Może to Ci pomoże...
Jak rozrząd jest identyczny z Z16XER to nie ma żadnych nacięć w wałkach od strony rozrządu, są w wałkach od strony skrzyni w które wsuwa się blokadę, od strony rozrządu zakłada się blokady na poluzowane wariatory które mają być ustawione tak aby znaki na nich minimalnie się mijały
Dopisz o jaki silnik chodzi ale na pierwszy rzut oka to przestawiony rozrząd lub jeśli to TS to może wariator na wałku rozrządu.
Nastawnik to wariator jest. To tylko synonim. Chyba, że masz inną konstrukcję. Ogólnie wariator to koło zębate napędu wałka rozrządu stosowanie w układzie zmiennych faz, inaczej zwane wariatorem.
Możesz podać też ustawienie wariatora? Silnik ten posiada wariator na wydechowym wałku rozrządu.
Witam wszystkich. Mam problem z ustawieniem wariatora (ssące wałka rozrządu). Koło wałka wydechu posiada klin a wariator niestety nie. po wymianie uszczelniaczy wałków mam problem:( czy ktoś ma jakieś informacje na ten temat jak to ma być zrobione??? Dodatkowo dodam że jest to VW POLO 2000r. 1.6 16v 125km (kod sil.AVY)
Koła zmiennych faz rozrządu musza być idealnie zgrane. Napinacz też był wymieniany łańcucha? Według mnie źle ustawiony rozrząd lub uszkodzony wariator na kole wałka od strony ssącej.
Jakis czas temu z tego co sobie przypomnialem byl blad P0010. Wykasowalem go ale czesto powracal. I co w tej kwestii zrobiłeś ? naprawa nie polega na kasowaniu lampki check, błąd P0010 - Przestawianie wałka rozrządu ? wariatora ? czujnika wału ? sprawdziłeś to ?
silnik z16xer nie ma hydraulicznych popychaczy więc jedynie mechaniczna regulacja luzów natomiast częstą przypadłością jest stukanie wariatorów (czyli kół wałków rozrządu z regulacją faz ) warto też zobaczyć czy sitka w zaworach wariatorów nie są pozatykane przepalonym olejem to te dwa zaworki po obydwu stronach głowicy zaraz za osłoną rozrządu.
Witam serdecznie,mam problem z ustawieniem wałków rozrządu,nadmieniam fakt,że wałki są z innego silnika o tym samym oznaczeniu BGB ale poprawione tzw. wałki B z mocniejszą krzywką która pracuje z pompa wysokiego ciśnienia.Przed wymianą auto pracowało równiutko a teraz jest ciągłe wypadanie na 1 cylindrze.Ustawiałem wałki na znak koła na wale i z przodu...
Witam. Czy ktoś rozwiązał ten problem ? U mnie jest to samo. Nie wymieniłem jeszcze tylko wałka z wariatorem.
Jak przestawia tylko na jednym wałku i reszta się zgrywa to winny wariator z tego wałka.
Zajrzeć do miski olejowej i wyczyścić smoka. Z tych objawów można postawić na problem z wariatorem jeśli jest lub z napinaczem wałków rozrządu. Check engine?
Po ustawieniu rozrządu w Autodata napisane jest żeby wydmuchać olej z kanału nad wariatorem, zablokować koło wałka rozrządu kluczem na śrubie głównej a następnie cofnąć wałek w lewo do momentu usłyszenia kliknięcia następnie w prawo i zablokować koło kołkiem 3mm. Niestety po wydmuchaniu oleju nie można przekręcić wałkiem. Przerabiał ktoś ten temat ??
Witam, mam problem z Volvo V50. Świeci Check błąd p001778 czyli błąd położenia wału do wałka wydechowego. Rozrząd sprawdzony dwa razy na blokady i jest na pewno dobrze. Zmienne fazy rozrządu wariatory nowe. Czujniki wałków sprawne a samochód informuje o błędnym położeniu wałka wydechowego. Czy ktoś miał podobny problem w tym silniku ecoboost 1.6? To...
Tak sprawdzone, po odkręceniu panewki wałka rozrządu tej przy wariatorze, gdzie olej leci kanałem do wariatora struga wytrysku z głowicy na kręceniu rozrusznikiem wyskakuje na ok 20cm
Witam! Mam pytanie odnośnie blokowania i wymiany rozrządu. Mianowicie w instrukcji tej jest opisane że trzeba odkręcić śrubę mocującą koła wałka rozrządu czyli tego wariatora zmiennych faz,a później znów się je dokręca. moje pytanie brzmi dlaczego i po co się to robi? Czy ktoś już to robił i może mi to wytłumaczyć? Czemu ma służyć ta procedura? Jestem...
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Dziękuje wszystkim za pomoc, ale dalej jestem w punkcie martwym, ponieważ dopiero po waszych poradach okazało się iż samodzielne ustawienie rozrządu jest niemożliwe, ponieważna wałku rozrządu jest tzw. wariator który zmienia fazy rozrządu podczas pracy silnika, a jak wcześniej pisałem wałki zostały zregenerowane,a co za tym idzie wariator został zdemontowany,...
Dzięki bardzo:) a myślałem że tam są 2 wałki rozrządu Dwa wałki są w K20, w modelu 8 tylko 2.4 i 2.2 D-TEC są na dwóch wałkach
Tylko, że ja nie jestem elektronikiem (choć lutownicę mam) i ta drobna adaptacja może być nie do przeskoczenia ale o shift light nie pomyślałem. Mi jest to potrzebne do włączania i wyłączania zmiennych faz rozrządu. Mam silnik z grande punto włożony do uno (i uturbiony ale to już nie ważne). Ten silnik ma wariator hydrauliczny na wałku rozrządu i jest...
Jaki kod silnika ? w tych silnikach raczej nie ma wariatora a jest napinacz z regulacją faz rozrządu. Nie raczej a na 100%..
P0014 Usterka mechaniczna fazowania wydechowego wałka rozrządu Do spr. ustawienie rozrządu , wariatory lub zawory sterowania wariatorów P0597 Obwód zaworu termostatu płynu chłodzącego Padnięta grzałka termostatu (lub sterowanie) P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem pewnie czasami CIM świruje
Wariator, układ rozrządu, okablowanie czujnika położenia wałka, ciśnienie oleju... - kto wie? Musisz wspomóc się mechanikiem/warsztatem, aby to rozszyfrować - sam nie podołasz.
Jest jeden czytnik / czujnik wałka rozrządu , na wałku EX (wydechowym ), o nim wspomniałem . Na pokrywie z przodu to cewki od wariatorów .
Witam Podejrzewam, że muszę jeszcze się podłączyć z wariatorem dodatkowo pod czujnik wałka rozrządu przewodami: pomarańczowym i pomarańczowym z szarym paskiem - są w wiązce Pozdro Pisałem o kolorach wyżej Ta instrukcja jest dla obu wariatorów dla czujników indukcyjnych (TAP01) i halla (TAP02). W instrukcji na stronie 2 na środku w "Działanie Układu"...
Wiem wiem sprężyny tam są macie rację chodziło mi o to że koła nie są na sztywno połączone z wałkami i po ustawieniu faz rozrządu i pokręceniu o 360 wałem blokada do wałków już nie pasuje ( bo tak jest z wariatorami ) a temat zszedł nie w tym kierunku ... :)
Są zmienne fazy , a w 2,9 T6 nawet na obu wałkach. Czujnik wałka masz na jego drugim końcu. Zdejmowanie go nie zaszkodzi pracy wariatora. Do ustawienia rozrządu /tego ze zmiennymi fazami/ potrzebny przyrząd do zablokowania wałków.
A zauważyłeś może, że na drugim końcu wałka jest czujnik położenia? Tak, zauważyłem i to mnie też zastanawia, czy po prostu wywali błąd czujnik wałka rozrządu czy poważniejsze problemy. Przecież przy tym kółku uszkodzonym nie wywala błędu.
so do wariatora jego naprawa polega czesto na podlozeniu podkladki pod chalasujaca sprezyne Jak wariator jest do wymiany zaczyna charakterystyczne "klepać" a kosztuje dużo aż 700,- a po ryzykować ewentualne zarwanie paska rozrządu przerabiałem 147 1.6 16v, porażka bez blokad na wałki jest mały error,miałem też 156 2.0 16v po zerwaniu pasku silnik nie...
Myslalem zeby zdjac pokrywe wałka rozrzadu i zaznaczyc polozenie walka oraz kola wariatora
Witam. Pytanie w zasadzie proste - czy wariator wałka ssącego gdy jest w stanie spoczynku (wałek całkiem wyjęty z silnika) powinien być całkiem sztywny czy też może mieć lakiś luz? Mój wariator gdy trzymam za korpus jedną ręką a drugą za wałek to daje się skręcić lewo - prawo o jakiś milimetr. Przypuszczam że to właśnie on generuje metaliczny stukot...
Głowica zdjęta, zawory delikatnie podgięte bo światło widać i odbiły się delikatnie na tłokach. Głowica do roboty i uszczelkę jakąś grubszą trzeba by zamontować aby go odprężyć. Zastanawia mnie ten wariator, czy faktycznie ma taką możliwość przestawienia się wałka aby nastąpiła kolizja tłoków z zaworami.
Dziękuję Panowie za zainteresowanie tematem!!!. W pt w innym warsztacie sprawdziłem manometrem na 900 obr miał około poniżej 1 bara na jałowym i około 2 na 1800 obr. Czujnik się włącza na czerwono kilka krotnie na postoju. Poza tum mechanik twierdzi że na postoju słychać nie naciągnięty łańcuch rozrządu który po dodaniu gazu przestaje brzęczeć... co...
kwiatek106 czujniki sprawdzane, czyszczone dokładnie, kostki 100% sprawne nie uszkodzone... Krys-tian postaram się podmienić jutro te zawory i wyczyścić tak jak mówisz i zobaczymy, jeszcze mam pytanko dotyczące tego, nie wiesz jak te zawory się wyciąga? I jeszcze jedno pytanko, może przyczyna leży w wariatorze zmiennych faz rozrządu który jest na końcu...
Peugeot 207,silnik 1,4 16v 65 kw. Po wymianie rozrządu podczas jazdy próbnej nastąpił bardzo silny wyciek oleju z okolic wariatora faz rozrządu lub uszczelniacza wałka rozrządu.zalało rozrząd,komorę silnika.Podczas jazdy przez chwilę usłyszałem detonacyjne spalanie(granie zaworów).Po powrocie i wyczyszczeniu wszystkiego po uruchomieniu silnika wyciek...
Może źle się wyraziłem, doprecyzowując można ustawić ten rozrząd nie mając oryginalnych blokad ale trzeba dwie blokady dorobić we własnym zakresie. Ważne jest też to aby nie były odkręcane wariatory faz rozrządu z wałków. Wał korbowy blokuje się trzpieniem wkręcanym w blok silnika w otwór serwisowy umiejscowiony nieopodal podpory prawej półosi. Trzpień...
Witam mam problem z silnikiem 2.0 fsi 150km z 2005r a mianowicie po wymianie wariatora z łańcuchem popychaczy zaworów oraz wałków dolotowego i ssacego wyskakuje błąd wałka rozrządu, oraz po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach podczas jazdy słychać charakterystyczne terkotanie mechanik który robił remont silnika rozkłada ręce Pomocy!
Obciążenie silnika nie wpływa w żaden sposób na napięcie łańcucha.Nie wpływa też na jego obciążenie. Obciążenie ma za to wpływ na punkt zapłonu i przestawienie fazy wariatora. W jakiś dziwny sposób ten łańcuch uderza o pokrywę. Chyba, że łańcuch jest z gumy i aż tak się wyciąga podczas pracy ale to już chyba absurd? Wariator pracuje jedynie w zakresie...
Witam, Opisane przez Ciebie stuki to na 99% dolegliwość każdej alfy romeo z silnikiem Twin Spark. W tych silnikach jest coś takiego jak WARIATOR FAZ ROZRZĄDU. To małe urządzonko znajduje się na wałku rozrządu i ono własnie daje te dziwne stuki. Sam to wymieniałem już chyba ze 6 razy (na szczeście zawsze na gwarancji). Zalecam wymianę wariatora, bo możesz...
Witam Prosze o poradę. Zamówiłem wariator kąta zaplonu. przyszedł mi zamiast TAP-02 to TAP-03/2. Niestety z mojej winy pomyliłem bo powinien być według instrukcji STAGa model TAP-01. Jaki powinien być wariator do tego modelu silnika w zamian za TAP-01 czy to TAP-03/1? Jakie czujniki wałka i wału posiada 1.6 AKL? czy TAP-03/2 można tu zastosować? Według...
A co do wariatora ,łańcuszka i napinacza, Tam nie ma żadnego wariatora, wymieniasz zestaw napinacza z łańcuchem międzywałkowym, przy okazji do wymiany reszta napędu rozrządu. Zespół napinacza i łańcucha służy też do zmiany fazy wałków w tym silniku Co do producenta, robiłem kilka rozrządów na DME i brak problemów
Bawiłem się ostatnio takim rozrządem z kolegom ustawienie według procedury silnik nie odpala diagnoza do wymiany wariator, klient się nie godzi, metodą prób i błędów udało się silnik odpalić i chodzi do dzisiaj. Więc widać że jednak wam coś według instukcji nie poszło :p Tak jak pisałem wyżej wariatory mają blokować się w kierunku obrotu silnika i...
Witam, problem wygląda następująco : auto VW Golf V 2.0 TFSI auto dłużej kręciło, ciągły błąd P0016, słychać było dźwięki z wariatora. Rozrząd był już i tak do wymiany więc wymieniony na oryginał z serwisu, wałek ssący razem z wariatorem również wymieniony na oryginalny. Rozrząd ustawiony na znaki znajdujące się na łańcuchu. Po wymianie odgłosy z wariatora...
Do wariatora jest potrzebny klucz RIBE? Takie mam. Można prosić o ogólną instrukcje z jakim momentem dokręcać śruby głowicy i rolki napędu rozrządu? Prosiłbym jeszcze z jakim momentem przykręcać śrube koła zębatego wałka rozrządu oraz kapy. Jeśli chodzi o ustawienie wałków to ten wałek na którym jest pasek ustawiamy na znaki a drugi walek ustawiamy...
https://obrazki.elektroda.pl/9563195800_... Nie trzeba żadnych blokad, jedynie zalecany jest przyrząd do przytrzymania koła pasowego, ale to tylko taka sugestia. Nie przejmuj się tym czy znak będzie po środku wycięcia czy na początku, takie różnice są dopuszczalne i wystąpią na pewno po wymianie. Różnica jednego zęba to coś czym dopiero...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Auto ma 140tys orginalnego przebiegu. Trochę chyba szybko zeby z kołami wymieniać ? + jedne koło jest razem z wariatorem faz rorządu taki zestaw to okolice 1 tys zł.
Pokrywę wałków trzeba dać oczywiście na jakiejś masie.Ale tylko gdzie trzeba żeby nie zatkać kanałów oleju.
Witam. Trafił do mnie ford jak w temacie. Auto ogólnie "nie jedzie", muł okropny. Nie miałem jeszcze na tapecie tego motoru i mam kilka pytań. Sterownik silnika rejestruje błąd zbyt wolnej reakcji na regulację rozrządu z wałka ssącego. Do jakich wartości powinien się zmieniać kąt regulacji faz rozrządu dla tego wałka? W parametrach mam maksymalnie kilka...
Drodzy koledzy prośba o pomoc w ustawieniu wałków silnika AXX 2,0TFSI 200KM. Auto trafiło z falujacymi wolnymi obrotami i błędem przepływki i brak synchronizacji wałka rozrządu Numerów błędów teraz nie mam pod ręką lecz po usunięciu powraca błąd wałka rozrządu - wymieniłem czujnik (nic) po dokładnym wywiadzie dowiedziałem się że auto miało wymieniany...
Auto jak w temacie, przyjechało z trzęsącym się silnikiem na jałowych, gasnące po wysprzęgleniu i z brakiem podciśnienia a w związku z tym z twardym pedałem hamulca. Obejrzany kolektor, cały dolot, podciśnienia i wsio ok, po zdjęciu pokrywy rozrządu stwierdziłem połamane prowadnice łańcucha, wyciągnięty łańcuch (tarł o zawór vanosa) i uszkodzony wariator...
Jeżeli to jest Alfa Twin Spark 2.0 to proponuje sprawdzenie faz rozrządu , jest tam taki wynalazek na wałku ssącym tzw. wariator faz lubi się to w tych silnikach często kończyć przedwcześnie, jak również świece zapłonowe jest ich 8 sztuk stąd nazwa podwójny zapłon czyli Twin Spark Jeśli rozrząd jest ok to sprawdz czy nie masz po prostu zapchanego układu...
Mechanicy jeśli spotkaliście się z tym tematem proszę piszcie sam pytałem się kilku i temat jest bardzo rzadki.Na forum norweskim ktoś mówił o szlifowaniu wariatorów żeby sygnał był we właściwym miejscu na czujniku ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeszcze raz powiem cztery znaki ustawione co do milimetra wałki ustawione do siebie blokada wałków...
Witam, potrzebuję schemat ustawienia rozrządu w Audi A6 C6 2,4 BDW V6. Przeskoczył łańcuch na lewej głowicy, skrzywione dwa zawory. Głowica została już zrobiona, teraz pozostało wszystko poskładać i tu pytanie. Gdzie jest blokada wału i czy ma znaczenie, jak zostanie ustawiony wariator na wałku ssącym?
No czyli pewnie był tylko pasek wymieniony (bo według Audi łańcuch ma być na całe życie silnika heh) chociaż nigdy nic nie wiadomo zwłaszcza jak "robił" poprzedni właściciel. Tak, czy inaczej radziłbym zajrzeć do łańcucha i wariatora faz rozrządu bo to typowa bolączka tego silnika i często objawia się właśnie tym błędem. Inna sprawa że może być faktycznie...
Auto gasło co jakiś czas błąd P0011 błąd synchronizacji oczywiście jak zwykle w takim autku diagnoza łańcuch. Wymieniłem cały komplet wraz z napinaczem i prowadnicami (ten stary był dłuższy prawie o 1 ogniwo). Niestety pojawiły się schody ., Teraz c zapala tylko od czasu do czasu statycznie po podłączeniu testera pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu 110...
Powiem Ci ze czytałem i to dużo i chyba aż za dużo bo na chwile obecna to mam meksyk w głowie i nie wiem jak zabrać sie za ustawianie tego aparatu. Ustawiłem na znaku " 0 " na kole wałka rozrządu i odpalił na strzał na lpg tylko po dodaniu gazu silnik zaczyna dzwonić czyli chyba trochę za szybko. Najbardziej boję się braku regulacji kąta wyprzedzenia,...
Podpowie ktoś gdzie jest czujnik położenia wałka? W/g obrazka poniżej (zaczerpnięte z internetu) to nr 4. https://obrazki.elektroda.pl/6593069900_... I jak dostać się do wariatora żeby go wyczyścić? Czytałem, że w kilku przypadkach kończyło się na wymianie rozrządu, ale czytałem też o przypadku, że ktoś powymieniał czujniki (miał dokładnie...
Witam,pacjent to audi q7 3,6 FSI silnik BHK.Problem w tym,że jest zbyt wysokie ciśnienie paliwa tj.ok 115 bar w ukł.wysokiego ciśnienia.W ukł. niskiego ciśnienia 5,9-6.0 bar.Zmieniona została pompa wysokiego ciśnienia,czujnik na listwie wysokociśnieniowej,czujnik niskiego ciśnienia,filtr paliwa.Po uruchomieniu zimnego silnika(po nocnym postoju)ciśnienie...
Mam pytanie czy dany błąd wyklucza wymianę wariatora ? Czujnik wałka też nowy już ze 3szt wymieniłem ale problem nie ustał.Czytałem że ponoć akcja serwisowa była z tą wiązką.A taki schemat jak leci wiązka do kompa można gdzieś znaleźć ?
Jak ja kocham takie opisy błędów "16395 czujnik wałka rozrządu", i co można z tego wywnioskować ?, ano nic... 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached Teraz sprawa jest jasna, naciągnięty łańcuch albo zużyte ślizgi napinacza/wariatora
Polunio dzięki za odpowiedź. Wymieniłem jeden z czujników położenia wałka rozrządu i nie pomogło (a są 2, zamieniałem też miejscami). Chociaż faktem jest, że jak w trakcie nierównej pracy silnika, zanim jeszcze wtrysk jest odcięty, jak się wywoła jakiś błąd np. wypięcie czujnika położenia wałka to zaczyna równo pracować na 4 cylindry, a jak się wepnie...
Witam. Koledzy szukam pomocy w naprawie auta. Fiat Doblo 1.4 benzyna 77KM 8V 2006 r. (lift) Strzelił mi simmering od wałka rozrządu i wyciekał mi olej, co skutkowało zaolejonym paskiem rozrządu. Postanowiłem naprawić usterkę i oddałem samochód koledze, który trochę działa z samochodami i robi mi ogólne naprawy w tym aucie. Po zdjęciu koła pasowego (nie...
Wszyscy szukają problemów a nikt nie chce wziąć do ręki cyfrowego kątomierza i sprawdzić po zmianie rozrządu względem głowicy ustawienia wałków..... Miałem w ręce już ze dwadzieścia tych silników po wymianie rozrządowa który re niby były idealnie ustawione na blokadach.... Blokadach z allegro które mają luz na walkach jak Lublin na kierownicy. Jak już...
Zmienne fazy w tym samochodzie opierają się na wariatorze. Ma on trzpień blokujący na pozycji 0. Czyli blokujesz dół silnika blokadą na wale i na kole pasowych, ustawiasz wałki blachą która wchodzi w wycięcia na końcu wałków i wtedy wariator jest zblokowany a całość powinna być tak złożona. Całą zasadę działania masz tutaj: [youtube]https://youtu.be/2FwigyG4voI[/y...
Panowie, bardzo dziękuję za odpowiedzi. Nie wiem czy błąd wyskoczył jeszcze raz, bo on nie pojawia się w kontrolkach, a dopiero po podłączeniu do komputera. W tym tygodniu mam jechać do mechanika jeszcze raz i ponownie go podłączy do komputera i wtedy zobaczymy... Czy regulator to to samo co wariator? Inny mechanik powiedział, że wystarczy zmienić łańcuch,...
Witam. Mam problem z silnikiem 1.6 FSI BAG w moim golfie V 2003 r . Kupiłem autko z podejrzeniem zerwanego łańcucha. Okazało się , że łańcuch był cały ale delikatnie wyciągnięty, oprócz tego uszkodzone 8 zaworów ssących. Wymieniony został cały rozrząd bez wariatora zmiennych faz rozrządu i naprawiona głowica tj. wymienione 8 zaworów. Silnik po złożeniu...
Do wymiany łańcucha nie trzeba demontować wariatora. Przy jego demontażu da się go założyć tylko w jednej pozycji (kołek na wałku i otwór w wariatorze). Jak szura to wymień łańcuch i napinacz. Resztę zostaw w spokoju. Łańcuch najlepiej oryginał. Zdarzyło mi się wymieniać łańcuch po roku bo właściciel kupił zestaw " za dobre pieniądze".
Po stronie gazu nie ma żadnych błędów. jest to sekwencja i to dobrej marki, wylatują mu trzy zapłony i to na jednej stronie. cała trójka nie pracuje. Cewki wyciągnięte i sprawdzone na zewnątrz i iskrę podają. Ten temat ze świecami i cewkami oraz czujnikiem halla sprawdzony. Błąd może leżec w dwóch miejscach: - wina ecu - rozjechany wsad. - wałek rozrządu...
Witam,mam mały problem z silnikiem. Kiedy odpalam rano samochód,przejade kawałek silnik od razu mi gasnie. Odpale go i moge dalej jechac i wszystko chodzi normalnie. Czasami miałem przypadki ze na zimnym silniku jak go odpaliłem obroty zaczynają szalec i gasnie.Pomyslałem ze problemem jest przepustnica,wyczyściłem i problem nadal wystepował. Długie...
D...pa nie specjalistyczne. Specjalistyczne to do wariatorów. Chyba, że specjalistycznym można nazwać kawałek pręta zestopniowanego średnicą i dwie zespawane ze sobą blachy. Za rozrusznikiem /ciężki dostęp/ jest otwór na blokadę koła zamachowego. Wałek rozrządu pomiędzy 3 i 4 cylindrem licząc od rozrządu na nacięcia /jak na wałkach BMW/ i tam zakładasz...
Słuchaj kolego, nie krzycz bo to na razie Ty potrzebujesz pomocy. Masz blokadę wałków? Masz sprężone powietrze aby ustawić wariator w pozycji wyjściowej? Masz tester aby sprawdzić w czasie pracy silnika działanie układu? Prócz samego ustawienia statycznego, jest jeszcze kontrola dynamiczna tego układu. Dla Twojej informacji kwadratowe zakończenia wałków...
Witam! Auto jak w tytule. (169tyś. km) Otóż pierwszy problem wyglda tak: Podczas normalnego użytkowania czuć brak mocy gdzie do 2700obr. Potem jest lepiej. Ale ogólnie jak na silnik 110km w aucie ważącym 1000kg uważam że jest słabo - bardziej na 70km. Drugim problemem jest stukot podczas zapalania...
https://obrazki.elektroda.pl/8023455600_... https://obrazki.elektroda.pl/8951461800_... https://obrazki.elektroda.pl/8395976900_... https://obrazki.elektroda.pl/6020467000_... https://obrazki.elektroda.pl/2814748900_... Temat zamykam po wymianie 2 walków (blaszki...
Teraz to już nic z tego nie rozumiem !!!!!! Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika i powiedział, że się poddaje grzebał tam kilka tygodni i nie znalazł problemu, mówi że drugi raz w życiu mu się nie udało znaleźć przyczyny, a mechanik dobry, serwis duży na 6 stanowisk. Żeby nakreślić dodatkowo sytuację napiszę, że miał straszne problemy z wymiana rozrządu,...
Wiem, że temat był już wielokrotnie poruszany, ale zawsze kończył się konkluzją łańcuch. Natomiast to auto zachowuje się tak, że gaśnie w czasie jazdy, po chwili udaje się uruchomić i można kontynuować jazdę, natomiast pozostaje zapalona lampka mil. Błąd jest tylko jeden P0340, który daje się wykasować. Wymieniłem czujnik na nowy, oryginalny w listopadzie,...
Witajcie. W swoim aucie chcę koniecznie zrealizować przesunięcie sygnału z czujnika wału korbowego, w celu poprawienia spalania na lpg Żaden ze znanych mi wariatorów zapłonu, nie obsługuje sygnału z koła zamachowego które ma 3 zęby i magnes na 1 cylinder. Szukałem ponad tydzień i nie znalazłem niestety. Sprawa jest już ambicjonalna , gdyż poświęciłem...
Oddaj samochód komuś, kto ma czas, natchnienie i wystarczającą wiedze, żeby to wszystko ogarnąć. 6 godz. wymiana to niezły wynik:) Tak z ciekawości to ile kosztowała taka przyjeność? I ponawiam pytanie: wydech 100% szczelny przynajmniej do pierwszego tłumika? Dodano po 14 Na którym wałku miałeś zmienną fazę i co oznacza, że ją wywaliłeś? zmienną mam...
Rano słychać łańcuch.Kupiłem zestaw bez wariatora.Nie wiem czy jest konieczne jego wymienianie?Pojawiają się też błędy wałka rozrządu i auto traci na mocy.Co o tym sądzicie? Głównie chodzi mi o schemat jak zainstalować blokady rozrządu. Niestety na podanych stronach nie ma żadnego schematu rozrządu.
Wygląda jakby ciekło spod elektrozaworu wariatora (zmieniarki faz rozrządu) albo spod uszczelki pokrywy zaworów. Co do blokowania wału korbowego z lewej strony bloku silnika, na dole ok 5 cm od płaszczyzny łączenia ze skrzynią biegów jest plastikowa zaślepka mocowana śrubką m6, po jej wyjęciu trzeba w ten otwór wsadzić pręt blokujący (Φ ok 16mm...
Dokładnie o to chodzi!!! Nie żeby tworzyć kolejne mapy, ale podać zafałszowany sygnał z czujnika. Tyle i nic więcej. Po co inne ingerencje? Problem pojawia się kiedy ktoś ma jak ja jeszcze czujniki położenia wałków rozrządu - silnik v6 3.0 24v Nie wiem czy wystarczy zmiana (przspieszenie np o 10stopni) Oryginalnie silnik dostosowany jest do amerykanskiej...
Witam Almera n16 1.5 benzyna polift + podtlenek LPG Zaczęło się od tego, że na desce zapaliła się kontrolka check. Samochód jeździł normalnie przez dłuższy czas, sprawdziłem ten błąd i wyskakuje 0340 czyki czujnik połozenia wału. Po jakimś czasie oprócz samej kontrolki doszedł kolejny problem tzn samochód jakby stracił na mocy na ciepłym silniku, zrobił...
Witam Brakuje mi już pomysłów w jaki sposób pozbyć się błędu 000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake) P000A - 008 - Slow Response - Intermittent Postaram się w miarę zwięźle opisać dotychczasowe wymiany. Samochód o jaki chodzi to VW Passat 2.0 FSI 150km 2006 rok kod silnika BVY. Kupiłem go 1 grudnia od handlarza. Sprowadzony z Danii. Po kilku dniach...
Panowie nikt nic ? Ale to jest nic, skoro wałki są odpowiednio ustawione i wał jest na punkcie to rozrząd jest prawidłowo ustawiony. Tak mi się również wydaje bo silnik zapala "od starzału" wkreca się na obroty(nie wkręcał by się na 5-6tys gdyby coś było zle poskładne nie ma takiej opcji według mnie), ma prawidłowie niskie obroty dla biegu jałowego....
Witam, panowie nie mogę ustawić rozrządu 2.0 alt, wszystko na znaki oczywiście ale wariator ma ruch prawo i lewo więc nie wiem jak ustawić walek ssacy, nawet jak walki ustawione względem siebie tak jak powinno być bo mam akurat 2 takie motory na palcu więc podglądam jak powinno być, ustawie identyczntyczynie i dalej nie odpala, ewidentnie jest źle rozrząd,...
Panowie ta naprawa przekracza możliwości autora postu. Bez sprzętu, bez wiedzy ciężko będzie przywrócić to do życia. Podstawy CR się kłaniają . Najtaniej oddać do fachowca, określi uszkodzenia i je usunie. Koledzy może nie chcę na temat ale w tamtym roku miałem przygodę z s80 2.4 140KM wymiana silnika po walnięta panewce. silnik zmieniony, zapalił...
Pokręć wałkiem ssącym do przodu i dotyły tak żeby wariator zablokował się na swojej wewnętrznej blokadzie i sprawdż jeszcze raz znaki.
Witam ! Panowie mam problem z błędem 17927 regulacja wałka rozrządu strona 1 -zła funkcja zwarcie do innego wyjścia borykam się z tym błędem dość sporo. Byłem już u trzech mechaników i nic z tego za każdym razem błąd się pojawia. Zostały wymienione wariator i nastawnik faz rozrządu. Dodaje link z bloku pomiarowego 91 może coś pomorze http://pl.tinypic.com/player.php?v=v2rxx...
Witam, mam problem z silnikiem 3.5 v6 m272 z 2005roku problemem jest brak mocy z niższych obrotów. jak silnik dochodzi do powyżej 4 tys to wtedy jego moc jest prawidłowa. Podpiąłem pod komputer, błędów zero. Jedyne co wydało mi się dziwne to w wartościach nastawy wałków rozrządu jest brak reakcji na dodanie gazu, tzn te wartości cały czas pozostają...
Jak w temacie, jest to moje pierwsze w życiu audi, kupiłem je z zapalonym checkiem, od początku był słaby, jednak poprzedni wlasciciel sugerował, ze ma to związek z klapami wirowymi w kolektorze, ponieważ takie błędy mu się pojawiły. Bez namysłu wysłałem kolektor wraz z kompem do firmy z okolic Rzeszowa - klapy usunięte fizycznie i z kompa, bledy zniknęły....
Witam, mam problem z w.w silnikiem wymieniony był rozrząd kompletny (pasek pompa łańcuch napinacze itp) regenerowany wariator fakt faktem nie rozpompowałem szklanek o których doczytałem na samym końcu a walki były wyciągnięte przez 3 dni - w efekcie silnik nie pali. Sinik kręcąc ręcznie czuć opór i słychać po kolei jak upuszcza ciśnienie na każdym cylindrze...
Witam ma na warsztacie x traila jak wyżej muszę głowicę zwalać ze względu na niską kompresję .Silnik oczywiście zagazowany podejrzewam zawory wypalone ale dopóki nie zdejmę to się nie dowiem . Przed zdjęciem głowicy chcem sobie ustawić rozrząd tak jak pokazuje AutoData ale znaki na wałkach względem wału są przesunięte i nie da się ich ustawić obkręcając...
demontaż wałka rozrządu blokada wałka rozrządu koło wałka rozrządu
winda mechanizm samsung le32c450e1w pralka wywala bezpieczniki electrolux
kalibracja hydrostatu kalibracja hydrostatu
Jak powiększyć ekran projektora: porady i techniki Błąd 03800200-2802 w Canon iPF 750: Głowica drukująca