Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Tu znajdziesz wartość rezystancji cewki tacho: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W razie potrzeby o cewkę zapytaj użytkownika z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
występuje ten sam silnik, różni się on tylko prędkością wirowania. Tak, ale tutaj masz silnik na 1200obr. Różni się wartością cewki tacho. Czy można podstawić silnik od starszej pralki na 600 obr/min i aby sie przekonać przed zakupem właściwego silnika? Spróbować można.
Spróbuje podmienić cewkę tacho ze starego silnika bo widzę ze był on połączony bezpośrednio z nią. Myślałem, że to jest oczywiste i nie pisałem nawet o potrzebie przetestowania samej cewki tacho (było wielokrotnie na forum opisywane)...
Witam, Mam pralkę Candy EVO 1473 DW/1-S. Wyskoczył mi błąd numer 8. Sprawdzone zostały szczotki i wyglądają w porządku. Oporność cewki tachogeneratora natomiast wynosi 47Ω. Chciałbym się dowiedzieć czy jest to prawidłowa wartość. Jeżeli tak, gdzie jeszcze może leżeć przyczyna awarii?
Oporność cewki tacho na pompie 229 Ω. Prawidłowa wartość? Grzałka też ok 25 Ω czy 26 Ω...
Panowie biję się w pierś i przyznaje,że jestem laikiem.Postanowiłem jeszcze raz przebadać silnik,rozebrałem go na części pierwsze i przyjrzałem się dokładnie tacho. Wartość rezystancji cewki na załączonym obrazku.Prąd z tacho po przekręceniu wirnikiem ok 60 mV.Nie wiem jakim cudem za pierwszym razem miałem inne wyniki. http://naforum.zapodaj.net/thumbs/dd3235...
Od kilku miesięcy silnik czasem działał a czasem nie. Ponadto zdarzało mu się, że na praniu ruszał nagle "z kopyta" jakby chciał wirować. W końcu całkiem przestał działać. Szczotki wymieniłem na nowe ale bez efektu. W kostce silnika jest 8 zacisków. Opisane są one od nr 1 (górna część kostki) do nr 8 (dół kostki). Zmierzyłem na nich takie R: Nr 1, 2,3...
Miernik pokazuje mi 178 ohmów i mam wrażenie, że to "cokolwiek" za dużo. A dlaczego masz takie wrażenie, że cewka tacho ma opór " cokolwiek za duży"? Sprawdziłeś wartość napięcia indukowanego przez prądnicę? W jaki sposób? PS. Wartoś oporu cewki tacho OK., może być... :D
:arrow: KARL1982 I PS663BIO Już w szkole podstawowej uczysz się, że do pomiaru rezystancji (w tym wypadku cewka tacho) stosujesz omomierz; natomiast do pomiaru napięcia (obracając silnikiem generujesz napięcie na wyjściu cewki tacho) stosujesz woltomierz. Sprawdzając te wartości masz odpowiedź na pytanie, czy prądniczkę masz dobrą, czy nie. Czy jest...
Sprawdź triak w module , potem prądniczkę tacho ( z tyłu silnika ), oporność cewki tacho , magnes , kostkę silnika , czy nie ma zwarć przewodów .
Witam zainteresowanych Zmywarka malutka jak w temacie, po oględzinach modułu zauważyłem spalone rezystory SMD R8 i R9, nie da się odczytać z nich wartości. Zmywarka nie grzała wody, programy się uruchamiają i reszta zdaje się być poprawna. Ciekawostką jest też rezystancja cewki prądnicy tacho, przy mierzeniu multimetrem ma 228 ohm a mierząc nową cewkę...
Na skutek zwarcia w kostce silnika uszkodziło się tacho, przerwa w cewce oraz spalił się rezystor R72 (równoległy do cewki, zwęglony) i R71 (oznaczenie 133-przerwa). Czy ktoś może podać wartość R72? Programator BRAWTG2568 LK0910EC100699 SOFT G8486 ind 01SAV 52X6293 140K.
Mastercook ,chyba PTE 840: R 71 i 72 to 133 smd. Zalana wodą wtyczka przy silniku, spalona cewka tacho.
Obok masz takie same triaki i rezystory - wystarczy odczytać. W module np. PTE 840 - R 71 i R 72 rezystory są 133 smd.(13 kilo) ale one były od cewki tacho... Foto płytki mile widziane...
Silnik sprawdziłem - wszystkie rezystancje zgodnie z dokumentacją. Podaj oporność cewki prądniczki tacho oraz wielkośc napięcia zmiennego generowanego przez tacho w czasie energicznego pokręcenia wirnikiem silnika.
Usterka usunięta, problem tkwił w magnesie, który zsunął się z ośki ale jeszcze nie spadł. Trzymał się na samym jej końcu ocierając o obudowę silnika (prądniczki). Nie pracował w prawidłowym miejscu. Fakt, po podłączeniu miernika do cewki tacho, po rozkręceniu wkrętarką bębna silnika do określonej prędkości, tacho dawało napięcie, widać było zmianę...
Silnik pompy jest kontrolowany przez sterownik na dwa sposoby: 1. Rezystancja cewki silnika ma wynosić ok. 23Ω (mierzone pomiędzy przewodami białym i niebieskim) 2. Rezystancja cewki tachoprądnicy ma wartość ok.220Ω (przewody żółty i szary) Błąd 03 to w istocie kłopoty z pompą.
Pralka Aquasteam 1400/1 nie wiruje tzn silnik chce się rozpędzić ale nie może. Tachometr? - jest gdzieś schemat albo zdjęcie czy filmik z tą usterką i częścią. Czy można kupić tą część osobno czy trzeba razem z silnikiem. Pralka padła miesiąc po gwarancji (24 miesiące). Czy oporność cewki tacho 187 Ohm to wartość prawidłowa? Jeżeli nie to gdzie kupić...
Witam. Czy ktoś wie jaką wartość ma cewka tachometryczna w silnku pralki electrolux ewt10620w ?
Autko odpala problemem był COO pojawiła się jednak usterka cewki kąta wtrysku 1-3 cyl. podejrzewam jeszcze EMS i mam następujące pytnie gdzie sdp mogę zmienić wartość współczynnika K tacho bo po wymianie jest różnica pomiędzy COO a TCHO z góry dzięki napiszę co i jak z tym fantem.
Zmierzyłem rezystancję cewki tacho-ok.270Ω. Podczas pokręcania kołem pasowym silnika indukuje się napięcie 0-2V na cewce tacho. Dostęp do magnesu tacho jest dość utrudniony i nie jestem pewien czy jest potrzeba wymontowania go dla sprawdzenia czy się nie odkleił lub nie popękał, skoro te wartości są raczej prawidłowe.
:arrow: _PREDATOR_ Niewiele się pomyliłeś: R81- 1kΩ R109- 4,7kΩ R82- 8,2kΩ :D Jak pali R81, to uszkodzona cewka tacho silnika (prawdopodobnie). Pozdrawiam.
Moja ma 200 om, czyki gdzieś jest uszkodzona. Idzie gdzieś kupić taką osobno bez silnika? Dodano po 4 Moja ma 200Ω, ale porównałem z innymi cewkami przy innych silnikach i wartości były podobne. Napięcie przy pełnych obrotach silnika na tacho to 50V. A cały problem z pralką to ten ,że nie może nabrać obrotów ani do wirowania , ani do prania. Przy...
witam tacho?,sprawdzałem opornośc cewki prądniczki jest 45Ω.Z płytką to wiem że szkoda czasu i tylko do wymiany,tylko czy silnik ma właściwe oporności ,nie chciał bym zesmażyć nowej elektroniki.
Tacho sprawdzisz mierząc napięcie na wyprowadzeniach cewki. A więc wyjąć wtyczkę wiązki z gniazda silnika następnie na styki prądnicy przyłączyć woltomierz z zakresem 10V jak dla pomiaru napięcia przemiennego i wtedy należy zakręcić kołem pasowym pralki. Obracający się bęben napędzi silnik poprzez pasek, a co za tym idzie prądnica powinna dać napięcie...
Chciałem zmierzyć oporność miedzy czerwonymi kablami od cewki i niestety nic mi nie wychodzi. Czyli masz przerwę na cewce tacho. (Chyba że miałeś na myśli co innego.) Jeżeli tak to prawdopodobnie znalazłeś przyczynę. Jeżeli zrobilem to poprawnie. Kable (dwa czerwone), które mam w kostce silnika i dochodzą do cewki. Sprawdzając miernikiem na różnych...
Witam, szukam schematu do pralki jak w tytule. Spaliła się wtyczka przy silniku oraz obwód tacho. Wymieniłem cewkę, ale niestety nie znam wartości spalonych elementów na płytce.
Witam! Udało mi się sprawdzić wartość rezystancji cewki prądniczki tachometryczne, okazało się że ma aż 160 om. dość duża wartość w porównaniu z innymi cewkami. Stan magnesu ok, bez zniszczeń. Czy w takim układzie podejrzany jest moduł elektroniczny? Pozdrawiam
Więc tak, ponownie wyjąłem silnik i programator, poniżej wyniki: 1. Opór cewki tachogeneratora w zakresie 63-64 Ohm fotki poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/5178066900_... 2. Napięcie podczas obracania silnikiem ręcznie: https://filmy.elektroda.pl/84_1711287408... 3. Oględziny samego magnesu i czujnika https://filmy.elektroda.pl/40_1711287496...
Moim skromnym zdaniem Kolega nieco się myli - Czy rozbierałeś kiedyś taki wiekowy silnik? (w sumie to stosowany też w wielu innych modelach gramofonów "zachodnich" klasy premium z tamtych czasów) bo ja tak i jest to koszmar - szkoda, że zdjęć nie zrobiłem. Problem właśnie polega na zużyciu szczotek i komutatora - jeszcze raz zaznaczę szczotki są wykonane...
16 om cewki tacha to raczej slabe OK. Mierzone na zaciskach kostki silnika. A ile powinno być? może coś pokręciłem bo pisałem z głowy a pomiar robiłem wczoraj, ale jak podasz prawidłową wartość to zmierzę raz jeszcze i wszystko się wyjaśni. P.S. Czytałem gdzieś na elektrodzie o silniku boscha i rezystancji tacha i chyba coś koło 17 ohm było podane....
Sprawdź dokładnie silnik, cewkę tacho (całą wtyczkę silnika) i przewody na wtyczce silnika/tacha, a masz oprócz ścieżek uszkodzone rezystory R71 i R72 mają wartość SMD 133=13K :D https://obrazki.elektroda.pl/8578378400_...
1a jak długie są szczotki na silniku? 1. sprawdź czy "widać" silnik po stronie modułu. zdejmij osłonę wraz z modułem.(warto posłużyć sie płaskim wkrętakiem ale prostopadle od tyłu obudowy uwolnij pokrywę programatora-nie od góry pralki bo połamiesz zatrzaski) złącze z 7-ma przewodami (powinny być koloru szarego) ozn M7 styk 1-7 (tacho prądniczki) na...
Ale czym te pomiary wykonywałeś? Czy mierzyłeś tachometrem? 35k RPM (580 obrotów na sekundę) to rzecz nieosiągalna dla silnika krokowego. Przy nieobciążonym wale dojdziesz do 1200RPM (12 obrotów na sekundę) i już będziesz na granicy. Dasz więcej i zacznie już gubić kroki. Jak do wału dołączone jest obciążenie to dwa obroty na sekundę może być granicznym...
Wstawiałem jakieś silniki ze zezłomowanych, starych Amic - aby tylko uchwyty pasowały. A co z tachoprądniczką? Mam na myśli tutaj prąd wytwarzany, wszystkie prądniczki amiki mają takie same wartości? Prąd wytwarzany przez tachoprądniczkę zawsze mieści się w tolerancji elektroniki jej sterującej. Bez względu na wartość oporności cewki. Cewka wytwarza...
W sterowniku pralki są spalone i nieczytelne dwa oporniki jeden spalony z wejścia wtyku J7 pin 2 jest to wejście cewki prądniczki tachometrycznej i drugi opornik pin 1 tego wtyku nieczytelny kod paskowy. Na tym wejściu są połączone równolegle dwa oporniki jeden ma wartość 15 KΩ natomiast drugi 3,3KΩ i nie wiem czy to wartość prawidłowa, bardzo...
Nie pokazałeś foto tego elementu, ale myśle ,że chodzi tu o cewke tacho usadowioną z tylu na osi silnika. Ta cewka steruje obrotami silnika i musi miec odpowiednią wartośc rezystancji.
Musisz ściągnąć lewy lub prawy bok. Następnie ściągasz pasek i wypinasz kostkę z kablami od silnika. Teraz możesz odkręcić już śruby trzymające silnik. Po demontażu silnika odkręcasz obie szczotki i weryfikujesz ich stan oraz komutator. A jak mi się uda dostać to tego silnika to cewkę w jaki sposób mogę sprawdzić? Jakie powinien mieć wartości "ohmy"?...
Witam, ostatnio podobna usterka pojawiła się w mojej pralce Candy CT 1296 TXT . tj. na programie prania bawełny 60°C prała normalnie przez ok. 40 minut, tzn. do momentu gdy do końca całego programu pozostało około 2h 06min (na wyśw. LCD). Po tym, zaczynała wirować z bębnem pełnym wody, bez wcześniejszego jej spuszczenia. Trwało to kilka sekund z energicznym...
Dodano po 2 Zwiększanie częstotliwości powoduje że impedancja silnika wzrasta i tym samym moc przekazywana jest mniejsza niż by wynikało ze współczynnika wypełnienia PWM. Myślę nad tym zdaniem ... Podobnie jest z np. głośnikami, gdzie nawet jako kluczowy parametr do szacowania mocy jest podana impedancja a nie opór cewki zmierzony np. omomierzem. I...
Witam.Podłączam się do tematu.Proponuje sprawdzić wartość cewki tachometrycznej powinno być w granicy 100Ω.Pozdrawiam
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
cewki tacho wymiana cewki tacho oporność cewki tacho
płynący kierunkowskaz unitra g8010 przepięcie pralka
uklad kierowniczy instrukcja serwisowa pralka samsung
Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF - objawy i skutki Sterowanie silnikiem trójfazowym: obroty lewo-prawo