Czy ty tym swoim urządzeniem jesteś w stanie odczytać wartości z bloków pomiarowych? Jeżeli tak to podaj czasy wtrysków, wartość podciśnienia z czujnika MAP, temperaturę silnika. Odczytaj te wartości dla rozgrzanego silnika pracującego na biegu jałowym. Czas wtrysku - blok 002 pozycja 3 podciśnienie Map - blok 003 pozycja 2 temperatura silnika - blok...
Jak powstaje celowa nieszczelność to ta wartość spada z tego względu, że silnik zwiększa obroty biegu jałowego (bo dostał powietrza), ale przepustnica jest zamknięta. Dlatego też nie ma szansy na to, że przy nieszczelności na drodze od przepustnicy do grzybków zaworów ssących silnik utrzymał prawidłowe niskie obroty biegu jałowego; no chyba, że ta powstanie...
Podciśnienie w układzie dolotowym, taka wartość- 0,55 bar jest niemożliwa na obrotach biegu jałowego przy silniku o dobrej kondycji mechanicznej. Powinna być poniżej 0,40 bar. Taka wartość może była by realna kiedy samochód jedzie pod górę na stosunkowo wysokim biegu, silnik nie ma obrotów, ale jest dosyć mocno wciśnięty pedał gazu. Na mojego nosa w...
Ten silnik nie ma czujnika pozycji EGR steruje tylko zaworem podobnym do n75 i reguluje tak jego wysterowaniem aby wartość przepływu była równa zakładanej podciśnienie robi resztę. Trzeba fizycznie sprawdzić no chyba że od kogoś pożyczyć sprawny przepływomierz o takich samych numerach albo o takiej samej charakterystyce bo 90 % przypadkach pada przepływomierz...
Rozbawiłeś mnie . Że zacytuję kwestię z jednego znanego filmu:"poznać głupiego, po śmiechu jego". To Forest Gump bodaj. A działa to na prostej zasadzie - im większe obroty silnika tym większe podciśnienie występuje w filtrze powietrza bądź gardzieli gaźnika. Jeżeli silnik będzie chodził na określonych obrotach podciśnienie będzie miało określoną wartość....
Największe podciśnienie jest gdy przy wysokoch obrotach zdejmiemy nogę z gazu i przy hamowaniu silnikiem. Przy ustalonych wolnych podciśnienie nieco maleje
Czujniki wydają się działać. Wolne obroty trzyma idealnie po nagrzaniu? (ok 950-1000obr/min) Kasował kolega wartości wyuczone? Jakie pokazuje podciśnienie na zgaszonym silniku?
-0.8 minimalne
17961-Sygnał czujnika wysokości n.p.m. / podciśnienie w kolektorze ssącym, niedopuszczalna wartość sygnału.
zaślep wszystkie podciśnienia i zostaw tylko to od gaszenia, wtedy będziesz wiedział czy ten obwód jest ok. No i przydałby się wskaźnik jakiś żeby sprawdzić wartość podciśnienia powinno być w granicach -450mmhg
Wężyk podciśnienia i wszystkiezłączki muszą być oryginalne tzn muszą mieć taki samprzekrój i średnicę jesli dasz coś wiekszego mniejszego to inna będzie wartość podciśnienia i silnik będzie głupiał - albo będą skakały obroty albo będzie się dusił
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Witam. Pacjent to Scenic pierwszej generacji. Silnik 1,6 benzyna /gaz (obecnie całkowicie odłączony). Zapala idealnie, silnik zrywny do pewnego czasu. Gdy pracuje na wolnych obrotach początkowe podciśnienie wynosi około 350 mB i zaczyna powoli maleć do około 700 - 800 mB. W tym czasie wolne obroty maleją aż do zgaśnięcia silnika. Przy tak małym podciśnieniu...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam Jestem w trakcie robienia aktywnego układu wydechowego i potrzebuje drobnej pomocy ze sterowaniem przepustnicą. Chcę wykorzystać do tego celu przepustnicę z silnikiem krokowym z jakiegoś samochodu. Otwarcie przepustnicy w układzie wydechowym będzie umożliwiało spalinom szybsze opuszczanie go krótszą drogą - przelotowy układ wydechowy, gdy przepustnica...
Proszę o pomoc w dobraniu części do układu sterującego pracą pompy próżniowej. Jako czujnik podciśnienia chce zastosować PSA V01 jednak nie mam zielonego pojęcia co dalej. Chodzi mi o to żeby sterować silnikiem 350W 230V. W czujniku ustalam wartości graniczne tj. podciśnienie max(wyłączenie) podciśnienie mini.(włączenie) silnika pompy próżniowej. Konstrukcja...
Masz mieć około 0.8 bara przed n75. Ale jak sztanga zostaje zaciągnięta \do spodu, i to zaraz po odpaleniu,to nic nie szukaj w układzie podciśnienia. Bo szybkie zaciągnięcie sztangi po odpaleniu, to znak że n75 działa i podciśnienie jest prawidłowe. Możesz jeszcze sprawdzić co widać w parametrach. Wszystkie ważne wartości masz właśnie tam,łącznie z...
Jeżeli jest stary to jest pozapychany nieczystościami(nie chodzi o ekskrementy hehe -kurz i inne takie). LPG w Twoim aucie działa w oparciu o wytworzone podciśnienie w dolocie auta -od jego wielkości zależy ilość wysysanego gazu(duże uproszczenie -pomijam tu membrany, zaworki itp.). Jeżeli przytkasz wlot powietrza autku(a przytyka ten wlot np. zapchany...
Trzeba podłączyć urzadzenie diagnostyczne i odczytać w parametrach pracy silnika wartość podciśnienia przekazywaną przez czujnik w kolektorze czyli MAP SENSOR.
No to co trudnego? Jeżeli dokładnie to przetwornik mostkowy ciśnienia - DRAL, MPX czy co tam jeszcze (np. stare VIGOTORy). Do zasilania mostka stabilizator napięcia lub prądu, a z drugiej przekątnej sygnał na wzmacniacz i co kto lubi - jakaś forma komparatora i triak, albo regulator od P do PID i na końcu sterowanie silnikiem (można nawet wstawić falownik)....
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Przy normalnym silniku, uzależnienie kąta wyprzedzenia, tylko od szybkości obrotowej, to spore uproszczenie(tak miał PF 126P), jeżeli chcesz żeby zapłon był maksymalnie wczesny, ale bez stuków, to powinieneś wziąć od uwagę dodatkowo obciążenie silnika (stopień otwarcia przepustnicy lub wartość podciśnienia za przepustnicą), normalne silniki gaźnikowe...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
A podciśnienie jaką ma wartość na wolnych obrotach? Jak tam jest gaz to zawory głowicy potrafią szybko lecieć, bo nie ma hydrauliki i trzeba od czasu do czasu podregulować
Sondy leża wskazania 0,01 i ciekawostka Auto zaczyna chodzić równo jeśli podczas pracy silnika podamy mu dodatkowo "plaka" sondy wtedy idą do 0,9 Skup sie na tym ,podepnij wakuometr i sprawdz czy MAP dobrze widzi podciśnienie i jego wartość sie pokrywa.
Skaczą mi wartości silnika krokowego, napięcie sondy lambda, obroty rzeczywiste, oraz podciśnienie map. Na LPG oczywiście stabilnie jak skała. Mam tylko opelscanner.
Wiesz jak działa EGR? Na jałowym biegu i w czasie normalnej jazdy podaje spaliny do komory spalania (zawór otwarty). W momencie dużego obciążenia silnika zamyka zawór i silnik ciągnie tylko świeże powietrze. Skoro silnik ciągnie świeże powietrze to całość przelatuje przez przepływomierz. Jeżeli otworzył się zawór EGR to do komory spalania dostaje się...
Sprawdź wartość podciśnienia jakie panuje w układzie w czasie pracy silnika , rozwieje to wątpliwości , to łatwa czynność , potrzebny trójnik , wakumetr .
Albo jest problem z podciśnieniem (dopiero przy w wyższych obrotach jest prawidłowe) albo regulacja doładowania VNT stoi na amen. No to zabrałem się za podciśnienie. Co sądzisz o tym zachowaniu pompy vacum? https://youtu.be/njkObRRwcS8 Wakuometr podłączyłem równolegle (nie szeregowo jak mówię na filmie) z obwodem zamkniętym. Dragania wskazówki wynikają...
Znajomy stwierdził że przyczyną może być opóźniony zapłon. Sprawdziłeś to i WIESZ czy tylko ci się wydaje? Jeżeli nie masz doświadczenia diagnostycznego, to lepiej załatw sobie lampę stroboskopową i porządnie to sprawdź. Wartość kąta zapłonu powinna być podana na takiej naklejce na pasie przednim:jaki kąt, przy jakich obrotach i czy podciśnienie ma...
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
Sprawdzę dzisiaj to podciśnienie. Turbo jest ok. bo niedawno było w regeneracji tylko coś nim nie steruje jak trzeba. Czyli na zgaszonym silniku cięgno powinno być na dole a jak zapali to u samej góry, tak? Sprawdzałem podciśnienie przy samym wejściu (tam gdzie dochodzi do zaworka zwrotnego) to ciągnie w jęzor jak cholera. A na wyjściu z N75 do "gruszki"...
Podciśnienie masz ok,0,35bara jest wartością poprawną. Przewaznie wynosi 0,33 do 0,40 bara. Czas wtrysku jest ok,powinien się zawierać (na wolnych obr) pomiedzy 2 a 4 ms. Za małe napięcie na sondzie świadczy że wtryskiwacze mało co wtryskują,więc pewnie leży pompa,więc zmierz jakie masz ciśnienie ma magistrali. Zrób tak-weź do strzykawki paliwa,podłącz...
Jak to co masz sprawdzić? -Przebieg na B1S1 -czas wtrysku -podciśnienie MAP -przeliczeniowe obciążenie silnika -pozycję integratora Jakie mają ich wartości nie podaję, bo je pewnie znasz. No i bez analizatora ani rusz...
Jeżeli to szarpanie występuje podczas wypalania FAPa, to jak kolega wyżej zauważył, może być problem z klapą ciepłego powietrza. Podczas wypalania FAPa, zostaje ona otwarta, a klapa zimnego powietrza (z intercolera) zostaje zamknięta. Druga możliwość to nieszczelność na wężykach sterujących (klapy sterowane podciśnieniem). Na wyłączonym silniku, ściągnij...
A sprawdziłeś czy jest prawidłowe podciśnienie w układzie, czy zaworek zwrotny na weżykach podciśnienia działa prawidłowo i jest szczelny ? Jak się zachowuje wartość podciśenienia gdy używasz hamulca, trzymając wciśnięty pedał, czy kilka razy go naciskając. Jak już tak szukasz to silnik pewnie ma z 500tys przebiegu, warto zaślepić też od razu zawór...
Witam, podciśnienie zmierzone -0,6 bara na ciepłym silniku, przy wypadaniu zapłonów. Nie mogę nigdzie znaleźć prawidłowej wartości. Ogólnie jak się doda gazu na 1200 obr. to wypadania zapłonów już nie ma , czyli coś go boli tylko na wolnych obrotach...
Nie zauważyłem znaczącej różnicy w obrotach na benzynie i na gazie, jedynie co to praca silnika na gazie jest ciut lepsza niż na benzynie, co się przekłada na wartość podciśnienia. Co do pracy sondy to pisałem wyżej.
W sprawnym samochodzie na zagrzanym do normalnej temperatury pracy silniku, bez obciążenia (wyłączona klima) itp ( pomijając wynalazki typu Vanos THP itp) podciśnienie w kolektorze ssącym ma wynosić między 320 a 370 milibarów licząc wartości bezwzględne. Większe wartości to niesprawny silnik, nadpalone gniazda zaworowe, ciasne luzy, rozrząd, EGR, nieszczelnośći...
Przejechałem się dzisiaj z odpiętą rurką, oczywiście zaślepiłem też też miejsce gdzie jest podpięta, żeby nie zasysał lewego powietrza. Z moim uniakiem jest tak, że nie ma różnicy w pracy silnika czy rurka podciśnienia jest wpięta do Digiplexa czy nie. Aaa no i dodam że przy wpiętej i wypiętej rurce podciśnienia nie ma żadnych problemów z odpalaniem,...
zarówno czasie używania aparatury wykorzystującej podciśnienie jak i w stanie spoczynku ciśnienie powinno być te same. Aktualnie silnik chodzi na 100% obrotach a zadana wartość podciśnienia zmienia się zależności od potrzeby na zaworze . Mi aktualnie chodzi o utrzymywaniu stałego poziomu czasie pracy. Pompa chodzi ok 4 h bez przerwy i ma stałe ciśnienie...
Przy cztero, pięciokrotnym naciśnięciu na hamulec zużyjesz całe podciśnienie. Pompa na biegu jałowym nie zdąży go uzupełnić /tutaj kłania się kurs na prawko i informacja dlaczego nie jeździ się na "luzie"- to jeden z powodów/. Podciśnienie sprawdzisz miernikiem -tak jak cię informują wcześniej. Miernik wskaże czy vacum ma odpowiednią wartość i będziesz...
zaślepiałem wszystko.jak zaczyna młotkować to rośnie podciśnienie (odczyt wartości map sensora)Może zawieszają się zawory ssące?
Stabilność wartości podciśnienia nie jest potrzebna. Chodzi o to aby je utrzymywać na wystarczającym poziomie.(...) Wszystkie pompy o różnych mocach z jakimi eksperymentowałem były zasilane silnikami szczotkowymi DC o napięciu 12V. Czujniki analogowe są relatywnie drogie. Kilkakrotnie tańsze są proste czujniki przeznaczone dla konkretnej wartości podciśnienia....
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego (stare wklejone na dirko) i uszczelki pod wtryskiwacze (założone były za małe) ale nic to nie dało. Podmieniłem MAP i także jest to samo. Mierząc podciśnienie wakuometrem i odczytując z testera, osiągnąłem prawidłową wartość dopiero gdy przytkałem przepustnice i silnik zgasł. Wydaje mi się że sterownik silnika...
Troszkę małe to podciśnienie, ale silnik jeszcze nie rozgrzany. Powinno być 320-380 na wolnych przy 90 stopniach, przy zamkniętym EGR. Mniejsze wartości podciśnienia to np. nieszczelność w dolocie czy źle ustawiony rozrząd.
Aaa w ten sposób kolega kombinuje, ja znowu zakładałem zupełny brak wspomagania ze strony układu zwiększania i ew. ingerencję kogoś z wcześniejszych właścicieli ;) Jeśli kolega masz faktycznie rację to łatwo to będzie ustalić, zdjąć podciśnienie na zagrzanym silniku i zobaczyć czy faktycznie spadną obroty do poprawnej wartości :)
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Zarzucają mi ze tworze nowa fizykę (śmiechu warte, niektórzy myślą chyba że są nieomylni :)), Nie, nie sądzą że są nieomylni, tylko że Ty nie masz pojęcia o czym piszesz i powielasz jakieś bzdury wyczytane nie wiadomo gdzie. . Po pierwsze instalacja I generacji posiadała wiele wad w porównaniu do instalacji II generacji. W jej wypadku musi być dobrze...
Chodzi o dysze przy wtryskach. Red ciśnienie na reduktorze Map podciśnienie w kolektorze ssącym ciebie raczej interesuje red ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić 1,2 bara przy zwiększaniu obrotów rośnie 1,8 do 2 bara. czasy wtrysków się zmienią nawet jak ustawiasz mnożnik. zasada ustawiania czasu wtrysków masz silnik włączony na benzynie wchodzisz...
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
A nie był to czasem wakuometr, czyli ustrojstwo pokazując podciśnienie w kolektorze ssącym? Wartości te czyli podciśnienie w kolektorze jak i chwilowe zużycie paliwa są powiązane ze sobą (jeszcze w grę wchodzą obroty silnika). A czy przypadkiem w silniku benzynowym zużycie paliwa nie ma związku ze stopniem otwarcia przepustnicy? Bo mnie się zawsze wydawało,...
Napięcia na wyjściu MAP-Sensora jest proporcjonalne do ciśnienia, cały ekonomizer to zwykły woltomierz, można wykorzystać np. linijkę LED - wskaźnik wysterowania. Zgadza się jak najbardziej, tylko jakie wartości podciśnienia dla silnika 1.9 DDZ(XU9M) świadczą o jego ekonomicznej pracy?
Witam. Napisałeś Dawkowanie paliwa i tak jest ciągłe i regulowane jedynie poprzez wielkość podciśnienia w kolektorze dolotowym i to by się zgadzało ale w przypadku gażnika (może być też z sondą, a zwłaszcza w starszawych suzuki), natomiast przy wtrysku nie ma innej możliwości jak tylko sterowanie ilością paliwa poprzez długość impulsu elektrycznego...
Zdecydowanie skupił bym się na pomiarze podciśnienia na wejściu do serwo i na wyjściu z kolektora dolotowego (ssącego). Miałem taki przypadek, że wąż przyłączeniowy (z zaworkiem) rozwarstwił się. Dopiero po jakimś czasie podciśnienie w serwo osiągało wartość umożliwiającą satysfakcjonujące działanie wspomagania. Podłącz wakuometr przed pierwszym uruchomieniem...
Regulacja się kłania .Jak założysz pokrywę to jest zły skład mieszanki powietrzno-paliwowej.Po prostu jest za dużo powietrza.Typów tych dmuchaw jest bez liku od paliwowych po gazowe a z tych paliwowych jedne pracują z pompą wysokociśnieniową a te drugie pracują na podciśnienie. niema foto nagrzewnicy ze zdjętą górną pokrywą to tak jakby wróżyć z fusów.Wysokociśnieniowe...
Jakie parametry warto sprawdzić przy podłączeniu pod kompa? Już Ci pisałem. Sprawdź wartość podciśnienia na biegu jałowym. Silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej.
Takie objawy daje nie otwierający się EGR lub zapchane kanały EGR. Wtedy przepustnica próbuje wymusić przepływ spalin przez EGR (próbuje zmniejszyć wartość z przepływomierza do zadanej - ilość świeżego powietrza) ,ale przez zatkany/nie otwarty EGR brak w to miejsce spalin i silnik się dławi ma niskie ciśnienie w kolektorze. U mnie np jakiś geniusz wymienił...
Po podłączeniu się do kompa gazowego (sterownik Diego) odczytałem parametry które wydają mi się nieprawidłowe - fotka w załączniku. 1) Podciśnienie - jaka powinna być jego wartość ? U mnie cały czas 0.00 (posprawdzałem przewody od reduktora do czujnika PS-CC1 i od czujnika do listwy wtryskiwaczy i podciśnienia w silniku - wydają się być w porządku)...
To jest silnik na osprzęcie Bosch, wartość przepływki sprawdzałem przez OBD, ale mogłem coś pokiełbasić dlatego zmierzę jeszcze raz. Pamiętasz może jaki powinien być kąt na wolnych i czas wtrysku?
Aktywny wydech to nazwa nieco myląca. Jest to po prostu odpowiedni głośnik ze wzmacniaczem, generator(y) dźwięku i układ sterujący wykorzystujący wartość prędkości obrotowej wału korbowego i obciążenia silnika (wartość podciśnienia w dolocie) - tak myślę. Sterownik bazuje na złączu OBD2 ale myślę, że potrzebne sygnały można "wyciągnąć" z silnika innym...
Zgadza się, w tych testach można sprawdzić różne rzeczy ale do testu zaworu overboost sterującego siłownikiem turbiny jest potrzebne podciśnienie, Ciężko wpiąć w rurkę trójnik i zmierzyć wartość podciśnienia?zaworek może być elektrycznie sprawny , mechanicznie nie zawsze EGR musi być w tym silniku sprawny i działać , bierze udział w regulacji ilości...
Piszesz że wymieniłeś gaźnik, ale na jaki? Bo zwykle chińskie gaźniki lubią się masakrycznie rozjechać. Dodatkowo dysze paliwowe w chińskich gaźnikach nie trzymają wymiaru. Więc może być po prostu tak, że stary gaźnik miał zniszczoną membranę i ogólnie był dojechany, a w twoim nowym, wartości nie trzymają norm, głównie dysza paliwowa. Może warto wkręcić...
Witam. Mam ogromny problem. Po nagrzaniu się silnika, a co za tym idzie pompy vacum przestaje mieć swoją wydajność. Przy zimnym silniku wartość waha się w granicach 0,8-0,9 a przy rozgrzanym 0,2-0,3. Pompa była zmieniana już 3 razy i nic nie pomogło. Jeśli ktoś miałby jakiś pomysł co może być nie tak bardzo bym prosił o radę, ponieważ niedługo przegląd...
Trochę teorii: Obecnie jednak ilość wtryskiwanego paliwa reguluje się tylko i wyłącznie przez odpowiednie zmiany w długości otwarcia zaworu wtryskowego, całkowicie elektronicznie. Tu więc absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek odchylenia od wartości zaprogramowanych. Dlatego właśnie regulator utrzymuje ciśnienie systemu na stałym poziomie. Pamiętajmy,...
Nic nie sprawdziłeś, wątek nie prowadzi do żadnego sensownego rozwiązania. Prosze wkleić wartości parametrów bieżących rozgrzanego silnika- konkretnie widzianą przez sterownik temperaturę silnika, wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na biegu jałowym i stan położenia przepustnicy.
ani wartość uchylenia przepustnicy w gaźniku ani (proszę wpisać cokolwiek komu przyjdzie do głowy). Dokładnie na NIC! Z tym bym się nie zgodził bo im większy kąt otwarcia przepustnicy tym mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym. Oczywiście podciśnienie to jest różne dla różnych obciążeń silnika, ale jest proporcjonalne do uchylenia przepustnicy.
A jaką "sądę" ma padniętą? Bo chyba nie sondę lambda. W momencie wykrycia że coś nie tak w obrębie sondy sterownik wchodzi w tryb open loop ( praca w obwodzie otwartym) , bez sprzeżenia ze sonda, poza tym wali kod 13. Pasuje podpiąć po tester i zonaczyć jak ecu widzi pozycje przepustnicy, temperaturę, podciśnienie w kolektorze i pozycję regulatora biegu...
16555 System bogata dawka paliwa na LPG 16555 System uboga dawka paliwa I nic to mechanikom nie mówi?? Podaj wartości MAFa na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku bez obciążenia i dobrze byłoby zmierzyć w takich samych warunkach podciśnienie w kolektorze ssącym.
Przeszukałem forum i internet przez wiele dni , niestety nic na ten temat nie znalazłem . Wyrzuca mi błąd : P2331 Zwarcie obwodu sygnału sondy lambda z obwodem grzałki . Po skasowaniu pojawia się znowu ale wyłącznie gdy silnik ma temperaturę powyżej 90 Stopni . Ogólnie silnik spala duże ilości oleju .Trochę kopci ale też tylko gdy jest max gorący 90-105...
Nie jest regułą, ten zazwyczaj z lewym powietrzem kuleje i poszarpuje przy lekkim dodaniu gazu ale obroty trzyma. No właśnie. Dlatego chce zmierzyć podciśnienie ale nadal nie wiem jakie być powinno dlatego silnika. Wartości które mi wyżej podaliście trochę się od siebie różnią. Czy mam przyjąć poprostu -650mbar'ów i tyle ? No a tolerancja, zakres,...
Może by tak sprawdzić pracę turbiny - czy jest wysterowana przez sterownik silnika, czy podciśnienie jest w stanie ruszyć gruszkę. Czy turbina w ogóle coś dmucha. Podłączanie komputera to nie tylko odczyt i kasowanie błędów ale sprawdzenie wartości pomiarowych i ich analiza.
Po wartości podciśnienia dowiemy się jak pracuje silnika na wolnych obrotach
Szczyrkanie, różnie możemy sobie nazwać takie odgłosy, może być spowodowane i też mechanicznie, wtryskiwacz, jakiś zaworek, i nieszczelnością układu dolotu/wydechu. Efektem złego spalania. Internetowo to ciężko określić i trafić. Może tu, przy dzisiejszej technice nagraj dźwięk, i udostępnij. Może ktoś coś bardziej sobie skojarzy ? Są na pewno, tylko...
Hm . Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Witam, jeśli jałowe nie są we właściwym zakresie digijet zmienia dawkę paliwa (za małe RPM - zwiększa i jeśli zdąży zanim silnik zgaśnie to potem zmniejsza dawkę) i stąd bierze się bujanie i "mizerne efekty" ale w pewnym zakresie to działa Tak, sterownik zmienia dawkę paliwa, ale jest to raczej reakcja na sygnał z sondy lambda, niż na wartość obrotów....
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Wartość nie jest stałą, zależy od obciążenia silnika itp. Nie ma żadnej tabeli która by pokazywała że dla 2tys jest x a dla 3 jest y. Trzeba połączyć się ze sterownikiem i zobaczyć czego oczekuje a ile jest aktualnie.
Na podstawie tego co na załączonych zdjęciach, sugeruję podnieść wartość ciśnienia na reduktorze (Psys) do wartości 2.15 bara, ustawić tą sama wartość w par. 21 Idle_level, a par. 6 Low_level na 1.6 bara. Przy ciśnieniu 2.15 bara, par. LPG_cor z 36% powinien zejść w okolice zera. Przypuszczam, że zdjęcia były robione przy silniku pracującym na wolnych...
Mają podobne napięcia, ale jeden mierzy objętość powietrza, a drugi podciśnienie w kolektorze dolotowym, a te wartości nie są równoważne niestety. Sygnał z map sensora trzeba by było powiązać z informacją o obrotach silnika. Oczywiście informacja o temp. powietrza też jest ważna. Tak czy inaczej uP będzie tu na miejscu.
Trudno coś powiedzieć bez podłączenia komputera diagnostycznego i odczytania kodów błędów i obserwacji danych czasu rzeczywistego. Takie silniki są bardzo wrażliwe na precyzję ustawienia rozrządu (tylko i wyłącznie na blokadach i naciąg paska zgodnie z procedurą) O poprawności ustawienia rozrządu świadczy wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na...
Dobry komputer diagnostyczny i sprawdzenie co widzi sterownik ECU. Potem test pompka podciśnienia z manometrem czy wartości które podaje czujnik i widzi sterownik silnika są prawidłowe. Wygląda to na problem z kabelkami niestety lubią się przecierać urywać czy jakieś zwierzątko też czasem może je przegryźć.
To git :) Ostatnie dwie kwestie: 1. Jak ustawić zderzak/ogranicznik turbo nie znając pierwotnego położenia? Wykręcać aż geometria zamknie się w 100% i już dalej nie pójdzie, a potem cofnąć o obrót albo pół obrotu? Ustawiać z komputerem aż rzeczywiste doładowanie będzie równe oczekiwanemu? 2. Czy ustawienie regulacji sztangi tak, by przy -0,6 bara dochodziła...
Dlaczego uważasz że pomiar ciśnienia nie jest prawdziwy? Każdy sprawny technicznie silnik na biegu jałowym przy zamkniętej przepsutnicy wytwarza podciśnienie mniejsze niż 40kP bądź 262 mm słupa rtęci(mm/Hg) . Oczywiście owo może być mniejsze jeżeli jest zła kondycja mechaniczna silnika bądź jego osprzętu. Przestawiony rozrząd, złe fazy rozrządu, zatkany...
Dziasiaj posprawdzałem to podciśnienie o który pisałeś i wygląda że jest OK.W linku jaki podkleiłeś ktoś pisze żeby przesunąć ten potencjometr na pompie,ale nie mam pewności...Może ktoś ma jeszcze wiedze jak to powinno działać i gdzie może leżeć przyczyna? P.s Dodam jeszcze że po włączeniu klimatyzacji obroty również lecą w dół do 800rpm(nominalne to...
To do czego Ci wartości liczbowe ? Każdy silnik inaczej pracuje i ma inną charakterystykę ....powyższa wartość zależna od wielu czynników .... masz np.60kPa na jałowym Nie wiem co Ty kombinujesz ale przy instalacji gaźnikowej/podciśnieniowej nie zakłada się już innych przesłon gdyż jest jedna podstawowa którą jest zwężka miksera. I nic więcej. Wszelkie...
Brak mi doświadczenia by oceniać pracę silnika na słuch. Właściwie doświadczenia i porównania. Ale nie o tym. Wydaje mi się że, w tym gaźniku nie ma jak regulować składu mieszanki. Wynika to ze specyfiki jego pracy. Którą rozumiem tak. Opary benzyny i powietrza nad lustrem cieczy są zasysane do komory. W gaźniku tworzy się podciśnienie zasysające powietrze....
Podciśnienie za wysokie Za niskie. Panowie nauczcie się odróżniać podciśnienie i ciśnienie bezwzględne. Jeżeli mam 0,5 bara i dodam gazu i rośnie do 0,7 bara Co to za wartości, gdzie odczytane? Wartość odczytana z wakuometru. Dodano po 3 Jutro rano sprawdzę ten rozrząd, wał jest gdzieś blokowany z przodu między silnikiem a skrzynią biegów ? Dodano...
Z tego co mi się wydaje to przy danym kroku (otwarciu) przepływ gazu jest taki sam niezależnie od warunków. Jeśli tak jest to jesteśmy w domu :) Wystarczy odpowiednio odczytać kroki i skalibrować je, nawet tak mniej więcej. Marek 74 trafnie ujął takie rozumowanie - jest delikatnie mówiąc błędne. Najistotniejszym warunkiem określającym ilość przepływającego...
Przy podłączeniu kompa można by jeszcze zwrócić uwagę na parametry. Sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, wskazania temperatury silnika i powietrza oraz odczytać wartość obrotów przy próbie rozruchu najlepiej rano na zimnym silniku.
BSM jest do poprawy bo tak być nie może ale najbardziej to podciśnienie mnie martwi Wczoraj gaz podłączyłem i tak samo pokazuje sterownik LPG Ruszyć jest problem Podczas jazdy 4tyś obr i dalej nie idzie Dziwi mnie te magiczne 90Nm obciążenia silnika na laptopie Dojdzie do tej wartości i tak jak by była blokada Ale najpierw dolot Dziś zamówię zegar do...
Cześć, borykam się z problemem zerowego przyśpieszenia w zakresie obrotów: jałowe-2k . Po osiągnięciu "magicznej granicy 2k" dostaje takiego momentu że ślizga kołami. Czy ktoś, kto się zna na tym sterowniku (Denso dece01) może mi powiedzieć czy takie wartości powinien wskazywać przepływomierz? Warto też zauważyć że czasami sobie maleje, a czasami rośnie,...
Zakładam że uszczelka była raz robiona, to ile mogli splanować głowicę, 0,2mm ? Taka wartość chyba nie będzie miała wpływu na pasek rozrządu? Nie wiem, ale dolicz rolkę, zużycie kół zębatych, i dokładnego ustawienia na znakach, może można już się nie spodziewać. Grubość UPG. Trzeba samemu zdecydować, z której strony znak bardziej pasuje, gdy nie bardzo...
W samochodzie Tata Safari z silnikiem 2,2 litra turbodiesel zaczęły występować niestabilne wolne obroty. Po zapaleniu silnika obroty falują między 830 a 890. Sinik potrafi czasami zgasnąć Odczytany kod błędu to PO245. Chciałbym sprawdzić czy zawory sterujące podciśnieniem pracują poprawnie, lecz nie wiem jak w warunkach garażowych zmierzyć to podciśnienie...
1. Moc silnika jako taka nie przekłada sie na moc ssąca odkurzacza. 2. Nie wielkość turbiny, a budowa całego układu ssącego w tym obudowy odkurzacza. 3. Prędkość obrotowa, ma wpływ na skuteczność ale maksymalna jej wartość jest chyba znormalizowana na pewnym poziomie ok. 20000 obrotów, większe obroty mogłby spowodować uszkodzenie mechaniczne wirnika...
Tego dokładnie nie jestem w stanie sprawdzić. Może Ktoś zna wartość podciśnienia w dolocie w tym silniku przy wolnych obrotach ?
Ja opisałem działanie instalacji I generacji jaką posiadałem w poldku. Na reduktorze-parowniku była tylko jedna śruba do regulacji wolnych obrotów. Kręcąc nią powodowałem wstępne ugięcie membrany (i otwarcie gazu) na tyle, aby wolne obroty były na odpowiednim poziomie, zmienne podciśnienie jakie się pojawia w przewodzie gazowym do miksera po odpaleniu...
wartość podciśnienie wartość podciśnienie kolektorze wartość podciśnienie kolektor
zamel kabel połączenia kostki stacyjki głośniki przenośne ładowanie
pilot inspire t3030 kosiarka world
Regulacja parametru P04 w piecu Termet Silver: jak obniżyć? Nagrzewanie kondensatora w nagrzewnicy - przyczyny i rozwiązania