Witam, mam problem z instalacją gazową. Kiedy przełącza się na gaz szarpie autem. Robiłem autokalibrację i w trakcie sprawdzania 3 wtrysku auto wchodzi w nierównie obroty, kiedy sprawdza 4 wtrysk auto gaśnie. Wymieniłem listwę wtryskową, ale problem nie minął. Przewody też są ok. Pomóżcie gdzie szukać przyczyny? https://obrazki.elektroda.pl/8789633900_...
To jest ciśnienie w kolektorze ssącym.
Procedura jest trochę skomplikowana więc jej nie będę opisywał i tak nie wiem czy te kody są wywołane prawidłowo ale ogólnie brak usterek kodów twardych wygenerowany kod 111 a z kodów miękkich 27-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód wartość za duża, 17-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód.P
Witam potrzebuje sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i jakie ma mieć wartości mam bmw 530d e-39 2002r 193km w automacie
Wymienisz EGR i się zdziwisz. Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo. Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie. Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości ciśnienia w kolektorze do sprawdz instalację czujnika do ECU a jak jet ok to podmień czujnik.
Sprawdziłem i jest osobny czujnik doładowania w kolektorze i osobny w ECU. Po odłączeniu czujnika w kolektorze wartość ciśnienia atmosferycznego jest dalej podawana
Nie posiada. Ogólnie silniki niedoładowane jak mają przepływomierz to nie mają czujnika ciśnienia w kolektorze i odwrotnie.
MAP podaje wartości ciśnienia w kolektorze ssącym do sterownika silnika. To nie żadne 0/1 tylko konkretne wartości w całym przedziale ciśnienia w kolektorze. Kopcenie na czarno to zazwyczaj zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza. Wystarczy że masz gdzieś nieszczelny dolot, MAP zawyża podawane wartości lub turbina nie pompuje to będzie kopcił na czarno....
Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego, czyli brak próżni w kolektorze. Nie ma takiej fizycznej możliwości w standardowym silniku.
Wartością "normatywną" ciśnienia w kolektorze dolotowym jest 30-35kPa na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku. Odpowiada to podciśnieniu 65-70kPa.
Witam:) mam mały problem z kalibracją instalacji gazowej w moim autku. "gazownicy" założyli mi dysze 1,5mm i przy kalibracji wyskakuje błąd że dysze są za małe mnożnik wynosi wtedy wynosi 1,8 i spada do 1,6. Przy szybszej jeździe wywala mi błąd Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!, - Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciąŜeniu – nastąpiło...
Nadal powtarza się co kilka dni . Odczytane diagboxem Podczas wystąpienia błędu: -Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) -Stan regulacji wzbogacenia. Pętla otwarta (warunki do przejścia do pętli zamkniętej jeszcze nie spełnione) - ciśnienie w kolektorze benzyny 14bar - Wartość zadana ciśnienia w kolektorze benzyny 90bar Za to po wykasowaniu błędów....
Ja tego nie zakładałem, to jest znajomy mojego klienta i chce koniecznie żebym mu to poprawił, auto kalibracja trwa w nieskończoność i jeszcze przed auto kalibracją wywala błąd o niewłaściwej wartości ciśnienia w kolektorze ssącym samochód chodzi nie równo, podczas jazdy niestety nie miałem możliwości sprawdzić korekt, ale na wolnych obrotach ma za...
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
Zasilanie czujnika ciśnienia kolektora, przepływomierza i zaworu EGR : Napięcie zasilania za niskie sprawdz co do wartości ile wynosi na którymś złaczu ww podanych elementów, ma być 5V+/-0,25 oraz zasilania i masy sterownika + bezpieczniki
rozmawiałem teraz z kierowcą który akurat był tym autem na komputerze i wartość ciśnienia w kolektorze ssącym wynosiła na biegu jałowym 1,2 bara, a po wcisnieciu gazu do oporu skoczyła na 2,0 bara.ponoć taka wartość jest za wysoka i słyszałem że prawdopodnie coś jest pogrzebane bo powinna byc wartośc na biegu jałowym 0,5 bara a gdy pedał gazu jest w...
Dzień dobry. Mam Scenica 1 9dCI 130 koni, niedawno kupionego. Tuż po zakupie sterownik silnika wskazal błąd P012B przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Wymieniony został filtr powietrza, bo był zawalony na czarno, oprócz tego był wymieniony rozrząd i filtr paliwa. Dziś w trasie sytuacja się powtórzyła, wystąpił ten sam błąd przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Odczytywałem...
Jedyna rzecz - naciskasz hamulec podczas hamowania silnikiem. Co wtedy pracuje? W silniku nic, tzn nic co by dawało jakieś rezultaty pracy, przepustnica zamknięta, monitoring czujników i zapłon jeszcze iskrę daje. Co pracuje poza silnikiem? Skrzynia biegów - bez znaczenia, zaciski hamulcowe - robią co trzeba, pompa hamulcowa - tak jak zaciski. Nie bez...
Przyjmuje sie ze srednie cisnienie atmosferyczne na poziomie morza wynosi 100 kPa. I niech taką wartość zmierzy czujnik ciśnienia atmosferycznego. Teraz czujnik w kolektorze stwierdzi wartość 102kPa. Bo np uszkodzony, bo coś innego. System wtedy stwierdzi błąd korelacji ciśnień, rozumiesz już teraz?
Witam. W/g tabeli kodów SCANTOOL kod P1327 nie powoduje zapalenia kontrolki MIL (diagnostyki silnika). Skupiłbym się na tym drugim błędzie, mimo, że jest przejściowy, a na pewno powoduje zapalenie się kontrolki i ogólną niesprawność silnika. Jaka jest wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym w momencie wygenerowanie się błędu? Ilu pinowy jest czujnik...
Cześć. Mam dokładnie taki sam problem z 2.3 2017 rok. Na razie wymieniłem tylko czujnik ciśnienia na kolektorze, bez zmian. Zastanawiają mnie odczyty ciśnienia atmosferycznego: -31779 mbar, ciśnienia doładowania -30983. Dlaczego te wartości są na minusie? Żadnych błędów poza p0238 nie ma. Obcina mu moc na trójce/czwórce z butem w podłodze przez dwie...
Kolego podepnij z powrotem do VAGA sprawdź ciśnienie doładowania w wartościach rzeczywistych może być uszkodzony lub zaolejony czujnik ciśnienia doładowania wtedy sterownik błędnie odczytuje ciśnienie doładowania i sterownik ogranicza moc turbiny. Może być zaworek n75,może być nieszczelny układ od turbiny do kolektora ssącego. Powodów jest multum.
Instalacja musi byc zaopatrzona w odpowietrznik. Jakie to kolektory podaj szczegóły firma model i storne. Dodano po 4 Pompa mieli, na kolektorach 130-140 stopni, a na powrocie 20 stopni. Ni jak przywrócić obiegu. Instalacja powinna się wyłaczyć przy tak wysokich temperaturach juz przy 99 C zatrzymuje sie pompa. Dobrze działajacy solar powinnien pracować...
Kod 33 - nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym MAP. Sygnał czujnika ciśnienia odpowiada wartościom przekraczającym 84kPa. Przyczyna: uszkodzony czujnik, wadliwe jego podłączenie elektryczne lub niesprawny przewód podcisnieniowy łączący czujnik z kolektorem (zatkany lub nieszczelny)
Witam Autko jak w temacie z 2008 roku.Podczas jazdy zapala się check, czasami wraz z kontrolką kontroli trakcji i auto traci moc. Błedy jakie sie pojawiaja to czujnik ciśnienia za niski sygnał wejściowy naprzemiennie z za niska wartość doładowania. Po wykasowaniu moc wraca aż do następnego zapalenia checka. Parametry w normie po za jednym temperatura...
Ciśnienie ma być w granicach 2.3-3 bary. W kolektorze masz podciśnienie a więc wartość niejako ujemna do atmosferycznego. Na wolnych 2.3-2.5 bar przy nagłym otwarciu przepustnicy ma skoczyć do max 3 bar.
Żeby doprecyzować: do sprawdzenia za pomocą komputera diagnostycznego wartości czujników temp. powietrza, wody i ew. ciśnienia w kolektorze jeśli taki występuje. Do tego proponuje od siebie sprawdzić wartości sondy lambda. Myśle, że pierwszy lepszy mechanik z komputerem ogarnie ten problem.
Witam polo 9n 1.2 12v 64km map sensor na zapłonie pokazuje 967 mbar a na biegu jałowym 275mbar 295mbar czy to prawidłowe wartości na biegu jałowym.nie są za niskie?
Manometr pokazuje ciśnienie gazu względem atmosferycznego , a czujnik ciśnienia w instalacji względem podciśnienia w kolektorze. Wskazanie manometru powinno być niższe niż w komputerze o wartość podciśnienia w kolektorze, jeśli tak jest to jest wszystko OK :D Jeśli odłączysz czujnik ciśnienia od kolektora , wskazania będą identyczne :idea:
Ludzie jaki egr,jaki gorący drut??????? Dzizus w E34?? Ciśnienie paliwa nie może spadać po dodaniu gazu a ma rosnąć o wartość różnicy podciśnienia w kolektorze a ciśnienia atm na WOT.
Czy jest w ogóle możliwość odczytu bloków pomiarowych przez ELM327 ? Konkretnie zależy mi na ciśnieniu doładowania, blok 011 w TDI PD. Próbowałem aplikacji Torque na androida ale brak w niej odczytu ciśnienia w kolektorze, wisi na jednej wartości. W kilku innych darmowych aplikacjach pod androida to samo, albo brak odczytu ciśnienia albo stała błędna...
P0070 — czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale on jest w przepływomierzu P1105 — tu nie jestem pewien, bo to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym, lub czujnik ciśnienia atmosferycznego który w niektórych wczesnych wersjach był montowany oddzielnie (wg. schematu wraz z przewodem od przepływomierza). Trzeba sprawdzić jaki wartości...
Jeśli miałbyś uwalony czujnik ciśnienia to silnik pracowałby w trybie awaryjnym ( zapalona kontrolka awarii silnika) Niekoniecznie. Mój czujnik wskazuje napięcie od 1 do 2V co mieści się w jego zakresie pracy i mimo że wskazuje nieprawidłowo, w stosunku do wartości aktualnego ciśnienia w kolektorze, to komputer nie zareaguje informacją o awarii. Odczyty...
P0106-obwód czujnika cisnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub czujnika ciśnienia atmosferycznego-nieprawidlowy zakres wartości sygnalu
sprawdzalem .. wszystko jest szczelne. dzis zauwazylem z prawej strony kolo przedniego koła taki zbiorniczek z ktorego wychodzi wezyk do podcisnienia w kolektorze dolotowym.. jest lekkie pekniecie ale nie czuc zeby ciagnelo tam lewe powietrze. wogole dziwne rozwiazanie bo jeszcze w ten zbiorniczek dochodza do tego przewody poliwowe. Gdyby ciągneło...
STATOIL DIESEL GOLD - to dobre paliwo. Ale jeśli obroty auta przy wciśniętym do dechy pedale gazu rosną powoli proponuje sprawdzenie świec. Świeca nie ma nic do utraty mocy. Autor tematu powinien podejrzeć parametry w tym czasie takie jak , wskazania przepływu masy powietrza z przepływomierza, porównać wartość uzyskaną z wartością docelową, co do potencjometru...
Ja to rozumiem, dlatego pytam. Skoro wartość ciśnienia atmosferycznego (wartość 0) to wartość 1000mbar dla czujnika to dodając na plusie ciśnienie z turbiny w wysokości 2bar dla czujnika wartość ta będzie wynosiła 3000mbar. Wiem co to ciśnienie i podcisnienie i jak się zachowuje...
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
Wypaliło pomiędzy cylindrami. Może być, nikt nie mówi że nie. To oderwane od rzeczywistości podciśnienie w kolektorze dolotowym świadczy o tym, że część wytworzonego ciśnienia sprężania niejako cofa się do kolektora dolotowego. Taka wartość może też powstać w takiej sytuacji jak niedrożny wydech bądź znacznie przesunięty kąt wyprzedzenia zapłonu.
Dzień dobry. Sprawa dotyczy szarpania silnikiem 1,2 Skoda Fabia II w wyniku nieprawidłowego połączenia sterownika silnika z MAP sensor. Po pierwsze VCDS wskazuje na przerwe badz zwarcie z masa samego MAP SENSORA. Czujnik wymieniłem i nadal jest to samo. Poza tym czujnik ciśnienia wskazuje zbyt małą wartość ciśnienia po nagrzaniu. Czy ktoś z Kolegów...
niedomówienia wynikają wyłącznie z faktu, że niektóe rzeczy są dla mnie oczywiste np. informacja że lambda jest 0-1V , odczytuję ze jest to sonda napięciowa cyrkonowa w przeciwieństwie do rezystancyjnej , która też była w starszych wersjach tego silnika . I tak by można mnożyć , tylko nie widzę potrzeby bo Ty nie masz jeepka. Nie zaczynam żadnej pracy...
Nie szczelny kolektor ssacy, jak i wydechowy, czujnik ciśnienia w kolektorze ssacym, czujnik temperatury chlodziwa, TPS. Trzeba dobrze przeanalizować wartości rzeczywiste aby znaleść problem, czytanie błędów to trochę za mało.
Witam ponownie wszystkich. Otóż zrobiłem odczyt diagboxem i oto co wyszło: Stan kalkulatora: MED17_4_2 Oznaczenie 1: 922159 Oznaczenie 2: Obecne błędy : 6 P1336 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) Charakterystyka : Cylinder nieokreślony Status : stały błąd Umiejscowienie : miejscowy Zmienne przypisane do usterki stan regulacji wzbogacenia : pętla...
Czy jeżeli podłącze zasilanie do czujnika powiedzmy mpx4250 z serii absolute bez podawania zewnętrznego ciśnienia to na wyjściu odczytam cos około 2V tj. wartość odpowiadająca ciśnieniu atmosferycznemu? A jeżeli będzie to czujnik gauge to na wyjściu będzie 0V? Dobrze rozumuje ?
Diagnostyka potrzebna w tym przypadku. Zgaś silnik i odpal ponownie. Sprawdź wtedy czy sztanga zmiennej geometrii będzie pracować przy zmianie prędkości obrotowej silnika. Jeżeli tak będzie to najprawdopodobniej układ doładowania zostaje przeładowany lub sam czujnik ciśnienia w kolektorze przekłamuje wartości. Miałem tak w Renault Lagunie 130KM. Kompresor...
"intake mainfold sensor" - nazwa wskazuje na "czujnik kolektora ssącego", pomiar podawany jest w jednostkach ciśnienia, wartość trochę odbiega od atmosferycznego (~100 kPa)
Podaj wartość ciśnienia paliwa na zasilaniu wtrysku.
Panowie w jednym jak i drugim przypadku kłania się brak logiki w diagnozie. Tzn na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie ciśnienie barometryczne powinno równać się ciśnieniu doładowania te dwa czujnik mierzą ciśnienie więc powinny pokazywać podobne wartości może być roznicy 5% w pokazywanych wartościach. Ciśnienie w kolektorze nie może być mniejsze...
Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień,...
Błędów nie ma ale sprawdź wartości odczytów z czujników temperatury (jak mieści się w zakresie -50C- 150C to błędu nie ma) ,czujnika ciśnienia w kolektorze, kąta otwarcia przepustnicy. Generalnie przejrzyj bloki pomiarowe jak nie odpala i szukaj dziwnych wartości nie odpowiadających stanom faktycznym.
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Witam. Ojciec był na diagnostyce komputerowej i wykryto 9 usterek. Mechanik ASO Citroena powiedział żeby samemu szukać części i gdzieś w innych warsztatach to naprawiać bo u nich zapłacę 5x więcej niż faktycznie to jest warte. PIN: 10 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - MAP; Wartość 3,59V; Granice: 4,00-5,20V PIN: 1 Impulsy zapłonowe; Wartość...
Auto masz w gazie? Lub regulator ciśnienia przepuszcza paliwo do kolektora. Zdejmij wężyk podciśnienia i sprawdź czy po takim nocnym postoju nie ma w nim benzyny. No i podaj wartość ciśnienia paliwa , sama sprawna pompa to nie wszystko.
To masz czujnik temp. razem z ciśnieniem sprawdź napięcia na kostce na wpiętym czujniku na odpalony silniku bieg jałowy jeden to masa drugi 5V i dwa sygnałowe. Podaj wartości.
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Tutaj nie ma czujnika ciśnienia w kolektorze więc nie można podejrzeć w blokach doładowania. Wedle sterownika silnika to powietrza i paliwa jest ok ale z pomiaru sondy wychodzi że jest zbyt bogato bo powietrze ucieka bokiem przez co ECU zuboża mieszankę. Może też przepływomierz zawyżać ale to bym odrzucił z powodu "świstu" który słychać.
Ciśnienie paliwa w porządku, Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym ok, silniczek krokowy ok. W takim razie ile dokładnie wynosi ciśnienie przed i za listwą oraz jakie wartości podaje czujnik w kolektorze? Silniczek mnie nie interesuje.
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Witam moze nieszczelnosc w ukl ssącym lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze moze wężyk z niego spadł.
Owszem zmienne, ale zastępcze. Oblicza sobie sztucznie te wartości na podstawie temp. silnika, obrotów i ciśnienia w kolektorze, ale niech kolektor trochę zarośnie sadzą, przytka się czujnik ciśnienia albo bardzo zmieni temp. powietrza (choćby ze względu na deszcz) - model zastępczy nie uwzględni tych zmian. Szukaj więc usterki elektrycznej. Jeśli jednak...
Ktoś ci źle przetłumaczył .Chdzi o czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.Który mierzy ciśniemie jakię występuje w danej chwili. Taki czujnik znajduje się w sterowiku lub na przewodach dolotowych. Napewno czujnik jest dobry chdzi tu o coś zupełnie innego. poprostu jest niewłaściwe doładowanie układu i trzeba w wartościach sprawdzić czy i jaki ciśnienie...
Witam.Audi A4 110 km . Problem polega na tym że cały czas jest załączony zawór n75 od turbiny. Zacznę od początku. uszkodziła się turbina , po wymianie na nową samochód nie wchodzi na obroty. Na warsztacie podmienili na nowe : elektrozawór od turbiny , od EGR-u , przepławkę posprawdzali wszystkie węże ciśnieniowe i podciśnieniowe ,efekt turbina dalej...
Generalnie chciałbym uniknąć akumulatora, bo przecież pompa obiegowa ma tylko działać, gdy jest słońce. W zasadzie słuszne założenie ale Zastanawiam się czy można by użyć Panela PV (około 100W) + przetwornica na 230v. Czy coś takiego ma prawo w ogóle zadziałać? Z jaką przetwornicą? Taką DC 12V na 230V? Być może będzie działać chwilowo ale raczej wcale....
Pod kodem 78 kryje się kilka doków literowo cyfrowych i wszystkie związane są z paliwem i jego wartością ciśnienia. Przede wszystkim filtr paliwa i jego jakość. Zawór odcinający paliwo (ten czerwony) jest używany tylko przy gaszeniu pojazdu, ale nie jest powiedziane że nie ma wpływu. Jeżeli będzie zanieczyszczony, przycięty oring to będzie puszczał...
masz dziwaczną instalację , a już zupełnie nieuzasadniony jest pomiar ciśnienia gazu względem atmosfery. Reduktor ma stabilizowac warunki wtrysku gazu , a ponieważ gaz wtryskiwany jest do kolektora ssącego, naturalnym wydaje się stabilizowanie ciśnienia względem tej wartości. Podłacz przewod podciśnienia od reduktora do kolektora ssącego lub zainstaluj...
I skąd tam pompowtryski? Witaj. Mechaniki nic więcej niechcący Powiedzieć. 1. B. P0107 pisze w kom.. - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. - zwarcie obwodu do masy. - Błąd stały 2. Błąd. P0087 - ciśnienie paliwa poniżej wartości granicznej - błąd nieciągły Samochód wcześniej nie miał żadnego problemu tylko przy starcie czasami ciężko palił jak...
Witam serdecznie. Chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie w kolektorze dolotowym w mojej Mazdzie 6 2.0 GH 2.0 MZR-CD. Od pewnego czasu zaobserwowałem spadek mocy, zamuliło mi się auto. Podejrzewam że pada mi turbina. Podczas jazdy z pedałem wciśniętym do dechy nie udało mi się uzyskać większego ciśnienia niż 1.4 bara (Boost) w kolektorze...
Znalazłem rozwiązanie, przed kolejną zimą przestudiowałem książkę serwisową i dowiedziałem się że dla mojego silnika jak najbardziej jest regulator ciśnienia paliwa, tylko znajduje się w zbiorniku paliwa i jest przykręcony do pokrywy. Kupiłem listwę wtryskową od x16xel z regulatorem ciśnienia. W x16xel ciśnienie ma inną wartość i jest zależne od podciśnienia...
Jak nie było nic grzebane w sterowniku to sprawdź wartości rzeczywiste - jaki to silnik DTI, DTL, sprawdź podciśnienia, sprawdź EGR, przepływomierz ze sprawnego auta /nie podróbka/, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbinę.
Tworzenie sie podciśnienia o takiej wartości dla wolnych obrotów w kolektorze ssącym jest niedopuszczalne. Podaj numery z czujnika ciśnienia doładowania.
Zmierz ciśnienie na listwie w trakcie pracy, a nie ile pompa da radę. Domyślam się że powinno być 3,5 bara względem ciśnienia w kolektorze ssącym, na pewno nie więcej, nie mam gdzie w tej chwili sprawdzić dokładnej wartości. Nie kombinuj z zaślepianiem powrotu bo 6 barów to tam stare spróchniałe węże porozrywa.
Dodam dla potomności, w silniku 16V błąd "regulator ciśnienia paliwa- wartość zbyt niska" (numeru nie pamiętam). Okazało się, że uszkodzony był zespół dodatkowych przepustnic w kolektorze ssącym, po wymianie kolektora na nowy wszystko wróciło do normy. Więc tego typu błędy nie zawsze wskazują jednoznacznie na układ paliwowy.
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
"Podczas jazdy przy podłączonym VAGu turbina pracowała dobrze przy około ~2500 rpm po dodaniu gazu do podłogi niestety zaczeła już podawać jakieś złe wartości" I sam sobie odpowiedziałeś. Nie działa układ ograniczający ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyki podciśnieniowe są całe jak piszesz to albo są przytkane albo nie działa zaworek N75. Sprawdzić...
Witam, Mam problem z autem Suzuki Swift 2008 rok, silnik 1.3 DDIS GLX o zawrotnej mocy 75km. Auto wchodzi w tryb awaryjny i odcina moc. Pojawia się kontrolka auta i klucza (klucz do odkręcania). Do usterki dochodzi szczególnie na 2 biegu, podczas wkręcania się na obroty w przedziale 1400-1900obr. Dzieje się tak zawsze, bez wyjątków. Auto do 2000obr...
witam,jak sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym(G71)???po odłączeniu go,na vagu w grupie 10 wartość się nie zmienia a powinna chyba maleć???Autu brakuje mocy,na vagu błedów niema.
Witam serdecznie Mam problem. Po zapaleniu żółtej kontrolki oznaczającej problem z silnikiem udałem się do ASO Peugeota na diagnozę. Okazało się że jest problem z czujnikiem wysokiego ciśnienia w pompie. Błąd obwodu regulacji wysokiego ciśnienia oleju napędowego. Ciśnienie w kolektorze ciśnieniowym niższe. (Ciśnienie w rail 203 bar, wartość zadana ciśnienia...
Kolego ona chyba nie ma przepustnicy. Ma czujnik ciśnienia kolektora ssącego i czujnik temperatury powietrza dolotowego. Nie mam pojęcia jakie powinny być prawidłowe wartości
Cześć, nie mogę sobie poradzić z silnikiem 1.6 ALM w Seacie Cordoba. Silnik zimny nie wchodzi na jakiekolwiek obroty, pracuje względnie równo na obrotach jałowych, po rozgrzaniu osiąga maksymalnie obroty 2000 i się dusi. Sprawdziłem: -rozrząd na znakach -zapłon lampą na wolnych dokładnie pomiędzy O i Z, po dodaniu gazu bardzo mocno ucieka w kierunku...
Ten błąd odnosi się do EGR . Przyjrzyj się wartością przepływomierza i ciśnieniu w kolektorze. Porównaj z wartościami zadanymi.
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Wyciąg korpus i połóż na czymś równym, np. tafla szklana. Miały paskudną tendencję do wyginania się podstawy. To samo zrób z przekładką jaka jest pomiędzy korpusem a kolektorem, to znaczy tą "nadlewką" jaka odchodzi od pokrywy zaworów. Zobacz na wskazania MAP, ta centrala podaje je w idiotycznej wartość "wysokość słupa rtęci" Na wolnych jest coś około...
Do kolektora nie dostaje się lewe powietrze, korekty są zerowe. Skoro sterownik nie zgłasza błędu ciśnienia, to zakładam że jest ono prawidłowe. Silnik posiada egr oraz zmienne fazy rozrządu, być może mają one wpływ na wartość ciśnienia.
Witam. Na wyłączonym silniku ciśnienie turbo ma być równe ciśnieniu atmosferycznemu. W moim przypadku ciśnienia te są różne. Po odłączeniu czujnika turbo na kolektorze dolotowym, zmienia się tylko wartość turbo, zatem zakładam, że ten czujnik nie bierze udziału w pomiarze ciśnienia atmosferycznego. Gdzie jest czujnik ciśnienia atmosferycznego? https://obrazki.elektroda.pl/9178616000_...
Jeśli tak faktycznie jest to możesz pomierzyć cisniene w kolektorze ssącym i porównać je z widzianym przez sterownik silnika. Sama wartość ciśnienia pozwoli się rozeznać czy dziura faktycznie jest czy nie. W warsztatach specjalizująctych się w audi powinni mieć dane n/t tego silnika więc nie powinno być trudno.
Mam problem z Mercedesem A klasa A 140. Problem zaczął się około 8 miesięcy temu. Pierwszy raz samochód zaczął na trasie słabnąć, aż Stanął, włączyło się ESP. Samochód jechał tylko przy stałym wciskaniu gazu....Elektronik samochodowy stwierdził, że to wina przepływomierza. Wymienił go i po tej wymianie było dobrze przez około 3 miesiące. Potem znów...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Problem jak w opisie, czy ciepły czy zimny nie odpali bez dodania gazu, i chwile po odpaleniu trzeba jeszcze gaz przytrzymać. Po przygazówce obroty spadają czasami do 500 obr/min, czasami nawet zgaśnie. Szczególnie potrafi zgasnąć przy dojeździe do świateł. Czasami zapali się lampka EPC i wywali wtedy błąd 16490 Ciśnienie w kolektorze ssącym - niezrozumiała...
Zapewne PDE bosch ms 6.2 czujnik ten mierzy i ciśnienie doładowania jak i temperaturę powietrza w kolektorze ssacym dla ciśnienia doładowania 0,5 V, około 0,5 bar 1,0 V, około 1,0 bar 1,5 V, około 1,4 bar 2,0 V, około 1,8 bar 2,5 V, około 2,2 bar 3,0 V, około 2,7 bar 3,5 V, około 3,1 bar 4,0 V, około 3,6 bar dla temperatury 4,7 V, około -20 stopni Celsjusza...
Zapewne ktoś miał coś takiego ale możliwych przyczyn jest co najmniej kilka i nawet odczytanie błędów nie da jasnej odpowiedzi, dopiero porządna diagnostyka może wskazać właściwy trop. Błąd zapewne będzie dotyczył przepływomierza lub czujnika ciśnienia w kolektorze, ale będzie to błąd niezgodności wartości lub przekroczenia zakresu i wcale nie musi...
Tyle że po tym zabiegu należy wykasować wartości wyuczone w sterowniku i zrobić adaptację przepustnicy. Nie spotkałem się jeszcze z 1.4 16V który miałby przepływomierz, tam masz czujnik ciśnienia w kolektorze. Jego też warto wyczyścić.
Panowie ,oczywiście macie rację z czujnikiem położenia walka rozrządu. Dziś trochę grzebałem i diagnoza niestety chyba jednoznaczna - uwalone ECU. ECU widzi temp cieczy na poziomie 97 stopni oraz ciśnienie otoczenia na poziomie 45 bar. Czujniki są w porządku. Czujnik temp i ciśnienia w kolektorze wartości w normach. Czujnik temp silnika 3260 ohm przy...
16490 P0106 Cisnienie w kolektorze ssacym i cisnienie powietrza - niezrozumiala wartosc cisnienia !6622 P0238 Czujnik G31 cisnienia doladowania, za wysoka wartosc sygnalu 16990 Po606 Uszkodzony komputer sterujacy 17796 P1388 j.w 18047 P1639 Czujnik polozenia pedalu przyspieszenia G79+G185 za wysoka wartosc sygnalu 18042 P1634 j.w G185 Wyglada na padniety...
Dobrze jak byś dokonał pomiaru z wartościami wymaganymi i rzeczywistymi, nie ma nigdzie nie szczelności na I lub po drodze na przewodach? Możliwe ze sam czujnik ciśnienia w kolektorze jest padnięty.
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Podstawowe pytanie: Jaka wartość napięcia dochodzi do czujnika? Jak wygląda charakterystyka jego pracy? Należy pamiętać, że sam czujnik jest zapewne dobry, lecz, np. zapchany filtr powietrza, czy nieszczelności w układzie dolotowym, mogą zakłócać jego pracę!
Sygnał z czujnika ciśnienia powietrza doładowującego wykazał niedopuszczalną wartość. Napięcie na styku A12 jednostki sterującej zbyt wysokie lub zbyt niskie. Kod usterki powstaje, jeśli napięcie jest niższe niż 0,35 V (0,5 bar ciśnienie bezwzględne) lub wyższe od 4,66 V (4,0 bar ciśnienie bezwzględne). W takim wypadku jednostka sterująca EDC wykorzysta...
Podpięty drugi komp i błędy te same P0193 i P2017 wysoki sygnał czujnika FPR ( ciśnienia paliwa na szynie) wysoki sygnał zaworu długości kolektora dolotowego. Czujnik ciśnienia wcześniej podmieniony, czy jest wpięty czy wypięty cały czas w parametrach 180MPa, wnioskuję że to wartość domyślna. Przewody sprawdzone na ciągłość i zwarcie między sobą tzn....
No do sprawdzenia wartości ciśnienie atmosferyczne , ciśnienie (podciśnienie) w kolektorze. Ewentualnie jak czujniki wskazują poprawnie to szukać dziury w dolocie.
Na podstawie tego co na załączonych zdjęciach, sugeruję podnieść wartość ciśnienia na reduktorze (Psys) do wartości 2.15 bara, ustawić tą sama wartość w par. 21 Idle_level, a par. 6 Low_level na 1.6 bara. Przy ciśnieniu 2.15 bara, par. LPG_cor z 36% powinien zejść w okolice zera. Przypuszczam, że zdjęcia były robione przy silniku pracującym na wolnych...
wartość ciśnienia oleju wartość ciśnienia doładowania czujnik ciśnienia kolektora ssącego
volvo silnika fotel kierowcy renault megane silnik rozdrabniacza
samsung ue50au8002k samsung ue50au8002k
Opadnięcie bębna w pralce Electrolux EW6T4262IP Czy pralka Haier X11 z Niemiec ma polski język?