-0.8 minimalne
Wężyk podciśnienia i wszystkiezłączki muszą być oryginalne tzn muszą mieć taki samprzekrój i średnicę jesli dasz coś wiekszego mniejszego to inna będzie wartość podciśnienia i silnik będzie głupiał - albo będą skakały obroty albo będzie się dusił
Czy ty tym swoim urządzeniem jesteś w stanie odczytać wartości z bloków pomiarowych? Jeżeli tak to podaj czasy wtrysków, wartość podciśnienia z czujnika MAP, temperaturę silnika. Odczytaj te wartości dla rozgrzanego silnika pracującego na biegu jałowym. Czas wtrysku - blok 002 pozycja 3 podciśnienie Map - blok 003 pozycja 2 temperatura silnika - blok...
Trzeba podłączyć urzadzenie diagnostyczne i odczytać w parametrach pracy silnika wartość podciśnienia przekazywaną przez czujnik w kolektorze czyli MAP SENSOR.
Sprawdź wartość podciśnienia jakie panuje w układzie w czasie pracy silnika , rozwieje to wątpliwości , to łatwa czynność , potrzebny trójnik , wakumetr .
Napięcia na wyjściu MAP-Sensora jest proporcjonalne do ciśnienia, cały ekonomizer to zwykły woltomierz, można wykorzystać np. linijkę LED - wskaźnik wysterowania. Zgadza się jak najbardziej, tylko jakie wartości podciśnienia dla silnika 1.9 DDZ(XU9M) świadczą o jego ekonomicznej pracy?
Dobry komputer diagnostyczny i sprawdzenie co widzi sterownik ECU. Potem test pompka podciśnienia z manometrem czy wartości które podaje czujnik i widzi sterownik silnika są prawidłowe. Wygląda to na problem z kabelkami niestety lubią się przecierać urywać czy jakieś zwierzątko też czasem może je przegryźć.
Podaj wartość podciśnienia w kolektorze ssącym z MAP'a na biegu jałowym. Może być źle ustawiony rozrząd...
Nic nie sprawdziłeś, wątek nie prowadzi do żadnego sensownego rozwiązania. Prosze wkleić wartości parametrów bieżących rozgrzanego silnika- konkretnie widzianą przez sterownik temperaturę silnika, wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na biegu jałowym i stan położenia przepustnicy.
Po wartości podciśnienia dowiemy się jak pracuje silnika na wolnych obrotach
Aktywny wydech to nazwa nieco myląca. Jest to po prostu odpowiedni głośnik ze wzmacniaczem, generator(y) dźwięku i układ sterujący wykorzystujący wartość prędkości obrotowej wału korbowego i obciążenia silnika (wartość podciśnienia w dolocie) - tak myślę. Sterownik bazuje na złączu OBD2 ale myślę, że potrzebne sygnały można "wyciągnąć" z silnika innym...
tu jesteś w błędzie, cewka za każdym razem będzie dawać iskrę a jedna mieszanka będzie się od niej zapalać a mieszanka o innym składzie już nie. Najgorzej palna mieszanka powstaje podczas przyśpieszania. Jesteś w błędzie. Żeby mieszanka była palna, jest wzbogacana - tak samo na zimnym silniku, jak i przy np. przyspieszaniu, czy właśnie w trybie awaryjnym...
Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
gdzie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania przy tym silniku Nigdzie, to silnik wolnossący. Zrób odczyt parametrów i podaj wartość podciśnienia w dolocie
Lepsza diagnostyka komputerowa i pomiar wartości rzeczywistych ciśnienia doładowania oraz precyzyjny pomiar podciśnienia vacum.
Przy podłączeniu kompa można by jeszcze zwrócić uwagę na parametry. Sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, wskazania temperatury silnika i powietrza oraz odczytać wartość obrotów przy próbie rozruchu najlepiej rano na zimnym silniku.
Tego dokładnie nie jestem w stanie sprawdzić. Może Ktoś zna wartość podciśnienia w dolocie w tym silniku przy wolnych obrotach ?
Tak naprawdę nic nie zastąpi tarczy na przykład z 12 stykami (lub więcej) na obwodzie i slizgającego się po tych stykach ruchomego styku. Ruchomy styk powinien zapewnić bezprzerwową sygnalizację, to znaczy odleglości pomiędzy stykami powinny być małe, rzędu 0,3 do 0,5 mm, a styk ruchomy , półokrągły, zapewniający zwarcie dwóch sąsiadujących styków w...
Masz mieć około 0.8 bara przed n75. Ale jak sztanga zostaje zaciągnięta \do spodu, i to zaraz po odpaleniu,to nic nie szukaj w układzie podciśnienia. Bo szybkie zaciągnięcie sztangi po odpaleniu, to znak że n75 działa i podciśnienie jest prawidłowe. Możesz jeszcze sprawdzić co widać w parametrach. Wszystkie ważne wartości masz właśnie tam,łącznie z...
Kiedy jest najwyższe podciśnienie ? Przy największym obciążeniu silnika ? Jak się to będzie miało do napięcia wyjściowego ?
Jak silnik BSE to nie było przepływomierza. Przepływ był szacowany przez ECU na podstawie obrotów ,wartości podciśnienia i kąta uchylenia przepustnicy. A co się dzieję. Te silniki mają problemy ze szczelnością kolektora (szczególnie po instalacji LPG) oraz z wtyczką przepustnicy.
zaślep wszystkie podciśnienia i zostaw tylko to od gaszenia, wtedy będziesz wiedział czy ten obwód jest ok. No i przydałby się wskaźnik jakiś żeby sprawdzić wartość podciśnienia powinno być w granicach -450mmhg
Witam, Z tego co widać to masz uszkodzony MAP sensor (czujnik podciśnienia w olektorze ssącym). Prawdopodobnie wskazuje bardzo małą wartość podciśnienia i gaśnie.
Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania. TO NIE JEST CZUJNIK! Gdzie wyczytałeś, że to czujnik??? Czujnik to element pomiarowy - a nie regulacyjny! Nawet "zawór" nie jest określeniem do końca prawidłowym (chociaż od biedy do przyjęcia)- bo "zawór" ma za zadanie otworzyć lub zamknąć przepływ - a tutaj mamy urządzenie które płynnie zmienia...
Jak nie było nic grzebane w sterowniku to sprawdź wartości rzeczywiste - jaki to silnik DTI, DTL, sprawdź podciśnienia, sprawdź EGR, przepływomierz ze sprawnego auta /nie podróbka/, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbinę.
Przy normalnym silniku, uzależnienie kąta wyprzedzenia, tylko od szybkości obrotowej, to spore uproszczenie(tak miał PF 126P), jeżeli chcesz żeby zapłon był maksymalnie wczesny, ale bez stuków, to powinieneś wziąć od uwagę dodatkowo obciążenie silnika (stopień otwarcia przepustnicy lub wartość podciśnienia za przepustnicą), normalne silniki gaźnikowe...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
P1125 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 lub 2. Na początku zacząłbym od sprawdzenia układu podciśnieniowego - szczelności,wartości samego podciśnienia. W tym silniku to podstawa! Jeśli oscyluje na poziomie 0,7 - 1 bar - to OK. Następnie sprawdziłbym zaworki sterujące - a jest tam ich przynajmniej 3 sztuki... Czyli - rozłączasz wtyczkę od zaworu...
Jeżeli jest stary to jest pozapychany nieczystościami(nie chodzi o ekskrementy hehe -kurz i inne takie). LPG w Twoim aucie działa w oparciu o wytworzone podciśnienie w dolocie auta -od jego wielkości zależy ilość wysysanego gazu(duże uproszczenie -pomijam tu membrany, zaworki itp.). Jeżeli przytkasz wlot powietrza autku(a przytyka ten wlot np. zapchany...
Przypuszczam, że sterownik stopniowo zwiększający obroty kiedy styki czujnika są rozwarte, a zmniejszający po ich zwarciu, powinien działać lepiej, utrzymując prędkość obrotową pompy na granicy zadziałania czujnika. Tym sposobem jedynie zwiększysz wahania (pod)ciśnienia. Jeśli oczekujesz bardziej stabilnej jego wartości, zamiast czujnika dwustanowego,...
Ten silnik nie ma czujnika pozycji EGR steruje tylko zaworem podobnym do n75 i reguluje tak jego wysterowaniem aby wartość przepływu była równa zakładanej podciśnienie robi resztę. Trzeba fizycznie sprawdzić no chyba że od kogoś pożyczyć sprawny przepływomierz o takich samych numerach albo o takiej samej charakterystyce bo 90 % przypadkach pada przepływomierz...
Cześć Jeśli Ktoś zna lub ma możliwość sprawdzenia u siebie wartości podciśnienia w dolocie na biegu jałowym na max rozgrzanym silniku bardzo proszę o podanie. Szukałem w necie i nie znalazłem.
Napisz to po ludzku, bo piszesz o podciśnieniu a podajesz wartość (chyba) ciśnienia absolutnego.
Albo jest problem z podciśnieniem (dopiero przy w wyższych obrotach jest prawidłowe) albo regulacja doładowania VNT stoi na amen. No to zabrałem się za podciśnienie. Co sądzisz o tym zachowaniu pompy vacum? https://youtu.be/njkObRRwcS8 Wakuometr podłączyłem równolegle (nie szeregowo jak mówię na filmie) z obwodem zamkniętym. Dragania wskazówki wynikają...
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Niestety nie kojarzę wartości podciśnienia, sprawdzę później, ale można je regulować z kabiny.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Przejechałem się dzisiaj z odpiętą rurką, oczywiście zaślepiłem też też miejsce gdzie jest podpięta, żeby nie zasysał lewego powietrza. Z moim uniakiem jest tak, że nie ma różnicy w pracy silnika czy rurka podciśnienia jest wpięta do Digiplexa czy nie. Aaa no i dodam że przy wpiętej i wypiętej rurce podciśnienia nie ma żadnych problemów z odpalaniem,...
No niestety próbowałem ale nie wiem gdzie robię błąd . Ustawienia wprowadzam z panela .moim celem jest aby ustawić falownik tak żeby po otrzymaniu sygnału włączył się i utrzymywał ciśnienie . W sytuacji gdy z 10 urządzeń korzystających z podciśnienia działają tylko 2 prędkość sama się zmniejszyła przy stałej wartości podciśnienia . Po ustawieniu wartości...
Trzeba obserwować wartość zadaną ciśnienia oraz odczytaną, patrzeć jak wysterowany jest elektrozawór od regulacji podciśnienia oraz trzeba patrzeć na wartości przepływomierza gdzie będzie widać czy silnik ciągnie powietrze czy nie i czy jest to adekwatne do doładowania. Lepiej będzie poszukać kogoś z VAGiem i zrobić normalne logi.
Czy ktoś jest w stanie podzielić się wiedzą jakie są prawidłowe wartości podciśnienia przy sztandze? W jakim zakresie mają oscylować?
Zadaj jeszcze jedno takie głupie pytanie, a wątek przeniosę do Hyde Parku. Co z tego że wymieniałeś to i tamto i coś tam na twoje oko? Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na biegu jałowym silnika ma być sztywno 340-350mBar, wartość powyżej tego to oznaka że silnik albo ciągnie zbyt dużo powierza poza przepustnicą, albo ma zatkany wydech, albo ma...
Zakładam że to silnik x18xe1 .Trzeba by sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym. Jak nie to ubierz grubą gumową rękawiczkę rozkręć dolot między przepływomierzem a filtrem powietrza i na pracującym na wolnych obrotach silniku zatkaj dolot. jak silnik nie zgaśnie od razu to szukaj fałszywego powietrza. Trzeba jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa....
Nadal proszę o wartość podciśnienia w dolocie na wolnych obrotach. To prosty pomiar a powie wiele o silniku. O zaworach też.
No to co trudnego? Jeżeli dokładnie to przetwornik mostkowy ciśnienia - DRAL, MPX czy co tam jeszcze (np. stare VIGOTORy). Do zasilania mostka stabilizator napięcia lub prądu, a z drugiej przekątnej sygnał na wzmacniacz i co kto lubi - jakaś forma komparatora i triak, albo regulator od P do PID i na końcu sterowanie silnikiem (można nawet wstawić falownik)....
Raczej tak, u mnie jest układ z podciśnieniem, w danych są wartości podane bez podciśnienia i wynoszą 2,5-3,5. A jakie jest "książkowe" ciśnienie paliwa dla silnika A14SMS z podciśnieniem do kolektora ?
A sprawdziłeś czy jest prawidłowe podciśnienie w układzie, czy zaworek zwrotny na weżykach podciśnienia działa prawidłowo i jest szczelny ? Jak się zachowuje wartość podciśenienia gdy używasz hamulca, trzymając wciśnięty pedał, czy kilka razy go naciskając. Jak już tak szukasz to silnik pewnie ma z 500tys przebiegu, warto zaślepić też od razu zawór...
Ok, jednak muszę zabrać się do tego jak należy. Znalazłem dodatkowe dane: -wartość znamionowa - 2.7 -z odłączonym wężykiem podciśnienia - 3.2 -minimalna dopuszczalna wartość 5 minut po wyłączeniu zapłonu - 1.5
wskaż mi w tym silniku membranę odmy :) Zintegrowana z pokrywą zaworów. Patrz jednak jest. Jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym?
Jakie są objawy uszkodzenia tego czujnika podciśnienia? Uszkodzenie czujnika powoduje przyjęcie wartości zastępczych i pracę w trybie awaryjnym. Czujnik podlega samodiagnozie a informacja o źle działającym czujniku jest odnotowywana w pamięci diagnostycznej (w sterowniku).
Te zdjęcia mi nic nie mówią. Z resztą jest taka funkcja jak Print Screen i Narzędzie Przechwytywanie. Nie widzę tutaj żadnych danych ze sondy lambda. Miałem o tym pisać - kolektor dolotowy musi być idealnie szczelny. Silnik nie może łapać żadnego lewego powietrza, bo wtedy MAP będzie odczytywał błędną wartość. Jeśli posiadasz wakuometr to możesz sprawdzić...
Błąd 17549 pojawia się gdy sygnały z sond lambda ,czujnika podciśnienia, przepływomierza , oraz danych o otwartych zaworach EGR i EVAP nie zgadzają się względem siebie dla dla danych obrotów i otwarcia przepustnicy. Powodem tego najczęściej jest dziura w dolocie ,dziura w przewodach podciśnienia łącznie z serwem , zaniżający wartości przepływomierz...
Zbadałem sondę po odłączeniu czujnika podciśnienia w kolektorze (silnik nie posiada przepływomierza). Również zachowywała się jak wcześniej. Po podłączeniu testera wskazuje 2,1 V, po włączeniu zapłonu 2,8 V. Po odpaleniu silnika przez chwilkę waha się między 2,1 - 2,6 V, później wartość powoli się obniża aż do ok. 1,0 V, gdzie się zatrzymuje i stoi...
Witam ponownie, chciałem się zapytać jakie wartości powinny być na biegu jałowym w bloku pomiarowym 026 w VAGu? Podłączyłem komputer i mam mniej więcej takie wartości: 1 i 2 cylinder 1-1,29V oraz 3 i 4 cylinder 0,7-0,9V na biegu jałowym. Czy te wartości są prawidłowe? I czy ta rozbieżność ma jakiś wpływ na pracę silnika? Dodam że cewkę zapłonową mam...
"intake mainfold sensor" - nazwa wskazuje na "czujnik kolektora ssącego", pomiar podawany jest w jednostkach ciśnienia, wartość trochę odbiega od atmosferycznego (~100 kPa)
Proszę o pomoc w dobraniu części do układu sterującego pracą pompy próżniowej. Jako czujnik podciśnienia chce zastosować PSA V01 jednak nie mam zielonego pojęcia co dalej. Chodzi mi o to żeby sterować silnikiem 350W 230V. W czujniku ustalam wartości graniczne tj. podciśnienie max(wyłączenie) podciśnienie mini.(włączenie) silnika pompy próżniowej. Konstrukcja...
Jak masz błąd niewłaściwego podciśnienia to przed wymienianiem czegokolwiek sprawdź czy gumy mocujące obudowę filtra powietrza do silnika nie zostały na silniku, silnik wtedy bierze lewy cug i generuje błąd niewłaściwego podciśnienia.
Tak jak kolega napisał - trzeba sprawdzić wartość podciśnienia ale z powodu drugiego błędu skłaniał bym się do awarii w obwodzie załączania zaworu obejściowego turbiny. Sprawdź wężyk między zaworem a gruszką może się przetarł - pęk ( możesz zdjąć go z zaworu i dmuchnąć, może akurat coś będzie słychać). Podobno padają też same zawory ( sam nie zmieniałem...
Albo faktycznie brak podciśnienia (sprawdzić wszystkie węże, N75, gruszkę itp). Można by sprawdzić manometrem jaka jest wartość podciśnienia. Może też stać geometria łopatek.
Echhh, powiedz mi teraz - co komu z urządzenia diagnostycznego, jeśli nie potrafi z niego korzystać? Masz odczyt MAF rzędu 8kg/h - silnik na biegu jałowym pobiera 6 kg na każdy litr pojemności. Czyli jakby nie patrzeć, powinieneś mieć wartość w okolicach 11kg/h, żeby było dobrze. Wniosek - albo przepływomierz zaniża, albo masz dziurę w dolocie - to...
Sprawdzę dzisiaj to podciśnienie. Turbo jest ok. bo niedawno było w regeneracji tylko coś nim nie steruje jak trzeba. Czyli na zgaszonym silniku cięgno powinno być na dole a jak zapali to u samej góry, tak? Sprawdzałem podciśnienie przy samym wejściu (tam gdzie dochodzi do zaworka zwrotnego) to ciągnie w jęzor jak cholera. A na wyjściu z N75 do "gruszki"...
Witam Jestem w trakcie robienia aktywnego układu wydechowego i potrzebuje drobnej pomocy ze sterowaniem przepustnicą. Chcę wykorzystać do tego celu przepustnicę z silnikiem krokowym z jakiegoś samochodu. Otwarcie przepustnicy w układzie wydechowym będzie umożliwiało spalinom szybsze opuszczanie go krótszą drogą - przelotowy układ wydechowy, gdy przepustnica...
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest. jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej : pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej...
Z cut-off mniej więcej się zgadza, choć stosuje się tą funkcję również dla lepszego hamowania silnikiem. Ale... ... NIE MA ZNACZENIA CZY SILNIK NA MONO CZY MULTI WTRYSKU! (różnica jest tylko w ILOŚCI kanałów emulatora wtryskiwaczy) Tak samo ma pracować komputer od gazu, bo silniki mono i multi są identycznej budowy i zasady działania oprócz samego urządzenia...
No i podłączyłem :) Urwał się. Tylko czy teraz nie powinienem zrobić kalibracji? Bo robiłem co prawda miesiąc temu ale wtedy czujnik na 99% był oderwany... czy sterownik OMVL widząc wartość podciśnienia cały czas 0,00 wszedł w tryb awaryjny czy może robił mapy dla takiej wartości? BTW. czy taki chudziutki przewód (przekrój wew. może 3mm) mógł spowodować...
Czy nie lepiej podpiąć auto pod vaga? No tak, tylko że ten sterownik nie pokazuje w parametrach wartości podciśnienia. Taki tajemniczy. Pewną sugestię można wysnuć ze wskazania czasu wtrysku lub obciążenia silnika. Pozostaje zatem pomiar na piechotkę.
Nie zauważyłem znaczącej różnicy w obrotach na benzynie i na gazie, jedynie co to praca silnika na gazie jest ciut lepsza niż na benzynie, co się przekłada na wartość podciśnienia. Co do pracy sondy to pisałem wyżej.
Wymieniono EGR i wężyki i nadal to samo!! zmień mechnika bo ten co wymieniał EGR nie ma o tym zielonego pojęcia. Pewnie diagnozował EGR na wolnych obrotach po 2 minutach od uruchomienia silnika i dziwił się dlaczego wartości MAF actual są zbyt wysokie względem zadanych Układ podciśnienia sterowania EGR nie ma nic wspólnego ze sterowaniem turbosprężarką...
Troszkę małe to podciśnienie, ale silnik jeszcze nie rozgrzany. Powinno być 320-380 na wolnych przy 90 stopniach, przy zamkniętym EGR. Mniejsze wartości podciśnienia to np. nieszczelność w dolocie czy źle ustawiony rozrząd.
Laguny nie posiadam ale mój Yaris też "cyka" po unieruchomieniu silnika tak samo bmw e60 oraz audi a6 2,7 tdi, a jak wysypały się jeszcze zębatki na przepustnicy to trajkotało dopiero :) W maluchu miałem ciszę i spokój... Cykania w każdym moim aucie nie pszeszkadzają mi tak bardzo bym porwócił do kaszlaka. :) Tak jak wspomniał pp_pablo zaznaczyłeś vacum,...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Zdaje się że wartość podciśnienia na biegu jałowym powinna wynosić ok 350hpa, wzrost wartości sugeruje nieszczelność i są 2 możliwości, elektrozawór par paliwa albo ten cały nieszczęsny gaz. Elektrozawór ma się otwierać przy określonym obciążeniu silnika i temperaturze a jeśli będzie zacięty w pozycji otwartej z odpaleniem też będzie problem.
szukałem wszedzie jakichkolwiek informacji jakie podcisnienie ma byc w tym silniku i znalazlem tylko w programie tolerance data tam pisze 590mBar I to jest prawidłowa wartość PODCIŚNIENIA, program podaje natomiast ciśnienie bezwzględne, czyli 1020hPa - 590 hPa = 430 hPa lub mniej. W sprawnym, ciepłym silniku powinno być ok 360-380 hPa: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Patrzyłem na ten log i faktycznie 4,7% to wartość wysterowania N75 zmierzająca do maksymalnego zbicia podciśnienia na gruszce siłownika przy turbo. Możliwe, że tego efektem jest zbyt skrócona sztanga a zatem wydłuż ją o określoną doświadczalnie ilość obrotów (logując za każdym razem przy kolejnym jej wydłużaniu i patrząc jak wtedy będzie zwiększał się...
Dobra,skoro sam chcesz dłubać to jaka kompresja,wartość podciśnienia w dolocie (napięcie na mapsensorze)?Od tego trzeba zacząć. Idealnie byłoby mieć jakieś parametry (logi) z pracującego silnika.
Niestety. Pojeździłem i temat wrócił. Tylko przy odjęciu gazu na chwilkę ożywa sonda i spada krótkoterminowa korekta z wartości 25 na ok zero. Teraz po odpięciu podciśnienia sonda nie ożywa... Może spróbować podmienić przepustnice, przepływomierz? To jest jakiś szczegół diabelski... Jutro znowu będę grzebał...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Dysfunkcje potencjometru CO, jak i czujnika IAT nie dadzą aż takich efektów o których piszesz - te elementy tuningują skład mieszanki w stopniu raczej trudno zauważalnym gołym okiem. Przytoczone objawy są typowe dla złego odczytu podciśnienia przez MAP-sensor. Jak wspomniał kolega, sprawdź przewód podciśnieniowy łączący kolektor ssący z króćcem w sterowniku....
Witam all !! Czy może ktoś orientuje się, gdzie wpiąć się tym nieszczęsnym wężykiem od wskaźnika doładowania ?? Postepując zgodnie z instrukcją znalezioną na necie - wpiełem się w przewód od regulatora do turbiny, ale wówczas mam wahające się odczyty -0,8mbara do -0,4mbara , a to nic wspolnego z ciśnieniem doładowania nie ma (to wartości podciśnienia...
Ja opisałem działanie instalacji I generacji jaką posiadałem w poldku. Na reduktorze-parowniku była tylko jedna śruba do regulacji wolnych obrotów. Kręcąc nią powodowałem wstępne ugięcie membrany (i otwarcie gazu) na tyle, aby wolne obroty były na odpowiednim poziomie, zmienne podciśnienie jakie się pojawia w przewodzie gazowym do miksera po odpaleniu...
Szukałem na plaka i nie ma zmian obrotów, jakbym wiedział jaka ma być wartość podciśnienia to bym zmierzył dla pewności. Co do tego siłownika zmiennej długości kolektora to jak ma to działać czy ma być ruch zależny od obrotów silnika bo wogóle to się nie rusza i być może warto to obejrzeć dokładnie albo przetestować.
Witam. Napisałeś Dawkowanie paliwa i tak jest ciągłe i regulowane jedynie poprzez wielkość podciśnienia w kolektorze dolotowym i to by się zgadzało ale w przypadku gażnika (może być też z sondą, a zwłaszcza w starszawych suzuki), natomiast przy wtrysku nie ma innej możliwości jak tylko sterowanie ilością paliwa poprzez długość impulsu elektrycznego...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
Dzięki za uwagi w poniedziałek spróbuje. Filterek paliwa już wymieniłem, nie wiem jak sprawdzić pompkę. Miałem kiedyś dostęp do miernika ale już nie mam. Sonde lambda ktoś już przedemną wymienił więc myślę że pomiary będą w miarę wiarygodne. Nie mam czym zmierzyć wartości podciśnienia ale obadam napięce na czujniku i dam znać.
Przez pokręcenie śrubką podpierającą przepustnice zmieniłeś wartość podciśnienia w kolektorze ssącym a co za tym idzie sterownik silnika przymknął nastawnik biegu jałowego ,jego reakcja jest teraz opóźniona bo jest zamknięty , przymknij przepustnica i pozwól aby nastawnik sam podniósł te obroty . Napięcie na TPS powinno być od 0,5 do 0,6v podłącz woltomierz...
ja z problemem gasnięcia przy zatrzymywaniu walczę od 6 m-cy. Instalacja na gwarancji i ani warsztat ani producent (elpigaz) nie potrafi zdjagnozowac problemu. Najdziwniejsze jest to że przez miesiąc potrafi chodzić idealnie a potem przez tydzień gaśie codziennie na każdym skrzyzowaniu. Nie mam już pomysłów - myślę o zmianie auta... Włączę się do dyskusji...
Przydał by się vacuometr, czyli prościej taki odwrotny manometr prezentujący wartość podciśnienia. Zaślep EGR przy wejściu na kolektor ssący, oraz odłącz i zaślep połączenie z servem hamulcy /uszkodzone servo = "lewe powietrze"/. Ogólnie połączenia, powinno pozostać 1 i na nim wpinamy czujnik oraz mierzymy wartość podciśnienia. nie powinno nadmiernie...
Jak pisze andrzej20001 ciśnienie sprawdzane przy nie pracującym silniku ma wynosić 3 bary,po odpaleniu ma spaść o wartość podciśnienia w kolektorze ssącym czyli będzie około 2,4-2,5 bara.Przy gwałtownym otwarciu przepustnicy ma wzrosnąć chwilowo do 3 barów po czym znowu spaść.
Mam ten sam problem w moim Citroenie 2.0 HDi 16 136KM FAP 2005. Wczoraj po półrocznych bojach chyba udało się zlokalizować problem. Na innym forum znalazłem posta że ten problem związany jest z tzw przepustnicą kolektora. Jest to plastikowy element montowany na wejściu do kolektora ssącego. Posiada on dwie przepustnice. Jedna jest otwarta na intercooler...
Czym odczytane czasy wtrysku normalny czas na wolnych to ok 3 ms . Czujnik podciśnienia sprawny jak odczyty z niego podobnie wartość z przepustnicy. Często problem w tym silniku jest filtr paliwa z regulatorem oraz pompa paliwa. Efektem awarii jest za niskie ciśnienie paliwa (czasami za wysokie) i ECU wydłuża czasy wtrysków ale i tak to za mało i paliwo...
Dziasiaj posprawdzałem to podciśnienie o który pisałeś i wygląda że jest OK.W linku jaki podkleiłeś ktoś pisze żeby przesunąć ten potencjometr na pompie,ale nie mam pewności...Może ktoś ma jeszcze wiedze jak to powinno działać i gdzie może leżeć przyczyna? P.s Dodam jeszcze że po włączeniu klimatyzacji obroty również lecą w dół do 800rpm(nominalne to...
Zgadza się, w tych testach można sprawdzić różne rzeczy ale do testu zaworu overboost sterującego siłownikiem turbiny jest potrzebne podciśnienie, Ciężko wpiąć w rurkę trójnik i zmierzyć wartość podciśnienia?zaworek może być elektrycznie sprawny , mechanicznie nie zawsze EGR musi być w tym silniku sprawny i działać , bierze udział w regulacji ilości...
Witam Mam problem z fiatem doblo. Jest on po remoncie głowicy. Wcześniej prawie nie miał ciśnienia na dwóch cylindrach - powód popękane zawory. Teraz na każdym cylindrze ma po 11. Od czasu remontu nie przejechał nawet 100km gdyż nie da sie nim jeździć- taki jest slaby silnik. Pod górkę trzeba sie wlec 20-30km/h. Rozrząd sprawdzany kilkakrotnie, znaki...
Wskazanie z MAP Sensora na wyłączonym silniku wynosi 95kpa I jest to w tym wypadku ciśnienie atmosferyczne. 95kpa na wyłączonym silniku sugeruje że czujnik podaje ciśnienie które musimy odjąć od ok 1000kpa ciśnienia atmosferycznego i wyjdzie nam podciśnienie. To dało by ok 65kpa podciśnienia w dolocie. Ciśnienie atmosferyczne wynosi ok. 100 kPa lub...
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
Ciekawe to jest, gdyby chodziło o pojemność skrzyni korbowej to dlaczego tylko jeden simering ma być sprężynką do zewnątrz a nie dwa? Gdyż ten od skrzyni korbowej jest doszczelniany olejem dlatego też wolniej się zużywa. Trochę historii. :) Gdy w naszym kraju rodził się karting jednym z pierwszych silników, który trafił do tych wyścigowych bolidów...
Po podłączeniu się do kompa gazowego (sterownik Diego) odczytałem parametry które wydają mi się nieprawidłowe - fotka w załączniku. 1) Podciśnienie - jaka powinna być jego wartość ? U mnie cały czas 0.00 (posprawdzałem przewody od reduktora do czujnika PS-CC1 i od czujnika do listwy wtryskiwaczy i podciśnienia w silniku - wydają się być w porządku)...
Trudno coś powiedzieć bez podłączenia komputera diagnostycznego i odczytania kodów błędów i obserwacji danych czasu rzeczywistego. Takie silniki są bardzo wrażliwe na precyzję ustawienia rozrządu (tylko i wyłącznie na blokadach i naciąg paska zgodnie z procedurą) O poprawności ustawienia rozrządu świadczy wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na...
Witam drogich forumowiczów serdecznie, mam pytanie czy wskazania takie jak na moim vacuometrze są prawidłowe dla silnika 2.0d BMW 150 KM? Dodam, iż zarówno przy zaworkach jak i gruszce turbiny wartości są identyczne. Bardzo dziękuję za wszelkie informacje. https://obrazki.elektroda.pl/4795257300_...
wartości podciśnienia podciśnienia schemat silnika podciśnienia schemat silnika mercedes
zmywarka amica silnik oring filtr pendrive odzyskanie partycji
Piekarnik nie grzeje po wyłączeniu blokady dziecięcej Kompatybilność Intel i7-2670QM z chipsetem HM77