To ja już nie mam pomysłu poza tym że ktoś mapę skopał.
Uruchom mechanicznie, lub elektrycznie hamulec górski i dodaj gazu, obserwój, gdzie wieja spaliny przy połączeniach na kolektorze. Nie ma wiać nigdzie! Wykonaj zaślepki na intercoler i podłącz cisnienie ok 3 bary. Ciśnienie ma się utrzymywać przez conajmniej kilkanascie sek. bez zauważalnego spadku na zegarze. Wcześniej możesz obejrzeć dokładnie intercoler...
Na biegu jałowym nie będziesz miał ciśnienia doładowania, a czujnik będzie wskazywał wartość ciśnienia atmosferycznego.
Wartość ciśnienia doładowania za intercoolerem wchodzi w wartości odpowiadające podciśnieniu. Ja bym sprawdził ten czujnik dwa czy intercoler jest drożny trzy cały dolot czy coś nie wpadło i nie blokuje przepływu.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
to jest taki pierscien ktory kieruje łopatkami fachowo on sie nazywa łożyskiem pierścień się nazywa łożyskiem - ciekawe od kiedy ? - ani łożyska nie przypomina ani nie ma takiego zadania, nie musisz mi tłumaczyć co jest powodem zapiekania się zmiennej geometrii a wartość ciśnienia doładowania sprawdza się w grupie 011. silnik założyciela tematu ma...
Błąd który Ci sie pojawia nie musi być związany z czujnikiem cisnienia.Kod błędu wskazuje na niesprawność układu doładowania.Czyli na uszkodzenie turbiny,albo usterkę zaworu sterowania turbiną.Najprostsza metoda to laptop z programem do diagnozy.Jedz na 3 biegu,przy obrotach ok.3000 tys. cisnienie doładowania powinno wynisić ok.1850 mbar.W grupie wartości...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Gdy sterownik silnika otrzymuje niewłaściwą wartość ciśnienia doładowania w stosunku do aktualnych obrotów silnika to wyłącza turbinę (przechodzi w stan awaryjny). Masz to napisane na kwicie z diagnostyki! Pozdrawiam.
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
regenerowana? pewnie tak bo leniwie wstaje..
15darekvw - wartość ciśnienia zadanego ma wynosić 1948 mbar (przy pedale wciśniętym całkowicie do podłogi, podczas dynamicznego rozpędzania samochodu np. na 3 biegu w zakresie obrotów od 1500 do 4200 RPM) a wartość rzeczywista ciśnienia ma oscylować w granicy tej ww. wartości czyli 1948 mbar. Podczas rozpędzania wartość rzeczywista będzie mniejsza,...
W sumie to masz komp diagnostyczny na desce. Wejdź w MR do pozycji mw18 to jest ciśnienie doładowania i zaobserwuj w czasie jazdy jaka jest wartość max i porównaj do mw 19 . to jest wartość ciśnienia atmosferycznego. Różnica to doładowanie. Napisz jak jest.
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień,...
Dobrze czytałeś. Loguje się od 1500 obrotów. Tak jak podejrzewałem, uszkodzony jest czujnik ciśnienia doładowania G71 ale dla pewności sprawdź sobie jeszcze raz wartość w grupie 010 statycznej po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika (jeśli po ponownym uruchomieniu silnika w polu "intake air press. znowu pokaże 2539.8 mbar to wymieniaj czujnik)....
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Cześć. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam identyczny problem w Peugeot 1.6 HDI 2013r. ~170 000km Na razie jestem na etapie diagnostyki. Zauważyłem, że na zimnym silniku, ciśnienie doładowania nie osiąga wartości zadanej. Podczas jazdy, wartość doładowania pokrywa się z zadaną. Natomiast (na ciepłym), podczas hamowania silnikiem i później po zatrzymaniu,...
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
To jest potencjometr. Można mierzyć rezystancję lub po podpięciu do auta można mierzyć napięcie. Pomiędzy dwoma pinami masz cały czas ta sama rezystancję - np. pomiędzy 1-3. Pomiędzy 1-2 oraz 2-3 będzie się zmieniać w zależności od tego jak będzie wychylona gruszka. Suma rezystancji pomiędzy 1-2 oraz 2-3 powinna dać wartość jaką jest pomiędzy 1-3. Oczywiście...
EGR odetkałem bo ktoś go zatkał i wartości powietrza się zrównały a ciśnienie doładowania jest większe niż wymagane zaślepiony egr Ty w ogóle wiesz co robisz i jak to działa? Bo póki co, to żartem mi to zalatuje...? Na gorącym silniku na biegu jałowym wartość rzeczywista powietrza zasysanego to 588 mg/skok a wartość zadana to 266 mg/skok Wpadłeś na...
Logi faktycznie są tak skompresowane, że można oczopląsów dostać ale z tego co mi się udało odczytać to fakt : pedał gazu wdepnięty prawidłowo bo widziałem wskazanie 100%, ciśnienie barometryczne trzyma równo jedną wartość 1000 mbar i czujnik ciśnienia doładowania wskazuje wzrost liniowy więc czujnik G71 jest OK, pedał gazu również OK, wartość ciśnienia...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
Wartość ciśnienia doładowania zadanego i rzeczywistego?
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
Zmieniają się ale poniżej 2000 rpm a powyżej sterownik dąży do utrzymania doładowania na poziomie 1,95 bara ale ciśnienia bezwzględnego czyli około 1 bar względem atmosferycznego. Chodzi mi o czujnik który jest zintegrowany z przepływomierzem i podaje jakiej temperatury powietrze trafia do dolotu. Jest on tylko podejrzany bo wartość 41 C jest dość dziwna...
przejdź do czynów - przerób mapę N18 na N75 i zobacz czy będzie banglać :smoke: Czyli co mam rozwalić silnik ?? Ja zacznę a Ty dokończysz Moja teoria oparta na mapach: Pierwsza mapa to EGR 13x16 którą proponujesz zamienić na ?? co ?? jakie wartości ?? http://obrazki.elektroda.net/86_12348618... Opisałem osi X (paliwo)i Y (obroty) pozostaje...
Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda). Sądzę, że w tym przypadku nie będzie silnik dymił zbyt długo, mimo większej masy powietrza wskutek nieszczelnego...
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Pisząc o błędach miałem na myśli Twój projekt - cyt. " *Us=6V. – napięcie na obciążeniu stabilizatora Spadek napięcia na tranzystorach stabilizatora ok. 5V Uwy=Us+5V=11V Ro=11V/10A=1.1Ω Uwzględniająć spadki napięć na diodach prostowniczych: Esk=15V" Skąd 15V ?- nie napisałeś obliczeń. I dalej: "-Maksymalna wartosc napiecia kondensatorów...
285 czego ? Nie mylisz czasem wartości z przepływomierza z ciśnieniem? Jeśli tak to EGR (chłodnica EGR, kanały w głowicy) jest zatkany nie działa (nie zastępuje świeżego powietrza spalinami zmniejszając tym samym wartość która odczytuje przepływomierz).
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Podaj wartość doładowania i masę powietrza jak występuje problem. Bez tego nikt nic mądrego Ci nie poradzi.
Od jakiegoś czasu miałem problem z utratą mocy w Renault Trafic 2.0 dCi komputer pokazał błąd p 2263 przekroczona wartość doładowania. Szukałem aż w końcu znalazłem pęknięty przewód pod czujnikiem ciśnienia doładowania. Wymiana przewodu rozwiązała problem. https://obrazki.elektroda.pl/9585605400_...
Witam serdecznie, chciałbym zapytać, czy wartość zadanego ciśnienia doładowania, musi być niższa od ciśnienia doładowania? Znajomy pierwszy raz widzi, aby zadana wartość była niższa od doładowania. Z góry dziękuję za pomoc. Auto Audi a4 b6 v6 2.5 tdi 120kw (163km) https://obrazki.elektroda.pl/4637052800_... https://obrazki.elektroda.pl/2950448700_...
Kompa podłącz i sprawdź wartość doładowania. Wtryski po wymianie końcówek sprawdzałeś na maszynie? wartość doładowania : 600 rpm : 0 kpa 1500 rpm : 30 kpa Added after 6 Wyświetlacz zawyża bieg , na którym się aktualnie jedzie o 1, czyli z 3 robi 4 ..... z 7 robi 8, a przy 8 nie wyświela niczego ! jak mogę to naprawić? wpływa na zużycie paliwa?
Niestety to chyba nie ten schemat, sterownik Continental EMS3155 numer 237106288R lub S180206145A, wychodzi na to że pin sygnałowy i masa pierwszej sondy jest na pinach B3 i C4. Może ktoś posiada jakiś schemat do tego auta? Pytanie z innej beczki jest takie = wartość I sondy to 0,0V, wartość II sondy 1,275V i obie te wartości się nie zmieniają bez względu...
Zrób logi grupy 11, albo chociaż podejrzyj jaka jest wartość doładowania podczas przyśpieszania.
Więc z tego co rozumiem to czujnik map w Merivie to jest też czujnik doładowania ? Czujnik MAP mierzy ciśnienie w kolektorze to wszystko. Czy jest to czujnik doładowania czy podciśnienia oba są MAP, tylko że jeden mierzy podciśnienie a drugi ciśnienie . Oba "startują " z pozycji ciśnienia atmosferycznego około 1000hpa. Dlatego na samym zapłonie masz...
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu, interpretacji pewnych określeń z programu VCDS. Chodzi mi o wyjaśnienie takich pojęć jak: większość z ramki zamrożonej( bo niektóre oczywiste) stan, priorytet , częstość błędu. Co znaczy "Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Licznik cykli...
W klasycznych zasilaczach prąd doładowujący ładujący kondensatory płynie krótko typowo 2ms i jest w szczycie kilka razy większy niż wartość średnia prądu obciążenia. W "bezstratnym stabilizatorze" płynie jeszcze krócej, przez ułamek milisekundy i amplituda jest kilkadziesiąt razy większa. Można się spodziewać sporych zakłóceń od tego prądu. W podobnym...
Myślisz czy dajesz 100 % dobrej odpowiedzi na pytanie o klapy i serów? Czyli było zdemontowane i sprawdzone organoleptycznie? Od środka,? Już nie będę pisał o pęknięcie przewodu elastycznego bo twój mechanik by to widział? Ale jezeli były klapy sprawdzone to musieliscie zdemontować ten przewód. Napisz jakie masz ciśnienie to porównamy, podlanczasz...
Jakie podciśnienia? O jakim ty czujniku piszesz? Pierwszy błąd jaki miałeś tyczył się przerwanego obwodu czujnika ciśnienia doładowania. PCM nie widział sygnału z czujnika gdyż: może być uszkodzony czujnik, brak zasilania czujnika, przerwany przewód pomiędzy czujnikiem a PCM. Drugi błąd jaki podałeś to przekroczona wartość ciśnienia doładowania czyli...
Dzięki wszystkim za pomoc. Wymieniłem czujnik doładowania. Podawał do sterownika napięcie na poziomie milivolt na wolnych. Jednak to nie załatwiło sprawy. Nadal była podstawiona niezmienna wartość ciśnienia doładowania. Pomogło- reset czujnika doładowania, adaptacja przepływomierza i odczyt parametrów. Robione Texą.Nie pisałem wcześniej bo robota mnie...
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar...
- Sprawdzić drożność i szczelność przewodów podciśnieniowych oraz króćców. Później można sprawdzić wakuometrem wartość podciśnienia wacum i przy "odbiornikach". Można też komputerem sprawdzić jaka jest wartość rzeczywista ciśnienia doładowania a jaka żądana. - Sprawdzić czy nie jest zacięty w pozycji uchylonej EGR - Przepływomierz (tylko oryginał)
Podczas jazdy z podpiętym interfejsem sprawdźcie jaka wartość jest doładowania jak pracuje zawór egr. Wydaje mi się że wasz problem leży w wadliwie działającym egr lub w turbinie. Bo jeśli mieszanka będzie miała za mało powietrza będą błędy prawidłowych parametrów odczytanych przez sondy.
Przedstawiam zestaw Zestaw zawiera: 1. regulator OLED-STC T12 - sterownik z regulatorem temperatury 2. groto-grzałkę T12-K (domyślnie jest K, można zmienić podczas zamawiania) 3. kompletną rączkę (dostępne są 3 kolory – czarny, niebieski i biały) 4. przewód silikonowy do rączki (1.1 m) 5. wtyczka i gniazdo (GX12-4P) 6, obudowa aluminiowa w kolorze...
No nie mogę, zawsze jak coś się napisze o hobbistycznym chip tuningu to najwięcej "rad" jest co zepsuję, a wracają do tematu to jednak proponował bym: 1. zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny zalogować najważniejsze parametry typu ilość paliwa ciśnienie doładowania (właściwie wszystko co się da) 2. WinOls'ie (oczywiście demo) odszukać mapy paliwa...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
wartość doładowania turbiny wartość ciśnienia doładowania ciśnienie doładowania wartość żądana
kontrolka klucz zafira makro wyszukuje dodatkowy wzmacniacz radia
interfejs diagbox tagred narzędzia
Lokalizacja termostatu w pralce Beko - poradnik Sofar falownik biały wyświetlacz LCD – brak napisów, jak przywrócić ekran, reset, serwis