Zastosowano następujące części. 1. ślizg łańcucha rozrządu numer producenta: 03C 109 469R 2. ślizg łańcucha rozrządu numer producenta: 03C 109 509AA 3. Koło zębate rozrzadu numer producenta: 03C 109 571K 4. Koło zębate wału korbowego numer producenta: 03C 105 209BC 5. napinacz łańcucha rozrządu numer producenta: 03C 109 507BD 6. łańcuch rozrządu numer...
hej dzieki.chodzi mi jeszcze o ten wariator na wałku ssącym bo jak wałek ustawie na znaki to na ssacym ten wariator z zebatką się rusza ząbek do przody i ząbek do tyłu a wałek stoi w miejscu z tym mam problem
Nastawnik to wariator jest. To tylko synonim. Chyba, że masz inną konstrukcję. Ogólnie wariator to koło zębate napędu wałka rozrządu stosowanie w układzie zmiennych faz, inaczej zwane wariatorem.
Koła zmiennych faz rozrządu musza być idealnie zgrane. Napinacz też był wymieniany łańcucha? Według mnie źle ustawiony rozrząd lub uszkodzony wariator na kole wałka od strony ssącej.
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Witam Prosze o poradę. Zamówiłem wariator kąta zaplonu. przyszedł mi zamiast TAP-02 to TAP-03/2. Niestety z mojej winy pomyliłem bo powinien być według instrukcji STAGa model TAP-01. Jaki powinien być wariator do tego modelu silnika w zamian za TAP-01 czy to TAP-03/1? Jakie czujniki wałka i wału posiada 1.6 AKL? czy TAP-03/2 można tu zastosować? Według...
Drodzy koledzy prośba o pomoc w ustawieniu wałków silnika AXX 2,0TFSI 200KM. Auto trafiło z falujacymi wolnymi obrotami i błędem przepływki i brak synchronizacji wałka rozrządu Numerów błędów teraz nie mam pod ręką lecz po usunięciu powraca błąd wałka rozrządu - wymieniłem czujnik (nic) po dokładnym wywiadzie dowiedziałem się że auto miało wymieniany...
Głowica zdjęta, zawory delikatnie podgięte bo światło widać i odbiły się delikatnie na tłokach. Głowica do roboty i uszczelkę jakąś grubszą trzeba by zamontować aby go odprężyć. Zastanawia mnie ten wariator, czy faktycznie ma taką możliwość przestawienia się wałka aby nastąpiła kolizja tłoków z zaworami.
Auto jak w temacie, przyjechało z trzęsącym się silnikiem na jałowych, gasnące po wysprzęgleniu i z brakiem podciśnienia a w związku z tym z twardym pedałem hamulca. Obejrzany kolektor, cały dolot, podciśnienia i wsio ok, po zdjęciu pokrywy rozrządu stwierdziłem połamane prowadnice łańcucha, wyciągnięty łańcuch (tarł o zawór vanosa) i uszkodzony wariator...
Witam Pomocy :cry: :cry: :cry: Może ktoś z Was ma jakiś pomysł jak to ugryźć. W końcu zamontowałem wariator STAG TAP01 do mojej Mazdy zgodnie z instrukcją i mam następujący problem - o tym poniżej. Urządzenie pokazuje wszystkie parametry podczas pracy silnika ale musiałem zrobić aktualizację oprogramowania na FORDA, fota poniżej bez mapy ale zapewniam,...
no właśnie jaka???? blokada blokady rozrządu to dwa bolce ustalające koło i wariator a wał ma znak jak ma wyglądać ta blokada ustalająca wałek do wariatora???
Auto gasło co jakiś czas błąd P0011 błąd synchronizacji oczywiście jak zwykle w takim autku diagnoza łańcuch. Wymieniłem cały komplet wraz z napinaczem i prowadnicami (ten stary był dłuższy prawie o 1 ogniwo). Niestety pojawiły się schody ., Teraz c zapala tylko od czasu do czasu statycznie po podłączeniu testera pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu 110...
Widać po znaku na bocznej stronie wariatora, że jest koło przestawione. Nie znam tego silnika, więc nie jestem pewny tego, czy obudowa wariatora jest na stałe z kołem zębatym, czy z wałkiem rozrządu. Pomiędzy kołem zębatym a wariatorem jest jeszcze jeden znak przestawiony o jeden ząb. Na fabrycznym łańcuchu rozrządu powinny być pomalowane płytki ogniw...
Jak rozrząd jest identyczny z Z16XER to nie ma żadnych nacięć w wałkach od strony rozrządu, są w wałkach od strony skrzyni w które wsuwa się blokadę, od strony rozrządu zakłada się blokady na poluzowane wariatory które mają być ustawione tak aby znaki na nich minimalnie się mijały
Koło ma być zablokowane na sztywno, nie może być luzu w prawo ani w lewo względem wałka. Po zamontowaniu rozrządu i przekręceniu wałem w lewo rozrząd przeskoczył na 100% bo napinacz łańcucha nie będzie blokował ślizgu który poluzuje badmiernie łańcuch. Zablokuje go dopiero po pierwszym odpaleniu i wystąpieniu na nim ciśnienia oleju Dodano po 4 Nie wiem,...
Możesz podać też ustawienie wariatora? Silnik ten posiada wariator na wydechowym wałku rozrządu.
Dopisz o jaki silnik chodzi ale na pierwszy rzut oka to przestawiony rozrząd lub jeśli to TS to może wariator na wałku rozrządu.
Stary kręci się razem z wałkiem. Jak ustawialiśmy rozrząd, to kręciliśmy wałem duuuzo razy żeby się znaki zeszły i też kręciło się wszystko razem. Wariator z wałkiem.
Jakis czas temu z tego co sobie przypomnialem byl blad P0010. Wykasowalem go ale czesto powracal. I co w tej kwestii zrobiłeś ? naprawa nie polega na kasowaniu lampki check, błąd P0010 - Przestawianie wałka rozrządu ? wariatora ? czujnika wału ? sprawdziłeś to ?
Witam, mam problem z Volvo V50. Świeci Check błąd p001778 czyli błąd położenia wału do wałka wydechowego. Rozrząd sprawdzony dwa razy na blokady i jest na pewno dobrze. Zmienne fazy rozrządu wariatory nowe. Czujniki wałków sprawne a samochód informuje o błędnym położeniu wałka wydechowego. Czy ktoś miał podobny problem w tym silniku ecoboost 1.6? To...
silnik z16xer nie ma hydraulicznych popychaczy więc jedynie mechaniczna regulacja luzów natomiast częstą przypadłością jest stukanie wariatorów (czyli kół wałków rozrządu z regulacją faz ) warto też zobaczyć czy sitka w zaworach wariatorów nie są pozatykane przepalonym olejem to te dwa zaworki po obydwu stronach głowicy zaraz za osłoną rozrządu.
Po ustawieniu rozrządu w Autodata napisane jest żeby wydmuchać olej z kanału nad wariatorem, zablokować koło wałka rozrządu kluczem na śrubie głównej a następnie cofnąć wałek w lewo do momentu usłyszenia kliknięcia następnie w prawo i zablokować koło kołkiem 3mm. Niestety po wydmuchaniu oleju nie można przekręcić wałkiem. Przerabiał ktoś ten temat ??
Tak sprawdzone, po odkręceniu panewki wałka rozrządu tej przy wariatorze, gdzie olej leci kanałem do wariatora struga wytrysku z głowicy na kręceniu rozrusznikiem wyskakuje na ok 20cm
Witam serdecznie,mam problem z ustawieniem wałków rozrządu,nadmieniam fakt,że wałki są z innego silnika o tym samym oznaczeniu BGB ale poprawione tzw. wałki B z mocniejszą krzywką która pracuje z pompa wysokiego ciśnienia.Przed wymianą auto pracowało równiutko a teraz jest ciągłe wypadanie na 1 cylindrze.Ustawiałem wałki na znak koła na wale i z przodu...
Dzięki bardzo:) a myślałem że tam są 2 wałki rozrządu Dwa wałki są w K20, w modelu 8 tylko 2.4 i 2.2 D-TEC są na dwóch wałkach
Witam! Mam pytanie odnośnie blokowania i wymiany rozrządu. Mianowicie w instrukcji tej jest opisane że trzeba odkręcić śrubę mocującą koła wałka rozrządu czyli tego wariatora zmiennych faz,a później znów się je dokręca. moje pytanie brzmi dlaczego i po co się to robi? Czy ktoś już to robił i może mi to wytłumaczyć? Czemu ma służyć ta procedura? Jestem...
Zajrzeć do miski olejowej i wyczyścić smoka. Z tych objawów można postawić na problem z wariatorem jeśli jest lub z napinaczem wałków rozrządu. Check engine?
Jak przestawia tylko na jednym wałku i reszta się zgrywa to winny wariator z tego wałka.
P0014 Usterka mechaniczna fazowania wydechowego wałka rozrządu Do spr. ustawienie rozrządu , wariatory lub zawory sterowania wariatorów P0597 Obwód zaworu termostatu płynu chłodzącego Padnięta grzałka termostatu (lub sterowanie) P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem pewnie czasami CIM świruje
so do wariatora jego naprawa polega czesto na podlozeniu podkladki pod chalasujaca sprezyne Jak wariator jest do wymiany zaczyna charakterystyczne "klepać" a kosztuje dużo aż 700,- a po ryzykować ewentualne zarwanie paska rozrządu przerabiałem 147 1.6 16v, porażka bez blokad na wałki jest mały error,miałem też 156 2.0 16v po zerwaniu pasku silnik nie...
Pokręć wałkiem ssącym do przodu i dotyły tak żeby wariator zablokował się na swojej wewnętrznej blokadzie i sprawdż jeszcze raz znaki.
A zauważyłeś może, że na drugim końcu wałka jest czujnik położenia? Tak, zauważyłem i to mnie też zastanawia, czy po prostu wywali błąd czujnik wałka rozrządu czy poważniejsze problemy. Przecież przy tym kółku uszkodzonym nie wywala błędu.
Witam. Pytanie w zasadzie proste - czy wariator wałka ssącego gdy jest w stanie spoczynku (wałek całkiem wyjęty z silnika) powinien być całkiem sztywny czy też może mieć lakiś luz? Mój wariator gdy trzymam za korpus jedną ręką a drugą za wałek to daje się skręcić lewo - prawo o jakiś milimetr. Przypuszczam że to właśnie on generuje metaliczny stukot...
Jest jeden czytnik / czujnik wałka rozrządu , na wałku EX (wydechowym ), o nim wspomniałem . Na pokrywie z przodu to cewki od wariatorów .
Jaki kod silnika ? w tych silnikach raczej nie ma wariatora a jest napinacz z regulacją(nastawnikiem) faz rozrządu. To nie ma nic wspólnego ze smarowaniem wałków, czy napinacz jest uszkodzony? czy to tylko profilaktyczna wymiana ,tak dla spokoju ducha?
Są zmienne fazy , a w 2,9 T6 nawet na obu wałkach. Czujnik wałka masz na jego drugim końcu. Zdejmowanie go nie zaszkodzi pracy wariatora. Do ustawienia rozrządu /tego ze zmiennymi fazami/ potrzebny przyrząd do zablokowania wałków.
Myslalem zeby zdjac pokrywe wałka rozrzadu i zaznaczyc polozenie walka oraz kola wariatora
Dziękuje wszystkim za pomoc, ale dalej jestem w punkcie martwym, ponieważ dopiero po waszych poradach okazało się iż samodzielne ustawienie rozrządu jest niemożliwe, ponieważna wałku rozrządu jest tzw. wariator który zmienia fazy rozrządu podczas pracy silnika, a jak wcześniej pisałem wałki zostały zregenerowane,a co za tym idzie wariator został zdemontowany,...
Wiem wiem sprężyny tam są macie rację chodziło mi o to że koła nie są na sztywno połączone z wałkami i po ustawieniu faz rozrządu i pokręceniu o 360 wałem blokada do wałków już nie pasuje ( bo tak jest z wariatorami ) a temat zszedł nie w tym kierunku ... :)
Wariator, układ rozrządu, okablowanie czujnika położenia wałka, ciśnienie oleju... - kto wie? Musisz wspomóc się mechanikiem/warsztatem, aby to rozszyfrować - sam nie podołasz.
Obciążenie silnika nie wpływa w żaden sposób na napięcie łańcucha.Nie wpływa też na jego obciążenie. Obciążenie ma za to wpływ na punkt zapłonu i przestawienie fazy wariatora. W jakiś dziwny sposób ten łańcuch uderza o pokrywę. Chyba, że łańcuch jest z gumy i aż tak się wyciąga podczas pracy ale to już chyba absurd? Wariator pracuje jedynie w zakresie...
kwiatek106 czujniki sprawdzane, czyszczone dokładnie, kostki 100% sprawne nie uszkodzone... Krys-tian postaram się podmienić jutro te zawory i wyczyścić tak jak mówisz i zobaczymy, jeszcze mam pytanko dotyczące tego, nie wiesz jak te zawory się wyciąga? I jeszcze jedno pytanko, może przyczyna leży w wariatorze zmiennych faz rozrządu który jest na końcu...
Witam, panowie nie mogę ustawić rozrządu 2.0 alt, wszystko na znaki oczywiście ale wariator ma ruch prawo i lewo więc nie wiem jak ustawić walek ssacy, nawet jak walki ustawione względem siebie tak jak powinno być bo mam akurat 2 takie motory na palcu więc podglądam jak powinno być, ustawie identyczntyczynie i dalej nie odpala, ewidentnie jest źle rozrząd,...
Tylko, że ja nie jestem elektronikiem (choć lutownicę mam) i ta drobna adaptacja może być nie do przeskoczenia ale o shift light nie pomyślałem. Mi jest to potrzebne do włączania i wyłączania zmiennych faz rozrządu. Mam silnik z grande punto włożony do uno (i uturbiony ale to już nie ważne). Ten silnik ma wariator hydrauliczny na wałku rozrządu i jest...
Witam, problem wygląda następująco : auto VW Golf V 2.0 TFSI auto dłużej kręciło, ciągły błąd P0016, słychać było dźwięki z wariatora. Rozrząd był już i tak do wymiany więc wymieniony na oryginał z serwisu, wałek ssący razem z wariatorem również wymieniony na oryginalny. Rozrząd ustawiony na znaki znajdujące się na łańcuchu. Po wymianie odgłosy z wariatora...
https://obrazki.elektroda.pl/9563195800_... Nie trzeba żadnych blokad, jedynie zalecany jest przyrząd do przytrzymania koła pasowego, ale to tylko taka sugestia. Nie przejmuj się tym czy znak będzie po środku wycięcia czy na początku, takie różnice są dopuszczalne i wystąpią na pewno po wymianie. Różnica jednego zęba to coś czym dopiero...
Do wariatora jest potrzebny klucz RIBE? Takie mam. Można prosić o ogólną instrukcje z jakim momentem dokręcać śruby głowicy i rolki napędu rozrządu? Prosiłbym jeszcze z jakim momentem przykręcać śrube koła zębatego wałka rozrządu oraz kapy. Jeśli chodzi o ustawienie wałków to ten wałek na którym jest pasek ustawiamy na znaki a drugi walek ustawiamy...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Bawiłem się ostatnio takim rozrządem z kolegom ustawienie według procedury silnik nie odpala diagnoza do wymiany wariator, klient się nie godzi, metodą prób i błędów udało się silnik odpalić i chodzi do dzisiaj. Więc widać że jednak wam coś według instukcji nie poszło :p Tak jak pisałem wyżej wariatory mają blokować się w kierunku obrotu silnika i...
Może źle się wyraziłem, doprecyzowując można ustawić ten rozrząd nie mając oryginalnych blokad ale trzeba dwie blokady dorobić we własnym zakresie. Ważne jest też to aby nie były odkręcane wariatory faz rozrządu z wałków. Wał korbowy blokuje się trzpieniem wkręcanym w blok silnika w otwór serwisowy umiejscowiony nieopodal podpory prawej półosi. Trzpień...
smarowania wałka rozrządu zatarcie wałka rozrządu synchronizację wałka rozrządu
zmieniarka concert dioda pilot uczyć cewka skoda felicia
pralka hisense ue40d5500 tuner
Termet Silver Pro 20 kW: Optymalizacja parametru P10 dla domu 150 m² Schemat czujników paliwa Audi A6 C5 1999 - szczegóły i diagnostyka