http://obrazki.elektroda.pl/3762291400_1... tu masz wszystko narysowane:)
Mam stary wał od MZ 250 z 1968 r. czy o taki chodzi?
A gdzie są simmeringi po zewnętrznej stronie każdej połówki wału, czy w środku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Witam. Obecnie mam dylemat, jaki simmering dać na wał do MZ TS 150. Czy wystarczy tylko uszczelniający, czy może uszczelniający z wargą przeciwpyłową?
Ma to być tak jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/4824956600_1... Jeśli jest jak pisze Kolega - powodem jest stałe zwarcie do masy na "zielonym" odcinku (przetarty, przyszczypany przewód, zwarcie w przerywaczu lub też źle złożony przerywacz, dotykanie masy źle przykręconą końcówką przewodu na przerywaczu) albo też uszkodzony...
Sprawdzałeś stan łożysk i uszczelniaczy wału?
Ale do zdemontowania kosza sprzęgłowego z wału potrzebny będzie ci ściągacz
Coś jest krzywe. Sprawdź bicie na komutatorze, a po zdjęciu wirnika na samej końcówce czopa wału.
Różne. Popatrz na czop wału.
Przede wszystkim - zapewnij wydajne prądowo źródło zasilania. Jakiś akumulator lub zasilacz o właściwym napięciu i dostatecznym prądzie. Zasil TYLKO obwód zapłonu i przy takim podłączeniu wyreguluj gaźnik. Potem zabierz się za podłączenie reszty elektryki. Oczywiście w silniku nie ma innych uszkodzeń - uszczelniacze wału, przedmuchy, nieszczelności?
Witam :) Przyznaję się do pomyłki - w tym modelu silnika faktycznie uszczelniacze są zakładane sprężynkami na zewnątrz - w dodatku są założone jako pierwsze od strony wału - łożyska idą na zewnątrz . Dane w/g serwisówki znajdującej się tutaj : http://poltegor.igo.wroc.pl/roman/serwis... ( bezpośredni link do rysunku z uszczelniaczami...
można wymienić tylko musisz czystą szmatką zaktakć wlot do komory wału :)
Witam Mam pytanie na temat dokręcenia sprzęgła w motocyklu mz etz 251, jest ono osadzone na połączeniu stożkowym, bez żadnych klinów ani wpustów, i producent radzi aby dokręcić je kluczem dynamometryczny, z momentem 90-100 Nm aby się prawidłowo osadziło na stożku i mam problem z szybkim i pewnym zablokowaniem wału na czas tej operacji, słyszałem o pewnym...
Krzywy wał lub uszkodzone gniazdo stożkowe w wirniku. Praktycznie w obu przypadkach wymiana. Powodem, pewnie nieudolna, próba zdjęcia wirnika z wału.
Pomożecie mi? A dasz nam szansę ci pomóc??? Zdjęcia, pomiary bicia pierścieni ślizgowych i samego czopa wału.
Nie uwierzę że wał jest prosty. Co innego mogłoby być krzywego? Wirnik alternatora osadzony na stożku wału? Zgięta śruba mocująca krzywkę impulsatora? Nieosiowość nie ma dużego wpływu na pracę zapłonu i silnika, dopóki nie rozpadnie się zapłon od wibracji, szczotkotrzymacz alternatora, a na samym końcu łożyska wału od skrzywionego wału.
Sprawdź sobie czy nie jest przetarty przewód od czujnika do modułu i zwiera do masy.Sprawdź też sam czujnik (on jest zalany żywicą o ile dobrze pamiętam)czy nie ociera o wał.
Czy jest mozliwa regenaracja wału korbowego i jak to mozna zrobic samemu prz udziale tokarni i czy warto wogóle regenerowac wał:?:
Przez podginanie blaszki pływaka pod zaworkiem iglicowym. Możliwa też nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, oraz w skrzyni korbowej - na łączeniu połówek lub na uszczelniaczach wału korbowego
Zapewne przez tak długi czas puściło uszczelnienie na wale korbowym i bierze niekontrolowane powietrze. A więc wymiana uszczelnień a może i wał skorodowany.
Zauważ że to koło zębate jest zablokowane, przed przesuwaniem, podkładką oporową i ona powoduje problem. Możliwe że jest nieoryginalna lub niewłaściwie założona. Mając rozebrany silnik trzeba było dokładnie przeanalizować problem i sprawdzić działanie skrzyni biegów społawiając silnik bez wału korbowego (rzadko kto coś takiego robi).
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
dobra sprzęgło zrobione teraz tylko iskra podpiąłem akumulator i nic sie nie dzieje. Czy cewka butelkowa musi mieć kontakt z masą bo u mnie wisi na druciku. i jeszcze jedno czy taka blaszka na wałku startera ma byc przykręcona razem z deklem czy może tam sobie luźno chodzić bo jak dobręce z deklem to mi cofa ten zabierak i nie obruci silnikem. Czy znajdzie...
Chciał bym jeszcze dodać że zapłon jest bardzo dobrze wyregulowany... mianowicie ustawiał to szpec który zna się na tym... A problemem może być np. Luzy na wale lub jedna ośka od wału ta od alternatora ma lekkie bicie i przy większych obrotach daje nie dokładną iskrę, MIanowicie wał jest do zmiany gdyż ma luzy i minimalnie skrzywioną ośkę nawet nie...
sprawdza rezystancję obwodu... Omomierzem. Rezystancja między złączką wypietą z regulatora a masą SILNIKA. Zmierz w różnych pozycjach wału. Podaj wyniki.
Zwykle przyczyną ciągnięcia sprzęgła jest pofałdowanie tarcz metalowych sprzęgła (przekładkowych) wskutek wcześniejszego przegrzania, a także pofałdowanie tarcz ciernych, deformacja końcowych tarcz dociskowych/zabieraka i nierówne charakterystyki sprężyn sprzęgła. Pofałdowanie nie może być większe od 0,10 mm, ponieważ takie tarcze rozprężają się po...
Chodzi mi głównie o ładowanie w instalacji 12V Ładowanie nie ma związku z kierunkiem obrotu wału. Gorzej z zapłonem, ale najgorzej z tłokiem sworzniem przekladniami i sprżegłami kłowymi skrzyni biegów.
A tam sie przypadkiem śruby nie wkręca? normalnie wirnik jest dociągnięty do wały śrubą M6. sprawdź, czy nie można tam kręcić śruby M8. Wtedy odepchnie ona wirnik od wału i ten sie zsunie (pamiętam, że w jakiś motocyklach było takie rozwiązanie ale nie pamiętam czy dotyczyło to mz).
Cześć. Z czego mogę zrobić tą podkładkę co rozdziela komorę MZ TS? Słyszałem że kryngielit zbrojony się nadaje co o tym myślicie? I jeszcze jedno pytanie jaka jest kolejność simeringów i łożysk na wale mz ts 150
Sprzęgło się reguluje pod małym dekielkielkiem, ustawiając wstępnie tzw. ślimak. A jeśli zabierak był przyspawany do wału, i został ponownie użyty, to cienko widzę eksploatację.
Witam, próbowałem koledze zamontować na dachu antenę szerokopasmową siatkową i odebrać z niej wszystkie możliwe kanały DVB-T2 z Chełmca ewentualnie Ślęży, ale niestety nic nie mogę tam złapać, tylko chyba 10 reżimowych TVP, z czego 6 tylko odbiera, to samo odbiera z wiszącego luźno kabla antenowego czy pokojowej anteny. Jego lokalizacja to budynek nr...
Poszukaj tam moich i nie tylko postów na temat regulacji gaźnika w 150'tce: [url=http://forum.motocykle-mz.pl/]Link
Nie są ostre... A czy wał ma coś do pierścieni ?
To tzw. odrzutnik oleju. Z tego co widać został on już pogięty... Kiedy pojawią się luzy na czopach wału lub gniazdach łożysk, bez tego elementu wał zacznie przesuwać się osiowo. Może to spowodować np. zakłócenia w pracy zapłonu. Przy montażu silnika luz pomiędzy łożyskiem a podkładkami i segerem powinien być ustalony na 0.10 mm. Tak na prawdę nie rozumiem...
Mam problem ze sprzęgłem w mz 250 es trophy. Nowy wał, nowe sprzęgło, biegi zgrzytają przy włączaniu. Myślę, że może to być spowodowane olejem lub czymś, co jest źle przykręcone, ale się ślizga. https://obrazki.elektroda.pl/7115061800_...
Pokaż zdjęcie tej uszkodzonej końcówki wału - na podstawie opisu trudno to ocenić. Wyciek oleju można zlikwidować wykonując w otworze obudowy gniazdo na pierśćień uszczelniający - oring. A czy poziom oleju nie jest tam za wysoki? Motocykle nie mają tam uszczelek, a olej raczej nie wycieka.
Sprzęgło w ETZ250 ogólnie lubi ciągnąć, Nie zauważyłem takiego zjawiska w nowych lub naprawianych zgodnie ze sztuką silnikach. Tak może być gdy części są nieoryginalne i montuje je "człowiek z młotkiem". Ori piast sprzęgła nie ma już ze 20 lat. Podkładki ludzie dają takie jakie im ...wypadną przy demontażu sprzęgła albo ...żadne i tak się to toczy....
Jeśli nie było oleju a łożyska wału oryginalne to zapewne rozleciało się łożysko wału bo są smarowane olejem z silnika te od strony sprzęgła.
A zbyt duży luz wału może być przyczyną braku ładowania?Jak połączyłem przewód df z prądowym to widać jak rusza się wirnik
Kopniak hamsko przeskakuje. Gdy wolno nim poruszam, zazębia, a gdy szybciej, to przeskakuje. Gdy ciągnę do siebie starter, to ładnie zazębia, a gdy dopchnę z całej siły do silnika, to często przeskakuje. Wymieniłem ten tryb, co zazębia kosz, wał kopniaka, no i półksiężyc. Jak kopię, to jest to taki dźwięk, jakby półksiężyc nie zgrywał się z tą zębatką....
Zgadza sie można by pisać i pisać, i też prawda że 2T mają zapłon statyczny, mi chodzi o usprawnienie. A co z tymi 15 stopniami przed GMP, mnie uczyli że najwyższe ciśnienie ma być zaraz po ZZ czy jak kto woli GMP? Jakby było przed to wał by "odbijał"
Tak samo się ustawia jak zwykły, ruszamy płytką a mierzymy położenie tłoka, kontrolka na cewce albo podłączona świeca na cylindrze- zapłon włączony i kręcimy kluczykiem 10 za wał. Pozdrawiam.
Za mało danych. Ile stał nie będąc uruchamiany? Zapłon też można ustawiać, ale go nie ustawić. Zapłon na przerywaczu, czy elektroniczny? Mogą też być nieszczelne uszczelniacze na wale korbowym.
Polecam http://szlifauto.pl z Wieliczki. Zrobili dla mnie szlif cylindra do kilkunastu podjazdów 2T (m.in. Jawa, MZ, WSK, Syrena). Zawsze ok.
Jak może zbyt ciasno pracować? Producent założył tolerancje wykonania i luz łożysk. Przy prawidłowym montażu i sprawnych elementach (czytaj nieuszkodzonych, skancerowanych) MUSI być OK. Osobnym problemem jest zbytnie nagrzewanie się silnika i ew. kasowanie się luzów w łożyskach. W przegrzanym, z różnych przyczyn, silniku może wystąpić taka sytuacja....
O ile nie jest krzywy wał (ugięty przy składaniu/rozkładaniu) to pożycz czujnik zegarowy i ustaw zapłon jeszcze raz.
Witam posiadam MZ 150 w em etc wymieniłem przerywać, kondensator, uszczelki cylindra, uszczelniacze wału i nadal brak odpowiedzi iskra jest bdb i zapłon ustawiony 2mm przed GMP. Co może być przyczyną? Dodam że zbieralo się dużo paliwa w komorze korbowej.
Jak chcesz napędzić wał silnika rozrusznikiem? Zwłaszcza ze śmigłem.
Może i nietrwałe... po kilku zmianach mozna uzyskac trwałosc na niezłym poziomie ja wyciagnołem z tego silnika tyle ze Mz 250 dostawała po dupie. Mebrana, 5 kanałów płuczacych, całkowicie inny wydech, gaźnik od MZ 250, zapłon elektroniczny, zmodyfikowane sprzegło zmodyfikowany wał z korbowodem od japońskiej wyczynówki. Szacowałem moc tej WSK na około...
Tłoczek ssania się domyka bo jak pociągnę ssanie to zaczyna go mulić Cylinder po szlifie jest nowy tłok A co do szczelności komory wału korbowowego jak mogę to sprawdzić Niezbyt rozumiem o co ci chodzi z przepustnicą jakbyś mógł to bardziej rozwinąć
Dawniej, jak miałem MZ 150 to starałem się ją udoskonalać, pamiętam że przerabiałem zapłon na elektroniczny z przerywacza. Polerowałem komorę wału korbowego na szkło, z wydechu wycinałem sita, z zębatką na wałku zdawczym też coś zmieniałem i wtedy miałem najmocniejszą i najszybszą MZ 150 z pośród kolegów.
By je wymienić nie trzeba rozpoławiać silnika bo są na zewnętrznej stronie wału korbowego, czyli od strony sprzęgła i zapłonu. Wystarczy zdemontować kosz sprzęgłowy i stojan zapłonowy.
hmmmm 400zł :?: to zależy jaki remont, gość wymieni pierścienie i mówi że silnik po remoncie. Ja za Mz 250 dałem 150zł i zmieniłem tylko wał (z allegro za 30zł) pojeździłem rok bez większych problemów i wymieniłem się za minska 125
Witam zobacz cy klin na wale nie został sciety i druga sprawa jaka jest swieca? mokra czy sucha jak kopniesz pare razy? byc moze wczesniej miałes dziurawy albo zawieszony plywak i wał jest w benzynie miałem taki przypadek w mz etz 250 i paru simsonach
Fakt. Źle doczytałem. Nie wiem po co ktoś zdjął te pokrywy. Było to działanie totalnie bez sensu. Została powiększona tzw, objętość szkodliwa. Trzeba je założyć. O ile pamiętam nie były one spawane. Tylko wciskane i zagniatane na brzegach. Z tym spawaniem to ostrożnie. Jeżeli już to najlepiej MIGiem lub cieniutką elektrodą dobrej jakości i tylko punktowo!...
Spróbuj odpalić silnik dwusuwowy na czystym paliwie, co się zatrze szybciej łożyska, korba czy tłok z cylindrem? W silnikach MZ 250 był taki bajer który blokował przepływ oleju/mieszanki do łożysk wału korbowego, a mimo tego robiły 40–50 Mm przebiegu bez remontu. Podobny bajer zrobiono w silnikach Simsona S51, ale tylko na łożysku od strony zapłonu...
Ja powiem ci tyle - lepiej dla ciebie i dla wału korbowego będzie jak oddasz go do zakładu który zajmuje się regeneracją, silnik MZ to nie to samo co WSK mimo kilku pozorów, jeśli chcesz żeby silnik podziałał długo to nie bierz się sam za to z taką wiedzą i brakiem podstawowych przyrządów
Troszkę liznąłem tematu, ale nadal to mi nic nie mówi, pytam kolegi co za platyny Platynki to po prostu przerywacz. Jest on w silnikach spalinowych napędzany wałem. Zasugerowałem sie tym, że silnik od MZ 150, ale jak ma zapłon od kosiarki, to platynek już tam nie, a kondensator nic nie pomoże.
Jesteś pewien poprawnego założenia wodzików??? Nie zostały skrzywione przy montażu? Jest na 100% dobrze, wodzików odwrotnie założyć się nie da, montowałem we właściwej kolejności, czyli najpierw wałki z trybami potem wodziki z wałkiem krzywkowym a na końcu wsunąłem wałek wodzików z podkładką, wszystko wchodziło jak w masło, żadnego użycia siły. eśli...
To nie jest komutator! Wartość rezystancji wirnika mierzonej przez kabel DF, czyli poprzez szczotki i pierścienie wirnika nie może się wiele zmieniać podczas obrotu wirnika! Jaką masz rezystancję na samych pierścieniach wirnika - przy wyjętym szczotkotrzymaczu? Czy szczotki poruszają się w szczotkotrzymaczu podczas obracania wałem? Bicie?
Jeden impuls na obrót wału to trochę za mało do zmiennego wyprzedzenia zapłonu. Koło do nanoplexa ma np. 3 zęby.
Mylisz się... Za 3tyś. można kupić już odremontowany motocykl. Daję przykład. Mz ETZ 251 odremontowana (nowy wał, uszczelniacze, łożyska, tłok i inne duperele) kosztuje około 3tyś. Oczywiście może kupić motocykl za 1000zł i za kolejny 1000zł zrobić remont, ale to trzeba umieć zrobić jednak takie rozwiązanie byłoby najlepsze, ponieważ nauczysz się trochę...
witam przerabiałem kiedyś ten silnik . Głowicę dopasowałem od jawy 250 cross - która ma wejście na 2 świece .to dało tylko ,że silnik szybciej się wkręcał na obroty -ale coś za coś spalanie wzrosło o 2,5 litra. jak chcesz mieć kopa to odchudż wał korbowy - ja zdiołem z wału 0.7 kg. roztaw szpilek jest taki sam w głowicy
A czy wał korbowy można gdzieś dokupić do trophy nowy, bo bym go odrazu wymienił, a może pasuje z jakiejś etz?
Wueska dobrze gada! Moment obrotowy przesunie się w zakres wyższych obrotów i będziesz musiał piłowac silnik.Jak na twoim miejscu zająbym się korekcją kanałów i okien. Kiedyś w "Świecie Motocykli" ukazał się doskonały cykl artykułów na temat rasowania dwósuwów. Polecam też książke "Karting", niestety nie pamiętam autora. Ehh gdzie te czasy jak siedziałem...
Ja śruby imbusowe stosuje gdzie się da. Wygoda przy pracy +100. W kilku Simsonach, mocno przerobionych Rometach czy Komarach (także według pana Sałka), Jawie, Mz, itp. żadnego gwintu nie zerwałem. A wał faktycznie ciężko ustawić, miałem jeden egzemplarz ZMD, którego się nie dało źle złożyć, twardy był. :-D Łożyska i tak najlepiej na ciepło wrzucić.
wymieniłem uszczelniacze wału Raczej wątpię aby puściła oryginalna uszczelka a raczej uszkodziłeś simering lub jakieś tanie założyłeś. Te silniki mają cienkie simeringi, które bardzo łatwo uszkodzić przy montażu. Zamienniki uszczelniaczy wału zdają egzamin w niskoobrotowych silników. Kiedyś kolega podobnie męczył temat w MZ 150 aż założył oryginał...
Witam. Trochę sie zajmuję kartingami i to był wielki błąd, że kupiłeś silnik od Jawy. Próbowałem coś takiego zrobić na Jawie i to była porażka gdyż silnik od jawy jest ciężki i dobrze chodzi na niskich obrotach a boi sie wysokich obrotów, jest tylko jedna dźwignia i trudno rozwiązać palenie z kopniaka i zmianę biegów. A silnik od MZ 250 może być ES...
Przestańcie bredzić od rzeczy z korobowodami od Yamahy, łożyskami trzyrzędowymi i gaźnikami od MZ. Na rozciągający się łąńcuszek sprzęgłowy nic się nie poradzi - jeden rząd ogniwek ma przenieść 14KM - albo dopasować zębatki od CZ, dwurzędowe i skrócić łańcuszek, albo z tym żyć. Są w sieci zdjęcia przeróbek przeniesienia napędu z silnika przy pomocy...
Witam, mam problem z iskrą w MZ-ce 251 po włączeniu zapłonu non stop jest iskra na świecy i mocno piszczy, bez poruszania wałem
Witam! I prądnice i alternatory, o których pisałem są identyczne. We wszystkich Jawach podobnie jak w MZ prądnica-bądź alternator są mocowane na wale. W mojej jawce musiałem tylko dotoczyć stożek (coś w kształcie donicy) żeby przejść z węższego wału na szerszy otwór wirnika prądnicy.
Świeca jest mokra od paliwa czy oleju? Podejrzewam stare zużyte uszczelniacze wału korbowego, jednak do ich wymiany konieczne jest rozpołowienie silnika. Sprawdź szczelność skrzyni korbowej pod podciśnieniem i nadciśnieniem, przed rozebraniem silnika.
Czy da się wymienić simeringi wału bez potrzeby rozpoławiania silnika? Odpowiedź brzmi TAK. Jeśli zadajesz takie pytania, to znaczy że mało wiesz i jeszcze mniej myślisz. Jeżeli nigdy nie naprawiałeś silnika motocykla, to przygotuj się do tego "teoretycznie" czytając serwisówkę. Akurat do tego silnika jest ona do "zdobycia" i jest bardzo dokładna....
wpadła mi kiedyś w łapy fachowa literatura, oryginalna DDR'owska książka napraw Simsona. Tamże polecano zagrzać kartery bodajże we wrzątku a łożyska włożyć do zamrażarki. W takim zestawieniu rozszerzania i kurczenia temperaturowego (wg Literatury) powinno się udać bezproblemowo włożyć łożyska Tyle odnośnie wiedzy książkowej. Jakieś dziwne te serwisówki...
Co do tego to się zgadzam z Pfemkiem. Kanałów dolotowych nie powinno się polerować na lustro z prostych powodów.Kiedy kanał jast gładkico prawda nie ma oporów w zasysanej mieszance ale mieszanka się nie osadza i nie odparowywuje tak dobrze. Tak więc często dochodzi do sytuacji (prawie zawsze przy niskich temp) że silnik "się zaleje". A wtedy klucz do...
witam niedawno kupiłem od kolegi mz etz 250. była w ciężkim stanie zregenerowałem wał wymieniłem łożyska i zimmeringi . jest jednak problem z odpaleniem raz zapali a raz nie i to na ssaniu nie ma wolnych obrotów a gdy zapali to nie może się na wysokie obroty zebrać . cewka jest dobra kabel wymieniłem świeca ok akumulator też. na platynkach iskrzy ,...
http://obrazki.elektroda.pl/4534411000_1... Tarcza dociskowa nie może przylegać do zabieraka. Bez zdjęcia sprzęgła ze stożka wału chyba się nie obejdzie. Problem pewnie gdzieś głębiej. Jakie są szczeliny między występami docisku 17 a brzegiem kosza 16?
Witam. Standardowy problem dla niemal wszystkich posiadaczy MZ z silnikami 250ccm- czyli zużyty stożek na wale korbowym i powierzchnia współpracująca w korpusie sprzęgła. W moim przypadku połączenie jest wyjechane do tego stopnia, że korpus sprzęgła przechodzi luźno przez stożek i nie ma mowy o przenoszeniu momentu. Tu moja prośba o podzielenie się...
Dobra panowie , motor już hula :) Problem tkwił w śrubie która wychodzi z wału i przechodzi przez środek iskrownika , śruba była prowizorycznie dorobiona( za krótka) i się odkręcała , dlatego też zapłon tak świrował , dzięki za pomoc , zamykam temat
Witam. Właśnie odebrałem moją mz od naprawy (od kumpla) mechanika. Mz-ta przed naprawą dobrze reagowała na gaz. A teraz trzymając gaz do końca dusi się i przerywa chodzi do maksymalnie 4 tyś ale ledwo co. Raz odpaliliśmy ją i dołączyliśmy akumulator (-) i chodziła normalnie, fajnie wskakiwała na obroty itp. ale podłączając akumulator znów zaczęło dziać...
Cześć Kilka pytań odnośnie silnika. MZ TS 150 1. Mam 2 kartery odlew 12-41 numery to 5 i 7 czy będzie to działało jak należy? Chodzi o skrzynie i wał. 2. W skrzyni korbowej znajduje się wcięcie. Co ono ma na celu? 3. Czy pod głowicę szła podkładka? 4. Zauważyłem również że na wał w jednym karterze jest większe miejsce na łożysko niż w drugim. Czy tak...
O motocyklach m-ki SHL i WFM faktycznie krążyły legendy, na temat ich trwałości ( "dwuramówki"). Wszyscy użytkownicy późniejszych modeli WSK125, twierdzili że są dużo mniej trwałe i zwyczajnie słabsze, w sensie osiągów. Natomiast modele z końca produkcji, z logiem "PZL" na baku, to już zwyczajnie nawet nie był komunistyczny badziew, a wręcz wzór chińszczyzny...
1000zł za generalke simka no smiechu warte!!!! ja robie generalke MZ za 500zł w tym ma komplet łozysk regeneracje wału szlif cylindra i nowy tłok z pierscieniami. lepiej kupic simka za 700zł dołozyc 500 i ma sie maszyne nie do zajezdzenia. i nie wciskaj mi kitu ze na starych czesciach robisz tysiące klometrow po łąkach bo jesli chodzi o motory to sie...
Witam chcę zbudować gokarta z silnikiem wsk będzie z silnikiem mz150 który mam na oku za małe pieniądze.Chcę tam włożyć dyferencjał z malucha gokart ma być taki trochę terenowy. Wałki mam potoczone w miejscu mocowań na piasty i łożyska mają one 2,6 cm a pozostała grubość to 2,7cm. Czy nie są one zbyt cienkie? Czy wytrzymają ? Kolega ma w swoim grubość...
Witam. Tutaj coś można kupić. http://www.diagnostik.pl/interfejsy_diag... Lub podjechać do diagnosty i odczyta błędy. Dzięki za odpowiedź :). Mam jeszcze drugi interfejs OBD2 na BT i okazało się że ten interfejs + aplikacja na androida ScanMyOpel, poradziły sobie z tym bez najmniejszego problemu. Wywaliło...
Zmniejszanie pojemności szkodliwej skrzyni korbowej to oddzielny temat. Łożyska z uszczelniaczami to wynalazek firmy SKF. Pod pewnymi względami wygodne rozwiązanie, ale w pilarkach stosowane raczej ze względu na zmniejszenie rozmiarów silnika. W pewnych silnikach, a mam tu na myśli MZ 250 i Simson z zastosowanymi tzw. odrzutnikami oleju, warga uszczelniacza...
Sprawdz czy nie ma luzu na lozyskach walu korbowego (czesta usterka w tym modelu). Ten model jeśli to silnik 4 biegowy, ma łożyska wału smarowane olejem ze skrzyni biegów i nie jest to bardzo częsta usterka. Jest możliwość że gumowy grzybek tłoczka ssania jest uszkodzony i stąd te objawy.
Silnik od malucha moc ma dość niską jak na swoją wielkość (594 cm³ / 652 cm³) moc. 23 KM czy to jeszcze za mało do poduszkowca własnej roboty?? Moment obrotowy ma dość, dość. Większy od WSK, MZ, czy nawet od CZ 350 która ma taką samą moc ;o Teraz pytanie: Czy mógłbym bezpośrednio do wału zamontować wentylator? Czy obliczenia dotyczące śmigła,...
Parę słówek o mz . :) . Ogólnie bardzo fajne i przyjazne dla ludzi motorki . Mam jeszcze jedną 125 Hondę varadero w stanie zepsutym . To był zakup przejściowy a nie przeżyła sezonu. Stoi już parę lat rozebrana w koncie i najchętniej bym ją przejechał walcem. Poruwnując tą Mz 125 z tą hondą to ta honda jest niemiłosiernym złomem. Jak go kupiłem to był...
Wybacz, ale piszesz bardzo nieprecyzyjnie. Ja zrozumiałem twoją wypowiedź, tak jak napisałem. Inni byli lepsi w ocenie. Im gratuluję a ciebie proszę o większą precyzję wypowiedzi. Spróbuj zrobić próbę bez dekla (i tak pewnie musiałeś go zdjąć). Znajdź tuleję o takiej średnicy aby naciskała na łożysko wyciskowe (oporowe) i długości takiej aby dało się...
Sprawdź simmeringi na wale. Szczególnie ten od alternatora.
Elektronik113 napisał: Simmeringi sa nowe nie widze potrzeby zmiany To, że są nowe o niczym nie świadczy! Teraz na rynku jest pełno badziewia. Jak pisałem mają być TWARDE. Przecież pracują na dwie strony (pod i nadciśnienie). Po za tym bardzo łatwo zrzucić sprężynkę simmeringu od strony alternatora. Czop wału ma spory uskok a ty pewnie nie masz specjalnej...
Z zapłonem problemu być nie powinno. Możesz zastosować przerywacz mechaniczny jak w starych silnikach choćby jakiś komarach, wsk'ach czy simsonach. Możesz też stworzyć moduł zapłonowy do niego. Nawet jest taki na elektrodzie chyba pod simsona czy MZ. Możesz umieścić jakieś koło na wale na którym będzie umieszczony magnes. Za to czujnik halla będzie...
Oczywiście, że się da. Z silnika od ETZ to Ci tylko kartery zostaną. Poleci wał, potem sprzęgło, skrzynia, gładź cylindra, tłok. Nawet łożyska na wale nie wytrzymają. Nie wspomnę o wibracjach i słabej kulturze pracy. Sam lubię diesle, ale bez przesady. Kup jakiś silniczek budowlany i dostosuj go do motocykla.
Cewka jest prawidłowa. Sprawdź ustawienie przerwy przerywacza (0.3 mm +0.1 mm). Kąt zwarcia styków przerywacza powinien wynosić ok. 135°. Luz łożysk wału korbowego, rozcentrowanie wału lub bicie krzywki przerywacza będzie miało wpływ na kąt wyprzedzenia i zwarcia styków przerywacza. Pamiętaj jednak że przy zapłonie bateryjnym cewka zawsze będzie się...
Zapłon jest bateryjny z mechanicznym przerywaczem. Energia iskry na wysokich obrotach zależy od czasu (a więc i kąta obrotu wału) zwarcia styków przerywacza- im mniejsza przerwa tym dłuższy czas zwarcia i energia iskry większa. Jednocześnie ze zmniejszaniem przerwy maleje prędkość rozwierania styków i rośnie ryzyko iskrzenia styków na wolnych obrotach....
gdyby uszczelka między karterami i przede wszystkim łożyska na wale wytrzymały jednak w dobrej kondycji parę tyś. Nie wiem jak jest w Simsonach, ale np. MZ 250 ETZ którą miałem kilka lat temu nie "posiadała" uszczelki pomiędzy karterami. Szczelność była zapewniona przez dokładne spasowanie obydwu połówek karterów i minimalnej ilości masy uszczelniającej.
Witam potrzebuje założyć alternator od etz 150 do mojej mz ts 150. Karter w moim silniku różni się i nie wiem czy wirnik alternatora pasuje na mój wał ale ponoć da się to zrobić. Ktoś nawet coś takiego zamontował w ts 250 za pomocą dotoczonego pierścienia. Chodzi mi tylko o pomoc w zamontowaniu alternatora w moim silniku tak żeby można było swobodnie...
Nie wiem czy wał nie jest przestawiony. Jednak i tak założę stary zapłon i się okaże, ale muszę jeszcze silnik wyprostowac. Ale tak myślę sobie czy iskra nie jest troche w złym miejscu bo tam nie ma żadnej regulacji.
Mnie bardziej interesuje to jak to będzie działać skro MZ250 to 2T a skuter, motocykl oraz quad to przeważnie 4T jak to zrobili że jest uniwersalny... Otóż zapłon jest wykonany tak, że sygnał do zapalenia mieszanki jest wytwarzany przez czujnik położenia wału korbowego (Halla lub elektromagnetyczny). Dlatego iskra jest zapalana zarówno między suwem...
diavia klimatyzacja odpowiedź teoretyczny philips dolby digital
mikrokomputer cobra1 wiertarka celma wirnik
Oleo Mac 937 po remoncie – regulacja gaźnika, czterotaktowanie, ustawienia śrub H i L Telefunken TFW2401F1E – instrukcja obsługi, programy, kody błędów, konserwacja pralki