Wrzuć plik osc z procesu kalibracji oraz pracy na rozgrzanym silniku na pb i odczytaj ciśnienie gazu i podcisnienie po odlaczeniu czujnika od wezy.
To jest ciśnienie w kolektorze ssącym.
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Panowie w jednym jak i drugim przypadku kłania się brak logiki w diagnozie. Tzn na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie ciśnienie barometryczne powinno równać się ciśnieniu doładowania te dwa czujnik mierzą ciśnienie więc powinny pokazywać podobne wartości może być roznicy 5% w pokazywanych wartościach. Ciśnienie w kolektorze nie może być mniejsze...
Sprawdziłem i jest osobny czujnik doładowania w kolektorze i osobny w ECU. Po odłączeniu czujnika w kolektorze wartość ciśnienia atmosferycznego jest dalej podawana
No do sprawdzenia wartości ciśnienie atmosferyczne , ciśnienie (podciśnienie) w kolektorze. Ewentualnie jak czujniki wskazują poprawnie to szukać dziury w dolocie.
Błąd wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym No a jakie jest? Podaj wartość.
mam problem z moim stilo 1.6. Mianowicie komputer pokazywał błąd map sensor Jaki dokładnie błąd? Komputer może pokazywać błąd MAP-Sensora nie tylko z powodu jego usterki ale również gdy odczyt z czujnika jest poza zakresem/znacząco różni się od oczekiwanej wartości - ale możliwe, że z jakiegoś powodu ciśnienie w kolektorze rzeczywiście jest nieprawidłowe.
Ciśnienie ma być w granicach 2.3-3 bary. W kolektorze masz podciśnienie a więc wartość niejako ujemna do atmosferycznego. Na wolnych 2.3-2.5 bar przy nagłym otwarciu przepustnicy ma skoczyć do max 3 bar.
Kolego podepnij z powrotem do VAGA sprawdź ciśnienie doładowania w wartościach rzeczywistych może być uszkodzony lub zaolejony czujnik ciśnienia doładowania wtedy sterownik błędnie odczytuje ciśnienie doładowania i sterownik ogranicza moc turbiny. Może być zaworek n75,może być nieszczelny układ od turbiny do kolektora ssącego. Powodów jest multum.
Wiem powinienem zmierzyć ciśnienie na listwie ale chwilowo nie mam czym i nie wiem jaka wartość powinno mieć 3.3 bar.
Nadal powtarza się co kilka dni . Odczytane diagboxem Podczas wystąpienia błędu: -Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) -Stan regulacji wzbogacenia. Pętla otwarta (warunki do przejścia do pętli zamkniętej jeszcze nie spełnione) - ciśnienie w kolektorze benzyny 14bar - Wartość zadana ciśnienia w kolektorze benzyny 90bar Za to po wykasowaniu błędów....
Podpięcie do VW_Toola sprawę wyjaśni.Jak będzie miał "ciśnienie w kolektorze dolotowym-wartość doregulowana" to do roboty turbo.
Ładne ciśnienie :) Sprawdź na wyłączniku jakie wartości masz w grupie 10. Chodzi o ciśnienie atmosferyczne i aktualne w kolektorze ssącym.
Nazwa emulator MAPsensora jest niebyt adekwatna do dzialania - emu, MAP. obniza napiecie podawne przez MAP do ECU, A to napięcie to obniża w jakiś "inteligentny" sposób czy o stałą wartość, bo jak jest stała wartość to można wpiąć zwykłą diodę (ewentualnie 2, 3) i obnizyć napięcie o 0,7V (1,4; 2.1V). No ale ciśnienie w kolektorze dolotowym i tak jest...
A sprawdziłeś czy jest prawidłowe podciśnienie w układzie, czy zaworek zwrotny na weżykach podciśnienia działa prawidłowo i jest szczelny ? Jak się zachowuje wartość podciśenienia gdy używasz hamulca, trzymając wciśnięty pedał, czy kilka razy go naciskając. Jak już tak szukasz to silnik pewnie ma z 500tys przebiegu, warto zaślepić też od razu zawór...
Ja to rozumiem, dlatego pytam. Skoro wartość ciśnienia atmosferycznego (wartość 0) to wartość 1000mbar dla czujnika to dodając na plusie ciśnienie z turbiny w wysokości 2bar dla czujnika wartość ta będzie wynosiła 3000mbar. Wiem co to ciśnienie i podcisnienie i jak się zachowuje...
Ciśnienie paliwa w porządku, Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym ok, silniczek krokowy ok. W takim razie ile dokładnie wynosi ciśnienie przed i za listwą oraz jakie wartości podaje czujnik w kolektorze? Silniczek mnie nie interesuje.
Witam, chciałem zapytać o prawidłowe ciśnienie w kolektorze dolotowy Dacia Logan 1.6 16v 2009r, komputer samochodu i gazowy pokazują wartość map w zakresie 380-420 mbar, problem pojawił się po wymianie rozrządu, auto zaczęło gasnąc na wolnych obrotach podczas przełączenia na gaz, gazownik stwierdził zbyt wysoką wartość MAP, wymienne zostały uszczelki...
To jeszcze zależy jakie masz to ciśnienie :). U mnie jest pomiędzy 1,5 a 2,5 atm. Tak czy siak trochę bym się obawiał. Wykonałem pomiar i przy odkręconych kurkach na maxa w najwyższym punkcie odbioru wody manometr umieszczony w piwnicy wskazuje 1 atm. Przy zastosowaniu reduktora cisnienia ustawionego na te wartość beczka wytrzyma ? Czy dobrze rozumuje...
STATOIL DIESEL GOLD - to dobre paliwo. Ale jeśli obroty auta przy wciśniętym do dechy pedale gazu rosną powoli proponuje sprawdzenie świec. Świeca nie ma nic do utraty mocy. Autor tematu powinien podejrzeć parametry w tym czasie takie jak , wskazania przepływu masy powietrza z przepływomierza, porównać wartość uzyskaną z wartością docelową, co do potencjometru...
Procedura jest trochę skomplikowana więc jej nie będę opisywał i tak nie wiem czy te kody są wywołane prawidłowo ale ogólnie brak usterek kodów twardych wygenerowany kod 111 a z kodów miękkich 27-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód wartość za duża, 17-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód.P
Witam ponownie wszystkich. Otóż zrobiłem odczyt diagboxem i oto co wyszło: Stan kalkulatora: MED17_4_2 Oznaczenie 1: 922159 Oznaczenie 2: Obecne błędy : 6 P1336 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) Charakterystyka : Cylinder nieokreślony Status : stały błąd Umiejscowienie : miejscowy Zmienne przypisane do usterki stan regulacji wzbogacenia : pętla...
Trochę późna odpowiedź, a chodzi o combo który po dodaniu gazu traci moc(przechodzi w tryb awaryjny) Przyczyną na 99% jest zapieczone cięgno turbiny, jest nie sterowana. Przepustnica w turbinie nie otwiera się i przy ok. 3tyś obr ciśnienie w kolektorze przekracza wartość krytyczną i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko...
Ludzie jaki egr,jaki gorący drut??????? Dzizus w E34?? Ciśnienie paliwa nie może spadać po dodaniu gazu a ma rosnąć o wartość różnicy podciśnienia w kolektorze a ciśnienia atm na WOT.
Witam potrzebuje sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i jakie ma mieć wartości mam bmw 530d e-39 2002r 193km w automacie
Dzień dobry. Mam Scenica 1 9dCI 130 koni, niedawno kupionego. Tuż po zakupie sterownik silnika wskazal błąd P012B przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Wymieniony został filtr powietrza, bo był zawalony na czarno, oprócz tego był wymieniony rozrząd i filtr paliwa. Dziś w trasie sytuacja się powtórzyła, wystąpił ten sam błąd przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Odczytywałem...
Od czegoś trzeba zacząć,a to są rzeczy podstawowe. Nie znam tego silnika,ele poszukaj też czegoś takiego jak zawór PCV. Jest odpowiedzialny za wietrzenie skrzyni korbowej i jest wyprowadzany z dolnej odmy. Jego zatkanie też powoduje że na wolnych może nie działać jak trzeba. Prawdopodobnie skończy się na wymianie MAP sensora,o ile rzeczywiście wszystkie...
Witam serdecznie. Chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie w kolektorze dolotowym w mojej Mazdzie 6 2.0 GH 2.0 MZR-CD. Od pewnego czasu zaobserwowałem spadek mocy, zamuliło mi się auto. Podejrzewam że pada mi turbina. Podczas jazdy z pedałem wciśniętym do dechy nie udało mi się uzyskać większego ciśnienia niż 1.4 bara (Boost) w kolektorze...
Jak jest LPG to nieszczelność układu dolotowego możesz mieć w miejscach gdzie gaziarz wkręcał się dyszami w korektor + na wężykach od gazu. (w skrajnym przypadku wtrysk gazu może być zawieszony.) Sprawność przepływomierza najlepiej na komputerze - diagnostyka Ciśnienie w listwie paliwa - manometr (bmw w benzynie nie ma tam czujników) (przeważnie powyżej...
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Instalacja musi byc zaopatrzona w odpowietrznik. Jakie to kolektory podaj szczegóły firma model i storne. Dodano po 4 Pompa mieli, na kolektorach 130-140 stopni, a na powrocie 20 stopni. Ni jak przywrócić obiegu. Instalacja powinna się wyłaczyć przy tak wysokich temperaturach juz przy 99 C zatrzymuje sie pompa. Dobrze działajacy solar powinnien pracować...
witam. porszę o pomoc. Mam parownik brc genius 1200mbar i nie wiem jakie powinno być ustawione na nim ciśnienie. Czy wartość 1200mbar oznacza, że ma być ustawione 1200mbar, czy to jest wartość delta, czyli ciśnienie jakie parownik powinien utrzymywać w pomniejszeniu o ciśnienie panujące w kolektorze ssącym? delta P= P1(mbar)- ciśnienie m.a.p.(mbar)....
Manometr pokazuje ciśnienie gazu względem atmosferycznego , a czujnik ciśnienia w instalacji względem podciśnienia w kolektorze. Wskazanie manometru powinno być niższe niż w komputerze o wartość podciśnienia w kolektorze, jeśli tak jest to jest wszystko OK :D Jeśli odłączysz czujnik ciśnienia od kolektora , wskazania będą identyczne :idea:
Ktoś ci źle przetłumaczył .Chdzi o czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.Który mierzy ciśniemie jakię występuje w danej chwili. Taki czujnik znajduje się w sterowiku lub na przewodach dolotowych. Napewno czujnik jest dobry chdzi tu o coś zupełnie innego. poprostu jest niewłaściwe doładowanie układu i trzeba w wartościach sprawdzić czy i jaki ciśnienie...
Mógłbym tak sprawdzać, jakby błąd nie wychodził po tym 150km. Co do nieszczelności, ma to jak najbardziej sens, ale już sprawdzałem, w taki sposób, że nabijałem ciśnienie kompresorem w kolektor, zatykajac wejście kolektora ręką. Nigdzie nie syczy, jedynie pod ręką;) 300tys. Myślisz o przedmuchach silnika? Wtedy raczej wartość na.przepływomierzu byłaby...
Wymienisz EGR i się zdziwisz. Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo. Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie. Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości ciśnienia w kolektorze do sprawdz instalację czujnika do ECU a jak jet ok to podmień czujnik.
Sam pisałeś jakie mają byc czasy na wolnych , a teraz pytasz. Nie da się tego naprawić nie ruszając dysz - to banalnie prosta sprawa. Wskazanie ilości gazu jest bez najmniejszego znaczenia. Ponieważ masz mylne pojęcie o tym jak została zmontowana Twoja instalacja to popatrz jak to się robi, zwróć uwagę jak nawiercono kolektor i zamocowano wtryskiwacze...
Nie zauważyłem jakiegoś specjalnego dymu podczas kręcenia czy po odpaleniu, ale zajrzę do tego kolektora. A wartości z przepływomierza mam sprawdzać w jakich warunkach? Obciążenie? bieg jałowy? Poza tym jeśli ciśnienie sprężania było by niskie nie miał by problemów z zapalaniem również gdy silnik jest rozgrzany? Wtedy pali na obrót wału
Witam, Mam problem z autem Suzuki Swift 2008 rok, silnik 1.3 DDIS GLX o zawrotnej mocy 75km. Auto wchodzi w tryb awaryjny i odcina moc. Pojawia się kontrolka auta i klucza (klucz do odkręcania). Do usterki dochodzi szczególnie na 2 biegu, podczas wkręcania się na obroty w przedziale 1400-1900obr. Dzieje się tak zawsze, bez wyjątków. Auto do 2000obr...
Jakie ciśnienie widać w kolektorze na wolnych obrotach? Po odłączeniu tego czujnika sterownik przyjmuje sobie wartość zastępczą.
Ciśnienie powietrza w kolektorze: 100 kPa Masz zdecydowanie za małe ciśnienie w kolektorze, u mnie jest 1000 hPa, musisz to zmienić. 100 kPa = 1000 hPa 😉 ale dzięki za chęci. Dodano po 1 A to nie są takie same wartości ? Normalnym jest takie wskazanie zużycia chwilowego podczas ruszania jak u Ciebie. Spoko, do tego już doszedłem, ale nadal niepokoi...
MAP podaje wartości ciśnienia w kolektorze ssącym do sterownika silnika. To nie żadne 0/1 tylko konkretne wartości w całym przedziale ciśnienia w kolektorze. Kopcenie na czarno to zazwyczaj zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza. Wystarczy że masz gdzieś nieszczelny dolot, MAP zawyża podawane wartości lub turbina nie pompuje to będzie kopcił na czarno....
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Chodzi o dysze przy wtryskach. Red ciśnienie na reduktorze Map podciśnienie w kolektorze ssącym ciebie raczej interesuje red ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić 1,2 bara przy zwiększaniu obrotów rośnie 1,8 do 2 bara. czasy wtrysków się zmienią nawet jak ustawiasz mnożnik. zasada ustawiania czasu wtrysków masz silnik włączony na benzynie wchodzisz...
Witam serdecznie Mam problem. Po zapaleniu żółtej kontrolki oznaczającej problem z silnikiem udałem się do ASO Peugeota na diagnozę. Okazało się że jest problem z czujnikiem wysokiego ciśnienia w pompie. Błąd obwodu regulacji wysokiego ciśnienia oleju napędowego. Ciśnienie w kolektorze ciśnieniowym niższe. (Ciśnienie w rail 203 bar, wartość zadana ciśnienia...
DPF oczywiście był wyprogramowany z sterownika, kolektor wydechowy jeden był wymieniony, ten po którym było widać, że jest dziurawy. Sprawdzając programem na telefonie pokazuje mi przy pełnym obciążeniu ciśnienie doładowania maksymalnie 1.45. Moim zdaniem nie jest to dobra wartość. Kiedyś, przed wymianą ostatniej turbiny, ciśnienie osiągało nawet 1.55....
I skąd tam pompowtryski? Witaj. Mechaniki nic więcej niechcący Powiedzieć. 1. B. P0107 pisze w kom.. - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. - zwarcie obwodu do masy. - Błąd stały 2. Błąd. P0087 - ciśnienie paliwa poniżej wartości granicznej - błąd nieciągły Samochód wcześniej nie miał żadnego problemu tylko przy starcie czasami ciężko palił jak...
gaz odcina wtrysk a pompa paliwa cały czas pracuje wywaliłem nawet na chwile komputer od gazu i polutowałem wszystko jak było oryginalnie na PB i dalej to samo podejrzewam czujnik temperatury w kolektorze dolotowym tylko nigdzie nie mogę zajść jaką powinien mieć wartość .
Nie, Dokładnie tak jak napisałem. DF436 Przebieg procesu spalania nieprawidłowy Zapamiętany 1.DEF Opóźniony zapłon KONTEKST POJAWIENIA SIĘ BŁĘDU Indeks Oznaczenie Wartość PR312_FF CIŚNIENIE W KOLEKTORZE 606.200000 mbar PR041_FF CIŚNIENIE DOŁADOWANIA 103.000000 mbar PR064_FF TEMPERATURA PŁYNU 76.875000 °C PR058_FF TEMPERATURA POWIETRZA 19.375000 °C PR074_FF...
Więc z tego co rozumiem to czujnik map w Merivie to jest też czujnik doładowania ? Czujnik MAP mierzy ciśnienie w kolektorze to wszystko. Czy jest to czujnik doładowania czy podciśnienia oba są MAP, tylko że jeden mierzy podciśnienie a drugi ciśnienie . Oba "startują " z pozycji ciśnienia atmosferycznego około 1000hpa. Dlatego na samym zapłonie masz...
"Podczas jazdy przy podłączonym VAGu turbina pracowała dobrze przy około ~2500 rpm po dodaniu gazu do podłogi niestety zaczeła już podawać jakieś złe wartości" I sam sobie odpowiedziałeś. Nie działa układ ograniczający ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyki podciśnieniowe są całe jak piszesz to albo są przytkane albo nie działa zaworek N75. Sprawdzić...
Witam. Na wyłączonym silniku ciśnienie turbo ma być równe ciśnieniu atmosferycznemu. W moim przypadku ciśnienia te są różne. Po odłączeniu czujnika turbo na kolektorze dolotowym, zmienia się tylko wartość turbo, zatem zakładam, że ten czujnik nie bierze udziału w pomiarze ciśnienia atmosferycznego. Gdzie jest czujnik ciśnienia atmosferycznego? https://obrazki.elektroda.pl/9178616000_...
Problem jak w opisie, czy ciepły czy zimny nie odpali bez dodania gazu, i chwile po odpaleniu trzeba jeszcze gaz przytrzymać. Po przygazówce obroty spadają czasami do 500 obr/min, czasami nawet zgaśnie. Szczególnie potrafi zgasnąć przy dojeździe do świateł. Czasami zapali się lampka EPC i wywali wtedy błąd 16490 Ciśnienie w kolektorze ssącym - niezrozumiała...
MAP fizycznie tam jest i mierzy ciśnienie w kolektorze, korelacja z EGR na podstawie map sterownika mogłaby być dla wartości oczekiwanej MAP albo gdyby był tylko sam MAF.
Za dużo. podciśnienie w kolektorze ssącym ma wynosić między 320 a 370 milibarów licząc wartości bezwzględne. tyle ma być.
Mam teraz oryginalny wsad. I błąd przeplywki oraz błąd 0105. Po kasowaniu moc wraca na chwile i potem znów tryb awaryjny. Przeplywke przerzucilem, adaptacja zrobiona ale nie widać jakiejś poprawy. Tylko wtedy kiedy kasuje np. Błąd w trakcie jazdy i moc znów wraca na parę chwil. Oczywiście na oryginalnym wsadzie mam też błędy dpf. Niemam pojęcia co jest...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
To by miał byka "ciśnienie w kolektorze ssącym-powyżej ( poniżej) granicy adaptacji ( regulacji)"
Prawidłowo dobrane naczynie przeponowe powinno mieć taką pojemność aby przejąć pojemność wszystkich kolektorów. Dotyczy to sytuacji ekstremalnych gdy instalacja przegrzewa się w wyniku braku prądu bądź gdy nie ma możliwości oddania ciepła do odbiornika. Powstająca para wypiera czynnik grzewczy w kolektorów - czynnik ma zostać przejęty przez naczynie,...
Czujnik z kolektora dolotowego podmieniałem, oba pokazują takie same wartości, na biegu jałowym 101kPA ale ciśnienie barometryczne cały czas pokazuje 0kPa niezależnie czy dodajemy gazu czy nie. Wyjąłem sterownik, w środku była duża ilość zielonego, delikatnie go wyczyściłem ale dalej jest to samo, podejrzewam że będzie trzeba oddać go do specjalisty...
Ten błąd odnosi się do EGR . Przyjrzyj się wartością przepływomierza i ciśnieniu w kolektorze. Porównaj z wartościami zadanymi.
Do tego trzeba w końcu zrozumieć że częściowe czy pełne otwarcie EGR ,EVAP zmienia wartość przepływu przez przepływomierz . Tak jak zaślepienie EGR i podcisnień.Jest to sekwencja mapy wtrysku . Zaślepienie ZAWSZE skutkuje zmianą adaptacyjną ,jeżeli nie od razu zgłosi błąd . Błędów możemy mieć 12-14 ,zależy to też od zużycia silnika,jego wyposażenia...
Dodałem numer VIN. To od początku. Pusto auto jakoś jedzie,ale załadowane nie ma siły,sprawia wrażenie jakby się zapowietrzał. Doładowanie na kolektorze nie przekracza 1bar. Układ dolotowy powietrza szczelny, sprężarka bez luzów, czysta wydaje się sprawna, i co istotne jest bez tej klapki( wastegate czy jakoś tak). Skupiłem się zatem na układzie paliwowym,...
Masz jakieś doświadczenia, z tymi czujnikami? U mnie jest BOSCH ale nie znam prawidłowego zakresu napięcia na wyjściu. Próbowałem zmieniać ciśnienie za pomocą sprężonego powietrza ale nie widzę zmian napięcia. Czyli może trzeba wymienić. Dodano po 1 Proszę Państwa chyba sukces. Zasymulowałem napięcie 1V i "check engine" się nie zapalił. Za pomocą programu...
Sygnał z czujnika ciśnienia powietrza doładowującego wykazał niedopuszczalną wartość. Napięcie na styku A12 jednostki sterującej zbyt wysokie lub zbyt niskie. Kod usterki powstaje, jeśli napięcie jest niższe niż 0,35 V (0,5 bar ciśnienie bezwzględne) lub wyższe od 4,66 V (4,0 bar ciśnienie bezwzględne). W takim wypadku jednostka sterująca EDC wykorzysta...
Znalazłem rozwiązanie, przed kolejną zimą przestudiowałem książkę serwisową i dowiedziałem się że dla mojego silnika jak najbardziej jest regulator ciśnienia paliwa, tylko znajduje się w zbiorniku paliwa i jest przykręcony do pokrywy. Kupiłem listwę wtryskową od x16xel z regulatorem ciśnienia. W x16xel ciśnienie ma inną wartość i jest zależne od podciśnienia...
Wartością "normatywną" ciśnienia w kolektorze dolotowym jest 30-35kPa na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku. Odpowiada to podciśnieniu 65-70kPa.
No właśni niby zamrożona ramka, a jednak problam diagnostyczny widzi ten błąd nie jako zachowany w pamięci ale jako istniejący nadal. Co wiąże się z brakiem możliwości wykasowania błędu. Sprawdzę czy faktycznie przy wyłączonym silniku ciśnienie odpowiada ciśnieniu atmosferycznemu. A tymczasem oczekuję na dalsze sugestie. Dodano po 3 Sprawdziłem wskazania...
Zapewne PDE bosch ms 6.2 czujnik ten mierzy i ciśnienie doładowania jak i temperaturę powietrza w kolektorze ssacym dla ciśnienia doładowania 0,5 V, około 0,5 bar 1,0 V, około 1,0 bar 1,5 V, około 1,4 bar 2,0 V, około 1,8 bar 2,5 V, około 2,2 bar 3,0 V, około 2,7 bar 3,5 V, około 3,1 bar 4,0 V, około 3,6 bar dla temperatury 4,7 V, około -20 stopni Celsjusza...
Jeżeli pompa wytworzy tylko 3 bary to co dalej? Sprawna pompa bez problemu daje ponad 5bar, żeby się o tym przekonać wystarczy zacisnąć szczypcami wąż powrotu paliwa i obserwować manometr. Co do wzrostu ciśnienia w doładowanym silniku, to masz rację, regulator jest połączony z kolektorem ssącym wężykiem, ciśnienie w nim panujące oddziałuje na membranę...
Raczej tak, u mnie jest układ z podciśnieniem, w danych są wartości podane bez podciśnienia i wynoszą 2,5-3,5. A jakie jest "książkowe" ciśnienie paliwa dla silnika A14SMS z podciśnieniem do kolektora ?
nawiązując do testu z bateryjką, nie da się organizacyjnie w jedną osobę stwierdzić, jak szybko program zmienia wartość sygnału z sondy lambda, ale duże skoki na ponad sekundę powinny być widoczne, przetestowałem połącznie: wtyczka sondy - wskazania programu diagnostycznego różnymi napięciami, te dla bogatej mieszanki mają odchyłkę w granicach 3%,...
Nie posiada. Ogólnie silniki niedoładowane jak mają przepływomierz to nie mają czujnika ciśnienia w kolektorze i odwrotnie.
Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego, czyli brak próżni w kolektorze. Nie ma takiej fizycznej możliwości w standardowym silniku.
16490 P0106 Cisnienie w kolektorze ssacym i cisnienie powietrza - niezrozumiala wartosc cisnienia !6622 P0238 Czujnik G31 cisnienia doladowania, za wysoka wartosc sygnalu 16990 Po606 Uszkodzony komputer sterujacy 17796 P1388 j.w 18047 P1639 Czujnik polozenia pedalu przyspieszenia G79+G185 za wysoka wartosc sygnalu 18042 P1634 j.w G185 Wyglada na padniety...
Ja tego nie zakładałem, to jest znajomy mojego klienta i chce koniecznie żebym mu to poprawił, auto kalibracja trwa w nieskończoność i jeszcze przed auto kalibracją wywala błąd o niewłaściwej wartości ciśnienia w kolektorze ssącym samochód chodzi nie równo, podczas jazdy niestety nie miałem możliwości sprawdzić korekt, ale na wolnych obrotach ma za...
Zmierz ciśnienie na listwie w trakcie pracy, a nie ile pompa da radę. Domyślam się że powinno być 3,5 bara względem ciśnienia w kolektorze ssącym, na pewno nie więcej, nie mam gdzie w tej chwili sprawdzić dokładnej wartości. Nie kombinuj z zaślepianiem powrotu bo 6 barów to tam stare spróchniałe węże porozrywa.
Witam:) mam mały problem z kalibracją instalacji gazowej w moim autku. "gazownicy" założyli mi dysze 1,5mm i przy kalibracji wyskakuje błąd że dysze są za małe mnożnik wynosi wtedy wynosi 1,8 i spada do 1,6. Przy szybszej jeździe wywala mi błąd Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!, - Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciąŜeniu – nastąpiło...
Takie objawy daje nie otwierający się EGR lub zapchane kanały EGR. Wtedy przepustnica próbuje wymusić przepływ spalin przez EGR (próbuje zmniejszyć wartość z przepływomierza do zadanej - ilość świeżego powietrza) ,ale przez zatkany/nie otwarty EGR brak w to miejsce spalin i silnik się dławi ma niskie ciśnienie w kolektorze. U mnie np jakiś geniusz wymienił...
Witam, Vag pokazuje błąd 00575 tj. Ciśnienie w kolektorze dolotowym. jaki jest komentarz do błędu? - Przekroczona czy nieosiągnięta wartość. Przyczyn może być wiele, tak jak pisze kolega wyżej, np. wadliwa pompa vacuum. A co do oprogramowania to może od NOKII 3310 będzie dobre:)
Pod kodem 78 kryje się kilka doków literowo cyfrowych i wszystkie związane są z paliwem i jego wartością ciśnienia. Przede wszystkim filtr paliwa i jego jakość. Zawór odcinający paliwo (ten czerwony) jest używany tylko przy gaszeniu pojazdu, ale nie jest powiedziane że nie ma wpływu. Jeżeli będzie zanieczyszczony, przycięty oring to będzie puszczał...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Sprinter 906 OM646 313. Błąd niskie ciśnienie doładowania 2359-001. Błąd pojawia się na 5 i 6 biegu. Ciśnienie zadane 24.. ciśnienie osiągnięte 21.. Auto przechodzi w tryb awaryjny i nie jedzie do ponownego odpalenia. Podmienione na nowe elektrozawory od sterowania turbinami. Wymieniona turbosprężarka na regenerowaną - Mielec Podmieniony EGR z innego...
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma). W moim przypadku mam między 270 a 280 mbar - czyli bliżej tej dolnej granicy i wydaje mi się, że dolot jest szczelny. Jednak w interpretacjach pomiaru...
Ręczny trzyma bardzo dobrze. Ciśnienie na kolektorze ssącym ma stałą wartość -0,65 bara. Odtłuściłem dzisiaj tarcze kontaktem u, chociaż weług mnie nie były zatłuszcone i niestety bez polepszenia. Tarcze są lekko pofalowane, a klocki ocierają lekko o nie i równomiernie na całym obrocie. Uważam, że tarcze są proste, chociaż są już pordzewiałe na brzegach...
rozmawiałem teraz z kierowcą który akurat był tym autem na komputerze i wartość ciśnienia w kolektorze ssącym wynosiła na biegu jałowym 1,2 bara, a po wcisnieciu gazu do oporu skoczyła na 2,0 bara.ponoć taka wartość jest za wysoka i słyszałem że prawdopodnie coś jest pogrzebane bo powinna byc wartośc na biegu jałowym 0,5 bara a gdy pedał gazu jest w...
A przeglądy? W zasadzie to potrzebny byłby cały zestaw. W necie w ofertach znalazłem za 4 tysie zestaw z pojemnikiem 200l. Tylko że to była cena przy samodzielnej instalacji. Ma to sens? W kolektorach nie ma co się zepsuć (zwłaszcza płaskich). Wystarczy pilnować aby zawsze było odpowiednie ciśnienie w instalacji oraz odpowietrzać i uzupelniać glikol....
Jedyna rzecz - naciskasz hamulec podczas hamowania silnikiem. Co wtedy pracuje? W silniku nic, tzn nic co by dawało jakieś rezultaty pracy, przepustnica zamknięta, monitoring czujników i zapłon jeszcze iskrę daje. Co pracuje poza silnikiem? Skrzynia biegów - bez znaczenia, zaciski hamulcowe - robią co trzeba, pompa hamulcowa - tak jak zaciski. Nie bez...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Witam. W/g tabeli kodów SCANTOOL kod P1327 nie powoduje zapalenia kontrolki MIL (diagnostyki silnika). Skupiłbym się na tym drugim błędzie, mimo, że jest przejściowy, a na pewno powoduje zapalenie się kontrolki i ogólną niesprawność silnika. Jaka jest wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym w momencie wygenerowanie się błędu? Ilu pinowy jest czujnik...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Na komorze I stopnia (mierzone między reduktorem a kolektorem dolotowym) - 1400 mbar Na komorze II stopnia (mierzone między reduktorem a rozdzielaczem) - 960 mbar (1100 mbar dla centralki ITM6U)
czy podpowiesz jak naprawiłeś tą usterkę ? mam to samo... Witam tak jak w opisie 2000 obrotów i traci moc na chwilę potem już w miarę normalnie, komputer u mechanika wskazał uszkodzona pompę wysokiego ciśnienia ale jakimś cudem kiedy wymieniłem filtr paliwa na tydzień był spokój do pierwszych przymrozkow i problem znowu wrócił. Tutaj jest ooo błędu...
Witajcie. Podłączyłem dziś autko pod kompa i wyszło wahanie na listwie w granicach 20 - 6500 bara. Ponadto korekcja biegu jałowego bez przerwy wskazuje 0 obr/min. Co najprawdopodobniej jest przyczyną takich skoków wartości? czy regulator na pompie?czujnik na listwie CR?czy lewe powietrze? EGR odpada - sprawdzony Pomiar robiłem u mechanika programem...
U mnie jest coś takiego troche dziwne bo dużo tego. Może ktoś wie o co biega? Address 01: Engine Controller: 038 906 018 BR Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2113 Coding: 00002 Shop #: WSC 31480 5 Faults Found: 00741 - Brake Pedal Monitoring Monitoring statusu pozycji pedału hamulca 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 17958 - P1550 - 35-10 - przeładowanie...
Są dwie zmienne - ciśnienie w kolektorze dolotowym (pośrednio - obciążenie silnika) i czas wtrysku. To są dane dla ECU. Sterownik LPG czyta tylko czas wtrysku. Ciśnienie też ale ono ciągle ma tą samą wartość (tyle co w atmosferze ;) ).
Korzystając z przejściówki używasz tylko 7 i 15 pinu dla linii K i L, ale która jest która nie ma żadnego znaczenia. W złączach ABSu i SRSu masz tylko 2 przewody - linię K i masę. Masa jest w środku, a skrajne piny to linie K i L. Jak na wolne obroty i zamkniętą przepustnicę masz stanowczo za wysokie ciśnienie w kolektorze (za małe podciśnienie), pozostałe...
Spostrzegłem też że po zdjęciu górnej osłony silnika pow.3000rpm zmienia się odgłos pracy wtrysków,tzn. głos robi się " cienki i wysoki" Taki dźwięk występuje w przypadku awarii czujnika położenia wału korbowego i przejściu w tryb awaryjny (odcinka taka że 50 km/h ledwo jedzie). Normalnie to powinieneś słyszeć pracę silnika na małym ciśnieniu otwarcia...
Witaj, jakie masz ciśnienie w kolektorze ssącym na biegu jałowym i na wyłączonym silniku? Ogólnie wskazania Mapsensora wydają się prawidłowe - tj. przy wyłączonym silniku pokazuje ciśnienie atmosferyczne, na wolnych obrotach jest 35kpa, w trakcie jazdy wartość ciśnienia zmienia się płynnie i wydaje się nie odbiegać od "normy". Parametrem który najbardziej...
kolektor ciśnienie wartość podciśnienie kolektor wartość ciśnienie samochodowy
wspomaga pompa skoda mikrofon nagłowny bezprzewodowy podłączenie komputer honda accord
Co to jest AOS w elektronice? Wyjaśnienia i konteksty Przestrojenie radia Meridian 236 - instrukcja krok po kroku