bodzio18 zauważ, że ten układ nie twoży nowej mapy zapłonu tylko przesuwa orginalną mapę zapisaną w ECU o dowolny kąt ustalany poprzez stałą czasową. Jeżeli stała czasowa odpowiadać bedzie np.350 stopniom to masz wyprzedzony zapłon o 10 stopni w stosunku do orginalnej mapy w całym zakresie obrotów
Jak wytlumaczysz sprawny gaz, dobry majster z afr i dziure w tloku? Spalanie stukowe, uboga mieszanka pewnie nieszczelny dolot. Gazeo też ma artykuł wariator zamiast lubry. Gdyż lubryfikacje wymyślono dużo wcześniej zanim ktokolwiek myślał o wariatorach zapłonu. Wariator zapłony ma za zadanie wcześniejszy zapłon mieszanki LPG+powietrze w cylindrze...
co to jest wariator zapłonu??? ZApłon mam przyśpieszyć czy opóżnić??
Tak jak mówiłem oto fotka ustawienia wyprzedzenia zapłonu przez wariator. http://obrazki.elektroda.net/78_12558241... Ja u siebie trochę potestowałem z ustawieniami zapłonu i wyszło, że na mapce którą wkleiłem wyżej jest w moim odczuciu najlepiej tzn. autko lepiej się wkręca na obroty, jest żwawsze na wciskanie pedału gazu. Przyspieszenie porównywalne...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Mam mechaniczny z czujnikiem Halla jak pisał kolega morze to być urządzenie do opóźniania zapłonu ale fachowo to się nazywa wariator i on przyspiesza zapłon proszę o schemat jak ktoś ma.
Blokada może znajdować się: 1)Wydech 2) Wariator 3) Gaźnik 4) Uszczelka pod głowicą 5) Zapłon w przypadku czterosuwa dochodzi jeszcze: 1) Wałek rozrządu 2) Koła napędowe rozrządu 3) Moc maksymalna silnika, tutaj kończą się blokady a zaczyna tuning. 5) Czasem zdarza się czujnik prędkości na wyjściu przekładni spięty z modulem.
no ze 2 tyg temu, musisz bacznie obserwować allegro i pojawi sie smt6 na licytacji na pewno, ja tak kupiłem No to mi kurczę coś wyszukiwarka nie działa tak jak powinna. Dostaję codziennie maila z raportem nowych aukcji na SMT i od jakiegoś czasu nie było nic.
Witam, posiadam skuter Rhon Coliber i dziś wyleciała mi tuleja miedziana z wariatora. Nie wiem czy mam odpopwiedni pasek 729-17-28 bo bez blokad max 50 i na tym pasku nawet sprzęgło tarło o karter. Rozmiary od środka wału do przekładni sprzęgła to 25,5 cm. Wyśle załącznik czy może być tak długi pasek? Przerobiony z 50cc na 80cc do tego nowy wał i głowica...
A jak byś tak przeczytał jak działa aparat zapłonowy. A jakbyś tak przeczytał jak działa wariator zapłonu. Korona by z głowy spadła?
witaj twój problem jest na pozór bardzo prosty masz nieodpowiedni kąt zapłonu .ty sam tego nie zmienisz bo czujnki wału silnika są na stąłe przytwierdzone a siatki zapłonu w ecu na pewno nie zmienisz potrzebny jest ci tzw. wariator jest to urządzenie elektroniczne które zmienia zapłon na gazie nie zmieniajac go na benzynie .różne firmy różnie mają spośób...
Mam problem z wtyczkami od zapłonu, w starym silniku są inne niż w nowym. Wie ktoś jak to podłączyć? Przerabiał ktoś coś takiego? Przekładam silnik bo w starym odkręcił się wariator i zniszczył się wieloklin. Nowy zapłon ma 5 przewodów. http://obrazki.elektroda.pl/4012777400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1761568000_1...
Kolego nie wiem, czy dobrze się rozumiemy. Chodzi mi o to, czy silnik poprawnie pracuje tj. wkręca się na obroty a nie ma jazdy, czy też silnik "kuleje" i też nie ma jazdy. Są to 2 różne sprawy. W pierwszym przypadku winę za to może ponosić sprzęgło, wariator (ciężarki) oraz pasek napędowy (nietypowy, zużyty lub zaolejony), natomiast w drugim tylko...
Witam. Zakupiłem niedawno wariator zapłonu wspomniany w temacie, lecz bez interfejsu do komunikacji. Jako, że już posiadałem 'przejściówkę' z USB na RS232 na układzie FT232RL postanowiłem wykorzystać nią do podłączenia się do wariatora zapłonu. Ponieważ moja przejściówka na wyjściu ma złącze DB9 z poziomem napięć RS232 trzeba było wlutować się w odpowiednie...
Myslałem owszem,ale zrobię to inaczej. W poprzednim samochodzie Opel Kadett zapłon miałem wyprzedzony o ok 14 stopni przez przekręcenie aparatu zapłonowego. Czyli był statycznie wyprzedzony w całym zakresie obrotów-także na benzynie ale jeździłem 99% na LPG. Aparat zmieniłem z Delco na Bosch z podciśnieniem. Jak dodawałem gazu, podciśnienie w kolektorze...
Witam Mam problem z moją Alfą 156 2.0 ts 98r , coś w silniku zaczyna głośno stukać po przekroczeniu 2 tyś . obrotów , stuki dobiegają raczej z góry silnika , objawy to jeszcze gaśniecie przy zmianie biegów ( wciśnięcie sprzęgła ), oraz gdy auto zgaśnie to ciężko kręci rozrusznik , tak jakby był źle ustawiony zapłon , lub miał by za ciężko . Czy wariator...
witaj możesz podłączyć pod plusowy elektrozaworu gazowego
Jeżeli to jest Alfa Twin Spark 2.0 to proponuje sprawdzenie faz rozrządu , jest tam taki wynalazek na wałku ssącym tzw. wariator faz lubi się to w tych silnikach często kończyć przedwcześnie, jak również świece zapłonowe jest ich 8 sztuk stąd nazwa podwójny zapłon czyli Twin Spark Jeśli rozrząd jest ok to sprawdz czy nie masz po prostu zapchanego układu...
skuter kupiłem za grosze w sumie i jedził marne 30km/h dzisiaj z wiatrem na prostej dobijał 65/70 a z górki 70 i aż ryczał przy 6,5-7k obrotów to mu popuszczałem gaz, muła ma tylko pod obcišżeniem np. pod górkę spadnie do 46-50km/h lub pod silny wiatr marne 50-55 wyciska, noi ten start jego kiepsko się rozpędza, ale normalna jazda odbywa się w...
Pudrujesz syfa. Napraw i wyreguluj układ lpg. Te silniki chodzą na lpg jak złoto.
Bzdury do kwadratu. Dobrze wyregulowana instalacja LPG podwyższa temperaturę od 50-80°C, a jak dołożysz do tego wariator zapłonu to schodzisz z temperaturą o 30-50°C. Więc materiału te same. Mi chodziło o silnik przystosowany do mocno zubożonej mieszanki.
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Koledzy mam taki problem, pomozcie mi go rozwiazac. Auto: Fiat Panda 1.2 60KM Poniewaz auto jest nowe aby nie utracic na nie gwarancji musialem zalozyc LPG w ASO Fiata. Tak zrobilem - zalozono sekwencje ELPIGAZ STELLA ze sterownikiem AE 2001PCS. Postanowilem zalozyc wariator zaplonu. Poprzednio mialem zalozony wariator w daewoo nubira 2.0 ale tam mialem...
Witam. Dołączam sie do pytania. Sam chciałem troszkę pomodzić przy tym opóżnieniu zapłonu podczas nagrzewania sie silnika w aucie. Mam tylko problem z ustaleniem charakterystyki tej sondy :)
Wielu użytkowników widzi taką potrzebę. Paliwo o większej liczbie oktanów spala się wolniej, potrzebny jest wczesniejszy zapłon. Polecam wygooglać sobie hasło ,,wariator zapłonu".
Jak jeździsz na benzynie. A jeśli na LPG, to po co? Jak to po co? Dla gazu sobie wystroje osobno z wariatorem żeby nie było wiochy że na gazie koników mniej. :)
Cześć Znalazłem firmę która produkuje coś w rodzaju wariatora zapłonu jeśli kogoś interesuje to link do tej strony http://elektronika-motocyklowa.pl/ Pozdrawiam.
wariator zapłonu - takie urządzenie elektroniczne przeznaczone do zmiany (zwiększenia) kąta wyprzedzenia zapłonu silnika pracującego na gazie
Wariator, regulujesz sobie jak chcesz. http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-...
Określ dokładniej kiedy występuję te strzały, czy podczas przyspieszania, cz pozdjęciu nogi z gazu. Jak chodzi na benzynie? Czy masz wariator zapłonu?
Witam zamierzam założyć turbo do VR6 mam już wszystko oprócz regulatora zapłonu. Chodzi mi o to że musze opóźnić zapłon żeby nie było spalana stukowego,Szukałem wszędzie ale nic nie znalazłem. Podobno nazywa się to wariatorem zapłonu tak ??? Znalazłem ale tylko do wyprzedzenia zapłonu,a ja potrzebuje opóźnić a komputer tyle nie opóźni. Najlepiej był...
Problemem sa nie zawory tylko gniazda ,a tak wogóle to rozmawiamy o sekwencji więc i tak sterował będzie ilość gazu ECU bezyny (oczywiście dorze zmapowany) .Co do wariatora zapłonu to tylko narazie Brc widziałem w komplecie ,a tak wogóle to az takowej potrzeby nie widze przy IV gen.
A wariatory masz zblokowane i zaskoczone na swoje blokady? Gdzieś popełniłeś bład i tyle.
Tak, choć może być jeszcze za wariatorem przykręcona blaszka, która nie pozwala na pełny ruch rolek. Moduł jeśli jest zablokowany to słychać, że odcina zapłon. Należy go wymienić na odblokowany, ale u Ciebie raczej na nim nie ma blokady.
do wyprzedzania kąta zapłonu służy wariator. Cena urządzenia - ok 300zł.
W instalacjach CNG dość często stosuje się wariatory zapłonu. Być może gazownik go zostawił ( i słusznie ) w twojej instalacji ale go poprzestawiał lub jest ustawiony niepoprawnie od jakiegoś czasu a może jest też uszkodzony i powoduje zakłócenia. Przerobili ci na sekwencję czy na II gen.?
Witam Nie bawił bym się w sekwencję w tym silniku. Porządny sterownik, dołóż do wariatora zapłonu, dobry gazownik, parownik trochę droższy i bez problemu śmigasz na II generacji. Pakowanie sekwencji do tego silnika to przerost formy nad treścią, szczególnie jakiś drogich wtryskiwaczy, a SGI2 to już w ogóle pomyłka do tego silnika
No i potwierdzily sie moje przypuszczenia na temat tego emulatora. Bylem u gaziarza i twierdzi, ze ludzie montuja sobie te emulatory. Jak ktorys nie zachce to pozniej podobno i tak przyjezdza, zeby mu zamontowac. Gaziarz twierdzi, ze emulator ten ma za zadanie przyspieszyc troszke zaplon przy pracy na gazie. Dziala podobnie jak wariator zapłonu. Pozdro.
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Obciążenie silnika nie wpływa w żaden sposób na napięcie łańcucha.Nie wpływa też na jego obciążenie. Obciążenie ma za to wpływ na punkt zapłonu i przestawienie fazy wariatora. Czyli? Moze słychać spalanie stukowe? Moze przy wymianie rozrządu powinny być wymienione KZFR?
Witam, zakupiłem dziś urządzenie zwane wariatorem kąta zapłonu stagg tap-01. Wszystko jest ok, lecz brakuje mi interfejsu komunikacyjnego z tym urządzeniem. Od strony wariatora mam tylko wtyczkę samochodową z 4 kablami: czarnym, białym niebieskim i czerwonym. Wedle instrukcji można tam niby podłączyć RS232 lub USB. Moje pytanie jest następujące, czy...
Przyznam że nie mam wielkiego doświadczenia z instalacjami II generacji. Sam miałem I gen, a teraz blosa. Mulenie na niskich obrotach i niskich obciążeniach może być spowodowane zbyt słabym zasysaniem gazu. Czy w trakcie tego mulenia odczyt z sondy lambda normalnie oscyluje? Ciekawi mnie twój mikser 36mm. Dla silnika 1,4 na wielopunkcie to dość spory...
Witam Przechodzę to samo tylko z Citroenem ax 1,1. monowtrysk bosch. Oprócz MAP sensora i zaworu EGR których u mnie niema wymieniałem wszystko. Obroty wieszały się na gazie ok. 3200 i zauważyłem że silnik krokowy podąża za przepustnicą i tam zostaje. Nie pomagała regulacja potencjometru przepustnicy (jak masz fabrycznie nie ruszaj). Pomogło wymiana...
Przy pomocy SMT6 można zmieniać kąt zapłonu w sterownikach nowoczesnych silników.
nie popatrzyłem na datę, f...ck. Szukam postów o regulacji LPG w dużych motorach. Wybrany sterownik Versus - super, po prostu lepiej się nie da i nie ma co szukać. Wtryskiwacze planijet to samo. Kłopot jest tylko z wyprzedzeniem zapłonu. Staram się rozwiązać problem wariatora i stąd wykopaliska. Pozdr
Podstawki pod wtryskiwacze nie wejdą bo listwa by się oparła o cięgno przepustnicy. Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu też warto by było dołożyć.
Witam. Posiadam Forda Focusa Mk1 1.6 100KM skrzynia automat + Stag 4 plus Auto Strasznie duzo Pali 10-11L nie to ze cos jest uszkodzone czy mapa zle wyregulowana poprostu ten typ tak ma od poczatku. Ford wgrał taka mape Paliwa ze Sonda zawsze jest na poziomie 0,7-0,8V. czyli w strone Bogatą. Chciałbym zrobic modyfikacje polegajaca na oszukaniu sondy...
Może być do wymiany kompletny rozrząd. Rozrząd jest założony kompletny nowy razem z wariatorem i zaworem regulacji kąta zapłonu. Skoro już się szarpnąłem na nowy silnik, to nie będę oszczędzał na rozrządzie, który wiadomo, że może być dobrze wypracowany... ZS
Witam ponownie.No i jestem po wymianie rozrzadu,wymieniłem wszystko poza wariatorem czyli koło dolne ,koło górne łancuch napinacz i slizgi.Wiec po wymianie wszystko było dobrze do czasu.Najpierw znów zaczeły powoli pojawiac sie błedy z wypadaniem zapłonów,na zimnym silniku po rozruchu na chwilę słychac było tyrkotanie i nierówną pracę po czym cichło...
A widzisz jaki tam jest błąd?Spójność.Także być może coś na rozrządzie albo coś z wariatorem.Co do gaśnięcia to sprawdź parametry przepustnicy i samą przepustnicę.Jak długo stał to możliwe że i wtryski zapieczone.Tak teoretycznie ,i stąd też nierówna praca i wypadanie zapłonu.A ciśnienie to manometrem nie na oko.
pasek wariator wariator stuka tuleja wariator
pralki polar naprawa długie logowanie sieci avensis sygnał
logitech z5500 mikrokomputer cobra1
Whirlpool ACM 918/BA kod błędu 8.30 – brak komunikacji, naprawa SMPS, LNK304, serwis Audi A3 8L 1.6 BFQ - Błąd P1171 Czujnik G188