błąd nr 3 czyli czujnik BU1. Niestety w tej wersji naczepy mam tylko 2 czujniki (na środkowej osi) i są podłączone pod gniazda YE1 i YE2. Co zrobić w tej sytuacj Masz źle podłączone czujniki. Mają być podłączone pod BU1 i YE1 (c,d).
diagnostyka nie była robiona, czyli rozumiem ,że trzeba podpiąć kom. wabco
Nie wiem jak z Knorr bo trafia mi się bardzo żadko ale z Wabco nie raz miałem przypadek że Texa żle zapsiuje parametry.
Na 1 zdjęciu masz modulator EBS Wabco D 480 102 01. 0 Na drugim prawdopodobnie zawór szybkiego odhamowania. Sprawdź czy we wszystkich zbiornikach masz powietrze. Układ zawieszenia dostaje powietrze dopiero po tym jak układ główny ma co najmniej 6,5 bar. Tak jak koledzy pisali sprawdzić ciągnik. Przyjrzałbym się również zaworowi PREV (parkująco-luzujący)...
Chodzi Ci o to czy są równo pokryte rdzą czy że nie są krzywe bądź nie mają "bicia"? Równe pokrycie rdzą ... tam jej w ogóle nie powinno być, skoro usterka pojawia się sporadycznie oraz po paru kilometrach .. warto sprawdzić czy pierścień jest równy oraz nie ma "bicia" na ile mechanik dobrze to sprawdził to nie mnie oceniać, diagnostyka wiele by wyjaśniła...
Witam. Mam problem z ABS w naczepie. Naczepa nowa 2017r krone z ukladem WABCO Ciagnik roczny VOLVO FH Bylem w serwisie Krone (sprawdzili podlaczyli komputer i powiedzieli ze to nie problem z naczepa) Bylem w sewisie Volvo ( sprawdzili podlaczyli komputer i powiedzieli ze to nie problem z ciagnikiem) Jedyne co przychodzi mi do glowy to ze jest problem...
Jak w temacie, zapala się usterka ABS naczepy po naciśnięciu kilkukrotnym pedału hamulca, po chwili gaśnie, tak samo podczas jazdy zapala się i gaśnie (zapala się bez naciskania hamulca), dodam, że nie zapisuje błędu w Scania ani w naczepie (Krone Wabco E). Po podłączeniu przejściówki Jaltest nie można wywołać tej usterki, dopiero po odłączeniu przejściówki...
Niestety ciągnik hamuje pierwszy. Już dwóch speców ustawiało kompem i dalej to samo. Naczepa Krone 2014 chyba na Wabco jak dobrze pamiętam.
Wydaje mi się że problem ustał (na 99%) po wymianie zaworu luzująco-parkującego. Nie jest drogi, oryginał wabco 450zł. Dzięki Chavez za podpowiedź.
Kiedyś w Wabco można było kupić takie manometry.
Witam Koledzy mam problem z zaprogramowaniem modulatora EBS w naczepach SCHMITZ. Tabliczki regulacyjne umieszczone na ramie naczepy nie zawierają wszystkich informacji do zaprogramowania modulatora, nie ma na nich informacji odnośnie podnoszonej osi , zaworów RTR i innych komponentów współpracujących z modulatorem. Problem tyczy się tylko naczep SCHMITZ...
Witam, Krone 2016r z elektroniką Wabco - nie podnosi się pierwsza oś po przekroczeniu 20 km na godzinę. Mogę ją podnieść z pilota w ciągniku, mogę także za pomocą przycisku na naczepie, ale sama z automatu nie pójdzie w górę. Podpięty inny ciągnik i bez zmian. Spotkał się może ktoś z takim przypadkiem?
Trzeba sprawdzić podłączenie pneumatyki pomiędzy zaworem poziomującym, sam zawór i podłączenie elektrozaworu podnoszenia osi. Wystarczy że ktoś kiedyś zamienił 2 przewody pneumatyczne. Jeżeli masz jakieś pojęcie o pneumatyce, to ściągnij sobie schematy ze strony Wabco (np. po nr. zaworu Ilas) i sprawdź czy wszystko pasuje. Najlepiej i najszybciej podstaw...
Witam!!! Być może nie mam racji to proszę mnie poprawić. Ale moim zdaniem należy poprawnie skalibrować zawieszenie. Być może dane które odczytuje sterownik podczas kalibracji nie mieszczą sie w zakresie dopuszczalnym i stąd komunikat sumy kontrolnej. Miałem kiedyś taki przypadek w ACTROSIE. Kalibracje wykonywałem testerem TEXY
Mam trochę inny problem, naczepa Krone 2007 rok, zawory Wabco ale z przodu skrzynka od Haldexa, ABS się nie świeci, czyli tak jak by działał, tarczki i czujniki wymienione na nowe, działają bo sprawdzone, blokuje koła tylniej osi i pali gumę, bardzo mocno hamuje i w ostatniej fazie hamowania, jak juz powoli dojeżdżam do przeszkody, potrafi całkowicie...
Witam kiedyś w Czeladzi na próbę próbowaliśmy jaltest i texa oraz Wabco programować niby zakonczyło się powodzeniem ale dane były puste może coś poprawili i tak trzeba było Mancats użyć
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
Uwaga komunikat. Działa obsługa ebs przez ISO. delphi ds150 soft delphi 2013.3 obd2 ^^^^^^^^^^iso 7638 16pi >>>>>>>>>>>> 1 PIN 4,5 pin (zworaka) >> 3 pin 6pin>>>>>>>>>>>> 6pin 14pin>>>>>>>>>>>7pin 6 i 7 pin nie ma zanczenia czy odseparowny od ciągnika czy nie. Diagnoza po zapłonie. Ale UWAGA!! tylko i wyłącznie obsługa Knorr tebs (obie wersje). zazwyczaj...
Cześć. Porównywałeś ciśnienia na siłownikach hamulcowych poszczególnych osi przy pomocy manometrów? Czy był sprawdzony współczynnik siły hamowania dla każdej osi np na rolkach stacji diagnostycznej? Musimy wiedzieć na jakiej podstawie oceniłeś że oś pierwsza słabo hamuje. Może zaciski stoją, może inne klocki siedzą, mniejsze siłowniki ham z tym też...
Witam otóż leci powietrze dolnym odpowietrznikiem pierwszym zaraz za przykręconą do tego zaworu przystawką. Zawsze gdy leciało zaślepiałem wyjścia na siłowniki wtedy wiedziałem że nie wraca się przez nie powietrze i wina jest w zaworze. Jest o tyle dziwne że leci dopiero po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Pytanie czy mógł rozszczelnić się ten czarny...
Delphi również sobie radzi. To loteria. Kiedyś otrzymałem błąd EEPROM, następnie tylko WABCO potrafi to naprawić.
Witam, koledzy mam problem z ABS naczepy krone 2007r z układem Wabco. cały czas daf 105tka wyświetla mi awarie układu ABS przyczepy. Główny zawór pod naczepa wydaje charakterystyczne dźwięki po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Założyłem nowy przewód spiralny - bez rezultatów oba zasilania wychodzą z ciągnika, stały + po stacyjce. Zmierzyłem oba czujniki...
Witam serdecznie mam takowy problem w zestawie MAN TGA 2005r i naczepa Krone 2004r z systemem EBS Wabco. Zaczęło się od tego że i na koniu i na naczepie były błędy a dokładnie usterki EBSu w koniu problem mechaniczny z zaworem sterowania naczepom a w naczepie przerwa w lewym czujniku prędkości. Po naprawie usterek i wykasowaniu zapisanych błędów problem...
Chodzi o program zapisany w pamięci i ładowany do procka w momencie uruchomienia sterownika. Nieraz jest sytuacja błędu kalibracji, pomimo poprawnie przeprowadzonej procedury. \sterownik nie potrafi przeliczyć wartości TT na mm. Parametryzacja o której wspominasz, jest do ogarnięcia testerem diagnostycznym. Również flash do nowej wersji programu pomaga...
Znalazłem kody w necie, jednak w moim przypadku to jest Knorr nie Wabco. Podaje linki jakby ktoś kiedyś szukał. Jak sprawdzić i co oznaczają poszczególne mignięcia: http://www.abstroubleshooting.com/abs-tr... Lista kodów: http://www.abstroubleshooting.com/abs-tr...
Chodzi o pamięć niedostępną z poziomu oprogramowania WABCO. Często jest też tak, że producent pojazdu ustala co ktoś może zmienić, a co nie (szare nieedytowalne pola w podglądzie parametrów). Można próbować bawić się w przekładanie kości (kiedyś próbowałem w elektronice od chyba DAF'a), ale w większości pojawia się komunikat "błąd wewnętrzny - wymień...
Część pneumatyczna jest taka sama, natomiast różnią się elektroniki (numer WABCO ...011, ...012 i parametry w nich. ...011 na ...012 i odwrotnie na pewno nie zamienisz - kolega próbował kiedyś na DAFIE. między zamianą 011 DAF a 011 DAF nie wiem Powodzenia
Dziś miałem naczepę. Zasilania do modulatora OK. Czujniki prędkości kół obydwa mają po 1,8 kOhm, to czujniki Wabco ale dziwne że mają obydwa po tyle. Modulator Knorr, Spotkałem się z modulatorem który nie miał diagnozy, przez złącze ISO i nie miał też gniazda na panelu kontrolnym naczepy. Nie pamiętam tylko jakiej firmy on był. W następną sobotę podmienię...
Zgadza się. STOP to ostrzeżenie, że ciśnienie powietrza jest za niskie do jazdy (nie odpuszczone hamulce, możliwość ich zablokowania przy zahamowaniu). Po całkowitym napełnieniu zbiorników powietrzem (czyli po zadziałaniu "zbijaka" w osuszaczu) zapalenie się takiej informacji przy odpuszczeniu ręcznego może oznaczać: - za małą pojemność zbiorników powietrza...
https://obrazki.elektroda.pl/6063537400_... czaplaef(at)gmail.com , niezależny warsztat pojazdów ciężarowych. Fachowy serwis samochodów ciężarowych świadczący usługi w warsztacie na miejscu, oraz w razie potrzeby także mobilnie dojeżdżając do klienta. Obsługujemy wszystkie ciągniki siodłowe takie jak , oraz naczepy m.in itd., oraz...
prasa krone łączówka krone instrukcja krone
kodować sterownik poduszka znikające drukarki windows czujnik matryca
Passat B5 TDI kombi – gaśnie na ciepłym silniku, czujnik G62, przekaźnik 109, diagnostyka VCDS Przekaźnik w pralce Samsung - wygląd i funkcje