Zacisk 51 odpowiadał zaciskowi do wirnika prądnicy.Tak więc myślę że to regulator prądnicy.
wlasnie wydaje sie ze ten zamazany napis to cos w rodzaju 15/54, załączam taki maksymalnie uproszczony schemat, jesli moje rozumowanie jest ok, to tak to ma byc podlaczone http://obrazki.elektroda.net/13_12214188...
Odrestaurowuję motorówkę z silnikiem wartburga który jest z prądnicą i kupiłem regulator napięcia elektroniczny do malucha i niewiem jak to razem połączyć z regulatora są 4 wyjścia oznaczone / 51 / 67 / st / 30 / a z prądnicy są 3 wyjścia oznaczone / DF / D- / D+ / Jak ja to mam ze sobą połączyć proszę o pomoc:!::!::!::!:
Nie masz żadnego problemu, pod śrubę M-6 zasilanie główne z akumulatora a na końcówkę z zielonym przewodem kontrolka. Pod końcówkę na regulatorze masa.P
Ten zielony z regulatora łączysz z kablem od kontrolki ładowania.
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
Diody dodatkowe to "zwykłe" diody prostownicze, chyba 1A/100V. Mam po 1 szt. diody SY171/1 (czerwony napis - katoda na obudowie) i SY170/1 (czarny napis - anoda na obudowie). Jeśli diody są sprawne nie musisz ich wymieniać... jeśli migają Ci światła na wolnych obrotach załóż regulator napięcia o pracy ciągłej (miałem coś takiego w swoim Wartburgu),...
Ile razy mam pisać że ma za małą moc i d.... szkłem nie utrzesz. Po drugi i tak by miała za małe obroty , bo s15 zwykle nie kręcisz tak jak dwusówa w wartburgu. Po trzecie ŻADNA prądnica nie będzie w ogóle działać bez regulatora.
Witam! Mam problem dotyczący regulatora napięcia od Wartburga. Przejdę odrazu do sedna sprawy, Otóż chcę podłączyć światła do chińskiego crossa. Lecz na tym regulatorze nie rozumiem oznaczeń na nim macie tutaj fotke może będzie ktoś bardziej kompetentny i się w tym połapie. http://obrazki.elektroda.pl/2802317000_1... Liczę na waszą pomoc Ps....
To już było na forum, nie szukasz, a to źle!!!!
Witam. Widzę, że temat nie do rozwiązania. Otóż przeglądając internet natrafiłem i kupiłem za niewielkie pieniądze regulator napięcia do wartburga. http://obrazki.elektroda.pl/6637658200_1... Posiada on styki D-;DF;MP;61 i 30. Może teraz ktoś z przeglądających podpowie jak to wszystko połaczyć aby był rozruch i było ładowanie akumulatora.
Swojego czasu miałem w Wartburgu założony jakiś polski wynalazek - regulator elektroniczny o pracy ciągłej, nadawał się do zużytych alternatorów, żeby na wolnych obrotach nie pulsowały światła, miał też potencjometr do regulacji napięcia ładowania w zakresie 13-15V, w przeciwieństwie do typowego regulatora, który dołącza albo odłącza prąd wzbudzenia,...
Mo to środek gwiazdy, 54 po prąd za stacyjką. Cały alternator wygląda mi na jakiś DDR'owski, nie wiem-Wartburg, Robur, IFA? Diody SY171/SY172?
to raczej trzeba by było myśleć o zrobieniu bocznika z kawałka grubego drutu lub taśmy i później kalibrowaniu go przez zmniejszanie przekroju poprzez piłowanie pilnikiem. W ten sposób przerobiłem tablicowy woltomierz 250V AC na amperomierz 30A DC. Wykonana nowa skala. Potrzebowałem go do ustawiania regulatora prądu ładowania w Wartburgu. Obliczyłem...
Z tego co wiem, bardzo często problemem że po wyjęciu kluczyka silnik pracuje, jest regulator ciśnienia w pompie paliwa (tej na pasku). Ale diagnostyka to podstawa. To nie Wartburg że nic nie powie.
Vodiczka, Ty nie wiesz po co w regulatorach prądnic były te wyłączniki... Manta, Ty chętnie szafujesz ostrzeżeniami ale nie rozumiesz tego co piszę. Chcesz to podyskutujemy na pw a teraz tylko gwoli wyjaśnienia: Prądnica posiadała zespolony regulator zbudowany na jednym elektromagnesie (jak np. w Wartburgu) ewentualnie na dwóch lub trzech elektromagnesach,...
Alternator przewoltowany na 24 V nie uszkodzi się, najpierw zniszczy odbiorniki na 12 V i nic mu nie będzie. Nie mów hop dopóki nie przeskoczysz ;) W latach osiemdziesiątych ub, wieku pojechałem Wartburgiem na wczasy do Karpacza. Auto miało prądnicę z mechanicznym regulatorem napięcia, który padł a czego nie zauważyłem. Efekt - spalone uzwojenie wirnika...
Dzieki juz wszystko wiem a ten regulator bedzie podłączony w wartburgu.Jeszcze raz dzieki :)
mysle ze gestosc oleju nie pozwoli na dawkowanie go przez gaźnik , średnice szysz , kanalikow w gazniki i parametry rurek emulsyjnych sa liczone pod gestosc i lepkosc paliwa , albo dla paliwa juz zmieszanego z powietrzem , trzeba wziac pod uwage to ze pompka przyspieszajaca przy gwaltownym dodaniu gazu bedzie "lala" olej ktory bedzie splywal powoli...
Zamontuj altek od wartburga 353 (2 takta) powinien pasowac bez najmniejszych problemów. wody sie nie boi bo ma specjalną obudowe. tylna czesc jest wydłużona w celu wlasnie ochrony przed wodąi ma w sobie elektroniczny regulator wiec trzeba tylko 2 kable jeden na plus aku drugi przez kontrolke do zapłonu i ot cala filozofia. Altek od warbiego jest w koncu...
W Wartburgu 1.3 (silnik z Golfa/Polo) był tego typu układ zapłonowy - całość mieściła się w aparacie zapłonowym, napędzanym z wałka rozrządu. Był tam czujnik Halla, odśrodkowy i podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu oraz rozdzielacz zapłonu. Całość była wielkości puszki Coli. Do tego był tranzystorowy moduł zapłonowy, rezystor przeciwzakłóceniowy...
Ale zabytek :D Ostatnio widziałem taki przy rosyjskim M-72 "emka", "Uralu" albo wartburgu 312 (wszystko z instalacją 6 V) już nie pamiętam. Do jednego zacisku (bodajże środkowego) podłączało się zasilanie z akumulatora, przez stacyjkę (jak amperomierz jest z zerem pośrodku to szedł w ten przewód), jeden szedł na uzwojenie wzbudzania, jeden na szczotki....
Hehe, z mojego doświadczenia to mogę Ci powiedzieć Mozesz powiedzieć że jesteś wyjątkiem potwierdzajacym regułę. 18 lat jeździłem Wartburgiem 453 de lux z 1970 r (w rodzinie od nowości) i zero napraw poza wymianami eksploatacyjnymi ( szczęki, tarcza sprzęgła, amortyzatory, aparat zapłonowy, żarówki, akumulatory, opony) i jednym remontem silnika (szlif...
Jeździłem dłuższe trasy niż 200 km maluchami, fso-1500 i poldkiem, gdzie napięcie w instalacji miałem cały czas utrzymywane na poziomie 14.4V i nie stwierdzałem z tego tytułu jakichś istotnych ubytków w celach akumulatora. Przez 6 lat nie dolewałeś wody? Też miałem napięcie w Wartburgu ustawione na 14,5V, jeździłem na krótszych trasach a średnio raz...
Zdecydowana większość towarów jest nieużywana, w fabrycznych opakowaniach, ale mogą mieć już trochę lat. Ceny podane orientacyjnie, wszystko do negocjacji. Jeśli coś jest jako komplet, to mogę też sprzedać tylko niektóre pojedyncze elementy (w rozsądnych granicach) zamiast całości. Lista towarów z orientacyjnymi cenami (jeśli nie jest napisane jaka...
alternator wartburg wartburg zapłon wartburg schemat
obliczyć okres przebiegu siemens spieniacz mleko dławienie obrotów silnika
diagram schemat service manual
Peugeot Partner 1.6 HDI 2013 - Odcięte turbo i kontrolki poduszek Kolektor słoneczny w układzie otwartym z pompą - zasady działania i wyzwania