Twoja turbina to nie VNT, nie masz tam kierownic... masz tylko zawór obejścia, który jest sterowany ciśnieniem turbiny. Pisałeś o kierownicach i chyba wszyscy się tym zasugerowali, nie sprawdzając jaką tam masz turbinę. Przy turbinie o stałej geometrii ciśnienie do gruszki jest podłączone bezpośrednio z wylotu turbiny (nie ma zaworu modulującego*)....
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
Mógłbyś opisać dokładniej jak to wyglądało? Gruszka stała na jednej pozycji czy pracowała jednak wartość otrzymana rozjeżdżała się z wartością zadaną?
Osobiście sprawdziłbym gruszkę na turbo i wężyki(szczelność), dźwigenkę od turbo oraz czy nie jest rozkręcony ogranicznik dźwigenki. Sprawdź też a najlepiej podmień zawór sterujący od gruszki. Rozumiem że nikt nie bawił się długością ciegna gruszki? Nie raz ktos chce w ten sposób zrobić sobie tuning. Turbo po rozkręceniu do maksymalnych wartości ciśnienia,...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Witam ponownie. Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał: http://obrazki.elektroda.pl/1454483000_1... Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub....
Tak, cylindra nr 4 nie widac wartosci. https://www.drive2.ru/b/2368649/ wlasnie uszkodzil mi sie uklad ch340 w tym kablu, zamienilem go na tego bl https://obrazki.elektroda.pl/6858978000_... W vagu grupa 1 z twoich zdjec masz 7mg, w grupie 13 podlewa ci bo brakuje paliwa :> tak moim zdaniem nie powinno byc na jalowym biegu, powinno...
wszystko wyczyszczone i nadal to samo. masa powietrza jest ewidentnie mniejsza niż powinna być. Podmieniałem przepływomierz od 70 km, i jest troszkę lepiej, turbo dziura kończy się przy 2500 rpm. Tylko nie wiem czy ten przepływomierz od 70km nie podaje innych wartości? wartości doładowania turbo też są mniejsze niż powinny być. dopiero wszystko się...
To że wartości są odwrócone to na pewno nie wina adaptacji, robi się ją tylko aby sprawdzić ustawienie siłownika. Dla mnie to jednak nie ta gruszka. Kupiona w aso? Jak pisałem nie do wszystkich silników jest dostępna.
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem w astrze h, 1.9 cdti 120km z19dt, turbo wstaje pozno, do 2 tys jest zamuła, od 2tys czuje ze auto zaczyna żyć, zmienia się dźwięk z tłumika na bardziej basowy, jak zgaszę samochód i odpale ponownie to jest wszystko dobrze, lecz nie zawsze. Czasami to podziała. Dodam, że gdy wszystko jest w porządku to turbo zaczyna...
Tyle że próbował zobacz wartość wysterowania N75 93% (tam jest odwrotnie 30 % to max boost ,powyżej 90 % doładowanie =0). Tylko że ECU steruje zaworem N75 w nim jest iglica która otwiera się i upuszcza podciśnienie z gruszki turbo. Gruszka zaś ciągnie sztangę i tu dopiero fizycznie następuje zmiana kąta otwarcia kierownic spalin w turbo. Jak widzisz...
Witam ponownie, odnawiam temat. Otóż przyczyny braku mocy były dwie : zawór n75 broił i gruszka turbiny. Zawór jak i gruszkę wymieniłem i moc jest taka jaka chyba powinna być tylko jest jeden problem : turbo ładuję zadane wartości ciśnienia dopiero od około 2100obr/min czyli dopiero od tych obrotów auto przyspiesza jak powinno, na niższych jak 2100obr/min...
Witam wszystkich. Mam problem z wolnym wstawaniem turbo. Silnik to 2.5 V6 BDH żyje dopiero od około 2700obr. Wcześniej auto było mulaste w całym zakresie została wymieniona martwa przepływka i został właśnie tylko problem z wolnym wstawaniem. Przy próbie przyspieszania na 4,5,6 biegu z obrotów około 1800 wywala check z błędem 575-zadana wartość doładowania...
Witam wszystkich... Wiem że temat był wiele razy poruszany na tym forum i na innych ale... ... ale nie znalazłem odpowiedzi W skrócie - auto max rozpędza się do 130 km/h (z odpiętą przepływką max 100 km/h) -praktycznie brak momentu obrotowego ( na niskich biegach jakoś się zbiera) -brak błędów w sterowniku silnika Co zrobione/sprawdzone - wymienione...
Więc tak po przejechaniu 50km pokazał się błąd 17964 niedoladowanie turbo. (Instalacja oryginał bez żadnych modyfikacji i obejść) (pierwszy błąd 17965 był przeladowne turbo albo było na krótko spiete) Sprawdzałem napięcie na każdym elektrozaworze i po przekreceniu stacyjki na wszystkich 3 zaworach na Plusie jest 12v A na sterowaniu masa: n75 stała wartość...
Cześć . Mam problem z Hondą gdy jadę na 5 biegu powyżej 3000 obrotów , to odcina turbo . Sprawdziłem : przewody podciśnienia gruszka turbo działa sztanga pracuje w pełnym zakresie bez przycięć czujnik ciśnienia doładowania MAP był brudny wyczyściłem , ale mam dylemat czy jest sprawny ? Wartości jakie pokazuje na jałowym , to 98 kpa obroty 845 , 131...
Witam, Odkopię trochę wątek - za co z góry przepraszam - ponieważ mowa jest o czujniku kopiowania turbo w 2.0 HDI, z którym i ja mam problem. Ja też po wywaleniu oryginalnego czujnika mam cały czas problem z kolejnymi czujnikami. Czy to jest normalne, że te czujniki Meletta wytrzymują pół roku? Wszyscy polecają tylko Meletta i Meletta a one po pół roku...
Witam Od jakiegoś czasu nie potrafię poradzić sobie z podciśnieniem w swoim seacie leon 1m 1.9tdi silnik ASV Wszystko zaczęło się od trybu awaryjnego i nie działającego turbo oraz hamulców i trzęsącego się silnika po gaszeniu samochodu, po podjechaniu do mechanika stwierdził jednoznacznie ,gruszka turbo do wymiany ,a że terminy dość odległe postanowiłem...
Witam, od dłuższego czasu mam problem ze swoim golfem, mianowicie podczas jazdy autko często słabo się zbiera (ma często momenty przymulenia). Jeśli lekko przytrzymam pedał gazy podczas jazdy a później docisnę mocniej auto zbiera się można to nazwać normalnie choć miałem już 2 autka z identycznym silnikiem i było o wiele lepiej mimo iż były starsze...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Jak podepniesz komp to wejdź na wartość czujnika maf i już wiesz a turbo czym masz sterowane? Idzie od gruszki przewód pod ciśnienia?
Panowie mój 1.9 nawet po odłączeniu N75 zbiera się dużo żwawiej niż z kolegi postu. Podepnij bezpośrednio wężyk podciśnienia do gruszki turbo. Jeśli działa płynnie i gruchę zassie to sprawdź N75. Czy przy dodaniu pełnego gazu gruszka jest ciągle zassana czy upuszcza. Chociaż najlepiej sprawdzić bez kombinacji poprzez vag. Jeśli N75 i zmienna geometria...
Spróbowałem klapa gaszącą nie wykazała żadnej reakcji ,samochód nadal został odpalony a dźwignia nie miała żadnego ruchu,nawet ręcznie próbują go przydławić wciskając dźwignie zero reakcji ,dodatkowo przy klapie jest wyczuwalny podmuch powietrza,bardziej od strony dźwigni ,czy to może mieć wspólnego coś z układem turbosprężarki ? Zamieszczam filmik...
Sprawdz geometrię turbiny czy lekko chodzi bo może tam masz problem. Ew gruszka na trubinie czy szczelna i zawór który nią steruje. Dzięki za odpowiedź. Geometria sprawdzona. Poprzez ruszanie gruszką i przesuwa się lekko. Zaworek wymienialiśmy na inny(używany) i bez skutku. Dodam jeszcze, że ostatnio podczas prac przy tym aucie wysunął się przypadkowo...
Panowie Mam taki problem w silniku R5 2.5 178KM Na biegach od 1-3 problemu brak natomiast 4 a 5 i 6 na 100% występuje problem z utrzymaniem ciśnienia zadanego . Zrobiłem logi dynamiczne 003 i 011 i zastanawia mnie zkad biorą sie wartości 100.6% Egr duty cycle ????? N75 sprawdzony podcisnienie przed i za sprawdzone przewód od n75 do gruszki wymieniony,...
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Witajcie: Zacznę od tego że auto odpala na zimnym jak ŻYLETA - zaś na ciepłym odpali na 2sek i zgaśnie (czytałem o tym że rozrusznik / temperatura itp)... Film dla zobrazowania problemu: https://filmy.elektroda.pl/37_1616268460... Film na GD https://obrazki.elektroda.pl/8898357400_... https://obrazki.elektroda.pl/7405004300_...
Nie rozumiem do końca, co masz na myśli pisząc "wskoczyć w gruszkę". Przecież sztanga jest w gruszce, a membrana w środku gruszki odchyla tę sztangę. Szczerze przyznam, że nie obserwowałem nigdy co się dzieje ze sztangą podczas odpalania auta, bo nie miałem wtedy takiej możliwości. Być może gruszka powinna na chwilę zassać, ale nie wiem jakie to powinno...
Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
Witam koledzy i koleżanki. Mam auto audi a6c5 1.9 TDI 110KM AFN. Posługując się wskazówkami kolegi Sztomel z forum wczoraj wyczyściłem kierownice w turbinie bo sztanga pracowała tylko w górnej strefie a na dole chodziła z oporem. Wszystko wyczyscilem i złożyłem. Przy okazji wymieniłem gruszke na nową oryginał garrett. Po złożeniu całości na rozgrzanym...
Witam jestem po wymianie czujnika barometrycznego - wyeliminowałem bład 535 i tryb awaryjny. W chwili obecnej auto rozpedze do 120km/h wpada błąd 575 i muł do skasowania błędu. Po odpięciu N75 rozpędza sie wolniej do 140km/h i wtedy dopiero łapie błąd. Z mojego punktu widzenia auto przeładowuje więc napewno nie mam nieszczelności. Odpiecie przepływki...
Witam, jakie powinno być ciśnienie na listwie sprinter 906 2.2 cdi biturbo 313 2008r Problem polega na tym, iż auto wchodzi w tryb awaryjny, zarówno przeładowując jak i niedoladowując. Wywala bledy przeladowania i niedoładowania. czasem również egr oraz przeplywki. Turbiny po regeneracji, caly układ dolotowy- od turbo przez intercooler, kolektor- dokładnie...
Cześć, Auto: Peugeot 508 kombi, 1.6 diesel BHZ, 2016r Problem to błędy w silniku P1496 i P2563, w aucie rozbierana góra w celu wymiany termostatu a więc również jakieś wężyki od podciśnienia były odpinane ale nie te od turbiny. Błąd P2563 był obecny przed rozbiórką natomiast P1496 zaczął pojawiać się już po montażu przez ten czas auto stało ponad tydzień,...
Witam. Mam prośbę do kolegów, którzy posiadają w swoich samochodach ( układzie doładowania) zawór N75 o nr. 028 906 283 F. Zależy mi na sprawdzeniu tego zaworu ,,z natury,, bo mój zawór bardzo dziwnie przełącza kanały. Oczytałem się sporo nt. prawidłowego podłączenia wężyków i jak powinien działać ten zawór i stwierdziłem, że z moim zaworem jest coś...
Panowie mam problem. Juz nie wiem gdzie szukać odpowiedzi może ktoś tutaj coś wykombinuje. Pacjent octavia I 1.9 tdi AGR 90 hp. Auto stracilo moc, głośno pracuje. Po udaniu się do mechanika wyszlo ze przepływka poszla. Przepływomierz wrzucilem nowy przez pierwszy dzien -dwa bylo w miare ok (choć nie do konca, nie to co powinno byc). Teraz auto gdzies...
Witam. Mam problem z 1.9 tdi 116km. Wymylem silnik karcherem i turbo nie laduje tzn auto nie jedzie a turbo tylko daje 0.5bara... czasem jedzie normalnie na 3cim biegu i laduje ladnie do 1.5 bara. n75 zmieniony na nowy map sensor tez i dalej nic. Błędów na kompie brak. Weze od podciśnień dobre, sztanga od gruszki chodzi co jeszcze spr? Wartość zadana...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Patrzyłem na ten log i faktycznie 4,7% to wartość wysterowania N75 zmierzająca do maksymalnego zbicia podciśnienia na gruszce siłownika przy turbo. Możliwe, że tego efektem jest zbyt skrócona sztanga a zatem wydłuż ją o określoną doświadczalnie ilość obrotów (logując za każdym razem przy kolejnym jej wydłużaniu i patrząc jak wtedy będzie zwiększał się...
EGR wygląda u mnie tak: https://obrazki.elektroda.pl/7397668800_... Zawór EGR jest czysto elektryczny, trzpień elektromagnesu naciska bezpośrednio na grzybek zaworu, nie widzę też żadnego "oczujnikowania" przy nim. To miałem na myśli pisząc o przepustnicy powietrza: https://obrazki.elektroda.pl/9488269600_... Z nazewnictwem...
Spec to jest wymagane, takiego życzyłby sobie sterownik, actual to wartość rzeczywista, to co dmucha. Albo turbo padnięte, albo nieszczelność, wtedy powinien być jednak błąd od tego albo od korelacji MAP/MAF. Jak masz czym podglądnąć to odepnij wężyk z gruszki i przejedź, patrząc w parametry, czy ciśnienie wzrośnie, czy nie.
W komplecie z N75 pracuje jeszcze czujnik który jest na gruszce turbo. Jeśli ten będzie podawał złe wartości zawór będzie wysterowany odpowiednio do sygnału czujnika. Możesz na chwilkę pominąć zaworek ( spiąć wężyki podciśnienia) i sprawdzić czy turbina żyje i daje ciśnienie, ale to z wyczuciem ;) Najlepiej poszukaj osoby która będzie dysponowała odpowiednim...
Jeśli tam jest turbo o zmiennej geometrii a raczej tak to pierwsze należało by sprawdzić czy sztanga jest wciągana do ogranicznika przy odpaleniu i czy pracuje normalnie (czy można ja poruszać przy niewielkim wysiłku palcami tak z 1 cm na nieodpalonym). Druga sprawa to wartość podciśnienia za pompka vacum i na wężyku od gruszki ,szczelność gruszki....
Pierwsze pomiar podciśnienia czy pompa vacum je wogóle robi. Dwa test sztanga turbo pracuje lub test turbo na max podciśnieniu na gruszkę (pominięcie n75). Wtedy sprawdzenie w blokach pomiarowych czy ciśnienie będzie ponad zadane i jakie wartości z przepływomierza będą.
Błąd 17655 pomijam bo to nie on jest problemem który powoduje spadek mocy. Problemem jest brak podciśnienia . Należało by sprawdzić wakumetrem (specjalny manometr do podciśnień) wartość podciśnienia ale raczej słaba przyczyny moga być dwie nieszczelność w układzie (np na gruszce turbo, przewodach) lub padająca pompa podciśnienia.
Witam Pacjent to moje A4 B5 2000r. z 1.9 TDI AJM 116KM + (jest jakiś box na podszybiu ale czy on coś daje to kto to wie) Użytkuje auto 4 lata i nigdy nie robiłem logów bo nie było powodów, brak czasu itd a auto jeżdziło bez żadnych problemów. W ostatnich dniach auto zaczęło przechodzić w tryb awaryjny bo turbo przeładowało - 17965 - Charge Pressure...
A może sprawdź ciśnienie doładowania. Pewnie Twój MAF jest dobry i wskazuje wartości rzeczywiste, tylko tyle że to sprężarka bierze mniej niż powinna i daje mniej. Auto rozwija moc dopiero powyżej 3tys obrotów ponieważ dynamika gazów wylotowych jest dopiero wystarczająca by napędzić łopatki sprężarki i dać wymagane ciśnienie. W skrócie: do sprawdzenia...
Często się zdarza się że regenerowane turbiny są źle wyregulowane. Ale zacznijmy od podstaw. Podciśnienie jest? Po odpaleniu zaciąga sztangę od gruszki? Jak przepływomierz? Jakie wartości podaje? Wypadało by zrobić log z ciśnienia doładowania i wartości z przepływomierza.
Trzeba sprawdzić wakuometrem ile daje Vacum, podczas logowania vagiem grupy 11 w Basic senntigs trzeba wsadzic wakuometr zamiast gruszki turba, podcisnienie powinno pojawiac sie i znikać, wartosc powinna wynosić ok -0,7 bar.
.... Z pierwszego posta widać że nie wiesz o czym piszesz pytasz o wyjaśnienie, a po upomnieniu widać że doczytałeś trochę i się bulwersujesz. Oczywiście to sterownik steruje zaworem N75 po odczytaniu sygnału z wielu innych czujników. To też doczytaj. A jak nie to oddaj auto do kogoś kto w 5 minut powie Ci co dolega silnikowi. Szkoda, że Ty również...
Silnik nie odpalony sztanga w odległości 1-1.5cm od śruby. Po odpaleniu powinna zostać zaciągnięta przez gruszkę i oprzeć się na śrubie. W regenerowanych turbo a tym bardziej dla hybrydy wartości regulacyjne rzadko kiedy pasują. Ja reguluje tak że luzuje kontre na sztandar tak by dało się rady nią kręcić i robię sobie wykres ciśnienia doładowania oraz...
Ale auto nadal nie zbiera sie wszystko już sprawdzone nie wiem jak z przepływomierzem czy nie sieje zamętu. Nie wiem jakie parametry powinien mieć przy obr tysiąca Sprawdź EGR bo lubi robić problemy . Jak odłączysz przepływkę to PCM nie bierze go pod uwagę.Przyjmuje wartości zastępcze. Auto jedzie normalnie .pod warunkiem że EGR nie przepuszcza. A...
No rób i wrzucaj logi na zimnym. Może któryś czujnik ma zły odczyt. Na pewno przydało by się przyjrzeć. Temp paliwa , powietrza w dolocie i płynu chłodzącego. Potem wartości z przepływomierza oraz ciśnienie doładowania z gazem w podłodze (wykres lub tabela od 1500 RPM do 4000 RPM). Można by też sprawdzić podciśnienia na turbo (czy zaciąga gruszkę do...
Już ci napisałem, nie słuchasz. Jak jest zasilanie MAP i wyjście sygnału prawidłowe, a co najważniejsze dociera ta informacja do ECM ,to będzie problem z doładowaniem. Bardziej na to bym stawiał. Albo nie wydajna turbina, albo jej sterowanie, albo dziura w dolocie. Trzeba zrobić logi i coś sprawdzić a ty tylko wymieniasz kto ci tak doradza? NIe wiem...
Po jazdach błąd wyskoczył i turbina nie ładuje lub bardzo słabo.Błąd P2562z opisem Turbocharger Boost Control Position Sensor A Circuit, czyli jak rozumiem obwód czujnika/potencjometru.Po południu zmierzę napięcie na kablach oraz rezystancję, ale to juz chyba jednoznacznie wskazuje na ten czujnik/potencjometr? Dodano po 6 To jest potencjometr. Można...
W kia 2.9 podobno była wersja sterowana cisnieniem i podciśnieniem. Wersja sterowana ciśnieniem ma zamknięta klapę zaworu upustowego i cisnienie trzyma dopóki doprowadzone ciśnienie do gruszki nie pokona siły sprężyny w gruszce i wtedy otwiera zawór. Sztanga chodzi wtedy w oporem ale ręką da się ją poruszyć. Nie wiem na jakie cisnienie jest ustawiona...
Dalej walczymy z tą naszą vectrą.Nie ma mocy i bok.Odpala normalnie ale jest bardzo słaba podczas jazdy.W układzie podciśnienia było przetarcie naprawione ale to nie wiele pomogło.Gruszka turbo wysterowana z komputera działa normalnie.Cały czas ten błąd p1590.Od czasu do czasu pokazuje bład pompy złe działanie i to mnie martwi.W parametrach pompy wartośc...
Miałem podobny przypadek. Rozpadła się zmienna geometria. Dostęp do turba fatalny (przynajmniej w 407). Z tego co pamiętam to darłem sanki. Sprawdź jeszcze jak chodzi gruszką i co pokazuje czujnik kopiowania turbo. P2565 - Miejscowy, Przerywany, Za wysokie napięcie. P2562 - Miejscowy, Przerywany, Położenie zbyt odległe od wartości zadanej, niedostateczne...
Witam! Posiadam Skoda Rapid 1.6 TDI CXMA. Problem polega na tym, że występuje błąd P00AF 00: 9127 - Jednostka przestawiania turbosprężarki 1 P00AF 00 [10100111] - zablokowanie MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 268304 km Data: 2025.06.14 Czas: 17:57:00...
Tak sobie jeżdżę z wpiętym wakuometrem po między EZ a gruszkę od turbo.Z tego co widzę,to coś jest nie tak z tym podciśnieniem.Czasem w czasie jazdy waku pokazuje prawie -0.9 a czasem na moment spadnie do ok.-0.3 i powoli wzrasta.Raz podcisnienie spadło jak stałem na światłach więc podejrzewałem że widocznie coś jest nie tak ze serwem.Założyłem używane...
Witam. Przepraszam jak nie ten dział i nie ta forma rzadko bywam sprawa pilna. Pacjent silnik AWX Po wymianie rozrządu ,oleju, filtrów i odgrzybiane klimy silnik prawie kompletnie stracił moc. Przed robotą na 100% było oki bo osobiście jechałem na próbę. Na nieszczęście przed robotą silnik nie był diagnozowany ani logowany. Zachowanie silnika: Palimy...
gruszka turbo regulacja gruszka turbo octavia gruszka turbo
piosenka radia katalizator wydech zrobić cennik
Lokalizacja sygnalizatora akustycznego w Toyocie Yaris Jak rozebrać drukarkę Samsung SCX-3205 krok po kroku