pierwszym poście napisałem, że należało by policzyć, czy robić taki remont czy zaryzykować wymianę silnika na inny, używany. Proponuję skonsultować moją diagnozę z uznanym...
Też stawiam na "panewki".
Remont obejmował : wymiana wału korbowego na nowy (azotowany), panewki, osiowanie bloku, nowe korbowody (ważone do 6 g tolerancji), głowice po regeneracji, pompa wtryskowa i wtryskiwacze również, nowe koła rozrządu, pompa olejowa itd. Ciągnik ma przepracowane 302 mth i po tym czasie zaczął dziwnie pracować ale tylko jak się zagrzeje. Czy może to być...
Udało się znaleźć w Polsce (Rzeszów) osobę przetaczającą czopy wałów i dorabiającą panewki - w przystępnych cenach. Po złożeniu sprzęt pracuje jak nówka ;) pzdr Bogdan
Jaka może być przyczyna pęknięcia śruby mocującej stopę panewki wału korbowego. Silnik ma 250 tyś km, diesel, wał nie ma drgań, panewki w bardzo dobrym stanie, ciśnienie oleju prawidłowe. Wstawiam fotki pękniętej śruby. Ciekaw jestem Waszej opinii. http://obrazki.elektroda.pl/5030222400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1522830500_1...
Wiem, że jest na łańcuchu tylko w tytule jest rozrządu. Które to jest dokładnie koło bo winne może być nawet łożysko gdzieś głębiej. Mechanik raczej już próbował 90 stopni jak to któryś raz już naprawia. Już zobaczyłem na PC to główne koło napędzające na wale. Jaki przebieg ma auto? Czy auto miało naprawiany spód silnika np. panewki - wyjmowany wał...
FORDFocus (19) 1.6 Zetec-SE 16V (FYDA) 1998 - 2000 kół rozrządu Koła zębate wałka rozrządu: Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 60 Nm Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 40 Nm + 90° stopek wałka. Panewki łożyskowe wału rozrządczego Etap 17 (Nm) Etap 245 (°) koła pasowego koło pasowe wału korbowego Wymienić śrubę Etap 140 (Nm) Etap 290 (°) śrub korbowodów, Ciekawe...
Witam ! Też miałem ten sam problem ze stukami w silniku. Mam VW Golf Mk3 w Kombi, silnik 1.8 benzyna bez LPG, 75 KM, rocznik 1994. Mechanik stwierdził, że powodem stuków były luźne panewki wału korbowego. Byłem niezadowolony, koszty pewnie będą wysokie i czekam na koszty naprawy.
z tym remontem to powoli, nie strasz.Miskę olejowo odkręć, głowice też i zalej blok wodą ,jeśli jest uszkodzenie to pod spodem będzie kapać,odnośnie wału- jeśli ma ciśnienie to panewki na pewno dobre a przeciwwagę przykręcić.
możesz miec wydmuchaną uszczelkę pomiędzy cylindrami wtedy też będzie taki efekt W takiej sytuacji silnik ma dziwny "warkot", jest słaby i ma potężne drgania. Przyczyn stukania może byc wiele - metaliczny wskazuje na zawory, głuche, stłumione panewki wału korbowego. Masz do wyboru, albo osłuchac silnik stetoskopem, albo bebeszyć wszystko po kolei.
Witam, dobre pytanie :) W tych silnikach Producent umożliwił odbiór mocy pasem, podpierając wał korbowy łożyskiem kulkowym zamiast ślizgowego (panewki). W aplikacjach np. zagęszczarek napęd odbierany jest właśnie w ten sposób. Poniżej foto poglądowe http://obrazki.elektroda.pl/7533112400_1...
Podsumowując to co pisałem wcześniej,aby się nie kręcić w kółko. Kiedyś oleje były takie jakie były i silniki chodziły poprawnie. Teraz jest taki wybór, że nie wiadomo jaki wybrać.Wiadomo kupując do siebie, nie leje się najtańszego, bo szkoda silnika. Moim zdaniem to nie olej jest winien,że ciśnienie spada z 4at do zaledwie1at. Gdzieś jest nieszczelność...
uszkodzeniu uległy panewki na wale korbowym Tylko panewki?Znając życie będą dwa wały korbowe.
moment obrotowy wału korbowego i panewek. Co to takiego? Pytasz o parametry silnika, czy o siłę dokręcania śrub?
Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę...
Przy takim luzie? Wał do szlifu i nowe panewki, nie masz problemów z ciśnieniem oleju?
Witam. Posiadam Nubire z 1999 roku 2.0 16V w pełnym wyposażeniu. 40000km po zakupie wybiły się panewki które było słychać już dawno. Oddałem samochód do mechanika, który zrobił pierwszy szlif wału korbowego, nowe panewki, regeneracja dwóch korbowodów, nowe pierścienie, gumki zaworów, kpl. uszczelek (koszt 1300zł). Wszystko lux, ALE po 200 km Nubira...
panewka korbowy korbowy panewka układ korbowy
konica minolta c224e edacs tetra czyszczenie drukarka canon pixma mg5150
internet satelitarny diagnostyka polonez
Pralka Siemens WIM5 nie kończy wirowania - przyczyny i rozwiązania Kompatybilność drukarki SHARP AR-5316 z Windows 7