W logach różnica ciśnień rzędu 300mbar przy 2600rpm to wypełnienie 52%, a taka sama różnica 700mbar przy 1800rpm to wypełnienie 45%. Oczywiście w obu przypadkach sytuacja przyspieszania. Tutaj jest potrzebna wiedza jak działa turbo i dlaczego przy innych obrotach czasami wyższych "pompuje" mniejszym ciśnieniem. Zacznijmy od "korzeni" gdzie było stosowane...
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
Witam. Mam problem z taką corsa. Silnik 1.4 z dwoma wariatorami. Chyba a14xer. Auto trafiło do mnie z problemem nierównej pracy po zapaleniu, falowanie obrotów, przygasanie. Po jakiejś minucie praca się w miarę stabilizuje. Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego,...
witam. porszę o pomoc. Mam parownik brc genius 1200mbar i nie wiem jakie powinno być ustawione na nim ciśnienie. Czy wartość 1200mbar oznacza, że ma być ustawione 1200mbar, czy to jest wartość delta, czyli ciśnienie jakie parownik powinien utrzymywać w pomniejszeniu o ciśnienie panujące w kolektorze ssącym? delta P= P1(mbar)- ciśnienie m.a.p.(mbar)....
Tyle że po tym zabiegu należy wykasować wartości wyuczone w sterowniku i zrobić adaptację przepustnicy. Nie spotkałem się jeszcze z 1.4 16V który miałby przepływomierz, tam masz czujnik ciśnienia w kolektorze. Jego też warto wyczyścić.
Witam! Mam dość nietypowe pytanie donośnie mojej Astry. Przeszukałem różne strony, ale nie trafiłem na potrzebną mi informację. Interesuje mnie wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym (rura między obudową filtra a samym kolektorem) w tym samochodzie z silnikiem 1.7D produkcji GM. Jest to silnik z dodatkową pompą podciśnienia, więc zmiana wartości...
Witam, chciałem zapytać o prawidłowe ciśnienie w kolektorze dolotowy Dacia Logan 1.6 16v 2009r, komputer samochodu i gazowy pokazują wartość map w zakresie 380-420 mbar, problem pojawił się po wymianie rozrządu, auto zaczęło gasnąc na wolnych obrotach podczas przełączenia na gaz, gazownik stwierdził zbyt wysoką wartość MAP, wymienne zostały uszczelki...
Manometr pokazuje ciśnienie gazu względem atmosferycznego , a czujnik ciśnienia w instalacji względem podciśnienia w kolektorze. Wskazanie manometru powinno być niższe niż w komputerze o wartość podciśnienia w kolektorze, jeśli tak jest to jest wszystko OK :D Jeśli odłączysz czujnik ciśnienia od kolektora , wskazania będą identyczne :idea:
Witajcie drogie koleżanki i koledzy, Chciałem was prosić o pomoc w analizie wykresu kilku parametrów pracy silnika 2.0 HDI 135KM w czasie jazdy. Wykres został zapisany dzisiaj przy pomocy programu ScanXL. Samochód ma silnik w systemie common rail, układ wtryskowy firmy Delphi, nie ma FAPu, samochód jest w rodzinie od nowości i został kupiony w salonie...
Zakupiłem E61 525D 177 KM 2004 r. Po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F57. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Pomaga zgaszenie auta odczekanie ok 15 minut i ponowne odpalenie. Kroki dotychczas podjęte przeze mnie: - wymiana kolektora wydechowego na żeliwny (stary...
Witam serdecznie Mam problem. Po zapaleniu żółtej kontrolki oznaczającej problem z silnikiem udałem się do ASO Peugeota na diagnozę. Okazało się że jest problem z czujnikiem wysokiego ciśnienia w pompie. Błąd obwodu regulacji wysokiego ciśnienia oleju napędowego. Ciśnienie w kolektorze ciśnieniowym niższe. (Ciśnienie w rail 203 bar, wartość zadana ciśnienia...
Czyli równoznaczne z ciśnieniem ładowanym przez turbinę, (o ile kolektor jest szczelny)... A ile po wino wynosić ciśnienie w kolektorze w tym silniku na maxa?.
Witam. Od razu na wstępie chciałbym zaznaczyć, że po długich poszukiwaniach w internecie nie odnalazłem odpowiedzi na mój problem, dlatego postanowiłem stworzyć nowy temat. Mam problem z czujnikiem temperatury i ciśnienia powietrza. Poszukuję prawidłowych wartości rezystancji między pinami 1, 2, 3, 4. Wartości rezystancji jakie udało mi się zmierzyć...
Niestety mój mechanik ma czas dopiero za tydzień i pewnie weźmie za to górę kasy a wymiany np. tego zaworka mógłbym przecież dokonać sam. No ale nie wiem czy to napewno on. Jeszcze jedno. Podczas jazdy przy podłączonym VAGu turbina pracowała dobrze przy około ~2500 rpm po dodaniu gazu do podłogi niestety zaczeła już podawać jakieś złe wartości bądź...
To masz czujnik temp. razem z ciśnieniem sprawdź napięcia na kostce na wpiętym czujniku na odpalony silniku bieg jałowy jeden to masa drugi 5V i dwa sygnałowe. Podaj wartości.
Witam serdecznie. Chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie w kolektorze dolotowym w mojej Mazdzie 6 2.0 GH 2.0 MZR-CD. Od pewnego czasu zaobserwowałem spadek mocy, zamuliło mi się auto. Podejrzewam że pada mi turbina. Podczas jazdy z pedałem wciśniętym do dechy nie udało mi się uzyskać większego ciśnienia niż 1.4 bara (Boost) w kolektorze...
Przystaję przy tej wypowiedzi. Wymienisz EGR i się zdziwisz. Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo. Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie. Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości ciśnienia w kolektorze do sprawdz instalację czujnika do ECU a jak...
Witam, Chyba to forum to ostatnia deska ratunku... bo już naprawdę nie mam pomysłów. Otóż nieregularnie, zdarza się taka oto przypadłość jak w temacie, tylko przy pełnym bucie tzn wszystko jest OK auto przyśpiesza i nagle niezależnie od biegu obrotów i prędkości nagle ciśnienie doładowania leci na pysk do wartości poniżej ciśnienia atmosferycznego np...
Ja to rozumiem, dlatego pytam. Skoro wartość ciśnienia atmosferycznego (wartość 0) to wartość 1000mbar dla czujnika to dodając na plusie ciśnienie z turbiny w wysokości 2bar dla czujnika wartość ta będzie wynosiła 3000mbar. Wiem co to ciśnienie i podcisnienie i jak się zachowuje...
Mam teraz oryginalny wsad. I błąd przeplywki oraz błąd 0105. Po kasowaniu moc wraca na chwile i potem znów tryb awaryjny. Przeplywke przerzucilem, adaptacja zrobiona ale nie widać jakiejś poprawy. Tylko wtedy kiedy kasuje np. Błąd w trakcie jazdy i moc znów wraca na parę chwil. Oczywiście na oryginalnym wsadzie mam też błędy dpf. Niemam pojęcia co jest...
Do tego trzeba w końcu zrozumieć że częściowe czy pełne otwarcie EGR ,EVAP zmienia wartość przepływu przez przepływomierz . Tak jak zaślepienie EGR i podcisnień.Jest to sekwencja mapy wtrysku . Zaślepienie ZAWSZE skutkuje zmianą adaptacyjną ,jeżeli nie od razu zgłosi błąd . Błędów możemy mieć 12-14 ,zależy to też od zużycia silnika,jego wyposażenia...
Witam, mam problem z instalacją gazową. Kiedy przełącza się na gaz szarpie autem. Robiłem autokalibrację i w trakcie sprawdzania 3 wtrysku auto wchodzi w nierównie obroty, kiedy sprawdza 4 wtrysk auto gaśnie. Wymieniłem listwę wtryskową, ale problem nie minął. Przewody też są ok. Pomóżcie gdzie szukać przyczyny?
Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień,...
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma). W moim przypadku mam między 270 a 280 mbar - czyli bliżej tej dolnej granicy i wydaje mi się, że dolot jest szczelny. Jednak w interpretacjach pomiaru...
Witam. Mam problem z samochodem, który wywala cały czas błąd P0106 (czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - niewiarygodny sygnał). Co może być przyczyną tego błędu? Sprawdzałem go VCDSEM i niby wartości czujnika się zmieniają, ale błąd mimo kasowania wraca przy dodaniu gazu. Samochód długo schodzi z obrotów, wręcz je sam trzyma przez jakiś czas. Z góry...
witam,jak sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym(G71)???po odłączeniu go,na vagu w grupie 10 wartość się nie zmienia a powinna chyba maleć???Autu brakuje mocy,na vagu błedów niema.
Witam moze nieszczelnosc w ukl ssącym lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze moze wężyk z niego spadł.
Witam potrzebuje sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i jakie ma mieć wartości mam bmw 530d e-39 2002r 193km w automacie
Nie, bo patrz pierwsza i druga tabela-ciśnienie w kolektorze ok. Ale zauważ na ( pierwsza tabela): -czas wtrysku -napięcie O2 I na integrator, ale to wiadome, no na to wskazanie O2... Ale to masz na gazie i tam jest do poprawy, bo jest źle. Na benzynie jest ok.
Podaj wartość ciśnienia paliwa na zasilaniu wtrysku.
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Tutaj nie ma czujnika ciśnienia w kolektorze więc nie można podejrzeć w blokach doładowania. Wedle sterownika silnika to powietrza i paliwa jest ok ale z pomiaru sondy wychodzi że jest zbyt bogato bo powietrze ucieka bokiem przez co ECU zuboża mieszankę. Może też przepływomierz zawyżać ale to bym odrzucił z powodu "świstu" który słychać.
Nie posiada. Ogólnie silniki niedoładowane jak mają przepływomierz to nie mają czujnika ciśnienia w kolektorze i odwrotnie.
A przeglądy? W zasadzie to potrzebny byłby cały zestaw. W necie w ofertach znalazłem za 4 tysie zestaw z pojemnikiem 200l. Tylko że to była cena przy samodzielnej instalacji. Ma to sens? W kolektorach nie ma co się zepsuć (zwłaszcza płaskich). Wystarczy pilnować aby zawsze było odpowiednie ciśnienie w instalacji oraz odpowietrzać i uzupelniać glikol....
Prawidłowo dobrane naczynie przeponowe powinno mieć taką pojemność aby przejąć pojemność wszystkich kolektorów. Dotyczy to sytuacji ekstremalnych gdy instalacja przegrzewa się w wyniku braku prądu bądź gdy nie ma możliwości oddania ciepła do odbiornika. Powstająca para wypiera czynnik grzewczy w kolektorów - czynnik ma zostać przejęty przez naczynie,...
Pacjent to E34 m50b20 z gazem 2 generacji.Problem jest następujący auto pali bez problemów jeździ na gazie i nie ma z nim żadnych problemów.Problem tkwi w jeździe na benzynie nie ma mocy jeździ jak na gazie może nawet gorzej.Czasem jest tak ze odpalę auto i dławi się rzuca ja na obrotach przy dodawaniu w gazu nie chce się wkręcać i strzela w kolektor...
Rozrząd na pewno dobrze 3 razy sprawdzany jest latwy na znakach i kola stale na klinach. Jak poodpinam to wychodzą bledy tego co odpiete. Czasy wtryskow na każdym testerze takie same. Co powiecie na taka teorie ze ma za duże ciśnienie na listwie i nie domyka szybciej wtryskow przez dalej uwalony regulator ciśnienia paliwa bo niestety kupilem go w uzywce...
Indyczes-a naprawa polega tylko na czytaniu błedów? Co kompuyer powie to święte i z tym się nie dyskutuje? A od czego macie blok wartości zmierzonych? Podpowiem-jak motor stoi to masz mieć wskazanie równe ciśnieniu atmosferycznemu ( 100kpa lub około 760mm/hg) jak pracuje na wolnych obrotach poniżej 40kpa lub około 260mm/hg. Podałem dwie wartości bo...
Golf IV 2001 TDI ALH. Mam problem z takim błędem 17964 turbochanger pressure - control limit not reached ''regulacja ciśnienia doładowania poza zakresem." I tak po zapaleniu turbina chodzi poprawnie ECU wysyła na sterowanie turbiną, po przejechaniu ponad 10km ECU wyłącza sterowanie turbiną.W czasie jazdy testowej przepływka w normie, wydaje mi sie że...
Witam. Problem z Z13DTH w samochodzie Opel Astra H 1.3 CDTi 90KM. Brak błędów odczytanych testerem. Turbo wstaje późno, bo około 3k obrotów. - Podmieniony elektrozawór sterujący turbo - bez efektów, może nawet jest ciut gorzej (odczucie subiektywne). - Wyczyszczony/podmieniony map sensor z kolektora dolotego, bez efektów. - Wyczyszczony EGR (ma on 19%...
Jeżeli pompa wytworzy tylko 3 bary to co dalej? Sprawna pompa bez problemu daje ponad 5bar, żeby się o tym przekonać wystarczy zacisnąć szczypcami wąż powrotu paliwa i obserwować manometr. Co do wzrostu ciśnienia w doładowanym silniku, to masz rację, regulator jest połączony z kolektorem ssącym wężykiem, ciśnienie w nim panujące oddziałuje na membranę...
Witam, W moim autku z tygodnia na tydzień wzrosło spalanie. (31,6 => 36), w dłuższym okresie średnia wyszła by ok 32 litrów a teraz średnia wychodzi ok 37 litrów. (ostatnie tydzień 1000 prawie cały czas 24 tony 39 litrów. Zrobione: regulacja zaworów, pompwtrysków (lekka poprawa w mocy, brak zauważalnej poprawy w spalaniu), -sprężarka sprawdzona, -brak...
Witajcie! Tak przeglądam ten temat. Pierwsze pytanie jakie się samo się zadaje, to co zimą przy mrozie -5 celsjusza? Temp. kolektora bez pompy ciepła to + 70 co daje różnicę 75 stopni. Moc tracona to około 50W/m^2/stopień. Dla 2m^2 kolektora i różnicy temperatur 75 stopni daje to 750W straty. Słoneczko wtedy (zimą daje około 600W/m^2 przy słonecznym...
Jak dla mnie owy przypadek kolegi ,,procsa,,wydaje mi się raczej dziwny ,wiele tych gwiazd i nie tylko , lata bez kalp wirowych i to całkiem przyzwoicie zaraz po tzw operacji , nawet z parametrem lepszym jak przed ich demontażem . Moim zdaniem jest coś nie tak , z montażem kolektora , złym lub nie prawidłowym odpowietrzeniem układu paliwa ( powietrze...
Intercooler uszkodzony, ciężkie do znalezienia bez demontażu. Intercooler jest czyściutki, nigdzie nie widać pocenia, oleju. Dzisiaj go wymontuję i sprawdzę lub dorobię zaślepki do węży, jedną z zaworkiem (jak pisał Gerri) i bez wyjmowania sprawdzę. Jeżeli można zasugerować, to dużą pomocą byłoby podłaczenie auta do komputera serwisowego Star Diagnose....
Generalnie chciałbym uniknąć akumulatora, bo przecież pompa obiegowa ma tylko działać, gdy jest słońce. W zasadzie słuszne założenie ale Zastanawiam się czy można by użyć Panela PV (około 100W) + przetwornica na 230v. Czy coś takiego ma prawo w ogóle zadziałać? Z jaką przetwornicą? Taką DC 12V na 230V? Być może będzie działać chwilowo ale raczej wcale....
Z jednej skrajności w drugą. Wyraźnie napisałem jaki zakres podciśnienia wchodzi w rachubę i do próżni absolutnej (za taką przyjmujemy panującą w kosmosie) jest jeszcze daleko. Poza tym inaczej zachodzi proces tworzenia niskiego ciśnienia w obiektach zawierających wewnątrz jakieś inne elementy np. silniki, tworzywa sztuczne, materiały porowate a inaczej...
Napisałem koledze że podejżewam efekt spalania stukowego ale trzeba podpiąć osylopek pod czujke i zapalić silniczek i obejrzeć w całym zakresie pracy silnika w funkcji temperatury, te odczyty sa wtórnym objawem, sprawdż jeszcze raz kompresje ta wartość w silniku po 200kkm jest NIENORMALNA,podepnij wakuometr do kolektora i też sprawdż zachowanie podciśnienia...
...będzie bardzo ciepło... Wytrzymałość eksploatacyjna styroduru to 75 st. Temperatura wewnątrz kolektora raczej nie przekroczy tej wartości więc może wytrzyma. Ale mam inny problem: Znalazłem w swoich rupieciach elektrozawór Oczywiście podłączyłem i ...nie działa. To znaczy na sucho działa ale pod ciśnieniem 0,5 MPa nie. Z tabliczki wywnioskowałem,...
Witam. Niestety, nie mam jak tego zmierzyć. Orientacyjnie to podobny podmuch jaki daje farelka. Ale już widać po temperaturach uzyskiwanych w styczniowym słońcu, że muszę zainstalować skuteczniejszy wentylator. Pomieszczenie jest duże - pod połową budynku, kubatura ok. 75m sześciennych. Temperatura w nim specjalnie nie wzrasta, ale i nie spada! No cóż,...
Moc silnika to 180KM a co do koloru wtryskiwaczy to nie wiem jak to sprawdzić Jeżeli masz wtryskiwacze Keihin'y, to dla tej mocy powinieneś mieć wtryskiwacze żółte (górny zakres 38-45 kM/cyl) lub brązowe (dolny zakres 46- KM/cyl). Wydajność znaczona je kolorową kropką na obudowie. Po wartości ustawionego RC_inj przypuszczam, że masz wtryskiwacze żółte...
Witam. Na wyłączonym silniku ciśnienie turbo ma być równe ciśnieniu atmosferycznemu. W moim przypadku ciśnienia te są różne. Po odłączeniu czujnika turbo na kolektorze dolotowym, zmienia się tylko wartość turbo, zatem zakładam, że ten czujnik nie bierze udziału w pomiarze ciśnienia atmosferycznego. Gdzie jest czujnik ciśnienia atmosferycznego? Wydaje...
No i pojawił się kolejny problem z silniczkiem :( połączyłem instalację do ECM i do silnika, i pojawił się problem braku sygnału na wtryskiwacz, cała reszta pracuje OK, iskra jest ,jak mu podam paliwa do kolektora to pali, przekażnikiem pompy steruje prawidłowo, czy ktoś może wspomódz wskazówką który ew. z czujników (ciśnienie, temp. itp.) może powodować...
Ciśnienie ma być w granicach 2.3-3 bary. W kolektorze masz podciśnienie a więc wartość niejako ujemna do atmosferycznego. Na wolnych 2.3-2.5 bar przy nagłym otwarciu przepustnicy ma skoczyć do max 3 bar.
W momencie otwarcia egr cisnienie w kolektorze dolotowym spada, wychwycenie tego momentu w przypadku gdy nie ma czujnika na samym zaworze,to zadanie przepływomierza który wysyła odpowiedni impuls do sterownika. Aby egr sie otworzył potrzeba spełnienia kilku warunków, u róznych producentów może to róznie wygladać ale mniej więcej: temperatura płynu chł....
Witam.dawno mnie tu nie było ,ale od czasu do czasu odwiedzałem stronę.Pojawiło się wielu nowych kolegów,ale problemy ciągle te same ,cóż taki temat.Chciałbym Wam pokazać mój solar,który prawie skończyłem tego lata,niestety nie zdążyłem go dopieścić,tj. do końca pomalować itd - praca w UK.,a urlopu jak wiadomo ciągle za mało na takie zabawy,także proszę...
Raczej tak, u mnie jest układ z podciśnieniem, w danych są wartości podane bez podciśnienia i wynoszą 2,5-3,5. A jakie jest "książkowe" ciśnienie paliwa dla silnika A14SMS z podciśnieniem do kolektora ?
M43B19 LPG jest, lecz są wyjęte bezpieczniki, jeżdżę tylko na benzynie. Miałem zdjęcie, które mi się skasowało i nie pamiętam jakie to były numery błędów niestety.. Jak mogę sprawdzić sprawność przepływomierza oraz to ciśnienie w listwie paliwa? Jaka powinna być wartość prawidłowa? Czy lepiej będzie pojechać na diagnostyke? Dzięki za pomoc :)
W sprawnym samochodzie na zagrzanym do normalnej temperatury pracy silniku, bez obciążenia (wyłączona klima) itp ( pomijając wynalazki typu Vanos THP itp) podciśnienie w kolektorze ssącym ma wynosić między 320 a 370 milibarów licząc wartości bezwzględne. Większe wartości to niesprawny silnik, nadpalone gniazda zaworowe, ciasne luzy, rozrząd, EGR, nieszczelnośći...
MAP podaje wartości ciśnienia w kolektorze ssącym do sterownika silnika. To nie żadne 0/1 tylko konkretne wartości w całym przedziale ciśnienia w kolektorze. Kopcenie na czarno to zazwyczaj zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza. Wystarczy że masz gdzieś nieszczelny dolot, MAP zawyża podawane wartości lub turbina nie pompuje to będzie kopcił na czarno....
Instalacja musi byc zaopatrzona w odpowietrznik. Jakie to kolektory podaj szczegóły firma model i storne. Dodano po 4 Pompa mieli, na kolektorach 130-140 stopni, a na powrocie 20 stopni. Ni jak przywrócić obiegu. Instalacja powinna się wyłaczyć przy tak wysokich temperaturach juz przy 99 C zatrzymuje sie pompa. Dobrze działajacy solar powinnien pracować...
Ten błąd odnosi się do EGR . Przyjrzyj się wartością przepływomierza i ciśnieniu w kolektorze. Porównaj z wartościami zadanymi.
sprawdzalem .. wszystko jest szczelne. dzis zauwazylem z prawej strony kolo przedniego koła taki zbiorniczek z ktorego wychodzi wezyk do podcisnienia w kolektorze dolotowym.. jest lekkie pekniecie ale nie czuc zeby ciagnelo tam lewe powietrze. wogole dziwne rozwiazanie bo jeszcze w ten zbiorniczek dochodza do tego przewody poliwowe. Gdyby ciągneło...
Panowie w jednym jak i drugim przypadku kłania się brak logiki w diagnozie. Tzn na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie ciśnienie barometryczne powinno równać się ciśnieniu doładowania te dwa czujnik mierzą ciśnienie więc powinny pokazywać podobne wartości może być roznicy 5% w pokazywanych wartościach. Ciśnienie w kolektorze nie może być mniejsze...
Jedyna rzecz - naciskasz hamulec podczas hamowania silnikiem. Co wtedy pracuje? W silniku nic, tzn nic co by dawało jakieś rezultaty pracy, przepustnica zamknięta, monitoring czujników i zapłon jeszcze iskrę daje. Co pracuje poza silnikiem? Skrzynia biegów - bez znaczenia, zaciski hamulcowe - robią co trzeba, pompa hamulcowa - tak jak zaciski. Nie bez...
rozmawiałem teraz z kierowcą który akurat był tym autem na komputerze i wartość ciśnienia w kolektorze ssącym wynosiła na biegu jałowym 1,2 bara, a po wcisnieciu gazu do oporu skoczyła na 2,0 bara.ponoć taka wartość jest za wysoka i słyszałem że prawdopodnie coś jest pogrzebane bo powinna byc wartośc na biegu jałowym 0,5 bara a gdy pedał gazu jest w...
Witam. W/g tabeli kodów SCANTOOL kod P1327 nie powoduje zapalenia kontrolki MIL (diagnostyki silnika). Skupiłbym się na tym drugim błędzie, mimo, że jest przejściowy, a na pewno powoduje zapalenie się kontrolki i ogólną niesprawność silnika. Jaka jest wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym w momencie wygenerowanie się błędu? Ilu pinowy jest czujnik...
Mam problem z Mercedesem A klasa A 140. Problem zaczął się około 8 miesięcy temu. Pierwszy raz samochód zaczął na trasie słabnąć, aż Stanął, włączyło się ESP. Samochód jechał tylko przy stałym wciskaniu gazu....Elektronik samochodowy stwierdził, że to wina przepływomierza. Wymienił go i po tej wymianie było dobrze przez około 3 miesiące. Potem znów...
Witam Autko jak w temacie z 2008 roku.Podczas jazdy zapala się check, czasami wraz z kontrolką kontroli trakcji i auto traci moc. Błedy jakie sie pojawiaja to czujnik ciśnienia za niski sygnał wejściowy naprzemiennie z za niska wartość doładowania. Po wykasowaniu moc wraca aż do następnego zapalenia checka. Parametry w normie po za jednym temperatura...
Nie, Dokładnie tak jak napisałem. DF436 Przebieg procesu spalania nieprawidłowy Zapamiętany 1.DEF Opóźniony zapłon KONTEKST POJAWIENIA SIĘ BŁĘDU Indeks Oznaczenie Wartość PR312_FF CIŚNIENIE W KOLEKTORZE 606.200000 mbar PR041_FF CIŚNIENIE DOŁADOWANIA 103.000000 mbar PR064_FF TEMPERATURA PŁYNU 76.875000 °C PR058_FF TEMPERATURA POWIETRZA 19.375000 °C PR074_FF...
Wartością "normatywną" ciśnienia w kolektorze dolotowym jest 30-35kPa na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku. Odpowiada to podciśnieniu 65-70kPa.
Na zdjęciu jest EVAP, nie ma nic wspólnego z instalacją gazową. Jeśli faktycznie "podciśnienie" wpięte tak jak na rysunku to znaczy że instalację montował ktoś z zerowym pojęciem, czyli standard w przypadku BRC. No zgadzałoby się to. Z tego co czytam o tym EVAP to odprowadza po starcie opary do kolektora. I zapewne było tak oryginalnie, że przewód...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
niedomówienia wynikają wyłącznie z faktu, że niektóe rzeczy są dla mnie oczywiste np. informacja że lambda jest 0-1V , odczytuję ze jest to sonda napięciowa cyrkonowa w przeciwieństwie do rezystancyjnej , która też była w starszych wersjach tego silnika . I tak by można mnożyć , tylko nie widzę potrzeby bo Ty nie masz jeepka. Nie zaczynam żadnej pracy...
Musisz szukać zależności między każdą wartością osobno. Charakterystyki czujników podających napięcie do ECU(nie pamiętam już jaka jest ich konkretna nazwa) powinno się udać znaleźć w internecie, choć myślę, że łatwo będzie to sprawdzić - TPS sprawdzisz na zgaszonym silniku przykładowo, otwarcie przepustnicy odczyta normalnie. Ja osobiście spotkałem...
Pod kodem 78 kryje się kilka doków literowo cyfrowych i wszystkie związane są z paliwem i jego wartością ciśnienia. Przede wszystkim filtr paliwa i jego jakość. Zawór odcinający paliwo (ten czerwony) jest używany tylko przy gaszeniu pojazdu, ale nie jest powiedziane że nie ma wpływu. Jeżeli będzie zanieczyszczony, przycięty oring to będzie puszczał...
Posprawdzaj jeszcze dokładnie dolot odcinek między MAF a przepustnicą.Posprawdzaj odmy itp.Miałem ostatnio coś podobnego w łopelu. Sprawdzone dokładnie. Uszelka kolektor-głowica wymieniowa, podobnie jak kolektor-przepustnica. Podczas pracującego silnika psikałem po łączeniach plakiem i samostartem i bez jakichkolwiek zmian w pracy silnika. W kolektorze...
Sprawność kolektorów słonecznych obecnie sięga nawet powyżej 70%. To co opowiadasz o zrzutach wody to są mity. Dlaczego to są mity? Ano dlatego, że powstały w czasach, kiedy produkcją kolektorów zajmowały się firmy typu "krzak", a montażem "panowie Zenkowie". Jak kolektory są zabezpieczane przed nadmiernym nasłonecznieniem? Po pierwwsze, absorbery pokrywane...
Witam. Noszę się z zamiarem nabycia interfejsu do sterownika, a aktualnie studiuje instrukcje AcGasSynchro. Sprawa nie wygląda na skomplikowaną, ale że nie do końca rozumiem wszystko, z czym mam tam do czynienia, to chciałem zapytać o następujące kwestie: -w programie jest wykres czasu wtrysku i ciśnienia kolektora. Czy ciśnienie kolektora jest w jakiś...
Wazna rzecz podcisnienie podłaczamy od króćca reduktora tam gdzie jest sruba regulacyjna cisnienie. Czasem montazysci podłaczaja do zaworu bezpieczenstwa zboku i jest problem. 8-O Dobra. Teraz to nie wiem, o czym do mnie mówisz. Załączam fotki sami zobaczcie czy jest dobrze podłączony. Sorki za kiepską, jakość. Zdjęcia wykonane z komórki. Jeśli zaś...
...to zależy też choćby od ciśnienia paliwa, a nie wszystkie systemy utrzymują je stałe względem ciśnienia z kolektorze. Chodzi Ci zapewne o fakt, iż w podanym linku dla przykładu dla wtryskiwacza 0-280-150-725 jest podane: - Flow= 172.4 cc/min (co łatwo przeliczyć na ml/s) dla PSI=36.25 ale w kolumnie Flow (at) 43.5 PSI / 3 Bars wynosi już 188.8,...
Nie zapisałem tych wartości, ale są przekroczone 3 krotni, na benzynie jest gorzej. "Coś ma być" 0.3- jest 1,1 HCOO2 (chyba) - 115 Soda lambda 1- 1,1 to na analizatorze,w autocom pokazuje próbki losowo 200- 800mV co sek. współczynnik obciążenia 1,15 na wolnych. Przepustnica na jałowych obr. Podaje sygnał 420mV- próbowałem ją mechanicznie przestawić...
Z kolei znajomy gazownik po podlaczeniu kompa stwierdził ze mam uszkodzona jedna listwe wtryskowa od gazu (znacznie odstające wartości ciśnienia wtrysku od reszty), podpia kompa do samochodu celem spr ciśnienia wtryskow benzyny, było ok... stwierdził jeszcze ze magicy którzy zakładali LPG do auta zle wywiercili otwory w kolektorze. Po udaniu się z gwarancja...
Sygnał z czujnika ciśnienia powietrza doładowującego wykazał niedopuszczalną wartość. Napięcie na styku A12 jednostki sterującej zbyt wysokie lub zbyt niskie. Kod usterki powstaje, jeśli napięcie jest niższe niż 0,35 V (0,5 bar ciśnienie bezwzględne) lub wyższe od 4,66 V (4,0 bar ciśnienie bezwzględne). W takim wypadku jednostka sterująca EDC wykorzysta...
Takie objawy daje nie otwierający się EGR lub zapchane kanały EGR. Wtedy przepustnica próbuje wymusić przepływ spalin przez EGR (próbuje zmniejszyć wartość z przepływomierza do zadanej - ilość świeżego powietrza) ,ale przez zatkany/nie otwarty EGR brak w to miejsce spalin i silnik się dławi ma niskie ciśnienie w kolektorze. U mnie np jakiś geniusz wymienił...
No do sprawdzenia wartości ciśnienie atmosferyczne , ciśnienie (podciśnienie) w kolektorze. Ewentualnie jak czujniki wskazują poprawnie to szukać dziury w dolocie.
Czy jest w ogóle możliwość odczytu bloków pomiarowych przez ELM327 ? Konkretnie zależy mi na ciśnieniu doładowania, blok 011 w TDI PD. Próbowałem aplikacji Torque na androida ale brak w niej odczytu ciśnienia w kolektorze, wisi na jednej wartości. W kilku innych darmowych aplikacjach pod androida to samo, albo brak odczytu ciśnienia albo stała błędna...
Ciekawe czym testuje mechanik. Z tego co kojarzę, tam często psuly się czujniki ciśnienia w kolektorze. Co to potencjometru mialem parę przypadków, że nie wyrzucalo jego błędów. Ale wiedzę, że nie obędzie się bez jazdy z komputerem i analizy poszczegolnych wartości. Tylko trzeba wywołać usterkę i wszystko będzie jasne. Niestety jak usterka sporadyczna...
Auto masz w gazie? Lub regulator ciśnienia przepuszcza paliwo do kolektora. Zdejmij wężyk podciśnienia i sprawdź czy po takim nocnym postoju nie ma w nim benzyny. No i podaj wartość ciśnienia paliwa , sama sprawna pompa to nie wszystko.
Witam, Vag pokazuje błąd 00575 tj. Ciśnienie w kolektorze dolotowym. jaki jest komentarz do błędu? - Przekroczona czy nieosiągnięta wartość. Przyczyn może być wiele, tak jak pisze kolega wyżej, np. wadliwa pompa vacuum. A co do oprogramowania to może od NOKII 3310 będzie dobre:)
Witam ponownie wszystkich. Otóż zrobiłem odczyt diagboxem i oto co wyszło: Stan kalkulatora: MED17_4_2 Oznaczenie 1: 922159 Oznaczenie 2: Obecne błędy : 6 P1336 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) Charakterystyka : Cylinder nieokreślony Status : stały błąd Umiejscowienie : miejscowy Zmienne przypisane do usterki stan regulacji wzbogacenia : pętla...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Z ASTRY Ale powinno byc tosamo Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego 17 Wtryskiwacz 18 System regulacji spalania...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM! ...czyli jak domowym sposobem...
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Witam Mówisz i masz... Czujnik powietrza doładowującego (ciśnienia i temperatury). Czujnik temperatury to czujnik typu NTC (jego opór zależy od temperatury). Jeśli temperatura wzrasta, rezystancja czujnika maleje. -20 stopni Celsjusza: 11,8-14,9 kiloomów +/-0 stopni Celsjusza: 4,5-6,3 kiloomów +20 stopni Celsjusza: 2,2-2,6 kiloomów +40 stopni Celsjusza:...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Szukając informacji dla czujnika PS-CCT5 stosowanych w instalacjach gazowych spotykamy się z szumem informacyjnym. Te zamieszanie informacyjne oraz przekłamania umieszczone w różnych źródłach internetowych było impulsem do napisania tego artykułu dotyczącego czujników ciśnienia absolutnego stosowanych w naszych instalacjach LPG. Artykuł nie opisuje...
Kod błędu 61 błąd - Jednostka sterująca EDC przerywa swoją pracę do czasu zakończenia testu zatrzymania silnika. Przyczyna - Napięcie wejściowe na zaciskach B3 i B4 zostało odcięte zbyt wcześnie. Uwagi - Podczas próby wyłączenia silnika, centralka EDC wykonuje próbę działania po wyłączeniu zasilania kluczykiem rozrusznika. Moment obrotowy silnika jest...
Witam Mam pytanie odnoście stanu mojego reduktora. Tak więc to Tartarini sekwencja (ciśnienie wg producenta tego reduktora to 1 bar), wszystkie testy wykonywane na biegu jałowym. Wyszło mi: Ciśnienie różnicowe: wynosi ok 1 bara na wolnych obrotach - po przy gazowaniu do ok 5000obr/min spada do 0,9 bara Ciśnienie bezwzględne: wynosi ok 0,3 bara na wolnych...
Witam. Ojciec był na diagnostyce komputerowej i wykryto 9 usterek. Mechanik ASO Citroena powiedział żeby samemu szukać części i gdzieś w innych warsztatach to naprawiać bo u nich zapłacę 5x więcej niż faktycznie to jest warte. PIN: 10 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - MAP; Wartość 3,59V; Granice: 4,00-5,20V PIN: 1 Impulsy zapłonowe; Wartość...
Witam Mam problem z samochodem: Seat cordoba 1.4 MPI kod silnika AKK Moc 44KW / 60KM Rok samochodu 2000. System sterowania silnikiem: Motronic ME 7.5.10 11/1999 z poduszką powietrzna. Sterownik numer: 6KQ 906 032 Q 0 261 206 836 Dołożona instalacja gazowa BRC Samochód nie reaguje na pedał gazu. Błędy jakie zapisują się w sterowniku to: 16497 (P0113)...
CarMikołaj, pytanie do czego służyć ma ta regulacja? jeżeli chcesz zachować stały stosunek mieszaniny tlenowo-wodorowej do mieszanki paliwowej benzynowej to sam sygnał obrotów Ci nie wystarczy. Przepływ mieszanki a co za tym idzie, napełnienie cylindrów, jest w dużym stopniu zależne od uchylenia przepustnicy, co wiąże się ze zmianą ciśnienia w kolektorze...
Nie miałem dojścia do wasa parametry sprawdziłem texą 1.Obroty silnika-903 2.Ilość wtrysku-3,57-4,12 3.Czas trwania(ustalony) Dodano po 2 Skupiłem się na sprawdzeniu szczelności układu paliwowego (w każdych postach pisał o tym domex32) i znalazłem,ktoś zmieniał filtr paliwa i zamiast orginalnej nakrętki spustowej założył zakrętkę od napoi i tam delikatnie...
Cześć, nie mogę sobie poradzić z silnikiem 1.6 ALM w Seacie Cordoba. Silnik zimny nie wchodzi na jakiekolwiek obroty, pracuje względnie równo na obrotach jałowych, po rozgrzaniu osiąga maksymalnie obroty 2000 i się dusi. Sprawdziłem: -rozrząd na znakach -zapłon lampą na wolnych dokładnie pomiędzy O i Z, po dodaniu gazu bardzo mocno ucieka w kierunku...
Nie wiem, co komu przeszkadza otwarty temat, że co jakiś czas drynda na mejla. "Prawo Pascala - jeżeli na płyn (ciecz lub gaz) w zbiorniku zamkniętym wywierane jest ciśnienie zewnętrzne, to (pomijając ciśnienie hydrostatyczne) ciśnienie wewnątrz zbiornika jest wszędzie jednakowe i równe ciśnieniu zewnętrznemu." Niestety nie da się pominąć "Ciśnienie...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem z nim jakiegokolwiek nawet najmniejszego problemu. Niestety będąc...
Witam Auto po remoncie silnika boryka się ze znaczną ilością usterek, poniżej załączam auto skan vcds Proszę o interpretację oraz radę od czego zacząć ...... Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomysły. Wtorek,21,Lipiec,2020,21:23:16:00009 VCDS - pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x86 Wersja VCDS: AKP 19.6.2.1 Wersja danych: 20200101...
Witam. Jurgen Kasedorf Gaźniki Sprawdzanie i regulacja Wydawnictwo Komunikacji i Łączności Warszawa 1994 strona 198 nastawnik przepustnicy ==================== Elektropneumatyczny nastawnik przepustnicy reguluje współczynnik napełnienia silnika, a także utrzymuje stałą wartość prędkości obrotowej biegu jałowego w różnych warunkach pracy silnika.Ponadto...
Kod 33 - nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym MAP. Sygnał czujnika ciśnienia odpowiada wartościom przekraczającym 84kPa. Przyczyna: uszkodzony czujnik, wadliwe jego podłączenie elektryczne lub niesprawny przewód podcisnieniowy łączący czujnik z kolektorem (zatkany lub nieszczelny)
Witam.Audi A4 110 km . Problem polega na tym że cały czas jest załączony zawór n75 od turbiny. Zacznę od początku. uszkodziła się turbina , po wymianie na nową samochód nie wchodzi na obroty. Na warsztacie podmienili na nowe : elektrozawór od turbiny , od EGR-u , przepławkę posprawdzali wszystkie węże ciśnieniowe i podciśnieniowe ,efekt turbina dalej...
Poniżej przesyłam kilka postów z forum www.toledoclub.pl. sam jestem użytkownikiem toledziaka 1.9 tdi "auto przechodzi w tryb awaryjny i turbawka wtedy nie pompuje pewno po tym mechanik stwierdzil ze nie ma cisnienia wyskoczyl blad 00575?? moga byc 2 mozliwosci duza nieszczelnosc w dolocie wtedy rowniez nie bedzie cisnienia + straszny batory za autem,...
Procedura jest trochę skomplikowana więc jej nie będę opisywał i tak nie wiem czy te kody są wywołane prawidłowo ale ogólnie brak usterek kodów twardych wygenerowany kod 111 a z kodów miękkich 27-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód wartość za duża, 17-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód.P
STATOIL DIESEL GOLD - to dobre paliwo. Ale jeśli obroty auta przy wciśniętym do dechy pedale gazu rosną powoli proponuje sprawdzenie świec. Świeca nie ma nic do utraty mocy. Autor tematu powinien podejrzeć parametry w tym czasie takie jak , wskazania przepływu masy powietrza z przepływomierza, porównać wartość uzyskaną z wartością docelową, co do potencjometru...
Od tak zapisanych logów można dostać oczopląsu ale ciśnienie doładowania jest OK, nie odbiega od zadanego i nie faluje nadmiernie czyli jest OK, z początku trochę małe ciśnienie ale to pewnie wina tego, że nie od razu wcisnąłeś pedał gazu w podłogę bo wtedy i wartość zadana ciśnienia jest niska. Z logów nic niepokojącego nie wynika, więc może masz nieszczelność...
Witam! Problem dotyczy Diego/AKME ze sterownikiem w zabytkowej wersji 1.3; w instalacji jest czujnik PS-CC2, wiązka przewodów el. instalacji jest nowszego typu więc z prostokątną wtyczką pasującą do w/w czujnika. Odczyt danych za pośrednictwem programu KME ujawnia dość osobliwe zachowanie czujnika - wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym przy zgaszonym...
Tak przyszło mi jeszcze do głowy: sprawdz z elektrykiem czujnik ciśnienia doładowania ( ciśnienia w kolektorze ssącym). Możliwe, że jest uszkodzony lub zapchany, więc ECU może dostawać sygnał o wysokim ciśnieniu doładowania. Wówczas silnik kopci trochę na czarno lu ciemno-szaro, ale to wówczas jak jak jest naprawdę wysoki sygnał o ciśnieniu w kolektorze...
Dzięki za trafną decyzję. Uszkodzony potencjometr. to badasz przy dodawaniu gazu i odczytujesz wartość otwarcia przepustnicy, Powodem tego był zapieczony trzpień w silniczku krokowym to sprawdzisz patrząc na ciśnienie w kolektorze dolotowym abo patrząc na pracę regulatora obrotów przy dodawaniu gazu ( pod warunkiem że potencjometr jest sprawny), Sprawdź...
Witajcie. Podłączyłem dziś autko pod kompa i wyszło wahanie na listwie w granicach 20 - 6500 bara. Ponadto korekcja biegu jałowego bez przerwy wskazuje 0 obr/min. Co najprawdopodobniej jest przyczyną takich skoków wartości? czy regulator na pompie?czujnik na listwie CR?czy lewe powietrze? EGR odpada - sprawdzony Pomiar robiłem u mechanika programem...
Witam. Mam problem z C5 hpi. Samochód przyjechał na lawecie z innego warsztatu.Problem jak w temacie. Ktoś stwierdził brak ciśnienia paliwa i pompa wysokiego ciśnienia została w tym warsztacie zregenerowana.Samochód jak nie zapalał tak nie zapala. Ja zacząłem diagnostykę od początku.Komputer itd........ defekty we wtrysku. komunikacja w sieci CAN defekt...
Owszem zmienne, ale zastępcze. Oblicza sobie sztucznie te wartości na podstawie temp. silnika, obrotów i ciśnienia w kolektorze, ale niech kolektor trochę zarośnie sadzą, przytka się czujnik ciśnienia albo bardzo zmieni temp. powietrza (choćby ze względu na deszcz) - model zastępczy nie uwzględni tych zmian. Szukaj więc usterki elektrycznej. Jeśli jednak...
Witam mam problem z przepływomierzem kody usterek jakie mi się pokazały: P0104- usterka sporadyczna/nieprawidłowość w obwodzie pomiarowym "A" masowego lub objętościowe przepływu powietrza P0489- niskie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin "A" P0113- wysokie napięcie w obwodzie czujnika 1 temeratury powietrza w układzie dolotowym rząd 1...
Ciśnienie paliwa w porządku, Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym ok, silniczek krokowy ok. W takim razie ile dokładnie wynosi ciśnienie przed i za listwą oraz jakie wartości podaje czujnik w kolektorze? Silniczek mnie nie interesuje.
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Witam Proszę o wsparcie wiedzą i doświadczeniem przy programie na procesor atmega128. Program ma sterować dodatkowym wtryskiem gazu w tym przypadku będzie to instalacja 5tej generacji LPG czyli fazy ciekłej. Zasada działa nia jest bardzo prosta i wymaga: Podłączenia sygnałów z 2 wtryskiwaczy (tyle wystarczy w 4 cylindrowym silniku) przez diody prostownicze...
Kolega chyba nie rozumie, a instalował, że w tym aucie nie ma podcisnienia? Reduktor jak i czujnika MAP ma widzieć cisnienie atmosferyczne wiec w sumie zbędne jest podpinanie, cbyba, ze do kolektora tylko po to by brud nie wpadał w krucce. Strojenie tak jak kolega napisal ale z uwagami. 1. Mnoznik końcowy powinien byc w okolicy 1 a poczatkowy okolo...
Temat dużego spalania był już wałkowany wiele razy, za każdym razem wywalenie przepływki i czyszczenie kolektora pomagało. Co do ciśnienia : doładowanie wyrażane jest w jednostce ciśnienia bezwzględnego milibar Dodano po 23 Jak przepływka może podlać diesla, skoro jest ona tylko po to, by ograniczyć dawkę przy niskim przepływie powietrza? A co się stanie...
Dajesz gaz do dechy przy pomiarze? Rozrusznik kręci poprawnie? Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji. Miałem w ogóle zdjęty kolektor dolotowy, rozrusznik kręci dobrze. Remontu kapitalnego nie ma sensu robić - nieuzasadnione ekonomicznie. Pytanie czy można zrobić coś co poprawi sytuację. Na razie mam pomysły w stylu motodoktor...
Niestety mechanik nie potrafi rozwiklac problemu. Moj elektryk ma dlugie terminy.. Ponizej zamieszczam wszystkie bledy ktore mi wyskakują. Dodam ze pojawiaja sie dopiero po osiagnieciu 3.2tys obr na 4 biegu kiedy to auto przechodzi w tryb awaryjny. Mam pproblemy z ladowaniem [altek regenerowany i rozrusznik sprawdzany] P0105 P0105 03, P0105 07 Moduł...
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
Tak silnik jest turbodoładowany Robię wyjątek od wcześniejszej decyzji. Przy silniku z turbodoładowaniem ciśnienie na pokazywane na manometrze jest zmienne, bo ciśnieniem odniesienia dla reduktora jest ciśnienie (podciśnienie) w kolektorze ssącym i w odniesieniu do niego będzie stałe, natomiast w manometrze ciśnieniem odniesienia jest ciśnienie atmosferyczne....
Turbodoładowanie zwiększa moc i zwiększa spalanie, ale obniża sprawność! Wiara kontra wiedza ... Fizyka mówi: "... nic za darmo ..." Zaczniemy od wydechu: jeśli wydech nie jest dławiony (np. turbiną), to cylinder "rozładowuje się" do niższego ciśnienia, niż gdy mu damy "po drodze" jakieś ustojstwo, które ma odbierać część energii z wydechu. Silnik...
Witam. Opel Vectra C 2004r. 1.9 dth 150 km. 280 tyś km. Auto nie jedzie do 2,5 tys obrotów. Co było sprawdzone i zrobione: 1. Diagnoza komputem - podczas jazdy od ok. 1800 obr. zadane ciśnienie ładowania ok. 2.4 bara, a turbina bije 1.5 bara, dopiero przy 2600 obr. ciśnienie wzrasta do 2.2bara i dalej już nie rośnie. Sporadycznie wyskoczy błąd p0234...
Witam. W mojej zafirze jest elektroniczny egr. Auto odpala , równo pracuje, ma moc, Dopóki silnik nie wejdzie w tryb awaryjny. Czasem jest to po kilkuset metrach , czasem po kilku kilometrach. Po ponownym odpaleniu problem po chwili wraca. Przed wejściem w tryb awaryjny pojawia się na komputerze błąd świec żarowych choć są sprawne i wszystkie identyczne,...
Witam, Od pewnego czasu świeci się pomarańczowa kontrolka silnika, na komputerze pokazuje się błąd P0171. Nie odczuwam żadnych zmian co do pracy auta, pali w normie, tylko przez cały czas się świeci pomarańczowa kontrolka. Na przeglądzie robiłem analizę spalin i wszystko jest OK. Poniżej wklejam dane z zamrożonej ramki, pierwsze dane na postoju, drugie...
Problem jak w opisie, czy ciepły czy zimny nie odpali bez dodania gazu, i chwile po odpaleniu trzeba jeszcze gaz przytrzymać. Po przygazówce obroty spadają czasami do 500 obr/min, czasami nawet zgaśnie. Szczególnie potrafi zgasnąć przy dojeździe do świateł. Czasami zapali się lampka EPC i wywali wtedy błąd 16490 Ciśnienie w kolektorze ssącym - niezrozumiała...
Spostrzegłem też że po zdjęciu górnej osłony silnika pow.3000rpm zmienia się odgłos pracy wtrysków,tzn. głos robi się " cienki i wysoki" Taki dźwięk występuje w przypadku awarii czujnika położenia wału korbowego i przejściu w tryb awaryjny (odcinka taka że 50 km/h ledwo jedzie). Normalnie to powinieneś słyszeć pracę silnika na małym ciśnieniu otwarcia...
To tak - próbowałem znaleźć lewe powietrze, ale nigdzie nie zaciągało dymu z papierosa. Ponadto zauważyłem pewną prawidłowość: 1) Gdy usunę błędy i uruchomię silnik to przez pierwsze około 15s. pracuje idealnie. Ciśnienie w kolektorze dolotowym wynosi wówczas jakieś 318 - 370mbar, a czas wtrysku 3.09ms. 2) Po pojawieniu się błędu P1141 (MAP) ciśnienie...
Ciągle wywala mi błąd 17549 i 16555. Fabia z instalacją gazową. Na gazie pracuje i jeździ ok, na benzynie wolne obroty szaleją, czasami nawet gaśnie, szarpie przy zmianie biegów. VAG pokazuje dziwne wartości ciśnienia w dolocie. Na wyłączonym silniku wskazuje niecałe 1000 mbar czli prawidłowo, na biegu jałowym wartości szaleją od 320 do ponad 400 i...
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
EGR wygląda u mnie tak: Zawór EGR jest czysto elektryczny, trzpień elektromagnesu naciska bezpośrednio na grzybek zaworu, nie widzę też żadnego "oczujnikowania" przy nim. To miałem na myśli pisząc o przepustnicy powietrza: Z nazewnictwem może namieszałem, wychodzi amatorskie podejście do tematu, do tej pory zajmowałem się raczej starszymi klekotami....
Mam go!! Ograniczenie obrotów powoduje błąd P0087 Kod: P0087 - Ciśnienie w szynie paliwowej/układzie zbyt niskie Dodatkowe symptomy usterki: - Błąd porównania sygnału Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module)....
Na podstawie tego co na załączonych zdjęciach, sugeruję podnieść wartość ciśnienia na reduktorze (Psys) do wartości 2.15 bara, ustawić tą sama wartość w par. 21 Idle_level, a par. 6 Low_level na 1.6 bara. Przy ciśnieniu 2.15 bara, par. LPG_cor z 36% powinien zejść w okolice zera. Przypuszczam, że zdjęcia były robione przy silniku pracującym na wolnych...
Bardzo fajnie piszecie i wogóle. Ale pytanko takie zadam który niby sterownik - konkretnie typ/model - realizuje wyżej wymienione funkcje? Oglądałem już nieco sterowników - owszem w reklamówkach uwzględniają TPS i wogóle, temperature REDUKTORA i inne bajery. Wykrywają kiedy przyspiesza a kiedy zwalnia... Tylko, że tak naprawde TPS uzywany jest jedynie...
Kod 29 PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy:w obwodzie sterującym przekaźnikiem pompy paliwa wystąpi zwarcie do masy. Kod 22 CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy: silnik pracuje, napięcie potencjometru < 0,16V wymagane wartości : przepustnica zamknięta - napięcie 0,3...1V przepustnica całkowicie...