Witam, Ford Fiesta 1.6 TDCi Błąd P0299 niskie doładowanie turbiny Turbo po regeneracji Czujnik doładowania nowy (sprawny) Zawór N75 nowy (sprawny) Dolot szczelny, sprawdzony dymem Podciśnienia trzymają, sprawdzone wakuometrem Zawór odmy nowy Najciekawszy fakt, że na 2 komputerach DS150 i Autel MP808 Pokazuje mi napięcie na ECU 28,5 - 29 V Alternator...
ręczną pompką podciśnieniową możesz go wysterować , a wakuometrem sprawdz czy dochodzi podcisnienie (odpowiednie) do zaworu
Wlej przez wykręconą świecę trochę oleju silnikowego i sprawdź kompresję.Jeżeli się znacznie podniesie to część tłokowa silnika -pierścienie,tłok,gładź cylindra jeżeli bez zmian to zawory ok najpierw zrobię test olejowy, myślałem też aby sprawdzić przy zamkniętych zaworach jakimś wakuometrem tylko nie wiem czy te tanie na aukcjach są coś warte.
Nie robi się żadnych doświadczeń, tylko mierzy sprężanie. Próba na sucho na zimnym, i z dodatkiem oleju aby zdiagnozować czy zawory są problemem.
Zostaja tylko zaworki do ogarniecia,jesli niektórzy uwazaja ze nie da sie zeszlifowac płytek zaworowych papierem granulacji 2000-2500 to zacznij grubszymi gradacjami,a na koncu dokoncz tym co ci napisałem,po tak dotartych zaworach,przy braku zaworu zwrotnego powietrze z baniaka nie ma prawa dostawac sie do komory sprężania,mam smarowanie cisnieniowe...
VAC idzie do instalacji podciśnienia w aucie ATM to odpowietrzenie (w zasadzie napowietrzenie) OUT (chyba jest trochę grubszy) idzie do turbiny. Jak sprawdzić na piechotę to nie wiem. W Star Diagnozie jest pozycja do sprawdzania: podpina się wakuometr i komputer sam symuluje odpowiednie warunki po czym zapytuje się o odczyt z wakuometru.
Zrób sobie dławik z igły do strzykawki.Swoją drogą to w momencie gdy wskazówka skoczy te 5mm to powinieneś to słyszeć.Brak zapłonu na cylindrze albo zawór szwankuje.
1/ Jak sprawdzić ten zawór i klape? 2/ zmierzyć wakuometrem przed n75 i za na wężu do turbo - tak?
Sprawdziłem króciec od i przewody od pompy Vacum i nie wykryłem żadnych luzów;nieszczelnosci. Czy możliwe aby sama pompa nie generowała odpowiedniego ciśnienia, dodam już że podmienialem zawór n75. Zamówiłem wakuometr i za parę dni rzeczywiste ciśnienie będę chciał zmierzyć.
Po nitce do kłębka. Sprawdź skąd poprowadzony jest wężyk. Jeśli dopisze Ci szczęście znajdziesz przetarcie wężyka. Jak nie to wymień zawór. Normalnie podłącza się wakuometr w kilka miejsc, żeby ustalić przyczynę.
Kolego sprawdz czy po jezdzie na samej benzynie bład dalej wystepuje bez przelaczania na gaz jesli tak to prawdopodobnie sa zle ustawione czasy wtryskow silnik chce na gazie zgasnac wiec automatycznie komputer uchyla mu przepustnice i z tad wieksze podcisnienie moga tez byc zbyt dlugie przewody od wtryskiwaczy do kolektora badz jak wyzej gazownik rozszczelnił...
dzięki za podpowiedź. Układ wydechowy jest w pożądku to już przerabialem bo pozbyłem się katalizatora. Teraz mam przestawiony zapłon i jest lepiej ale usterki nie znalazłem. Dalej nie moge jeździć na gazie. Może masz inny pomysł. pozdrawiam Dodano po 10 rozrząd ok sprawdzany, guma pod kolektorem wymieniona była nadpęknięta. Nie wiem co to wakuometr?...
Wpinasz wakuometr za N75 , robisz test elementów wykonawczych i wiesz czy zawór jest sprawny , czy działa .
(at)ture11 Dzięki za kontynuowanie tematu. SZCZELNOŚĆ Wydawało mi się, że trzeba rozciąć otulinę, by zlokalizować miejsce wycieku piany na biegu rur. PRÓŻNIA - POMIARY Co do analog vs. digital: nie mam szczegółowej wiedzy o budowie wakuometrów. Kieruję się parametrami. Znalazłem dalece dokładne cyfrowe wakuometry/mikronometry od renomowanych producentów,...
oderwany od rzeczywistości Dlaczego uważasz że pomiar ciśnienia nie jest prawdziwy? Może faktycznie tak słabo ssie przez przestawiony rozrząd, podparte zawory itp. Pomiar zwykłym wakuometrem dał by pewność.
Kiedy w passacie miałem taki przypadek. Kilka tygodni później okazało się, że winny temu był silownik turbosprężarki, a właściwie jego nieszczelność. Podłącz do "gruchy" wakuometr i sprawdź czy jest szczelna.
Sprawdź wakuometrem podciśnienie w kolektorze ssącym. Po objawach wygląda mi to na podpalony zawór wydechowy.
witam, jak masz wyjeta głowice to nafta , kol gimak ma racje od razu widac gdzie i który zawór, podcisnieniem mozna tylko poco? , powodzenia
Podpiąć wakuometr (miernik podciśnienia) drżenie wskazówki wskazuje na podpalony lekko zawór wydechowy. Pomiar kompresji zazwyczaj takiego stadium nie wykazuje. Objawy wypadanie zapłonów na wolnych obr na jednym cylindrze, wskazania sondy lambda oscylują do za bogatej mieszanki.
Zrobię jeszcze logi 11 na niepracującym silniku jutro rano. Niżej dam jeszcze logi po czyszczeniu geometrii itp.(Prawie to samo co przed ingerencją), auto ma troszkę lepszy dół(lepszego kopa) ale dale występuje przeładowanie. Wężyki zostały sprawdozne i są w porządku, jeden został wymieniony. Gruszka na 011BS płynnie rusza sie w całym zakresie. Stan...
niestety wywala błąd p0234 czyli przeładowanie silnika ,sprawdzałem wszystkie zawory podmieniając na sprawne,wyczyściłem egr,przepływkę,czujnik na kolektorze ssącym,sprawdzałem wakuometrem i podcisnienia są ok,na koniec ograniczyłem turbine nakrętkom na regulatorze i dalej to samo.Tylko że teraz wywala błąd co chwilę.Nie wiem już co mam robić .Turbina...
Na rurce idącej do serwa jest zawór jednokierunkowy, przy nim jest zazwyczaj cienki króciec Φ3mm, czasem idzie z niego jakieś podciśnienie, czasem jest zaślepiony, tam najlepiej podłączyć wakuometr i obserwować wskazania
Może zawór zwrotny na wężu do serwa jest zablokowany. Wyciąg króciec z serwa, podepnij do węża wakuometr i zmierz podciśnienie. Masz jeszcze duże szanse , że obie pompy są uszkodzone.
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Trzeba wpiąć wakuometr w główne podciśnienie ale to nie to bo jak widać od dołu ciągnie więc jak dobrze pamiętam wtedy jest największe zapotrzebowanie na podciśnienie a z chwilą coraz większego ładowania turbiny zawór n75 podciśnienie zmniejsza ma gruszkę. Może turbina nie domaga lub masz zapieczoną geometrię i nie działa w pełnym zakresie.
Panowie, silnik 1,8T nie ma wakuumpompy, tam jest dość skomplikowany układ wytwarzający podciśnienie do serwa hamulców, m.in. zawory jednokierunkowe, zwężka Venturiego itd. Jeśli to wszystko nie funkcjonuje prawidłowo, to mamy bardzo słabe wspomaganie. Trzeba zacząć od podłączenia wakuometru i pomiaru podciśnienia podczas hamowania. Chyba coś jest...
Problem występuje nadal. Na wejściu podciśnienia do zaworu sterującego sztangą turbo jest ciśnienie -0.8 bara, ale tylko gdy zawór nie jest podpięty. Po podłączeniu zaworu ciśnienie to wynosi -0.5 bara. Na wyjściu z zaworu na sztange wynosi około -0.3 bara. Wymieniłem zawór na nowy, ale wynik jest ten sam. Po podłączeniu ciśnienia do zaworu i podłączeniu...
mój błąd niedoczytaniem bo twoje to chyba Audi A3 1.8 T 150KM nie diesel podłącz wakuometr do przewodu wchodzącego do serwa wciśnij pedał hamulca i wyłącz silnik następnie obserwuj miernik jeżeli podciśnienie maleje oznacza to nieszczelność w układzie podciśnienia i masz sprawę jasną jeżeli zawór zwrotny jest w 100% sprawny
Witam! Kupiłem ostatnio Lagunę 1.9 dCi o mocy 120KM. Mój problem polega na tym, że turbina nie włącza się na 1 biegu, czasem startuje od 2-go biegu a przeważnie od 3-go i idzie jak szalona (słychać jak gwiżdże). Najpierw pojawiał mi się błąd przeładowania turbiny więc zmieniłem elektrozawór. Pomogło tylko tyle, że nie wyświetla się akurat ten błąd......
Myślalem i o tym. 1. Powietrze można wypompować kompresorem. Oczywiście końcówką, którą zasysa powietrze atmosferyczne. Czyli "prawie" pompą próżniową Trzeba tu uwzględnić dwie rzeczy: a). zawór jednokierunkowy zamontować w obudowie panelu, b). to samo z wakuometrem. 2. W celu ograniczenia nacisku trzeba by pomyśleć na podpórką szyby, ale nie punktową...
Witam. Czy zmierzone podciśnienia wakuometrem są ok: 1. Pompa vacum z podłączonym serwem 0,55 2. Pompa vacum z odłączonym przewodem serwa 0,7 (poszłoby pewnie dalej ale koniec skali wakuometra) 3. Zawór n75 wejscie vacum 0,55 4. Gruszka turbiny 0,40 (jak zamieniłem na próbę zawór n75 z n18 to było 0,45) Do rzeczy. Czyściłem tacie turbinę i gruszka na...
Trochę zdziałałem ,generalnie auto póki zimne chodzi w miarę aczkolwiek po nagrzaniu powyżej 80 C ,samo sobie dokłada obrotów lub ich odejmuje lecz czasami chodzi dobrze , nie mogę rozwiązać zagadki że cały czas na wolnych obrotach auto pracuje nierówno czyli pierdzi z tyłu z rurki pryp pyryp pyryp pryp w koło na wesoło ,co może być tego powodem za...
Co do inwertera w klimatyzacji to wydaje mi sie że warto dołożyć trochę pieniędzy bo jednak w późniejszej eksploatacji klima jest oszczędniejsza oraz mniej sie zużywa. Założenie to powieszenie panelu i agregatu na ścianie i połączenie ich elektrycznie i miedzianymi rurkami, które muszą być na końcach rozwleczone czyli utworzone "kielichy" umożliwiające...
1. Ma Pan pompę po zamrożeniu. Co z dyfuzorem? Według mnie jest on uszkodzony, to ta pierwsza plastikowa wkładka odpowiedzialna za ssanie, tuż obok dekla który Pan wymienił. Codzienność. / dyfuzora nie wymieniałem. Jest cały patrząc z zewnątrz jednak w środku latają jakieś metalowe blaszki. Kupiłem dyfuzor. Dojdzie przesyłka to wymienie. 2. Tak to...
wakuometr pompy próżniowej zawora zawora wydechowy zawora zielony zawora czerwony
szarpie wymianie pompy obciążenie symetryczny naprawa pilota peugeot
wybór lodówki kocioł dwufumkcyjny termet
Lenovo Z50-70 BIOS – brak opcji TPM, Intel PTT niedostępny, BitLocker bez TPM Peugeot 206 mileage LCD display SMD LED backlight soldered to PCB, missing digits or dim display