Ciśnienie ma być w granicach 2.3-3 bary. W kolektorze masz podciśnienie a więc wartość niejako ujemna do atmosferycznego. Na wolnych 2.3-2.5 bar przy nagłym otwarciu przepustnicy ma skoczyć do max 3 bar.
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Chodzi o dysze przy wtryskach. Red ciśnienie na reduktorze Map podciśnienie w kolektorze ssącym ciebie raczej interesuje red ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić 1,2 bara przy zwiększaniu obrotów rośnie 1,8 do 2 bara. czasy wtrysków się zmienią nawet jak ustawiasz mnożnik. zasada ustawiania czasu wtrysków masz silnik włączony na benzynie wchodzisz...
Zarzucają mi ze tworze nowa fizykę (śmiechu warte, niektórzy myślą chyba że są nieomylni :)), Nie, nie sądzą że są nieomylni, tylko że Ty nie masz pojęcia o czym piszesz i powielasz jakieś bzdury wyczytane nie wiadomo gdzie. . Po pierwsze instalacja I generacji posiadała wiele wad w porównaniu do instalacji II generacji. W jej wypadku musi być dobrze...
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Szukając informacji dla czujnika PS-CCT5 stosowanych w instalacjach gazowych spotykamy się z szumem informacyjnym. Te zamieszanie informacyjne oraz przekłamania umieszczone w różnych źródłach internetowych było impulsem do napisania tego artykułu dotyczącego czujników ciśnienia absolutnego stosowanych w naszych instalacjach LPG. Artykuł nie opisuje...
A sprawdziłeś czy jest prawidłowe podciśnienie w układzie, czy zaworek zwrotny na weżykach podciśnienia działa prawidłowo i jest szczelny ? Jak się zachowuje wartość podciśenienia gdy używasz hamulca, trzymając wciśnięty pedał, czy kilka razy go naciskając. Jak już tak szukasz to silnik pewnie ma z 500tys przebiegu, warto zaślepić też od razu zawór...
Więc z tego co rozumiem to czujnik map w Merivie to jest też czujnik doładowania ? Czujnik MAP mierzy ciśnienie w kolektorze to wszystko. Czy jest to czujnik doładowania czy podciśnienia oba są MAP, tylko że jeden mierzy podciśnienie a drugi ciśnienie . Oba "startują " z pozycji ciśnienia atmosferycznego około 1000hpa. Dlatego na samym zapłonie masz...
17961-Sygnał czujnika wysokości n.p.m. / podciśnienie w kolektorze ssącym, niedopuszczalna wartość sygnału.
W poprzednim temacie dostałeś propozycje sprawdzenia usterki ale ty wolisz pleść bzdury których naczytałeś się w internecie.Błąd p1160 nie dotyczy czujnika ciśnienia doładowania którego w tym silniku nie ma i miałeś to już wyjaśniane,ten błąd to nieprawidłowe podciśnienie w kolektorze dolotowym i może być spowodowane niewłaściwym ustawieniem rozrządu.Jeśli...
Rozbawiłeś mnie . Że zacytuję kwestię z jednego znanego filmu:"poznać głupiego, po śmiechu jego". To Forest Gump bodaj. A działa to na prostej zasadzie - im większe obroty silnika tym większe podciśnienie występuje w filtrze powietrza bądź gardzieli gaźnika. Jeżeli silnik będzie chodził na określonych obrotach podciśnienie będzie miało określoną wartość....
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Czy ktoś się orientuje jakie powinno być podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym w silniku psa 1.1 hfx. u mnie jest 310mbr czyli około -0.7bar. Napisze co sprawdziłem i co można wykluczyć -zmiana flasha w sterowniku te same objawy. -sterownik silnika podmiana na inny to samo zachowanie -Rozrząd dobrze ustawiony -luzy zaworowe prawidłowe -kolektor...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
To jest silnik na osprzęcie Bosch, wartość przepływki sprawdzałem przez OBD, ale mogłem coś pokiełbasić dlatego zmierzę jeszcze raz. Pamiętasz może jaki powinien być kąt na wolnych i czas wtrysku?
Wypaliło pomiędzy cylindrami. Może być, nikt nie mówi że nie. To oderwane od rzeczywistości podciśnienie w kolektorze dolotowym świadczy o tym, że część wytworzonego ciśnienia sprężania niejako cofa się do kolektora dolotowego. Taka wartość może też powstać w takiej sytuacji jak niedrożny wydech bądź znacznie przesunięty kąt wyprzedzenia zapłonu.
nie chodzi mi o to ze na juz ma mi ktoś powiedzieć czy też tłumaczyć co i jak.. czytałem o tym troche. błędy wszystkie sobie odnalazłem , odczytałem. tylko wyczytałem że czasami jedna rzecz może sprawic ze wyskoczy pare błędów, a nie moge sobie na to pozwolić żeby wymieniać wszystko po kolei tylko ten błąd z czujnikiem mnie zastanawia ; (17961 -Sygnał...
Ale jak wypaliło zawór to będzie robić fałszywe podciśnienie w kolektorze i dobrze to chodzić nie będzie Romuś. tyle że wypalają się zawory wydechowe. Do tego piłują się krzywki na wałku rozrządu, na okrągło, co też daje niższą wartość ciśnienia sprężania. Te silniki bezpośrednio po remoncie, potrafiły mieć 13 -14atm.
W wykazie parametrów bieżących, na biegu jałowym pokazuje różnie, 3, 4, 5 % uchylenia przepustnicy. Ale przy bardzo powolnym naciskaniu gazu wartość najpierw spada, prawie do zera, a dopiero potem rośnie. Dlatego tak się dopytuję o tą przepustnicę, bo działa trochę dziwnie, ale może tak ma być. Czegoś się tak uparł na tę przepustnicę? Bo tak w internecie...
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
Witam, Czasy wtrysku gazu i benzyny nie muszą być do siebie zbliżone, zbliżony do siebie ma być czas wtrysku benzyny przy pracy na benzynie do czasu wtrysku benzyny przy pracy na gazie. Jeżeli chodzi o map sensor, to podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach nie może wynosić 0, jeżeli przewody do map sensora są ok to najlepiej na próbę podmienić...
Jeżeli nie ma widocznych usterek,to naprawdopodobniej bedzie konieczne wykonanie ustawień pierwotnych-integratora sondy lambda i regulatora biegu jałowego. Wskazane by było jak zaobserwowanie jak bardzo jest rozjechana adaptacja,widziałem sytuacje że wartość integratora biegu jałowego wynosiła 156 (wartość środkowa 128).Było to spowodowane instalacją...
Podaj wartość podciśnienia w kolektorze ssącym z MAP'a na biegu jałowym. Może być źle ustawiony rozrząd...
Trochę teorii: Obecnie jednak ilość wtryskiwanego paliwa reguluje się tylko i wyłącznie przez odpowiednie zmiany w długości otwarcia zaworu wtryskowego, całkowicie elektronicznie. Tu więc absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek odchylenia od wartości zaprogramowanych. Dlatego właśnie regulator utrzymuje ciśnienie systemu na stałym poziomie. Pamiętajmy,...
To tak - próbowałem znaleźć lewe powietrze, ale nigdzie nie zaciągało dymu z papierosa. Ponadto zauważyłem pewną prawidłowość: 1) Gdy usunę błędy i uruchomię silnik to przez pierwsze około 15s. pracuje idealnie. Ciśnienie w kolektorze dolotowym wynosi wówczas jakieś 318 - 370mbar, a czas wtrysku 3.09ms. 2) Po pojawieniu się błędu P1141 (MAP) ciśnienie...
ani wartość uchylenia przepustnicy w gaźniku ani (proszę wpisać cokolwiek komu przyjdzie do głowy). Dokładnie na NIC! Z tym bym się nie zgodził bo im większy kąt otwarcia przepustnicy tym mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym. Oczywiście podciśnienie to jest różne dla różnych obciążeń silnika, ale jest proporcjonalne do uchylenia przepustnicy.
Z tego co zrozumiałem to brak sterowania na wężu (pełny otwór) to spowoduje brak ciśnienia doładowania a zamknięcie otworu spowoduje maksymalne ciśnienie doładowania. Brak sterowania na wężu maksymalne ciśnienie doładowania, zamknięcie otworu nic nie zmieni nadal maksymalne ciśnienie.Żeby obniżyć ciśnienie musisz podać ciśnienie na ten wężyk. Można...
No ja Ci kolego spróbuję pomóc bo właśnie montuję sobie Eatona M62 do 1.8 zamiast G60, tylko w tym opisie to zakręciłeś jakoś, że ogarnąć trudno o co chodzi. Na początek czy masz już kompresor? Bo kilka fotek rozjaśniłoby temat. Może zacznę od tego, gdzie te wężyki do sterowania się podłącza - ano do kolektora ssącego za przepustnicą. Dlaczego za? No...
Witam. Opel Vectra C 2004r. 1.9 dth 150 km. 280 tyś km. Auto nie jedzie do 2,5 tys obrotów. Co było sprawdzone i zrobione: 1. Diagnoza komputem - podczas jazdy od ok. 1800 obr. zadane ciśnienie ładowania ok. 2.4 bara, a turbina bije 1.5 bara, dopiero przy 2600 obr. ciśnienie wzrasta do 2.2bara i dalej już nie rośnie. Sporadycznie wyskoczy błąd p0234...
Witam wszystkich i proszę o radę. Od pewnego czasu mam kłopot z autem objawy to - nierówna praca silnika. Problem dotyczy pracy zarówno na benzynie jak i gazie. W pewnym momencie silnik zaczął pracować z prędkością obrotową w przedziale 400-600 obr/min i zaczęła się naprawa: 1 uszczelnienie kolektora dolotowego(gumowy króciec łączący dolot z głowicą)...
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
wskaż mi w tym silniku membranę odmy :) Zintegrowana z pokrywą zaworów. Patrz jednak jest. Jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym?
Wygląda tak jakby cut-off nie działał. Błędów może nie być, ale czujnik źle wskazuje. Zobacz na żywo wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, oraz inne parametry.
A jak wtedy wartość (na rozgrzanym) podciśnienia w kolektorze.
Analiza wartości rzeczywistych w czasie jazdy to podstawa! Do tego co kolega napisał warto dodatkowo sprawdzić szczelność kolektora dolotowego, podciśnienie z pompy vacuum, zmienną geometrię turbiny. Powodzenia w wymienianiu;)
Na grodzi czołowej i połączony jest z kolektorem wężykiem kostka 3 pinowa + - i sygnał w zależności od wartości podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Przy podłączeniu kompa można by jeszcze zwrócić uwagę na parametry. Sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, wskazania temperatury silnika i powietrza oraz odczytać wartość obrotów przy próbie rozruchu najlepiej rano na zimnym silniku.
Manometr pokazuje ciśnienie gazu względem atmosferycznego , a czujnik ciśnienia w instalacji względem podciśnienia w kolektorze. Wskazanie manometru powinno być niższe niż w komputerze o wartość podciśnienia w kolektorze, jeśli tak jest to jest wszystko OK :D Jeśli odłączysz czujnik ciśnienia od kolektora , wskazania będą identyczne :idea:
jak wywala mi błąd nieszczelność w układnie dolotowym Sterownik rejestruje zbyt małą wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, czy faktycznie jest nieszczelność, czy przestawiony rozrząd generuje taki błąd ? Weź jakiegoś plaka albo lepiej zmywacz do hamulców, popsikaj w okolicach uszczelek kolektora przy pracującym silniku
Nic nie sprawdziłeś, wątek nie prowadzi do żadnego sensownego rozwiązania. Prosze wkleić wartości parametrów bieżących rozgrzanego silnika- konkretnie widzianą przez sterownik temperaturę silnika, wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na biegu jałowym i stan położenia przepustnicy.
Trudno coś powiedzieć bez podłączenia komputera diagnostycznego i odczytania kodów błędów i obserwacji danych czasu rzeczywistego. Takie silniki są bardzo wrażliwe na precyzję ustawienia rozrządu (tylko i wyłącznie na blokadach i naciąg paska zgodnie z procedurą) O poprawności ustawienia rozrządu świadczy wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na...
Zużyty potencjometr TPS, lewe powietrze - uszczelka kolektora - serwo, podwieszający się EGR. Jest tego trochę. Wpierw trzeba popatrzeć w parametry - podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym, oraz kąt otwarcia przepustnicy - czy ma stałą wartość.
Sprawdź kąt przepustnicy w jakim stanie w odczytach komp. czy całkowicie zamknięta, stan jałowy czy częściowo otwarta. Jaka wartość podciśnienia w kolektorze ssącym (możesz w stagu sprawdzić). Dziwne że pierwsza sonda widzi ubogo a druga bogato. Może trochę nieszczelny wydech przed pierwszą sondą albo sonda do wymiany.
Jak pisze andrzej20001 ciśnienie sprawdzane przy nie pracującym silniku ma wynosić 3 bary,po odpaleniu ma spaść o wartość podciśnienia w kolektorze ssącym czyli będzie około 2,4-2,5 bara.Przy gwałtownym otwarciu przepustnicy ma wzrosnąć chwilowo do 3 barów po czym znowu spaść.
Podciśnienie wytwarzane przez kolektor to podobno jakieś 18-22 psi, Czy czasem ta wartość to nie nadciśnienie?
A nie był to czasem wakuometr, czyli ustrojstwo pokazując podciśnienie w kolektorze ssącym? Wartości te czyli podciśnienie w kolektorze jak i chwilowe zużycie paliwa są powiązane ze sobą (jeszcze w grę wchodzą obroty silnika). A czy przypadkiem w silniku benzynowym zużycie paliwa nie ma związku ze stopniem otwarcia przepustnicy? Bo mnie się zawsze wydawało,...
Zakładam że to silnik x18xe1 .Trzeba by sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym. Jak nie to ubierz grubą gumową rękawiczkę rozkręć dolot między przepływomierzem a filtrem powietrza i na pracującym na wolnych obrotach silniku zatkaj dolot. jak silnik nie zgaśnie od razu to szukaj fałszywego powietrza. Trzeba jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa....
Echhh, powiedz mi teraz - co komu z urządzenia diagnostycznego, jeśli nie potrafi z niego korzystać? Masz odczyt MAF rzędu 8kg/h - silnik na biegu jałowym pobiera 6 kg na każdy litr pojemności. Czyli jakby nie patrzeć, powinieneś mieć wartość w okolicach 11kg/h, żeby było dobrze. Wniosek - albo przepływomierz zaniża, albo masz dziurę w dolocie - to...
Witam! Analizując ten przypadek sądzę, że wspomniany jednoczesny wtrysk prawdopodobnie występuje tylko dwukrotnie podczas pełnego jednego cyklu pracy silnika,t.j. podczas suwu sprężania na 2 i 4 cylindrze. Stąd praca silnika tylko na dwóch cylindrach. Gdyby wtrysk występował cztery razy na cykl pracy, silnik prawdopodobnie byłby całkowicie zalewany...
Nie można skorzystać z cudzej mapy benzyny. każdy samochód nawet z tym samym typem silnika ma inne parametry choćby z powodu przebiegu i dodatkowego wyposażenia (np. klimatyzacja). Lepiej poprawnie zebrać swoją mapę. Zdejmij klemę na dłuższy czas na ciepłym silniku. Po ok 20min. odpal na pb i nic nie dotykaj dopóki nie włączą się wiatraki. Potem włącz...
podciśnienie kolektorze duże podciśnienie kolektorze podciśnienie kolektorze ssącym
wymiana filtr citroen wspomagać kierownica flashowanie samsung
yamaha qs300 watomierz analogowy
Zamrażalnik nie chłodzi przy niskiej temperaturze otoczenia - przyczyny i rozwiązania Jak podłączyć grzałkę do opalarki z 3 przewodami?