Który to czujnik jest potencjometrzem liniowym i występuje na nim sygnał 0-5V. Możesz śmiało podłączać w ten sposób. Pin środkowy złącza. Sprawdzone, działa.
Zobacz w blokach pomiarowych czujnik temperatury. Nastawy przepustnicy tez warto zrobic. Przeplywka tez moze byc przyczyna. Jak zacznie wchodzic na obroty to odepnij przeplywke i zobacz czy spadnie z obrotow.
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Skoro tyle wymieniłeś i zmiany nie ma to warto podpiąc pod komputer sprawdzić błędy. Może sonda/y, czujnik temperatury, warto zajrzeć do przepustnicy, może zasyfiona. Kable gdyby były źle to na dwa cylindry by raczej nie pracował tak że dałoby się jeżdzić. Skąd wiesz że dławi na trzecim cylindrze ? Jak to rozumieć ?
Do sprawdzenia oporności nie trzeba wyciągać czujnika, wystarczy wypiąć wtyczkę. Warto sprawdzić jak działa.
To może być problem przepustnicy - warto przeczyścić + adaptacja albo sprawdzić wężyki, przy kolektorze czy gdzies nie ma dziury/podciśnienia Czujnik obrotów wału korbowego powoduje uniemożliwienie odpalenia auta i jego samoczynnie przygasanie, szczególniej jak ciepły, generalnie utrudniony rozruch. Falowanie obrotów to albo przepustnica albo ciągnie...
Jeśli świece i kable są na pewno w porządku, to warto zajrzeć do czujnika położenia przepustnicy bo może ma już przerwę, w seicento miałem też tak gdy czujnik temp chłodziwa był walnięty. Jakiego koloru są elektrody w świecach, czy przypadkiem nie są zalane?
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Warto sprawdzić nastawnik przepustnicy czy się "rusza" ale stawiam na czujnik.
Napewno warto sprawdzić przepływomierz i potencjometr przy przepustnicy-tak zwany czujnik położenia przepustnicy jedno i drugie powinno być w tym autku
Jeśli chodzi o falujące obroty to poza przepływomierzem warto sprawdzić czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik położenia przepustnicy.
Przepustnica albo czujnik temperatury silnika warto sprawdzić.
nie trzeba consula, wiem, ze cdif jest w stanie ogarnac bo sam mialem problem z takim autem w wersji 2.0. Launch tez moze dobrze ogarnac. Natomiast warto sprawdzic wartosci pokazywane na kopie z czujnika polozenia przepustnicy, i czujnika cisnienia w kolektorze dolotowym. Dodatkowo MUSISZ sprawdzic caly dolot pod katem lewego powietrza, bardzo dobrze...
To kondensator filtrujący napięcie widocznie . Po drugie skoro wali błędami to warto je odczytać a nie na pałe grzebać.
Miałem tak samo w swojej a4 problemem był czujnik położenia pedału sprzęgła który odpowiada za odcięcie dopływu paliwa u mnie czujnik był uwalony i obroty potrafiły nawet wzrosnąć po wciśnięciu sprzęgła po wymianie i adaptacji przepustnicy problem odszedł w niepamięć koszt takiego czujnika jest niewielki bo około 30-50zł ale wcześniej warto go wyjąć...
a propos przepustnicy, ,mi na zmino szarpał ciezko palił, pomogło odłoczenie czujnika przepustnicy, nie wiem jak jest w golfie, ale warto spróbowac, jesli jakiis czujnik tam znajdziesz, to go nie wyleczy ale moze chociaz objawy stłumi, i bedzie mozna pomyslec o tej przepusttnicy... Jesli cos pomoze faktycznie. Pozdrawiam
Czujnik przepustnicy to zwykły potencjometr, który z czasem się wyciera. W bardzo dużym uproszczeniu dzięki niemu komputer "wie" jak mocno i czy w ogóle wciskasz pedał gazu. Kiedy czujnik się uszkodzi komputer przyjmuje jakąś wartość zastępczą otwarcia przepustnicy, stąd m.in. podniesione wolne obroty. Z uwagi na naturalne zużywanie się tego czujnika,...
Warto sprawdzić silnik biegu jałowego czyli tak zwany (silniczek krokowy) oraz czujnik położenia przepustnicy. Trzeba przeprowadzić diagnostykę a nie odrazu kompa wyrywać.
Nie ma problemu. Czujnik jest nowy zawor uzywany. Jest postep. Z desperacji zamienilem zaworki miejscami (ten od podcisnienia przepustnicy ze sterowaniem turbo) i blad zniknal. Nie wiem czy tymczasowo czy czasami jak ostatnio cos sprawdzalem czy nie zamienilem ich i dlatego blad nie zaczal wystepowac. Bede obserwowal bledy i dam znac. Jezeli nie wroci...
Witam drogich forumowiczów! Posiadam Opla Movano do 2003 roku 2.5 dti 115 KM.Postanowiłem zrobić serwis egr, gdyż błąd na desce rozdzielczej mówił wyraźnie że tam są jakieś anomalia. No i się nie mylił. Egr zapchany po brzegi. Oczywiście się już wymacza. Moje pytanie to, czy te modele posiadają czujnik doładowania ,oraz czy wraz z egr warto również...
jak są nierówne wolne obroty, to możliwe,że trzeba sprawdzić silniczek krokowy. A co do Pani, może warto by było sprawdzić sondę lambda.Pozdrawiam na prace silniczka ma wpływ czujnik położenia przepustnicy więc obstawał bym przy podłożeniu sprawnego w/w czujnika od znajomej osoby z taka wersja auta
jak to zwykle przy róznego rodzaju oringach - w zasadzie powinno się je wymieniać jeśli już się je ma w ręce ( ale wiadomo jak to jest) Ważne aby wszystko było czyste nieuszkodzone i (suche zwłaszcza w tym wypadku). Niekiedy dla sprawdzenia czy nie ma zaciagu lewego powietrza można wykożystać właśnie aerozol do czyszczenia przepustnic - to jakies pochodne...
zdemontuj oslone ze sprzezyny przepustnicy (linka gazu na lpmektorze ssacym) i zobacz czy tam sie nie przestawilo moze warto tez podstawic czujnik polowenia walu powodzonka
A czy kolega próbował ustalić stan czujnika ciśnienia i temperatury powietrza na ssaniu? Warto by się upewnić co do pierwszej sondy oraz czystości przepustnicy. Dodatkowo ów słynny silnik krokowy, czyli zawór powietrza i ogólnie szczelność układu ssania powietrza..
Często zdarza się, że czujniki niekoniecznie np. wykazują przerwę w obwodzie albo całkowite uszkodzenie. Po prostu rozjeżdżają im się parametry, a sterownik silnika dostając przykładowo informację od czujnika, że jest -20 stopni (gdy w rzeczywistości jest 20) nie jest na tyle inteligentny by uznać to za awarię. Warto wziąć multimetr w dłoń i sprawdzić...
zapewne łapie gdzieś lewe powietrze...uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany jeżeli nie były ruszane warto tez sprawdzić rurkę podciśnienia idąca do serwa-lubi pękać do tego standardowo czyszczenie i adaptacja przepustnicy....zacznij od odpięcia wtyczki czujnika ciśnienia w układzie wspomagania kierownicy-uszkodzony powoduje również nierówną...
Zwróćmy uwagę na to ze w moim samochodzie nie było MAP sensora i założyłem go od poloneza tylko dla komputera gazowego. Każdy kto zna zasadę działania tps i map wie ze napięcie zmienia się w nich liniowo 0-5V w TPS zależnie od otwarcia przepustnicy a w MAP od wielkości podciśniena
Dobra, jeśli chodzi o moje audi; wstawiłem do gazownika, ustaliliśmy aby zrobili tak aby audi jeździło na LPG. Bo jakby nie patrzeć (nie znam się do końca) to na tym kwadraciku w środku auta (przełączniku), wszystko znikło nawet czerwona dioda się nie świeciła. Ale nie ględzę. Auto odebrane. Wymienione filtry, ustawione parametry i gra. Znaczy się auto...
te wtyczki przy mieszku są wlaśnie do podpięcia VAGa dokladne schematy podlączenia znajdziesz tu na forum a same interface'y mozna kupic na allegro od 50 zt czyszczenie silniczka krokowego niczemu nie zaszkodzi a warto go przeplukac porządnie w benzynie extrakcyjnej. sprawdz czy czujnik polozenia przepustnicy nie jest uszkodzony. powinny byc tam 3 piny...
Tyle że po tym zabiegu należy wykasować wartości wyuczone w sterowniku i zrobić adaptację przepustnicy. Nie spotkałem się jeszcze z 1.4 16V który miałby przepływomierz, tam masz czujnik ciśnienia w kolektorze. Jego też warto wyczyścić.
Fakt, nie przeczytałem ze zrozumieniem całego postu wraz z tematem. Doczytałem tylko Corsa B i napisałem ogólną odpowiedź. Przepływomierz, to dobry kierunek poszukiwań usterki. Sprawdź czy auto nie łapie gdzieś "fałszywego" powietrza za przepływomierzem w strone przepustnicy. W tym silniku często pada czujnik położenia wału. Warto go sprawdzić, dokręcić...
Za ssanie odpowiada sterownik który właśnie na podstawie czujnika temperatury wydłuża czas wtrysku, ponadto steruje silnikiem krokowym, dlatego warto sprawdzić (wyczyścić) ewentualnie go wymienić (koszt ok. 40zł) czyszczenie przepustnicy też by się przydało, dodam , że po takim czyszczeniu silnik wejdzie na wysokie obroty i zacznie "falować" ale później...
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
Jeśli skrzynia jest wyposażona w elektrozawory do zamiany biegów a nie jak stare skrzynie sterowanie tzw. governorem i linką tv cable to podstawowym odczytem jest wskazanie czujnika położenia przepustnicy. Powinieneś to zmonitorować. Albo zaopatrz się w interfejs z którego będziesz mógł odczytać wskazanie wychylenia przepustnicy zarówno jak będzie dobrze...
Jakie jest ciśnienie oleju na ciepłym silniku gdy miga lampka? Miganie lampki może nie mieć nic wspólnego z kopceniem. Warto odczytać błędy i zajrzeć w parametry - jak wygląda sygnał z lambdy, czujnika temperatury, przepustnicy. ---- Wydzielono z tematu: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum//v... Polo 1.0 - szarpie i gaśnie +...
(...) o się krztusi. Silnik nie pracuje równomiernie i traci moc. Jakbym miał za wysoki Ping 🫣 Zapaliła się kontrolka ESP i pali się cały czas. Jaki może być powód? Dużo czytałem i ponoć wymiana świec może pomóc? Niestety nie jestem ekspertem jeśli chodzi o auta,wiec każda rada będzie pomocna. Dziękuję! Witaj na forum! Z opisu Twojego problemu wynika,...
Mogę się mylić, ale zawór na butli zamyka się samoczynnie przy wyłączonym LPG, więc mógłby palić, ale tylko dopóki nie skończyłby się gaz w wężu. Inna sprawa, że mógł się i ten zawór w butli zablokować, ale do doprowadzenia gazu chyba jeszcze służy jeden zawór gdzieś przy parowniku. Co kolega powie na sugestię "sprawdź czujnik położenia przepustnicy"?...
Witam!! Problem z Audi wygląda następująco. Gdy auto jest rozgrzane lubi gasnąć na krzyżówkach jeśli się ściągnie nogę z gazu. Auto również przebiera na wolnych obrotach. Po podłączeniu do Launcha X431 pojawiły się dwa błędy - Czujnik spalania stukowego i czujnik położenia przepustnicy(potencjometr). Koszt wymiany obu to 700(nowe) więc czy może być...
zmieniłem też przepustnice, niema iskrę, czuje że będzie trzeba jeszcze bezpieczniki z wiązkom do kabiny zmienić, ani szybkozłczów, ale misja chyba mnie czeka Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że po wymianie silnika oraz przepustnicy w Maździe 5 2.0 PB, nadal nie masz iskry. Podejrzewasz, że problem może leżeć w bezpiecznikach...
Ma problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego - do tego ECU potrzebuje sygnały o temperaturach i reguluje dawką paliwa oraz zapłon. Obstawiam czujniki i moze jeszcze przepustnica - warto by może wyczyścić.
Witam pacjent to peugeot 307 1.6 benzyna gaz jak zimny gaśnie na tym i na tym jaka może być przyczyną 2 razy się zdarzyło ze zgasnął na ciepłym silniku ale tylko na pierwszym i drugim biegu rok 2004 proszę o pomoc co go szczypie Witaj! Z opisu problemu z Twoim Peugeot 307 1.6 na benzynie i gazie wynika, że mamy do czynienia z sytuacją, gdzie samochód...
Wszystkie w zasięgu wzroku na krućcu wodnym, lub na przewodach układu chłodniczego czy też przepustnicy. Któryś czujnik może wykazywać inną temperaturę silnika wobec temperatury zewnętrznej , wówczas źle dobiera ssanie-dawkę wtrysku. Profilaktycznie wyczyścić Map Sensor, wtyczki wtrysków. Poziom płynu chłodzenia poprawny, korek na zbiorniku sprawny,...
przy gazniku jest czujnik położenia przepustnicy i elektromagnetyczny zawór wolnych obrotów, oddzielny bezpiecznik pod plastikową osłoną na lewym nadkolu. Warto to sprawdzić. Sprawdz cienkie wężyki podciśnieniowe i gruby gumowy przewód co idzie od kolektora ssącego do plastikowej puszki koło filtra powietrza.
Czy tak długi czas wtrysku paliwa nie jest spowodowany złym wskazaniem czujnika temp. wody? - chociaż to pewnie sprawdziłeś Jeśli masz możliwość to warto byłoby sprawdzić mapę ECU, albo podłożyć inny, będzie szybciej.
Warto sprawdzić czujnik temp chłodziwa dla ECU zrobić test podzespołów wykonawczych Test przepustnicy nastawnika na początek pomierz ten czujnik , Może to też być wina czujnika wałka rozrządu miałem przypadek jak zapalała się marchewka od wtrysków a uwalony był czujnik wałka rozrządu pozdrawiam. Dodano po 2 napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)...
Kolego sympatyczny widze ze nikt nie czyta wczesniejszych postów a warto bo podobne-jesli nie takie same- usterki były juz na forum. bo wg mnie to komputer ma jakies usterki zapisane, prawdopodobnie cos z czujnikiem wychylenia przepustnicy. pozdrawiam
Na 99% to będzie silniczek krokowy - wyciągnij go i spróbuj jakoś przeczyścić. Ponoć często wystarczające jest użycie preparatu typu WD-40. Warto też popyskać w środku wszelkie dostępne wtyczki od czujników. Nie wiem czy tam czasem nie ma też potencjometru na przepustnicy bo też fałszywy sygnał mógłby fałszować dane komputerowi.
(at)ElektrodaBot Właśnie podmieniłem sterownik silnika na nowy sklonowany i nadal to samo Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik poinformował, że po wymianie (i sklonowaniu) sterownika silnika (ECU SID310) problem z brakiem zasilania 5 V i kodem błędu P0641 nie ustąpił. Dodatkowo pojawia się błąd DTC0638, często powiązany z pracą...
Witam Przyczyn może być kilka. Sonda Lambda, czujnik temperatury silnika, czujnik położenia przepustnicy... Trzeba go podpiąć pod tester i pooglądać bloki pomiarowe, lub zrobić diagnostykę przy pomocy multimetru. Skoro auto ma inst gaz, warto też obejrzeć wtryskiwacz, czasami zdarza się że "leje" paliwo zamiast rozpylać(przy okazji sprawdzić ciśnienie...
Też posiadam Qubo 1,4 benzyna 8V z Tartarini, silnik PSA, niedawno wymieniałem reduktor na STAG AC r02, bo oryginał miał już przejechane 120tys i przeciekał, nie chciałem regenerować. Też mi szarpał na zimnym, nawet wyskoczył check engine. U mnie zrobiłem tak - regulacja luzów zaworowych( co 20-30tys ) - śruby, wymiana świec na irydowe do gazu(30tys),...
za przepustnicą w silniku GDI jest otworek do czujnika pomiaru podciśnienia najczęściej zapchany nagarem i sadzą , po odłączeniu gumowej rury z przepustnicy trzeba odkręcić 4 śruby "12" i odpiąć 2 przewody płynu chłodzącego wyjąć na zewnątrz i porządnie wyczyścić zarówno przepustnicę z nagaru jak i gardziel wlotu powietrza, warto też sprawdzić poziom...
dziwne miejsce na zabezpieczenie samochodu,po pierwsze ukaze sie info o bledzie w ukladzie-po co takie cuda????przeplywomierz???nie warto,mozesz np pokombinowac z napieciem na cewke zaplonowa ale od strony sygnalu nie napiecia+12v,przepuscic przez diody prostownicze obnizyc napiecie i juz samochod nie pali-sprawdzony sposob ,nie wykrywalny !!oczywiscie...
- wystarczy wężyk paliwowy zdjąć z monowtrysku i zobaczyć jak leci, jak mocno sika to pompa i filtr jest OK, jak słabo no to szukać przyczyny - zapchany filtr zwykle - te komputery resetują się od zdjęcia klemy - to bardzo prosty układ, jak czujnik wymieniony, mapsensor to mi się jeszcze nie zdarzył żeby był uszkodzony, za to jego wężyk często, no i...
http://obrazki.elektroda.pl/4425543000_1... Dodano po 3 Czy zużycie tej uszczelki może być spowodowane złym ustawieniem LPG ? Czy nie obędzie się bez adaptacji przepustnicy ? Czy warto jechać na komputer do mechanika w celu zlokalizowania usterki? Czy taki karton zda egzamin? Dodano po 3 Temp. zachowuje się tak jak zawsze. Sprawdzałem ostatnio...
Witam serdecznie! Mam pytanie dotyczące Astry 1,4 1997 silnik 8-mio zaworowy monowtrysk, LPG - instalacja Lovato, elektronika Autronic Al-700. Nie mam podłączonego czujnika otwarcia przepustnicy - TPS, a zastanawiam sie czy ma może sens podpięcie go. Pytanie jest takie czy warto włączyć funkcję cut-off - czy faktycznie można wówczas oszczędzić mierzalna...
Przy odrobinie szczęścia na zimnym silniku będzie osiągać pozycję spoczynkową (bo wtedy jest wyżej), a po nagrzaniu - przestanie albo zacznie "drżeć" na granicy. W/g mnie warto to sprawdzić, zwłaszcza że to nic nie kosztuje. To nie jest "twardy" błąd typu zwarcie lub otwarty obwód lecz niezgodność sygnałów/nieoczekiwany sygnał. Jako ciekawostkę mogę...
Dziękuję Panowie :) Podobnie fabryka wskazuje kąt otwarcia przepustnicy na jałowych między 10 a 11 stopni, a w moim przypadku jest 11,4 -11,8... Ale przepustnica czysta i adaptowana kilkukrotnie, więc raczej też będzie to błąd dokumentacji. Co do EVAPU u mnie zawór jest sprawny i stuka sobie od czasu do czasu na wolnych obrotach wzbogacając mieszankę....
Szanowni, tak zupełnie nie widząc auta, w pierwszej kolejnośći sprawdziłbym sonde i połaczenia jej do ECU. Często sterowniki emulują sondę z różnych powodów. Dlatego na LPG nie jest brana pod uwagę i auto może jeździć dobrze, a na benzynie już źle. Czujnik położenia przepustnicy można sprawdzić z goła miernikiem, tu na elektrodzie ktoś kiedys gdzieś...
Witam. Co do komentarza ze przyczyna jest kopulka to chcialbym poinformowac ze w tych silnikach stosowany jest uklad bezrozdzielaczowy takze przyczyna wspomniana przez mkubola nie wystepuje. Tak jak wspomnial kordel "Silnik krokowy jest odpowiedzialny za wolne obroty (na biegu jalowym), wiec nie mam pojecia co ci mechanicy chcieli zdzialac poprzez jego...
A co to za gaz? Jaka przepustnica, bo mi się TPS za nisko ustawiony kojarzy. wyczyścił przepustnicę ponieważ była uchylona i samochód nie wchodził na ssanie, wyczyścił silnik krokowy. Już się domyka? Silnik lepiej pracuje ale wydaje mi się że ma zbyt małe obroty. Dalej potrafi go zdławić na gazie. Widać że pracuje na silniku krokowym. Na gazie, na benzynie...
Witam. Jeszcze nigdy nie spotkałem w układzie jednopunktowego wtrysku brudnej przepustnicy. Przydałby się skaner diagnostyczny aby podejrzeć parametry które "widzi" sterownik i porównać je z wartościami zmierzonymi bezpośrednio na sondzie i czujniku temperatury. Warto też sprawdzić ciśnienie benzyny. Spróbuj zresetować sterownik, a następnie uruchomić...
Chodzi o prawidłowe wartości żeby go ustawić tak jak ma być ustawiony znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to takie są dokładne wartości ustawienia czujnika położenia przepustnicy w mitsubishi Lancer 1.6 16v 4G92 1996 r 0,48V-0,52V
Witam, chce stworzyć sobie zawór cut out (odcinający wydech) do samochodu, myślę o wykorzystaniu do tego celu przepustnicy samochodowej (choć nie wiem czy aluminium wytrzyma temperaturę ale warto sprawdzić) tylko mam problem w jaki sposób zrobić sterowanie przepustnicą, na początku myślałem o siłowniku zamka centralnego od samochodu którym zastąpiłbym...
Nie wiem jak sprawdzasz dolot, ale klasyczna metoda przy tych silnikach to rozpięcie rury gumowej TIP przy przepływce, najlepiej zdjąć całą przykrywkę filtra powietrza z przepływką (wcześniej też rozpiąć moduł zapłonowny) i tam się wbić i pompować - do tej rury gumowej, ale trzeba wypiąć separator odmy i tam zaślepić i to taka typowa metoda i się patrzy...
Chodzi o to że pomiarów nie mam za bardzo jak wykonać ponieważ pedału i przepustnicy nie posiadam, a wartości potrzebuję by wykonać emulator TPS
Witam ! Ja bym faktycznie stawiał na nastawy podstawowe, adaptacje przepustnicy, ale warto by było dokładnie sprawdzić czy temp płynu chłodzącego nie poszła gdzieć na wartości minusowe (uszkodzenie czujnika temp płynu). A jeśli chodzi o przepływomierz - to on może być uszkodzony a komputer nic nie pokaże - wtedy pozostaje obserwacja parametrów. Może...
Problemy z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów w Renault Master 2.3 turbo mogą być związane z kilkoma czynnikami. Błędy DTC 226322 (zbyt niskie ciśnienie doładowania) i DTC 11301C (obwód czujnika składu mieszanki) wskazują na kilka potencjalnych problemów. 1. Mimo że nie masz zmiennej geometrii, turbosprężarka może być uszkodzona lub zanieczyszczona....
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Witam! Widzę że trafiłem na wątek który ( niestety !!! ) dotyczy i mnie a raczej auta którym się poruszam Astra F z silnikiem C18NZ. Szukałem, czytałem, "grzebałem" i nie mogę dojść usterki. Generalnie problem jest bardzo podobny do problemu kolegi fieras, z tym że problem nie pojawił się zaraz po założeniu instalacji. Stopniowo silnik coraz gorzej...
516 Styk biegu jałowego - F60, Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60 518 Potencjometr przepustnicy - G 69, Czujnik pozycji przepustnicy - sygnał poza zasięgiem (G69). Zobacz też straty zasilania ECM 530 Nastawnik / potencjometr przepustnicy - G88, Czujnik pozycji przepustnicy - G88 537 Regulacja z sondą Lambda, Kontrola czujnika...
Do sprawdzenia szczelność dolotu(uszczelka pod kolektorem, guma pod korpusem wtryskiwacza), czujnik położenia przepustnicy a szczególnie przewody przy nim, styk biegu jałowego w nastawniku przepustnicy, emulacja sondy(jak po odłączeniu akumulatora przez jakiś czas będzie dobrze to znaczy że jest niewłaściwa). Połączać pod komputer nie warto bo tam można...
silnik b18ep, wczoraj rozebralem kolektor ssacy,wymienilem uszczelke i przyjrzalem sie dzwigni gazu z bliska,ale oprocz potencjometru nic tam napewno nie ma,zadnego wlacznika informujacego o pelnym otwarciu przepustnicy,a blad po zresetowaniu nadal wyskakuje. gdzie mam szukac usterki. za co jest odpowiedzialny map sensor? czy warto go wymienic? i jeszcze...
Witam Poszukuje wartości oporności jakie powinien mieć czujnik połozenia przepustnicy (tps) w pozycjach otwarta przepustnica , zamknieta przepustnica. Czujnik wyglada jak pod podanym linkiem : http://www.allegro.pl/item132006928_pote... Pozdrawiam
odchylając przepustnicę przez kręcenie śrubką(jeżeli jest) powoduje zmianę odchylenia czujnika położenia przepustnicy a on jest na pewno. Ten z kolei ma wpływ na otwieranie regulatora wolnych obrotów itd... Morał jest jeden - możesz wyczyścić przepustnicę ale nie wykręcaj żadnych śrubek regulacyjnych... Moim zdaniem tak jest problem z regulatorem i...
Wracam do tematy po paru dniach. Po (testach) okazuje się ze wymiana nastawnika biegu jałowego z nowego na stary załatwiła problem w taki sposób ze poprostu on nie działa. Obroty po odpaleniu przez jakieś 1-2 min są 500 obr/min aż trzesie samochodem, gdy się trochę rozgrzeje jest ok. Wiem ze na forum są różne tematy o schemacie tego nastawnika ale chyba...
Oporności na czujniku nie znam, ale na pinie 19 komputera powinno być od 0,7V do 4,5V na pełym gazie. (pewnie masz gaz i wałi błąd czujnika położenia przepustnicy?) Pozdrawiam.
Jakie powinny być wartości oporności przy skrajnym i maksymalnym położeniu?
http://obrazki.elektroda.net/24_12342778... 1 - TPS - throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy 2 - przepustnica zamknięta 595 Ω, otwarta 3570 Ω, napięcie dochodzące do czujnika 5V. Jeżeli serwis podaje pewne wartości to powinny takie być, wszelkie odchyłki powodują nieprawidłową pracę silnika.
Sprawdzałeś zawór upustowy turbiny - czy nie przytarty? Odłącz sztangę od dźwigni i sprawdź, czy chodzi płynnie, lekko i bez zacięć. Jeżeli jest ok, sprawdź szczelność gruchy i wężyka. Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego począwszy od pompy vacu, elektrozaworów sterujących, gruszki EGR-a i przepustnicy. EGR - mimo, że zaślepiony - musi pracować,...
Robiłem to wszystko z tydzień temu w moim escorcie. Objawy to wariacja silnika po odpuszczeniu gazu i na wolnych obrotach. Zaczynasz od zdjęcia dolotu i zdemontowania tego co pod nim jest czyli przepustnicy (gardziel z otwarciem sterowanym linką gazu). W zetecu są to 4 śruby. Od razu odłacz sobie złączke przy potencjometrze przepustnicy (u mnie prawdę...
[url=http://www.motonews.pl/forum/?op=fv... masz opis. Wiem, że to opis do czujnika z escorta, ale filozofia jest taka sama. Czujnik położenia przepustnicy to zwykły potencjometr w trochę dziwnej obudowie.
niech ci ktoś sprawdzi czujnik polożenia przepustnicy ,mialem taki sam objaw w fiescie i dopuki go nie podstawilem nie moglem dojsc do ladu z tym autem a dzialo sie tak jak opisujesz o swoim fordzi,moze i u ciebie warto to sprawdzic
(...) nic to nie pomoglo(moze na chwile). Przy tym takze wlacza sie odrazu wentylator chlodnicy niewazne czy silnik zimny czy cieply. Teraz moje pytanie czy ktos mial podobny problem? Lub gdzie zaczac szukac usterki. Rozrzad pokrywa sie ze znakami tj blokakady wchodza na swoje miejsce. Dodano po 1 1. Tryb awaryjny: Twój Citroën C3 wchodzi w tryb awaryjny,...
A czujnik położenia przepustnicy Jest wszystko z nim ok (sprawdź jego ścieżki) potrafi nieraz dokuczyć. Ja w tych autach stosuje taka metodę: Żeby sprawdzić ustawienie TPSu najpierw musi całkowicie zamknąć przepustnicę, żaby to zrobić trzeba cofnąć całkowicie silniczek krokowy , zdjąć z niego wtyczkę i do dwóch górnych pinów podłączyć napięcie 4-6V...
... co pomogło???? 1. Szarpanie na benzynie (w różnych zakresach) wyraźnie się zmniejszyło, jak zaślepiłem zawór od EGR. Nowy jest drogi (oryginalny), zamiennik -> patrz pkt. 2 postu. Jeśli Kolega jest mniej zorientowany w temacie (ja już się ze swoim koreańskim szczęściem zaprzyjaźniłem i poznałem go bardziej niż wieloletnich sąsiadów) to jest to...
Mogłeś pozamieniać wtyczki jak miałeś wszystko rozebrane.. Właśnie o ile się nie mylę to od sondy i od przepustnicy pasują zamiennie. Chociaż długości kabli się różnią, ale warto sprawdzić. Widziałem już taki myk kiedyś w oplu w 2.0 16V. I tutaj przyznam rację robokopowi, że dokładna diagnoza komp. by się przydała.
Podłaczajac omomierz pomiedzy mase i czójnik biegu jałowego ( ten na przepustnicy) powinno byc na wolnych obrotach(bez gazu) rezystancja "nieskonczonosc", a przy minimalnym nacisnieciu gazu ma byc 0 omów.
Diagnostyka zajmuje kilka minut, ale warto się przejechać z podpiętym "komputerem" (diagnoskopem). Nie musi to być robione w ASO, ale u kogoś kto ma doświadczenie i dysponuje odpowiednim sprzętem a nie "kasownikiem" do błędów z Allegro za 200zł... Może być nieszczelność w układzie dolotowym (np. na wspomaganiu hamulców), może być uszkodzony czujnik...
(...) eniu . Innym razem zaraz po ruszeniu rozgrzanym silnikiem . Szarpanie czasami jest tak intensywne ,że wygląda jak by palił na 2.3 świece . Dodam że świece cewka pzewody nowe .podstawa pod wtryskiem nowa Aparat zapłonowy podmieniony wtrysk podmieniony wężyki podciśnienia wymienione. . Dalej to samo Cześć, rozumiem, że twój problem jest bardzo...
Witam jestem posiadaczem skody od jakiegoś czasu, problem mam z nią takowy że, podczas jazdy (na zimnym silniku też, choć dużo mniej) występuje powyżej 2 tys. obrotów szarpanie przy rozpędzaniu, zdarza się też podczas równomiernej jazdy ze stałą prędkością, towarzyszy temu spadek mocy. Kroki jakie dokonałem do tej pory- wymiana świec (2 komplety) jedne...
No to albo utrata gwarancji i jakiś wyłącznik na przewodzie prostownik <> aku, albo po prostu zostawić żabki i podpinać je za każdym razem do klem. Po pierwsze tak jak piszesz - szkoda gwarancji... a po drugie to chyba bezpieczniej jest odpinać aku od instalacji podczas ładowania... no chyba że masz Poloneza :D Szczerze mówiąc, nawet Polonez...
Według mnie za usterke będzie odpowiedzialny silnik regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, zwany potocznie silnikiem krokowym, który utrzymuje stałą prędkość obrotową na biegu jałowym oraz podczas wysprzęglania. Jego rolą jest takie sterowanie dopływem powietrza na przepustnicy, aby obroty silnika nie spadały w żadnym momencie jego pracy poniżej...
Witam wszystkich poza prostym układem włącz/wyłącz nie bardzo ogarniam w elektrykę, więc proszę o wyrozumiałość. Planuję zrobić elektrycznie sterowaną przepustnicę, ceny nowych nie zachęcają oraz w większości nie spełniają moich oczekiwań. Przepustnica ma pracować w układzie 0-90" zamknięta/otwarta, ma być zaspawana z dwóch stron rurą, ma być sterowana...
To nie jest prosty temat- może być co kolwiek winne: Przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, "lewe" powietrze - dziurawa guma łączaca przepływomierz z kolektorem, regulator wolnych obrotów (krokowiec) dalej- pompa paliwa, sprawdzić ciśnienie. Na"dzikie"powietrze jest szybki sposób- samostart. pryskasz na wszystkie połączenia gumowei w obrębie...
Witam wszystkich fachowców od Peugeot 208 GTI 200THP Auto serwisuję sam w swoim warsztacie... Peugeot 208 1598cm3 1.6THP VTI 200hp EP6CDTX Kod silnika: 10 FKAS 2096132 2014r VIN: VF3CA5FU8EW040446 Auto nagle stracilo moc i wyświetliło kody: U1208 P2137 Po skasowaniu błędów odzyskał moc na chwilę (na ok. 5km) (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Ale dzieje się to tylko na gorącym czy też na zimnym silniku? Ja bym po takim zgaśnięciu oczywiście na beznzynie szybko wykręcił wszystkie świece i zobaczył czy nie są mokre. Jeżeli są to znaczy że mieszanka jest za bardzo wzbogacana podczas dodawania gazu. No i koniecznie trzeba zobaczyć jak wyglądają świece żeby coś więcej powiedzieć nie znając tego...
Układ wtryskowy BOSCH Mono-Motronic... fiat Uno. Zespół wtryskowy zamontowany jest na kolektorze dolotowym. . W górnej części zespołu wtryskowego znajdują się: wtryskiwacz, czujnik temperatury zasysanego powietrza(jeżeli padnie Ci ten czujnik to układ przechodzi na optymalną tem. 20 stopni) i regulator ciśnienia paliwa, który odpowiada za utrzymywanie...
Witam Kilka rzeczy do sprawdzenia: - Wszystkie wężyki podciśnienia w plecionce. Z biegiem czasu, guma parcieje i nawet na wolnych obrotach jak nic nie syczy, to podczas jazdy może zaciągać powietrze. Jest to bolączka w grupie VAG. Koszt zakupu wężyków jest relatywnie tani i warto je wymienić raz na kilka lat. - Odczyt z czujników: Przepływomierza MAF,...
Czyszczenie przepustnicy pewnie nie pomoże ale warto, przyda się na przyszłość. Zadzwoń do mechanika i wyciągnij od niego co dokładnie pokazał VAG na pewno się przyda forumowiczom, każde auto ma typowe usterki, a nieuczciwi mechanicy ci którzy wiedzą to wcisną ci jakąś bajkę, ci co nie wiedzą to coś wymienią a i tak później dojdą do zaśniedziałej wtyczki...
Witam. Chciałbym odgrzać temat, w moim VW Jetta 90r 1.8RP mam podobny problem. Auto pali 13-14l gazu, trzeba długo kręcić zanim odpali, czasami zaraz po odpaleniu od razu wskakuje na ponad 2tys obrotów, na zimnym silniku na benzynie szarpie i przerywa. Sprawdziłem już świece (prawie nowe), przewody, niebieski czujnik temperatury, podstawę przepustnicy...
wartość czujnika przepustnicy ustawienie czujnika przepustnicy bezpiecznik czujnika przepustnicy
zużyć pierścień goclever aktualizacja kompresji cylindrze
Zmiana tła w radiu nawigacyjnym po resetowaniu Jak zmienić tło z niebieskiego na czarne w telewizorze Sharp?