Przy jakich obrotach i przy jakiej dawce? 1,7 bar to nic dziwnego . Sterownik podaje ciśnienie licząc od 0 bezwzględnego, czyli: 1,7 bar -atmosferyczne ok. 1 bar= 0,7bar.
Witajcie Problem z kopceniem na czarno zaczą się jakiś czas temu z tym że się pogłębia, kopci pod obciążeniem coraz więcej. Przejechane 400 tys. km , mocy nie brakuje ,zbiera się bardzo żwawo, spalanie ilości paliwa w normie. Wtryskiwacze już sprawdziłem i to zły trop. Dolot wydaje się być szczelny. Żadnych błędów. Wartości doładowania turbiny na komputerze...
Kolego podepnij z powrotem do VAGA sprawdź ciśnienie doładowania w wartościach rzeczywistych może być uszkodzony lub zaolejony czujnik ciśnienia doładowania wtedy sterownik błędnie odczytuje ciśnienie doładowania i sterownik ogranicza moc turbiny. Może być zaworek n75,może być nieszczelny układ od turbiny do kolektora ssącego. Powodów jest multum.
Błąd który Ci sie pojawia nie musi być związany z czujnikiem cisnienia.Kod błędu wskazuje na niesprawność układu doładowania.Czyli na uszkodzenie turbiny,albo usterkę zaworu sterowania turbiną.Najprostsza metoda to laptop z programem do diagnozy.Jedz na 3 biegu,przy obrotach ok.3000 tys. cisnienie doładowania powinno wynisić ok.1850 mbar.W grupie wartości...
Myślisz czy dajesz 100 % dobrej odpowiedzi na pytanie o klapy i serów? Czyli było zdemontowane i sprawdzone organoleptycznie? Od środka,? Już nie będę pisał o pęknięcie przewodu elastycznego bo twój mechanik by to widział? Ale jezeli były klapy sprawdzone to musieliscie zdemontować ten przewód. Napisz jakie masz ciśnienie to porównamy, podlanczasz...
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
Odpowiem tak. Ja mam u siebie dwa inwertery pracujące równolegle, jeden na PV a drugi na turbinę wiatrową. Działa to dobrze. Też instalacja off-grid. Dodam tylko, że nie podałeś parametrów tej turbiny wiatrowej. Z mojego doświadczenia, to aby taka instalacja działała, musisz mieszkać albo nad morzem albo w górach gdzie permanentnie wieje. Nie licz na...
Witajcie Mam problem z Silnikiem TDI ARL auto zakupiłem niedawno z usterką: objawy: ciężki rozruch z objawem siwych spalin (olej silnikowy) auto uruchomia, leczy wymaga to kilku sekund kręcenia silnikiem wstaje powoli tzn kuleje po ok 10 s wchodzi na normalne obroty na poziomie 903 rpm - problem występuje tylko po dłuższym postoju kolejne odpalenia...
DPF oczywiście był wyprogramowany z sterownika, kolektor wydechowy jeden był wymieniony, ten po którym było widać, że jest dziurawy. Sprawdzając programem na telefonie pokazuje mi przy pełnym obciążeniu ciśnienie doładowania maksymalnie 1.45. Moim zdaniem nie jest to dobra wartość. Kiedyś, przed wymianą ostatniej turbiny, ciśnienie osiągało nawet 1.55....
Temat udało się rozwiązać. Uszkodzony okazał się czujnik kopiowania turbiny. Okazuje się, że jeśli czujnik kopiowania turbiny na nieodpalonym silniku wskazuje wartość 90-100% sterownik silnika nie steruje elektrozaworem zmiennej geometrii. Temat do zamknięcia.
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Sprawdź zaworek sterujący siłownikiem turbiny (podmień na chwile z zaworkiem od EGR) i katalizator, najlepiej przejedź sie z zapiętym testerem i odczytaj parametry cisnienie doładowania wsp wypełnienia zaworu turbiny i przepływkę wartości wymagane i rzeczywiste.
witam!!! wszystkich .. tak jak wszyscy koledzy pisza to według mnie maja rację, najlepiej podpiąć auto pod vag-a , te samochody tylko tak się naprawia:) miałem podobny problem z b5 okazało się że była zła wartość doładowania, po oględzinach auta znalazłem pękniety przewód z turbiny do ssącego ,pęknięcie było tak małe że go widać nie było ale vag to...
Witam. Jeśli chodzi o błąd to: " ECM-0299 Turbocharger (TC) control. Pressure too low, D4204T" Natomiast w sprawie czujnika "położenia turbiny" jego niewłaściwy sygnał też ma wpływ na wartość ciśnienia doładowania. A oto możliwe przyczyny usterki: "-Loose connections, contact resistance or oxidation in the terminals or cable harness -Air leakage in...
Doładowanie raz jest raz nie ma coś mi to pachnie słabą pompą podciśnienia albo dziurą w wężykach. Przepływomierz też do sprawdzenia bo coś słabe ma wartości.
Ja bym jeszcze wydłużył o obrót najwyżej wrócisz do poprzedniego ustawienia bo teraz przeładowuje trochę a potem masz niedoładowanie. Do tego N75 przy nominalnym doładowaniu ma jeszcze dość wysoką wartość.
Witam,poszukuję schematu elektr. zasilania zaworu elektromagnetycznego sterowania ciśnieniem doładowania turbiny lub informacji skąd jest zasilany i o jakiej wartości napięciem (V). Dziękuję .
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
Diagnostyka dynamiczna silnika, podgląda parametrów pracy, ciśnienie doładowania, wartość przepływomierza, zrobić logi wrzucić na forum.
a czy na pewno jest tam czujnik? Przypadkiem nie ma tam zaworu westgate? Wydaje mi się ,że jest ten zawór a steruje nim układ ciśnieniowy gdzie w przypadku przeładowania silnika, podciśnienie powoduje wciągnięcie dźwigni i otwarcie zaworu upustowego. Zawór ten znajduje się w kolektorze wydechowym i często się zapieka na ośce.Myślę,że to jest ta przyczyna....
Ale tak jak mówię ciśnienie doładowania idzie bardzo równo z zadanym jedynie to wartość z czujnika położenia turbiny skacze i zastanawiam się czy szukać nowej gruszki (500zl) czy sam czujnik czy próbować ten wyczyścić tylko nie wiem czy da się go zdemontować bo ciasno tam trochę
Trzeba sprawdzić czy nie przeładowuje, jeśli ciągle będzie pompowała około 1500 mbar to oczywiście, że będzie ją słychać - odczytaj wartość rzeczywistego ciśnienia doładowania Vagiem to będziesz wiedział.
Witam, Mam problem z Mitsubishi Canter 7C18 VIN: TYBFECX1GLDB02367, silnik 4P10T6 euro 6. Po wymianie korasa turbiny (stary miał luzy i lał olej, nr. turbiny 5801951700) wywala błąd "wartość zmierzona ciśnienie doładowania za wysoka". W związku z tym moje pytanie: Jaka powinna być wartość ciśnienia doładowania w tym silniku? Jaka jest prawidłowa procedura...
Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
przejdź do czynów - przerób mapę N18 na N75 i zobacz czy będzie banglać :smoke: Czyli co mam rozwalić silnik ?? Ja zacznę a Ty dokończysz Moja teoria oparta na mapach: Pierwsza mapa to EGR 13x16 którą proponujesz zamienić na ?? co ?? jakie wartości ?? http://obrazki.elektroda.net/86_12348618... Opisałem osi X (paliwo)i Y (obroty) pozostaje...
No i w sumie bez zmian, błędy się rejestrują, choć przeważnie są nieaktywne. Jak będe miał czas to na spokojnie pooglądam instalacje czy gdzieś nie zwiera. Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czujnik doładowania turbiny, czy podaje prawidłowe wartości? Czy czujnik ten w miare upływu czasu i kilometrów może przekłamywać i zaniżać moc?
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Witam A jaki był powód, że się tym zainteresowałeś? Jak zachowuje się auto? Dźwignia po odpaleniu ma być wciągnięta. Podświetlony parametr to wartość żądana. Niżej jest osiągnięta. Czym to diagnozujesz?
Często się zdarza się że regenerowane turbiny są źle wyregulowane. Ale zacznijmy od podstaw. Podciśnienie jest? Po odpaleniu zaciąga sztangę od gruszki? Jak przepływomierz? Jakie wartości podaje? Wypadało by zrobić log z ciśnienia doładowania i wartości z przepływomierza.
Kodów błyskowych tu nie sczytasz. Zanim zaczniesz wymieniać "na ślepo" podjedź do kogoś kto ma tester (TECH2 lub choćby OpelScanner). Błędów skutkujących trybem awaryjnym jest sporo i nie musi to być przepływka. Może to być choćby zawór podciśnienia sterujący upustem turbiny. Wzrastają obroty, ciśnienie doładowania przekracza założoną wartość => spadek...
Ma może ktoś rozpiskę jakie powinny być prawidłowe wartości ciśnienia doładowania i ilośc zasysanego powietrza?
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
Witam, wymieniłem czujnik doładowania turbiny stary jak sprawdzałem ohmomierzem nie pokazywał żadnych wartości ( najprawdopodobniej nie miał przejścia). Kupiłem używany i przy pomiarze napięcia pomiędzy zielonym ( wyjście podciśnienia) i czarnym przewodem(masa) na wolnych obrotach mam wartości 1,07 V a przy pełnym gazie 1,36 V. Czy są to prawidłowe...
tam powinno byc caly czas napiecie 12v wiec coś masz nie tak z pomiarami lub sterownik silnika walniety Miernik na pewno jest w porządku. Tak jak napisałem napięcie na N75 lekko pływa w okolicy 6.5V A co jak bym podpiął na sztywno do 12V skoro ma być stałe ??. Sprawdzę jeszcze na wyższych obrotach jaka jest wartość. Czy uszkodzenie sterownika da się...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
na odczycie błedu pokazuje się błąd czujnika doładowania turbiny czy jakoś tak Ale czy pokazuje przekroczenie wartości, czy uszkodzenie obwodu czujnika, to już nie wiemy i nie dowiemy się, bo tester (za stówkę) z pewnej firmy na v już tego nie pokaże
Twoja turbina to nie VNT, nie masz tam kierownic... masz tylko zawór obejścia, który jest sterowany ciśnieniem turbiny. Pisałeś o kierownicach i chyba wszyscy się tym zasugerowali, nie sprawdzając jaką tam masz turbinę. Przy turbinie o stałej geometrii ciśnienie do gruszki jest podłączone bezpośrednio z wylotu turbiny (nie ma zaworu modulującego*)....
No to przecież możesz zrobić test zaworu doładowania, przecież w testerze ( bo czymś to diagnozowałeś) masz w odczycie danych zmierzonych podane ciśnienia z sensora barometru. Masz wartość oczekiwaną i zmierzoną.
Faktura, paragon to jest dowód ile było zapłacone, w końcu to jego auto i może sobie robić co chce. Zaliczkę wziął, a za chwilę może oddać, bo właściciel zrezygnował z naprawy, kto ładuje wartość auta w naprawy? Po za tym widać że ta firma nie bierze zbytnio zaliczek bo kwit z nr. 1/2020. Wymiana czujnika doładowania, tyle kasy? Toć to przy czyszczeniu...
sprawdzałem miernikiem napięcia na kostkach (z każdej napięcie i masa w danej kostce): Na przepływce 5.02 V , zawór EGR 3,11 V a zawór doładowania turbiny 0,22 V ...wiem ze te wartości są zmienne ale nie wiem czy dobrze mierzyłem. Macie jeszcze jakieś pomysły ??? Bo mi rece opadły ...
Jedź na VAGa i zrób logi, to tak nie działa że porównasz to z innymi. Trzeba patrzeć na przepływkę czy wskazania rosną, wtedy ma też rosnąć doładowanie oraz zmieniać się wysterowanie turbiny, trzeba też porównywać to ile chce doładowania EDC a ile daje turbina. Jeżeli turbina ładuje cały czas a wartości przepływki stoją to wskazuje to na niedomagania...
Cześć. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam identyczny problem w Peugeot 1.6 HDI 2013r. ~170 000km Na razie jestem na etapie diagnostyki. Zauważyłem, że na zimnym silniku, ciśnienie doładowania nie osiąga wartości zadanej. Podczas jazdy, wartość doładowania pokrywa się z zadaną. Natomiast (na ciepłym), podczas hamowania silnikiem i później po zatrzymaniu,...
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar...
Na ośce nie pojawia się luz. Wszystko ewidentnie wygląda, jakby coś wpadło, ale jestem na 100% pewien, że nic nie wleciało, tym bardziej za drugim razem. Turbina regenerowana ma minimalny luz, ale nie trze o obudowę. Wg mnie ten luz kasuje się, gdy łożyska dostaną olej. A co powiecie o tym punkcie na łopatce? ,,Fabryczny'' luz się nie powiększa po zmieleniu...
Witam all !! Czy może ktoś orientuje się, gdzie wpiąć się tym nieszczęsnym wężykiem od wskaźnika doładowania ?? Postepując zgodnie z instrukcją znalezioną na necie - wpiełem się w przewód od regulatora do turbiny, ale wówczas mam wahające się odczyty -0,8mbara do -0,4mbara , a to nic wspolnego z ciśnieniem doładowania nie ma (to wartości podciśnienia...
Dymienie na czarno wskazywało by na zbyt małą ilość powietrza - paliwo się nie dopala i do tego dochodzący brak mocy - wskazywało by na turbinę. Jeżeli masz możliwość to sprawdź wartość ciśnienia doładowania turbosprężarki. Poszukaj w necie jaka powinna być wartość i zmierz. Jeżeli nie masz oprzyrządowania to poszukaj takiego warsztatu który to potrafi...
Cześć. Mam dokładnie taki sam problem z 2.3 2017 rok. Na razie wymieniłem tylko czujnik ciśnienia na kolektorze, bez zmian. Zastanawiają mnie odczyty ciśnienia atmosferycznego: -31779 mbar, ciśnienia doładowania -30983. Dlaczego te wartości są na minusie? Żadnych błędów poza p0238 nie ma. Obcina mu moc na trójce/czwórce z butem w podłodze przez dwie...
Faktycznie, wartości odbiegają od mapy. Do sprawdzenia regulacja sztangi, n75 oraz w pełnym zakresie jeszcze raz vgt.
mam a raczej moja koleżanka taki problem Fabia 2011 1.6 tryb awaryjny nie wkręca się powyżej 2,5/obrotów. Podpiołem delphi (tylko takim interfejsem dysponuje) błedy P040200 - Za duzy przeplyw spalin w ukladzie recyrkulacji EGR P029900 -Regulacja ciśnienia doładowania: wartość poniżej limitu P256400 -Obwód czujnika położenia elementu sterującego doładowaniem...
Witam mam takie pytanie czy od czujnika ciśnienia doładowania może turbina źle pracować. Turbo po regeneracji, wężyki dobre, zawory sprawne słychać świst turbiny ale auto nie ma tego kopnięcia. Po równym terenie jest okej autko się zbiera ale tylko mała górka czy trzeba coś wyprzedzić i już nie ma czym jechać. Po podłączeniu do komputera ciśnienie żądane...
Witam posiadam forda mondeo mk4 2.0tdci 140km 2008R od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem wczasie jazdy włącza się tryb awaryjny odcina turbine spada moc silnika i kręci się maksymalnie do 2000 obr. Byłem podjechany pod komputer,komputer pokazał błąd sensora zmiennej geometri turbosprężarki więc wymieniłem ten sensor który odpowiada za geometrię...
Tworzenie sie podciśnienia o takiej wartości dla wolnych obrotów w kolektorze ssącym jest niedopuszczalne. Podaj numery z czujnika ciśnienia doładowania.
Witam, moja croma zaczęła poszarpywać przy obrotach 1800-2000. Posprawdzałem szczelność dolotu i przewodów podciśnienia, przeczyściłem egr i nic nie pomogło. Podłączyłem komputer i zauważyłem, że ciągle mam przeładowaną turbinę - różnica między ciśnieniem doładowania a oczekiwanym ciśnieniem doładowania wynosi średnio ok 500 mbar. Poza tym zauważyłem,...
Witam. C5 x7 2.0Hdi 163km, automat. Co jakiś czas (max 2x w miesiącu) przyspieszając na pełnym bucie z 80km/h (redukcja z 6 chyba na 4) wywala mi check engine.Co ciekawe na 2biegu nigdy nie udało mi się tego potwórzyć,a problem występuje najczęściej jak się właczam do ruchu na autostradzie.Po mieście jakbym nie cisnął check nie wyskoczy :). Zawsze mam...
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Zatkanie dolotu to nie to samo co normalna praca silnika, jeśli zatkasz mu dolot to turbina napompuje ciśnienie, ale dodaj do tego ssanie silnika, turbina musi napompować 2 bary + to co zasysa silnik więc podczas jazdy nie daje rady. Sprawdź EGR może pcha spaliny w dolot, najlepiej profilaktycznie zaślep. Sprawdź dokładnie gruszkę, załóż wężyk i zassij...
sprawdziłem vagiem w grupie 10 w drugiej kolumnie pokazuje mi 989 mbar czyli czujnik ciśnienia atmosferycznego raczej dobry,geometrja turbiny była niedawno czyszczona,zaworek n75 podmieniałem,przewody podciśnienia szczelne,egr zaślepiony,gruszka nowa,przepływomierz też podmieniałem,co tu jeszcze może być nietak? może mapsensor,czy coś z ecu ?
Wastegate: jest to zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania. Bez zaworu wastegate turbo kręciłoby się coraz szybciej i szybciej i szybciej… aż do momentu uszkodzenia silnika lub samej turbiny. Gdy ciśnienie w dolocie osiągnie odpowiednią wartość wastegate otwiera się i nadmiar spalin kierowany jest bypasem...
dokladnie problem leży w za dużym ciśnieniu doladowania. zakladam że masz pojazd ze zmienną geometrią turbiny. Do sprawdzenia ciśnienia: 01 elektronika silnika 08 blok wartości mierzonych 011 blok wartości na pierwszej pozycji masz obr. na drugiej ciś. jakie ma być na trzeciej jakie jest na czwartej wartości w % 0 to pełne doładowanie 99 to bez doladowania...
Czujnik ciśnienie łatwo sprawdzić nawet pompką po prostu kompem na nieodpalonym silniku odczytasz wartość np 980 mbar to jest twoje 0 na manometrze pompki i delikatnie pompujesz do 1,5 bara (nie więcej jak 1,5 bara bo rozwalisz czujnik ) jak od wyniku odejmiesz wartość ciśnienia atmosfery i podzielisz przez 1000 to masz wynik w barach na pompce. Jak...
Witam. Mam lekkie przeładowanie turbo, mimo że geometria chodzi płynnie. Jak but w podłogę oczekiwane ciśnienie zawsze jest 2150 mbar, a realne najpierw skacze do 2400-2500 co wywołuje mocne obcięcie nawet do 1800. Efekt to odczuwalne falowanie mocy i czarny dymek z tyłu (nie wchodzi w tryb awaryjny). Aby poprawić sytuację wydłużyłem o jeden obrót sztangę...
Samochód nie ma mocy ponieważ wchodzi w tzw. tryb awaryjny / serwisowy. Jest to spowodowane tym że czujnik ciśnienia doładowania odczytuje zapewne zbyt wysoką wartość doładowania i następnie komputer w samochodzie odcina podciśnienie sterujące turbiną aby nie kręciła się zbyt szybko. Samochód myśli tak => jak za duże ciśnienie doładowania to pewnie...
W tym sterowniku jeżeli wartość ciśnienia doładowania przez 20 sekund przekracza wartość wymaganą to wskazywana jest wartość zastępcza i wygenerowany zostaje błąd P0238 - taki jest warunek wystąpienia tego błędu . W czasie jazdy masz ograniczenie mocy i idealne ciśnienie wymagane i rzeczywiste .Reasumując wartość rzeczywista jest wskazywana tylko przez...
Mam problem że po wymianie słupka 2.0tdi BMP na 1.9tdi ARL silnik nie ma mocy chodzi jak by bez zmiennej geometrii turbiny jak zaciągne turbine manulanie to czuć znaczący wzrost mocy zaworek n75 podmieniałem na sprawny łopatki nie zapieczone synchro ustawione na -0.5 czyli całkiem dobrze silnik na postoju nie raz podkapca na biało[ale tak delikatnie...
Panowie, zróbmy burzę mózgów, wyjąłem turbo, sprawdziłem gruszkę i klapkę, n75 - wszystko sprawne. Pytanie - skąd n75 wie, że ma otworzyć wg? W AEB nie ma czujnika ciśnienia, z tego co kojarzę, to bierze odczyt z przepływki, przelicza jakie to doładowanie - czy na tej podstawie n75 ma się otworzyć? Jeśli tak, to z momencie wywalenia przeładowania (szarpnięcie...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? Silniki Euro5 zostały wprowadzone w Mitsubishi...
Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania. TO NIE JEST CZUJNIK! Gdzie wyczytałeś, że to czujnik??? Czujnik to element pomiarowy - a nie regulacyjny! Nawet "zawór" nie jest określeniem do końca prawidłowym (chociaż od biedy do przyjęcia)- bo "zawór" ma za zadanie otworzyć lub zamknąć przepływ - a tutaj mamy urządzenie które płynnie zmienia...
20-30 mbar tolerancji jest do przyjecia , taką roznice doladowania miałem w 1.9 bxe? po wymianie turbiny który przywiozł klient od znajomego ;D na początku 1.9 bar zaraz 1.6 bar, za chwile 1.9bar na 200 metrów pozniej stała na 1,75 bara gdzie żądane było 1.95 przyczyna zle ustawiona grucha na przeplywie, turbo jeszcze raz ustawione na stole i problem...
Co mnie w tym logu niepokoi : turbo nie osiąga maksymalnego ciśnienia doładowania nawet przy 2500 obrotów a powinno już dużo wcześniej osiągnąć wartość 2570.0 mbar czyli maksymalny zakres pomiaru czujnika ciśnienia doładowania G71 a przy tym wartość MAF actual w grupie 010 również nie osiąga pełnej wartości 1270.0 mg/skok. Podmień jeszcze na próbę od...
To Autocom,odczytuje ciśnienie atmosferyczne z czujnika doładowania,po przekręceniu zapłonu pokazuje aktualne ciśnienie,np.0,98 bar.Po odpaleniu na wolnych obrotach również tą samą wartość,no i ruszam i w trakcie jazdy rośnie ciśnienie,przy dynamicznym rozpędzaniu do 2,80 bar.Ten odczyt jest w sekcji sterowanie jazdą,instrumenty.Natomiast w sekcji silnik,edc,jest...
Najprościej na postoju. Nie wiem jaki masz tester i jak to w Dafie wygląda. Jeżeli dobrze pamiętam, to w Texie ciśnienie doładowania jest podawane jako nadciśnienie względem otoczenia, tj. na postoju będzie 0 bar. Potem kierowca niech energicznie ruszy, a Ty obserwuj czy wartość wzrośnie. Kolega krisbrumm może pamięta konkretne wartości, ale znając...
Gdy sterownik silnika otrzymuje niewłaściwą wartość ciśnienia doładowania w stosunku do aktualnych obrotów silnika to wyłącza turbinę (przechodzi w stan awaryjny). Masz to napisane na kwicie z diagnostyki! Pozdrawiam.
Dobry wieczór. Zdiagnozowany brak mocy w pompowtryskach, to nie wina końcówek, tylko całego pompowtryskiwacza. Końcówki wymienia się jak jest moc i dymi! W Stralisach często brakuje mocy przez słabe doładowanie: filtr powietrza, turbina i sterowanie turbiny, zamarznięty intercooler. Ograniczenie mocy może również wypływać z przekroczonej temperatury...
Diagnostyka systemu sterowania silnikiem polega na ocenie parametrów. Dzielimy ją na równoległą i szeregową. Szeregowa czyli odczyt wartości widzianych przez sterownik. Skoro występuje błąd zbyt małego ciśnienia doładowania, to może warto podejrzeć jakie są wielkości na czujniku ciśnienia, na przepływomierzu, bo może uszkodzony czujnik doładowania,...
Nie prawda że nic nie robić, jeśli jest jaka kolwiek możliwość reakcji, należy ją przedsięwziąć. Kiedyś miałem okazję stać przy urządzeniu w którym silnik rozbiegł się samoistnie przez uszkodzoną turbinę. Dokładnie była to ładowarka samobieżna marki Fuchs-Terex MHL-360 wartości około 1000000PLN, i nie chwaląc się jedynie ja wdrapałem się na pomost naprawczy...
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Zakupiłem E61 525D 177 KM 2004 r. Po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F57. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Pomaga zgaszenie auta odczekanie ok 15 minut i ponowne odpalenie. Kroki dotychczas podjęte przeze mnie: - wymiana kolektora wydechowego na żeliwny (stary...
Witam serdecznie mam problem z Premium dxi 450 z 2008 r, więc zacznę od początku .Podczas jazdy załadowanym zestawem wyświetlał się błąd czujnika nox mid 128 ppid 270 fmi 2 i oczywiście ograniczenie mocy za 50h-został wymieniony czujnik nox na nowy, jednak po wymianie problem nie ustał coś mnie tknęło aby odkręcić końcówkę wylotową z katalizatora i...
Z logów wynika że masz przeładowanie :) Możliwości są dwie: - uszkodzony N75 - geometria turbiny Widać po wysterowaniu N75 że sterownik chce ograniczyć doładowanie ale nie potrafi go zbić, turbina cały czas ładuje co widać też po wartościach z przepływki co mogło by być spowodowane uszkodzonym N75 który cały czas podaje podciśnienie (w co raczej wątpię)...
SPN 1080 ZASILANIE CZUJNIKA NISKIEGO CIŚNIENIA PALIWA, CIŚNIENIA DOŁADOWANIA, CIŚNIENIA OLEJU I WZGLĘDNEGO CIŚNIENIA SPALIN Wskazanie błędu: Centralna lampka usterek świeci stale na czerwono w trakcie jazdy i postoju (priorytet 2) Błąd OBD P1014, MIL wył. Strategia monitorowania: Kontrola pod kątem zwarcia do masy lub +Uak i przerwania przewodu Skutek...
Jest zbyt duża dawka paliwa, tyma samym za mało powietrza. Ciśnienie doładowania wzrasta z obciążeniem i obrotami, więc następuje ograniczanie dawki paliwa to i przestaje kopcić. Ale właśnie trzeba sprawdzić, jaka jest wartość statyczna w barach czujnika doładowania i dynamiczna. Temperatura paliwa, temp. wody- te trzy rzeczy decydują o dawce. Ale,...
Witam po wymianie rozrządu, auto nie ma mocy. Brak błędów w sterowniku silnika. Wartość początku tłoczenie 0-kanał 2pole= 100; na zegarze ustawione było "55". Przepływomierz wporządku. Z odczytu dynamicznego ciśnienia doładowania wynika, że turbina zaczyna ładować dopiero po chwili od pełnego wciśnięcia pedału przyspieszenia. Auto pali na dotyk, czy...
Witam, od jakiego czasu borykam się z następującym problemem: Spadek ciśnienia na turbinie jest zawsze w parze ze spadkiem zadatku powietrza, zarówno zadanym jak i zmierzonym. Pojawia się niesystematycznie, ale jak już to zawsze w tym samym zakresie obrotów od ok 1900 do ok 2200 i tylko przy maksymalnym obciążeniu. Po tym spadku ciśnienie wraca do wartości...
Boxer 2.2HDI 131hp 2013r, po wymianie uszczelki pod głowicą, uszczelnieniu głowicy, wymianie uszczelek na kolektorze dolotowym i EGR. Auto odebrane po naprawie nie przyspiesza tak jak wcześniej. Ciężko pod górę wjechać bez redukcji, mowa tu o małych wzniesieniach. Wcześniej na autostradzie spokojnie 140-150 (załadowanym około 700kg) można było lecieć,...
Golf IV 2001 TDI ALH. Mam problem z takim błędem 17964 turbochanger pressure - control limit not reached ''regulacja ciśnienia doładowania poza zakresem." I tak po zapaleniu turbina chodzi poprawnie ECU wysyła na sterowanie turbiną, po przejechaniu ponad 10km ECU wyłącza sterowanie turbiną.W czasie jazdy testowej przepływka w normie, wydaje mi sie że...
Witam w volvo fh 12 2005r na desce rozdzielczej nie pokazuje obrotów , doładowania turbiny, ,temperatury cieczy, ciśnienia oleju i zużycia chwilowego paliwa jak i sredniej na 100km . Robiłem test wskaźników . Kreca sie prawidlowo. Czy to wina po stronie elektrycznej?
Witam.Oprócz szemrania ,2 razy tryb awaryjny po przebutowaniu na 3 biegu pod górę- błąd -przekroczona wartość doładowania,dodatkowo słabiej ciągnie powyżej 2800 obr .ale może to że przy tych obrotach w silnikach avf moment obrotowy już spada i to normalne.Dodam ze 184tyś km nakulane ,nie kopci, oleju nie bierze. Miałem passata AFN-na tam ciągło do końca.Jutro...
81kw motor: AFN Czy to o to chodzi? dokładnie o to chodziło - silnik AFN więc turbosprężarka ze zmienną geometrią czyli wielkie prawdopodobieństwo zapieczenia się zmiennej geometrii turbosprężarki, dla pewności przed ewentualną koniecznością demontażu i rozbiórki turbosprężarki można się upewnić co do wartości ciśnienia doładowania jaką podaje podczas...
Witam! Auto Espace IV 2003r. 120KM sterownik 0 281 011 101 nie ma wysterowania turbiny. Najpierw opisze łopatologicznie jak sprawa wygląda: w warunkach stacjonarnych wciskając gaz z wolnych obrotów silnik pięknie się wkręca, jeżeli nie zejdzie na wolne obroty i damy w pedał muli. Podczas jazdy jest gorzej niż tragicznie, osiągi zerowe ale nie zawsze,...
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
Witam Mam T4 z przeszczepionym silnikiem TDI 1Z i (ECU z wirusem takie już kupiłem mam tez serie ECU,) jeździ całkiem fajnie tylko ktoś chyba przesadził z doładowaniem turbo ładuje 2150mBar czy to nie jest za dużo dla tej turbiny ?? w zakresie średnich dawek i obrotów też jest większe doładowanie niż być powinno, dlatego zaciekawił mnie post na forum...
W starej ukręciło wirnik czy ułamało od przekroczenia prędkości? Bo turbo ma ograniczenie doładowania nie dla ochrony silnika tylko im wyższe ciśnienie tym szybciej się turbo musi kręcić i ograniczenie jest po to by czegoś nie ukręciło/nie rozerwało turbo od przekroczenia dozwolonych obrotów. Co do ruchu sztangi to turbo działa tak że zaraz po odpalaniu...
Zakładam, że też kopci czarno jak ruszasz na światłach. Zobacz czy działa zawór przepełnienia turbosprężarki. Otwiera on dodatkowy kanał dla spalin, gdy wartość doładowania przekracza zadany poziom. Samochód też zapewne nie przyspiesza tak jak powinien. Zawór masz w pozycji otwarty i nie masz pełnego doładowania. Może być też przyczyną układ podciśnieniowego...
Miałem identyczny problem tyle że u mnie komputer pokazywał za niską wartość doładowania jak już zapalała się kontrolka silnika. Po kilku próbach diagnozy u miejscowych mechaników i ich zdaniem winy turbiny, straciłem cierpliwość i umówiłem się na samą diagnozę w ASO. Panowie obejrzeli ogólnie autko, skasowali błąd i myśleli że mnie spławią kasując...
Wracam z problemem i szczerze to ręce mi opadają. Po podaniu +12V na 2 pin przepływki nadal 0.0g/s na Vagu w grupie 002. Po podłączeniu +12V jednak zauważyłem że gdy zewre +12V auto nagle jakby osłabło i inaczej pracuje lecz na vagu nadal jest 0.0g/s. Przy tej sytuacji nagle przestaje także regaować pedał gazu. Gdy zgasze auto i odepne +12V z przepływki...
W oryginalnym sofcie sterownika dla silnika ALH maksymalna wartość zadana ciśnienia doładowania (odczytana vagiem) to 1948 mbar a nie 2,2 mbar - to jedno a po drugie to jak może to nie być kwestia softu skoro w wartościach zadanych pokazuje ciśnienie rzędu 2,3 mbar przy niby oryginalnym sofcie ? Wartość rzeczywista ciśnienia doładowania to oczywiście...
wartość doładowania cisnienie doładowania turbiny czujnik doładowania turbiny
paski ekranie cienkie wskaźnik myszy automapa windows
filtr piaskowy szuflada kuchenna
Monitor czarny ekran, dioda świeci, reset nie pomaga Monitor wyświetla czarny ekran mimo włączonej diody