Wał 65Nm+90°, korbowody 30Nm+90°.
https://obrazki.elektroda.pl/2385820200_... możliwe że ci to coś pomoże ,- crankshaft to czujnik położenia i prędkości wału korbowego
Zrób zdjęcie z ustawionych blokad. Ps są dwie blokady na wał do tdi na pompie i tdi z pompowtryskami. Wtrysk sterujący działa? Błędów brak?
480Nm...o jasny gwint... W tym rzecz - to ma prawie puścić sok przy dokręcaniu - dlatego ta śruba ma cechę 12.9-13. Kolega np. dokręca je pneumatykiem 1350Nm. Ja mam zdrową nasadkę 3/4", blokadę wału i masywną rurę do tego celu.
Po mojemu to żeby to chodziło jak powinno to tylko wymiana silnika wchodzi w grę. Nie wsadzisz tutaj sterownika z golfa 4 , nie dogada się on z licznikiem i innymi modułami.
A dobrze wyważony jest wał ??
Takim przyrządem. https://www.google.com/search?client=fir...
Wygląda na to że ma być T10100.
Wał musisz wyszarpać z pomiędzy skrzyni a mostu. Strzałkami zaznaczony masz pierścień który musisz rozszerzyć żeby rozpołowić wał. Najważniejsze żebyś zaznaczył sobie np. punktakiem wszystkie współpracujące ze sobą elementy (wewnętrzny i zewnętrzny wielowypust,koszyk z kulkami) i potem dokładnie tak samo złożył. Problemem może też być dokładne i szczelne...
Objaw wygląda na czujnik obrotów wału.
Zobacz pod filtrem oleju ( obudową ) oczywiście w bloku , zaraz przy skrzyni z przodu .
https://obrazki.elektroda.pl/2700832500_...
Podpory wału 65Nm+90°, korbowody 30Nm+90°.
Zwracam honor -nie trzeba wyciągać skrzyni. http://obrazki.elektroda.net/50_12903346...
Jeśli da się skręcić w całośc to zakładaj, nie jestem pewien, ale jedyna różnica w tych że wałach to właśnie osadzenie kółka rozrządu.
Czujnik temperatury silnika, czujnik położenia wału
klin na kole wypust, na wale wpust.
No widzę masz blokady zrobione dorobione żeby zablokować wałki i przydała by ci się blokada wału?
Korby 30 Nm + 90°. Wał 30 Nm. W obu przypadkach zalecane nowe śruby.
Raczej nie przekaźnik, tylko czujnik położenia wału.
Nie masz znaków. Chyba że sobie namalujesz. Kup sobie blokady do tego silnika. Kosztują grosze i nawet raz widziałem je w Majstrze. I tak, przekrec sobie wał w lewo o 90 stopni i możesz kręcić wałkiem jak Ci się podoba.
mowią ze problem moze być w wiazce I tak zazwyczaj jest, ale "interfejsy" na Allegro są taniutkie i dzięki temu sklepy sprzedają dużo "czujników położenia wału".
W przeciwwadze wału korbowego jest wywiercony otwór ok fi 8, w niego wchodzi czubek trzpienia, zaślepka jest na dole bloku silnika po lewej stronie (od kierowcy) ok 10 cm od płaszczyzny styku silnika i skrzyni biegów, tam jest chyba gwint M16
Chodzi mi o to czy po wyciągnięciu go (odkręceniu) trzeba ten czujnik ustawiać czy tylko zamienić dobrym??? Tylko wymieniasz i ma działać.
Podaj wartość z grupy 001 pola trzeciego, parametr odczytaj vagiem. Wczoraj robiłem passata z silnikiem AFN, po zatankowaniu w znanej stacji O****, auto po zgaszeniu już nie odpaliło, nastawnik stał na 1.120v, auto przyjechało z błędem nastawnika, wału, zaworu wyprzedzenia wtrysku i odcinającego paliwo, okazało się, że pompa stanęła na amen, po rozebraniu,...
To zależy, jak masz czujnik hallotronowy to masz zasilanie 5V lub około 12V. Jak masz czujnik indukcyjny to może być jakieś napięcie wstępne. Generalnie zależy od producenta sterownika silnika. Wstępnie można sprawdzić miernikiem, kontrolką Led a najlepiej oscyloskopem. Sposób sprawdzenia zależy od rodzaju czujnika. Przy indukcyjnych masz podaną oporność.
O to chodzi? http://obrazki.elektroda.pl/9593365400_1...
Wał z silnika o takim samym oznaczeniu? Koło foniczne z którego czyta położenie wału jest zintegrowane z wałem. Mogą się różnić między różnymi silnikami.
Interfejs diagnostyczny, widzi obroty wału?
Witam,kolego jaki koszt przeróbki czujnika wału
Witam.Sprawdzałeś czujnik położenia wału korbowego ?
Grzechotanie i zablokowany wał? Sprawdź rozrząd czy nie przeskoczył.
Sprawdź czujnik położenia wału.
Ty go już nie odpalaj bo słychać że zapłon za wczesny i widać po tym co leci z rury. No nie zgadza się odczyt czujnika z pozycją wału.
Koło pasowe owalne ma za zadanie amortyzować drgania z wału korbowego jest to najleprze rozwiozanie w silnikach TDI .Co do pompy i wtrysków niema znaczenia . Dodano po 4 A tak dokładnie to jest tłumik drgań skrętnych żeby zapobiec szybkim z zużyciem paska klinowego . http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/205...
Zakładam że sprawdziłeś całą instalację od sterownika silnika do czujników/el. wykonawczych, również przypuszczając że immo go nie blokuje to robi się ciekawie. Popuść przewody paliwowe na wtryskach i zobacz czy przy kręceniu rozrusznikiem pompa podaje paliwo - może to wina pompy, lub paliwo nie dochodzi. Sprawdź czujnik położenia wału
https://obrazki.elektroda.pl/9147161000_...
Ten plastik to uszczelniacz wału korbowego z obudową .
Makaron Ci na uszy nawija. Mówiłem sprawdź dokładnie te atrapy złączy jak nie pali. Wtedy łatwo. W szczególności wału i wałka.
Bądź może być czujnik położenia wału. Pewnie swoje już przejeździł.
to jest laguna z naklejką 1.9 tdi
Czujnik wału wstępnie odczytasz w parametrach na żywo podczas kręcenia. Powinno być jeśli dobrze kręci ok 300 obrotów.
Zostaw ten przekaźnik jest sprawny. Zobacz czy widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem.
Z tego chaosu można wywnioskować że rozpadło się koło pasowe wału, to po którym jeżdzi pasek.
Sprawdź czy to nie panewki oporowe wału
Z reguły 0d 1-2mm jak dasz tak 1.5mm od powierzchni czopu wału aby był wciśnięty
kolego to ci zapali bład czujnika lepiej przetnij kabel 15 stki do sterownika napewno czarny cienki :)
Wymiana pompy vacuum oraz wymiana czujnika wału.
Witam. Kupilem jakiś czas temu VW T4 rok 2000 z niedziałającym czujnikiem oleju. Nie wiem jak dobrać czujnik oleju, jest to VW T4 1,9 TD, niby TD a wał korbowy od TDI i katalogowo nie ma opcji dobrania właściwego czujnika oleju. Jakaś podpowiedź?
Pierścień magentyczny czujnik położenia wału do sprawdzenia /od strony koła zamachowego/
Witam, przy odkręcaniu czujnika wału korbowego w Seacie Alhambra 2.0 TDI 2012 urwało się mocowanie tego czujnika. Czujnik został wyjęty, ale jakieś jego części mogły wpaść do bloku silnika razem z imbusem, którym go odkręcałem. Jak to usunąć z bloku silnika i czy możliwe jest zamontowanie jakoś nowego czujnika bez zaczepu na niego, na przykład przykleić...
(at)Piotrek.tcz To chyba prosta diagnoza - zcięte śruby mocujące koło zamachowe do wału korbowego, albo ukręcony (pęknięty) wał.
O skrzywieniu wału powiedział mi mechanik , który przedemną frezował czop wału.
W "TD" nie ma czujnika wału, to silnik bez EDC.
Zostaw testowanie czujników wału, nie tu problem. Te są dobre.
Ktoś coś doradzi ??
zobacz jescze dobrym przyrządem przebieg czujnika wału jest ważniejszy pozdr
Czy jest różnica w wale korbowym do silnika 1,9D,a wałem 1,9TDI.Czy ten z TDI będzie pasował do 1,9D(silnik 1Y)?
Robokop wał z TDI nie ma czasem innego czopa na koło?
Dla potomnych, problemem okazał się czujnik położenia wału korbowego.
Musi generować błąd w ECU. Stawiam na problem z czujnikiem wału
Blokada w wał, koło wałka rozrządu, blokada pompy CR, wszystko.
Witam.Tak padł czujnik położenia wału.
Kiedyś naprawiałem podobny przypadek i okazało się że koło na wałku ( impulsator ktoś założył z innego auta) i dodatkowo założył inny czujnik na tym kole który dawał impulsy o odwrotnej polaryzacji npn pnp na oscyloskopie odwrócony wykres . Dodadtkowo niepotrzebnie wymieniony impulsator głównego wału pozd.
Sprawdź jeszcze czujnik wałka.
W bagażniku pod kanapą. Tam gdzie w każdym Tdi.
Nie pierwsze jw ewentualnie sprawdzenie czy blokady na rozrządzie są ok, ale wszystko raczej sprowadza się do złego ustawienia uszczelniacza walu który jest czujnikiem i kołem fonicznym na wale (ma zintegrowany w sobie czujnik położenia wału i koło foniczne).
Sztywne koło sprawdza się w 1.9 tdi. W 2.0 tdi wał nie wytrzymuje- pęka.
Sprawdzałeś zęby na kole wałka rozrządu i wału korbowego
witam pozostaje szlifowanie czopa wału na tak zwany pół-księżyc jak to jest zrobione w tdi i założenie koła od tdi, konstrukcja pewniejsza niż ta w aaz albo wymiana całego wału od tdi pzdr
Odepnij wtyczkę o czujnika ciśnienia oleju, albo od czujnika położenia wału.
Odstawić autko na porządną diagnozę . Mogą być pompki ale bardziej obstawiałbym np czujnik wału . Zerknij w bloki mierzone i zobacz co tam widzi .
posprawdzaj zasilania, oscyloskopem jaki idzie sygnał z czujnika i czy widzi go ecu. sprawdz pozniej jeszcze czujnik wału. Sprawdz dlaczego nie odpala, nie otwieraja sie wtryski, czy pompa wogole nie daje?
Proponuje sprawdzić czujnik położenia wału...
Do tego silnika nie ma blokady na wał.
Próbowałeś kręcić porządnym kluczem za wał i nie idzie ?
Audi A3 z silnikiem V8? Chyba jakiś mega-swap :) Może chodziło o A3 8V? Weź napisz po polsku, ze znakami interpunkcyjnymi, bo nie idzie zrozumieć o co dokładnie chodzi...
Zobacz czy w zbiorniku nie ma czasem benzyny i zainteresuj się sygnałem z czujnika wału i wałka. Kąt synchronizacji ma na 0?
pewnie jak zwykle padla pompa wtryskowa . norma w 2,5 v6 3dni temu wymienialem w a4 4x4
1.9 tdi ma czujnik wału czyli halla.
moje pytanie to gdzie wysyłane i dlaczego są informacje z czujnika wzniosu iglicy we wtrysku sterującym. Wysyłane jest to do ECU aby określić moment kiedy faktycznie otwiera się wtrysk. ECU za pomocą tych danych jaki i danych z czujnika położenia wału może precyzyjnie regulować kąt wtrysku.
Bez blokad ciężka sprawa ale póki co ogarnąłem temat ustawiłem cylinder pierwszy w górnym martwym na wałku jest nacięcie najgorszy kłopot jest z kołem zębatym wałka bo tam jest czytnik czujnika a niestety trzeba go odkręcić bo wałek nie wyjdzie a tam niestety nie ma klina zostało nanieść znaki.A co do usterki to dziura w szklance zaworowej i wytarty...
Nie mam pojęcia czy rozrusznik mógłby aż do tego stopnia go złapać, że w 2 osoby nie mogliśmy go na piątce do przodu popchnąć. Najgorsze że mechanik mi mówi że trzeba zacząć od wymiany panewek na wale🤔 To możliwe żeby panewki złapały wał tylko w jednym kierunku??
Czujnik wału na uszczelniaczu?
Zainteresuj się dolnym kółkiem rozrządu, jeśli jeszcze trzyma się wału.
Zaraz po tym będzie jak ustawić pompę.
W pompie wtryskowej jest otwór 5-6 mm a nakole pompy jest wcięcie. Można użyć poprostu wiertła i zablokować koło pompy ( oczywiście wałek rozrządu oraz wał korbowy na znakach ).
czujnik polozenia wału kolego to Twoj problem
Czujnik wału korbowego w Sdi? Kurde gdzie? W tym samym miejscu gdzie w tdi.
Koło zamachowe lub dwumasowe ale ty masz automata jak pamiętam.Także tzw.gruszka może trzepać lub niewyważony wał korbowy.A co z kompresją?:D
Czy ktoś z kolegów wymieniał czujnik wału z nadajnikiem w 2,0 tdi bez urządzenia do montażu?Czy tylko z tym sprzętem da się to zrobić.
A ręcznie idzie kręcić wałem?
T4- ciąg dalszy. Po zamontowaniy wału z silnika 2.4 do 2.5 tdi :lol: :lol: :lol: na kole zamachowym nacięto coś z czego czytał czujnik położenia wału :lol:
Zdjęta miska, pęknięty wał.
Przed odpaleniem sprawdzić jakie temperatury widzi sterownik silnika. Druga sprawa czy widzi obroty wału.
One zawsze były na imbus 4mm, nasadka 10mm wątpię czy w ogóle się tam zmieści.
Witam Podepnę się pod temat. Na dniach zmieniłem silnik z 2.0 SDI na 1.9 TDI ATD 101KM, skrzynię z Turana GQN 6-biegową. W silniku założyłem pompki, wałek i czujniki od wałka rozrządu i wału od SDI, przy czym czujnik od wału razem z uszczelniaczem. Wejście pod czujnik wału trzeba nowe rozwiercić. Sprzęgło sztywne, kompletne z 1.6 TDI, skrzynia z wybierakiem...
witam chciałbym się dowiedzie gdzie jest czujnik położenia wału korbowego w chrysler Voyager 2,5 tdi na kołach zębatych
Czujnik wału podmień.
Stomat, nie obraź się, ale zostaw tę robotę i zleć ją komuś innemu. Dla zakazu cofania silnika "w lewo" jakiegoś prostego uzasadnienia nie ma - możliwe że autor miał na myśli działanie napinacza paska rozrządu jedynie. Pod żadnym pozorem nie odkręcaj śruby centralnej kół pasowych i koła rozrządu wału korbowego! - tu już się kończą żarty i amatorka....
kalibracja magnetometru czynnik propan resetowanie rutera
garaż blaszany shemat instalacji elektrycznej
Bosch Classixx 5 E2 – błąd silnika, grzałki lub wody: diagnostyka i naprawa Jak odblokować hulajnogę Blaupunkt ESC 608?