Witam. Czujnik doładowania zwany czujnikiem ciśnienia bezwzględnego, MAP sensor, czujnik kolektora ssącego w tym wykonaniu jest zespolony z czujnikiem temperatury powietrza, dlatego ma 4 wyprowadzenia. To są dwa czujniki w jednym. Na 1 rys. schemat tego czujnika (piny 1,2,3,4), a 73,31,71,52 to piny do ECU Rys.2 kolejność pin w czujniku. W zał. dokładny...
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
Podłączyłem swojego seata cordobę 1999r.model [93-99] 1.9 TDI 90KM AHU do kompa i wyszło, że ma aktywny błąd czujnika ciśnienia kolektora ssącego. Zaraz po wykasowaniu byka auto lepiej się zbierało, ale długo to nie trwało - dalej jest mułowate. Dowiedziałem się, że owy czujnik u mnie znajduje się w sterowniku silnika.Czytałem że może być uszkodzony...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Witam. Mam problem z wyżej wymienionym autem otóż po przygazowaniu powyżej 3000 obr zapala się kontrolka epc i kontrola trakcji, po diagnozie vagiem pojawia się błąd 17961-p1553 czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym odczyt poza zakresem napiszę co wymieniłem będzie łatwiej -zawór egr na nowy bo stary był zablokowany -wyczyściłem przepustnice -czujnik...
Sprawdź czujnik ciśnienia kolektora ssącego (map sensor).
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Problem rozwiązano w moim przypadku był to zabrudzony czujnik ciśnienia doładowania
18047 - czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia g79/g185 19647 - klapa kolektora ssącego 16576 - czujnik ciśnienia paliwa g247 16706 - czujnik obrotów silnika g28 16788 - system recyrkulacji spalin 16486 - Miernik masy powietrza g70 ( sygnał za wysoki ) 16492 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 16486 - miernik masy powietrza g70 ( sygnał za...
Witam. Mam dość dziwną sytuację z autem Audi A3 2.0 FSI AXW. Mianowicie nagle przestał odpalać i nie pojawia się ciśnienie na listwie wtryskowej. Wcześniej wszystko działało i auto miało moc. Auto raz na tysiąc prób odpali, ale kompletnie nie ma mocy. Pierwszym błędem, który się pojawił, to P0193 - czujnik ciśnienia paliwa G247 (zwarcie z plusem)....
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Kolego ona chyba nie ma przepustnicy. Ma czujnik ciśnienia kolektora ssącego i czujnik temperatury powietrza dolotowego. Nie mam pojęcia jakie powinny być prawidłowe wartości
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Myślę że do podciśnienia z kolektora ssącego silnika. Mam inną instalację ale też sekwencję (w takim samym silniku) i parownik posiada również króciec podciśnienia. Jednak jest podpięty poprzez czujnik ciśnienia z kolektorem ssącym silnika
Witam. Mam problem z wypadaniem zapłonu i mam pytanie do czego zajrzeć w przypadku takich błędów. Błąd pojawił się przy wyprzedzaniu, przeciągnąłem auto z samego dołu do górnych obrotów w pełnym obciążeniu(gaz w podłogę), 4 bieg. Check engine zapalił się na wysokich obrotach, czuć było szarpnięcie silnikiem, zapalił się check i potem zaczął mrugać z...
ja już zwalałem pokrywe i nic sucho co najwyżej się poci a tam olej kapie, hmmmm z uszczelniacza wałka rozrządu Dodano po 7 tylko jak by to był uszczelniacz wałka rozrządu to by leciało w okolicach rozrządu? bo leci dosłownie jakby spod kolektora ssącego i dodatkowo robią sie krople kapiące na szpilkach od wydechu nie czaję tego naprawde jutro wszystko...
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
dzieku za reakcje. siedze własnie w tym gracie i sprawdzam jeszcze to i owo. wychodzi mi kurde że albo czujnik doładowania szwankuje albo turbina za mało daje. sprawdzałem organoleptycznie i jak zdejme rure to czuć że pompuje ale reką ciśnienia nie sprawdzisz. komputer pokazuje że cisnienie na wolnych obrotach to około 950 hpa i powinno rosnąć wraz...
witam kupiłem megane 2000r 1.4 16v z uszkodzoną stacyjką i rozrusznikiem. po naprawie stacyjki i wymianie rozrusznika auto odżyło ale zauważyłem problem z odpaleniem auta kiedy jest ciepłe. Auto odpala od razu(więc to nie wina czujnika wału) ale się dławi i po przegazowaniu chodzi równo, od czasu do czasu silnikiem "bujnie". komputer pokazuje tylko...
W 2.0 dieslu opla zaczyna się naprawę od sprawdzenia podciśnienia. Później wężyki na szczelność, sprawność zaworów sterujących, czujnik ciśnienia doładowania na zabrudzenia- od razu sprawdza się czystość kolektora ssącego itd. Co zostało zrobione?
Czujnik ssania a co to jest może bardziej czujnik ciśnienia ja bym na kolegi miejscu zaczął od sprawdzenia szczelności kolektora ssącego i wszystkich przewodów które mają z nim coś wspólnego
nie mam czym odczytać ;/ ale za to przyjechał "magik" i prysnął "lakieru do kokpitu" do wlotu powietrza i auto odpaliło.. niestety po zgaszeniu znowu nie odpala. wyciągnąłem czujnik ciśnienia z kolektora ssącego i powiem szczerze był cały zaklejony "syfem", a wkładając wacik w otwór wyciągałem jeszcze więcej tego czarnego bałaganu..
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Na rurze plastikowej jest czujnik ciśnienia w masterach bez przepływomierza. W tej wersji go tam nie ma. Dlatego pytam czy w tej wersji jest ten czujnik (może być gdzieś schowany).Ta ta turbina jest sterowana CIŚNIENIEM bezpośrednio z kolektora. Nie ma żadnego elektrozaworu. Wszystko z zewnątrz wygląda na szczelne. Zastanawiam się czy nie wydmuchało...
Masz na bank żle podłączoną instalację kiedyś robiłem coś podobnego spalone dwa kompy , po wymianie silnika dokladnie nie pamiętam ale warsztat wymieniający silnik pomylił kostkę czujnik ciśn oleju z innym czujnikiem Panowie wstyd się przyznać... Mam pomylony czujnik ciśnienia oleju z zaworem elektromagnetycznym kolektora ssącego (DISA). Już tyle razy...
A może wiesz: - jakie powinno być wskazanie napięcie mierzone miernikiem lub odczyt ciśnienia programem współpracującym z ELM327 czujnika MAP w kolektorze ssącym - czy sterownik może sam utworzyć sobie mapy wtrysków podczas jazdy autem chodzi o to czy można obejść się bez użycia Lexi - czy olej o zapachu paliwa na ściankach kolektora ssącego to normalny...
tylko jakim? - delphi (chiński pewnie) pstryka przekaźniczkami w środku sprawdzając różne protokoły i nie wykrywa kompa - blutufowy ELM nic nie wykrywa - kupiłem specjalnie DDT2000 na USB i on też się nie łączy - kable w kostce obd sprawdziłem, jest 12v stałe, 12v po stacyjce, 2x masa, linie K i L które idą do puszki immo (jest przejście) więc czym...
Jeżeli występują zmiany ciśnienia paliwa w zakresie 3.0 - 4,2 MPa. To są dwie opcje: pompa lub regulator (ameryki nie odkryłem). Moge się mylić,ale... (przyznaje się, że nie pamietam dokładnie). Masz chyba pompę wysokiego cisnienia napędzaną bezpośrednio od wałka rozrządu, jest ona przykręcona jakby nad skrzynią biegów. Napęd przenoszony jest poprzez...
Mam następujący problem, odstawiłem samochód do mechanika w celu wyczyszczenia kolektora ssącego bo samochód stracił na mocy. Po jego demontażu, wymyciu i ponownym zamontowaniu samochód podobno odpalił, po chwili zgasł i za boga ojca nie zapali. Po wpięciu komputera występują błędy, których nie da się skasować. Mechanior twierdzi, że padła pompa wtryskowa,...
Koło lewego kielicha pod maską jest czujnik ciśnienia doładowania-sprawdz czy jest do niego podłączony wężyk od kolektora ssącego i wtyczka elektryczna.
Dla kolegi Rysia: Witaj! Ja w swojej P10 jeździłem z uszkodzonym około 6 m-cy. Szarpanie nie jest związane z tym czujnikiem. Sprawdz również bardzo dokłanie szczelność połączeń dolotowych do przepustnicy po przepływomierzu (poł. gumowe, rurki itd.) NA WOLNYCH OBROTACH MOŻE nie działać właściwie regulator ciśnienia paliwa który sterowany jest podciśnieniem...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
sladi tak faktycznie wygląda ten czujnik ale : jeśli chodzi o silnik AHU to w Golfie występuje on tylko w modelu Mk3 i nie ma tam takiego czujnika jak ten, który pokazałeś na załączonej fotce, w Mk3 czujnik ciśnienia doładowania znajduje się w sterowniku silnika czyli w ECU i od intercoolera idzie do ECU wężyk z powietrzem doładowanym ale czujnik w...
Pojedź do tego mechanika i niech sprawdzi czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (czujnik podciśnienia) napisz czy samochód ma instalację LPG bo to ważne pozdrawiam.
Od czerwca br. walczę z usterką. Wiele rzeczy już sprawdzonych. Te co podajesz też aczkolwiek za tydzień będzie demontaż kolektora (mam nowy z gruchą). Nie można zignorować tych pików napięcia do 0V bo to jest nieprawidłowe. Teraz pytanie czy to nie wina sterownik silnika... Sprawdzenie EGR i zaworu ssącego w dolocie też robiłem. Ciśnienie doładowania...
2,5 bara jest to ciśnienie bezwzględne jakie widzi EDC korzystając z czujnika ciśnienia doładowania. W rzeczywistości masz 1,5 atm (ciś. względne) Silnik by kopcił jeżeli czujnik kłamał by w górę. Musisz sprawdzić czy czujnik ciśnienia działa prawidłowo (liniowo) czyli manometr w dłoń od kolektora ssącego i porównujesz wartości z komputera odejmując...
Ktoś mi powiedział że trzeba wymienić też wiązkę el. silnika bo w tej nie ma niby wyjścia na czujnik ciśnienia doładowania i regulator ciśnienia doładowania. Do komputera podłacza się wężyk od rury dolotowej kolektora ssącego i wydaje mi się że czunik ciśnienia jest w komputerze.
Jaki silniczek?
600k km to trochę mało jak na ten rocznik, sprawdź przewód idący od kolektora ssącego do pompy bo właśnie ten element w pompie odpowiada za zmiany zależne od ciśnienia na ssącym (coś jak mechaniczny czujnik ciśnienia). Dawno temu w tym typie silnika wymrugało mi wtryskiwacz prowadzący ale nie pamiętam jakie były objawy, swoją drogą to nie widziałem...
Pacjent Audi a3 8p 2004r 1,6 FSI silnik BAG ,Mam następujące kody błędów 16475Zawór dawkowania paliwa - zwarcie do masy nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY 18058Magistrala CAN tablica przyrządów - brak sygnału zwarcie do innego wyjścia 16575Czujnik ciśnienia paliwa w listwie - obwód zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY...
Sprawdź wężyk podciśnieniowy od kolektora ssącego do MAP-sensora. Ten sensor to masz na myśli: czujnik ciśnienia bezwzględnego?? Wężyk jest raczej dobry. Dodam, że na początku jak go odpalę pracuje tak jakby na dwóch tłokach a jak go przegazuję to wtedy już normalnie na 4 tłoki. Przewody zapłonowe są dobre.
Najprawdopodobniej będzie uszkodzony lub nie taki czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, miałem podobny przypadek w twingo
Czy to była może astra czytałem o tym gdzieś chyba w forum opla. Właśnie mała dokładna dawka gazu w stosunku do paliwa.Z tego co mi ten rumun tłumaczył to miał sterowane ciśnieniem z turbiny większe obciążenie silnika, więcej bar daje turbina,bardziej naciska na bosta robi większą dodatkową dawkę ON, którą można zastąpić LPG, lub ograniczyć dodatkową...
Czujnik nadal poszukiwany! Do elektrit: Konstrukcja silnika powinna spełniać normy EURO-3. Wg mojej skromnej wiedzy jest to system HFM. Nie dochodzi żadna rurka do sterownika (BTW co to jest PSM?) Problem ma źródło w odczycie ciśnienia w polu "Intake Mainfold Sensor" carsofta (Live Data -> ME) tj. stałym wskazaniu ok 1337 mbar (130 kPa), bez względu...
Moment!Nie jest do końca prawdą to co pisze przedmówca.Silniki typu Turbo Diesel mają turbinę sterowaną cisnieniowo od kolektora ssącego,czyli w sposób mechaniczny(nie posiadają komputera sterującego)Od kolektora ssącego wychodzo węzych do zaworu ograniczającego cisnienie(tzw.by-pass).W skutek wzrostu ciśnienia powyżej zadanej wartości,zawór mechaniczny...
Widzę, że kolega Krzysztof Konopnicki ma pojęcie o instalacji DT gas. Potrzebuję porady. Mam problem z wolnymi obrotami. W bydgoszczy żaden z gazowników nie chce się podjąć regulacji mojej instalacji. - sterownik GT604S - reduktor Tomasetto Alaska AT09 - listwa Valtek 3ohm. Kupiłem autko z tą instalacją. Czujnik ciśnienia mam podłączony: - pressure...
Witam. Mam problem z C5 hpi. Samochód przyjechał na lawecie z innego warsztatu.Problem jak w temacie. Ktoś stwierdził brak ciśnienia paliwa i pompa wysokiego ciśnienia została w tym warsztacie zregenerowana.Samochód jak nie zapalał tak nie zapala. Ja zacząłem diagnostykę od początku.Komputer itd........ defekty we wtrysku. komunikacja w sieci CAN defekt...
czujnik kolektora ssącego czujnik ciśnienie kolektora ssącego czujnik podciśnienia kolektora ssącego
eagle ścieżek klapa sharan zdalny telefon
transformator blokowy ocieplenie stropu
Klucz do odkręcania napinacza Ford S-Max 2.0 TDCi 2009 Sound Blaster Z SE, AE-5, AE-9 – które karty obsługują tryb What U Hear (Stereo Mix)?