"Poprawne " wskazania sondy na gazie biorą się z emulatora. Właściwa procedura naprawcza w twoim przypadku powinna wyglądać następująco:Reset wartości wyuczonych sterownika silnika. Sprawdzenie ciśnienia benzyny na szynie paliwowej , sprawdzenie sprawności wtryskiwaczy (mogą być zapieczone) sprawdzenie sprawności 1 sondy (bank 1 sensor 1 ) przy użyciu...
Jeżeli masz szczelny układ ssący to trzeba wziąć lepszy sprzęcik i zrobić kasowanie wartości wyuczonych i następnie ustawić pożądanie jałowe na taką wartość jak chcesz. Launch tego nie robi, ale robi Carmanscan. Sprawdź jeszcze czy ECCS nie widzi "lewego" sygnału z: -pracującej klimy -wspomagania
Po skasowaniu wyuczonych wartości powinna nastąpić adaptacja przepustnicy że wszystko to było zrobione.
Przecież wyżej masz nie czytasz? Wtryski,dawka paliwa,złe paliwo,sonda,rozjechane adaptacje. Tester i odczyt parametrów jak i reset wartości wyuczonych . Można też zrobić tzw injector balance test,odkręcić świece sprawdzić jaki mają kolor,zmierzyć sprężanie itd. Jak widzisz jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia. Czytanie samych błędów to amatorszczyzna...
Szczyrkanie, różnie możemy sobie nazwać takie odgłosy, może być spowodowane i też mechanicznie, wtryskiwacz, jakiś zaworek, i nieszczelnością układu dolotu/wydechu. Efektem złego spalania. Internetowo to ciężko określić i trafić. Może tu, przy dzisiejszej technice nagraj dźwięk, i udostępnij. Może ktoś coś bardziej sobie skojarzy ? Są na pewno, tylko...
kasowanie wyuczonych wartości; - 01 silnik - 04 nastawy podstawowe - grupa 00 - idź/uruchom jak pojawi się informacja; wyuczone wartości zostały wykasowane, wyjdź z procedury i wyłącz zapłon na około 30 sekund... natomiast co do adaptacji przepustnicy to masz ładnie opisane na stronie ADAKO; https://www.vag-com.pl/index.php?mod=sit...
Zatykałem jeszcze przed założeniem tematu, auto oczywiście gaśnie. Jak zgasnie to podciśnienie się długo utrzymuje, nie słychać by gdzieś była nieszczelnośc. Tam jest taka odma z podgrzewaczem i membarama ją też odpiałem na próbe jest to samo. Dziś jeszcze zrobiłem ecu restet wartości wyuczonych całkowity testerem grupa 00 w adaptacjach i po 10km błędu...
było te auto u mnie, Adaptacja przepustnicy pomogła od reki, kolejna sprawa auto miało gaz, i trzeba było robić testerem reset wartości wyuczonych
Wiec zrób adaptację egr i po problemie. Sam się z tym pieprzyłem, wymieniałem MAP, szukałem nieszczelności i kupa. Zawsze trzeba robić adaptację EGR po: -wykasowaniu wartości wyuczonych (kanał 00) -wykonaniu nastaw podstawowych (001, 060, 098)
Dzięki kolego za odpowiedź - nareszcie ktoś się zainteresował moim tematem. Nie rozumiem jednak dlaczego zaraz po skasowaniu wartości wyuczonych sonda ta ma takie a nie inne wskazania, natomiast po nauczeniu się sterownika wskazuje wartości od 20mV do 900mV (około). Kolego kortyleski - może wiesz również dlaczego względne obciążenie silnika u mnie się...
Daj nr błędów wraz z dokładnymi opisami. Próbowałeś samej jazdy na PB i wykasowania wartości wyuczonych w ECU?
Na gazie czy na benzynie. Reset wartości wyuczonych i sprawdzenie szczelności kolektora ssącego.
Nie masz czasem tam koła fonicznego? Ząb nie ukruszony? Jeżeli nie to zrób kasowanie wartości wyuczonych i zaadaptuj koło foniczne.
Wartości wyuczonych przepływomierza.
Korekta ltft na plus to właśnie mieszanka uboga. Jest za mało paliwa o 10.9% w stosunku do powietrza. Jeśli pomiary robisz na lpg a na pb też są problemy to nie tędy droga. Może wystarczy skasowanie wartości wyuczonych i problemy na pb się skończą?
Reset wartości wyuczonych to reset wartości wyuczonych a nie żadna adaptacja. zaadoptować sondę lambda Kolejna bzdura. Reset przydaje się tylko jak Ci się spieszy żeby oddać auto po naprawie, jak nie to wystarczy że silnik trochę popracuje na wolnych, trochę pojeździć i sam się na nowo "wyuczy".
Wciskasz pedał gazu do końca i patrzysz czy się przepustnica otwarła na maksa - nie potrzebny do tego VAG tylko dobry wzrok. Wykasowanie wartości wyuczonych to właśnie w kanale 00 adaptacji zrobienie TEST, ZAPISZ, nic się tam nie wpisuje.
Reset wartości wyuczonych był? Przepustnica nowa, czy używka?
(at)andrzej20001 Chodzi o to, że układ ładowania uczy się parametrów konkretnego egzemplarza. Po wymianie na nową sztukę będzie starał się ładować ją biorąc poprawkę na parametry starego, zużytego akumulatora. Dlatego konieczne jest zresetowanie wartości wyuczonych właśnie poprzez zmianę numeru seryjnego lub numeru seryjnego i numeru części przy wymianie...
Panowie, zresetowanie wartości wyuczonych to chwila, w dodatku nic nie kosztuje.
Na początek reset wartości wyuczonych ,pomiar ciśnienia paliwa.
to jest immo 3 a więc nie kasuje sie wartości wyuczonych
a po co ci mapa,zrób reset wartości wyuczonych techem.
Kolega robokop ma rację. Umyć przepustnicę, wykasować wartości wyuczone i zaadoptować przepustnicę. Wszystko zgodnie z procedurą. Jeśli to nie pomoże to szukaj dziury lub uszkodzonego czujnika temperatury.
Adaptacja VAG 01-silnik 02-kasowanie usterek 10-00 -kasowanie wartości wyuczonych 04-nastawy kanał 098 gotowe.
Jeżeli nie było konieczności zgrywania to może wywalił immo całkowicie. jak tobrze pamiętam to tam się tylko dopasowywało jednostkę przez kasowanie wartości wyuczonych "00"
Oczywiście sonda Lambda nie pokaże innego AFR (lamba = 1), ale przy wtrysku paliwa będzie to widoczne w postaci korekcji (fuel trim). To jest bardzo ciekawe stwierdzenie i warto się nad nim pochylić. Trzeba zacząć od odpowiedzi na pytanie co tak na prawdę mierzy sonda lambda, by móc stwierdzić czy sterownik nie znający optymalnego AFR paliwa innego...
Coś mnie się wydaje że źle trafiłeś do niewłaściwych mechaników po padniętym aku zawsze trzeba zrobić kasowanie wartości wyuczonych a potem nastawy podstawowe i powinno wszystko zatrybić to w serwisie tego nie zrobili?
Podłącz VAG-a i sprawdź przed kasowaniem wartości wyuczonych jaką masz w blokach 08 na rozgrzanym silniku temperaturę. Może być że sterownik odczytuje zimny silnik z czujnika i zwiększa dawkę wtryskiwanego paliwa. tzw. ssanie.
Witam. Zrobiłem tak jak pisałeś i straszna lipa. Po tym zabiegu 3 tygodnie walczyłem z niemożliwością poprawnej jazdy na benzynie. W sterowniku się całkiem powaliło. Samochód nie chciał wchodzić na obroty, mulił i strzelał w dolot. Nieświadomy tego, że to przez to chwilowe zmasowanie sondy szukałem wszędzie. Sprawdziłem pompe paliwa, filtr, listwę wtryskową,...
podmieniłem nawet drugie które działało kilka godzin ładnie i bez błędu a potem objawy wróciły. Zrób reseta tego który masz aktualnie w aucie (odłącz klemę). Jeśli po skasowaniu wartości wyuczonych będzie pracował poprawnie przez jakiś czas , to ecu jest sprawny .
Panowie wiem że temat był już kilkakrotnie poruszany ale w moim przypadku do dnia dzisiejszego nie został rozwiązany . Mam QQ J10 2010 rok , silnik HR16DE (1,6 Pb 117KM). Przepustnica po czyszczeniu , obroty falowały od 1500-2000 , odnalazłem schemat adaptacji manualnej z pedałem gazu i kluczykiem , przeprowadziłem go 5 razy dokładnie jak w instrukcji...
1-RESET WARTOŚCI WYUCZONYCH Upewnij się że:1- Stare wartości wyuczone usunięte z ECU silnika 2-Napięcie akumulatora jest większe niż 11.5V 3-Brak kodów usterek w ECU silnika 4-Tęperatura silnika od 5 do 115 stopni C 5-Przepustnica w pozycji biegu jałowego 6-Zaplon włączony. ,silnik nie pracuje Procedura : 1-Zapłon włączony. ,silnik nie pracuje 2-Wybur...
Na LPG może być skrajnie ubogo lub bogato a i tak będzie chodzić, na benzynie granice palności mieszanki paliwowo-powietrznej są dużo węższe. Please!!! Mam problem, mówię jak jest, nie stało się to nagle - tylko jak przełączyło się na gaz w trakcie adaptacji - po resecie wartości wyuczonych sondy, przepustnicy i vvtti. Wiem do czego jest lambda i jak...
Jedyny sposób to 01->10->kanał 00 i jak tester zapyta czy wymazac wartości wyuczone potwierdzić tak.
Może była regulowana do skopanej mapy benzyny. Mapa benzynowa wraca w tych silnikach z tego co wiem, nie widzę powodów dla których miała by nie wracać. Nie spotkałem się w PP2000 z opcją resetu wartości wyuczonych jak to jest możliwe np. w Oplach. Ale to nie znaczy że nie ma jej pod jakąś dziwacznie przetłumaczoną nazwą w "kalkulatorze silnika"
I adaptację przepustnicy od razu ? Dodano po 34 Wyrzucilo kolejny błąd. To chyba związane jest z nastawieniem faz rozrządu. https://obrazki.elektroda.pl/3500374400_... Dodano po 13 Po wykasowaniu błędów, wykasowaniu wartości wyuczonych oraz adaptacji przepustnicy problem ustąpił. Auto rano zapaliło normalnie i pracuje na zimnym dość...
mam ten sam problem i to samo pytanie, auto raz słabsze raz mocniejsze, błędów brak, kable nowe, świece nowe, sonda pracuje, przepustnica czyszczona i adaptowana, na lpi i pb to samo wiec nie pompa, przepływomierz niby pracuje ale czy dobrze? ile powinien pokazywać? mam jeszcze jedno pytanie, miałem problem z lpg, dokładnie miałem przytkana jedna dysze...
17916-przekroczony limit wyuczonych wartości stabilizacji biegu jałowego. Sprawdź dolot i filtr powietrza, czy nie zapchane, i zerknij jak bardzo jest zasyfiona przepustnica.
Witam Jeżeli chodzi o wartości wyuczone to tak, w zakłądce 10-Adaptation od razu po wejściu zrobilem READ, nie wiem czy tak być powinno ale w pozycji Stored Value czyli wartość zapisana nie odczytało nic jedynie wykreskowane ---, po naciśnieciu SAVE potwierdzilem komunikat o zapisie jak na foto: http://obrazki.elektroda.net/53_12443106... Gdy...
Komputer w tym modelu nie resetuje się,a wymazuje się wartości wyuczone,Robi sie to testerem VAG1552 lub VAS 5051,5052
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
Witam mam dokładnie taki sam problem. Serwis chce cie naciągnąć na kase i tyle. Po pierwsze wskazniki są dobre gdyż po podłączeniu vag-a i wykonania testu elementów wykonawczych wszystkie wskazniki działają Po drugie po odczytaniu błędów pokazuje się kod 01314 -utrzymywanie prędkości- uszkodzenie dodam iż kasowanie błędów nic nie daje tyle wiem odnośnie...
Ustawiłem rozrząd na znaki (sinik odżył ). Niestety dalej jest błąd czujnika wałka rozrządu 16727. Musze jeszcze przegrzebać wiązkę od czujnika do ecu. A powiedzcie mi :jeśli włączam zapłon i na czujnik dochodzi napięcie 4,90 V, a do wyjścia sygnału czujnika dołożę diodę to dioda świeci cały czas i jeśli kręcę wałem sinika pomału ręką ,to dioda nie...
Na gazie mieszanka jest za bogata/uboga. Sterownik koryguje i zapamiętuje korekcję, po przejściu na benzynę sytuacja zmienia się gwałtownie na przeciwną i sterownik nie nadąża za zmianami. Możesz popatrzeć, czy nie masz w tym chińskim op comie resetu wartości adaptacyjnych, wyuczonych albo coś w podobnego w nazwie. Zagrzałeś go podczas tej próby do...
Możesz zresetować wartości wyuczone, ale nie zmieniać.
Po włożeniu wtrysków powinien zagadać, ale dobrze jednak wprowadzić wtryski do PCM, wykasować wartości wyuczone i niech sobie zrobi samoadaptację. Ostatnio ktoś walczył z 2.0 ( Ford - nierówna praca, klekotanie ) dopiero kodowanie i samoadaptacja, która powinna trwać 20-30 km, a u niego trwała 300km zmieniła zachowanie samochodu.
Cześć, nie mogę sobie poradzić z silnikiem 1.6 ALM w Seacie Cordoba. Silnik zimny nie wchodzi na jakiekolwiek obroty, pracuje względnie równo na obrotach jałowych, po rozgrzaniu osiąga maksymalnie obroty 2000 i się dusi. Sprawdziłem: -rozrząd na znakach -zapłon lampą na wolnych dokładnie pomiędzy O i Z, po dodaniu gazu bardzo mocno ucieka w kierunku...
Witam. Widzę, że "parę" razy temat maglowany, ale nie do końca. Problem był taki: Pacjent Polo 1.4 16V. Kiedyś jechałem i auto straciło moc. Po podłączeniu vcds'a wyskoczył błąd g61 czujnik spalania stukowego. Objawy były takie, że dopóki silnik nie osiągnął 70* to szedł normalnie potem już można było zapomnieć o wyprzedzaniu. Wymieniłem czujnik na...
Znalazłem używaną pompę za 200 zł z gwarancją sprawności, przyjdzie to ją zamontuję i zobaczymy. Z tymi napięciami to pisałem że podczas falowania silnika skacze ale nie poniżej wartości ładowania tylko w rytm tych falowań silnika np od 13.2 - 14,00 V. Tak jak pisałem wcześniej auto chodzi normalnie tylko od razu jest błąd o czujniku ciśnienia paliwa,...
kasowanie wyuczonych wartości reset wartości wyuczonych wartości podciśnienia
bascom matrix drukarka fiskalna elzab sensor poduszki
kościół wyświetlacz kościół wyświetlacz
Jak wybrać i kupić odpowiednią rozlutownicę? Błąd C:13:071 w wieży Sony - diagnoza i naprawa