Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
przejdź do czynów - przerób mapę N18 na N75 i zobacz czy będzie banglać :smoke: Czyli co mam rozwalić silnik ?? Ja zacznę a Ty dokończysz Moja teoria oparta na mapach: Pierwsza mapa to EGR 13x16 którą proponujesz zamienić na ?? co ?? jakie wartości ?? http://obrazki.elektroda.net/86_12348618... Opisałem osi X (paliwo)i Y (obroty) pozostaje...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Myślisz czy dajesz 100 % dobrej odpowiedzi na pytanie o klapy i serów? Czyli było zdemontowane i sprawdzone organoleptycznie? Od środka,? Już nie będę pisał o pęknięcie przewodu elastycznego bo twój mechanik by to widział? Ale jezeli były klapy sprawdzone to musieliscie zdemontować ten przewód. Napisz jakie masz ciśnienie to porównamy, podlanczasz...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Temat udało się rozwiązać. Uszkodzony okazał się czujnik kopiowania turbiny. Okazuje się, że jeśli czujnik kopiowania turbiny na nieodpalonym silniku wskazuje wartość 90-100% sterownik silnika nie steruje elektrozaworem zmiennej geometrii. Temat do zamknięcia.
Witam. Czy taka turbina bez strojenia zwiększy moc silnika? jeśli tak to o ile? https://a.aliexpress.com/_EHX11J3 Dotyczy Silnika 2.8 V6 w A4 B5 https://obrazki.elektroda.pl/3895704600_... Oraz pytanie jeśli nie to jakie modyfikację były by wymagane? Szczegóły z aukcji produktu: Ładowarka samochodowa z turbodoładowaniem elektrycznym,...
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
Ale tak jak mówię ciśnienie doładowania idzie bardzo równo z zadanym jedynie to wartość z czujnika położenia turbiny skacze i zastanawiam się czy szukać nowej gruszki (500zl) czy sam czujnik czy próbować ten wyczyścić tylko nie wiem czy da się go zdemontować bo ciasno tam trochę
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Witam mam takie pytanie czy od czujnika ciśnienia doładowania może turbina źle pracować. Turbo po regeneracji, wężyki dobre, zawory sprawne słychać świst turbiny ale auto nie ma tego kopnięcia. Po równym terenie jest okej autko się zbiera ale tylko mała górka czy trzeba coś wyprzedzić i już nie ma czym jechać. Po podłączeniu do komputera ciśnienie żądane...
Już tak robiłem a mianowicie rozbierałem ten zaworek część mechaniczną czyli membranę czyściłem i wlałem WD-40 i przyznam że trochę pomogło. Mianowicie na ciepłym silniku już tak nie szarpał ale na zimnym wciąż to było. Ta metoda działa na krótką metę objawy szarpnięć szybko powracają. Łukaszx1 - posiadam vacuometr i zrobiłem tak że wyjąłem przewód...
Witam, moja croma zaczęła poszarpywać przy obrotach 1800-2000. Posprawdzałem szczelność dolotu i przewodów podciśnienia, przeczyściłem egr i nic nie pomogło. Podłączyłem komputer i zauważyłem, że ciągle mam przeładowaną turbinę - różnica między ciśnieniem doładowania a oczekiwanym ciśnieniem doładowania wynosi średnio ok 500 mbar. Poza tym zauważyłem,...
To jest zawór odcięcia turbiny, gdy ciśnienie doładowania nadmiernie wzrasta spaliny są puszczane "obok" turbiny (ale dla bezpieczeństwa w stanie spoczynku - bez sterowania - jest właśnie w pozycji "ocięcia", zaraz po uruchomieniu silnika, gdy pojawi się podciśnienie zostaje wciągnięta w pozycję "roboczą"). W każdym aucie z turbiną turbina zawsze "działa",...
Trzeba sprawdzić czy nie przeładowuje, jeśli ciągle będzie pompowała około 1500 mbar to oczywiście, że będzie ją słychać - odczytaj wartość rzeczywistego ciśnienia doładowania Vagiem to będziesz wiedział.
Intercooler uszkodzony, ciężkie do znalezienia bez demontażu. Intercooler jest czyściutki, nigdzie nie widać pocenia, oleju. Dzisiaj go wymontuję i sprawdzę lub dorobię zaślepki do węży, jedną z zaworkiem (jak pisał Gerri) i bez wyjmowania sprawdzę. Jeżeli można zasugerować, to dużą pomocą byłoby podłaczenie auta do komputera serwisowego Star Diagnose....
Mam problem że po wymianie słupka 2.0tdi BMP na 1.9tdi ARL silnik nie ma mocy chodzi jak by bez zmiennej geometrii turbiny jak zaciągne turbine manulanie to czuć znaczący wzrost mocy zaworek n75 podmieniałem na sprawny łopatki nie zapieczone synchro ustawione na -0.5 czyli całkiem dobrze silnik na postoju nie raz podkapca na biało[ale tak delikatnie...
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
Cześć trafił do mnie MAN TGX 480 E6 i podobno brakuje mu mocy (nie jeździłem nigdy MAN-em) po jeździe próbnej, faktycznie można mieć mieszane uczucia, niby jedzie ale mu brakuje.... Jedyny błąd, podczas jazdy z pedałem w podłodze na 10 biegu to 3927-9. Przy monitorowaniu parametrów sondy i wystąpieniu tego błędu wartość sondy utrzymuje się na 1, podczas...
W starej ukręciło wirnik czy ułamało od przekroczenia prędkości? Bo turbo ma ograniczenie doładowania nie dla ochrony silnika tylko im wyższe ciśnienie tym szybciej się turbo musi kręcić i ograniczenie jest po to by czegoś nie ukręciło/nie rozerwało turbo od przekroczenia dozwolonych obrotów. Co do ruchu sztangi to turbo działa tak że zaraz po odpalaniu...
sprawdziłem vagiem w grupie 10 w drugiej kolumnie pokazuje mi 989 mbar czyli czujnik ciśnienia atmosferycznego raczej dobry,geometrja turbiny była niedawno czyszczona,zaworek n75 podmieniałem,przewody podciśnienia szczelne,egr zaślepiony,gruszka nowa,przepływomierz też podmieniałem,co tu jeszcze może być nietak? może mapsensor,czy coś z ecu ?
Kolega nie ma silnika ASV tylko AHF a jeśli nawet siedzi u niego ASV to i tak ma sterownik od AHF'a i dlatego ma standardową dla 110 KM z turbo GT15 wartość ciśnienia doładowania czyli 1948 mbar. Z logów jednoznacznie wynika, że nadal jest kaszana po wymianie przepływki i to właśnie z jej znowu winy bo i pewnie przepływka to jakiś chiński zamiennik.
Najprościej na postoju. Nie wiem jaki masz tester i jak to w Dafie wygląda. Jeżeli dobrze pamiętam, to w Texie ciśnienie doładowania jest podawane jako nadciśnienie względem otoczenia, tj. na postoju będzie 0 bar. Potem kierowca niech energicznie ruszy, a Ty obserwuj czy wartość wzrośnie. Kolega krisbrumm może pamięta konkretne wartości, ale znając...
Witam posiadam forda mondeo mk4 2.0tdci 140km 2008R od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem wczasie jazdy włącza się tryb awaryjny odcina turbine spada moc silnika i kręci się maksymalnie do 2000 obr. Byłem podjechany pod komputer,komputer pokazał błąd sensora zmiennej geometri turbosprężarki więc wymieniłem ten sensor który odpowiada za geometrię...
Witam.Mam Renaulta Lagune II z 2002r. 1.9 dCI 120 KM z samochodem jest problem ponieważ jest słaby na niskich obrotach ożywać zaczyna przy 3 tyś. obrotach ale i tak nie ma takiej mocy jak powinna , gdy się ją gniecie to w miarę przyspiesza ale kiedy się wrzuci 4,5,6 bieg przy niskich obrotach i chce się przyspieszyć to wyrzuca błąd DF301(nieszczelność...
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Witam! Mam na świeżo auto jak w tytule już po przejściach i próbach wymienione wszystko co się dało oczywiście pewnie niepotrzebnie ale tak: Turbina już druga po regeneracji, zawór n75 również. Tyle na pewno zrobiono ale do konkretów bo mam parę pytań do kolegów po wstępnym przejrzeniu tematu. Podciśnienie trafiające na gruchę jest prawidłowe. Zaciąga...
Na ośce nie pojawia się luz. Wszystko ewidentnie wygląda, jakby coś wpadło, ale jestem na 100% pewien, że nic nie wleciało, tym bardziej za drugim razem. Turbina regenerowana ma minimalny luz, ale nie trze o obudowę. Wg mnie ten luz kasuje się, gdy łożyska dostaną olej. A co powiecie o tym punkcie na łopatce? ,,Fabryczny'' luz się nie powiększa po zmieleniu...
Zakupiłem E61 525D 177 KM 2004 r. Po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F57. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Pomaga zgaszenie auta odczekanie ok 15 minut i ponowne odpalenie. Kroki dotychczas podjęte przeze mnie: - wymiana kolektora wydechowego na żeliwny (stary...
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
Witam, mam turbinę wiatrową, w/g mnie raczej solidna, niestety nie ma tabliczki znamionowej, chcę nią ładować akumulatory 48 V 225 Ah. Czy jest możliwość sprawdzić jakiej może być mocy i na jakie jest napięcie? Jej waga ok 35 kg, śmigło 3,2 m, szerokość łopat u góry 12 cm, przy wirniku 23 cm, ster długość 2 m, całość waży ok 60 kg. Pomiary. Kręcąc wiertarką...
20-30 mbar tolerancji jest do przyjecia , taką roznice doladowania miałem w 1.9 bxe? po wymianie turbiny który przywiozł klient od znajomego ;D na początku 1.9 bar zaraz 1.6 bar, za chwile 1.9bar na 200 metrów pozniej stała na 1,75 bara gdzie żądane było 1.95 przyczyna zle ustawiona grucha na przeplywie, turbo jeszcze raz ustawione na stole i problem...
Witam serdecznie mam problem z Premium dxi 450 z 2008 r, więc zacznę od początku .Podczas jazdy załadowanym zestawem wyświetlał się błąd czujnika nox mid 128 ppid 270 fmi 2 i oczywiście ograniczenie mocy za 50h-został wymieniony czujnik nox na nowy, jednak po wymianie problem nie ustał coś mnie tknęło aby odkręcić końcówkę wylotową z katalizatora i...
Witam wszystkich. Od momentu zakupu auta zmagam się z problemem odłączania turbiny i błędu P0235 - Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji. Przekroczona górna wartość graniczna. Statycznie. Wymieniłem: - klapy kolektorów - czujnik ciśnienia doładowania - zawór N75 - usunięty DPF - zaślepiony i wyłączony komputerowo EGR. Problem...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
Witam serdecznie, Tak jak w tytule samochód nie ma mocy na wyższych obrotach - nie osiąga 200 km/h a powinien bez problemów. Mam wrażenie, że pali również trochę za dużo. W zakresie 2000-3000 obr/min jedzie dobrze (np. wyprzedzanie na krajówkach). Auto w moich rękach od 8 lat, a dwa lata temu zrobiłem generalny remont silnika (nowy słupek z allegro)....
Witam wszystkich, mam problem z obliczeniem obciążalności poziomej masztu rurowego do przydomowej elektrowni wiatrowej. Maszt ma być na stałe przytwierdzony czterema strzemionami do szczytu budynku gospodarczego, ostatnie strzemiono na wysokości 7 m od podłoża, wysokość od podłoża do kalenicy 8,25 m. Wysokość całkowita masztu 12 m. Chciałem jako maszt...
Witam Ostatnio założyłem temat czym się sugerować w budowie turbiny wiatrowej. Teraz chciałbym dowiedzieć się z ilu części składa się turbina wiatrowa, jaki jest potrzebny dźwig i jaki sprzęt (głównie chodzi mi o koparki) jest potrzebny do wykopu pod taki fundament, i w przybliżeniu ile mieszanki betonowej jest potrzebne na wykonanie takiego fundamentu.
Witam. Mam inwerter wiatrowy on grid i chę oddawać energię z turbiny wiatrowej do sieci. Dane inwertera. Moc 2 kW Zakres pracy 30-560 V Max prąd AC 8,7 A Turbina wiatrowa 2 -3 kW na 96 V 450 obr/min. Turbinę mam obecnie wysłaną do zakładu elektromaszynowego celem przezwojenia na wyższe napięcie zgodne z inwerterem. Moje pytanie dotyczy dobrania odpowiedniego...
Poniżej przesyłam kilka postów z forum www.toledoclub.pl. sam jestem użytkownikiem toledziaka 1.9 tdi "auto przechodzi w tryb awaryjny i turbawka wtedy nie pompuje pewno po tym mechanik stwierdzil ze nie ma cisnienia wyskoczyl blad 00575?? moga byc 2 mozliwosci duza nieszczelnosc w dolocie wtedy rowniez nie bedzie cisnienia + straszny batory za autem,...
Witam, od jakiego czasu borykam się z następującym problemem: Spadek ciśnienia na turbinie jest zawsze w parze ze spadkiem zadatku powietrza, zarówno zadanym jak i zmierzonym. Pojawia się niesystematycznie, ale jak już to zawsze w tym samym zakresie obrotów od ok 1900 do ok 2200 i tylko przy maksymalnym obciążeniu. Po tym spadku ciśnienie wraca do wartości...
Jest zbyt duża dawka paliwa, tyma samym za mało powietrza. Ciśnienie doładowania wzrasta z obciążeniem i obrotami, więc następuje ograniczanie dawki paliwa to i przestaje kopcić. Ale właśnie trzeba sprawdzić, jaka jest wartość statyczna w barach czujnika doładowania i dynamiczna. Temperatura paliwa, temp. wody- te trzy rzeczy decydują o dawce. Ale,...
Wskazania w logach nie są prawidłowe dla silnika ALH : - 958 mbar na biegu jałowym jest wartością zbyt małą niż wartość realna dla grupy 011 dla tego silnika - na biegu jałowym wskazanie powinno oscylować w granicy 1009 mbar w trybie MB. W trybie BS wskazania powinny wahać się w granicach : dla ON - 1009 a dla OFF - 967 mbar. 1300 mbar to nawet nie...
Witam jako mechanik 16 lat już nie w zawodzie aż głupio mi pisać Pacjent Audi a4 b7 2.0tdi BRF 2007 bez DPF Zaczęło się od błędu przekroczenia regulacji doładowania oczywiście spadek mocy , zacięta geometria sprężarki , chwytało ją delikatnie od dołu na zimnym silniku ledwo co wyczuwalny opór , auto do mechaników zalali od tyłu sprężarkę , i na pewno...
Witam! Problemik jak w temacie. Silnik 1.9 TDI ASZ. Wyskakują węże od turbo. Najpierw na górze. Pomyślałem że zatrzaski nie trzymają. kupiony nowy w ASO. To teraz zaczął wyskakiwać dolny za kulerem. Też kupiony nowy. Ale i tak wywala jak się gazu dołoży. Generalnie dziwna sprawa bo nie wpada w tryb awaryjny, tylko wywala te węże. Po podłączeniu do kompa...
(turbiny z westgate mają dodatkowy zawór bezpieczeństwa) Gdzie masz ten zawór? Wastegate nim jest. Drugi zawór by-pass znajduję się w części tłoczącej , ale nie zawsze jest. Zależy to od konstrukcji i stopnia zaawansowania motoru. Gumowy przewód jest do sterowania turbiny nadciśnieniem Nadciśnienie masz w stalowym przewodzie, podciśnienie w gumowym....
W oryginalnym sofcie sterownika dla silnika ALH maksymalna wartość zadana ciśnienia doładowania (odczytana vagiem) to 1948 mbar a nie 2,2 mbar - to jedno a po drugie to jak może to nie być kwestia softu skoro w wartościach zadanych pokazuje ciśnienie rzędu 2,3 mbar przy niby oryginalnym sofcie ? Wartość rzeczywista ciśnienia doładowania to oczywiście...
W zakładzie mech powiedziano, że to wina turbiny w zależności jak ustawią się łopatki i wymaga to przeczyszczenia (przedmuchania turbiny) - tak też zrobiono (przedmuchano turbinę) i nadal to samo. Może sprawdzić coś innego? Pozdr Wróć do tego zakładu i niech Ci pokażą łopatki zmiennej geometrii w tej turbinie i jak oni ją przedmuchali bo albo sami...
wartość doładowania czujnik doładowania turbiny cisnienie doładowania turbiny
nokia schemat gniazda odpowietrzenie beretta renault laguna tablica rozdzielcza
bateria milwaukee interfejs diagbox
Norten E10 szybkie wybieranie – programowanie klawiszy M1, M2 i cyfr 2-9 NORTEN E10 – programowanie przycisków książki adresowej, funkcje R L S, szybkie wybieranie